• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen wil Alfa Romeo kopen

Auteur: autoblogger, gepost 11 december 2009 om 14:52 – 162 Reacties

Hmmm... Volkswagen


Zal het merk dan eindelijk weer wat emotie krijgen?

Alfa Romeo is zwaar verwaarloosd in de handen van Fiat, maar er is hoop. Ferdinand Piëch (VAG) zou geïnteresseerd zijn om het Italiaanse merk op te kopen. Volgens experts zou VW al een tijdje achter Alfa aan zitten, ze zouden het merk willen gebruiken om Seat nieuw leven in te blazen. Zowel Seat als Alfa worden gepositioneerd als emotionele en sportieve merken.

Fiat CEO Sergio Marchionne had ooit grote plannen met Alfa en wilde naar een jaarproductie van 300.000 auto’s, dat is overduidelijk niet gelukt. Het merk zit nu rond de 125.000 units. Marchionne wil daarom proberen om Alfa meer te integreren met Chrysler, het is de laatste kans voor Alfa.

Maarrr, volgens een artikel van de Financial Times lijkt Lancia in betere vorm dan Alfa Romeo. Combineer dat met de interesse van Volkswagen, waarom zou Fiat het merk dan niet gewoon verkopen? De Italianen kunnen er wellicht nu nog een goede prijs voor krijgen. En VW is on a shopping spree!

Ook interessant!

  • Volkswagen: Cupra doet het nu al beter dan Alfa Romeo
    Volkswagen: Cupra doet het nu al beter dan Alfa Romeo
  • Alfa pikt designchef
    Alfa pikt designbaas weg bij Volkswagen Group. Karma!
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Fiat, Sergio-Marchionne, Volkswagen

Vorig bericht: « Ford Galaxy en S-Max facelift
Volgend bericht: Renault F1 is verkocht »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lan_Evo zegt

    11 december 2009 om 14:54

    Als het nog even zo door gaat wordt alles VAG en wordt alles met dezelfde onderdelen gebouwd. :shock:

    Login om te reageren
  2. Guido zegt

    11 december 2009 om 14:54

    Leuk, sjonnie rijders met petjes scheef in een Alfa :(

    Login om te reageren
  3. bartinspace zegt

    11 december 2009 om 14:54

    Neeeeeeeeeee!

    Login om te reageren
  4. MrHyde zegt

    11 december 2009 om 14:56

    Kroes zou je ons nog 1 keer willen helpen voor je gaat? STOP de uitbreidning van VAG!!!

    Login om te reageren
    • Timmie zegt

      11 december 2009 om 14:59

      @MrHyde:
      Wat is er nu mis met uitbreiding? En eg nu niet dat je de enige fan bent van Neelie Kroes!! Laat VW maar doen!

      Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      8 januari 2011 om 02:53

      @MrHyde: beter, kunnen ze nog wat van die alfa’s maken, 1 en al drama, behalve de 8c

      Login om te reageren
  5. Ahura zegt

    11 december 2009 om 14:58

    Dan krijg je over enkele jaren een C-segment auto van Audi, VW, Skoda, Seat én Alfa Romeo die allemaal dezelfde technieken delen maar er net wat anders uitzien.. en waar blijft dan de beleving van het merk..?

    Login om te reageren
  6. alfaman zegt

    11 december 2009 om 14:58

    alsjeblieft niet !! dat zou echt een drama zijn

    Login om te reageren
  7. KaCh1ng zegt

    11 december 2009 om 14:59

    tijd om seat te dumpen :D

    Login om te reageren
  8. jan zegt

    11 december 2009 om 14:59

    IK HAAT VOLKSWAGEN!!!!!!

    Het is geen automerk, maar gewoon een bedrijf zonder emotie :@!!!!

