• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen is het meest innovatieve volumemerk

Auteur: jaapiyo, gepost 9 mei 2017 om 19:00 – 58 Reacties

Volkswagen


Wie had dat gedacht?

De 10-traps DSG mag dan afgeschoten zijn, Volkswagen is desalniettemin opnieuw uitgeroepen tot het meest innovatieve volumemerk in de Automotive sector. De titel wordt jaarlijks uitgereikt naar aanleiding van de studie AutomotiveINNOVATIONS door het Center of Automotive Management (CAM) en PricewaterhouseCoopers (PwC). Volkswagen moest 59 andere merken verslaan voor de eer. Vorig jaar wist de Wolfsburgse gigant ook al te winnen. In 2015 ging de titel nog naar Ford.

Volgens de prijsuitreikers heeft Volkswagen afgelopen jaar voor maar liefst zestig nieuwe innovaties gezorgd. Een daarvan is bijvoorbeeld Trailer Assist.

“With 60 separate innovations Volkswagen is by far the most innovative volume brand. Highly rated features include Trailer Assist, which is available for the Golf and Tiguan for the first time, and also a worldwide innovation in the respective segments.”

Ook het feit dat Volkswagen met het nieuwe infotainment-systeem van de Golf voor het eerst Gesture Control biedt in het C-segment spreekt in het voordeel van de Duitsers. Daarnaast is er de Doorbird-app, waarmee je vanuit je Veedub op afstand je (garage)deur open kan maken voor bijvoorbeeld pakketbezorgers.

Kortom, het is stiekem gewoon een regelrechte innovatie-koning, dat Volkswagen.

Ook interessant!

  • Volkswagen start onderzoek na ID3 brand in Groningen
    Volkswagen start onderzoek na ID3 brand in Groningen
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht

Nieuwste artikelen

  • Deze occasion met 1.8 heeft een enorme spoiler (met een goede reden)
  • Nieuwe Tesla Model Y is geen daverend succes
  • Vernieuwde Toyota bZ4X heeft eindelijk meegespoten wielkasten
  • Autoblog-lezer gebruikt Land Rover waar ‘ie voor bedoeld is
FacebookTweetPinLinkedIn

onderzoek, Volkswagen

Vorig bericht: « Vlogger EnzoKnol haalt zijn nieuwe waggie op
Volgend bericht: Volgend jaar vijfde fabrieksteam in de Formule 1? »

Lees Interacties

Reacties

  1. tttijn zegt

    9 mei 2017 om 19:21

    En toen was het stil….erg stil :))

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      9 mei 2017 om 19:34

      @tttijn: Gefeliciteerd man! Nu nog even in innovatief zijn met design op ALLE modellen, dan zouden ze het pas écht goed doen.

      Login om te reageren
      • nautique206 zegt

        9 mei 2017 om 21:03

        @viezefreddyw: denk dat ze zelf vinden dat ze het goed doen. Modellen die innovatief zijn qua design verkopen vaak maar even goed..

        Login om te reageren
    • Erik zegt

      9 mei 2017 om 19:40

      @tttijn: als ze hun energie nu eens in hun motoren, remmen, versnellingsbakken maar vooral hun particuliere klanten zouden steken, dan komt het misschien nog ooit goed met het VAG concern.

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        9 mei 2017 om 20:00

        @erik2907: blijkbaar is hun markt niet particuliere klanten.

        Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    9 mei 2017 om 19:37

    De volumeknop van de radio gaat tot 11 ..

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      9 mei 2017 om 19:39

      @lincoln: niet eens tot 88?

      Login om te reageren
      • terminator zegt

        9 mei 2017 om 19:56

        @str8six: grappig…

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      9 mei 2017 om 23:01

      @lincoln:
      ‘These go to eleven.’
      Klassiekertje hoor.

      Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    9 mei 2017 om 19:39

    Ze weten het allemaal wel heel saai te verpakken dan.
    Maargoed, een groot concern zijn heeft natuurlijk veel voordelen. Elke ontwikkeling in zoveel “verschillende” producten kwijt kunnen is ideaal, en vooral de boekhouders zijn daar blij mee. Maar ’t valt me
    toch tegen van Mercedes en BMW, die zouden toch aardig moeten kunnen volgen?

