• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo verlaagt Volkswagen de Golf GTI Concept

Auteur: ricardo, gepost 28 september 2012 om 13:18 – 47 Reacties

" title=

Pragmatische Duitsers zijn pragmatisch.

Ruitjespatroon, rood biesje in de grille & koplampen, golfballetje als schakelpookknop. Het zijn inmiddels vaste waarden uit de GTI-geschiedenis van Volkswagen, en ook deze editie op basis van de 7 heeft het. Hoewel hij hier als concept wordt gepresenteerd, kunnen we er vanuit gaan dat het productieexemplaar amper afwijkt.

Standaard rochelt de 2.0 TFSI er 220 pk en 350 Nm uit. Met het performance-pakket gaat dit naar 230 turbopaardjes. Misschien wel belangrijker is het feit dat er een mechanisch sperdifferentieel bij dit pakketje wordt gemonteerd. De opgewaardeerde GTI naar de honderd jagen gaat in 6,5 seconden, een tiende sneller dan de non-performance versie. Ondertussen van verzet wisselen gaat met een DSG- of een handbak, beiden uitgerust met zes versnellingen.

Het feit dat er in Wolfsburg nog geen productieband (haha, band) met GTI’tjes staat te draaien blijkt wel uit de door ons gefotografeerde ophangingsmodificatie. Simpelweg een Golf 7 aankleden als GTI, en hem dichter bij de grond gezet door de spiraalveren met sjorbandjes naar beneden te trekken. Tja, zo gaat dat nou eenmaal op autoshows, en VW is vast niet de enige.

Mmm, zouden ze hier trouwens het voorbeeld geven voor de toekomstige Golfjugend die over een jaartje of 10, 15 deze GTI als gewild tune-object ziet?



Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • Volkswagen showt 'praktische' Golf GTI

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, concept, Funny, golf, golf-7, gti, parijs, parijs-2012, Volkswagen

Vorig bericht: « Alcoholslot voor brommerrijders verdwijnt
Volgend bericht: Peugeot 208 R5: laat het rallyfeest beginnen »

Lees Interacties

Reacties

  1. raphael zegt

    28 september 2012 om 13:21

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    28 september 2012 om 13:24

    Em maar lol trappen dat die Aziaten zo hoog op hun pootjes staan. Kijk en huiver fanboys.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      28 september 2012 om 13:25

      @norge: M><N

      Login om te reageren
      • desoper zegt

        28 september 2012 om 13:31

        @norge: spellingsnazi

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        28 september 2012 om 13:55

        @norge:
        Dat noem ik nou sjonnie cheapass verlagen, ze hebben hun doelgroep wel goed door daar bij VW….

        Login om te reageren
        • desoper zegt

          28 september 2012 om 14:29

          @jrk68: ja, want een golf is veel goedkoper dan een koreaans blik.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            28 september 2012 om 16:00

            @desoper:
            Waar vergelijk ik het met Koreaans blik???
            En sinds wanneer rijden Sjonnies en petjes daarin???

            Login om te reageren
            • desoper zegt

              28 september 2012 om 16:33

              @jrk68: gezien jouw voorkeur voor kia en ander aziatisch spul, trek ik die conclusie. In kia’s zie ik Sjonnies en petjes inderdaad nog niet rijden, in civic’s crx’en en celica’s des te meer

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                28 september 2012 om 17:45

                @desoper:
                Ik heb geen idee waar jij dat waanbeeld vandaan haalt maar mijn voorkeur gaat uit naar Engels en Italiaans.
                Sterker nog ik heb nog nooit in een Koreaanse auto gezeten laat staan gereden.
                Feit is dat ze leuke auto’s maken tegenwoordig voor een schappelijke prijs.

                Oh ja, ik heb op dit moment 3 auto’s, een Engelse, een Japanse en een Duitse.
                Conclusie: Je lult dus compleet uit je nek….

