• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen mogelijk dit jaar al de grootste fabrikant

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 oktober 2011 om 18:35 – 87 Reacties

Ouwe snoeperd


En dat is dubbel lachen als je Martin Winterkorn heet. Niet alleen heb je Lucy Liu onder je oksel, maar ben je waarschijnlijk ook de CEO van het bedrijf dat waarschijnlijk voor het eerst de koppositie pakt als het gaat om de totale autoverkopen, VAG. More VAG for everybody! Ik vind het prima, je kunt nooit genoeg VAG hebben.

Eigenlijk was de ambitie van het VW-concern om per 2018 de grootste ter wereld te zijn, maar als ze een paar jaar voor op schema liggen zal ze dat waarschijnlijk niet deren. VW groeit dit jaar flink, in de eerste 9 maanden van 2011 werden reeds 6 miljoen auto’s verkocht, waardoor de jaarprognose op 8 miljoen uit komt. Toyota heeft een flinke deuk opgelopen vanwege de tsunami in Japan, en recent de overstromingen in Thailand, en GM zal dit jaar minder hard groeien dan VW.

Naar verwachting komt VW dit jaar op 8,1 miljard verkopen uit, een stijging van 13%. Grotendeels verantwoordelijk hiervoor zijn de opkomende markten. In Europa hebben ze al een enorm marktaandeel, elke tweede auto is hier van Duitse makelij, en daarvan komen er weer een hoop uit Wolfsburg.

it's good to be King

Helemaal achterover leunen in zijn stoel kan Winterkorn niet: met name de Koreanen staan hard aan de poort te rammelen. Maar VAG heeft nog voldoende troeven in handen, met auto’s als bijvoorbeeld de up!

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen: wij zijn niet bang voor Apple
  • Volkswagen ID.3 vs. Golf I: tijdreizen met auto's

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, martin-winterkorn, vag, Volkswagen

Vorig bericht: « Rijtest en video: Ford GT en GT40
Volgend bericht: Productie Fisker Nina uitgesteld tot medio 2013 »

Lees Interacties

Reacties

  1. nofxke zegt

    24 oktober 2011 om 18:37

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    24 oktober 2011 om 18:38

    “in de eerste 9 maanden van 2011 werden reeds 6 miljard auto’s verkocht”

    Toe maar, bijna elke wereldbewoner heeft dus een nieuwe auto van VAG gekocht het afgelopen jaar…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      24 oktober 2011 om 19:20

      @Citrofiel: nee dus;) heb het inmiddels aangepast!

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      24 oktober 2011 om 23:31

      @Citrofiel: Er vallen dan ook heeel veel merken onder het VAG concern…

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        24 oktober 2011 om 23:39

        @drivingpleasure: Als VAG ook LEGO zou bezitten, en legosteentjes ‘auto’s’ hadden geheten, dán was die zin haalbaar geweest. Als er 6 miljard echte auto’s verkocht waren, was het aantal auto’s wereldwijd ruim vervijfvoudigd. ;)

        Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    24 oktober 2011 om 18:38

    Netjes! jammer voor Toyota (wij hebben Toyota) maar kwam niet geheel onverwacht dit!

    ”je kunt nooit genoeg VAG hebben.” heb ik een brandende vraag, wat voor auto rijd Smoke ? :D

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      24 oktober 2011 om 19:07

      @dennisr: Polo SlowMotion?

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      24 oktober 2011 om 19:27

      @dennisr: Een Coche de Piernas uit ’83. Weigert nooit.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        24 oktober 2011 om 19:34

        @sir_smokalot: HUH :lol: nooit van gehoord, en twijfel aan de serieusheid, krijg op google ook alles behalve een auto als resultaat :lol: heb jij een link toevallig ? :)

        Login om te reageren
      • integraturbo zegt

        24 oktober 2011 om 19:38

        @sir_smokalot: Auto op benen? (spaans) :)

        Login om te reageren
        • vwally zegt

          24 oktober 2011 om 20:16

          @integraturbo: oftewel; hij heeft geen auto, maar een fietst ;)

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            24 oktober 2011 om 21:16

            @vwally: aah, ben ik daar even in getrapt :) (gedeeltelijk) dat verbaast me dan wel, werkend bij Autoblog maar geen auto :lol:

            @sir_smokalot: hoezo geen auto dan ? :)

            Login om te reageren
            • Melvivio zegt

              24 oktober 2011 om 21:38

              @dennisr: Is het probleem van in verschillende auto’s moeten rijden. Nooit is het goed, altijd wel iets op te merken & geen geld voor een auto die perfect is.

