• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen trekt lolbroek aan met terugroepactie

Auteur: Dennis, gepost 27 december 2007 om 10:01 – 98 Reacties

Volkswagen Golf 1 (1974)

Het zou kunnen zijn dat ze bij Volkwagen de champagne uit het kerstpakket iets te vroeg hebben opengetrokken en door de bubbeltjeswijn een beetje melig zijn geraakt. Het Duitse merk komt vandaag met een tamelijk opmerkelijk terugroepactie in de Nederlandse dagbladen. Eigenaren van de Golf 1 met bouwjaar 1974 worden opgeroepen zich te melden bij de dealer.

Er zouden problemen zijn met het sluitingsmechanisme van het handschoenenkastje. Dit zou een schitterende 1 april grap zijn, maar aangezien het 27 december is, houd ik het op een ludieke publiciteitsstunt. De Golf 1 is namelijk de eerste generatie Golf die vanaf 1974 werd gebouwd, dus ik ben benieuwd hoeveel mensen zich bij de dealer zullen melden.

Met dank aan Gert-Jan en Lennart voor de tip!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, terugroepactie, Volkswagen

Vorig bericht: « Tweedehands Audi R8 voor 35.999 euro
Volgend bericht: Rijtest: BMW M5 Touring »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maksimum zegt

    27 december 2007 om 10:05

    Grap? Ik zie er de grap niet in. Dit is toch een ernstige fout van VW. Hoeveel mensen hebben het handschoene kastje onder het rijden al op de knieen gekregen? Geen wonder dat de ziektekosten zo duur zijn. VW aansprakelijk stellen voor al het knie letsel vanaf 1974.

    Login om te reageren
  2. Wim zegt

    27 december 2007 om 10:10

    in 1 woord: B-R-I-L-J-A-N-T!
    Na 350 000 km is het eerste dat stuk gaat, de sluiting van het handschoenenkastje: dat is inderdaad niet acceptabel.

    Login om te reageren
  3. jellepelle zegt

    27 december 2007 om 10:18

    ik vind het wel een goede stunt. Al hoop ik voor de eigenaars dat ze iets leuks in de plaats krijgen voor de moeite… een golf V ofzo…

    Login om te reageren
  4. StormRAM zegt

    27 december 2007 om 10:21

    Leuke stunt!

    Login om te reageren
  5. Lout zegt

    27 december 2007 om 10:23

    Dit kan ik ook wel waarderen!

    Login om te reageren
  6. Midas zegt

    27 december 2007 om 10:28

    Ja, voor een goeie grap moet je bij onze oosterburen zijn.

    Login om te reageren
  7. Tijmen zegt

    27 december 2007 om 10:30

    Hele goede reclame is dit. Ik zag ‘m al in de krant staan..

    Login om te reageren
  8. Greg zegt

    27 december 2007 om 10:34

    Arrogant, niet grappig… ook geen waardering voor.

    Typisch VW om te doen alsof de Golf super degelijk is. Iedereen trapt erin, we maken onszelf allemaal wijs dat Golfjes supersolide auto’s zijn.

    Als ex-eigenaar van een Golf (zes jaar lang een Golf IV gereden) weet ik inmiddels wel beter. De degelijkheid is een farce, een lachertje! Voor degelijke auto’s moet je bij Toyota zijn of als je europees wil rijden Volvo. VW is overgewaardeerd.

    Login om te reageren
  9. Rick zegt

    27 december 2007 om 10:34

    Haha zou het eerder bij een golfje 3 verwachten

    Login om te reageren
  10. Zoepie zegt

    27 december 2007 om 10:37

    Ik rij nu al een 6 tal jaren met wagens uit de VAG groep (polo, Golf, Bora, Jetta, A4 enz) en ik heb er nog geen problemen van gezien, maar ik denk dat je soms eens een slechte uit de reeks kunt hebben.

    Login om te reageren
  11. Der Ghopmeister zegt

    27 december 2007 om 10:37

    http://img.photobucket.com/albums/v13/Mikkem/TE_2S_20071227_3_254_1_thumb.jpg

    Login om te reageren
  12. leroy zegt

    27 december 2007 om 10:39

    volgens mij heeft jellepelle zelf een golf 1?

    maare de golf 1 was een uitmuntende auto…
    en als het eerste wat er nou idd vervangen moet worden een sluiting van een opbergkastje is vind ik dat volkswagen de actie goed ondernomen heeft;)

    goeie manier om ze in de showroom te krijgen…. ^^
    zal mijn baas zeker leuk vinden:P

    Login om te reageren
  13. DJD zegt

    27 december 2007 om 10:40

    Leuke marketingactie dit!

    @ Greg:

    Ik vind je nogal generaliserend uit de bocht komen, om op basis van één slechte ervaring meteen te kunnen stellen dat de degelijkheid van Volkswagen peanut zou zijn. Volgende keer misschien iets meer nuance?

    Login om te reageren
  14. JP zegt

    27 december 2007 om 10:43

    morgen de 2, overmorgen 3, en vervolgens 4 en 5 op de laatste twee dagen van het jaaR? ik ben benieuwd!