              • desoper zegt

                28 september 2012 om 18:29

                @jrk68: lees je eigen reacties eens na. Dan kom je tot de conclusie dat je vrijwel alle koreanen de hemel inprijst, en vooral commentaar levert op alles wat duits is

              • jrk68 zegt

                28 september 2012 om 20:17

                @desoper:
                Dan raad ik je bij deze een cursus begrijpend lezen aan….

                Volgens mij schreef ik alleen iets over hun manier van verlagen en daar ging dit artikel over….

                Koreaans ophemelen laat ik graag aan mijn Noorse vriend over. Die heeft ervaring met dat spul en weet waar hij het over heeft.

                Mijn commentaren op Koreanen behelzen louter het uiterlijk en hun succes op de markt.
                Wat ze bereikt hebben vind ik eigenlijk best knap in onze calvinistische markt…

              • pietjepuk zegt

                28 september 2012 om 22:38

                Het is “bij dezen”, vraag maar aan je vrouwtje ….

    • lamborgfan zegt

      28 september 2012 om 13:35

      @norge: wat is er mis mee dat een auto hoog op zn poten staat? Nog nooit als klacht gezien op ab en ook niet om op te bitchen.. Alleen de velgmaten zijn vaak wat klein op aziaten.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        28 september 2012 om 13:56

        @lamborgfan:
        Er wordt hier anders zat gezeken over “wheelgap”….

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      28 september 2012 om 21:26

      @norge: Ja en?? Alle Aziaten staan ook wat hoger op de veren dan de Europese wagens gemiddeld. Dat VW hier de boel belazerd is dan weer wat jammer.

      Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    28 september 2012 om 13:33

    Toch handig die schroefveren. Met een torsiestaaf is dit toch wat lastiger…

    Login om te reageren
    • fep739 zegt

      28 september 2012 om 14:02

      @potver7: een halve ton lood is ook een optie ….

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        28 september 2012 om 14:13

        @fep739: ja maar dat valt zo op als je de kofferbak opentrekt

        Login om te reageren
        • fep739 zegt

          28 september 2012 om 14:19

          @potver7: op slot doen, eh

          Login om te reageren
    • motoragent zegt

      28 september 2012 om 15:24

      @potver7: Ten eerste: een torsiestaaf trek je er uit, je stelt de draagarm af op de gewenste hoogte en je duwt hem er terug in. Makkelijker kan het niet, met het juiste gereedschap erbij kost het je maar een paar minuutjes werk.

      Ten tweede: Hoeveel moderne auto’s hebben nu nog een torsiestaaf?

      Login om te reageren
  4. M3Power79 zegt

    28 september 2012 om 13:33

    Wel handig zo een regelbare schroefkit!

    Login om te reageren
  5. straatpiraat zegt

    28 september 2012 om 13:34

    Volkswagen laat gewoon zien hoe de “petjes” het over 10 jaar goedkoop kunnen oplossen…

    Login om te reageren
  6. rikkon zegt

    28 september 2012 om 13:34

    foto3: Multi-model plofpotje?
    Wie weet het nut van de 2e ophangbeugel?

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      28 september 2012 om 15:14

      @rikkon: Ik denk voor het verstevigen van de beugel waar de demper daadwerkelijk aan hangt. Anders hangt al het gewicht aan het dunne staal van de demper en heeft dit de neiging te gaan torderen…

      Login om te reageren
  7. papa zegt

    28 september 2012 om 13:38

    Hadden jullie niet even linksvoor en rechtsachter los kunnen maken?

    Login om te reageren
  8. MJB zegt

    28 september 2012 om 13:40

    Wat doet die QR-code daar achter die ophanging?

