• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf R tuning van B&B (362 pk)

Auteur: autoblogger, gepost 28 januari 2010 om 19:57 – 66 Reacties

Volkswagen Golf R door B en B
B&B Automobiltechnik kennen we als tuner van vooral Audi’s en Volkswagens. Ditmaal hebben ze de nieuwe Golf R aangepakt.

De Golf R heeft standaard een vermogen van 270 pk en 350 Nm max koppel. B&B kan die specs verbeteren, daarbij heb je de keuze uit drie verschillende configuraties. De Golf R krijgt desgewenst een vermogen van 310, 324 of 362 pk. Die laatste heeft oa een grotere turbo, een sportuitlaat (met een grotere downpipe en een race-katalysator), een herziene ECU, een nieuwe luchtinlaat, een geoptimaliseerde intercooler en een Slim-Line oliekoeler. Dankzij deze aanpassingen gaat de 362 pk sterke B&B Golf R van 0-100 km/u in 4,8 seconden (standaard 5,5 seconden) en is er een topsnelheid mogelijk van meer dan 280 km/u.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

b-b, golf, golf-r, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Heet zand
Volgend bericht: Carrozzeria Touring komt met coachbuild Bentley GTC »

Lees Interacties

Reacties

  1. ErikkNL zegt

    28 januari 2010 om 19:59

    Oké doe mij maar direct de 362 PK versie :)De sjonniekit mogen ze laten, maar die upgrade is wel van harte welkom. In je golf in 4.8 op de 100. Dag Porsche Cayman :P

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      28 januari 2010 om 20:02

      @ErikkNL: Inderdaad, lekker standaard houden en dan het liefst nog een TDI plaatje achterop… ;)

      Login om te reageren
  2. R8 zegt

    28 januari 2010 om 20:03

    ziet er mooi uit lekkkkerrrr

    Login om te reageren
  3. vale46 zegt

    28 januari 2010 om 20:03

    EIKES!
    Lelijk mormel in die zwarte kleur, een lichter kleurtje staat hem bete denk ik.
    De motoren zijn wel dik in orde zie ik!
    Ander kleurtje en dan zullen we verder praten…

    Login om te reageren
  4. JDM__Wotevajjjj zegt

    28 januari 2010 om 20:08

    als de topsnelheid zo verhoogt is er toch wel iets mis met de versnellingsbak… normaal laat je de aerodynamische en de “gearing limited” top snelheid toch op ongeveer evenveel vallen ?
    of is dit weer iets om brandstof te besparen ?

    Login om te reageren
    • -Tom- zegt

      28 januari 2010 om 20:29

      @JDM__Wotevajjjj:
      Je zal hem in de 6 nooit volledig de toerenbegrenzer in kunnen jagen, bij een originele Golf R dan. De 6 zal dan meer als overdrive dienen. Waarschijnlijk lukt je dat met die 362 pk wel :P

      Login om te reageren
  5. Jipp zegt

    28 januari 2010 om 20:12

    ziet er goed uit, mag zo hier komen staan! de focus rs, megane rs enalle concurenten zijn niet meer veilig met de nieuwe er, en met deze kit ook niet op uiterlijk gebied!

    Login om te reageren
  6. ErikkNL zegt

    28 januari 2010 om 20:14

    @toyotaprius Ja dat is mooi :) Zou wel humor zijn als je dat doet. Denk dat 90% het niet eens door zou hebben, alleen is die achterbumper met die 2 uitlaten in het midden wel erg opvallend dan. Maarja lang zullen ze er niet naar kunnen kijken want dan ben je allang weer verdwenen bij het stoplicht.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      28 januari 2010 om 21:21

      @ErikkNL: Dat zal wel geinig zijn. Bij mij verder op, woont iemand met een Golf type V en een R32 bodykit op zijn TDI.. Over valse verwachtingen gesproken… ;)

      Login om te reageren
      • Timmie zegt

        29 januari 2010 om 09:39

        @toyotaprius: en nog een met groot R32-lijf en klein hartje. Wrijf het er maar eens goed in…

        Login om te reageren
  7. BananaFlip zegt

    28 januari 2010 om 20:17

    Dan ben je toch wel blij dat je 4Motion hebt denk ik.

    Login om te reageren
  8. Joost zegt

    28 januari 2010 om 20:18

    Welke sjonniekit? Volgens mij zijn alleen de velgen zwart gespoten en is er verder niks veranderd.

    Login om te reageren
  9. Timmie zegt

    28 januari 2010 om 20:25

    Niets aan te doen, werkelijk elk model, elke motorisatie en elk uitrustingsniveau wordt verminkt…

    Login om te reageren
  10. sven2 zegt

    28 januari 2010 om 20:26

    als ik een Golf R had, was dit zeker een tuningpakket dat ik zou overwegen, echt mooi!

