Volkswagen heeft samen met R GmbH een sportief pakketje voor de Passat samengesteld.
De Passat Exclusive wordt zowel in sedan als in station variant leverbaar en bestaat uit een serie visuele upgrades. Als uitgangspunt is de luxe Highline uitvoering genomen maar daar zijn nog een aantal snuisterijen aan toegevoegd. Zo is er een verlagingssetje gemonteerd dat de Passat 15 millimeter dichter op het asfalt legt. De 18 inch Vicenza wielen maken de nieuwe stance compleet. Maar het meeste plezier zullen de toekomstige eigenaren waarschijnlijk in het interieur gaan hebben.
Daar vinden we namelijk nappa-lederen bekleding van de stoelen en deurpanelen in Chocolate Braun. De stiknaden en vloermatten zijn in contrasterend Pepper Beige uitgevoerd. Ziet er smakelijk uit toch? Verder vinden we nog een multifunctioneel lederen stuurwiel en wat houtaccenten in het interieur. Eventueel kan naar wens ook nog de hemel in titaniumzwart worden uitgevoerd en is er koeling leverbaar op de stoelen.
Het blijft een Passat, maar dan wel een (best) mooie. Vooral die stoeltjes zijn wel geinig ….
Prima auto, niks mis mee!
Ziet er goed uit!!
Dit is gewoon mooi hoor,
Het zal vast wel een prima auto zijn, maar spannend gaat het nooit worden.
Ook wel gewoon een prima zakelijke bak natuurlijk, en je bent niet zo veel tijd kwijt aan onderhoud.
Als je er niet continu de keien mee uit de straat trekt, dan is eenmaal per twee jaar of 30.000 km (wat het eerste komt) in de meeste gevallen voldoende. Kun je in de tijd die jaar daarmee bespaart, toch weer een paar extra stofzuigers verkopen …
:-)
@rechercheur: Hmm je moet toch minstens 1 maal per jaar op onderhoud gaan. Is nog altijd het beste voor je auto… Iets in verband met olie en zo….
@Dimglor: O dus jij weet het beter dan Volkswagen? Praat niet zo’n onzin als de fabrikant dat zelf voorschijft.
Mooie auto die Passat, zal wederom een zeldzame verschijning worden.
@PiK: Ken jij een (VW-)dealer die je zegt dat je maar om de twee jaar moet komen?
@PiK: Euhm ja…. De fabrikant zegt dat het mogelijk is en je kan het ook perfect doen, maar het is veel beter om zeker 1 maal per jaar te gaan…
Een man die autotechniek geeft zei me dit… dus die zal het wel weten denk ik zo…
@rechercheur: Longlife beurten kunnen ook al makkelijk bij 21-23k een beurt aangeven, ik heb het vaak zat gezien. Zegt soms iets over de berijder en soms over de afstanden die men ermee rijdt.
@audir8v10:
Weet ik, daarom schets ik ook juist de situatie m.b.t. het uit de straat trekken van de keien.
Als je veel snelwegkm’s maakt, en er een beetje normaal mee rijdt, dan is onderhoud bij 25.000 km tot 30.000 km geen uitzondering.
Het is binnen een aantal grote werkgevers dan ook eerder regel dan uitzondering dat ze medewerkers ‘belonen’ als deze zuinig met de lease-auto omgaan. Denk daarbij aan laag brandstofverbruik, lage onderhoudskosten, weinig schade, weinig bekeuringen, etc. Vrijwel alle leasemaatschappijen hebben daar een prima rapportagetooltje voor ….
@rechercheur: Ja klopt! Onderhoud wordt rechtstreeks gefactureerd maar wat betreft het verbruik: ik vulde destijds gewoon nooit mijn km’s in ;-)
@rechercheur: De meeste leasers zullen dan eerder aan de 30k zitten dan twee jaar.
Leuk ding. Saai, maar wel leuk. Aan de andere kant, hij is wel heel erg saai. En inwisselbaar voor welke willekeurige wagen dan ook. Nee, vind hem niet meer leuk. Doe mij maar een Tatra. Daar reden we in toen ik nog minister van Sport was. In 1952 was dat. Mooie tijd man, groupies, gratis drank, Tatra onder de bips. Ik verlang nog weleens terug hoor, naar die tijd. Ik ga er spontaan van zingen.
Opa, kijk ik vond op zolder
Een foto van een oude boot
Is dat nog van voor de oorlog
Van die oude vissersvloot
Jochie, dat is een gelukkie
Ik was dat prentje jaren kwijt
Ik heb nu weer een heel klein stukkie
Van die goeie ouwe tijd
En dat allemaal door deze Passat. Hulde.
