• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Eos met 250 pk sterke 3.2 V6 motor

Auteur: Dennis, gepost 19 oktober 2006 om 22:48 – 75 Reacties

Volkswagen Eos


Ik had al bekend dat ik de Volkswagen Eos geen foute cabrio vind. Zeker niet nu deze ook verkrijgbaar is met een 250 pk sterke 3,2 liter V6 motor. Deze motor heeft standaard een DSG-versnellingsbak.

De Eos V6 hoeft net niet begrensd te worden, want zijn top ligt op 247 km/u. Nul tot honderd duurt 7,3 seconden en hij verbruikt gemiddeld 9,2 liter per 100 kilometer. De rijk uitgeruste Eos beschikt standaard over Climatronic, 17-inch lichtmetalen velgen, een radio/cd-speler en een licht & zicht-pakket met onder andere een regensensor. Op het prijskaartje vinden we een bedrag van 49.350 euro inclusief btw/bpm.

De Eos werd dit voorjaar leverbaar en t/m september zijn in Nederland ruim 500 exemplaren verkocht. Daarmee heeft de Eos zich een plekje verovert in de top 3 van het cabriosegment. Met de nieuwe motor verwacht Volkswagen deze positie verder te versterken. (bron: persbericht Volkwagen)

Ook interessant!

  • Volkswagen met V6
    Volkswagen met V6 verbeterd door Walkinshaw
  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Volkswagen Talagon
    Volkswagen Talagon heeft VR6 Turbo TSI motor!
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, eos, Volkswagen

Vorig bericht: « Doorbraak voor de Belgische LPG-rijders
Volgend bericht: Duitse humor? 299.999km op je Golf3… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hilgert zegt

    19 oktober 2006 om 23:15

    Toch blijft het een fantasieloos hok. ;)

    Login om te reageren
  2. stiggie zegt

    19 oktober 2006 om 23:18

    mijn broer krijgt deze auto met de zelfde motor enzo in 2007 in het zwart

    Login om te reageren
  3. Lampredi zegt

    19 oktober 2006 om 23:24

    @Hilgert: Mag ik jouw mening onderschrijven? Ik vind dit de saaiste cabriolet in tijden. Niet lelijk, niet mooi, maar gewoon zo braaf en saai. Al had-ie 1000 pk, kreeg ik er nog een slappe lul van.

    Login om te reageren
  4. Robin zegt

    19 oktober 2006 om 23:34

    *piemel

    Nah niet mee eens geef toe dat het geen wild design is, maar vind hem wel mooi in verhouding en er zit een mooie lijn in als je van de zijkant kijkt. Nette auto, mooier dan veel van zijn hard klap top concurrenten. (dan vergeet ik even de c70)

    Login om te reageren
  5. SuperShallow zegt

    19 oktober 2006 om 23:42

    @stiggie: oh, oh, dat wordt nog spannend! Rijdt je broer nou voor lul in 2007, of is-ie helemaal ‘vet-lauw-bombdiggie-je-weet-tog’? Maak hem of kraak hem, die EOS!
    We maken de stand van dit topic op in 2007, als je broer de sleutels krijgt :-D
    Persoonlijk vind ik het net een dode vis…

    Login om te reageren
  6. luc zegt

    19 oktober 2006 om 23:45

    ik vind hem persoonlijk eigenlijk best mooi moest wel eerst even wennen maar is een mooie auto vooral met die pk’s

    Login om te reageren
  7. FrieZ zegt

    20 oktober 2006 om 00:17

    Wij twijfelen enorm tussen een Audi A4 Cabriolet en een VW Eos. Ik zou persoonlijk voor de Audi gaan, maar de keuze ligt helaas niet bij mij.
    Maar als ik jullie meningen zo hoor, dan rij je nogal voor l*l in een Eos. De levertijden zijn trouwens ook niet normaal, want als we hem NU bestellen… dan zouden we hem in Maart 2007 krijgen (waarschijnlijk nog wel later).
    De Audi zouden we al in December 2006 kunnen ophalen, maar die zouden we dan doorschuiven naar Januari/Februari 2007. Binnenkort gaan we een proefrit maken met beide auto’s en zullen we de knoop moeten doorhakken. I’ll keep you posted! (op deze pagina)

    Login om te reageren
  8. SuperShallow zegt

    20 oktober 2006 om 00:29

    FrieZ doet ook mee in de ‘maak hem of kraak hem’!
    Oi, oi, februari 2007. Als de houdbaarheidsdatum maar zover strekt!
    Ruik ik vis, FrieZ? :-D

    (Het zijn maar grapjes, hoor!)