    Login om te reageren
  15. Papa zegt

    27 december 2007 om 10:48

    @ Zoepie

    volledig mee eens, volgens mij kan je het niet beter treffen qua degelijkheid met een groot aantal vw’s sommige negatieve uitschieters (g-lader) en zeker ook positieve (eerdere diesels, SDI etc) die diesels zijn niet kapot te krijgen, mijn golf 2 uit 1990 heeft 480.000 km met de orginele motor en bak! en hij loopt nog steeds fantastisch (rij er 5000 km p.m. mee)

    Login om te reageren
  16. Papa zegt

    27 december 2007 om 10:51

    @ autoblog

    het gaat overigens alleen om de golf 1’s van het eerste bouwjaar (1974) en niet de latere type 1 golfs. wat overigens wel vreemd is gezien 1974 idd het eerste productie jaar van de golf is maar dat ze pas in 1975 officieel afgeleverd werden in NL

    Login om te reageren
  17. Papa zegt

    27 december 2007 om 10:52

    de golf op de foto bovenaan dit artikel is van na 1979 gezien hij plastik bumpers heeft!

    -edit: beter zo? ;) –

    Login om te reageren
  18. Citrofiel evil twin zegt

    27 december 2007 om 10:56

    Geld dit ook bij de cabrio’s?

    Login om te reageren
  19. Wim zegt

    27 december 2007 om 10:57

    @ Greg:
    Dat heet REKLAME. Ieder merk doet dat. Het doel is een bepaald idee over het desbetreffende merk in de hoofden van de ontvangers te creeeren.
    De zender van de boodschap gaat er vanuit dat de ontvanger in staat is, zelf een oordeel aan de boodschap te verbinden.
    Helaas, sommige ontvangers denken dat de zender een feit wil communiceren. Gelukkig gaat het hier over een mening waarvan de zender graag wil dat de ontvangers deze mening delen. Je hoeft het er dus niet mee eens te zijn.

    Misschien zou je het wel leuk vinden als Volvo het zou zeggen over de 240?

    Login om te reageren
  20. Greg zegt

    27 december 2007 om 10:57

    @Zoepie en Papa (hele grappige namen by the way :-) )

    Dan zal ik wel heel veel bad luck gehad hebben met die Golf IV… Ik moet wel zeggen dat als ik een VW ruilauto meekreeg omdat de mijne weer panne had, ik ook in die splinternieuwe ruilauto’s dingen opmerkte die echt niet kunnen… ratelende airco’s e.d.

    Heb VW voorlopig afgezworen en ben overgestapt naar Peugeot. Rij nu in een 308 en na de eerste 4.000 kilometers kan ik niet anders dan heel blij zijn met de overgang! Het is alsof je uit een donker hol (het uber saaie grijze VW interieur) stapt in een wereld van comfort en licht…

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    27 december 2007 om 11:00

    Als vw’s zo degelijk waren als VW ons wil doen geloven dan zouden de dealers geen droog brood verdienen…. De klanttevredenheids statistieken en de drukte bij de dealers laten toch een iets ander beeld zien.

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    27 december 2007 om 11:02

    @Greg: als die 308 ook maar een beetje gemeen heeft met de 307 dan kon je nog wel eens achteruit zijn gegaan qua betrouwbaarheid, maar misschien is ie een stuk beter….. ik hoop het voor je.

    Login om te reageren
  23. Greg zegt

    27 december 2007 om 11:03

    @Wim
    Ik heb de boodschap van VW begrepen en natuurlijk weet ik dat dit reclame is… Het komt immers uit de doldwaze breinen van VW marketeers…

    (En eerlijk gezegd zijn dat wel briljante breinen, want de VW reclames zijn meestal erg grappig)

    Mijn “mening” is dat het reuze meevalt met de degelijkheid van Golfjes. Yes, de TDItjes zijn rete goeie motoren, maar de electronica en soms ook mechanica is bij een aantal merken beter voor elkaar.

    Login om te reageren
  24. RA999 zegt

    27 december 2007 om 11:06

    Het is gewoon reclame voor een gratis onderhoudsbeurt, zie:
    http://www.volkswagen.nl/terugroepactie

    Login om te reageren
  25. Greg zegt

    27 december 2007 om 11:08

    @Woody
    Ik hoop het ook! Maar volgensmij heeft Peugeot hun huiswerk goed gedaan.

    De 308 schijnt vele miljoenen testkilometers achter de rug te hebben en met de fabrieksgarantie zit ik de komende jaren veilig, voor het geval de auto gekke dingen doet.

    Login om te reageren
  26. Tom# zegt

    27 december 2007 om 11:09

    Senario: Je rijd op de autobaan, en je rijdt iets te hard,. wordt aangehouden door de politie. Net op het moment dat je het raampje opendraait floept je dashboardkastje open met daarin je geweer.., vergoeden ze dat ook?

    leuke stunt iig:P

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    27 december 2007 om 11:22

    Wat veel mensen niet weten of voor het gemak zijn vergeten
    is dat een vw best wel duur is als je hem neerzet voor reparatie
    omdat er een lampje vervangen moet worden omdat je geen straat zie(t)
    Daar is een monteur een half uur mee druk en dat kost knaken
    dus rij je een vw laat dan de beun het maar maken

    een lampje vervangen kost toch geen 30 euro
    vw rijden leuk? ik vind daar niets aan zo
    Gelukkig kun je ook een vw leasen op kosten van de baas
    en hou je geld over voor een boterhammetje mèt kaas

    Is je lampje stuk lees dan maar t instructieboekje
    of laat de dealer het fixen bij een garagebezoekje
    toch is het niet allemaal kommer en kwel
    je rijd hetzelfde als de buurman, dat dan weer wel.

