• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Tiguan eind november leverbaar

Auteur: Dennis, gepost 20 september 2007 om 09:15 – 27 Reacties

Volkswagen TiguanDe Volkswagen Tiguan is de kleine broer van de Touareg die het moet opnemen tegen modellen als o.a. de Toyota RAV4 en BMW X3. We hebben er even op moeten wachten, maar vanaf 29 november zal deze nieuwe Volkswagen bij de dealer staan voor een prijs vanaf 31.790 euro. Verontschuldig mij voor m’n gemakzucht, maar ik ga even kort door de bocht en heb het hele persbericht van Volkswagen gekopieerd:

Op 29 november start de levering van de nieuwe Volkswagen Tiguan, welke met zijn lengte van 4,43 meter met recht de kleinere broer van de Touareg mag worden genoemd. De compacte SUV is leverbaar met permanente vierwielaandrijving (4Motion) en er is een voorwiel aangedreven versie. Vanaf de marktintroductie is er direct keuze uit twee motoren en vier uitrustingsniveaus, waaronder de speciaal voor Nederland gecreëerde Comfort & Design uitvoering. De Tiguan 1.4 TSI (110 kW/150 pk) wordt leverbaar vanaf 31.790 euro incl. btw/bpm of voor een maandelijks leasebedrag van 639 euro excl. btw.

De levering van de veelzijdige Tiguan start eind november met de 1.4 TSI 4Motion (110 kW/150 pk), die vanaf 33.790 euro in de prijslijst staat en de 2.0 TDI 4Motion (103 kW/140 pk) die leverbaar is vanaf 37.890 euro. In de loop van 2008 wordt het programma verder uitgebreid met de voorwielaangedreven Tiguan 1.4 TSI (110 kW/150 pk), de 125 kW/170 pk sterke TSI- en TDI 4Motion en de 2.0 TSI 4Motion met een vermogen van maar liefst 147 kW/200 pk.

Voor iedereen, voor elk moment
De Tiguan is er in vier uitrustingsniveaus. Het gamma start met de Trend & Fun-uitvoering. Deze is zeer compleet uitgerust met onder meer standaard Climatic airconditioning, een radio/cd-speler, elektrische bediening van ramen en spiegels, centrale deurvergrendeling, boordcomputer en ESP met aanhangerstabilisering.
De Tiguan Comfort & Design is een speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkelde uitvoering. Bovenop de uitrusting van de Trend & Fun biedt hij onder meer 16 inch lichtmetalen velgen, een middenarmsteun, cruise controle, een dakreling en een licht- en regensensor. De Tiguan Comfort & Design vergt ten opzichte van de Trend & Fun een extra investering van 1.100 euro.

Sportief en chique
De Tiguan Sport & Style is nadrukkelijk sportief georiënteerd. Dat komt tot uiting in onder meer de 17 inch lichtmetalen velgen, de extra donker getinte zijruiten achter, een met leer bekleed sportstuur en sportstoelen met verstelbare lendensteun. Karakteristiek zijn de in chroom uitgevoerde lamellen en omlijsting van de grille. Voor de Sport & Style-uitvoering geldt een meerprijs van 2.800 euro ten opzichte van de Tiguan Trend & Fun.

Terreinvaardig met de hoogste aanhangerlast
Voor maximale terreinvaardigheid en de hoogste aanhangerlast is er de Tiguan Track & Field. Afhankelijk van de motorisering mag de Tiguan tot wel 2.500 kilo trekken – een unicum in deze klasse. Dit model onderscheidt zich van de andere modellen door zijn speciale neuspartij. Mede hierdoor is een hellingshoek van 28 graden mogelijk en dat maakt de Tiguan Track & Field zeer geschikt voor zware off-road activiteiten. Tot de ‘terreinuitrusting’ horen verder een kompas, een lekkeband-indicator, comfortstoelen en 16 inch lichtmetalen wielen. De meerprijs ten opzichte van de Trend en Fun uitvoering bedraagt 2.400 euro.