    Login om te reageren
  9. SuperShallow zegt

    20 oktober 2006 om 00:39

    Check allemaal even die link van Hilgert! Legendarisch project! RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRespect, Hilgert!

    Login om te reageren
  10. mark zegt

    20 oktober 2006 om 00:52

    Bij deze een spontane confirmatie, doch enigzins
    met latent voorwaardelijk karakter. Nader declarerend betekent
    dit laatste incorporeert het aspect waarop de zender eerder alludeerde.
    Aangezien dit voor bepaalde individuen een vanzelfsprekendheid is, vind ik hem toch een ultimate wagen

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 00:53

    “Surprised?!”
    “Nope, can´t say that I am!”
    “Why not?”
    “Because that would be lying.”
    “No, I mean. Why aren´t you surprised?!”
    “Oh that! Well because this car is from the VAG group. And nothing that comes out of the VAG group is surprising!”

    Kom op mensen moet je eens voor de gein gaan tellen hoeveel keer deze motor binnen het VAG concern al gerecycled is. Het valt nog mee dat we deze motor niet in de Bentley, Lamborghini of Bugatti terugvinden!
    Begrijpt iedereen nu waarom ik nooit meer een Audi zal kopen?? Je koopt namelijk altijd een te dure VW! En als je een VW koopt dan koop je eigenlijk een te dure SEAT. En als je een SEAT koopt dan koop je eigenlijk een te dure SKODA.
    Dus m.a.w. cut the bullshit en loop maar gelijk een Skoda dealert binnen, als je een Audi wilt kopen. Spaart je geld en tijd uit namelijk! :)

    Login om te reageren
  12. mark zegt

    20 oktober 2006 om 00:55

    en als je een skoda koopt dan koop je een dure bromfiets ofwa???

    een bentley is een dure audi

    .
    .
    .
    en als je een skoda koopt dan koop je een dure bromfiets ofwa???

    Mooie theorie van Rick dos

    Login om te reageren
  13. FrieZ zegt

    20 oktober 2006 om 00:57

    @ Rick Dos: Maar het oog wil ook wat en ik kan niet zeggen dat ik Skoda’s of Seats mooi vind ofzo ;)

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 01:18

    OOOHHH MARK! Wel een beetje opletten!
    Een bromfiets is geen auto en dus is het vergelijk er ook niet!
    Je kan trouwens ook geen bromfiets van het VAG-concern kopen dus dat klopt ook al niet. En aangezien er niets goedkopers is in het VAG concern, dan de Skoda, kunnen we het ook niet verder naar beneden uitbouwen.

    Nee, nee, nee!
    Een Bentley is niet een te dure Audi.
    De Audi R8 is een te dure Gallardo. En nu hoor ik je denken “Nee! Dat klopt niet want de R8 is goedkoper dan de Gallardo!” Ja dat weet ik, maar wacht maar tot ze de V10 van de Gallardo erin gooien. Kom dan nog maar eens terug. En in plaats dat Audi zelf een originele Audi motor ontwikkelt. Nee wat doen ze dan? Dan gaan ze bij Lamborghini motoren pikken omdat ze zelf niet origineel kunnen zijn! Kijk trouwens ook voor de Gallardo motoren in de S6, de RS6 en natuurlijk niet te vergeten de S8. Begin je het patroon al te zien? :)

    De Bentley dat is weer de VW voor de welgestelde onder ons.
    Point in case ik heb nog nooit zoveel Bentleys zien rijden sinds VW het overgenomen heeft! Positief of negatief? You be the judge!

    @FrieZ
    Daar heb je zeker wel een punt! Alleen is het je wel je geld waard om meer te betalen alleen voor de looks?

    Login om te reageren
  15. makaveli zegt

    20 oktober 2006 om 01:21

    ik vind het geen ruk aan 50.000 euro geef mij maar een r32 dat is beter

    Login om te reageren
  16. FrieZ zegt

    20 oktober 2006 om 01:22

    Ik denk het wel, maar oké… als je erin rijdt, dan merk je toch niks van het uiterlijk ;)

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 01:34

    @FrieZ
    Ik denk dat je nu wel ongeveer door hebt waar ik sta ten opzichten van het VAG concern. ;)
    Alleen als ik echt zou moeten kiezen dan zou ik voor de A4 gaan. En daar zou ik eerlijk gezegd niet lang over hoeven nadenken.

