
Het nieuwe Golfje in zijn meest basale vorm kennen we nu wel. Laten we eens kijken wat de familieman (m/v) kan verwachten op het gebied van stationuitbreiding. Enter de Golf 7 Variant, hier alvast vakkundig digitaal in elkaar gezet.
Voor de Golf-rijder met behoefte aan meer opbergruimte komt volgend jaar het antwoord op de markt. Je hebt immers altijd mensen die bijvoorbeeld een Focus Wagon te extreem vinder, en liever een iets minder spannende auto opteren. De Kim Kardashian-versie des Golf zal rond juni onthuld worden, om tegen de herfst van 2013 bij de dealers te arriveren. Verwacht dezelfde benzinemotoren -1.2 en 1.4 TSI- en soortgelijke dieselblokken – de 1.6 & 2.0 TDI.
Automotive manipulator Theophilus Chin heeft op basis van recente spyshots van een ingepakte Golf Variant in Spanje zijn licht laten schijnen op het eindresultaat, zowel van de voor- als achterkant. Een Golf 6 Variant, maar dan op het MQB-platform en met alle Golf 7-details.
Onverwacht, zo een gewaagde styling…
Het is slechts een impressie. Er bestaat een kans dat de uiteindelijke versie wél spannend wordt
…
De klant wil saai, VW bouwt saai… Slim van ze!
@Svenska_Aeroplan_AB: saai is premium en dus meer waard.
Een ‘normale’ Golf is wel aardig. Maar zo’n station is slaapverwekkend tot het extreemste toe. Net als die lease Ibiza st’s op ‘nette’ wielplaten.
“De Kim Kardashian-versie des Golf”
Worden beide hard en veel bereden door kereltjes met een goede baan, om ze na 2 jaar weer de deur te wijzen en op zoek te gaan naar een nieuw leasesletje?
@motoragent: nee want kereltjes met een goede baan rijden geen Golf. Dat is zowat het minste dat je krijgt in België met je eerste job.
Omfg, het tankklepje is niet meer rechthoekig, wat een briljante verbeteringen weer, hoe verzinnen ze het daar, wat een ingenieuze designers zeg, how do they do it?!
@kaasboerin: Zo’n rond tankklepje zou natuurlijk het hele design van deze automobiel helemaal om zeep helpen!
Daar zijn vast de nodige uurtjes in gaan zitten… *proest*
@zeeuw: Ongeveer net zo voorspelbaar als de Golf Variant. En beide zeker niet begerenswaardig.
@zeeuw: wéér die foto van jezelf? is wel een keer genoeg hè…
@zeeuw: your meme is bad, and you should feel bad…
Golf variant? Dit is gewoon een gekrompen passat?
Ze hebben bij VAG echt moeite met vernieuwing!
@grasz: Mwa ze doen gewoon het zelfde als BMW en Audi: Pak een groter model, was het op 90 graden en viola: een kleinere versie.
X5 -> X3 -> X1
5er -> 3er
A6 Variant -> A4 variant
A8 -> A6 -> A4 Sedan
Maar het werkt dus “why not” ?
@fijnkonijn: voor x5 naar x1 ga ik niet akkoord. Zijn wel heel sterke verschillen in allemaal.
En ik dacht dat er foute fotos bij artikel stonden :D
@grasz: my thoughts exactly, van achter precies een mini-Passat…
En waarom gaan we er dan toch weer veel van zien op de wegen? Altijd veel negatieve reacties op VAG, maar blijkbaar doen ze voor het gros van de mensen toch iets goeds? Maar in dit ontwerp zie ik het (weer) niet. Ik zal wel niet doorsnee zijn….gelukkig :D.
@bh911: Omdat het VW/Audi het doorgaans erg goed doet in de Leasemarkt. Mede door gunstige tarieven dankzij (volgens de leasemaatschappij)goede restwaarde. Daarbij zijn ze niet schreeuwerig en zijn ze verkrijgbaar in elke kleur grijs known to man.
@E34M5Touring: Verkrijgbaar in 50 shades of grey, vrouwlief thuis zit al te soppen op de bank als meneer met zijn nieuwe leasebak thuis komt.
@motoragent: Idd. De dorre gleuf van NL wordt weer sappig na het zien van zoveel zilver.
@E34M5Touring: LOL! Dorre gleuf haha.
@E34M5Touring: in België bestaat de top 3 uit 1 Mercedes, 2 Volvo en 3 BMW volgens cijfers die ik pas van KBC Autolease kon inkijken.
@driftkicker: NL is denk ik op het moment VW – Toyota – ???. Veel Polo’s en Golfjes hier.
