• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi brengt een TT met minder kilo’s mee

Auteur: ricardo, gepost 9 mei 2013 om 09:41 – 36 Reacties

" title=


Heel leuk Audi, zo’n conceptuele TT met gewichtsbesparing als thema. Maar moesten jullie dat nou ook doortrekken naar de modellen die de auto komen opfleuren? Toe, geef haar een schnitzel.

Voor de liefhebbers van vedergewichten: Audi heeft een TT maximaal uitgekleed en op tal van plekken (dak, B-stijlen, middenconsole) een combo van koolstofvezel en plastic doorgevoerd. Heck, zelfs de veren zijn van het veel lichtere glasvezel in plaats van staal. Wat Audi nog meer heeft gedaan om er in totaal 206 kg af te krijgen hebben we HIER al opgesomd.

Terug naar de auto. Die werd gisteren gepresenteerd op Wörthersee 2013 waar Audi een breed scala aan producten heeft neergezet. Audi4Ever was erbij en schoot deze platen, waarbij de aandacht bovengemiddeld vaak uitgaat naar het blondje aan de flank. “Schande! Ik wou juist meer van de auto zien.” ~helemaal niemand.

Wie de 310 pk en 400 Nm sterke TT in actie wil zien: Andre Lottere geeft hem op Autojunk.nl de sporen.


Ook interessant!

  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, babes, concept, Lichtgewicht, TT, worthersee, wörthersee-2012

Vorig bericht: « Porsche Panamera krijgt fluweelbehandeling
Volgend bericht: Komt Waze in de handen van Facebook terecht? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    9 mei 2013 om 09:49

    De lichtste TT met Quattro weegt 1360kg, trek ik daar de gewichtsbesparing vanaf dan blijft er de nog 1154kg over. Dat kan ik dus geen vedergewicht noemen, daar heb ik toch een ander beeld bij….
    Alfa laat met de 4C zien hoe het wel moet, om van Lotus nog maar te zwijgen.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      9 mei 2013 om 10:39

      @jrk68: ja maarja de echte gewichtsbesparing zit natuurlijk in het chassis. Kijk maar naar de aston dbs, alles carbon en superlicht, maar met het db9
      Chassis gewoon nog 1600(?) kilo!

      Login om te reageren
    • felix.ulf zegt

      9 mei 2013 om 10:40

      @jrk68: Hoe dichter je kont bij het asfalt, hoe leuker het rijden is. Daar is Lotus erg goed in!

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      9 mei 2013 om 11:18

      @jrk68: Hmm niet helemaal waar, de lotus evora is anders ook geen licht gewicht meer.

      Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      9 mei 2013 om 11:40

      @jrk68: Niet echt vergelijkbaar, de Elise is veel kleiner en heeft geen vierwielaandrijving. Een Lotus is een gooi-en-smijt bakje voor er bij, de TT is een sportieve cruiser die meer geschikt is voor dagelijks gebruik.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        9 mei 2013 om 13:02

        @Tommy2:
        Onzin, ik ken er genoeg die hun Elise dagelijks rijden. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het prima gaat.

        Login om te reageren
        • BrutaalAapje zegt

          9 mei 2013 om 16:31

          @jrk68: Sure… Ik zou een Elise er enige vervoermiddel kunnen hebben maar mijn vrouw zo me vervloeken. Ik had het al eens geopperd. Tis een kruipauto maar ik zou het er voor over hebben. Het zou alleen geen Elise zijn maar een *kuch* *kuch* Opel *kuch* Speedster… ;-)

          Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          10 mei 2013 om 12:27

          @jrk68: Dagelijks rijden is wat anders als dagelijks bruikbaar. Uit ervaring kan ik je vertellen dat BV een VX220 dagelijks rijden prima gaat, maar zodra je bij meer dan 20 graden de file inrijdt is hij niet meer bruikbaar omdat het allemaal veel te heet wordt. Zowel het blok als het interieur. Koeling van beide schiet dan meer dan te kort, zo bruikbaar is dat ding dus niet in het echte leven!

          Login om te reageren
  2. Emile_Benz zegt

    9 mei 2013 om 09:58

    Schnitzel of Bratwurst…? Ze valt best mee.

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      9 mei 2013 om 11:00

      @Emile_Benz: heb ooit ergere gevallen gezien idd

      Login om te reageren
  3. alfa156 zegt

    9 mei 2013 om 09:59

    Doe mij maar de brunette naast de Le Mans racer..:-)
    Voor de rest wel een erg vet interieur!

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    9 mei 2013 om 10:05

    “Schande! Ik wou juist meer van de auto zien.” …..Je zocht naar spannende lijnen?..

    Login om te reageren
  5. astonmartin20 zegt

    9 mei 2013 om 10:07

    Vindt het net een tunertje

    Login om te reageren
  6. gekkenhuis zegt

    9 mei 2013 om 10:32

    Schnitzel? Valt wel mee hoor…

    Login om te reageren
  7. ropbp zegt

    9 mei 2013 om 10:42

    Op het instrumentenpaneel na heb ik er niets fraais aan kunnen ontdekken (aan die Audi voor alle duidelijkheid)

    Login om te reageren
  8. octane zegt

    9 mei 2013 om 10:50

    Ze zijn vergeten om de bevestiging van de spoiler (links) goed te shoppen ;)
    Ziet er verder trouwens zeker niet verkeerd uit.

