
Een nieuwe reïncarnatie van een oud icoon. Een slap aftreksel van het origineel. Eigenlijk was ik de New Beetle al lang weer vergeten. Toch wil VW het nog eens proberen, daarom komt er een nieuw model, en die gaat het over een andere boeg gooien dan de ‘oude’ New Beetle. Trefwoorden: sportief, zuinig, groot en individualisatie.
De New Beetle, zoals geïntroduceerd in 1998, liet veel steken vallen. De auto was van binnen een stuk minder bruikbaar dan een Golf, terwijl deze wel duurder was. Qua rij-eigenschappen was het een tegenvaller en in Nederland zijn ze nauwelijks nog in het straatbeeld terug te vinden. Een RSI was dan wel weer leuk, maar voor dat geld kon je ook een échte Porsche kopen.
Met het nieuwe model gaat Volkswagen het anders doen. Ze hebben goed naar BMW/MINI gekeken, en daar de nodige lessen uit getrokken. Het nieuwe model krijgt veel mogelijkheden tot personalisatie. Ook wordt de NewNew Beetle groter en handiger dan voorheen. Wat te denken van 250 liter bagageruimte? Het uiterlijk gaat de Ragster concept achterna. Een te-truttig imago moet zo voorkomen worden.
Qua motoren gaat Volkswagen het dit keer ook groter aanpakken. In Europa worden er een 1.2, 1.4, 2.0 TSI (benzine) of 1.6 of 2.0 diesel gemonteerd. Om naast de 1.2 TSI het groene imago nog meer kracht bij te zetten zal er later ook een 1.4 TSI hybride (met elektromotor) beschikbaar komen. Deze aandrijflijn zagen we ook al in de NCC. De NewNew Beetle Concept zal dit jaar in LA staan, volgend jaar verwachten we in Geneve het eindproduct. (bron: autocar.co.uk)
heeft wel wat :)
Opblazen dat ding.
Het is gelukkig zijn vrouw imago verloren
ik vind hem net zo retro als de vorige, en net zo lelijk
@Lennaert:
Dit is gewoon een render van een willekeurige designer hoor, zo gaat de nieuwe beetle er vermoedelijk niet uitzien. Correct me if I’m wrong…
ondergang van volkswagen?
motorkap copy paste van de vorige?
Nee dit word me echt niet..
@integralechubasco wens vader gedachte verhaal? ;-)
Misschien handig om te vermelden dat de foto dus de New Beetle Ragster is ?
De gemiddelde Autoblogger weet dat blijkbaar niet…
-edit: blijven lezen, dit staat gewoon in de tekst-
Beste Editor van mijn bericht: natuurlijk weet ik dat het de Ragster is: een aantal andere mensen reageerde nl. op de foto als zijnde dat dit de nieuwe Beetle zou zijn.
Lomp, dik en smaakloos. Ja het ziet er weer uit als een gay car.
daar kan nog wel een verdieping op. dat dak kan het wel hebben met die dikte. dat is wel sterk genoeg.
hoe dan ook. ik mot hem niet. maar ik moest de oude new beetle en de echte oude beetle ook niet. vindt ze niks aan.
maar dat is persoonlijk dat weet ik
o ja en hij is ‘groen’. dat is saai
@ Joost. Als dit een Ragster versie is, dan beloofd het sowiezo niet veel goeds voor de gewone. :D
Aan alle kijkbuiskindertje,
de Ragster is een concept uit 2005. Deze heeft dus helemaal niets te maken met een newnew Beetle.
Wanneer je nog niet zo lang uit de luiers bent als opa rikkon dan moet je misschien eerst even Googlen als je een plaatje ziet van een auto die nog niet bestaat (op zich zou dat al een belletje moeten laten rinkelen) voordat je met je kleine vingertjes op het toetsenbord reactie begint te rammelen.
Groetjes van opa rikkon.
@rikkon: neemt niet weg dat VW heeft aangegeven deze Ragster als voorbeeld te gebruiken voor de NewNew Beetle.
