• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf R32 Abt: 370pk

Auteur: autoblogger, gepost 23 maart 2008 om 13:03 – 29 Reacties

Volkswagen Golf R32 Abt


De Golf R32 is een leuk beestje, de standaard versie haalt 250 pk uit de 3.2 V6. Dit was voor Abt niet genoeg en ze gaven de kleine VW maar liefst 120 pk extra. Met in totaal 370 paardjes sprint de R32 nu in 5 seconden naar de 100 km/u (standaard 6,5).

Ok, de HGP R36 BiTurbo haalt er wat meer uit (640 pk) maar Abt levert geen slecht werk. Dankzij een aantal milde modificaties (custom supercharger en ECU upgrade) is de R32 sneller, met een nieuwe topsnelheid van 270 km/u. Naast de extra performance krijg je er uiteraard ook wat optische extra’s bij, waaronder de 19-inch slofjes (via motorauthority.com).

Volkswagen Golf R32 Abt

Ook interessant!

  • ABT Golf R
    ABT Golf R is een absoluut bommetje
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, golf, r32, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Vroeger was alles beter… of toch niet?
Volgend bericht: Is James Bond veroordeeld tot een Ford Ka? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ford zegt

    23 maart 2008 om 13:06

    heel erg dik maar dan toch liever de HGP R36 BiTurbo als het gaat om snelheid en peekaas ;-) :-)

    Login om te reageren
  2. ford zegt

    23 maart 2008 om 13:07

    en het uiterlijk van de HGP R36 BiTurbo is ook beter

    Login om te reageren
  3. Wim zegt

    23 maart 2008 om 13:23

    Vind um erg dik, wel een auto om in rond te willen rijden :D
    Maar de HGP R36 is idd mooier..

    Login om te reageren
  4. De Koning zegt

    23 maart 2008 om 13:28

    die velgen zijn misschien mooi, lmaar ze passen niet bij de R32.
    En als je een erg snelle R32 wilt, dan koop je de HGP R36; wil je een gewone dan koopje de Golf r32. ik kan me niet voorstellen dat er iemand nog zou willen kopen, gewoon omdat het onnodige veranderingen zijn

    Login om te reageren
  5. ngear zegt

    23 maart 2008 om 13:28

    Je hebt gewoon ook mindere versies nodig, 5sec is ook snel zat.
    Maar die velgen zijn wel erg lelijk!

    Login om te reageren
  6. Flabber zegt

    23 maart 2008 om 13:41

    Uhh, van de HGP r36 worden er maar 5 gebouwd. Dusssss, moet je snel wezen en 1.5ton over hebben

    Login om te reageren
  7. Rick zegt

    23 maart 2008 om 13:47

    @ford
    Heb je even een halve ton, dan koop ik liever een 2e .:R32 of misschien wel een .:R36.

    Login om te reageren
  8. Markus zegt

    23 maart 2008 om 13:57

    De helft meer vermogen… setje andere remmen misschien handig?

    Login om te reageren
  9. Kyanite zegt

    23 maart 2008 om 14:08

    Daar moeten velgen van de concurrent onder, de Oettinger RXX in 20″.

    Login om te reageren
  10. Alex zegt

    23 maart 2008 om 14:23

    Nice!! alleen hou de standaard r32 velgen erop

    Login om te reageren
  11. StormRAM zegt

    23 maart 2008 om 15:00

    Vind deze velgen toch wel erg mooi. Weet iemand toevallig het merk en type?

    Login om te reageren
  12. SimonMc zegt

    23 maart 2008 om 15:19

    @StormRAM: zijn het deze?

    http://www.abt-sportsline.de/de/produkte/tuning/?tx_commerce_pi1%5BshowUid%5D=323&tx_commerce_pi1%5BcatUid%5D=239&cHash=82f9adf880

    Login om te reageren
  13. Superkoerier! zegt

    23 maart 2008 om 15:55

    Velgen, ABT logo en stickers moeten er wat mij betreft af. Zou er zelf vervolgens BBS velgen op gooien. Voor de rest is deze heel erg mooi. De standaard R32 is overigens ook al OK genoeg.

    Login om te reageren
  14. roberto zegt

    23 maart 2008 om 16:53

    en waar kunne we hem aan herkenne? aan de logot’jes en de eventuele andere velgen?

    Login om te reageren
  15. K-Kalkan zegt

    23 maart 2008 om 17:02

    Ik vind de velgen er niet onder passen, ik heb liever de standaard velgen met de maatje 19″ en dan misschien iets verlagen :)

    Login om te reageren
  16. IlCuoreSportivo zegt

    23 maart 2008 om 17:15

    Koop dan een echte auto, flauwe golf.