    Natuurlijk ben ik nu een beetje aan het plagen
    maar je moet toch wat zo rond de feestdagen
    anders verveel je je rot met het aanbod op tv
    nee dan maar naar autoblog en we tikken vrolijk mee

    Ik wens dan ook iedereen humor en lol
    en tik voor enthousiasme de blog-servers maar vol
    Deze gastblogger wenst iedereen voor 2008 het beste
    maar laten we het leuk houden ook al mogen we soms graag wat peste!

    Login om te reageren
  28. El_Grande zegt

    27 december 2007 om 11:52

    Pfff schoppen in een blog tegen VW bespeur ik hier jaloezie ik kan je uit ervaring met alle merken van elk wel positieve en negatieve dingen noemen dus welke lozer gaat me verzoeken het alfabet te doen of wie wil over “zijn” merk iets negatiefs horen u roept maar…

    Achter deze actie zit iets waarschijnlijk een bloemetje en een foto voor in het VAG-blad goede marketing toch…

    Login om te reageren
  29. Mustang zegt

    27 december 2007 om 11:52

    Ze komen er wel een beetje laat mee dan!:P Al die mensen zijn nou die handschoenen kastjes op hun knieen te krijgen! En nu zitten ze met kniebeschermers aan , en dan valt ie niet meer open!

    Login om te reageren
  30. Greg zegt

    27 december 2007 om 12:09

    @El-Grande

    Roep dan eens iets negatiefs over Toyota (en geen gebrabbel maar serieuze kritiek)

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    27 december 2007 om 12:13

    El-grande: grow a sense of humor! and lighten up.

    Login om te reageren
  32. Luc zegt

    27 december 2007 om 12:14

    elk merk heeft zijn negatieve en positieve punten, maar die zijn bij iedereen anders

    Login om te reageren
  33. Papa zegt

    27 december 2007 om 12:16

    @ El_grande

    Doe mij dat alfabet maar! lijkt me lachen!

    Login om te reageren
  34. Ramshoek zegt

    27 december 2007 om 12:21

    VW maakt weinig tot geen reclame voor voor z’n moderne auto’s en speelt in de reclame’s in op het reeds opgebouwde imago en op de sentimenten welke de mensen hebben bij die oude wagens. Opzich een leuke Marketing keuze! Zelf vind ik de reclame van die gepensioneerde ijscoman met z’n ouwe VW bus wel leuk.

    Waar VW naar mijn mening in doorschiet is in het claimen van zaken; de eerste Hatchback, de uitvinders van de GTI (ik blijf de keuze van de naam Gran Tourismo een erg foute voor een klein gifkikkertje), de eerste compacte auto met een diesel. Het eerste in serie geproduceerde 16 kleppertje. Al deze zaken waren er al eerder…

    Het claimen van een imago van betrouwbaarheid is ook zo’n punt. En kennelijk volgt het grote publiek braaf de VW propaganda want ze hebben inderdaad een betrouwbaar imago, Ondanks de dramatische kwaliteit van VW’s gedurende de eerste helft van de 90’er jaren.
    De pechstatistieken en klanttevredenheidsonderzoeken laten VW dan ook niet bovenaan zien. Tip: wil je een betrouwbare Golf, koop dan een A3 of nog beter een Octavia…

    ps. Mijn eerste auto’tje was een Golf 1. Opzich had het apparaat maar 1 probleem. De brandstoftank was verrot waardoor ik elke 2 weken de brandstoffilters kon gaan schoonmaken. Een ander nadeel, het ding was – VW typisch – rete kaal uitgerust. Dat laatste is bij nieuwe VW’s gelukkig een stuk beter geworden.

    Login om te reageren
  35. Peugeot407coupe zegt

    27 december 2007 om 12:26

    Wees verstandig; koop een Peugeot, oerdegelijke auto’s.

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 12:27

    “VW maakt weinig tot geen reclame voor voor z’n moderne auto’s”

    :shock:

    2 jongetjes die autogeluiden nadoen waarbij eentje helemaal rood aanloopt.
    Polo GTI die vooruit en achteruit over een zebrapad gaat allen maar om er voor te zorgen om een omaatje te laten oversteken.
    Man die even uitlegt wat een Touareg allemaal kan zonder het daadwerkelijk te doen.
    etc. etc.

    Ik persoonlijk vind de reclames van VW machtig.

    Login om te reageren
  37. banaan zegt

    27 december 2007 om 12:35

    @wim en @leroy
    wie zegt dat dat handschoenkastje het EERSTE is dat stukgaat aan die oude wrakken?

    en wat een vrijgevigheid van vw, een gratis onderhoudsbeurt voor de grote hoeveelheid golf 1 wagens uit 1974 die er nog rondrijden

    Login om te reageren
  38. Wouter Bos zegt

    27 december 2007 om 12:37

    VW heeft 1 technisch probleem: de lampjes. 9 op de 10 auto’s op de weg met een kapotte koplamp, achter-, rem-, of knipperlicht is een Volkswagen.