              Login om te reageren
            • sir_smokalot zegt

              25 oktober 2011 om 23:55

              @dennisr: Ahja, laat ik nog even een reactiedingetje doen.

              Ik ben heel erg begaan met het milieu, en daarom heb ik uit principe geen auto. Mijn carbon footprint is met flink wat vliegbewegingen per jaar al groot genoeg, en ik wil Moeder Aarde niet nog verder over de zeik helpen.

              Maar even serieus: een auto is niet iets wat ik heel hard nodig heb. Ik werk vanuit huis en wanneer ik voor mijn werk weg moet (vliegen bijvoorbeeld) dan is het het makkelijkst om de trein te pakken. Deze hebben tegenwoordig internet, waardoor je onderweg kunt werken, en hij zet je pal onder schiphol af.

              Mocht ik echter wel even een auto nodig hebben, dan heb ik altijd genoeg opties qua leenvervoer. Veel vrienden van me hebben twee auto’s die praktisch nooit tegelijkertijd worden gebruikt. Dus als ik een auto nodig heb, dan kan ik er eentje regelen. Simple as that.

              Dagelijkse beslommeringen zijn altijd op fietsafstand. Bovendien: het is beter de fiets te pakken dan de auto, dan krijg je ook nog wat beweging.

              In het verleden heb ik altijd een auto van de zaak gehad, wat wel erg makkelijk was, maar ook tot luiheid leidde. Als je je instelt op iets meer reistijd is het geen ramp, en als het even niet uitkomt is er als gezegd altijd een auto te regelen.

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                26 oktober 2011 om 15:52

                @sir_smokalot: aah op die manier :) Tja die keus is vrij logisch :) is ook zonde om dan een dure auto aan te schaffen die alleen maar afschrijft.. :)

      • vwally zegt

        24 oktober 2011 om 21:42

        @dennisr: ja dat vind ik ook een schande! :o
        @sir_smokalot: snel je ontslag indienen, zodat ik de rijtests van je kan overnemen :D

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          24 oktober 2011 om 21:50

          @vwally: ho ho, open sollicitatie sturen en wachten op je beurt, mijn postduif is al onderweg :P

          Login om te reageren
          • ErikkNL zegt

            25 oktober 2011 om 01:27

            @dennisr: Die heeft het helaas niet gered. Mijn goalkeeper hield het dak schoon

            Login om te reageren
  4. bennyblisto zegt

    24 oktober 2011 om 18:40

    Miljard lijkt mij ook wat sterk, dan zou elke bewoner van de planeet dit jaar een auto hebben gekocht van VAG.

    Login om te reageren
  5. joosthoeve zegt

    24 oktober 2011 om 18:50

    Prima dat zij het worden dit jaar, maar voornamelijk komt die door de Tsunami en overstromen volgens mij. Vraag is dan; blijven zij ook de grootste de aankomende jaren?

    Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    24 oktober 2011 om 18:50

    Mooi resultaat idd…

    Login om te reageren
  7. fedmas zegt

    24 oktober 2011 om 18:51

    Lol alt tags van de foto’s zijn “Oude snoeperd” en “It’s good to be King”

    Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    24 oktober 2011 om 18:55

    Ik vraag me toch af hoe Hyundai en Kia VAG en dan vooral VW natuurlijk parten zullen spelen. Met de nieuwste modellen zijn ze nu toch echt wel een (nieuwe) factor om rekening mee te houden. Daarnaast mogen we ons vast ook de komende jaren aan een stel nieuwe Fiats en Toyota’s verwachten…

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      24 oktober 2011 om 19:15

      @Esprit_de_Flandre: KIA of VW… voorlopig is in ieder geval op sentiment het verschil enorm!

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        25 oktober 2011 om 07:39

        @911GT2: Sentiment… Het duurste en tegelijk meest waardeloze onderdeel van een auto…

        Login om te reageren
  9. caddy3 zegt

    24 oktober 2011 om 18:56

    Ja dat gaat goed met VAG! 6 miljard auto’s in 9 maanden!

    Login om te reageren
  10. Jipp zegt

    24 oktober 2011 om 19:00

    dit is het betere nieuws, nu zorgen dat je voorop blijft lopen. het mag dan wel stil zijn bij de toyota dealers, maar de koreanen staan te springen, en hier moeten merken als seat en skoda toch een stokje voor steken om volkswagen bovenaan te houden. De recall gate van toyota betaald zich nu uit.