@swaffelaer: Tip: rook ze kleiner, minder sterk, of niet :mrgreen:
@swaffelaer: dat je nog kunt typen met je 110 jaar oude knakende knoken :lol:
@swaffelaer: hèhè heerlijk nachtje doorgetrokken? Gewoon doorgaan.. die laatste krat kan dan net zo goed ook gewoon op! Een beetje gezang kan nooit kwaad..
@swaffelaer: Vreemd. Het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport bestaat pas sinds 1982. Jij was een visionair dus…
Ik vind hem best wel mooi hoor…
Leuke velgen, leuke kleur, mooi interieur…
Zeker aardig interieurtje , waar wat een saaie bak blijft het om te zien.
Waarom zou ik dit willen.
Gelukkig ben ik niet de enige die deze auto saai vind. Het zal inderdaad wel een zeldzame verschijning blijven Ik kan me niet voorstellen dat iemand bereidt is om veel geld uit gaan geven voor een VW die ook nog saai is.
Chocolate Braun…de zus van Eva.
Ziet er verder erg netjes uit.
En het zal ook nog wel wat moeten kosten lijkt me.
Nee, het is haar halfzusje uit Compton.
Ik ben geen fan van Volkswagen, maar dit interieur is toch wel héél erg mooi! Dat klokje is wel een tikkie Bentley :)
ssssaaaaaiii……geeeeeeuwwww……huh, oké, wat ombouwplastic, wat verlaging (sportief direkt! ;-))…maar mensen, voor zulke auto’s weiger je toch een betaalde baan ? Niet dan ? ;-)
Gewoon een erg mooie wagen weer de nieuwe Passat zeker met leuke opties en met deze Exclusive tint gewoon chique.
Het interieur is erg mooi, ongetwijfeld. Maar ik vind het uiterlijk van de Passat Zooo verschrikkelijk nietszeggend geworden… Echt een vijftien in een dozijn auto, een dertien verdient ie niet. Jammer want de B5 of de eerste B6 konden in een Sport- of Highline echt wel wat hebben!
al staat er 50% Passat op een parkeer terrein ..
zou ik er geen 1 kunnen waarnemen ..
ligt niet aan de auto maar aan mij ..
auto ansich zal ontegenzeggelijk een prima apparaat zijn ..
@lincoln: Ik verongeluk nog eens door zo’n ding. Ik zie ze nog over het hoofd als ze met 100 op me afstormen.
@lincoln: same here. Ik zie ook eigenlijk nooit wanneer het een passat is of een golf plus (of verlengde golf of station golf of weet ik veel hoe die dingen heten). Zal wel komen omdat ze mij gewoon niet boeien.
Mooi, dat wel. Ziet er net ietsje verfijnder uit.
Maar is het de prijs waard? Dit wordt vast weer een duur optie’tje, en wordt de auto er echt beter door?
@Esprit_de_Flandre:Net nog een vergelijk gelezen waar een I40 zo’n dure Passat alle hoeken van de ring laat zien .
Zou zelf ook voor kwaliteit gaan………
@norge:
Dan bedoel je vast niet de AutoVisie van afgelopen week, daar waren namelijk nogal wat ‘klachten” over de i40, en vond men juist de meerprijs van de Passat zeer goed verdedigbaar …
:-)
@rechercheur:die heb ik niet gelezen ,dus nee die bedoel ik niet.
@norge:
Dan zou ik toch maar eens de AutoVisie lezen, en je mening herzien …. :-)
@rechercheur: Neuh niet te verkrijgen hier die lokale pro Duitse Nederlandse automobiel literatuur .Doe het wel met internet. En daar lees ik alleen maar positief om de I40.
@norge:
zou er dan eens de AutoWeek editie 42 maar bijpakken, want ook daar komt de Passat wederom als testwinnaar uit de bus ….
http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=14289
@rechercheur: Eerlijk is eerlijk, een standaard i40 ziet er wel stukken beter uit dan een standaard Passat…
@norge: dus toch de Passat?
@audir8v10: nope :D
Hé, zie ik daar nou een nieuwe Climatronic-unit? Ziet er netjes uit :D.
Maar verder is deze Passat in Exclusive-uitvoering gewoon een net en mooi ding om te zien. Laat maar komen :mrgreen:!
Een volkswagen met smaakvol interieur..
Moet niet gekker worden.
En wat is nu nog het bestaansrecht van de A4 en A6?
@mout:Die is er nooit geweest ;)
@mout: die zijn gelukkig qua looks wel te pruimen (ondanks dat ik de nieuwe 6 een achteruitgang vind tov het vorige model).
mooi degelijk ding.. heel mooi (toch degelijk) interieur ook :)
Mooie uitvoering voor de inspiratieloze leaser die toch een beetje luxe wil.
Die telefoonhouder is wel heel erg, zit er geen bluetooth in een Passat?