    Login om te reageren
  39. Citrofiel evil twin zegt

    27 december 2007 om 12:37

    @Ramshoek;

    http://www.youtube.com/watch?v=U_U_d-_I_Jc
    http://www.youtube.com/watch?v=4tYnj_1dbTU
    http://www.youtube.com/watch?v=Zs24VXD6okY
    http://www.youtube.com/watch?v=ezPVBREnWgk&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=1EIW2JXs2Bg
    Reclame genoeg zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    27 december 2007 om 12:38

    @Peugeot407coupe: als je naar de klanttevredenheidsonderzoeken kijkt komt er een compleet ander beeld uitrollen…. en in mijn persoonlijke ervaringen met Peugeot is de betrouwbaarheid ook verre van goed te noemen.

    Die auto had van mij best spoorloos naar een niet nader te noemen oostblok land mogen verdwijnen…….

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    27 december 2007 om 12:42

    @wouter bos: trust me ze hebben er nog wel meer, maar idd zijn de lampjes een probleem op zich. Dat je er zoveel ziet rijden met kappotte lampen komt denk ik ook omdat je er slecht bij kan en omdat het duur is ze te laten vervangen. Voor de New Beetle rekenen ze meen ik een half uur voor een gekwalificeerd monteur om één lampje aan de voorkant te vervangen, voor de Golf dacht ik (eerder) 15 min tot een kwartier.

    Login om te reageren
  42. Marcel zegt

    27 december 2007 om 12:47

    Ik vind het niet grappig. Terughaalacties zijn serieuze zaken, en daar zijn er al veel te veel van de afgelopen maanden. Ik vind het misplaatst.

    Login om te reageren
  43. Midas zegt

    27 december 2007 om 12:48

    Uiteindelijk heeft VW zijn marketing wel heel erg goed voor elkaar: gemiddelde auto’s (pechstatistieken; of beneden gemiddeld qua tevredenheidsstatistieken, maar laten we maar aardig zijn) met het imago van een topproduct, wat in de beleving minstens vergelijkbaar is met een BMW of Audi. Knappe prestatie.

    10 jaar geleden had Opel dat imago, maar dat is langzaam afgezakt naar degelijk in de negatieve zin des woords: totaal niet spannend meer. Ook dat klopt in mijn beleving niet met de auto’s zelf.

    Volgens mij gaat het uiteindelijk om deze vraag bij de keuze van een auto:
    kun je de keuze rechtvaardigen op verjaardagen en tegenover je collega’s?
    Wat dat betreft loop je met een VW weinig risico.

    Login om te reageren
  44. Henk zegt

    27 december 2007 om 12:50

    @Peugeot407coupe:

    Misschien is het degelijkheidsimago van Volkswagen iets overdone…
    Maar de uitspraak: “Wees verstandig; koop een Peugeot, oerdegelijke auto’s.” raakt kant nog wal. Misschien is de degelijkheid van peugeot vergeleken bij andere franse merken iets beter. Echter het blijft een frans merk…

    Login om te reageren
  45. Bart zegt

    27 december 2007 om 13:14

    @ Peugeot 406coupe De middenklasser met de meeste problemen moet toch wel de Peugeot 307 zijn nu bezig aan de 3e (lease) en heb alles al mee mogen maken. 1e een 1.6 automaat heeft maarliefst 2 automaten opgegeten in de eerste 80dkm. De 2e 1.6 met handbak rammelde en kraakte dat het een lieve lust was deed het wel altijd behalve het centraalslot en eens in de zoveel tijd draaide de stofzuiger overuren om alle afdekplaatjes die overal uitdonderden op te zuigen. Nu bezig met nummer 3 een hdi prima ding doet het nog steeds alleen maakt de startmotor al vanaf nieuw een onheilspellend geluid. Zakelijk prima zo’n Peugeot maar prive geef ik mijn portie liever aan fikkie.

    Login om te reageren
  46. Dennis zegt

    27 december 2007 om 13:15

    Mja ditzelfde probleem is ook zo bij de Mitsubishi Colt (bj. 2005) van mijn moeder. Rijd je over een kasseiweg of op iets anders met veel putten en heuveltjes, dan schiet 8 van de 10 keer het handschoenenkastje open. Gebeurt dit eenmaal, oké, daar kan ik mee leven, maar vanaf dit 1 maal open is geschoten, krijg je het gewoon niet meer dicht! Je moet de auto telkens volledig uit zetten (en uiteraard stilstaan), om het dan rustig dicht te doen in de hoop dat het ook dicht blijft.

    Gewoonweg irritant, dat ze dit bij Mitsubishi ook maar eens doen!

    Login om te reageren
  47. Nick zegt

    27 december 2007 om 13:28

    @Greg: Dat Toyota degelijke apparatuur maakte, dat dacht ik ooit ook, maar nu weet ik inmiddels beter.
    *kuch* Starlet *kuch* Corolla Verso *kuch*

    Login om te reageren
  48. RScosworth zegt

    27 december 2007 om 13:33

    Hoewel ik een Volkswagen werkelijk alles behalve degelijk vind is dit toch weer wel een heerlijke reclame. Ik ga voor een reclame naar Volkswagen, voor een auto klop ik wel elders aan!