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      24 oktober 2011 om 19:13

      @Jipp: groot worden is meestal makkelijker dan groot blijven idd. We zullen zien!

      Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      24 oktober 2011 om 20:27

      @Jipp:

      Onder welke steen leef jij…de terugroepacties van toyota hebben niets/nauwelijks met de verkoopaantallen te maken.
      Het is de tsunami waar ’t door komt…volgend jaar zijn ze gewoon weer terug op ’t oude niveau :)

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        24 oktober 2011 om 21:00

        @speedlimit: Toch knap dat het door de tsunami komt, want daardoor waren 2 modellen niet goed leverbaar buiten japan, de prius en een of andere verso?! mensen willen geen toyota meer, imago is naar de knoppen. Het is gewoon stil bij de dealers klaar.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          24 oktober 2011 om 21:06

          @Jipp:

          hoeveel heeft Toyota minder verkocht dan ??

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            24 oktober 2011 om 21:14

            @lincoln: marktaandeel in nederland alleen al met 2.2% gedaald.

            Login om te reageren
          • Jipp zegt

            24 oktober 2011 om 21:27

            @lincoln: en sinds remmengate al met 3,3 procent!

            Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          24 oktober 2011 om 21:38

          @Jipp:

          Yeah right en dat zegt ’n vag fanboy.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            24 oktober 2011 om 22:01

            @speedlimit: bron; autoweek.

            Login om te reageren
            • speedlimit zegt

              24 oktober 2011 om 23:57

              @Jipp:

              Diezelfde bron bevestigt zelfs m’n conclusie dat t aan de tsunami ligt: http://www.autoweek.nl/autonieuws/16631/dubbele-winst-voor-toyota-in-2010

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                25 oktober 2011 om 07:37

                @speedlimit: in 2010 was er geen tsunami toch, maar toch een daling van het marktaandeel!? Dus gewoon direct gevolg van het verslechterde imago.

              • Jipp zegt

                25 oktober 2011 om 08:03

                @speedlimit: overigens, toch opmerkelijk dat door crisis in een land er zoveel ingeleverd word. En dat terwijl bijna alle modellen ook buiten Japan worden gemaakt. De daling heeft dus meer oorzaken…..! Zoals ik al zij.

              • speedlimit zegt

                25 oktober 2011 om 09:17

                @Jipp:

                “zoals ik al ZIJ”…schreef een “advocaat” ooit eens ;)
                Het boekjaar 2010 eindigde voor toyota ergens maart/april 2011…dus wat is je punt mbt de tsunami?
                Eerst autoweek als bron vermelden en het daarna keihard tegenspreken.

              • Jipp zegt

                25 oktober 2011 om 16:11

                @speedlimit: mijn punt daarin, boekjaar loopt tot maart, tsunami vond plaats in maart dus geen enkele invloed op 2010, waar de daling als is ingezet. Daarna grote daling, tsunami word aangehaald als de rede, echter heeft een markt daar maar last van, de Japanse markt. In europa en Amerika kunnen nog gewoon toyota’s worden geleverd helaas. Dit door fabrieken in de vs en Europa. Conclusie, mensen willen geen toyota’s meer, waarom het imago is naar de knoppen bij een aantal.

              • speedlimit zegt

                25 oktober 2011 om 16:30

                @Jipp:

                Je geeft zelf als bron “autoweek” aan…lees dan nog maar eens ff de link van mij door.

              • Jipp zegt

                25 oktober 2011 om 17:36

                @speedlimit: als je die doorleest hebben ze het alleen over een gigantische daling in maart, kan gewoonweg niet alleen met een tsunami te maken hebben.

              • speedlimit zegt

                25 oktober 2011 om 23:32

                @Jipp:

                Zoals ik al eerder zei…jouw bron vermeldt het en jij spreekt t tegen.
                Ik noem dat koppigheid en zo krijg je als advocaat weinig voor mekaar ;)

        • pikes83 zegt

          25 oktober 2011 om 14:55

          @Jipp: ik wil wel een toyota beste auto ter wereld.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            25 oktober 2011 om 16:44

            @pikes83: whahaha grappig

            Login om te reageren
            • speedlimit zegt

              25 oktober 2011 om 23:36

              @Jipp:

              Weet je wat grappig is…
              een koppige advocaat die n witte a3 s-line heeft gereden en nu in een pauper a4 avant met kerstverlichting rijdt.

              Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    24 oktober 2011 om 19:07

    Stel me veel vragen bij deze cijfers hoor….. Een verwachte verkoop van 8,1 miljard VAG’s? Dat wil zeggen dat iedereen op de aarde een VAG product heeft gekocht en sommige hebben er zelf 2 gekocht…. Dan andere merken niet inbegrepen? Dat zou willen zeggen dat elke persoon meer dan 2 auto’s per jaar koopt.. Zou me heel sterk zijn…

    Login om te reageren
    • mout zegt

      24 oktober 2011 om 19:27

      @Dimglor: De truc is dat ze losse onderdelen meerekenen – en met al die kapotte bakken en motoren tikt het lekker aan ;)

      Login om te reageren
  12. integraturbo zegt

    24 oktober 2011 om 19:09

    Wanneer ben je de grootste? Bij aantal verkochte auto’s of bij totale netto omzet? En ik gun het ieder merk hoor, daar niet van. Een teken dat je toch iets goed doet? Ik moet er alleen maar om lachen als ik in de file sta, allemaal eenheidsworst. Met een leuke koreaan of jap ben je dus ook wat exclusiever en in meeste gevallen nog goedkoper ook.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 oktober 2011 om 07:41

      @integraturbo: Als ze genoeg rapportjes maken, zijn ze allemaal wel ergens de grootste in. En dan maken ze daar een persberichtje over, vinden ze leuk…

      Login om te reageren
  13. anakiet zegt

    24 oktober 2011 om 19:13

    Zijn goed bezig bij VAG, weinig slecht lopende merken, sterk in op opkomende markten, goede winst cijfers etc..

    @Lincoln

    “Naar verwachting komt VW dit jaar op 8,1 miljard verkopen uit, een stijging van 13%. Grotendeels verantwoordelijk hiervoor zijn de opkomende markten”

    En de VS of niet Lincoln ??
    Zeg maar niets jongen :)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 oktober 2011 om 19:20

      @anakiet:

      ik vind het best ..
      8,1 miljard lijkt me alleen een beetje onwerkelijk ..

      maar als jij er happy mee bent ..

      Login om te reageren
  14. love4sportcars zegt

    24 oktober 2011 om 19:20

    Jha, niet moeilijk. Bij VAG zitten ook nog Audi en Porsche en die verkopen er ook nog een heleboel

    Login om te reageren
  15. White_Lightning zegt

    24 oktober 2011 om 19:22

    En toch wil ik geen VAG Audi, de wijze waarop ze LED’s gebruiken stoort me mateloos. Met de winterse feestdagen in het verschiet zijn ze minder irritant. Daarna zijn ze weer volledig irrelevant.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 oktober 2011 om 19:54

      @White_Lightning: je hoeft niet perse een audi met die leds te bestellen, ze zijn we ook zonder.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        24 oktober 2011 om 23:15

        @Jipp: Ja? Stel er eens eentje voor dan?

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          24 oktober 2011 om 23:46

          @mout: Je moet xenon als optie nemen in de lagere uitrustings niveau’s of een hoog niveau kiezen wil je leds in je koplampen krijgen, het hoeft niet per se.

          Login om te reageren
          • mout zegt

            25 oktober 2011 om 12:57

            @Jipp: Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik dacht echt dat ik aan die lampen de modelgeneraties uit elkaar kon houden. Maar dat staat dus ook allemaal op de optielijst.
            Blijkt dat grapje over richtingaanwijzers op de optielijst nog dichter bij de waarheid te komen dan ik dacht :(

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              25 oktober 2011 om 16:13

              @mout: het is deels een optie, wanneer je een duur uitrustingsniveau kiest is het standaard, voor het instapmodel een optie. Zo heeft een A3 cabriolet die op mijn oprit staat geen leds voor, maar hij is wel pas 4 maanden op de wegen te vinden.

              Login om te reageren
        • Jipp zegt

          24 oktober 2011 om 23:46

          @mout: Je moet xenon als optie nemen in de lagere uitrustings niveau’s of een hoog niveau kiezen wil je leds in je koplampen krijgen, het hoeft niet per se.

          Login om te reageren
    • vwally zegt

      24 oktober 2011 om 20:18

      @White_Lightning: Je moet er idd wel van houden.

      Login om te reageren
  16. mout zegt

    24 oktober 2011 om 19:26

    Wat boffen we toch, met al die geïnspireerde, onderscheidende modellen op de weg. Wat zouden we zonder VAG moeten?

