• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chinees met Italiaans design: A-HEV

Auteur: autoblogger, gepost 20 november 2007 om 15:35 – 50 Reacties

Torino Design A-HEV


Al die negativiteit rondom Chinezen en een aantal incidentele kopieeracties, kijk voor de verandering eens goed naar deze A-HEV Concept. Doe mij maar zoiets in plaats van al die Duitse eenheidsworst. Het ontwerp komt van het Italiaanse Torino Design en de auto staat sinds gisteren op de Guangzhou autoshow.

Torino Design is druk bezig in China, de Italianen waren oa verantwoordelijk voor een medium sized SUV, een coupe en een shooting brake van Chery. Ditmaal is de opdrachtgever Guangzhou Automobile Group (GAC), een partner in Chinese joint-ventures van oa Honda en Toyota. De naam van de conceptcar is A-HEV (automobile hybrid electric vehicle) en er wordt gebruik gemaakt van hybride en drive-by-wire componenten.

GAC wilde een “sporty and dynamic design, but not at all aggressive”, zo liet Torino Design Director Giuliano Biasio weten tegenover autonews.com. Het resultaat is een lange (4550mm) en hoge (1500mm) hatchback.

Torino Design A-HEV

Ook interessant!

  • VinFast, nieuw automerk voor Nederland met Italiaans design
    VinFast, nieuw automerk voor Nederland met Italiaans design
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels
    Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

China, concept, Hybride

Vorig bericht: « Audi S4 krijgt zo’n 24 paardjes meer…
Volgend bericht: Volkswagen: opzouten met je Proton »

Lees Interacties

Reacties

  1. PieterA zegt

    20 november 2007 om 15:38

    Het is en blijft een Chinees vehikel, ik zeg uit principe dan ook ‘nee’.

    Login om te reageren
  2. wimbers zegt

    20 november 2007 om 15:40

    prachtig, hij mag echter wel wat lager (140cm is zat aan de hoofdruimte te zien)

    Login om te reageren
  3. Zoepie zegt

    20 november 2007 om 15:41

    Mja het heeft toch verdacht veel weg van een Renault avantime :)

    Login om te reageren
  4. besaram zegt

    20 november 2007 om 15:41

    mooi alleen vind ik de kleuren er echt niet bij staan meer zwart met donkerblauw ofzo:D verder een mooie auto

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    20 november 2007 om 15:44

    @besaram: ik zal vragen of ze de volgende keer een blauwe voor je maken…

    Login om te reageren
  6. Japie zegt

    20 november 2007 om 15:47

    @ PieterA: Maar je weet eigenlijk niet waarom,..Geeft niet Pieter,…Jij en nog 100 andere bloggers hebben daar last van. Het is alleen zo jammer van het stompzinninge redeneren wat daarbij (niet) gebeurd.

    Ik vind het een redelijk mooie verschijning! Ik mag dit soort “proefballontjes” wel!

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    20 november 2007 om 15:49

    Het kan nog wel wat worden met China.

    Login om te reageren
  8. Bleh zegt

    20 november 2007 om 15:52

    Zo’n koffietpot hebben we hier thuis ook!

    Login om te reageren
  9. Whoohoow zegt

    20 november 2007 om 15:58

    De chinesen worden straks de grootste autoleveranciers.

    Login om te reageren
  10. VivelaFRANCE zegt

    20 november 2007 om 15:59

    Sorry maar dit is echt geen Italiaans design.

    Login om te reageren
  11. VivelaFRANCE zegt

    20 november 2007 om 15:59

    Dat zou namelijk een enorm grote belediging voor hun zijn!!

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    20 november 2007 om 16:06

    @Vive la FRANCE!: blijven ontkennen…

    Login om te reageren
  13. Oul@ zegt

    20 november 2007 om 16:07

    Menen jullie echt dat jullie het exterieur mooi vinden.
    Of het nou een Italiaans design is, een Chinees design of Chitaliaans design ik vind het niet mooi.
    Er valt niet te twisten over wiens smaak bedorven is maar ik heb net SPA water gedronken, dus ik zal het niet zijn :)

    Login om te reageren
  14. Job Q7 4.2fsi zegt

    20 november 2007 om 16:11

    vleugje renault.