    Login om te reageren
  49. Zoepie zegt

    27 december 2007 om 13:37

    @Greg: Ik heb slechte ervaring met Peugeot, maar ik begin het merk niet af te kraken want een peugeot heeft naar mijn mening een zeer goede wegligging en andere zaken die mij nu momenteel ontglippen. Maar wat mij de doorslag heeft doen geven bij mij om nooit geen peugeot meer aan te raken is de service die ze bij die problemen boden.

    De grootste commentaar die ik meestal heb op de verschillende automerken is dat ze niet voldoende inzien hoe ze hun auto moeten inrichten dat ook mensen boven de 2 meter er nog fatsoenlijk in kunnen rijden en daar verdient voor mij de VAG groep de meeste eer.

    Login om te reageren
  50. Jurjen zegt

    27 december 2007 om 13:40

    Briljant!

    Login om te reageren
  51. Toms zegt

    27 december 2007 om 13:55

    En zo heeft VW weer een briljante publiciteitsstunt!

    De auto’s zijn niet betrouwbaarder of onbetrouwbaarder dan van een ander merk maar toch heeft VW een betrouwbaar imago. Dat doen ze dan toch niet verkeerd.

    Login om te reageren
  52. Dink zegt

    27 december 2007 om 13:57

    Bij mij in Leusden rijden een handvol Mk1tjes rond. En ja: enkelen daarvan zijn schaamteloos verpest met spoilerwerk . . . Twee – schitterend goudbruin en heerlijk 70s vaalgroen – zijn spatorigineel. ‘K zal es vragen ;)

    Login om te reageren
  53. Mr.Abarth zegt

    27 december 2007 om 14:01

    @Ramshoek : Sinds wanneer is VW de uitvinder van de GTi?? Dat komt meer uit de hoek van de Italianen en de Engelsen.

    Een willekeurig voorbeeld is een Maserasti 3500GTI uit 1961, die in 1958 als GT werd gepresenteerd.
    Er wordt wel vaker beweerd dat VW van alles (met name het GTi en TDI gedoe) uitgevonden heeft, maar dat is dus niet waar.
    Bronnen (buiten de boeken om): [url]http://www.classicargarage.com/nederlands/garages/smithsveglia/carpages/archief/04-09-info.htm[/url]

    De voorganger van de Golf GTi was volgens mij de Alfa Sud, al was dat eerst niet een echte hatchback (niet een achter`deur’, maar n klep)
    [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Alfasud[/url].
    De Sud was al er al in 1973, vòòrdat de Golf er maar was.

    Ook is VW niet de uitvinder van de TDI, want Fiat heeft namelijk een oud idee werkelijkheid gemaakt. De Fiat Croma was de eerste personenauto met een turbo diesel en de huidige dieselinjectie motoren zijn ook door Fiat ism Bosch ontwikkeld.
    Dat andere merken hun eigen draai en naam er aan geven, wil niet zeggen dat ze het ook bedacht hebben. En de 16 kleps blokken waren er al begin 20e eeuw, alleen was het toen te ingewikkeld en te duur om in serie te maken.

    Wie de allereerste 16v motor had weet ik niet, maar dat gaat verder terug dan men denkt.

    Bij deze mijn bijdrage, want al dat gekwijl op GTi en dat VW het bedacht zou hebben, wordt ik moedeloos van. Eerst je autokennis wat opkrikken.
    VW is pas na de 2e Wereldoorlog echt begonnen als automerk en er waren toen al vele andere automerken, dus het zou wel raar zijn wanneer VW ineens ‘alle’ technieken bedacht heeft. (PS Ik weet dat je dàt niet beweerde, maar vele VW liefhebbers denken er wel zo over helaas).

    Login om te reageren
  54. Greg zegt

    27 december 2007 om 14:10

    @Zoepie

    Service is dealergebonden… Ik zou juist op basis van service een merk niet definitief afzweren, maar op het internet de recensies van dealers bekijken en dan een keuze daaruit maken. Dat heb ik ook met mijn Peugeot dealer gedaan.

    @Nick
    Balen dat t een aantal keren mis ging met Toyota’s bij jou. Toch denk ik dat de kwaliteitsonderzoeken, gebruikerservaringen e.d. aantonen dat Toyota zo’n beetje de degelijkste auto’s op dit moment bouwt.

    Login om te reageren
  55. verm zegt

    27 december 2007 om 14:14

    @ Zoepie
    Geen wonder dat je niets te klagen hebt over VAG als je elk jaar van auto wisselt ;)

    Ik vindt toch ook dat VAG een beetje op handen gedragen wordt.

    @RScosworth, volledig mee eens!

    Prettige feestdagen!

    Login om te reageren
  56. verm zegt

    27 december 2007 om 14:16

    *vind

    hehe :)

    Login om te reageren
  57. Greg zegt

    27 december 2007 om 15:05

    Het vervelendste aan VW’s vind ik het binnenaanzicht… Het is zo saaaaaai en grijs…..

    Als die klokken geen blauw/rood licht gaven was ik 100% zeker talloze keren in slaap gevallen tijdens het rijden. Wat dat aangaat kan je over franse auto’s zeggen wat je wil, maar die zien er over het algemeen puik uit van binnen.