    Login om te reageren
    • MRStephan zegt

      11 december 2009 om 15:10

      @jan: Huilen is ook een emotie hoor…

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      19 januari 2011 om 16:05

      @jan: Geen enkel bedrijf heeft emotie… dat laten de marketeers je maar al te graag geloven… lamlul…

      Login om te reageren
  9. Ahura zegt

    11 december 2009 om 15:01

    Eén voordeel: VAG-minded AutoBlog gaat dan iig eindelijk wat meer over Alfa Romeo plaatsen ;)

    Login om te reageren
  10. Bart_V zegt

    11 december 2009 om 15:01

    Doe maar worden ze een klein beetje betrouwbaarder
    staan ze een keer minder langs de kant

    maar net wat Lan Evo zegt VAG word heel groot en alles is het zelfde

    en ergens waar ik een hekel aan heb zijn VAG producten
    van van lamborghini tot bugatti en van audi tot skoda

    Login om te reageren
    • johnny m zegt

      11 december 2009 om 15:08

      @Bart_V: asl ze net zo betrouwbaar worden als VW ?

      http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-polo-1.2-comfortline_49140.html

      http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi_58765.html

      http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html

      http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-fox-1.2_889510.html

      Login om te reageren
  11. WId zegt

    11 december 2009 om 15:01

    Ach.. Veel modellen van beide merken zijn door Walter ontworpen. Ook zie ik veel overeenkomsten tussen het huidige Alfa en Seat! Wat Skoda van VW is, kan Seat van Alfa worden..

    @Iedereen tegen VAG.. het laten doodbloeden van een merk zoals Alfa is wel een optie? Ik vind daarbij dat VW het met zijn merken veeeeel beter oplost dan anderen. Ok, iedereen weet dat een Fabia, Polo en Ibiza op dezelfde staan.. maar ze hebben elke hun eigen publiek en behalve op technisch vlak verschillen ze erg in uitstraling. Ik denk dat dit is wat Alfa nodig heeft om weer groots te worden als in de good ol’ days!

    Login om te reageren
  12. Gio zegt

    11 december 2009 om 15:02

    Dat zou er idd zwaar over zijn. Dat zullen de Italianen én de Italiaanse regering niet kunnen appreciëren, wees daar maar zeker van… En derbij, dan is het naar de kl… met Alfa. Dat is een overduidelijk feit!

    Login om te reageren
  13. JohnA zegt

    11 december 2009 om 15:02

    De kwaliteit van Alfa kan er alleen maar op vooruit gaan. Zolang Volkswagen maar van de styling afblijft..

    Login om te reageren
  14. Chris zegt

    11 december 2009 om 15:03

    Noooooooooooo………
    Denk dat dan alleen het merk overblijft en niet de emotie. die emotie komt nl van de italianen, duitsers kunnen dat gewoon niet.

    Login om te reageren
  15. VAG-LOVER zegt

    11 december 2009 om 15:06

    Komt helemaal snor. De techniek en degelijkheid van vw in combinatie met de italiaanse looks van alfa. MMMMMMhhh.. zie het al helemaal zitten

    Login om te reageren
  16. Autogek zegt

    11 december 2009 om 15:07

    Ik neem aan dat ze tegen een Alfa hangt. Wat doet die foto hier anders? Kan je net zo goed Paay posten. LOL

    OT: Als ze met Alfa doen wat ze met Skoda gedaan hebben is er toch niet te veel mis mee? Een oud slechtlopende autofabrikant weer goed op zijn poten zetten en auto’s bouwen die het de hele weg blijven doen. ;)

    Login om te reageren
  17. Simpson zegt

    11 december 2009 om 15:07

    word VAG de europese GM? we know what’s best for you?

    Login om te reageren
  18. KoenvanD zegt

    11 december 2009 om 15:07

    waarom is iedereen toch zo negatief over dit nieuws?
    ze hebben eind jaren 90 toch ook lamborghini overgenomen?
    en kijk hoe dat merk er op vooruit gegaan is
    ik ben zelf een groot alfa liefhebber, en ik denk dat vw beter met alfa kan omgaan dan fiat nu doet.
    zeker nu de geruchten gaan dat fiat mischien een inversterings stop in alfa wil gaan inlossen is dit misschien een beter optie

    Login om te reageren
  19. Eric zegt

    11 december 2009 om 15:08

    Alfa brengt juist een nieuwe wagen uit in het Golf-segment. De opvolger van de 166 krijgt RWD op basis van de nieuwe Chrysler 300c. Ik denk dat de ontwikkeling te veel heeft gekost en dat Fiat niet van plan is Alfa te verkopen.

