• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf gaat stuk op Nürburgring

Auteur: CasperH, gepost 25 oktober 2012 om 08:00 – 67 Reacties

Boemklats met je Golf


Er gaat geen exoot aan schroot dit keer maar de fotoserie was te mooi om jullie te onthouden.

Laat dit nog eens een reminder zijn: de Nürburgring is niet vergevingsgezind. Één klein foutje en je kust in de regel hardhandig de vangrail. Dat kan in je Gumpert gebeuren of in je Mercedes SLS AMG Black Series prototype maar meestal gebeurt het de normale man, de fanatieke jongeling die al zijn spaarcentjes bij elkaar geschraapt heeft om zijn Volkswagen Golf iets te verlagen en van sportkuipjes te voorzien.

En laten we eerlijk zijn: daar waar de eigenaar van een exotische sportwagen of bestuurder van een prototype zijn schouders ophaalt en de volgende dag in een andere auto zijn weg vervolgt, is het drama voor een jonge bestuurder die al zijn spaarcentjes in zijn trackdayproject steekt een stuk groter. Laat deze foto’s van Kees Bunk op Autojunk (haha, dat rijmt) dan ook een waarschuwing zijn. Geen ontmoediging, maar een waarschuwing: als je op het randje rijdt schuilt een ontmoeting met de vangrail in een klein hoekje. Sterker nog, dit leidde bijna tot een ontmoeting met de bomen achter de vangrail maar gelukkig resulteerde dit geval slechts in een gesloten ‘Ring (gedurende een uur), twee volle onderbroeken, een kapotte Golf III en de afsleepkosten voor de bestuurder. Better luck next time, kid.

AAAAAHHH!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, golf, golf-3, nurburgring, Racing, Volkswagen

Vorig bericht: « Zelfgebouwde “garage” Lamborghini Countach te koop
Volgend bericht: Ferrari F1 gooit olie op vuur bij diplomatieke rel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joel_D zegt

    25 oktober 2012 om 08:04

    Ah, daarom was de baan dus afgesloten. Doe dat dan even als ik er niet ben, prutser.

    Login om te reageren
  2. van Binsbergen zegt

    25 oktober 2012 om 08:06

    zeker weer iets te veel gran turismo gespeeld ;p

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      25 oktober 2012 om 08:41

      @henkspank: Jij maakt nooit fouten?

      Login om te reageren
      • KUYL zegt

        25 oktober 2012 om 09:03

        @kaasboerin: De blaadjes vallen zeker weer van de bomen, zo kun je elke comment wel gelijk flamen.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          25 oktober 2012 om 09:10

          @KUYL: Wat moet ik dan met deze reactie?

          Login om te reageren
          • KUYL zegt

            25 oktober 2012 om 09:23

            @kaasboerin: precies mijn punt idd

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              25 oktober 2012 om 09:34

              @KUYL: Oke, ik mag van jou dus geen simpele vragen meer stellen omdat dat direct onder “flamen” valt..
              Dui’lijk, dank je voor je “bijdrage”..

              Login om te reageren
              • jopjopjop zegt

                25 oktober 2012 om 20:53

                @kaasboerin:
                Ga eens weg met dat kinderachtige gedoe

    • heyaudi zegt

      25 oktober 2012 om 09:30

      @henkspank: Nee, ze waren hun petjes vergeten. Verblind door de zon.

      Login om te reageren
      • van Binsbergen zegt

        27 oktober 2012 om 16:55

        @heyaudi: haha dat zal het zijn

        Login om te reageren
  3. notsobig zegt

    25 oktober 2012 om 08:08

    De bestuurder kijkt en stuurt nou ook niet bepaald naar de rechting waar hij naartoe wil… Volgens mij had de bijrijder beter achter het stuur kunnen zitten, die kijkt tenminste de goede richting op…

    Login om te reageren
  4. pietjepuk zegt

    25 oktober 2012 om 08:10

    +100 voor de fotograaf !!

    Login om te reageren
    • Econoline zegt

      25 oktober 2012 om 10:33

      @pietjepuk: Ja mag maar +1 per keer geven, zo stout!