    En daar gaat het vooral ook om bij auto’s; hoe is het interieur vormgegeven??! Een Seat mag nog zo sportief rijden en van buiten ogen, maar als je achter het stuur van een Leon of Altea plaatsneemt is het werkelijk afzien met al dat harde grijze plastic. Golf, Polo enz.. idem dito.

    Neem een voorbeeld van hoe het moet bij Alfa Romeo of Peugeot.

    Login om te reageren
  58. RenesisHP zegt

    27 december 2007 om 15:35

    @wOoOdy.

    “15 min tot een kwartier.”
    Beetje dubbelop misschien? ;)

    Login om te reageren
  59. heidekonijn zegt

    27 december 2007 om 15:59

    Wat WoOody zegt : er loopt hier een Golf IV die maandelijks een lampje tot zich neemt en mijn Golf V was op twee jaar tijd aan zijn derde voorlamp toe. Dat ze eerst eens wat deugdelijke alternators gebruiken. Heb de Golf V overigens weggedaan gezien de garantie voorbij was en er te pas en te onpas behoorlijke roetwolken te zien waren in de achteruitkijkspiegel

    Kwaliteit erg eenvoudig te meten; je kijkt gewoon naar welke garantie gegeven wordt, en bij VW is dat met twee jaar -sorry- bedroevend.

    Login om te reageren
  60. Oliveer zegt

    27 december 2007 om 16:40

    @ Mr Abarth

    ivm met de eerste auto’s op die 16v motoren reden :

    Ziehier uw antwoord : http://nl.wikipedia.org/wiki/Twin_Spark

    Hoe komt het dat het mij als alfist helemaal niet verbaasd :)

    Met vriendelijke groet,

    Olivier

    Login om te reageren
  61. Gerben zegt

    27 december 2007 om 16:41

    Een VW is de praktische wagen voor mensen die anoniem van A naar B willen rijden, en zich graag laten beetnemen door de über-marketingmachine van het VAG concern.

    Het eerste deel wordt in de naam van het merk zeer goed weergegeven, wat het tweede deel aangaat, weten we allemaal waartoe een goed geolied Duits PR apparaat in staat is (was)

    Voor mij persoonlijk kan ik echt geen enkel punt bedenken waarom ik een VW zou verkiezen boven een ander merk. Een VW is op elk vlak een compromis want het zijn wagens die door een zo groot mogelijke groep mensen moeten gekocht worden?

    Niet te duur, ingetogen genoeg, vooral niets speciaals, toch een beetje een kwaliteitsgevoel, betrouwbaar.

    Net zoals bij de meeste VAG merken bouwen ze niet de wagen die je wil hebben, maar ze zorgen ervoor dat ze zeker niet de auto bouwen die je niet wilt kopen.

    Login om te reageren
  62. Juppe zegt

    27 december 2007 om 17:00

    @Oliveer,
    Ik snap niet helemaal wat je met die link bedoeld. Twinspark/16v?

    Ik dacht dat een Bugatti uit de jaren 30 als eerste een multiklepper had. Maar scheepsmotoren hadden het al in de 19e eeuw. Maar als we het over een seriemotor hebben dan gaat de eer nog altijd naar Triumph, met de Dolomite Sprint (1973).

    Wanneer kwam VW met een 16-klepper? Dat was toch juist heel laat? En het duurde nog veel langer voordat het in de ‘normale’ versies toegepast werd.

    Login om te reageren
  63. Paul zegt

    27 december 2007 om 17:06

    Voor de eigenaren van een Golf zoals in de advertentie vermeld, ligt er toch een verlaat kerstkado te wachten in de vorm van een gratis onderhoudsbeurt. In jullie reactie lees ik daar niets over.

    Login om te reageren
  64. heidekonijn zegt

    27 december 2007 om 17:19

    @Juppe
    Volgens mij was Bentley de eerste met 4 kleppen per cilinder in 1924. Al zit me bij dat Maserati ook rond die tijd ermee bezig was, net als met twee bougies per cilinder (mercedes is er een jaar of acht geleden ook me begonnen)
    Alfa was wel de eerste met dubbel bovenliggende nokkenassen -heb wel de fusi niet bij de hand, jaar en model ontsnappen me even.

    Login om te reageren
  65. d'n nillus zegt

    27 december 2007 om 17:30

    @ greg

    je bent zelf arrogant zoals je spreekt

    en als je hier de lol niet van in kunt zien waar dan wel in

    Login om te reageren
  66. Citrofiel zegt

    27 december 2007 om 17:39

    Gerben heeft naar mijn mening de quote van het jaar te pakken!! Klopt helemaal, en heb hem nog niet eerder zo goed verwoord gezien.

    “Net zoals bij de meeste VAG merken bouwt VW niet de wagen die je wil hebben, maar ze zorgen ervoor dat ze zeker niet de auto bouwen die je niet wilt kopen.”

    Login om te reageren
  67. dekster zegt

    27 december 2007 om 17:49

    Héhé, toeval wil dat vandaag voor het eerst de MMI-navigatie van de A8 is vastgelopen, 2keer moeten reseten vooraleer het terug werkte. Endit na slechts 2jaar, dat belooft voor de toekomst…

    Login om te reageren
  68. b0z4 zegt

    27 december 2007 om 18:03

    goeie actie van VW ! ga zo door ;) .. Rijd nu in een golf mk1 cabrio..