    Login om te reageren
  4. noflexzone zegt

    9 mei 2017 om 19:39

    Die trailer assist is serieus een briljante uitvinding, voor die mogen ze zich wel op de borst kloppen.

    Login om te reageren
    • noflexzone zegt

      9 mei 2017 om 19:39

      @noflexzone: O shit ik heb een positieve reactie over VAG geplaatst…

      Login om te reageren
      • noflexzone zegt

        9 mei 2017 om 19:41

        @noflexzone: Haha ze hebben sjoemelsoftware gemist!! Beste innovatie van allemaal!!

        Login om te reageren
    • Erik zegt

      9 mei 2017 om 19:47

      @noflexzone: hebben ze wel nodig ook omdat er altijd een aanhanger met reserve onderdelen en olie mee moet :-))

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        9 mei 2017 om 20:13

        @erik2907: 42 jarige ervaring dwingt me te zeggen dat ik hier helemaal niet mee akkoord mag gaan.

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          9 mei 2017 om 20:41

          @wimof: u rijdt alleen een rondje om de kerk :-))?

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            9 mei 2017 om 20:45

            @erik2907: Neen sorry voor jou, mijn gemiddelde is 35.000 jaarlijks.
            (maar toegegeven, ik heb al veel meegemaakt, maar niet de dingen waarover jullie altijd berichten)
            En ik rijdt ook niet met een kever ven 1960.

            Login om te reageren
            • Erik zegt

              10 mei 2017 om 07:40

              @wimof: dan zijn we met ons allen (alles ik voor anderen mag spreken) wel benieuwd welke issue’s bij jou spelen die hier nog niet genoemd zijn.

              Login om te reageren
              • wimof zegt

                10 mei 2017 om 12:51

                @erik2907: Ik refereerde naar het steeds weer vernoemen van een paar grote kemels uit hun recente geschiedenis. Toen ik begin jaren 70 begon en later dealer werd van VW en Audi zijn er steeds conceptfouten geweest. Ik merk nu dat er nu meer gebruiksomstandigheden een veel grotere rol spelen. Er wordt relatief met grote onkunde met de techniek omgesprongen. Laat mij het tweemassavliegwiel en egr kleppen aanhalen.
                En natuurlijk het moet altijd goedkoper.
                Ik geef toe dat dit weinig met het topic heeft te maken.
                Mijn doelstelling was de klant steeds recht in de ogen kunnen kijken, vandaar dat ik er mee opgehouden ben in 2010.
                Men (de invoerder) wilde enkel nog managers, mensen doorgestoten vanuit de werkplaats werd moeilijk.
                Puur geldgewin had langs de grote poort zijn intrede gedaan.

              • Erik zegt

                10 mei 2017 om 18:00

                @wimof: fijne uitleg en openhartig!

                Die ervaring heb ik ook, instromers (managers) zijn tegenwoordig belangrijker voor het grote gewin, maar een vakman vanuit de werkplaats laten doorstromen naar een hoger level, dat kan (haast) niet meer.

        • fanboy zegt

          10 mei 2017 om 10:57

          @wimof: Ik ken iemand die had ook wel 42 jaar auto ervaring, voornamelijk met andere merken en Franse meuk.
          Kocht ie eens een dure VW (zo eentje met 4 ringen erop) voor een fors bedrag, heeft hij nog nooit zo vaak olie bij moeten vullen.
          Daarmee wil ik niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn hoor, maar wat heb je dan aan die 40 jaar ervaring?

          Login om te reageren
    • yupyup zegt

      9 mei 2017 om 22:03

      @noflexzone: ze kennen de klant en zijn of haar kunde dus goed;)

      Of was die te makkelijk?

      Login om te reageren
    • joost1234 zegt

      10 mei 2017 om 07:33

      @noflexzone: Ford kent dit al jaren op de Amerikaanse F-150

      Login om te reageren
  5. henkhekje zegt

    9 mei 2017 om 19:45

    Zeker innovatief! Ze sjoemelen heel wat af.. en dat hebben ze jaren volgehouden zonder gesnapt te worden

    Login om te reageren
    • oemplus zegt

      9 mei 2017 om 20:01

      @henkhekje: Elk merk sjoemelt… VW is de eerste die gesnapt is, de rest volgt wel.

      Login om te reageren
      • stefanvts16v zegt

        9 mei 2017 om 21:01

        @oemplus: we zijn inmiddels ruim 1,5 jaar verder sinds VW op de vingers werd getikt vanwege dieselgate en er is sindsdien nog geen enkele fabrikant “gesnapt” buiten VAG.