    Ik zie dat de keuze echter niet bij jou ligt. Dat is wel balen natuurlijk! Ach joh, de A4 of de EOS je zal van allebei heus wel kunnen genieten! Dus laat ons hier op Autoblog maar lekker l*llen! ;)

    Login om te reageren
  18. Z-Rider zegt

    20 oktober 2006 om 01:42

    Zo wat een post….

    Ben het voor het eerst eens met Lampredi…….. Rick dos ik ga 100% met je standpunt…

    Het moet niet gekker worden….. :)

    Login om te reageren
  19. realist zegt

    20 oktober 2006 om 02:35

    ik ga me toch enen aanschaffen voor 2007 denk ik.

    een pareleffekt zwarte met lederen bekleding de 2l diesel.
    ja het disign is sober maar wel degelijk ook wat handigheid en betrouwbaarheid betreft lijkt me.
    het dak is alleszins zeer geslaagt.

    enkele vraagjes aan kenners:

    ik zou zwart leder nemen wat is het duurzaamst? nappa of vienna ?

    en houtinleg als optie: is dat fout of neem je beter de aluminium plaatjes ?

    en nee ik ga me geen lambo of ferrari kopen ook al kan ik er me meerdere kopen…punt

    Login om te reageren
  20. KVK zegt

    20 oktober 2006 om 07:56

    vind het een ongelooflijk boring autootje, die snuit is veel te kort ook
    het enige mooie dat VW momenteel te bieden heeft imo is de Phaeton

    Login om te reageren
  21. Lampredi zegt

    20 oktober 2006 om 08:25

    @luc: Kun je me een keer uitleggen wat die pk’s toevoegen aan de schoonheid van de auto? Ik zie het namelijk niet als een auto veel of weinig pk’s heeft. Ik dacht altijd dat dat aan de motor lag die onder de motorkap verborgen ligt, maar nu hoor ik van jou dat ze pk’s tegenwoordig ook aan de buitenkant van de auto aanbrengen. Ik ben technisch redelijk onderlegd, maar dit snap ik toch niet. Ben wel geinteresseerd in deze techniek. Heb het ook bij Google en Wikipedia gezocht, maar daar niks over gevonden.

    Login om te reageren
  22. Dennis zegt

    20 oktober 2006 om 08:29

    Mensen wees eens eerlijk. Het is toch geen straf om op een mooie zonnige dag in deze cabrio gezien te worden?

    Login om te reageren
  23. Lampredi zegt

    20 oktober 2006 om 08:35

    @Dennis:Beetje wel. Zou me een beetje generen. Voordeel van deze is wel dat je er zelf beter bij afsteekt :)

    Login om te reageren
  24. KVK zegt

    20 oktober 2006 om 08:55

    @Dennis : als je het niet erg vindt om als fantasie-, smaak- en stijlloos geclasseerd te worden niet nee :P

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    20 oktober 2006 om 09:08

    Met 50 mille op zak zou ik aanraden voor een C70 te gaan shoppen…. die is nauwelijks duurder en heeft 4 echte zitplaatsen (en is duidelijk mooier).

    Ikzelf zou een Mx-5, S2000 of desnoods een Z4 kopen, maar misschien zijn die te klein (zou kunnen)

    Login om te reageren
  26. Dennis zegt

    20 oktober 2006 om 09:11

    Er zijn wat mij betreft zat voorbeelden, waarbij je het echt veel slechter kunt treffen, maar laat ik mij beperken tot de meest onaantrekkelijke cabrio die ik kan bedenken: De Chrysler PT Cruiser (lees: aardbeienmandje).

    Chrysler PT Cruiser Cabrio

    Login om te reageren
  27. luc zegt

    20 oktober 2006 om 09:14

    bah echt een lelijke auto die gewone vind ik al lelijk maar dit slaat echt alles die mij maar de toyata mr2 dat is nu een leuke auto…

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    20 oktober 2006 om 09:14

    DENNIS!!! wat doe je nu man, ik heb nog geeneens koffie op!!

    Login om te reageren
  29. Dennis zegt

    20 oktober 2006 om 09:16

    Sorry Woody, ik probeer even een punt te maken…

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    20 oktober 2006 om 09:24

    Ja, met een punt maken is niets mis maar om nou meteen een moker in te
    zetten op de vroege ochtend, gaat mij wat ver hoor!

    Even wat om de nare herinnering aan de PT mee weg te spoelen…Is de nieuwe Alfa Spider ook onder de 50k te krijgen?