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      24 oktober 2011 om 19:42

      @mout: Ik wou net zeggen…

      Login om te reageren
  17. amg77 zegt

    24 oktober 2011 om 19:41

    Je moet wel kritisch zijn he Toyota koopt geen autobedrijven en is ( was ) de eerste geworden in de wereld kwa autoprudctie. Dat is wel anders dan wat VW deed ( doet ). :D

    Login om te reageren
  18. vincenzooo zegt

    24 oktober 2011 om 19:48

    Naar verwachting komt VW dit jaar op 8,1 miljard verkopen uit…dat is veel zeg. Dat je geil bent van vag dat weet ik nu wel…maar je kunt het ook overdrijven he?
    Hoe is het met je vriend smoker? Nog steeds samen in de beetle?

    Login om te reageren
  19. norge zegt

    24 oktober 2011 om 20:16

    Het derde rijk komt dus toch,maar het zal toch niet lang duren voor ze opgekocht worden door China.

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      25 oktober 2011 om 01:29

      @norge: ssst.. niet het wolfsburgse plan dwarsbomen.

      Login om te reageren
  20. xilver zegt

    24 oktober 2011 om 20:39

    Zie hem daar zitten… wat een baas…

    Login om te reageren
  21. Mercbenz zegt

    24 oktober 2011 om 21:01

    Ik zie Hyundai over een paar jaar wel de grootste worden… VAG en Toyota zal maar tijdelijk zijn…

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    24 oktober 2011 om 21:22

    @Jipp:

    NL stelt geen aars voor ..

    maar wel grappig te vernemen dat jij denkt dat VAG de grootste is geworden door andermans falen ipv eigen producten ..

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 oktober 2011 om 21:30

      @lincoln: ik denk dat het anders nog gelijk op ging, de doelstelling was immers niet voor niets pas voor 2018 als doel geformuleerd. Ik denk dat de introductie van nieuwe modellen en het aanboren van nieuwe markten ofwel hEt uitbreiden op groeiende markten essentieel is om te overleven anno 2011.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 oktober 2011 om 21:44

        @Jipp:

        welnee ..
        de expansie drift van VAG is veel agressiever ..
        en houden dat wel effe vast hoor ..

        over een jaar of 4 mag er weer een ander de “grootste” zijn ..

        Login om te reageren
  23. Megakix zegt

    24 oktober 2011 om 22:13

    @Sir: 8,1 miljard Vaggies ???? editten – dank u –

    Login om te reageren
  24. speedie zegt

    24 oktober 2011 om 22:21

    Ik gun het VAG wel. Ze hebben tenslotte buiten het moedermerk heel wat andere merken opgewaardeerd en nieuw leven ingeblazen (Skoda, Seat) of aan de top gebracht zoals Audi, Lambo, Bugatti. Voor de toekomst blijft het koffiedik kijken afh van wat de Chinezen doen, meer fusies, wereldeconomie enz. Kia en Hyundai zullen ook wel groeien vooral ten koste van de jappanners vrees ik, maar op hun eentje wel nooit de grootste worden.

    Login om te reageren
  25. desjonnies zegt

    24 oktober 2011 om 22:23

    Cijfers, altijd te manipuleren.
    Creatief boekhouden.
    Duitsers zijn een ander verhaal.
    Willen nog steeds de wereld veroveren.
    Niet linksom met bommen en granaten, dan maar rechtsom.
    Kochten de twee grootste Britse namen, om te kunnen zeggen dat Opa dan wel werd neergeschoten in zijn Heinkel boven Londen, maar dat Rolls Royce (die van de Merlin motoren) nu wel Duits is………….

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      25 oktober 2011 om 07:47

      @desjonnies:

      nou en .. NL wil ook de wereld veroveren ..

      en doen dat dan ook op enkele punten ..
      (Shell / Unilever / Smit Tak / Heerema / Ouwehand en Parlevliet / Greenpeace en nog een zwikkie) ..

      can,t blame them for trying .. can,t blame them to succeed ..

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        25 oktober 2011 om 16:55

        @lincoln: Philips niet te vergeten, anders ASML wel of Heineken.

        Login om te reageren
  26. speedie zegt

    24 oktober 2011 om 22:23

    Voor of tegenstander maar voor nieuwe wagens is daglichten nu eenmaal verplicht geworden. Dan is led wel beste wat er nu te verkrijgen is en nog mooi ook. Vanddag een A6 gezien met full led verlichting en het heeft wel iets.

