• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen: opzouten met je Proton

Auteur: autoblogger, gepost 20 november 2007 om 16:49 – 17 Reacties

Proton

Mocht het iemand boeien: de paringsdans rond Proton is geëindigd. VW was de belangrijkste kandidaat voor een succesvolle partnership, maar de Duitsers hebben vandaag laten weten geen interesse meer te hebben. Ze gaan andere manieren zoeken om de verkoopactiviteiten in Zuidoost-Azië te doen groeien.

Het investeringsvehikel van de Maleisische overheid (Khazanah Nasional) heeft tevens de gesprekken met General Motors stopgezet, zo schrijft Reuters. De vraag is dus wat er nu met de Maleisische autoproducent gaat gebeuren, wat zijn de kansen op overleving? En nog belangrijker, wat is de toekomst voor Lotus? Een nieuwe doelgroep wellicht?

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen: wij zijn niet bang voor Apple

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

proton, Volkswagen

Vorig bericht: « Chinees met Italiaans design: A-HEV
Volgend bericht: Citroën C-Crosser Cobra »

Lees Interacties

Reacties

  1. Oul@ zegt

    20 november 2007 om 16:57

    Als je wilt groeien moet je geen Proton gebruiken maar Pokon.
    Ze hebben het eindelijk in de gaten bij VW na een beetje googlen……..

    Login om te reageren
  2. Jan C. zegt

    20 november 2007 om 17:06

    Ik geloof dat wanneer ik Reuters goed gelezen heb dat niet Volkswagen maar de Naleisische regering heeft gezegd opzouten…

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    20 november 2007 om 17:14

    @Oula: toch handig zo’n due dilligence ;)

    @Jan C: Dit is het persbericht van VW:

    Volkswagen Aktiengesellschaft and the Malaysian government have decided to shelve their joint talks concerning cooperation with or participation in the Malaysian automaker Proton Holdings Bhd for the time being. As a consequence, there is at present no foundation for a more in-depth investigation.
    Irrespective of this decision, Volkswagen will be stepping up its efforts to review other possibilities for actively engaging in the ASEAN region and further intensifying its sales activities in the region, including such activities in Malaysia. The company remains committed to its plans to establish a sustainable and successful production and sales basis in the South East Asia region.

    Login om te reageren
  4. Armada zegt

    20 november 2007 om 17:21

    Ik heb zo’n groen en geel vermoeden dat het met Lotus wel goed zal komen. Die zijn de laatste tijd redelijk aan de weg aan het timmeren.

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    20 november 2007 om 17:51

    de proton fabriek is 1 van de modernste autofabrieken ter wereld .. maar voor een groot deel staats eigendom (maleisie) .. en dat kan zelfs volkswagen niet afkopen .. zonde voor beide.

    Login om te reageren
  6. Jerro zegt

    20 november 2007 om 17:53

    Proton.. Proton.? Proton, het klinkt ook een beetje als een aandoening hè..
    Maar in feite is het nog erger als Lada, dus echt iets om je zorgen over te maken..

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    20 november 2007 om 18:00

    Zal ik ‘m er maar eens ingooien? BMW…

    BMW is op zoek naar een 4e merk. Volgens mij gaat het hele gedoe rond Volvo niet door. Waarom dan niet Lotus opkopen? Lotus zou toch gebruik gaan maken van BMW motoren?

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    20 november 2007 om 19:09

    Komt hopelijk wel goed, zou toch niet leuk zijn als Lotus zou verdwijnen. Dus eh, als we nu allemaal even geld bij elkaar rapen, kopen wij Autobloggers het toch gewoon. ;)

    Login om te reageren
  9. Jan C. zegt

    20 november 2007 om 20:21

    @Autoblogger: En staat daar “opzouten”? Nu het stukje uit Reuters:

    Malaysia announced on Tuesday that it would no longer look for a foreign partner for the ailing Proton

    Dat is duidelijke taal. “Maleisië kondigde op dinsdag aan dat het niet langer een buitenlandse partner zoekt”.

    Login om te reageren
  10. Jim Jacobs zegt

    21 november 2007 om 01:59

    Juist, opzouten buitenlandse investeerders, zeiden ze in Maleisië.