De verantwoorde SUV met een energielabel C
De Tiguan is het eerste volumemodel ter wereld dat alleen door motoren met directe brandstofinspuiting in combinatie met turbotechnologie wordt aangedreven. Deze techniek biedt vele voordelen, waaronder een lager brandstofverbruik, minder CO2 uitstoot en meer rijplezier. Dit resulteert bij de voorwielaangedreven 1.4 TSI (110 kW/150 pk) in een energielabel C, iets wat tot nu toe alleen door hybride SUV’s wordt gerealiseerd. De TDI-modellen (103 kW/140 pk en 125 kW/170 pk) beschikken daarnaast over de nieuwste common-railtechniek en voldoen met het standaard roetfilter nu al aan de strenge Euro5-emissienormen die pas in 2009 in werking treden. Hiermee past de nieuwe Tiguan in Volkswagens strategie van verantwoorde mobiliteit.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen Tiguan Allspace is officieel terug
  • Dit betaal je voor de (voorlopig) dikste Tiguan
  • Tiguan Black Rino
    Tiguan Black Rino is lager dan de 'R'

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

SUV, tiguan, Volkswagen

Vorig bericht: « Matzwarte CLK DTM AMG Cabrio
Volgend bericht: “Partij van de filerijder” een goed idee? »

Lees Interacties

Reacties

  1. autoblogger zegt

    20 september 2007 om 09:17

    Eerste rij-impressie: http://www.motivemag.com/pub/feature/first_steer/First_Drive_2008_Volkswagen_Tiguan.shtml

    Login om te reageren
  2. igor zegt

    20 september 2007 om 09:32

    Mooie auto.. zou hem wel willen hebben

    Login om te reageren
  3. rider zegt

    20 september 2007 om 09:52

    ben benieuwd naar de eerste vergelijking met de Ford Kuga. allebei erg mooie auto’s.

    Login om te reageren
  4. peter zegt

    20 september 2007 om 10:09

    when will the madness end…

    Kan me al voorstellen dat iemand zo’n 1.4 koopt. Kom je maandag op het werk met je nieuwe auto, hoor je van je collega’s (die intussen al onder elkaar hebben gezegd – koopt die nu ook zo’n SUV – problemen in bed ? – midlife crisis ? ), om toch maar iets positief te zeggen – leuk, nu kan je in het weekend er is mee gaan crossen. Moet je dan zeggen, neen gaat niet het is een voorwielaandrijver en de banden en het lakwerk kunnen er eigenlijk ook niet tegen.

    Nou maar dan kan je toch wel lekker wat last trekken ? Neen, t’is maar een 1.4 turbo.

    Maar collega, waarom koop je dan zo’n flatgebouw ?

    Jamaar hij is best groen, energieklasse C

    Wauw ! je bedoelt net zoals de meeste moderne europese berlines dan? vet !

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    20 september 2007 om 10:26

    Grrr. Pon heeft zich weer niet in kunnen houden met de prijzen. Heel veel duurder dan een Hyundai Tuscon.

    Login om te reageren
  6. D.D.B. zegt

    20 september 2007 om 10:35

    @mashell: Waar denk je dat het verschil in zit? Een Hyundai vergelijken met een VW… Een beetje not done. Lijkt me duidelijk een gevalletje “kwaliteit betaal je”.

    Login om te reageren
  7. Mark zegt

    20 september 2007 om 10:56

    Iedereen weet dat het niet alleen de kwaliteit is waar je meer voor betaalt.. :-)

    Login om te reageren
  8. speedlimit zegt

    20 september 2007 om 11:17

    Prijs is fors hoger dan z’n directe concurenten als de RAV4 en de santa fe.
    Enne kwaliteit bij vw…zal niet vekeerd zijn maar de jappen hebben dat zeker beter voor mekaar en voor ’n lagere prijs oa de RAV4.

    Login om te reageren
  9. Thomaz zegt

    20 september 2007 om 11:25

    Heb er gisteren ingezeten op de IAA, dit is een hele mooie auto. Ook een soort terrein parcours mee kunnen rijden in de Tiguan en ook daar kan-ie nog aardig uit de voeten, beter dan verwacht. Jammer van het Golf Plus interieur maar met lederen bekleding is dit nog wel aardig. Alleen als ik de Nederlandse met de Duitse prijzen vergelijk krijg ik een hartverzakking…

    Login om te reageren
  10. Julian zegt

    20 september 2007 om 11:28

    @ Speedlimit…

    Net vergelijking gemaakt… Hij is net zo duur als een Rav4 (heeft standaard niets, dus je moet naar een duurdere lijn!).

    @ Peter

    Waarom? Caravan last tot 2.500kg, 4wd, hoge zit, nette afwerking en uitstraling.
    Daarbij Euro 5 en C-label, best goed voor zo’n auto! En crossen door terrein? Dat is pas slecht voor het milieu! ; )

    Login om te reageren
  11. Rossi zegt

    20 september 2007 om 11:31

    Mooie wagen zeg!

    Login om te reageren
  12. Frank zegt

    20 september 2007 om 13:04

    Nog meer totaal onnodig blik op de weg. Een terreinauto die het terrein niet op kan…schiet mij maar in de kerstboom!

    Login om te reageren
  13. majinstar zegt

    20 september 2007 om 14:02

    Leuke city tour bak.