    Login om te reageren
  27. Freewarefreak zegt

    24 oktober 2011 om 23:12

    “In Europa hebben ze al een enorm marktaandeel, elke tweede auto is hier van Duitse makelij, en daarvan komen er weer een hoop uit Wolfsburg..”

    Ik was van de zomer bij Pon, we hadden daar een rondleiding door alle afdelingen, dus het lossen bij de trein, de leerafdeling, het logistiek centrum, etc. Toen zei die PR manager in de welkomstspeech dat in Nederland 6 van de 10 auto’s van VAG zijn. Ze hebben bijna 60% van de markt hier.

    OT: VAG doet het retegoed. Ondanks dat iedereen zevert van ze staan zo en zo hoog in de JD Power lijsten, lalalala. Over het algemeen heb ik niets te klagen over de kwaliteit van mijn auto. Alles doet het en er gaat niks stuk. En ze zullen echt niet de beste zijn kwa kwaliteit. Maar ze zorgen er wel voor dat IEDEREEN hun auto’s wil. Van Rijk (Bugatti) tot arm (Skoda) en alles er tussenin.. en da’s ook een kwaliteit.

    Login om te reageren
  28. bullgod76 zegt

    25 oktober 2011 om 07:26

    Dus Volkswagen wil proberen om bij elke wereldbewoner zo’n saaie, kwalitatief achterhaalde en veels te dure keet door de strot te drukken???
    Dat gaat hier dus echt niet lukken.

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      25 oktober 2011 om 07:29

      @bullgod76: Ik bedoel dus de VAG Group.
      En de enige auto’s van hun die hier buiten vallen zijn o.a. Lambo, Bugatti….., en die zijn weer niet te betalen voor het grootste deel van de bevolking.

      Login om te reageren
  29. Supra1981 zegt

    25 oktober 2011 om 11:42

    Lijkt mij belangrijker om leuke en degelijke auto’s te maken die te onderscheiden zijn en onder de streep een dikke winst te hebben dan perse de grootste te moeten zijn. Aan de andere kan zullen de Japanners volgend jaar 2x zo hard gaan werken om weer op nr. 1 te komen :-)

    Login om te reageren
  30. avdb zegt

    25 oktober 2011 om 14:39

    Ze hebben zeker GM als autofabrikant al uit hun gedachten gezet. Volgens de laatste prognoses gaan die dit jaar meer dan 9 miljoen auto’s afleveren. Dus hoezo VW nr. 1?

    Login om te reageren
  31. vale46 zegt

    26 oktober 2011 om 08:56

    @sir smokalot:
    “VW groeit dit jaar flink, in de eerste 9 maanden van 2011 werden reeds 6 miljoen auto’s verkocht, waardoor de jaarprognose op 8 miljoen uit komt.”
    &
    “Naar verwachting komt VW dit jaar op 8,1 miljard verkopen uit”
    8 miljoen vs 8 miljard..
    Kijk in het vervolg je artikel 2 maal na als mensen er een reactie op geven.

    Login om te reageren
  32. civiced zegt

    26 oktober 2011 om 16:19

    Getver, dus de hele wereld wil een onbetrouwbare auto met hoge onderhoudskosten? Dom.

    Login om te reageren
  33. tarquesh zegt

    26 oktober 2011 om 21:43

    niet echt dom. jou auto kennis grenst aan absurdisme.

    Login om te reageren
  34. TuttiAlfisti zegt

    18 november 2011 om 18:49

    De toon waarmee Autoblog over Volkswagen schrijft is wel van een hele andere dan hoe ze over Alfa Romeo schrijven.

    Ik citeer “In vind het prima, je kunt niet genoeg VAG hebben”

    Lees het gemiddelde stukje over Alfa Romeo en het sarkasme druipt er af. Hetzelfde soort sarkasme als Volkswagen voor de Poloreclame gebruikt. Daarin willen mensen tekenen voor een Italiaanse auto maar er op het laatst laf ongezien tussenuit willen knijpen om toch voor een Polo te gaan omdat die wel betrouwbaar zou zijn.

    Wat is dat toch met Volkswagen. Ze willen de grootste worden en dus ook Alfa Romeo opkopen. Maar gelijkertijd hoor je Winterkorn op een persconferentie zeggen dat Alfas spannende autos zijn maar dat het zou schorten aan kwaliteit. Willen ze misschien het merk afbranden om het voor een appel en een ei op te kopen.

    Met het verkopen van leugens en allerlei oneerlijke methoden de grootste willen worden. Dat kan nooit een zegen in zich meedragen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North