    Login om te reageren
  31. Jurrian zegt

    20 oktober 2006 om 09:31

    hatchback’s die tot CC of gewoon cabrio’s worden omgebouwd in het algemeen zijn lelijk, de 307 is echt walgelijk. de renault megane (ofzo?) CC vind ik er ook niet uit zien. De Eos is daar geen uitzondering voor, toen ik hem voor het eerst in het wild zag viel het me niet eesn op, nadat hij al zeker 5 minuten in mijn zicht zwermde dacht ik: “hey, is dat niet die nieuwe VW?” en het zal me vervolgens mijn reet roesten wel saai in skoda’s ook te krijgen blok ze aan de voorwielen hangen.

    en rick dos heeft helemaal gelijk, en dat geld vooral voor de R8. als je een supercar maakt ga je daar toch geen blok in leggen dat je ook in je modale sedan hebt liggen.

    Login om te reageren
  32. w0o0dy zegt

    20 oktober 2006 om 09:40

    De C70 in Momentum uitvoering kost ongeveer 51.000 Euro… wel een stuk langzamer, maar wie rijdt er regelmatig ruim boven de 200 met zijn CC? Zeg nou zelf, dit is toch een veel mooiere CC? En het is geen VW, ook mooi meegenomen.

    Login om te reageren
  33. JLJ zegt

    20 oktober 2006 om 10:03

    Enige minpunt van de C70 is dat hij gemaakt wordt door Pininfarina (weliswaar in Zweden, maar onder leiding van).
    Ik was betrokken bij het begin van de ontwikkeling van deze auto in Turijn, het opvallende was dat het design door Volvo gedaan is en de engineering door Pininfarina. Voordat ik er ging werken had ik hoge verwachtingen van deze firma, maar ben volkomen teleurgesteld weggegaan. Wat een amateurisme. Ik ben echt benieuwd naar probleemstatistieken van deze auto (m.n. het dak…)!

    Login om te reageren
  34. Rossi zegt

    20 oktober 2006 om 10:22

    @ rick dos,

    Ik snap dat je niet van het VAG Concern houdt… Maar ik word je comentaar nu wel een beetje zat! Ga in het bmw topic zeggen hoeveel je van dat (gay) merk houdt……

    Login om te reageren
  35. Hilgert zegt

    20 oktober 2006 om 11:30

    @JLJ: De man waar ik kom voor nieuwe cabriodaken is dezelfde mening toegedaan. Pininfarina maakt prachtige ontwerpen, maar de kwaliteit is een ondergeschoven kindje.

    Login om te reageren
  36. S-andy zegt

    20 oktober 2006 om 11:35

    @ Rossi, het is een eigenschap, en algemeen geweten dat BMW-fans niet kunnen verdragen dat Audi zo goed (of zelfs beter maar het doet er niet toe)bezig is. Zij weten goed genoeg dat ze het niet kunnen halen tegen Audi en daarom vallen ze de VAG-group aan. Dus laat Rick dos maar lekker l*llen.
    Audi(/VAG) fans weten beter. Ik zou mij ook slecht voelen als ik met argusogen moet toekijken “mijn merk” wordt ingehaald door zijn grootste concullega.

    @ Rick dos, ‘k zit ook maar wat te l*llen. ;)

    Login om te reageren
  37. FrieZ zegt

    20 oktober 2006 om 11:49

    @ Realist: Wij zelf zaten zelf te denken aan, Deep Black Pearl (Zwart Metallic) met bruin leer (die wordt later door de dealer op de stoelen gedaan). Zo stond hij ook hier bij de dealer en het was echt prachtig! En de 17″ Le Mans velgen.
    Verder nog wat opties zoals, Navigatie, PDC, Climatronic, middenarmsteun, ambiente-pakket met alu-lijsten (dat past meer bij de auto, dan hout).
    We zouden dan voor de 2.0 TFSI gaan, maar het prijsverschil met de 3.2 V6 is niet erg groot en er zitten standaard wat meer dingetjes op.

    Login om te reageren
  38. FrieZ zegt

    20 oktober 2006 om 11:53

    Oja, en uiteraard de DSG-bak!

    Login om te reageren
  39. Tommy M zegt

    20 oktober 2006 om 12:31

    hmm iedereen kraakt hem hier af zie ik ?

    ook de opmerking van superswallow
    ” Rijdt je broer nou voor lul in 2007″
    snap ik niet helemaal. Hoezo rij je uberhaupt voor lul in een auto?
    (oke, enig uitzondering: de oudere fiat multiflaai)

    Ik weet niet in wat voor auto meneer superS zelf aan komt rijden, om zo te oordelen?

    of de opmerking van Rossi… Gay-merk???? huh???

    anyway, maakt ook niet uit verder..