    Login om te reageren
  20. johnny m zegt

    11 december 2009 om 15:11

    We kunnen dus zien dat Fiat op een veel hoger plan staat aangaande de betrouwbaarheid.
    Ik heb hier vaker gezegd dat Seat een hopeloos product is en mislukt (ook de woorden van de pres. Seat Nederland ) . Nu willen ze succes kopen ..
    Het zal zo”n vaart niet lopen hoor…

    Login om te reageren
  21. johnny m zegt

    11 december 2009 om 15:12

    en autoblogger heeft het over emotie , dan kan toch alleen met 500 pk plus ? Ik bedoel eigenlijk de echte liefhebber.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      11 december 2009 om 15:14

      @johnny m: zoals Lamborghini?

      Login om te reageren
  22. bpc zegt

    11 december 2009 om 15:13

    het einde van het ECHTE alfa romeo ?in dat geval

    Login om te reageren
    • Bob zegt

      11 december 2009 om 18:16

      @bpc: het echte alfa romeo is overleden na de Alfa 75

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        11 december 2009 om 18:35

        @Bob: net als lancia,maserati en lambo (lambo is geen slecht merk maar niet italiaans ,onbetrouwbaar gevaarlijk,…)

        Login om te reageren
  23. bakkerst zegt

    11 december 2009 om 15:13

    @ tegenstanders,

    zijn jullie nu echt zo naïef om te denken dat Volkswagen een opzichzelf staand merk met een sterke identiteit gaat verneuken door een rebadgde volkswagen te verkopen onder dat label??

    tuurlijk niet, een Murciélago is toch ook geen opgepimpte pheaton of wel dan? een fatsoenlijk moeder bedrijf, met een pak pegels, en solide management kan helemaal geen kwaad. ik gok dat Alfa Romeo in grote lijnen zelfstandig zal blijven als het bij Volkswagen wordt ingelijfd..
    ben voor doe maar.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      11 december 2009 om 15:16

      @bakkerst: vreemde vergelijking. Lamborghini is een sportwagenmerk, Alfa Romeo heeft auto’s in het B, C, D en E-segment. Gewoon hatchbacks, sedans en stationwagons dus. Kan me niet voorstellen dat VW die dan op een heel eigen platform zal laten bouwen. Maar goed, nu is het eigenlijk niet veel anders; MiTo > Grande Punto, 149 > Bravo..

      Login om te reageren
    • bpc zegt

      11 december 2009 om 15:25

      @bakkerst: logisch lamborghini maak supercars dat zou klanten wegjagen en een supercar bouwen op het platform van een luxe limo lijkt ook geen goed idee (ik denk aan specs emoties en handeling) alfa is een merk die auto’s voor de man in de straat maakt vw kan gerust een platform van een passat ofzo nemen en er nieuw nieuw uiterlijk aan geven, en waar in een passat of andere vw zit emotie ?

      Login om te reageren
  24. Okkii zegt

    11 december 2009 om 15:14

    Elke auto in de VAg concern is anders. Zo heb heb je geen Volkswagen auto met een Audi blok meer. Je kan een Skoda en volkswagen nemen als je goedkoop, maar betrouwbaar wilt rijden. Je hebt meer geld, neem je een audi of Bentley.

    En zo gaat het verder. Als alfa derbij komt dan heb je zoveel keus. En denk is aan de garage’s onderhoud etc. Kan dan bijna allemaal in de buurt gedaan worden. Vind het een goede strategie wat volkswagen nu wilt gaan doen.

    Login om te reageren
  25. bmw zegt

    11 december 2009 om 15:14

    Een gerucht dat geen waarheid zal worden, nu niet en nooit. Dat VAG maar oppast met zijn shopping spree, hoogmoed komt voor den val.

    Login om te reageren
  26. massimo zegt

    11 december 2009 om 15:16

    Alfa Romeo maakt auto’s
    VAG maakt rijdende machines

    Mocht Alfa het niet redden, laat het dan maar doodbloeden, alles beter dan……..