    Login om te reageren
  11. SLR zegt

    28 januari 2010 om 20:27

    kan het beter is de vraag

    Login om te reageren
  12. zdev zegt

    28 januari 2010 om 20:32

    Het blijft een Golfje…

    Login om te reageren
  13. FabianVTS16V zegt

    28 januari 2010 om 20:36

    Ach, 362pk is tegenwoordig volgens mij wel het minimum wat er aangeboden wordt voor een opgepepte 2.0 TFSI
    Kijk maar eens op de site van JD Engineering, daar bieden ze zelfs een pakket met 500+ pk (ook voor DSG)

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      28 januari 2010 om 20:41

      @FabianVTS16V: En wat moeten de FWD’s daarmee?

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      28 januari 2010 om 21:17

      @FabianVTS16V: de DSG-bak kan zoveel vermogen/koppel helemaal niet aan Max is 350Nm of zoiets…. dus dat lijkt me een recept voor dikke rekeningen.

      Login om te reageren
  14. bram zegt

    28 januari 2010 om 20:38

    EINDELIJK de uitlaattips weer terug in het midden net als de r23/ ziet er gewoon het beste uit daar..

    Login om te reageren
  15. ErikkNL zegt

    28 januari 2010 om 20:44

    @Bram. De Golf R of R32 (vorige model) heeft ze altijd in het midden gehad. De GTI heeft ze aan de buitenkant, maar bij deze versie is het niet anders geweest dan dat ze in het midden zaten.

    Login om te reageren
  16. Lan_Evo zegt

    28 januari 2010 om 20:45

    Voor deze 4WD versie is het natuurlijk wel een heel lekkere upgrade!

    Login om te reageren
  17. ErikkNL zegt

    28 januari 2010 om 20:45

    @FabianVTS16V en wat zal er gebeuren met de levensduur als je 500PK uit je 2.0TFSI gaat halen? Zal niet veel goeds zijn ben ik bang, weet niet hoe het met dit pakket zit, maar zal wel minder zijn dan die 500PK versie

    Login om te reageren
  18. Ahura zegt

    28 januari 2010 om 20:49

    Beetje overdreven veel pk’s voor een hatchback. Maar leuk dat het aangeboden wordt. Maar dat alles zwart vind ik geen gezicht. Gewoon origineel houden:

    Login om te reageren
  19. jack_abarth zegt

    28 januari 2010 om 21:11

    Krijg je er dan ook gelijk een potje bandenzwart bij?

    Login om te reageren
  20. ErikkNL zegt

    28 januari 2010 om 21:51

    @Toyotaprius Ik parkeer deze er wel naast ;) Kijken of die het door heeft haha

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      28 januari 2010 om 22:56

      @ErikkNL: Dat is een leuk idee, ik denk pas wanneer de auto’s worden gestart. Eentje klinkt als… een oude TDI, de andere… die heeft opeens niet echt een diesel geluid.. :D

      Login om te reageren
  21. jou zegt

    28 januari 2010 om 21:55

    Wat kost het?

    Login om te reageren
  22. Kevski-Style zegt

    28 januari 2010 om 22:09

    Zo bijzonder is dat toch niet???? JD uit Nederland bied wel meer aan dan dit….

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      28 januari 2010 om 22:17

      @Kevski-Style: ja een dsg met 450pk enzo… maar dat kan niet goed gaan….. knal/beng/cry-tuning

      Login om te reageren
      • Kevski-Style zegt

        28 januari 2010 om 22:22

        @w0o0dy:

        Gaat prima hoor. Zo lang als je maar weet wat je doet. En laat hij nou daadwerkelijk 1 van de weinige chiptuners zijn waarvan ik zeker weet dat hij dat wel doet. Niets voor niets staan er al heel wat testkm’s op zonder problemen en wordt hij gebruikt bij verschillende circuitevenementen….

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          28 januari 2010 om 22:31

          @Kevski-Style: vw geeft 350nm alsmax op dus de dsg draai je in no-time naar z’n grootje

          Login om te reageren
          • Kevski-Style zegt

            28 januari 2010 om 22:47

            @w0o0dy:

            Das niet helemaal waar. Gaat er meer om hoe het koppel erin komt. Daarnaast, mocht het onverhoopt wel gebeuren: Aan een versnellingsbak is ook zat te doen. Ik weet ook met wie hij samenwerkt, en dus ook dat dat laatste wel goed zit….

            Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          29 januari 2010 om 09:18

          @Kevski-Style: ja tuurlijk die software-aanpassing die ze aanbieden doet wonderen, je programmeert de dsg iets anders en dan is het geen probleem…. geloof je het zelf? Als die tandwielen meer dan 360Nm voor de kiezen krijgen gaan ze (vlot) slijten en die bak kun je dus na…. (gokje van mijn kant) iets van 50.000 km weggooien of je mag alle tandwielen gaan vervangen. NERGENS hebben ze het over het aanpassen van de internals (tandwielen) van de DSG-bak dus zo geweldig is het technisch allemaal niet. Dit kan nooit lang goed gaan. Misschien vinden mensen die zo’n Golfje laten opfokken tot 400+pk’s het geen probleem om iedere 50.000 km een nieuwe bak te bestellen, maar ik noem dat nog steeds de boel slopen.

          Overigens @ErikNL: “dag Porsche Cayman” HAHAHAHA, je begrijpt hopelijk wel dat een Golfje ondanks meer vermogen bij bochten compleet voor lul wordt gezet door een Cayman S (op een circuit bijvoorbeeld)? Hard rechtuit is voor simpele zielen die niet kunnen rijden…. hmm ok niets gezegd, dat is overwegend ook de doelgroep voor snelle Golfjes.

          Login om te reageren
          • Bart zegt

            29 januari 2010 om 10:21

            @w0o0dy: Nergens heeft VW het ook erover dat de internals dat koppel van meer dan 350Nm niet aan kan, het is de koppeling van de DSG bak die ervoor zorgt dat het niet meer dan 350 Nm mag zijn. Laten de tuners van de bak dan ook net de koppeling hardwarematig aangepast hebben en dus niet alleen de software.

            Login om te reageren
            • Kevski-Style zegt

              29 januari 2010 om 15:49

              @Bart:

              Idd

              Login om te reageren
          • Kevski-Style zegt

            29 januari 2010 om 15:48

            @w0o0dy:

            Uhm, waar zeg ik dat JD alleen de software aanpast? het zijn niet de tandwielen die slijten. daar zul je amper wat van merken. Zijn de lagers die een probleem geven. Dwarskrachten worden te groot. 50,000km vind ik acceptabel idd. Daarvoor wil je ook meer vermogen. Het is niet altijd feest. Inmiddels heeft de testauto echter wel meer dan een 100.000km gelopen en bak is nog steeds heel. Hmmmm. Scijnbaar kan je toch niet lezen. Er staat namelijk versnellingsafhankelijk vanaf Stage 3. En zoals je weet Produceer je in de eerste versnelling het meeste koppel, en wordt dat elke versnelling minder omdat je te maken krijgt met een kortere eindreductie. Daarnaast gaat het om de koppeling, niet de bak. Maar goed, als jij vind dat je gelijk hebt vind ik het prima….

            Login om te reageren
  23. reaguurder zegt

    28 januari 2010 om 22:25

    Ik heb al 2 keer een Golf R gezien en kan je vertellen dat zelfs een GTI een gespierdere indruk heeft. Uitlaatpijpjes zijn heel erg lelijk, R-logo’tje zie je alleen als échte autokenner (ofwel frequent autoblog-bezoeker) en dan blijft de, aftermarkt lijkende, led verlichting voor over.
    Had er qua uiterlijk meer van verwacht voordat ik hem in het echt gezien had.

    Login om te reageren
  24. AudiQuatro zegt

    28 januari 2010 om 22:37

    JD enginering kan dit blok zo nodig naar 600pk brengen. need i say more?? het blokje licht namelijk ook in een golfje V GTI, 600 paartjes op de voorbandjes……….

    Login om te reageren
  25. ErikkNL zegt

    28 januari 2010 om 23:20

    @Toyotaprius Wil je echt vergaan met je grap dan plak je er gewoon zo’n geluidbox onder die ze bijvoorbeeld verplicht willen gaan stellen op Hybrides. Moet vast mogelijk zijn dat het, het geluid van een TDI na gaat nabootsen :P maar dan ga je wel heel erg ver.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      28 januari 2010 om 23:24

      @ErikkNL: Haha, maar dan doe je het er ook om.. :P … Wel een idee.. Dan ook het geluid van zo’n oude ingespoten TDI…

      Login om te reageren
  26. Doekse zegt

    29 januari 2010 om 01:49

    onderstuuuuuuuur!!!