    Tevens maakt Super swalow het weer helemaal goed met de opmerking over
    de link van Hilgert (hilgert noemt deze auto een HOK, terwijl hij zelf een peug 205 rijd……als we het dan toch over een vierkant HOK hebben….)

    Maar persoonlijk vind ik dit eer ERG mooie auto…

    Login om te reageren
  40. realist zegt

    20 oktober 2006 om 14:05

    @ fiez

    ik ga gewoon monza (meer cromé look)velgen 16″ nemen met de standaard 215/55 banden.
    voor een diesel ruim genoeg lijkt me ,minder dure banden &betere demping/verbruik enzo.
    ———————–

    ja die eos valt niet erg op in het verkeer net wat ik moet hopelijk ook niet voor vandaaltjes .
    toch zie je als het enen is met beetje opties tenminste dat het wel ergens stijl heeft en dus niet een gekoop koreaantje of zo is dus.

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 14:21

    @Rossi
    Toen ik je reactie las, wou ik je over mijn verbale pijnbank trekken. Immers wie ben jij om mij te zeggen wat ik wel en niet mag/moet doen. Hé?!…….. En toen las ik dit in een andere topic:
    “laat toch weer duidelijk zie hoe betrouwbaar volkswagens zijn”
    En toen wist ik het. Jij bent een fan van 1 van de merken binnen het VAG concern (laat me raden Audi?).
    Al doet je nick vermoeden dat je fan zou zijn van Italiaanse merken, maar dit terzijde. Toen ik het las kreeg ik gelijk medelijden met je. Je weet gewoon dat ik gelijk heb. PUNT! En dan begrijp ik, dat het een kwelling is, dat ik je steeds maar weer met je neus op de feiten moet drukken. Wees gerust, Ik zal voor nu even van je lange tenen stappen om je de tijd en ruimte te geven om de pijn te kunnen verwerken. ;)

    @S-andy
    LOL! Zo l*llen we met zijn allen maar wat! Maar eerlijk is eerlijk gezellig is het wel. Niet?! :)

    Login om te reageren
  42. S-andy zegt

    20 oktober 2006 om 14:35

    Yep, om te l*llen, zoals vele hier op deze site.
    Nu en dan komen er wel wat serieuze reacties zodat we tussendoor toch nog iets bijleren. Nu moet ik zeggen dat het niveau wel wat hoger is sinds de huisregels. Uitlatingen zoals ‘Porsche is the best’ zijn tegenwoordig schaars, en maar goed ook.

    Login om te reageren
  43. Hilgert zegt

    20 oktober 2006 om 15:09

    @Tommy M: tussen de 205 en zo’n Eos zit wel ff 30 jaar verschil ;)

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 15:20

    @S-andy
    Dat ben ik helemaal met je eens!

    BMW rulez…….ah shoot! Sorry!….kom maar met de edit! ;)

    Login om te reageren
  45. slk55 amg zegt

    20 oktober 2006 om 15:23

    @ wooody

    “maar wie rijdt er regelmatig ruim boven de 200 met zijn CC?” uhhm…..ik ;)

    mensen mensen, wat zijn we negatief over deze volkswagen. dit is een prachtige auto, voor de mensen die niet zo nodig hoeven op te vallen, maar wel de voordelen van de kwaliteit van VW willen, een sterke motor willen, een hoop rijgenot willen, s’winters en s’zomers er mee willen rijden, een tot slot een hoop luxe willen. Ik vind deze auto dus zeker wel de moeite waard. denk eens aan zijn concurenten, hoeveel andere 4 persoons CC’s zijn er met zo’n dikke V6 motor voor onder de 50.000 euro?……….precies geen! er zijn wel 4 pers. CC’s van opel, peugeot, renault enzo. maar die zijn niet leverbaar met een v6 motor. Ook de volvo c70 is niet leverbaar met een V6 motor, wel met een V5 motor, maar deze is stukken duurder dan de V6 Eos.

    @Rick dos

    Wat is er mis mee dat het VAG concern, motoren hergebruikt? als het toch goede motoren zijn, dan zie ik het probleem niet. Dit scheelt veel tijd en moeite, want anders zou voor elk nieuw model, een nieuwe motor ontwikkeld moeten worden, dit zou niet alleen overbodig zijn, maar zou ook een boel geld kosten. gelukkig hergebruikt het VAG concern zijn motoren, anders zouden de prijzen van hun auto’s nog hoger komen te liggen. en blijkbaar zijn het goede motoren, anders zouden ze niet zo vaal hergebruikt worden.