    Login om te reageren
  69. Greg zegt

    27 december 2007 om 18:44

    @d’n nillus

    Wat heb ik hier gezegd dat arrogant is in jouw ogen?? En heb ik niet gezegd dat de reclames van VW over het algemeen voor mijn gevoel veel humor hebben?

    Login om te reageren
  70. Incognito zegt

    27 december 2007 om 18:58

    Wel grappig alleen volledig misplaatst, om zo maar een testje er bij te pakken. AutoWeek tevredenheidstroffee?

    57 Volkswagen Golf

    En dit van 90 geteste auto’s. Een minder dan gemiddelde score, eigenlijk slecht dus. Een plaats lager staat een Kia Sportage. Een wat? Een Kia Sportage.

    Reparatiegevoeligheid is één van de minpunten. Gewoon een overgeprijsde slechte, saaie auto.

    Login om te reageren
  71. heidekonijn zegt

    27 december 2007 om 18:59

    @Citro
    Ik ben anders vrij zeker dat ik geen VW meer wil.

    Login om te reageren
  72. Rick zegt

    27 december 2007 om 19:09

    Ik wil JUIST alleen maar VW rijden!
    VAG is het enige concern waarvan je je onderdelen kunt uitwisselen van een dochterbedrijf van VW, weet je welk merk bij mij m’n neus uit komt? Citroën! en dat is niet om citrofiel te jennen maar omdat 1 C5je het helemaal heeft verknalt!

    Login om te reageren
  73. Klassiekerrally zegt

    27 december 2007 om 19:09

    @ Dink: Ja, Leusden is dan ook Pon-city, toch? :)

    Dat vaalgroen, is dat toevallig deze kleur?

    Da’s Manilla groen. Die kleur had m’n eerste Kever ook :)

    Login om te reageren
  74. Greg zegt

    27 december 2007 om 19:12

    @Incognito

    100% mee eens!

    Login om te reageren
  75. Rick zegt

    27 december 2007 om 19:13

    @Dink,
    Waar in Leusden woon er ook maar zie ze nooit :( heb een keer in Oldenmarkt een Golfje 1 gezien met BBS velgen in de kleur geel (beetje mosterd achtig)

    Login om te reageren
  76. Jandepandaman zegt

    27 december 2007 om 19:53

    …Dan ben ik benieuwd wanneer andere fabrieken gaan copycatten en ik met mijn Pandaatje terug kan omdat het rechterschroefje van het afdekplaatje van de zekeringenkast soms losrammelt met alle risico’s van dien… :)

    Login om te reageren
  77. Juppe zegt

    27 december 2007 om 20:56

    Waarom zou ik onderdelen uit willen wisselen met een dochterbedrijf? Of is dat de nieuwste trend in individualisering?

    Trouwens, als ik Ferrari zou rijden, zou ik ook naar een Fiat dealer kunnen gaan voor een ruitenwisserknopje. Of naar de sloop voor een richtingaanwijzerhendeltje uit een Alfa 33.
    Of m’n Volvo diesel naar de Citroen garage brengen voor een nieuwe distributieriem. Of… nou ja, ga zo maar door.

    Login om te reageren
  78. anneloek zegt

    27 december 2007 om 21:27

    leuke actie! heb zelf een golf 1 alleen dan uit 1984 dus die vlieger gaat denk ik niet op voor mij! en zolang dat het enige is wat er kapot aan gaat kan ik er wel mee leven!!! ik rij lekker door in mijn vw golf 1 cabrio!!!!

    Login om te reageren
  79. Rick zegt

    27 december 2007 om 22:42

    @Jandepandaman,
    Jaja het is allemaal wat. of dat er een pluisje van het plafon in je oog komt waardoor er een ongeluk komt en dan moeten alle auto’s een nieuw plafond ;)

    Login om te reageren
  80. De Oerknal zegt

    27 december 2007 om 23:39

    @ Peugeot407coupe

    Hilarisch! Ben net weer op mijn stoel geklommen.

    Login om te reageren
  81. Muzzy zegt

    27 december 2007 om 23:42

    Zo zo, dronken na een flesje champagne?? het moet niet gekker worden he..

    Login om te reageren
  82. Gerben zegt

    28 december 2007 om 00:50

    @Citrofiel

    merci
    ;-)

    Login om te reageren
  83. mashell zegt

    28 december 2007 om 12:23

    Dat gedicht van w0o0dy is best wel grappig. Hoewel mijn eigen ervaringen met Golf 4 H7 lampjes best wel goed waren (30.000km). Volgens mij maakt het merk lampje ook nogal uit, goedkope merkloze tankstationlampjes blijven het langste heel.

    Login om te reageren
  84. El_Grande zegt

    28 december 2007 om 14:22

    @Greg

    dan doe ik + en – punt he

    + laat je weinig staan
    – Smek plastic interieur

    @Papa

    abcdefghijklmnopqrstuVWxyz

    Login om te reageren
  85. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 december 2007 om 16:15

    bril-jant!