    Login om te reageren
    • fep739 zegt

      28 september 2012 om 14:02

      @MJB: quality rejected

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 september 2012 om 14:38

      @MJB: die zit daar voor lastige Koreanen die foto’s maken.
      Als ze dan een foto maken wordt er door die QR code gelijk een virus geactiveerd ;)

      Login om te reageren
    • Revvji zegt

      28 september 2012 om 18:21

      @MJB: Geen gewone QR-code, maar een barcode in een andere vorm, voor intern gebruik. Op een oude gsm-lader (Nokia) heb ik er ook zo eentje staan, maar een gewone QR-scan levert niks anders op dan een lang getal.

      Login om te reageren
  9. notsobig zegt

    28 september 2012 om 14:09

    Dat is nog eens een oplossing der duitse degelijkheid!

    Als je tegen het bandje aanklopt, dan hoor je duidelijk dat dit niet van goedkoop plastic is gemaakt!

    Login om te reageren
  10. freezzr zegt

    28 september 2012 om 14:11

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  11. meneersander zegt

    28 september 2012 om 14:25

    Nieuw idee voor de halfords jeugd?

    Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    28 september 2012 om 14:29

    Concept my ass, als jullie het niet gezien hadden ging het zo in productie. En dan vervangen voor echte veren op kosten van de lease maatschappij, bij de eerste beurt.

    Login om te reageren
  13. pier zegt

    28 september 2012 om 14:42

    Volkswagenverlakkerij!

    Login om te reageren
  14. featherlight zegt

    28 september 2012 om 14:53

    Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    28 september 2012 om 15:11

    Als VAG dit flikt dan is het anders en wordt het met de mantel der liefde bedekt door de fanboys. Flikt een Frans of Koreaans merk dit dan schreeuwen ze moord en brand, kraken het tot op het bot af en vertellen er zeer snel bij hoe geweldig hun VAG-je is. Bij VAG koop je een hoop poeha voor te veel geld!

    Login om te reageren
  16. pieter-jan_catteeuw zegt

    28 september 2012 om 15:18

    Logischer is het een ingreep om de stance te verbeteren (waarschijnlijk enkel vooraan verlaagd) voor de foto’s ipv het installeren en vervolgens verbergen van een standaard ophanging op hun GTI protoype. Dan moeten ze het interieur en de motor ook nog verbergen met straps ofzo…

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      28 september 2012 om 15:34

      @Pieter-Jan Catteeuw: Je kan zeggen wat je wil, maar erg professioneel is dit niet! Zet er dan kortere (/verlagings-) veren onder…

      Login om te reageren
      • sjaakk zegt

        28 september 2012 om 16:04

        @notsobig: Inderdaad autostyle zal er al heel wat opvoorraad hebben liggen.

        Login om te reageren
  17. twijn zegt

    28 september 2012 om 15:50

    Geloof niet dat je met zo\’n spanbandje een veer mee kan intrekken.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      28 september 2012 om 16:17

      @twijn: Nee. ’t Is gewoon het verpakkingsmateriaal dat ze niet weggehaald hadden (?!)

      Login om te reageren
  18. drivingpleasure zegt

    28 september 2012 om 16:12

    DE concept????

    Login om te reageren
  19. Bwlian zegt

    28 september 2012 om 17:27

    Het is maar een concept, jemig mensen…

    Login om te reageren
    • laura zegt

      28 september 2012 om 22:29

      @Bwlian: doe het dan ook gewoon goed. doen ze toch altijd bij vw????????

      Login om te reageren
  20. camber24 zegt

    28 september 2012 om 19:12

    Top van AB dat jullie dit hebben gezien en ook posten.

    Login om te reageren
  21. Tommy2 zegt

    28 september 2012 om 19:28

    Zo verlaag ik m’n Golf ook altijd, alleen slijten die bandjes wel snel.

    Login om te reageren
  22. ts46 zegt

    28 september 2012 om 19:54

    Ik geloof niet direct dat die veren door die spanbandjes naar beneden worden gehouden en als het al zo is, dan is het maar een heel klein stukje..

    om zo’n veer fatsoenlijk lager te maken heb je echt stevig gereedschap nodig..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North