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        25 oktober 2012 om 16:44

        @Econoline: Met een Proxy niet haha :-D

        Login om te reageren
    • notsobig zegt

      25 oktober 2012 om 11:20

      @pietjepuk: Handig zo’n burst functie op een spiegelreflex camera ;)
      Zo iets als dit fotograferen is dan niet zo heel moeilijk met zo tussen de 3 – 10 foto’s per seconde…

      Login om te reageren
      • moondustfocus zegt

        25 oktober 2012 om 11:37

        @notsobig: Het is nog steeds zo dat je op het juiste moment op de juiste plek moet zijn met de camera klaar voor gebruik.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          25 oktober 2012 om 13:18

          @moondustfocus: Brünchen is echt een noobfilter level 9000. Iedereen die de gevaren in deze bocht niet kent gaat er zowat altijd af dus grote kans dat je hier een crash ziet! De laatste keer dat ik hier aankwam crashte er direct een auto de vangrail in.

          Login om te reageren
          • luittinke zegt

            25 oktober 2012 om 17:34

            @jzaero: Audernauer Forst is ook niet echt een hele gemakkelijke bocht.
            De hele baan is wel ‘redelijk’ uitdagend

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              26 oktober 2012 om 01:37

              @luittinke: klopt alleen als je daad rechtdoor gaat, ga je tenminste over een grasveld heen, hier heb je 1 meter gras als uitwijkmogelijkheid bij de entrance en 2 meter grind en daarna vangrail bij het uitkomen van dit stuk

              Login om te reageren
      • jzaero zegt

        25 oktober 2012 om 13:16

        @notsobig: Panningshots op manual modus zijn anders niet makkelijk, zeker bij zo’n plotse gebeurtenis.

        Login om te reageren
  5. moondustfocus zegt

    25 oktober 2012 om 08:27

    Heeft ie ´m wel gehouden?

    Login om te reageren
  6. 850t5r zegt

    25 oktober 2012 om 08:31

    Slim bezig, dat je een auto bezit betekent niet dat je er ook mee kan racen…

    Login om te reageren
  7. Lustigson zegt

    25 oktober 2012 om 08:38

    Mooi om het verschil tussen bestuurder (paniek) en bijrijder (concentratie) te zien. Ze hadden inderdaad beter andersom kunnen zitten.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      25 oktober 2012 om 09:42

      @Lustigson: Dat klopt. Aan de andere kant: als je érgens wilt uitproberen of je er aanleg voor hebt, is dit niet de slechtste plek.
      Zelf heb ik na een trackday een stuk meer respect gekregen voor de sport…

      Login om te reageren
  8. kaasboerin zegt

    25 oktober 2012 om 08:44

    …Óf het was een eigenaar/eigenaresse van exoten die besloot een oud Golfje te nemen omdat hij/zij zijn peperdure exoot niet aan puin wil rijden…
    Een eigenaar/eigenaresse haalt echt niet zijn/haar schouders op bij het zien van zijn/haar eigen auto in puin.. Onzin.

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      25 oktober 2012 om 09:00

      @kaasboerin: Oh jazeker en of die er zijn.

      http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/18/slr-guy-daar-heb-je-vrienden-voor

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        25 oktober 2012 om 09:05

        @KUYL: Er staat “zijn/haar eigen auto”.
        Die kerel heeft zijn ‘vriend’ zijn auto in puin gereden.
        Ongelofelijke soeplul overigens.

        Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      25 oktober 2012 om 12:07

      @kaasboerin: Heb you de foto’s wel goed bekeken? Die koppies achter dat stuur hebben echt geen exoot in de garage staan, beste vriendin…

      Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    25 oktober 2012 om 09:01

    En de Go Pro??? Die hangt gewoon nog aan de bumpert. Ach, hij ging er voor en kwam net te kort. Prima toch. Hij houdt em uit de rails dus…. Any crash you can walk away from……

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      25 oktober 2012 om 09:14

      @E34M5Touring: da’s geen GoPro maar een knipperlicht, gok ik. Sowieso is het tijdens Touristenfahrt volgens mij niet toegestaan camera’s aan de auto te monteren, laat staan dat ze je door zouden laten met je camera zo opzichtig aan de buitenkant van de auto ;-)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        25 oktober 2012 om 09:18

        @CasperH: Hahahaha je hebt gelijk. Dat van die camera’s wist ik niet. Dus als de Merken de de baan huren (Lexus, Nissan, Porsche) mag er wel gefilmd worden?