    Login om te reageren
  17. looneytune zegt

    23 maart 2008 om 17:15

    Trouwens iedereen heeft het hier over de ”standaard” velgen de R32 heeft nu een nieuw type velgen dit zijn de
    2007 : http://www.vwvortex.com/artman/uploads/r32_01.jpg
    2008 : http://www.edmunds.com/pictures/VEHICLE/2008/Volkswagen/2008.volkswagen.r32.20126470-396×249.jpg

    Login om te reageren
  18. IlCuoreSportivo zegt

    23 maart 2008 om 17:15

    En vanwaar die 5 deuren??

    Login om te reageren
  19. looneytune zegt

    23 maart 2008 om 17:16

    2008 dus -> http://www.autoblog.com/media/2007/06/r32.jpg

    Login om te reageren
  20. bozewolf zegt

    23 maart 2008 om 19:28

    370 pk, en dan toch slechts maar net onder de 5 en 270 (begrensd?)….

    Nu kun je me een mierenneuker noemen (Uw goed recht!) maar dat vind ik best tegenvallen aangezien we ’t hier over een Golfje hebben met bijna 400 pk. Als je dat 15 jaar geleden tegen iemand had gezegd werd je uitgelachen (een Golfje met 370 hengsten? Maak ’t effe, ouwe). Is dat dingkie door alle 4wd plezier en dsg matic zooi dan zo zwaar geworden ofzo?

    Je hebt net zoveel power als een 911, waarschijnlijk weeg je iets minder, je hebt ook nog eens awd en TOCH verlies je het.

    Back to the drawing board, ABT…this thing ain’t gonna cut it.

    Login om te reageren
  21. Silverarrow zegt

    23 maart 2008 om 19:59

    Heb ooit eens een ritje in de standaard versie mogen maken, en dat rijdt erg lekker :D . Hoop dat door deze krachtkuur het mooie geluidje niet is verdwenen, dat gaf net ff die extra kick als je het gas in trapte :P .

    Login om te reageren
  22. jdm zegt

    23 maart 2008 om 20:13

    Als het om looks en de pk’s gaat toch maar een Japanner!
    dit blijft een Golf…
    Velgen zijn wel erg lelijk!

    Login om te reageren
  23. Onehp zegt

    23 maart 2008 om 22:58

    Standaard golf bumpers erop met stalen velgen en wieldeksels, en je hebt de ultieme sleeper…

    Login om te reageren
  24. RScosworth zegt

    23 maart 2008 om 23:54

    @ bozewolf
    Ja hij is belachelijk zwaar geworden/gebleven. Een Carrera 997 weegt minder dan deze Golf. De enige die het nog bonter maakt is geloof ik de Alfa Brera met ruim 1600kg. Maar dat noemt men emotie dus daarbij zal het niet erg zijn.

    Login om te reageren
  25. Heyhuub zegt

    24 maart 2008 om 09:03

    Porsche Carrera S met 355pk weegt 1420kg. Standaard VW R32 weegt 1465kg.

    Onderschat Porsche niet wat gewicht betreft, die gasten zijn goed in het laag houden van het gewicht.

    Login om te reageren
  26. kadett rijdt beter zegt

    24 maart 2008 om 12:07

    het is en blijft een saai golfje, net zoals mijn kadettje een ouwe roestbak is…

    sorry kan er niet meer van maken, al die aandacht altijd voor die lullige autootjes uit Wolfsburg…

    Login om te reageren
  27. K-Kalkan zegt

    24 maart 2008 om 17:04

    Aaaah, VW heeft de velgen lelijker gemaakt, (de 2008 versie die LooneyTune liet zien) doe dan maar de 2007 model ;)

    Login om te reageren
  28. Bmw 535D rijder zegt

    25 maart 2008 om 13:07

    Ik moet wel lachen, 2 weken geleden ging ik racen tegen een R32 met mijn bmw 535D 272 pk (1700 kg met mij erin en installatie ) nog komt de R32 niet in de buurt. Nu heb ik het tuning sofware op laten zetten 340 pk en het zelfde gewicht. Dus wil ik wel z’n abt r32 tegen komen.

    Wat ik hier mee wil zeggen het is wel een mooi ding maar niet goed genoeg voor de benaming. Toen ik voor het eerst R32 hoorde dacht ik OOOOOOOOooooooooooooooooo mij god dat is een monster, maar ja dus niet.

    Volkswagen doe eens wat aan je auto……..

    Login om te reageren
  29. Tommy zegt

    2 april 2008 om 18:16

    Heeft deze nou wel of geen turbo’s? 120 pk extra haal je niet zo even uit het blok…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North