    Login om te reageren
  27. Maarten zegt

    29 januari 2010 om 10:31

    € 7.998… duur zou ik zeggen…

    Login om te reageren
  28. nickdenbakker zegt

    29 januari 2010 om 11:54

    lekker hoor

    Login om te reageren
  29. Henk zegt

    29 januari 2010 om 12:26

    Een VW is geen goed voorbeeld om op te voeren.. standaard is het na 80.000 km al gedaan ermee en geven ze problemen als er een dikke motor in zit. Kijk maar naar het tuning wereldje!

    Login om te reageren
  30. Stefan zegt

    29 januari 2010 om 14:12

    Body en velgen zijn volledig standaard. Zwarte velgen kunnen in Duitsland als optie geleverd worden op dit model. In Nederland heb je dezelfde velgen alleen dan grijs.

    Login om te reageren
  31. Orgineel zegt

    29 januari 2010 om 14:27

    Als je geen verstand hebt van Volkswagens moet je er ook niks doms over zeggen. Dit is een standaard bodykit, die velgen kan je af fabriek in dit zwart krijgen en de ramen kan je ook getint af fabriek bestellen. Het enige wat uiterlijk is veranderd zijn wat BB badges.

    Eerst nadenken voordat je dom over bodykits gaat praten

    Login om te reageren
  32. FabianVTS16V zegt

    29 januari 2010 om 19:49

    @ Kevski-Style,
    bedankt voor alle aanvullingen op mijn berichtje!
    w0o0dy kent het werk van JD waarschijnlijk niet ;)

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      29 januari 2010 om 22:08

      @FabianVTS16V:

      Ik had je berichtje niet eens gezien :$ Daarbij kan ik zeggen dat ik absoluut geen VW fan ben, maar wel van mensen die echt nadenken over wat ze doen. Jeroen van JD is er daar 1 van….

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      29 januari 2010 om 22:15

      @FabianVTS16V& Kevski-Style: nergens op de site (of ergens anders) wordt gesproken over andere aanpassingen aan de transmissie anders dan het herprogrammeren van de DSG. Als het koppel (en vermogen) begrensd zijn in bepaalde versnellingen, heb je dan nog wel het opgegeven vermogen? Nee dus, alleen onder bepaalde condities levert ie dat…

      Tja,… boost weg anders sloop je de boel en af en toe kun je de boel opschroeven en stoer doen… tja, als dat je ding is…. Power is leuk, maar dit is en blijft een snelle Golf… meer niet.

      Login om te reageren
      • Kevski-Style zegt

        29 januari 2010 om 22:31

        @w0o0dy:

        Beetje kinderachtig dit: Nee, in de eerste paar versnellingen heb je niet het opgegven vermogen. Simpel gezegd heb je dat met traction control aan in de meeste auto’s ook niet. Simpel gezegd kunnen de banden niet meer grip leveren. Lijkt me dan ook niet meer dan logisch. In de overige versnellingen heb je wel het opgegeven vermogen. Niet van die cafe pk’s zoals veel chiptuners hebben maar gewoonnetjes op een bank speciaal voor jouw auto geschreven. Het is dan ook geen pakket wat je zelf kunt installeren en rijden maar.
        DSG zelf wordt idd hergeprogrameerd, maar koppeling en drukgroep worden wel degelijk aangepast. Daar gaat het namelijk om…..

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          29 januari 2010 om 22:33

          @Kevski-Style: nergens op de site van jd engineering wordt er gesproken over andere aanpassingen…. ofwel?

          Login om te reageren
          • Kevski-Style zegt

            29 januari 2010 om 22:39

            @w0o0dy:

            Je kunt niet linken vanuit daar, maar bij 3d powerpack en dan stage 6 en 7 bkijken. de rest is allemaal softwarematig….

            Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          29 januari 2010 om 22:37

          @Kevski-Style: punt is dus…. waar haal jij vandaan dat de koppeling en drukgroep zijn/worden aangepast? Hoe kom jij aan die info?
          Heeft verder niets met kinderachtig te maken… de dsg kan het niet aan en moet dus beschermd worden door het vermogen te beperken.

          Het klopte dus wat ik eerder al zei:”de DSG-bak kan zoveel vermogen/koppel helemaal niet aan Max is 350Nm of zoiets…. dus dat lijkt me een recept voor dikke rekeningen.”

          Login om te reageren
  33. MATSS zegt

    29 januari 2010 om 19:55

    @ allen die zitten te zeveren ofdat die DSG dat aankan

    volgens mij bestelt zon johnny die zijn golf zo wil tunen hem wel met een handbak of hij is gewoon achterlijk ,dat kan ook natuurlijk :?