    Login om te reageren
  27. Theseend zegt

    11 december 2009 om 15:22

    Johnny laat ook eens de duurtest 200.000 km van de Golf zien als je objectief wil blijven. Weg bij Fiat is voor elk merk positief.

    Login om te reageren
  28. johnny m zegt

    11 december 2009 om 15:24

    ja autoblogger , insiders hebben de lamborghini ook betitelt als een klinisch apparaat , daar waar deze vroeger nog lekker een beetje fout was.

    2de voorbeeld : de Golf GTi in de supertest , als laatste in de test geeindigd. Eigenlijk dezelfde reden : een te klinisch apparaat geworden . Dood geperfectioneerd met nu een onderstel die niet meer EN op de weg EN op het circuit functioneerd. ( autovisie en P. Kox , coureur) .

    Is dat emotie , of enkel emotie voor de buren ?
    Dit naast het feit dat VW”s al enkele jaren een miserabele kwaliteit leveren heb ik zo mijn twijfels dat Fiat dit wil.

    Waarschijnlijk enkel ingegeven nu Alfa de goede weg op gaat (..) en Seat mislukt is.

    Login om te reageren
  29. J.Roen zegt

    11 december 2009 om 15:25

    Forza italia, lekker boeie wat ik belangrijker vind is wie is die chick op de foto ;)

    Login om te reageren
  30. Laue zegt

    11 december 2009 om 15:26

    opkopen, strippen, dumpen.

    Login om te reageren
  31. johnny m zegt

    11 december 2009 om 15:26

    -edit: dat is geen nuance, daarnaast wil men daar geen linkjes-

    Login om te reageren
  32. Sjaak zegt

    11 december 2009 om 15:30

    ALs we de rijeigenschappen terug willen verkoop dan Alfa aan Ford dan weet je in ieder geval dat het met de rij-eigenschappen goed zit.

    Login om te reageren
  33. Dinges zegt

    11 december 2009 om 15:31

    @KoenvanD

    Qua winst, jazeker. maar daar is ook alles mee gezegd.
    Lamborghini is helemaal niks meer. Het WAREN mannen-auto’s. 4wd = GAY in een supercar.

    Login om te reageren
  34. rwd zegt

    11 december 2009 om 15:32

    Wellicht kan Spyker beter Alfa overnemen ipv Saab?

    Login om te reageren
  35. De_Buurman zegt

    11 december 2009 om 15:32

    Maak er een ruildeal van; Alfa naar VW en SEAT (Terug) naar Fiat.
    In vroegere tijden waren SEAT’s in licentie gebouwde Fiat modellen dus zo vreemd is het allemaal niet. Maar goed…Alfa in Duitse handen is eigenlijk heel erg moeilijk te geloven….

    Login om te reageren
  36. Huubje zegt

    11 december 2009 om 15:32

    Hmm, tegenwoordig maakt Alfa rebadged Fiats en zware hokken met GM blokken.

    Login om te reageren
  37. Huubje zegt

    11 december 2009 om 15:34

    @Dinges

    Lamboghini’s hadden al 4WD lang voor het merk door Audi overgenomen werdt.

    Login om te reageren
  38. Theseend zegt

    11 december 2009 om 15:34

    waar rook is…….. Johnny heb je ook dat aparte lijstje gezien waarbij stond persoonlijke top 10 van P. Kox ? Over kwaliteit en dan met name de Golf waarbij autobild gewoon 200.000 km heeft gereden ipv 100.000 (dit wat Johnny liever wil negeren als Fiat addict) http://www.autobild.de/artikel/200.000-kilometer-dauertest-vw-golf-v_524784.html
    ‘

    Login om te reageren
  39. Dinges zegt

    11 december 2009 om 15:37

    @huubje

    De diablo was de laatste ECHTE lamborghini die gebouwd is.
    Ik neem aan dat je je daarin wel kan vinden?

    Login om te reageren
  40. Kuukske zegt

    11 december 2009 om 15:37

    Lamborghini is toch ook niet emotieloos nu?

    Ik denk dat volkswagen overdrijft en dat het alleenheerser wil worden… soort Hitlergevoelens….