@bh911: Bijna alle golf variants die je ziet rijden zijn lease of ex-lease wagens, simpelweg omdat ze weinig afschrijven en dus erg geliefd zijn bij de baas. Bovendien hebben ze voor mensen zonder verstand van auto’s toch een bepaalde status en zakelijkheid, wat als zakenwagen natuurlijk wel prettig is.
Prive daarentegen… Ieder mens met gezond verstand en iets wat op smaak lijkt koopt zo’n ding niet nieuw.
@motoragent: En waarom mag die Golf (Variant) niet goed genoeg zijn voor de gewone burger?
Hij brengt je van A naar B, zonder veel problemen. Hij heeft genoeg interieur ruimte en met de zomervakenties kan hij je prima op de vakantiebestemming en terug brengen. Dit alles tegen een redelijke vergoeding, waardoor je nog vele andere leuke dingen kunt doen in het leven. En met kinderen in een gewoon gezin, moet je nu eenmaal keuzes maken en dan is die Golf (Variant), zo gek nog niet.
Het is een auto, een vervoersmiddel, met redelijke prestaties en een prima wegligging, tegen relatief lage kosten.
Prima auto.
Ja, als je iets buitengewoons wil, dan koop je een Alfa Romeo, Subaru, Mitsubishi, of Honda, maar of je daar beter mee af ben, is nog maar de vraag, het is eens iets anders, met een ander karakter.
Voor ieder wat wils, zal ik maar zeggen.
@Orichy:
Van ’t eigen geld koopt men ‘ineens’ een Skoda of een Kia.
Van de Baas het liefste een Audi of een BMW
Zo schijnen mensen in elkaar te zitten.
Spannend hoor…
Toch vind ik dit wel een véél geslaagder ontwerp dan de Golf VI variant. Dit is toch zo veel meer in balans dan de vorige (met z’n uitgezakte kont).
Ik heb de nieuwe Golf gisteren zien rijden!! Ik wist dat het de nieuwe Golf was, omdat het een reclame-auto was en het er in koeienletters op stond. Serieus VW wat bouwen jullie slaapverwekkende saaie hokken.
Eerste wat ik dacht …. Facelift van de Passat
Wauw een kleine Passat. Maar wel veel beter dan de huidige golf variant, die is echt lelijk en niet in verhouding.
Ik vind deze Golf Variant toch een stuk geslaagder dan de huidige Golf Variant. Ook al is het een Golf, wat je mening daarover ook moge zijn.
Ik lease nu een Citroen DS3 e-HDI, want dat is binnen mijn leasebudget de leukst verkrijgbare auto die op diesel rijdt en 14% bijtelling kent voor die paar (80 van de 1000 per week oid) privekilometers. 9 maanden terug reed ik nog privé in een Golf IV Variant uit ’99, wat ik steeds ervaren heb als een degelijke, betrouwbare auto die gewoon prima reed, zeker voor de langere ritten die ik normaalgesproken maak. Ik had de Variant omdat ‘ie goedkoper in aanschaf was.
Tja, waar ik de Audi’s nog goed uit elkaar kan houden gaat dit echt nergens meer over.. De achterzijde is bijna 1 op 1 passat :S
de nieuwe golf is best vet, ik zag ze naast elkaar staan, de 6 en 7, bij de dealer. zit bijna geen verschil tussen, hij is wel ietsje mooier geworden en wat meer premium.
de deuren slaan best vreemd dicht viel me op. maar niet verkeerd, gewoon anders..
@Flamingo: Oeh, ik juist andersom. De 7 komt op mij licht gesmolten over… een uitgezakte 6. Jammer, maar het interieur van de 7 vind ik wel weer (een stuk) mooier dan van de 6.
Ik snap dit model helemaal niet. Als je toch voor een basic auto gaat met veel laadvermogen kan je bij dezelfde familie toch veel beter een Octavia nemen. Die ziet er nog spannender uit ook. Ten opzichte van het vorige model is deze Golf Variant een verbetering, maar dat geeft hem nog geen bestaansrecht.
Leuk geprobeerd, maar ik vind hem in het echt toch wel beter uit zien. Wie echt nieuwschierig is moet maandag even naar Zuid-Afrika vliegen. Rijden die dag sowieso een hoop nieuwe VW’tjes rond daar, met Wiko aan het stuur :P
En iedereen kan zeggen wat ie wil, maar de nieuwe Golf is toch echt wel een leuk auto’tje geworden. Natuurlijk is het geen grote vernieuwing, maar ook kleine veranderingen kunnen een auto er veel moderner uit laten zien.