    Login om te reageren
  15. Armada zegt

    20 november 2007 om 16:28

    Afgezien van de kleur is het inderdaad geen slecht ontwerp. Blijft alleen de kwaliteits issue nog over.

    Login om te reageren
  16. Jan C. zegt

    20 november 2007 om 16:29

    De kleuren doen wat jaren ’70 aan, maar goed als het woord Chinees niet vermeld was, waren de meeste reacties positiever. Worden Audi-trendsetter-ledjes de nieuwe hit?

    Login om te reageren
  17. carsofcoolhaven.nl zegt

    20 november 2007 om 16:31

    Ik zie er ook een renault in, maar goed, dat auto’s op mekaar gaan lijken is niet echt een typisch Chinees kwaaltje. Ben wel benieuwd hoe deze kar er in het ‘echt’ uitziet, die impressies zijn altijd wel leuk maar een foto laat zich al weer wat minder makkelijk lenen voor mooie lijnen en zo…

    en wanneer komen er nou eens deurhandels op zo’n tekening! Grrr

    Login om te reageren
  18. rgseidl zegt

    20 november 2007 om 16:34

    @ PieterA –

    Dat werd vroeger over Japanse en wordt nu over Koreaanse auto’s gezegd.

    Er zijn voor mij smaak overgens wel auto`s wier vormgeving hier wordt geciteerd – bijv. de nieuwe Prius concept, de Honda FCV, de nieuwe Civic Type R, de Renault Megane, de Audi-achtige LEDs in de koplampen – maar dit is beslist geen roofkopie van een reeds geslaagd ontwerp. Ik heb er geen moeite mee als de Chinezen op de wereldmarkten het opnemen tegen hun concurrerenten, mits ze maar laten zien dat ze intellectueel eigendom als zodanig herkennen en ook respecteren. In dat opzicht is dit ontwerp zeker een stap vooruit.

    De macciato lak en het ontbreken van de B-stijl zullen in hoge stuktallen overigens unbetaalbaar zijn, maar ja – als de pers er maar over gaat schrijven, het is tenslotte slechts een concept.

    Login om te reageren
  19. bakkerst zegt

    20 november 2007 om 16:50

    ik vind em niet slecht (heb wel een slechte monitor dus dat kan nog veranderen)
    en de kleuren vind ik ook wel aardig, geen bezwaar tegen deze tinten..
    maar inderdaad, kwaliteit blijft een issue in china,

    eerst zien (rijden) dan geloven

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    20 november 2007 om 16:54

    ha ha ha .. zijn die chinezen erin getrapt ..
    en Torino Design heeft zijn vinger-oefeningen uit de jaren tachtig weten te slijten aan de chinezen ..

    @PieterA .. vervelend hè .. manisch depressief zijn.

    Login om te reageren
  21. Bramzel zegt

    20 november 2007 om 17:00

    Dit lijkt een futuristische conceptcar uit 1984….

    Login om te reageren
  22. JL zegt

    20 november 2007 om 17:17

    hé, een Avantime…

    Login om te reageren
  23. dikke richard zegt

    20 november 2007 om 17:24

    Foei en foei lelijk!!!! Tegenwoordig werken er blijkbaar ook aziaten in de Italiaanse tekenfabrieken. Als ze zoiets voor een Italiaans merk hadden moeten ontwerpen had het er heel anders uitgezien. En nee,begin nou niet over de Fiat Multipla,want die vind ik ook lelijk,behalve dan de klassieke,die op de 600 gebaseerd was.

    Login om te reageren
  24. RA999 zegt

    20 november 2007 om 17:27

    @Rick dos
    Inderdaad, als ze hun design door anderen laten doen komt het wel goed. Het enige probleem dat de meeste mensen met Chinese merken hebben, is hun kopieerdrift op design-gebied. Dus dat is zo mooi (slaat op de oplossing, niet op ’t design van dit ding) opgelost.