    Login om te reageren
  41. Dinges zegt

    11 december 2009 om 15:38

    @Huubje

    ps: De LM002 zie ik niet als een lambo

    Login om te reageren
  42. Merry zegt

    11 december 2009 om 15:38

    Hoewel het voor Lambo redelijk goed heeft uitpakt kan je niet ontkennen dat de oude Lambo’s met alle gebreken toch wat meer echte Lambo’s zijn, zoals de Diablo.
    Maar ik denk dat Alfa meer overeenkomsten heeft met de manier zoals Chrysler zijn auto’s bouwt dan hoe VW dat doet.
    Maar eigenlijk kan het me helemaal niet boeien, het waren vroeger slechte auto’s, het zijn nu slechte auto’s en als VW ze gaat maken worden het saaie auto’s.

    Login om te reageren
  43. johnny m zegt

    11 december 2009 om 15:41

    ”Ik denk dat volkswagen overdrijft en dat het alleenheerser wil worden… soort Hitlergevoelens….”

    zeker ,laten we dit keer iets beter opletten ….

    Login om te reageren
  44. de sjonnies zegt

    11 december 2009 om 15:44

    “Zal het merk dan eindelijk weer wat emotie krijgen? ”

    Ik neem aan dat je hiermee Volkswagen bedoeld?

    Login om te reageren
  45. Toms zegt

    11 december 2009 om 15:45

    Met een wiesmann of M3 CSL heb je toch echt wel pure emotie te pakken en hoeveel emotie straalt maseratie nog uit tegenwoordig?

    Laten we dus niet alles over 1 kam scheren.

    Login om te reageren
  46. P8301 zegt

    11 december 2009 om 15:46

    Als ze het merk voldoende met rust laten kan het goed worden. En VW wou toch de F1 in? Alfa terug laten keren in de F1 zou geweldig zijn. Zolang ze de fabrieken van Alfa maar in Italië laten.

    Login om te reageren
  47. Theseend zegt

    11 december 2009 om 15:46

    Marchionne, Mussolini whats in a name.. rijden/reden alletwee Fiat en zijn gek op dictatuur.

    Login om te reageren
  48. Laue zegt

    11 december 2009 om 15:47

    wat een gezeik over “emotie”, als ik emotie ga ik wel naar een praatgroep.

    Login om te reageren
  49. Laue zegt

    11 december 2009 om 15:47

    *als ik emotie wil*

    Login om te reageren
    • Peter zegt

      11 december 2009 om 17:19

      @Laue:
      De ene dag een Mustang verkiezen boven een Nissan GTR en de dag erna uitspraken doen over hoe emotie niet belangrijk is bij een auto. Dat lijkt me niet erg consequent en eerder bedoeld om AR-liefhebbers te sarren.

      Login om te reageren
  50. Specht zegt

    11 december 2009 om 15:58

    Ik als alfist zie eigenlijk geen nadelen.
    VW is slim genoeg om te beseffen dat ze geen Alfa’s verkopen die eruit zien als VW’s. Het is Fiat in al die jaren niet gelukt Alfa uit het slop te krijgen, dus van mij mogen de duitsers het gerust proberen. Daar heb ik meer vertrouwen in dan die italiaanse moederskindjes bij Fiat.

    Login om te reageren
  51. Erik zegt

    11 december 2009 om 15:59

    Qua motoren zitten ze nu juist goed als je het mij vraagt. De nieuwe multi-air motoren van Fiat kan VW niet aan tippen, laat staan de dieselmotoren van Fiat.

    Ook qua rijeigenschappen zit het wel goed bij Alfa momenteel, zie het welbekende filmpje ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

    Om nog maar niet te spreken van de styling ;)

    Login om te reageren
  52. TSI-tje zegt

    11 december 2009 om 16:04

    Wat een gez@ik allemaal zeg… over het ‘verloren gaan van Alfa Romeo’ bij Lamborghini is dat natuurlijk ook allemaal weg geëbt sinds ze in handen zijn van Audi (ook VAG) om nog maar te zwiujgen van Bugatti. Dus Alfa is gedoemd !!!!!
    Leuk al die VAG-haters met hun onzinnige commentaar.

