• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen ID.3 vs. Golf I: tijdreizen met auto’s

Auteur: RubenPriest, gepost 5 oktober 2021 om 16:00 – 8 Reacties

De autoindustrie heeft in tientallen jaren enorme stappen gemaakt. Dat laten we zien in deze grappige vergelijking, tussen een ID.3 en de eerste generatie Golf.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

ev10daagse-2021, golf, golf-1, ID3, Klassiekers, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Volgende Porsche 718 krijgt het gewicht in het midden
Volgend bericht: EINDELIJK! Adverteerder vermeldt een eerlijke prijs! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Variomatic zegt

    5 oktober 2021 om 17:47

    Heerlijke seventies kleurencombinatie die toen verl werd verkocht: geel met een groen interieur.. waha..
    dit was overigens wel een dik aangeklede versie, de L..

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    5 oktober 2021 om 17:54

    Mooi, zo’n mk.1 in pré facelift uitvoering, dus met de smalle bumpers en kleine achterlichten. Schakelen met vier versnellingen en onbekrachtigd remmen en sturen. Bijbetalen voor radiovoorbereiding en een rechter buitenspiegel, en pas velours bekleding optioneel vanaf de LS uitvoering. Wat is zo’n ID.3 dan een ijskonijn op wielen, zeg. Uitermate comfortabel, ongetwijfeld, maar we kunnen alleen maar hopen dat we over 47 jaar net zo lachen om z’n reikwijdte, als dat we nu (kunnen) doen om het uitrustingsniveau van die Golf.

    Login om te reageren
  3. wimof zegt

    5 oktober 2021 om 17:55

    Het enige electronische in de Golf 1 was de knipperautomaat de spanningsstabilisator voor de brandstof en koeltemperatuurmeter, de radio laat ik even buiten beschouwing.

    Login om te reageren
  4. lithiumion zegt

    5 oktober 2021 om 20:12

    Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat bij Wouter, een grijns op zijn gezicht zit, in de Golf, ondanks het ‘Spartaanse werken’ en bij de ID4 een chronische frons… vwb dat laatste begrijp ik ‘m ook, wat een inspiratieloze container is dat zeg. Als ze bij VAG nou net zo slim waren geweest als toen met de Golf, dan hadden ze geen Duitser op het ontwerp van ID3 gezet.

    Login om te reageren
  5. MarcoM zegt

    5 oktober 2021 om 21:33

    1 ding begrijp ik niet bij VW, je tekent een ID3 en legt deze steeds onder een vergrootglas, gevolg, ID 4 etc. Werkelijk, kijk eens naar Skoda, Hyundai, Kia, die zetten duidelijk wat betere design auto’s neer. Dat succes met de Kever en Golf is voorbij, kom op VW, aan de slag met beter smoelende EV’s.

    Login om te reageren
  6. cossiekiller zegt

    5 oktober 2021 om 21:40

    Test van de I.D.2 vs. de I.D.3 dus.

    Login om te reageren
  7. nietcreatief zegt

    6 oktober 2021 om 05:13

    Gewoon even uit nieuwsgierigheid, hoe staat de verhouding tussen “aantal modale maandlonen per auto” tussen de golf 1 instapper en de spirituele opvolger eigenlijk?

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      6 oktober 2021 om 07:28

      Ik gok op een 15-tal maandlonen voor de Golf 1 en op 25 maandlonen voor de ID3.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North