    Login om te reageren
  25. Omar zegt

    20 november 2007 om 17:31

    het is een keer geen nagemaakte auto ;D

    Login om te reageren
  26. Tinos zegt

    20 november 2007 om 17:32

    @ Japie: “Jij en nog 100 andere bloggers hebben daar last van. ” Zo’n déja vu bij je comment. Al eens eerder gezegd bij een andere post?
    Overigens: vind dit wel een geslaagde concept.

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    20 november 2007 om 17:39

    Back to the seventies!!

    Login om te reageren
  28. Bart zegt

    20 november 2007 om 18:03

    Mede door de kleuren lijkt dit ontwerp wel een beetje op de concept-cars uit de jaren tachtig, toen ze zich de auto’s van het nieuwe millennium voorstelden. Enige referenties met Renaults kan ik niet onderdrukken. Maakt dat achteraf gezien van Renault dan de meest vooruitstrevende autobouwer? :P

    Login om te reageren
  29. XytraS zegt

    20 november 2007 om 18:06

    Doet mij enigzins wat denken aan die Espace met F1 motor in van Renault een aantal jaren geleden^^

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    20 november 2007 om 18:10

    @RA999

    Wat mensen niet doorhebben en wat eigenlijk wel een beetje kortzichtig is, is dat we hier de geboorte van een auto-natie zien. Ik zie en hoor het allemaal aan wat er nu uit China komt, wetende dat er over een paar jaar ook Wang-Snee en Guanso en Tai Chi (if you didn’t notice I just made them up ;) ) fanboys op Autoblog actief zullen zijn. Zoals zovele al hebben aangegeven zo werd er pakweg 20 jaar geleden ook over Japanse auto’s gesproken. En de grap toentertijd was, dat al die Japanners op autobeurzen met hun fotocamera’s rondliepen om goede kopien te kunnen maken.

    So nothing new.

    Login om te reageren
  31. dekster zegt

    20 november 2007 om 18:26

    Brilliant van ons europeanen, ze opzadelen met een auto die op een grand sénic lijkt… :D

    Login om te reageren
  32. Jandepandaman zegt

    20 november 2007 om 18:32

    Oei oei oei….. Dat gaat mis, ik voel het… Dit concept is veeeeel te goed aan het worden- Daar komen de Chinezen…!

    Login om te reageren
  33. Bol zegt

    20 november 2007 om 18:40

    @ Rick Dos

    FOEJONGHAI en WOKSTYLE tifosi zijn slechts een kwestie van tijd

    Zometeen als geen enkel Europees merk meer in Europa kan produceren omdat de loonkosten uit de klauwen gieren en niemand bereid is de meerprijs te betalen t.o.v Wokkiebakken dan heb je de poppen aan het dansen ;-)

    Dan sterft de Europese auto industrie op een paar hele exclusieve kleine merkjes uit en ze verplaatsen alle productie naar China en India

    Login om te reageren
  34. citroënfreak zegt

    20 november 2007 om 18:41

    Wow ik dacht dat ik een déjà vu kreeg.
    Alé jah hij lijkt er wel wat op.

    Login om te reageren
  35. RenesisHP zegt

    20 november 2007 om 18:54

    @Rick dos

    Ik ben het zowaar met je eens. Die Chinezen zijn goed bezig. Men begint met klonen, om van daaruit verder te leren. Bijkomend voordeel is natuurlijk kostenbesparing, wat in een land als china(lijkt mij dat ze een echt grote afzetmarkt hebben) snel aantikt. Met het geld en de kennis die ze er mee op doen, hebben ze een basis voor eigen modellen. Over Japanners kunnen we wat leuks zeggen. Men neme de Nerd op school(de Japanners). Werd altijd gepest en niet serieus genomen. Hoorde er nooit bij. Je snapt het wel. De nerd werd ouder en had veel geleerd en zich zeer goed ontwikkeld. Hij heeft het gemaakt, is vooruitstrevend, en begrijpt zijn vak beter dan de meesten, met behoud van zijn eigen ideologien. Hij kreeg karakter. Nu lacht hij.(bijvoorbeeld Toyota). Japanners zijn ondertussen op hun eigen manier bezig en alle Japannerhaters ten spijt, ze hebben een paar mooie produkten geleverd en er komt nog veel meer.
    Geef China de tijd, en ze halen dit misschien zelfs nog in.