        Dus je stelling dat “elk merk sjoemelt” lijkt vooralsnog niet te kloppen…

        Login om te reageren
        • oemplus zegt

          9 mei 2017 om 22:33

          @stefanvts16v: Let op mijn woorden.. Er is al heel veel bekend wat nog niet naar buiten is gebracht. Tuurlijk pakken ze niet alle merken tegelijk, dan dondert de hele autoindustrie in elkaar.. Maar er zullen er na VAG nog velen volgen. Zo doet Renault bij bepaalde modellen/motoren al een ‘software update’ voordat ze de weg op gaan. Bijv bij de readinesstest resulteert dit altijd in een test die niet afgerond word door de auto, omdat er simpelweg iets niet klopt in het motormanagement. Veel monteurs weten dit, de RDW weet dit, maar blijkbaar hebben de mensen op dit moment alleen oog voor VAG.

          Login om te reageren
        • wimof zegt

          10 mei 2017 om 12:32

          @stefanvts16v: Ik denk dat het leuke er gewoon af is, ze hebben een (de) hoofdvogel kunnen schieten en voor de rest gaan we (ze) in herhaling vallen.
          Denk vooral waarom dit is gebeurd, alsmaar hoger, sneller en heel veel ego.
          Wat gebeurd er achter de deuren in Brussel, kunnen andere merken zo een financiële aderlating aan?

          Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    9 mei 2017 om 19:48

    Het “onderzoeksbureau” is het Duitse CAM ..

    20 aandrijflijn innovaties !!
    47 iPad functies ..

    WC eend gelul dus wederom ..
    Ouwe sjoemelaars ..

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      9 mei 2017 om 20:08

      @lincoln: en hier staat dan de volledige uitslag, allemaal Duits wat de klok slaat met één Japans merk (Honda), één Koreaans merk (Hyundai) en één Amerikaans merk (Chevrolet).

      Het riekt naar hetzelfde verhaal betreffende verkiezingen, uitgevoerd door de ADAC. Dat heeft geleid tot een flinke rel in de BRD destijds (2014)!

      http://www.ad.nl/economie/duitse-anwb-knoeide-al-langer-met-verkiezing-auto~a53a8f8b/

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        9 mei 2017 om 20:10

        @erik2907: oeps link bij eerste alinea vergeten:

        http://auto-institut.de/aia2017.htm

        Login om te reageren
      • Erik zegt

        9 mei 2017 om 20:11

        @erik2907: en nog een Amerikaans merk (twee), Tesla dus.

        Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      9 mei 2017 om 21:18

      @lincoln: En Pricewaterhousecoopers…

      Een soort van Volkswagen, maar dan in de accountancybranche.

      Login om te reageren
  7. cloverleaf zegt

    9 mei 2017 om 19:48

    Doorbird kan ook per telefoon. Gesture control bestond al, ok maar nu dan voor het eerst in een C-segmenter, top! En wat is trailerassist?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      9 mei 2017 om 19:59

      @cloverleaf: Soort van navigatiesysteem voor trailer park boys.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        9 mei 2017 om 20:17

        @viezefreddyw: oh echt? En ik maar denken dat het een soort van rijhulp is voor clowns die niet met een karretje kunnen rijden. Pijltjes op de weg hoe je een bocht moet nemen ofzo. Flinke tegenvaller weer…

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          9 mei 2017 om 20:24

          @lekbak: Inderdaad weer een flinke tegenvaller. Maar dat zijn we bij VAG inmiddels wel gewend, toch?

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            9 mei 2017 om 21:57

            @viezefreddyw: als ik aan volkswagen denk dan denk ik nog steeds aan de golf 4 en Passat b5. Iets in mij wil volkswagen graag respecteren, want dat waren (zijn) serieus goede auto’s. Ze maken het me alleen niet zo makkelijk.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              9 mei 2017 om 22:03

              @lekbak: Oh absoluut. De Golf 4 is een ijzersterk design. En daarvan werden ook erg leuke uitvoeringen geproduceerd. De R36 bijvoorbeeld, beest van een hatchback. De Passat B5 vind ik de mooiste VW van de laatste 25 jaar. Sowieso de mooiste Passat ooit. De Passat B6 was al gauw een stuk minder maar de R36 is echt een gaaf ding. Maar ja, voor de rest he… Ik kan er ook niet veel aan doen maar het merk ‘grijpt’ mij niet. Ik zal dan ook vrijwel nooit klant worden van het concern.