    Persoonlijk zou ik het wél interessant vinden om straks (eindelijk) een Alfa te kunnen kopen die wél z’n waarde houd. Nu is zo’n ding (in de lease) niet te betalen.
    Ik vermoed vanwege 1) de afschrijving 2)de onderhoudskosten
    Maar ook daar zullen de Alfisten het wel niet mee eens zijn. So be it. Ik constateer alleen het feit.

    Login om te reageren
    • johnny m zegt

      11 december 2009 om 16:07

      @TSI-tje: klik de linkjes eens aan , gaat een wereld voor je open.

      Login om te reageren
  53. johnny m zegt

    11 december 2009 om 16:05

    Porsche neemt vw over …o nee vw neemt porsche over ….
    o toch niet….de bank wil niet meer , shit.

    VAG : we zitten niet in een econ. crisis maar een systeem crisis met waarschijnlijk japan scenario ( duur : ruim 15 jaar en nog gaande ).
    Zit maar eens stil als je geschoren wordt. Het verleden heeft het aangetoond .

    ….hr. Piech….ga eens met pensioen , macht addict van het zuiverste water .

    Login om te reageren
  54. damster zegt

    11 december 2009 om 16:08

    @ Theseend: Wie zegt dat een alfa-rijder 200.000 kilometer wil rijden? Waar is dat nu weer goed voor?

    Login om te reageren
  55. Sciurida zegt

    11 december 2009 om 16:10

    Ik ruik betrouwbare alfa’s! wat is daar ins hemelsnaam mis mee? Kijk dat de VAG Porsche overneemt is een andere discussie, maar als Fiat het wil verkopen (wat ik overigens niet verwacht, beetje naief om te denken dat Fiat een merk met zo’n ruime historie bij het oud vuil zit) dan is de VAG de ultieme kandidaat, wat iemand hier boven zegt: goedkoop maar betrouwbaar: VW, Seat (meeste modellen dan, cupra’s even niet meetellen) en Skoda, en duurdere modellen Audi en daar nog boven Bentley, (binnenkort Porsche) en Lambo/bugatti. Ik zeg: Alfa’s tussen de Seats en Audi’s in!
    Grootste pluspunt is dat ze dan niet om de honderd kilometer een beurt nodig hebben..

    Login om te reageren
  56. RickB zegt

    11 december 2009 om 16:10

    GO Vag!!! :D

    Login om te reageren
  57. Sciurida zegt

    11 december 2009 om 16:11

    @ Laue: dat ben ik niet helemaal met je eens, je weet zelf ook wel dat een auto een bepaald gevoel op kan roepen, als je dat niet kent moet je maar een Prius kopen =P

    Login om te reageren
  58. The Honda Spirit zegt

    11 december 2009 om 16:11

    liever de alfa kwaliteit dan die VW rommel.

    Login om te reageren
  59. GOD zegt

    11 december 2009 om 16:12

    @ johnny m

    ja das ff een tegenvaller voor je he ;)

    Login om te reageren
  60. Reginald zegt

    11 december 2009 om 16:15

    FGA wil het opnemen tegen VAG. FGA heeft de technieken, etc.. Alfa Romeo verkopen is geen optie.

    PS Het levert Alfa Romeo momenteel wel gratis reclame op. :P :P :P

    Login om te reageren
  61. Mean_Green zegt

    11 december 2009 om 16:17

    Brrrrr…… moet er niet aan denken!!!

    Login om te reageren
  62. DOA zegt

    11 december 2009 om 16:17

    Alfa rijden met de onderhoudskosten van een Golfje? Ik zie het wel zitten. De kosten reizen soms de pan uit bij mijn Alfa.

    Login om te reageren
  63. jack zegt

    11 december 2009 om 16:19

    Bij VW heeft men intussen wel bewezen dat men op een winstgevende manier auto’s kan ontwerpen, fabriceren en verkopen, dat men merken doet herleven (Audi) en dat men daarnaast ook bestaande merken heeft kunnen ontwikkelen die dood (Bugatti) of op sterven na dood waren. Zonder VW waren Skoda, Seat en Bentley en Lamborghini er waarschijnlijk al niet meer geweest. Voor Alfa lijkt het een veelbelovend vooruitzicht om daarbij te kunnen aansluiten

    Login om te reageren
  64. johnny m zegt

    11 december 2009 om 16:19

    …het schijnt een zekere oorlog te zijn. Bijkomend is dat ook de Fiat technieken ( multiair en betrouwbare motoren..) naar VW zullen gaan . Ja Fiat is gek .