    En voor iedereen die zegt dat de Eos saai is en niet opvalt, je kan ook een Highway 1 uitvoering nemen.

    zie: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=5181

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 15:27

    @slk55 amg
    Ach dit vind ik nou jammer! Kon je niet ff een uur geleden met je opmerkingen komen. Ik heb namelijk nu al een belofte aan Rossi gedaan.
    Als de tijd daar is zal ik je zeker van repliek dienen! ;)

    Login om te reageren
  47. KVK zegt

    20 oktober 2006 om 15:31

    @ Hilgert : maar het blijft een hok… ach, voor die 205 van je speelt de tijdsgeest natuurlijk wel in z’n voordeel. Vind persoonlijk de 205 ook leuker dan deze Eos hooor ;)

    Login om te reageren
  48. lotte zegt

    20 oktober 2006 om 15:33

    @Rick dos: kan jij net zo goed een Omega kopen..? Zit toch een BMW motor in?

    Login om te reageren
  49. slk55 amg zegt

    20 oktober 2006 om 15:34

    haha, rossi moet niet zo zeuren. jouw commentaar levert meestal een leuke discussie op, want meestal ben ik het niet met je eens (zoals nu). Ook bevatten jouw reactie meestal een hoop humor, dat is natuurlijk altijd leuk om te lezen. Waar ik rossi wel gelijk in geef, is dat je wel heel erg ‘de BMW fan’ bent, alles wat dit merk maakt en doet is goed in jouw ogen, daar stoor ik me ook wel eens aan.
    Ik zou zeggen kom maar op met je commentaar!

    Login om te reageren
  50. slk55 amg zegt

    20 oktober 2006 om 15:35

    mijn reactie was natuurlijk gericht aan Rick dos…

    Login om te reageren
  51. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 15:37

    Ik denk dat je mijn punt ff mist Lotte….en daarbij zou ik nu niet naar een Opel dealert kunnen lopen om een nieuwe Omega te kopen. Met BMW motor dat dan weer wel….. :)

    Login om te reageren
  52. lotte zegt

    20 oktober 2006 om 15:39

    @ Rick dos: in het kader van jouw uitspraak:

    Dus m.a.w. cut the bullshit en loop maar gelijk een Skoda dealert binnen, als je een Audi wilt kopen. Spaart je geld en tijd uit namelijk!

    ;-)

    Login om te reageren
  53. KVK zegt

    20 oktober 2006 om 15:44

    @ Lotte : met als grote verschil dat bij Skoda/VW/Audi ook de auto rondom die motor goeddeels hetzelfde is, wat van auto’s die een BMW-motor ingelepeld krijgen doorgaans niet gezegd kan worden. En nee, ik ben niet bepaald een BMW-fan (hater evenmin), maar laten we wel eerlijk blijven : BMW is gewoon al omwille van bovengenoemde reden ‘beter’ dan producten van het VAG-concern. Mercedes-Benz is een ander verhaal natuurlijk

    Login om te reageren
  54. Jurrian zegt

    20 oktober 2006 om 15:50

    als volkswagen een beetje lef had gehad hadden ze in de eos een boxer gehangen en de aandrijving op de achterwielen. net zoals de karmann ghia. geweldige bak. ondanks dat ik niet bepaald een VAG groep fan ben kan ik die erg waarderen.

    Login om te reageren
  55. lotte zegt

    20 oktober 2006 om 15:50

    Kan nou niet zeggen dat ik een Seat veel weg vindt hebben van een Audi… Maar dat is flauw van mij, snap jullie punt wel.

    Login om te reageren
  56. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 15:58

    @slk55 amg
    Gelukkig dat je in ieder geval wel mijn humor kan waarderen. :)

    Ik denk alleen dat je me verkeerd begrijpt in zake BMW. Hou ik van BMW? Nee, want het is een levenloos iets en daar kan je,naar mijn mening, niet van houden! Heb ik een voorkeur voor BMW? Jazeker heb ik die! Alleen laat ik me daardoor niet blind maken. Ik vind de A6 en de A8 van Audi bijzonder mooie auto´s. Zoals je misschien weet stond ik op het punt om mijn X5 in te ruilen tegen een ML. Dus mijn smaak hoeft niet persé subjectief te zijn. Echter ben ik van mening dat ik me helemaal kan vinden in waar BMW voor staat. Daarbij maken ze mooie, goede en meestal ook auto´s die maatstaven zet voor de concurrent.
    En ja, hier op het blog zal ik “mijn” merk wel verdedigen. Je kan er echter gerust van uit gaan dat ik zeer zeker kritosch zal zijn als daar reden toe is….alleen is die reden er niet…….. :)