    Login om te reageren
  14. jvvv zegt

    20 september 2007 om 15:21

    Leuke auto. Mss wordt het de vervanger van de X3 hier. Eens testen of ie lekkerder aanvoelt dan de X.

    Login om te reageren
  15. polomen zegt

    20 september 2007 om 16:07

    Ziet er goed uit, beter dan de Touareg

    Login om te reageren
  16. AV zegt

    20 september 2007 om 16:15

    Een mooie auto voor een hele goede prijs. Een 5 deurs Rav 4 kost iets meer dan 31.000 euro en dan krijg je geen klimaatregeling e.d. En bij volkswagen heb je meer keus uit verschillende motoren en opties dan bij Toyota.
    En de Tiguan moet je niet gaan vergelijken met een Hyundai Tuscon, totaal andere kwaliteit en nu moet ik eerlijk zeggen dat de Tuscon ook niet moeders mooiste is.
    Ben benieuwd of hij staande houdt nu de SUV oorlog is begonnen in het kabinet, je kunt beter een moord plegen dan een SUV kopen.

    Login om te reageren
  17. Thomaz zegt

    20 september 2007 om 16:24

    @ Frank

    Niet waar, zoals ik in een eerdere post al aangaf heb ik gisteren op de IAA een terreinparcours afgelegd met de Tiguan, en dit viel mij heel niet tegen.

    Login om te reageren
  18. Jordii zegt

    20 september 2007 om 16:27

    Nee,

    ik vind hem niet zo mooi eerlijkgezecht..

    Login om te reageren
  19. g.horsman zegt

    20 september 2007 om 17:54

    waar komen deze prijzen vandaan,zijn de de echte prijzen of is er een beetje gegokt

    Login om te reageren
  20. Dennis zegt

    20 september 2007 om 18:00

    @g.horsman: Lees het bericht toch a.u.b.

    Ik quote: …heb het hele persbericht van Volkswagen gekopieerd

    Login om te reageren
  21. daan zegt

    20 september 2007 om 18:05

    Ik heb een een paar maanden geleden in Ijmuiden zien rijden Het was en duitser
    geen leijk bakkie

    Login om te reageren
  22. Rica20VT zegt

    20 september 2007 om 18:06

    Mooie auto…leuk alternatief voor die prijs…!

    Login om te reageren
  23. bvking zegt

    20 september 2007 om 19:26

    prijs valt wel mee vind ik, vierwielaandrijving 2.0tdi met sportpakket voor 40000. Niet vergeleken met concurenten maar wel vergeleken met de toureag.

    Login om te reageren
  24. Jeffrey zegt

    20 september 2007 om 23:12

    Tis een leuke auto voor Volkswagen en de concurrenten zullen hier niet al te blij mee zijn.

    En de prijs valt me ook 100% mee!!

    Login om te reageren
  25. speedlimit zegt

    21 september 2007 om 05:19

    Best chaotisch persbericht van vw…de vanafprijs klopt niet!
    Vanaf 29 nov. staat de tiguan dus bij de dealer en niet voor ’n vanaf prijs van €31790,- maar voor ’n vanaf prijs van €33790,-…pas in de loop van 2008 komt de voorwielaangedreven versie die dus vanaf €31790,- te koop is.
    Vanaf de introductie is er dus alleen ’n 4-wielaangedreven versie leverbaar wat dus meteen ’n vanaf prijs van €33790,- betekent totdat de voorwielaangedreven versie er is.
    Zelf zou ik toch voor ’n RAV4 kiezen,ziet er mooier uit en heeft niet zo’n saai interieur als de tiguan.
    In deze prijsklasse mag je toch best verwachten dat je niet met ’n goedkoop dashboard aankomt…daar heeft vw toch wat steken laten vallen.

    Login om te reageren
  26. HenkHup zegt

    9 februari 2008 om 14:11

    Next Thursday….ga ik ‘m halen, can’t wait:
    Track&Field 2.0TDI, S.Blue… Ik vind ‘m op álle fronten echt TOP!

    Login om te reageren
  27. Joost zegt

    17 juli 2009 om 19:37

    Heb van het weekend de Tiguan 2.0 TSI 4Motion gereden en ben zo enthousiast, dat ik op zo’n oud topic nog even reageer. Beter dan een RAV4?? Over smaak valt niet te twisten, maar de afwerking van een RAV4 is dus wel van een totaal andere orde dan die van de Tiguan. Ook de rijeigenschappen zijn TOP. Jammer dat het een leenauto was maar ach ook mijn Golf TDI is een prima auto vergeleken met de vele Meganes Picassos en Corolla’s om me heen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North