-Een BMW rijder/fan
Een flinke verbetering, dat zeker. Het lijkt nu wel meer op een passat variant, die ik in de juiste uitvoering en velgen ook wel kan waarderen. Maar die kom je zelden tegen.
Daarnaast heb de golf 7 al gereden. Qua rijden is het gewoon een golf 6. Het is wel een compleet vanaf 0 gemaakte auto, maar optisch niks vernieuwends.
@Homer55: Een compleet vanaf 0 ontwikkelde auto, maar optisch niets vernieuwends en qua rijden gewoon een Golf 6?
Dan vraag ik me toch serieus af wat VW heeft gedaan tijdens de ontwikkeling van deze Golf7?
@motoragent: lichter, zuiniger, scherper uiterlijk (toch wel), goedkoper om te produceren (o.a. de multilink achteras is eruit op de zwakke broertjes). Rijdynamiek/rijcomfort zou ook iets beter moeten zijn maar niet ieder die dat merkt…
Ik mag inmiddels al 15 jaar met leasehokken rijden, maar ik ben 1x 5 minuten bij de VW dealer binnen geweest en ook 1X 5 minuten bij de Opel dealer. Al is het een leaseauto, je wilt toch ook een leuke auto rijden? Hate it or love it maar ik krijg in het nieuwe jaar mijn V40! Ok achterin minder ruim maar dan rijdt mijn schoonmoeder maar een keer met mijn zwager mee…. in zijn Passaat :D
@bh911: Precies, het is toch een auto waar je hoogstwaarschijnlijk flink wat tijd in gaat besteden. Ik kan me voorstellen dat je niet bepaald vrolijk wordt als je al die kilometers met tegenzin moet gaan afleggen.
@bh911: tja, ik ben bij Ford, Audi, BMW, Mercedes en Land Rover gaan testrijden. Nu rijd ik met veel plezier Volvo V60 D4 Geartronic. Biedt meer comfort dan bovengenoemden, voor minder geld. Alleen bijlange niet zo sportief als mijn vorige BMW. Maar na een rit van 400km stap ik er nog even fris uit. Met de BMW had ik altijd rugpijn na zo’n lange rit.
Nu maar hopen dat het niet lijkt op de photoshops, want dat is me toch een potje saaiheid bij elkaar.
mensen die erin rijden hebben na 1 seconde het besef van: FML
@arashrsf: mwah, dat zal wel meevallen als je in een acceptabel gemotoriseerde versie rijdt.
Als je vier jaar in een Polo Slowmotion moet rijden met z’n nare driepitter denk je dat hoogstwaarschijnlijk wel.
Zoals ik eerder zei: Ik heb mijn Golf IV Variant uit ’99 met z’n 110pk TDI altijd als betrouwbare, degelijke auto ervaren, die me nog nooit in de steek heeft gelaten, een overvloed aan ruimte bood voor mijzelf in m’n eentje en prima stoelen. Dat zijn eigenschappen waar ik op zit te wachten als ik dagelijks 200km moet rijden. Karakter, spannend etc. komen dan op lagere plaatsen op de eisenlijst.
Een typisch gevalletje van: brave auto, ik vind hier niks van.
Net een Passat!
Dit is gewoon een Passat station…
Jullie maken een foutje Autoblog. De eerste foto is een Passat.
Of heb ik dat nou mis?
dit is een auto voor mensen die een volkswagen passat nog niet saai genoeg vinden.
Mooie Vectra
Als de achterkant idd zo’n rechte achterklep krijgt dan hou je misschien zelfs echt bruikbare ruimte over de V/VI waren tamelijk hopeloos op dat vlak. Hebben ze ook eindelijk meer dan een meter ruimte tussen de wielkasten binnen?
Die gasten in Wolfsburg lachen zich weer kapot als ze de verkoopcijfers van deze auto zien.
Ik snap echt niet hoe ze het bij VW voor elkaar weten te krijgen…… Op de snelweg wordt je doodgegooid met Polootjes en Golfjes. Willen NL’s dan echt niet onderscheidend zijn en alleen meegaan met de massa #deKadettisdood,langlevedeGolf……….SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAI
Mooie wagen weer van VW. Weinig poespas, geen uiterlijke fratsen maar verder op ergonomie en vorm volgt functie. Dat is premium. Laat de ‘gewaagde’ designs maar aan de Auris en Mégane over.
.
Het mooiste is dat al die SAAI roepers nieteens een 2e hands Suzuki Swift kunnen betalen. LOL