    Login om te reageren
  34. GOD zegt

    29 januari 2010 om 22:39

    @ w0o0dy

    Ik ken JD woon er vlak bij en ken ook mensen die daar hun auto naar toe hebben gebracht.
    Als je denkt dat het een simpele chiptuning boer is moet ik je helaas teleur stellen. Niks minder dan een zeer professioneel bedrijf dat zeer professioneel werk aflevert.
    Om een voorbeeld te noemen. Kameraad van me heeft een golf 4 1.8T, std. 150pk en dankzij JD rond de 320pk. Hij gebruikt de auto voor woon en werk verkeer en voor van alles en nog wat. Hij rijd er nu zo al 5 jaar veel km’s mee en er is nog nooit wat aan kapot gegaan.
    Geloof mij maar dat die kwaliteit afleveren en echt wel weten wat ze doen.

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      29 januari 2010 om 22:41

      @GOD:

      Motorsoftware voor Spyker werd er ook geschreven. Weet niet of dat nu nog zo is, maar ga uit van wel….

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      29 januari 2010 om 22:51

      @GOD: ik geloof ook wel dat JD weet wat hij doet… alleen snappen klanten ook dat het fout gaat als men er niet verstandig mee omgaat? Dat het niet zozeer een kwestie is van OF die bak problemen gaat geven, maar meer wanneer?

      Ik denk dat er veel mensen zullen zijn die hun auto laten opfokken en dan uiteindelijk tot de conclusie komen dat het wel een heel duur geintje wordt als ze het ding aan gort hebben getrapt. Je kunt dit soort spullen niet ongestraft twee keer zoveel vermogen geven dan standaard zonder serieus werk te maken van de componenten OF de levensduur te beperken….

      Login om te reageren
  35. GOD zegt

    29 januari 2010 om 22:51

    @ Kevski-Style
    Klopt, Het was ABT of JD en Spyker heeft toen voor JD gekozen.

    Login om te reageren
  36. GOD zegt

    29 januari 2010 om 22:57

    @ w0o0dy
    Ja ik begrijp heel goed wat je bedoelt en zo zie ik het ook.
    Hoe dat met de DSG bak allemaal zit weet ik niet.
    Ik weet wel dat JD regelmatig jonge knapen weer terug naar huis stuurt omdat het volgens hem geen nut heeft.
    te weinig vermogens winst met chippen of te grote kans op schade en dat soort dingen.
    Ik heb zelf een enorme achterdocht tegen dit soort bedrijven.
    Gaat bij 99% puur om geld. Als ik een vag product had en zou laten tunen ging ik zonder bang te zijn na JD.
    Lijkt wel of ik nu reclame maak maar het is echt een professioneel bedrijf die niet zo maar wat aan kloot.

    Login om te reageren
  37. Jesper zegt

    29 januari 2010 om 23:04

    Hou die velgen maar, verder heb ik d’r niets op tegen. Wat volgens mij voor het eerst is, bij een Golf. Maarja, over pakweg 20 jaar is dit wat nu bijv. een Golf II GTI Wolfsburg editie is… en die kosten ook maar 2 mille. :roll:

    Login om te reageren
  38. Cantago zegt

    31 januari 2010 om 23:23

    Heey, die velgen vind ik wel erg gaaf! Verder oogt de auto wel HEEL erg zwart… Dit is iets te veel van het goede.

    Login om te reageren
  39. FordGT zegt

    2 februari 2010 om 17:09

    Een intercooler helpt dat nou ook met de stijging van PK/nM en dus meer topsnelheid/ sneller acceleratie?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      2 februari 2010 om 21:21

      @FordGT: lucht die koeler is heeft minder volume, dus past er meer in je verbrandingsruimte (of turbo). Meer lucht betekent dat er meer brandstof bij kan en dus heb je meer power…

      Login om te reageren
  40. raheed zegt

    5 juni 2010 om 15:26

    Wooow en ik dacht dat de golf nooit meer goed zou komen!

    Login om te reageren
  41. elef zegt

    17 september 2010 om 11:06

    Ik vind het een mooie wagen, ik zie dat veel mensen (geen volkswagen liefhebber) hier zeggen het is maar een sjnonnie golfje etc terwijl ze alleen maar wat dingen lezen over de golf R en er nooit in hebben gereden.. dat is totaal onzin, als je een verrotte golf 2 rijdt met van die aso’s erin okay dan kan ik wel erin komen dat het een sjonnie golf is.. Ik vind de golf R een mooie snelle golf die het goed doet om binnen 5,5 sec op de 100 te zijn.. ik hou niet zo van japanse,of franse auto’s maar ik ga ze dan niet lopen afzeiken terwijl ik er nooit in heb gereden.. al zijn het tegenwoordig wel mooie auto’s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North