    @Lotte
    Ja maar dat is het juist. Je kan nergens anders heen gaan zoals je dat wel bij het VAG concern kan. Rolls Royce niet en MINI ook niet……wie dan wel Wiesmann?! Of Mclaren misschien? Maar die maken de F1 niet meer….. en behoren niet tot de BMW Group…. ;)

    Login om te reageren
  57. lotte zegt

    20 oktober 2006 om 16:05

    Je springt qua prijsklasse van de hak op de tak Rick! ;-)

    Ben zelf overgestapt van BMW naar Audi. Terwijl Audi een hele sterke verwantschap heeft tussen de modellen (en daarmee ook het gevaar van het predicaat eenheidsworst loopt) vind ik dat bij BMW weer helemaal niet. Wat is in Godesnaam de link tussen de (laten we jouw speeltje maar nemen) de X en de sedan? De grille (nou… gaat ook niet helemaal op) en per uitvoering de motor…

    Volgens mij dwaal ik af… Espresso iemand? ;-)

    Login om te reageren
  58. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 16:10

    @Lotte
    Whahaha! Nou doe mij maar een watertje…..ik ben namelijk op dieet….. :)

    Login om te reageren
  59. lotte zegt

    20 oktober 2006 om 16:13

    Als je een X onder de bips hebt mag een maatje meer ;-) Gezellige vrijmibo met vocht waar de vissen in poepen… Ik stap meteen over op de mojito’s.

    Login om te reageren
  60. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 16:24

    Zo! En bedankt hé! Ik zal nooit meer hetzelfde naar water kijken! :)
    …….nou omdat je zo aandringt dan neem ik ook wel een sneeuwwitje… ;)

    Login om te reageren
  61. Rossi zegt

    20 oktober 2006 om 16:29

    @ Rick dos,

    Ik ben absoluut geen audi fan, al maken ze mooie auto’s… Wat ik probeer is om gewoon objectief te blijven over modellen en merken. Op Bmw, Merc, audi, etc heb ik niks tegen.
    Tevens begrijp ik best dat je “jou” merk verdedigd! Het is een mooi merk met een geweldige reputatie/historie….
    Maar aanvallen op jou merk is in dit topic helemaal niet aan orde. Daarvoor verwijs ik je graag naar een topic van de Bmw’s waar Audi/mercedes koters: Audi rules en Mercedes the best typen ;-)

    Wat ik probeer duidelijk te maken dat ik hoop dat wij allen objectief blijven en niet puur antwoorden om merken “kapot” te maken. Dat doet de consument zelf wel…..

    ps: wees niet meteen zo op je teentjes getrapt…. Hoop dat we nu weer normaal over deze discussie kunnen praten en als ik je gekwetst heb; hierbij mijn excuses!

    Peace

    Login om te reageren
  62. Rick zegt

    20 oktober 2006 om 16:44

    @ Rick Dos

    Denk je nou echt dat seat en audi dezelfde kwaliteitseisen hebben, jij snapt er echt heel weinig van, en het enige wat je doet is jezelf voor lul zetten met van die ondoordachte uitsrpaken.

    Login om te reageren
  63. Sander zegt

    20 oktober 2006 om 16:48

    Hmm… Wat boeit het nou dat de motoren van het VAG-concern allemaal hetzelfde zijn? Als ze toch prima rijden? En DSG lijkt me trouwens ook wel lekker op zoon autootje.. niks mis mee..

    Login om te reageren
  64. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 16:51

    @Rossi
    “wees niet meteen zo op je teentjes getrapt….”…….mmmmm pot, ketel?!?!?! zwart ziet?!?!? maar goed……

    “Maar aanvallen op jou merk is in dit topic helemaal niet aan orde. Daarvoor verwijs ik je graag naar een topic van de Bmw’s waar Audi/mercedes koters: Audi rules en Mercedes the best typen”
    Maar ik voel me ook nergens aangevallen. Voor jouw reactie “verdedigde” ik, “mijn” merk, ook nergens. Wat ik wel heb gedaan is vraagtekens zetten bij de bedrijfsvoering binnen het VAG concern. Het is allemaal zo voorspelbaar en er zit weinig fantasie in, in de filosofie van het VAG concern. Ik heb het al eerder geroepen en ik zal het hier weer doen. De potentie van Audi is enorm. Alleen doordat men zich niet goed genoeg onderscheid van de merken binnen het concern blijft er bij veel mensen de VW smaak hangen. Kijk bijv. naar het vorige model Passat en de Superb het is dat er andere logo´s opstaan want anders was het een Passat. Dit fenomeen zie je niet terug bijv. bij het FIAT concern. Als ik een Alfa zie rijden dan denk ik niet automatisch, “Hé dat is een van de FIAT concern.” En dat heb ik wel bij VAG. En dat is gewoon zonde.