              Login om te reageren
              • oemplus zegt

                9 mei 2017 om 22:37

                @viezefreddyw: R36 hatchback? Die ken ik nog niet ?

              • viezefreddyw zegt

                9 mei 2017 om 22:39

                @oemplus: Scherp! Ik bedoel natuurlijk R32.

  8. rufctr01 zegt

    9 mei 2017 om 19:57

    Wij van WC eend….

    Login om te reageren
  9. monsieurleloure zegt

    9 mei 2017 om 20:05

    10 tegen 1 dat ik een aanhanger sneller achteruit parkeer, dan vw’s trailerassist

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      9 mei 2017 om 20:16

      @monsieurleloure: Produkt is ontwikkeld voor 100% van de bestuurder(s) en niet voor één die het perfect beheersd.

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        9 mei 2017 om 20:59

        @wimof: die mensen behoren ook niet met een aanhanger te rijden.

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          9 mei 2017 om 22:50

          @monsieurleloure: Met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denk ik dat U gelijk hebt.

          Login om te reageren
  10. johnwaters zegt

    9 mei 2017 om 20:13

    Best eerst de achtergrond van PwC en Center of Automotive Management natrekken alvorens zoveel aandacht te besteden aan deze titel.

    En gesture control innovatief? Elke chinese smartphone vanaf 50€ heeft deze “innovatie.

    Dit is één grote marketing campagne gesponsord door de winnaars.

    Login om te reageren
  11. caprio zegt

    9 mei 2017 om 20:21

    Riekt naar het opkrikken van het sjoemel-ego… een merk dat nog moet beginnen aan een volledige elektrische of waterstof auto ….

    Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      9 mei 2017 om 20:42

      @caprio: lekker op de hoogte…e-up en e-golf worden al een paar jaar geleverd

      Login om te reageren
  12. Volvo_440_turbo zegt

    9 mei 2017 om 20:31

    En toen wou ik remmen in een nieuwe Golf en bleef mijn voet achter het dashboard onderaan haken…

    Login om te reageren
    • g60gti zegt

      9 mei 2017 om 20:53

      @Volvo_440_turbo: beste puntschoenen dan

      Login om te reageren
  13. schuiftrompet zegt

    9 mei 2017 om 21:42

    Maar is dit kwantitatief of kwalitatief beoordeeld? Zo kan een automerk heel veel nutteloze of slechtwerkende snufjes bedenken en deze titel meepakken terwijl de ander met nuttigere, maar minder innovaties komt..

    Login om te reageren
  14. schuiftrompet zegt

    9 mei 2017 om 21:45

    mercedes heeft een ruitenwisser met ingebouwde vloeistofsproeier ontwikkeld. Geen strepen of zichtverslechtering. Dat zijn de betere innovaties. Simpel en effectief.

    Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      9 mei 2017 om 23:13

      @schuiftrompet: je bedoelt die uitvinding die de Citroën AX,BX en CX al hadden bijna 40 jaar geleden

      Login om te reageren
      • schuiftrompet zegt

        10 mei 2017 om 08:24

        @henkhekje: Oh, ik wist niet dat het al bestond. Heeft Mercedes toch mooi afgekeken en gepromoot dan, want ik kende het nog niet.

        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      10 mei 2017 om 15:34

      @schuiftrompet: Als ze het ook daadwerkelijk zouden leveren op hun modellen zou ik het kiezen. Hoorde een paar jaar terug hier al over maar heb vergeefs gezocht op de lange optielijst van de nieuwe C.

      Login om te reageren
  15. mout zegt

    9 mei 2017 om 22:54

    Enron – het meest innovatieve electrabedrijf.
    Lehman brothers – de meest innovatieve hypotheekverstrekker.
    Willem Holleeder – de meest creatieve ondernemer.

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    10 mei 2017 om 10:00

    Wat weet PricewaterhouseCoopers nou van automotive innovaties. Dat is een accountancy firma, veredelde belastinginspecteurs dus (als het niet verplicht om een accountantsverklaring op te stellen voor je jaarrekening zou niemand ze inhuren).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North