    Sluit dit topic maar , VW heeft zich behoorlijk laten kennen op 11-12-2009.

    Login om te reageren
  65. jon86 zegt

    11 december 2009 om 16:22

    @TSI Als je afschrijving zo belangrijk vindt, dan moet je ook geen alfa willen.

    @toms het is maserati

    Ze moeten alfa gewoon met rust laten, anders hebben we straks net als in de DDR-tijdperk maar één keus. Verschrikkelijk dat alles nu zo eenheidsworst wordt. Het lijkt de supermarkt wel, iedereen wil kiloknallers.

    Login om te reageren
  66. sab993s zegt

    11 december 2009 om 16:22

    Goh, de meeste hier snappen er werkelijk weer helemaal niks van….
    Zoals gewoonlijk.

    Login om te reageren
  67. TSI-tje zegt

    11 december 2009 om 16:28

    @Johnny m. Zoals ik al zei, het is een constatering, niets meer.. wat is jou uitleg hiervoor ?
    @jon86 dat ís niet belangrijk voor mij, maar voor de maatschappij die mijn leasebak koopt wel. En de stijling van Alfa heb ik altijd al fantastisch gevonden, dus ja! ik zou wel een alfa willen hebben. Maar niet een 147 voor de leaseprijs van een VW Passat/Audi A4 / Merc C180 / Kia Sorento / Honda Accord / Mazda6 / Citroën C6 etc.. Die auto’s staan gewoon op een ander niveau. daar zou een 159 met vergelijkbare motorisering mogelijk moeten zijn.
    Helaas denken de meeste lease maatschappijen daar anders over… verklaar jij dát maar

    Login om te reageren
  68. ogerr zegt

    11 december 2009 om 16:29

    Super nieuws als dit waar is.. !

    het geld wat gepompt kan worden in Alfa door VAG zou alleen al een goeie duw in de juiste richting zijn. Wat Fiat er nu van bakt is 1 groot drama, dat de 147 nog steeds als nieuw verkocht alleen al met een navigatie wat uit de pacman tijd komt

    /me rijd Alfa GT

    Login om te reageren
  69. groenlicht zegt

    11 december 2009 om 16:32

    Dan heb ik nog liever dat Spyker Alfa koopt…

    Login om te reageren
  70. Benz.. zegt

    11 december 2009 om 16:38

    Nou nou, Volkswagen heeft grootse plannen!
    Eerst een groot belang in Porsche, daarna Suzuki “eventjes” opkopen en nu uitgerekend Alfa Romeo..

    What’s next?!

    BMW? Rolls Royce misschien?? Mercedes-Benz??? :shock:

    Login om te reageren
  71. Reginald zegt

    11 december 2009 om 16:42

    Nogmaals Alfa Romeo zit in een overgangsfase. FGA heeft reeds veel geld geinvesteerd in AR, waarbij de nieuwe Giulietta het resultaat is. De testfase van de opvolger van de 159 gaat binnenkort ook van start. FGA zal Alfa Romeo nooit en nooit verkopen. Straks wil VAG Ferrari ook nog hebben. Als AR verkocht wordt, waar haalt FGA een merk met zoveel geschiedenis weg. Dit artikel mag van mij de prullenbak in.

    Login om te reageren
    • WId zegt

      11 december 2009 om 16:52

      @Reginald: Uh.. niets is heilig voor onze vrind Marchionne.. Als AR verliesgevend is, dan pomp je het in een bodemloze put!

      Login om te reageren
  72. Bob zegt

    11 december 2009 om 16:45

    Heb een warm hart voor dit merk maar zou nooit een omgebouwde Golf met Alfa logo willen, dit zal voor veel liefhebbers gelden. Echter misschien is de groep mensen die dan juist wel een Alfa gaat kopen wel groter dan de 125.000 die ze nu slijten. Ik koester de classics wel.