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          25 oktober 2012 om 10:24

          @E34M5Touring: wie betaalt, bepaalt ;)

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            25 oktober 2012 om 10:28

            @CasperH: Is dat enkel aan de buitenkant?
            Want er zijn zat ‘dashcam’ filmpjes op uTube.

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              25 oktober 2012 om 12:33

              @kaasboerin: Het is niet toegestaan te filmen van af/van uit je auto tijdens de rit.

              Login om te reageren
            • jzaero zegt

              26 oktober 2012 om 01:42

              @kaasboerin: je mag niet filmen, als je gepakt word krijg je een dag schorsing en kan je niet meer de baan op. Meeste mensen zetten hem na de slagbomen er op, of stoppen even na de ingang van de baan, daar kan je veilig even wachten op anderen :) ik liet gewoon iemand filmen vanuit de achterbank

              Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            25 oktober 2012 om 10:28

            @CasperH: So true! Tnxs!

            Login om te reageren
  10. dbonline zegt

    25 oktober 2012 om 09:04

    Ach hij is niet de eerste en zeker niet de laatste: http://www.youtube.com/watch?v=0xwc54G2Ur8

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      25 oktober 2012 om 09:08

      @dbonline: Dingen leken toen wel een stuk sterker..

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        25 oktober 2012 om 13:32

        @kaasboerin: Zijn ze ook, toen hadden ze geen kreukelzones

        Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      25 oktober 2012 om 09:17

      @dbonline: Wat gingen die oude bakken toch snel met hun pootjes omhoog.
      Die Kever Cabrio had echt geluk, toen had je nog geen beugels.

      Login om te reageren
      • jmeverts zegt

        25 oktober 2012 om 14:13

        @bartsmit: Die cabrio had gelukkig een laag zwaartepunt omdat er wel al verstevigende balken onder zaten. Die had je niet willen rollen inderdaad…

        Login om te reageren
    • tsjibbe zegt

      25 oktober 2012 om 10:25

      @dbonline:
      Holy crap! Dan is de veiligheid toch wel iets verbeterd de afgelopen jaren….. Hoe sommige mensen tijdens het rollen half uit de auto hangen. Lijkt me niet een heel fijn gevoel.
      Komen wel een paar hele mooie old timers voorbij rollen;-)

      Login om te reageren
    • Quintin zegt

      25 oktober 2012 om 10:27

      @dbonline: Mooie compilatie… vooral die van @1:35.

      Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      25 oktober 2012 om 13:06

      @dbonline: Jongens, jongens, die vier lui in dat Kever cabriootje…

      Login om te reageren
    • erikvb zegt

      25 oktober 2012 om 21:40

      @dbonline: kut, me vriendin hangt dood uit het raam van me BMW. #vettebaaldag (0.33m)

      Login om te reageren
    • Scorso zegt

      25 oktober 2012 om 23:17

      @dbonline: Grappige ‘crash’, die vanaf 1:35 :P

      Login om te reageren
      • Scorso zegt

        25 oktober 2012 om 23:18

        @Scorso: Oeps, niet gezien dat @Quintin me voor was…

        Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    25 oktober 2012 om 09:05

    Hoe koel kan je als bijzitter blijven?

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      25 oktober 2012 om 09:11

      @Hupke: Mooi he? Hij is de rijstijl van zijn maat wel gewend denk ik. Denk dat ik er toch anders bij zou zitten!

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        25 oktober 2012 om 09:28

        @solmatje:

        Als je z’on ‘hoge’ dunk hebt van de rijkunsten van je maat ga je toch niet bij hem in de auto kruipen op de ring.
        Achja ik vind dat echt het prachtige aan deze foto’s.

        Login om te reageren
    • norge zegt

      25 oktober 2012 om 09:14

      @Hupke: Of hersendood?

      Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      25 oktober 2012 om 13:00

      @Hupke: Echt wel. Effe relaxen before impact.

      Login om te reageren
  12. fadje104 zegt

    25 oktober 2012 om 09:24

    Er is de laatste tijd wel een GOLF aan crashjes op de ring.

    Login om te reageren
  13. KEV9 zegt

    25 oktober 2012 om 09:27

    die wilde van zijn VW letterlijk een VouwWagen maken dus

    Login om te reageren
  14. driftje zegt

    25 oktober 2012 om 09:32

    Kleine anticlimax dat de impact er niet op staat… Verder mooi gefotografeerd en zonde voor die gasten. Vreemd trouwens dat ie op de eerste foto van de binnenkerb afstuitert! CD\’tje aan het wisselen misschien?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      25 oktober 2012 om 16:55

      @driftje: eerste foto is eigenlijk na de tweede genomen, juist na het landen na de kus met de barriere… vermoed ik.

