
Oostenrijk houdt niet van half werk. Daarom: 503 pk, vierwielaandrijving en een extreem brede bodykit op deze Volkswagen Golf.
Het land van Pinzgauer en Schwarzenegger huisvest ook ieder jaar een giga evenement voor VAG-fappers. Liefhebbers van Golf, ringen, Kevers, kappersauto’s en leuke grietjes kunnen er hun lol op. Volkswagen is zeer goed op de hoogte van het fanboy fanatisme wat hier speelt en beloont de liefhebbers ieder jaar met bijzondere concepten. Dit jaar weer een iets meer bijzonder concept dan andere edities. Een van de bruutste Golfjes in tijden.
Ontworpen door studenten en opgepompt tot extremen. Voorin de Design Vision GTI ligt geen viercilinder, maar een V6 met dubbele turbo. Eentje die er ‘full pull’ 503 pk en 560 Nm uit perst. Vanaf 2000 toeren per minuut is er al 500 Nm aanwezig. Dat soort kracht schreeuw natuurlijk om vierwielaandrijving, eveneens op deze GTI aanwezig.
Van 0 naar 100 km/u in 3,9 seconden. Topsnelheid: 300 km/u. Schakelen met een 7-versnellingen DSG-bak en remmen met 380 mm ceramische schijven voor en 356 mm remschijven achter. Voorwielen zijn velgen van 8,5J , ingepakt met 235/35 R20 rubber. Op de achteras zijn 9,5J velgen met 275/30 R20 rubber aanwezig. De Design Vision GTI is 1,87 meter breed, 1,38 meter hoog en 4,25 meter lang. Pak ‘m beet 7 centimeter breder, 6 centimeter lager en 1,5 centimeter korter dan een standaard Golf GTI.
Update – Volkswagen heeft nu ook een video van de Design Vision GTI vrijgegeven, Bekijk hem HIERRR.
Kijk, dat lijkt tenminste ergens op.
@lemans96: Precies, eindelijk is een golf die een beetje spannend is.
Ik vind hem wel vet, ben alleen benieuwd of hij ook echt verkocht word aangezien dat er een prijskaartje aan hangt.
En of hij door de bocht gaat.
@reistje: Never nooit.
Dit ziet er wel geinig uit. Het zal wel bij een one-off blijven.
@rufctr01: net als bij die golf 5 gti met w12
Huidige engineers ontslaan, deze studenten aannemen. Kosten minder en leveren veel mooier werk af!
Mooi ding. Best uniek qua styling. Heeft ook wat R8 invloeden zo te zien.
Maar waarom moet er nou weer zo’n fucking handvat in het dashboard? Lijkt wel een trend te worden… Ik vind het er in ieder geval niet uit zien.
@dvt093: dat handvat is voor de bijrijd(st)er bij het hard door de bochten scheuren ;)
@screamer: Ja, het was meer een retorische vraag. Ik vind het gewoon te erg aanwezig in het interieur. En ik denk dat je aan één handvat wel genoeg hebt.
@Alwood: Ceramic discs of keramische schijven, niet allebei :)
Zou een prachtige nieuwe Scirocco kunnen zijn.
Niet erg ver van het GTI design af en toch heel vernieuwend, kijk zo kan het dus ook.
En nu nog het lef tonen om hem te maken.
@ruudw: Zou eerder dom zijn, iets wat ik niet van Wiko zou zeggen. Als je die wagen echt zo wilt bouwen als die daar staat heb je zo veel nieuw ontworpen onderdelen nodig en dat voor minieme stückzahlen. Waar ze bij VAG van houden zijn zogenaamde COP onderdelen. Change over parts, onderdelen die in meerdere modellen toegepast kunnen worden. Dit is puur een concept auto, niks wat er op lijkt zal z’n weg naar de showroom halen.
Vagtastische auto, kan je over dromen als je in je Golfje rijdt
Mooi heb je dus een golf.. :-)
kijk even naar deze link! hoe hard ze langs rijden.
Dat er nog geen ongeluk is gebeurd is een wonder!
http://www.youtube.com/watch?v=27v50R9FNNo
http://www.youtube.com/watch?v=8NIPEoSwgSw
@knallie: Dat was vorig jaar…
@knallie: met een opgevoerd golfje een heleboel mensen in gevaar brengen. Dan ben je lekker zielig bezig.
kijken 2.27min gekke werk
http://www.youtube.com/watch?v=uIeFKFOJdKw
Stilstaand en zonder bestuurder gewoon al 254 km/u aantikken. Ja, dan weet je dat je een serieus beest onder je kont hebt.
@Rick-dos: wie zegt dat dat de snelheidsmeter is?
@jordy14: Op een andere foto, waar het nog op 0 staat, zie je, als je goed kijkt, “km/h” staan. Het getal daarboven is de rpm en het getal eronder de versnelling.
Daarnaast moet je je afvragen waar het getal anders voor zou moeten staan.
Allemaal leuk en aardig dit, maar wanneer heeft VW nou eens de ballen om een of meerdere van die Wörthersee-concepts ook echt op de markt te brengen? Er zijn genoeg vermogende mensen die zo’n Golf W12 of deze Design Vision GTI wel als speeltje erbij willen hebben. En datzelfde geldt voor die Skoda Citigo rally-versie van vorig jaar. So what they don’t make sense? Lekker belangrijk! Dit soort auto’s zijn gewoon leuke speeltjes voor vermogende mensen. Ik zou er in ieder geval wel eentje kopen als ik het geld ervoor zou hebben. Is toch wel eens wat anders dan de zoveelste Ferrari of Lambo in je garage.
Het ziet er prima uit moet ik zeggen. Of het ook prima rijdt, betwijfel ik. Het lijkt erop of de motor niet helemaal in het midden ligt. Maar achja, niemand zal ooit weten hoe het rijdt. Wie weet ligt er niet eens echt een motor in.
Is het een Audi of is het een Volkswagen? Het is een VAG…
Gaaf ding, en dat voor een Golf!
Behoorlijk gay
Niewe scirocco??
Zieke machine zo met dat blok.
Ik ben normaal allergisch aan de Golf wegens veels te saai. Maar dit is strak, modern, gewaagd, knap, mooi!