Als ze er nou weer een rwd van maken met de motor achterin:p
arrogante bak
ik dacht dat ik dit in een oude GTO zag staan van 4 jaar geleden, kan dat kloppen?
Pfff gaan ze het nog eens proberen….
De huidige is inderdaad niet echt een succes te noemen en ik vind dat nu niet echt erg…
Dus formaat PT Cruiser en nog steeds minder praktisch dan een Scirocco. En nog altijd lelijk, schiet lekker op.
Ik wacht op een V12 versie :)
die dingen (new beetle) zie je idd werkelijk nooit meer ..
wel jammer ..
was een leuk bulkie om te zien ..
zijn doel totaal voorbij geschoten .. maar een lief ding om te zien ..
Je zou zeggen, nadat de animo voor de huidige N. Beetle weg ebte heeft men er van geleerd. maar nee, ze doen het gewoon nog een keer….
Als ze dan toch zonodig een reincarnatie van een auto moeten en willen uitbrengen. Pak dan de Golf 1….
@ lincoln
Waren die dingen niet redelijk populair in de VS? Ik kan me nog goed herinneren dat ik die toch aardig vaak tegenkwam. Zeker in de wat betere middenstandsbuurten. Weet je dat toevallig?
@JPM:
yep .. daar inderdaad wel aardig ..
ding was natuurlijk ook meer voor de USA markt ..
past ook beter in het usa wagenpark dan in europa ..
ze hadden die koplampen moeten veranderen, want nu lijkt ie weer zo tam.
Dat is nu weer typisch he… Een merk die een reincarnatie van een icoon doet floppen (nou ja…) zal het steeds opnieuw proberen, en dit om geen imagoverlies te lijden.
Volkswagen doet het weer fout, er zijn heel veel keverfans die graag een moderne versie van de kever zouden willen.
De New Beetle mistte het kevergevoel omdat de ontwerpers niet hebben begrepen wat de kever zo speciaal maakt voor mensen.
Ik denk dat Volkswagen met de NewNew Beetle weer volledig de verkeerde kant op gaat. Ze snappen het niet.
gegroet, een kever rijder.
@Race_Kees: Maar de grote massa vreet alles van de VW-groep. Oké, de vorige Beetle niet maar daar zullen toch wel iets van hebben geleerd?
Tja, ik heb die Ragster altijd mooier gevonden dan de gewone Beetle.
Die ragster is echt té lelijk gewoon, nog lelijker dan de new en de new new beetle… :-P
Ik weet niet hoor, maar de New Beetle deed het heel erg goed in Amerika. Toen ik 2001 in USA was, was dit zonder enige twijfel de meest populaire Volkswagen!
Ik vind em wel leuk..
@Camaro
Je hoeft je niet te schamen. Alles wat gedurfd is, is hier meteen lelijk ;)
Ik vind hem ook wel vet en ken genoeg jongeren die zon auto zouden willen kopen.
Komt nog eens bij dat Amerikanen van retro houden.
@JPM:
en minder snobbistisch wat betreft “luchtgekoelde boxer achterin” ..
en dat soort conservatieve gebral ..
die lui denken .. leuk ding .. lenen/kopen die meuk ..
@lincoln: je kan zeggen wat je wil maar wat is een Kever zonder boxergeluid!?
Een watergekoelde 4 cilinder zit in de pijplijn bij VW/Porsche dus de kans is aanwezig dat die in de NewNew Beetle beschikbaar komt.
Heeft niks met snobisme of conservatisme te maken.
@Race_Kees:
ja Kees .. dat noemt men “snobbisme” ..
en vooral als het argument “geluid” is ..
@lincoln: duidelijk nooit kever gereden…geeft niks.
@Race_Kees:
laatst nog 2 van die dingen uit Zweden gehaald 52/53 waarvan waarvan de 52 een tijdmachine was die 30 stil stond in een schuur .. kon linea recta naar een snob in Japan .. knul ..