    Login om te reageren
  86. M zegt

    28 december 2007 om 19:58

    Ik ben in het bezit van een golf 1 uit 1974. Datum eerste toelating 5 decmeber 1974.

    Uiteraard heb ik gereageerd..
    Ik ben benieuwd wat ik te horen krijg.
    Waarschijnlijk wil Pon gewoon weten waar en hoeveel van dit type er nog zijn in Nederland.

    Login om te reageren
  87. Esprit_de_Flandre zegt

    30 december 2007 om 13:45

    Is gewoon reclame. Al die Golfjes krijgen een gratis onderhoudsbeurt, en ondertussen hoopt de dealer een splinternieuw Polo’tje te verkopen.

    Goed gevonden van de marketingboys. Alle Golfs 3 terugroepen zou wel meer resultaat hebben, maar het zou te duur zijn en ook te geloofwaardig. Nu heeft iedereen door dat het gewoon een reclamestunt is.

    Login om te reageren
  88. Jimbo zegt

    31 december 2007 om 11:20

    Wat een stelletje azijnzeikers zeg, het is gewoon een goede publiciteitsstunt.
    Waarschijnlijk opel rijders die zo zuur reageren!

    Login om te reageren
  89. Flykiller zegt

    31 december 2007 om 16:26

    dit is gewoon een hele goede reclame stunt…
    ik rijd zelf al jaren in een golf 1 uit ’83 ( nog 4 dagen en dan belastigvrij) en bijna 4 ton op de teller en nog NOOIT wat vervangen
    en tuf er overal mee heen.. het is gewoon de ultieme manier van auto rijden..
    ik hoef geen luxe. ik rij golf

    Login om te reageren
  90. Kanons-T5-kogeltje zegt

    31 december 2007 om 19:03

    goeie reclamestunt van goeie ‘basic’ klassieker
    vw, bravo..!!

    Login om te reageren
  91. Toontje zegt

    2 januari 2008 om 14:34

    Beste Greg, Waarom is VW het best verkopende merk, en zeer waardevast
    Ik heb zelf Toyota gereden, ze zijn technisch perfect. maar je wil in de meeste modellen niet gezien worden, ze zien er niet uit.
    Dan kan je nog beter een skoda rijden

    Login om te reageren
  92. mannis zegt

    2 januari 2008 om 19:07

    toyota goed? Echt niet we hadden van de Yaris na 80.000km een achterwiel lager kapot 400 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!! voor mijn golf 50 euro ik denk dat hier het verschil zit liever 2 keer wat kapot bij een vw dan 1 keer bij zon kut japanner

    Login om te reageren
  93. Ron zegt

    2 januari 2008 om 23:23

    Overduidelijk een recalmecampagne.
    Volkswagens behoren niet, en hebben nooit behoord bij de categorie luxe auto’s. Zo waren de meeste golfjes (type1) in 1974 niet eens voorzien van een dashoboardkastje. Alleen een groot open vak. (m.u.v. de toen duurste L en de LS modellen)

    Login om te reageren
  94. autoblogger zegt

    2 januari 2008 om 23:32

    Zie ook: http://www.autojunk.nl/pix/view/135200

    Login om te reageren
  95. FJ Bartling zegt

    3 januari 2008 om 11:27

    Goeden-morgen!
    Als dit geen service is,dan weet ik het niet meer!VW is dus nog steeds zyn
    oude klanten niet vergeten!Hulde!Ben bly dat ik VAG ry!

    Login om te reageren
  96. Ed Westerveld zegt

    8 januari 2008 om 20:36

    Het bewijst wel weer dat vw een wereldmerk is, Mijn eerste golf was van 1980 en een dieseltje goede ervaringen mee gehad, nu jaren later een vw fox weer een dieseltje, Na wat andere merken te hebben gereden en de nodige problemen daar mee gehad te hebben ging ik weer voor volkswagen.

    Login om te reageren
  97. Ed Westerveld zegt

    27 januari 2008 om 18:46

    Vorige week ook bij de garage geweest voor een continue controle. bij de fox tdi is de brandstofopvoereenheid vervangen om problemen te voorkomen. Wij kregen daar netjes van Heron bericht van, En na een afspraak kon ik daar op wachten. Want het duurde maar 1 uur. Een pluim voor Heron.

    Login om te reageren
  98. mk1owner zegt

    21 februari 2008 om 23:47

    mijn pa werkt al 25 jaar bij vw, en mijn schoonvader werkt al 28 jaar bij opel en mn schoonbroer werkt 8 jaar bij toyota en ik zelf werk 2 jaar in een universeel autoschade bedrijf.. geloof me als monteur weet je precies van je merk wat er wel goed is en wat er niet goed is.. elk merk heeft zn goede en slechte kanten.. tegenwoordig heeft geen 1 auto de kwaliteit van vroeger..mijn pa zegt dat vw in sommige opzichten rotzooi is en mn schoon pa zegt dat ook weer van opel.. maar ik heb als schadehersteller al aan veel auto’s gewerkt, en ik sleutel liever aan een vw als aan zoon franse auto, je haalt alleen maar je poten open en kan nergens bij. en de vw reclame’s zijn gewoon grappig ( als je gevoel voor humor hebt ) bij renault laten ze alleen zien hoe die dr uitziet en dat er airco op zit.

    Volkswagen, Wie anders???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North