    Of dat slim is, ik betwijfel het. Maar Proton doet het inmiddels weer beter in de locale markt, and ze maken weer winst. Helemaal alleen bereikt. En de Maleisische regering heeft het huidige management daarom gezegd dat ze het nog eens mogen proberen, zonder dat er hulp wordt ingevlogen.

    Jammer vind ik, en kortzichtig ook. Proton kan nog wat leren van VW of GM, en als Proton dan een beetje minder Maleis wordt is dan alleen maar een pre. Maar in Maleisië zijn ze een beetje nationalistischer…

    Login om te reageren
  11. 3s zegt

    21 november 2007 om 07:30

    Heb tijdens mijn vakantie in Egypte proton’s rond zien rijden en moet zeggen dat ik niet een eigen gezicht kon herkennen bij deze “auto’s”. Er zat vanalles in van ford focus tot lanoz, terwijl volkswagen een herkenbare auto is.
    Heb overigens een volkswagen pointer gehuurd en die zag er niet gek uit.
    Waarom hebben wij die niet want dat was veel beter dan die proton’s.
    Proton zou misschien “Cloonton” moeten heten………….

    Login om te reageren
  12. Chrizzzie zegt

    21 november 2007 om 08:17

    Lotus Group verdient tegenwoordig meer geld aan hun Engineering kant dan aan het bouwen van auto´s. Via Proton hebben ze contacten gekregen in de aziaatische markt en Lotus heeft nu dan ook kantoren in China, Maleisie, en India.

    Login om te reageren
  13. YK zegt

    21 november 2007 om 09:30

    Lol@ Rick dos
    Huppatee, laten we de hele topic maar weer omgooien richting BMW… :lol:

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    21 november 2007 om 09:43

    @YK

    LOL! :)

    Viel het op? ;)

    Login om te reageren
  15. YK zegt

    21 november 2007 om 09:48

    @Rick dos,
    Uhm, DUHHHHH :) :roll:

    Login om te reageren
  16. smoke zegt

    21 november 2007 om 16:47

    De koers van het aandeel Proton is na het bekendmaken van dit nieuws overigens met 14,5% ingezakt.

    Login om te reageren
  17. TOYOMR zegt

    6 november 2008 om 08:05

    @jim jacobs,

    erg vreemd, ik zou bij god niet weten wat proton nou zou kunnen leren van 1 van de slechtste automobiel fabrikanten ter wereld (GM).

    En wat vw betreft?

    Die gasten hebben nog nooit iets zelf gedaan, of in ieder geval iets zelf GOED gedaan.
    De mooiste vw’s zijn in italië ontworpen, en als vw er dan een vervolg aan wil brengen loopt het gigantisch in de soep (scirocco 1 van giugiaro scirocco 2 van vw zelf).
    VW leerde pas kwaliteit kennen toen het audi over nam, en innovaties daar doet het bedrijf al helemaal niet aan, en dan maar roepen dat die japanners alles copieren.

    Hier is dus geen hol van waar, de japanners nemen een goed idee en maken het beter, daar waar vw derden inschakelt.

    Het enige wat goed is aan vw zijn hun klanten, dit zijn namelijk de meest “brand-loyal” bestuurders die er zijn.
    Je eerste auto moet niet al te duur zijn, maar je moet er toch redelijk wat lol mee kunnen hebben, dus koop je al snel een golfje, na dit golfje kopen de meeste mensen nooit meer een ander merk.

    Deze mensen weten gewoon echt niet dat er ook betere merken op de markt zijn, dat kan men zich simpelweg niet voorstellen.

    Mijn schoonvader is al zijn leven lang vw rijder, maar toen hij zijn passat met 200.000 km op de teller inruilde voor een toyota avensis met 200.000 km op de teller wist ie niet wat hem overkwam, de auto reed, voelde en leek nog als nieuw, daar waar de passat om meerdere plekken kraakte en/of piepte.

    Ok, je hebt misschien gelijk als je zegt dat de nieuwste vw passat er beter uit ziet als de nieuwste toyota avensis, maar het is voor mij al 100% zeker dat die toyota door een veel tevredener bestuurder bestuurd zal gaan worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North