Audi brengt een TT met minder kilo’s mee

Auteur: , 36 Reacties

Heel leuk Audi, zo'n conceptuele TT met gewichtsbesparing als thema. Maar moesten jullie dat nou ook doortrekken naar de modellen die de auto komen opfleuren? Toe, geef haar een schnitzel.

Voor de liefhebbers van vedergewichten: Audi heeft een TT maximaal uitgekleed en op tal van plekken (dak, B-stijlen, middenconsole) een combo van koolstofvezel en plastic doorgevoerd. Heck, zelfs de veren zijn van het veel lichtere glasvezel in plaats van staal. Wat Audi nog meer heeft gedaan om er in totaal 206 kg af te krijgen hebben we HIER al opgesomd.

Terug naar de auto. Die werd gisteren gepresenteerd op Wörthersee 2013 waar Audi een breed scala aan producten heeft neergezet. Audi4Ever was erbij en schoot deze platen, waarbij de aandacht bovengemiddeld vaak uitgaat naar het blondje aan de flank. “Schande! Ik wou juist meer van de auto zien.” ~helemaal niemand.

Wie de 310 pk en 400 Nm sterke TT in actie wil zien: Andre Lottere geeft hem op Autojunk.nl de sporen.




36 reacties

De lichtste TT met Quattro weegt 1360kg, trek ik daar de gewichtsbesparing vanaf dan blijft er de nog 1154kg over. Dat kan ik dus geen vedergewicht noemen, daar heb ik toch een ander beeld bij….
Alfa laat met de 4C zien hoe het wel moet, om van Lotus nog maar te zwijgen.
@jrk68: ja maarja de echte gewichtsbesparing zit natuurlijk in het chassis. Kijk maar naar de aston dbs, alles carbon en superlicht, maar met het db9
Chassis gewoon nog 1600(?) kilo!
@jrk68: Hoe dichter je kont bij het asfalt, hoe leuker het rijden is. Daar is Lotus erg goed in!
@jrk68: Hmm niet helemaal waar, de lotus evora is anders ook geen licht gewicht meer.
@jrk68: Niet echt vergelijkbaar, de Elise is veel kleiner en heeft geen vierwielaandrijving. Een Lotus is een gooi-en-smijt bakje voor er bij, de TT is een sportieve cruiser die meer geschikt is voor dagelijks gebruik.
@Tommy2:
Onzin, ik ken er genoeg die hun Elise dagelijks rijden. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het prima gaat.
@jrk68: Sure… Ik zou een Elise er enige vervoermiddel kunnen hebben maar mijn vrouw zo me vervloeken. Ik had het al eens geopperd. Tis een kruipauto maar ik zou het er voor over hebben. Het zou alleen geen Elise zijn maar een *kuch* *kuch* Opel *kuch* Speedster… ;-)
@jrk68: Dagelijks rijden is wat anders als dagelijks bruikbaar. Uit ervaring kan ik je vertellen dat BV een VX220 dagelijks rijden prima gaat, maar zodra je bij meer dan 20 graden de file inrijdt is hij niet meer bruikbaar omdat het allemaal veel te heet wordt. Zowel het blok als het interieur. Koeling van beide schiet dan meer dan te kort, zo bruikbaar is dat ding dus niet in het echte leven!
Schnitzel of Bratwurst…? Ze valt best mee.
@Emile_Benz: heb ooit ergere gevallen gezien idd
Doe mij maar de brunette naast de Le Mans racer..:-)
Voor de rest wel een erg vet interieur!
“Schande! Ik wou juist meer van de auto zien.” …..Je zocht naar spannende lijnen?..
Vindt het net een tunertje
Schnitzel? Valt wel mee hoor…
Op het instrumentenpaneel na heb ik er niets fraais aan kunnen ontdekken (aan die Audi voor alle duidelijkheid)
Ze zijn vergeten om de bevestiging van de spoiler (links) goed te shoppen ;)
Ziet er verder trouwens zeker niet verkeerd uit.
@octane: is wel goed geshopped, foto is schuin genomen en de bevestiging staat in die lijn.
@lowrider: inderdaad, het valt een beetje weg tegen de raamstijl.
@lowrider: nu zie ik het ook
Een goedkoop ogende auto. De kip die er naast staat is ook niet echt stijlvol. Ach, zo zullen ze wel zijn uitgezocht, een niet zo stijlvolle model naast een niet zo’n stijlvolle auto.
Jaloers dat jou vrouwtje er niet uit ziet zeker..

Ik ben het met je eens dat het vaak te ver gaat met de skinny b*tches, echter kunnen er weinig aan doen want blijkbaar, volgens de geleerden, verkoopt dit goed…

Als je er echt vanaf wilt dan moet je zelf kappen met dit soort reportages op Autoblog posten. Want tjah, het gaat om de auto maar die chick staat er toch bij.
Wat ik zo jammer vind is dat het carbon niet optimaal wordt toegepast. Als we naar de motorkap kijken is de originele vorm van de stalen motorkap duidelijk te zien. Als je de motorkap opnieuw ontwerpt met/voor carbon krijg je een veel lichter en stijver product. Nu is het gewoon alle staal vervangen door carbon, maar het ontwerp wordt er niet op aangepast..
Wie is die vrouw, heeft zij deze auto ontworpen?
@alcantara: Nee, haar dochter van drie jaar oud..
Wow, lekker kipje hoor, daar zou ik best een weekendje de bloemetje mee buiten willen zetten. Die auto word ik niet warm of koud van.
Tsja, ik vind d’r niet te dun eerlijk gezegd. Wordt tegenwoordig te snel geroepen. Ook ik ben tegen meisjes waarbij je de ribben kunt tellen, maar dat is hier niet het geval. Deze dame heeft gewoon een slank postuur, maar dat mag tegenwoordig niet meer op het internet, want dan gaat iedereen meteen roepen dat ze naar de McDonalds moet om zich vol te stouwen met big macs totdat ze moddervet is. Want het is tegenwoordig alleen nog maar verantwoord om te houden van een vrouw met ‘wat meer vet op de botten’.
Had je gezegd dat het zo’n foute tunerbak was, had ik het ook geloofd.

Aan de andere kant, kan ik gewichtsbesparing alleen maar toejuichen.
Heren even off-topic. Kunnen jullie mij helpen met het identificeren van de auto, die bovenaan staat in de banner van Autoblog. Ik zie volgens mij een Pninfarina logo’tje op de zijkant..
@sjonnieturk: Strattos…
@norge: @Rick-dos: Heren, mijn dank is groot!!
@sjonnieturk: Dat is een Bertone Lancia Stratos Zero Prototype.
Ik bedoelde overigens Bertone logo, geen idee hoe ik bij Pninfarina kwam.
Dat vrouwke heeft toch wel een partij schone beentjes
Leuke meid. Jammer dat ze zo hoerige verpakt is. Zal de visie zijn geweest van de designer van deze TT want dat is ook jammer…
Zit ze nou met die haken op die auto joh
Ik vind die nieuwe grill niet echt bij de rest van de auto passen. Het toont aan dat de TT eigenlijk niet meer bij het design van de vierkantere Audi’s past…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).