@Race_Kees: moet ik er wel bij vertellen dat ik nog nooit enige binding heb kunnen voelen met een VW .. wel geprobeert ..
@lincoln: Foto’s or it didn’t happen..knul..
@Race_Kees: ben geen snob ..
ik zou zeggen…aftrappen en als ratrod gebruiken!
Even lelijk als de koptekst. “Meer handig”?
haha dit kun je niet menen…wat een gedrocht. Nou ja, past goed in de fag groep.
@lincoln: haha mooie gast ben jij. fantast.
@Race_Kees: tis in de grote mensen wereld vrij normaal dat iemand iets koopt en dan weer verkoopt ..
bijzonder dat je daar fantasie voor nodig hebt ..
zo ziet hij er wel gaaf uit.
@ lincoln
En de Phaeton dan? Ja ik weet er zit een verkeerd logo op maar ik ben er ooit in gereden en moet zeggen hij is op bijna alle fronten beter dan de A8 en op sommige fronten zelfs de 7-serie. Ongelooflijke afwerking en kwaliteit, 2nd hand zijn die dingen vrij goedkoop. Ik ken geen auto waarbij de prijs/kwaliteit zo goed is als bij de Phaeton.
@JPM:
yep .. betrapt ..
daar geil ik op .. en 2de hands idd vrij goedkoop ..
maar dan toch weer te duur voor mij ..
en zeg nou zelf .. wat moet ik in hemelsnaam met een perfecte auto ..
Als je een beetje doet chinezen kun je een Hotrod zien in de ragster. Ik vond het jammer dat VW niet al 5 jaar geleden was begonnen aan een productieversie toen ze de concept hadden getoond.
Het is duidelijk een veel mannelijker en volwassener auto dan de New Beete.
Er zou er eigenlijk eentje moeten komen met een VR6 (3.6)8).
Zoo!, door een relatief kleine wijziging is dit ineens een coole kar geworden. Deze is serieus mooi!
@L-Fred:je bedoelt zeker. ondanks deze relatief kleine wijziging
is hij niet veel beter geworden
@Bakpouwww: Nee, ik vind ‘m echt cool!
deze wordt het volgens mij :
http://jalopnik.com/assets/images/gallery/12/2008/11/medium_3058849169_21e335091e_o.jpg
@ JPM:
Ik weet er nog wel eentje uit eigen keuken, de Superb! Recent met het nieuwste type gereden, en ik was zwaar onder de indruk van ‘maar een Skoda’ :) Even een jaartje of 5 wachten, of na 2 jaar zo’n ex-taxi op de kop tikken met 3 ton gedraaid, en je hebt een heerlijke auto. Onverwoestbaar ook.
OnT: In de US of A was de NB een echte verkooptopper, zeker in Californie en Florida heb ik karrenvrachten van die dingen zien rijden. Mind you, ze kosten daar ook helemaal niets. Omgerekend naar euro’s en minus belastingen betaal je hier evenveel voor een nieuwe Alto. Daarom zal die NNB ook wel te slijten zijn. Zeker als ze met een 1.2 TSI BlueMotion komen. Wordt die 2.0 TSI trouwens zo’n 210pk die ook in de GTI ligt? En een RSI met de 265pk van de R? :)
dat ding is niet retro dat ding is hetro gay mobile
Ik zeg verkoophit voor 2 weken en dan moet niemand hem meer.
Ziet er redelijk uit, maarja, alles is beter dan die New Beetle!
Geef mij maar de ouderwetse retrokever! Vanaf september rijd ik 4 maanden rond ik een oerdegelijke exemplaar in Mexico, op zoek naar de laatste kevers (vanaf 2012 moeten die daar ook verdwijnen). Mijn avonturen kun je volgen op http://evyraes.wordpress.com
Zelf heb ik een Beetle en vroeger had ik een Kever, dit model doet mij eerder denken aan een palace-racing. Geef mij dan maar terug de oude Kever.