    maar natuurlijk kunnen we weer normaal dicusieren. We zijn immers volwassen genoeg. ;)
    En dat is ook het enige wat ik wil met mijn opmerkingen. ;)

    Login om te reageren
  65. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 16:53

    @Rick
    “en het enige wat je doet is jezelf voor lul zetten met van die ondoordachte uitsrpaken.”

    Met dit soort uitspraken heb je jezelf buiten de discussie gezet…..jammer!

    Login om te reageren
  66. Rene zegt

    20 oktober 2006 om 17:49

    @Hilgert’s link. Helemaal goed. Mooi kluswerk, petje af !

    Login om te reageren
  67. Italian boy zegt

    26 oktober 2006 om 16:53

    ik ben tot de conclusie gekomen dat die een VOLKSWAGEN is, dus doe mij maar liever de volvo C30

    Login om te reageren
  68. Italian boy zegt

    26 oktober 2006 om 16:54

    ik ben tot de conclusie gekomen dat die een VOLKSWAGEN is, dus doe mij maar liever de volvo C30 of de 3 serie cabrio

    Login om te reageren
  69. Italian boy zegt

    26 oktober 2006 om 16:54

    ik ben tot de conclusie gekomen dat die een VOLKSWAGEN is, dus doe mij maar liever de volvo C30 of de 3 serie cabrio

    Login om te reageren
  70. Lampredi zegt

    26 oktober 2006 om 18:20

    @Italian boy: Je kunt geen Nederlands, en je kunt blijkbaar ook niet met je computer omgaan, dus pleur jij ff gauw op naar je eiland tot je ook gemachtigd bent je rijbewijs te halen.

    Login om te reageren
  71. FrieZ zegt

    27 oktober 2006 om 15:09

    Nou mensen, zoals beloofd. De Eos wordt het in ieder geval niet.
    Het gaat nu tussen de nieuwe Audi TT Roadster en de Audi A4 Cabriolet.

    Trouwens nog wat ‘leuks’ gebeurd vanmiddag. De auto startte niet, arghhhh. Het wordt tijd dat er een nieuwe auto komt. Want deze begint het (na 2,5 jaar al en 30000km) te begeven. We hebben op dit moment een Alfa Romeo 156 SW 2.0JTS Selespeed.

    Ziet er mooi uit, maar de kwaliteit is slecht.

    Login om te reageren
  72. cc zegt

    12 februari 2007 om 17:07

    Tjongejonge, net een eos gekocht en opgefokt middels chip naar 240 pk. scheurt als een tierelier, fantastische rijeigenschappen, DSG, schuif/kanteldak, xenon verlichting, regensensor, dynaudio, afneembare trekhaak, PDC, lederen bekleding, full color navigatie, etc.etc.

    kan geen audi tegenop.

    Login om te reageren
  73. aa zegt

    19 januari 2009 om 18:23

    degene die deze eos saai vindt is niet helemaal goed het is een top auto i love volkswagen en nog iets er zit een beest van een motor in namelijk de r.32 van golf 5 dusssssssssssssss

    Login om te reageren
  74. aa zegt

    19 januari 2009 om 18:39

    Rick dos ik vind jou egt wel hopeloos fan van bmw mensen denk effe na waarom is volkswagen de best verkochte automerk voor een aantal jaren omdat ze hersens hebben op het gebied van auto’s en verder wil ik niet erg lullig zijn maar ik denk dat er in jou hoofd de hersenen wel ontbreken

    Login om te reageren
  75. Jan Smulders zegt

    18 juni 2009 om 18:30

    Vandaag een Eos gekocht kleur nog open: nightblue of shadowblue.
    Nu de afneembare trekhaak: die kost maar even 1300 euro!!
    Volgens de vertegenwoordiger moet er een nieuwe bumper op en die moet in kleur worden gespoten.
    Klopt dit?
    Heeft iemand een alternatief?
    Ga je in de bumper een stuk uithalen, dan krijg je vervorming zegt de vertegenwoordiger.
    Wie heeft er ervaring mee?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North