    Login om te reageren
  36. Klassiekerrally zegt

    20 november 2007 om 19:16

    Tja, ook mijn eerste reactie was: da’s zoooooo 1980!

    M’n tweede reactie ook nog. Dus dat gaat niet goed komen ;)

    Login om te reageren
  37. ML zegt

    20 november 2007 om 19:17

    Lekkere jaren zeventig kleuren… Design statement! Al denk ik dat hij in het zwart met I-pod Wit ook heel mooi kan zijn.

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    20 november 2007 om 21:21

    @Bol

    Dat kan wel eens een gevolg zijn, ja.

    @MX5-owner

    Een kind moet eerst leren lopen voordat hij kan rennen en zo zie ik dat ook hier. Dit zijn de eerste stapjes om hun plek in de werled te werven.

    Login om te reageren
  39. Tinos zegt

    20 november 2007 om 21:26

    Over déja vu gesproken: hij lijkt hier ook wel op:

    1983 Renault Gabbiano (ItalDesign)

    Geen Torino Design maar Ital Design overigens.

    Login om te reageren
  40. Turbopaultje zegt

    20 november 2007 om 21:38

    80 er jaren…………………….:

    http://www.carstyling.ru/resources/studio/88bertone_lamborghini_genesis_7.jpg

    21. eeuw………………:

    http://www.carbodydesign.com/concept-cars/2005-08-10-citroen-c-sportlounge/Citroen%20C-Sportlounge%20Concept%202.jpg

    Login om te reageren
  41. ZOEF zegt

    20 november 2007 om 21:46

    Beeldschoon!

    Ik ruik GELEGENHEDEN!

    De chinezen zijn gek genoeg om alle concept-dromen van designbureaus waar te maken. Bij de traditionele merken vingen ze altijd bot omdat die voorzichtig bleven met designrisicos.

    Het zou dus kunnen dat op EEN PAAR JAAR tijd de Chinese automarkt toonaangevend wordt qua design. Van achter- naar voorsprong in no time. Ik acht het niet onmogelijk.

    Login om te reageren
  42. GOD zegt

    20 november 2007 om 22:27

    moehahaha chinezen toonaangevend qua design
    het ontwerp is italiaans, die blauwe leds in de koplampen is zo audi
    de rest van het design is renault/honda/seat
    die kleuren zijn zo 1980 beetje chevy achtig toen ze nog met houten platen op de auto rond reden
    en de binnenkant is echt een wiskeybar anno 2054

    Login om te reageren
  43. Zoef zegt

    20 november 2007 om 23:21

    …en de Europeanen en Amerikanen hebben het nooit gemaakt en de Chinezen maken het WEL. QED.

    bokkepoot :-p

    Login om te reageren
  44. Chrizzzie zegt

    21 november 2007 om 08:13

    Blijft een beetje standaard design voor Torino, denk dat de Chinezen niet heel erg veel over hadden voor een origneel design en dat Torino voor dat geld besloot om nog een oude tekening uit de kast te halen.

    Login om te reageren
  45. Jeroen123 zegt

    21 november 2007 om 14:45

    De voorkant heeft wel iets weg van een chinees ja als je begrijpt wat ik bedoel. ; )

    Login om te reageren
  46. Robin zegt

    5 december 2007 om 15:00

    Kunnen ze dan ook geen eigen stijl bedenken… Ik bedoel Italië heeft exotisch.
    Duitsland heeft luxe. Amerika heeft Big. Japan heeft Tuner. Waarom bedenken ze dan zelf niet iets nieuws… Ik word er soms zo moe van he…

    Login om te reageren
  47. dennis zegt

    7 december 2007 om 18:18

    nou ik wil niet veel zeggen maar waar is het stuur??????

    Login om te reageren
  48. Mr X zegt

    31 december 2007 om 13:03

    Waarom Die Jaren 70 Tapijt?

    Login om te reageren
  49. Type-R zegt

    3 januari 2008 om 21:27

    Ik vind hem nog mooi eigenlijk, maar smaken verschillen natuurlijk voor er iemand begint te zagen:p

    Login om te reageren
  50. Ruud zegt

    23 september 2008 om 21:52

    Renault Avantime

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North