    Login om te reageren
    • lowrider zegt

      9 mei 2013 om 10:58

      @octane: is wel goed geshopped, foto is schuin genomen en de bevestiging staat in die lijn.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        9 mei 2013 om 11:12

        @lowrider: inderdaad, het valt een beetje weg tegen de raamstijl.

        Login om te reageren
      • octane zegt

        9 mei 2013 om 11:15

        @lowrider: nu zie ik het ook

        Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    9 mei 2013 om 10:54

    Een goedkoop ogende auto. De kip die er naast staat is ook niet echt stijlvol. Ach, zo zullen ze wel zijn uitgezocht, een niet zo stijlvolle model naast een niet zo’n stijlvolle auto.

    Login om te reageren
  10. lowrider zegt

    9 mei 2013 om 10:56

    Jaloers dat jou vrouwtje er niet uit ziet zeker..

    Ik ben het met je eens dat het vaak te ver gaat met de skinny b*tches, echter kunnen er weinig aan doen want blijkbaar, volgens de geleerden, verkoopt dit goed…

    Als je er echt vanaf wilt dan moet je zelf kappen met dit soort reportages op Autoblog posten. Want tjah, het gaat om de auto maar die chick staat er toch bij.

    Login om te reageren
  11. kroverbeek zegt

    9 mei 2013 om 11:00

    Wat ik zo jammer vind is dat het carbon niet optimaal wordt toegepast. Als we naar de motorkap kijken is de originele vorm van de stalen motorkap duidelijk te zien. Als je de motorkap opnieuw ontwerpt met/voor carbon krijg je een veel lichter en stijver product. Nu is het gewoon alle staal vervangen door carbon, maar het ontwerp wordt er niet op aangepast..

    Login om te reageren
  12. alcantara zegt

    9 mei 2013 om 11:00

    Wie is die vrouw, heeft zij deze auto ontworpen?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      9 mei 2013 om 11:10

      @alcantara: Nee, haar dochter van drie jaar oud..

      Login om te reageren
  13. lemans96 zegt

    9 mei 2013 om 11:53

    Wow, lekker kipje hoor, daar zou ik best een weekendje de bloemetje mee buiten willen zetten. Die auto word ik niet warm of koud van.

    Login om te reageren
  14. fant zegt

    9 mei 2013 om 11:55

    Tsja, ik vind d’r niet te dun eerlijk gezegd. Wordt tegenwoordig te snel geroepen. Ook ik ben tegen meisjes waarbij je de ribben kunt tellen, maar dat is hier niet het geval. Deze dame heeft gewoon een slank postuur, maar dat mag tegenwoordig niet meer op het internet, want dan gaat iedereen meteen roepen dat ze naar de McDonalds moet om zich vol te stouwen met big macs totdat ze moddervet is. Want het is tegenwoordig alleen nog maar verantwoord om te houden van een vrouw met ‘wat meer vet op de botten’.

    Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    9 mei 2013 om 12:06

    Had je gezegd dat het zo’n foute tunerbak was, had ik het ook geloofd.

    Aan de andere kant, kan ik gewichtsbesparing alleen maar toejuichen.

    Login om te reageren
  16. sjonnieturk zegt

    9 mei 2013 om 12:17

    Heren even off-topic. Kunnen jullie mij helpen met het identificeren van de auto, die bovenaan staat in de banner van Autoblog. Ik zie volgens mij een Pninfarina logo’tje op de zijkant..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      9 mei 2013 om 12:26

      @sjonnieturk: Strattos…

      Login om te reageren
      • sjonnieturk zegt

        9 mei 2013 om 12:29

        @norge: @Rick-dos: Heren, mijn dank is groot!!

        Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      9 mei 2013 om 12:26

      @sjonnieturk: Dat is een Bertone Lancia Stratos Zero Prototype.

      Login om te reageren
  17. sjonnieturk zegt

    9 mei 2013 om 12:32

    Ik bedoelde overigens Bertone logo, geen idee hoe ik bij Pninfarina kwam.

    Login om te reageren
  18. Homer55 zegt

    9 mei 2013 om 16:17

    Dat vrouwke heeft toch wel een partij schone beentjes

    Login om te reageren
  19. BrutaalAapje zegt

    9 mei 2013 om 16:32

    Leuke meid. Jammer dat ze zo hoerige verpakt is. Zal de visie zijn geweest van de designer van deze TT want dat is ook jammer…

    Login om te reageren
  20. nordschleife zegt

    9 mei 2013 om 18:13

    Zit ze nou met die haken op die auto joh

    Login om te reageren
  21. Edge zegt

    9 mei 2013 om 21:04

    Ik vind die nieuwe grill niet echt bij de rest van de auto passen. Het toont aan dat de TT eigenlijk niet meer bij het design van de vierkantere Audi’s past…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North