      Login om te reageren
  15. Svda zegt

    25 oktober 2012 om 09:43

    Hoop mensen die daar met te veel arrogantie rijden op het moeilijkste circuit wat er is en crashen.Maar vaak bij nat weer schatten mensen niet in hoe hard je de bocht in kan.

    Jammer, zulke dingen gebeuren en dat is het risico wat je daar neemt.Ik zal even afkloppen maar zelf nog nooit afgegaan daar.

    Login om te reageren
  16. sjamp zegt

    25 oktober 2012 om 10:25

    En wie van bovenstaande reaguurders hebben zelf ook daadwerkelijk 1 of meerdere ronden gereden aldaar? Oh. Gevalletje beste stuurlui staan bij Brünnchen te kijken, en durven zelf niet? Of erger: mag het niet van de leasemaatschappij? :-) /rant.

    Login om te reageren
  17. TDI-goeroe zegt

    25 oktober 2012 om 10:43

    Sjamp, deze foto is inderdaad bij Brünchen gemaakt :P
    ik heb genoeg rondjes gereden daar, maar voel niet de behoefte om dat hier te etaleren middels suffig commentaar op de foto’s of andere posts.

    Login om te reageren
  18. schuifmuis zegt

    25 oktober 2012 om 11:31

    hij heeft hem gehouden…………. de volle onderbroek

    Login om te reageren
  19. kevans zegt

    25 oktober 2012 om 15:22

    http://youtu.be/–_KyuZMsnA

    Login om te reageren
  20. proleet zegt

    25 oktober 2012 om 16:22

    Vr6?

    Login om te reageren
  21. Lucb zegt

    25 oktober 2012 om 16:58

    Waarom zijn helmen niet verplicht op een circuit als de Nürburgring, ze hadden net zo goed een paar keer over de kop kunnen gaan.

    Login om te reageren
    • The_12oach zegt

      25 oktober 2012 om 19:38

      @Lucb: het is en blijft maar een tolweg. Het wordt wel aangeraden, maar het moet niet.

      Login om te reageren
    • hansfmilo zegt

      29 oktober 2012 om 19:08

      @Lucb: Jij weet dus niets van ‘natural selection’?
      Even nalezen, het slaat op mensen zoals jij.

      Login om te reageren
  22. The_12oach zegt

    25 oktober 2012 om 19:37

    En het hieropvolgende bericht is een rant, lees het als je wilt weten hoe ik over de zeiksletjes hier denk.

    Waar the fuck slaan jullie opmerkingen op? Allemaal geen ervaring op de Ring ofwel? Want als jullie een beetje nadenken dan had je wel slimmer nagedacht ipv. hun de sjonnies en idiootjes die niet kunnen rijden te noemen. Die gozer is misschien zich niet helemaal bewust van het gevaar van Brunchen maar daarentegen hoeft een minieme stuurfout daar al genoeg te zijn om keihard eraf te gaan. Bij de voorliggende bocht erachter komen van oe ik rijd te hard ik moet minderen. En dan is lift-off oversteer daar heel erg makkelijk omdat je ook heuvelaf gaat. En ik vind dat hij hem juist de goeie kant opstuurt. De kans dat je dit schadevrij verder weet af te ronden is echt heel erg klein. En dan je achterkant gebruiken om de klap op te vangen. Graag zelfs. Motor heel houden. Makkelijker over te lepelen.

    Uploaden jullie je filmpjes is van jullie sub-10 min B2G rondjes eens.

    Oh, en trouwens sinds wanneer is elke Golf 3 rijder een sjonnie? Dit ziet er eerder uit als een trackday car dan een verragte tupperwarefabriek…

    Nutteloze comment waarschijnlijk want hier op het internet zijn we allemaal racecoureurs met Porsches of Ferrari’s

    Login om te reageren
  23. hansfmilo zegt

    29 oktober 2012 om 18:27

    Zeg, mevrouw Kaasboerin, U bent toch vaak echt gemeen tegen die jongetjes. Zoals men dat zegt hier in de V.S. pick on somebody your own age.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North