    Login om te reageren
  73. Tommy2 zegt

    11 december 2009 om 16:45

    Wat zeuren jullie nou over dat alle auto’s hetzelfde zijn, bij andere merken worden hele modellen gekopïeerd en alleen een ander voorbumpertje gebruikt! Bij Volkswagen heb ik dat nog nooit gezien, alle modellen zijn weer anders. Daarnaast zorgen ze goed voor al hun merken die maar blijven verkopen, dat zegt genoeg toch?

    Login om te reageren
  74. blue zegt

    11 december 2009 om 16:45

    @TSI-tje

    Ik rijd in Alfa 159, welliswaar de 1.8, maar het is en blijft een beauty. En hij is in de lease echt goedkoper dan de goedkoopste BMW 3 serie, Audi A4 of Merc C-Classe. Hij is niet goedkoop in de lease. maar wel in lijn (zelfs goedkoper) met/dan de genoemde modellen.

    Login om te reageren
  75. blue zegt

    11 december 2009 om 16:51

    Ik ben wel benieuwd, als dit door gaat: hoe VW dan Seat&Alfa wil gaan posioneren. Ze hebben exact dezelfde doelgroep….

    Ik ben gek op Alfa’s. Op zich vind ik een overname door VW niet erg, zolang ze Alfa vrijspel kunnen geven qua ontwerpen. Alfa krijgt dan wel toegang tot mooiere techniek en betere productieproces (=kwaliteit) dan nu het geval bij FGA. Dan zouden ze misschien echt een rivaal van BMW kunnen worden. Terwijl Audi dan meer een luxe merk wordt ipv sportief (concurreren met Merc)

    Login om te reageren
  76. jon86 zegt

    11 december 2009 om 17:01

    @TSI
    Ook ik vind het vreemd dat de leaseprijs van een 159 even hoog is als van een A4, terwijl de onderhoudskosten en verzekeringskosten een stuk lager zijn. Ik denk dat het komt doordat veel van de leasemaatschappijen zijn verbonden aan VAG en doordat alfa (onterecht) nog steeds een slechte naam heeft.

    Toch hoop ik dat Alfa Italiaans blijft. Het liefste zonder Fiat of wie dan ook. Het moet weer terug naar de basis. Mensen moeten Alfa weer kennen als de renstal waar Enzo Ferrari zijn carrière is begonnen en aan alle F1 overwinningen die het heeft behaald. Het merk heeft zo’n mooie geschiedenis. Misschien is dat ook wel de grote moeilijkheid bij Alfa. De successen uit het verleden proberen te evenaren.

    Login om te reageren
  77. Raptor zegt

    11 december 2009 om 17:02

    Zelf jaren Alfa gereden en eigenlijk nooit problemen gehad. Niet meer dan bij mijn vorige Peugeot en Ford. In tegenstelling tot de BMW waar ik nu mee rijdt… Mijn volgende wordt terug een Alfa, zeker weten. Tot nu toe nooit zo veel plezier gehad aan een auto. Een echte autoliefhebber moet ooit Alfa gereden hebben, dan snap je het wel. Vraag maar aan de mannen van Top-Gear.

    Login om te reageren
  78. jack zegt

    11 december 2009 om 17:03

    jack [ reply ]
    11 December 2009 om 16:19
    Bij VW heeft men intussen wel bewezen dat men op een winstgevende manier auto’s kan ontwerpen, fabriceren en verkopen, dat men merken doet herleven (Audi) en dat men daarnaast ook bestaande merken heeft kunnen ontwikkelen die dood (Bugatti) of op sterven na dood waren. Zonder VW waren Skoda, Seat en Bentley en Lamborghini er waarschijnlijk al niet meer geweest. Voor Alfa lijkt het een veelbelovend vooruitzicht om daarbij te kunnen aansluiten

    jack, heb jij er problemen mee om je naam te wijzigen? Eventueel met hoofdletter J of iets in die geest?

    Login om te reageren
  79. 3-serie zegt

    11 december 2009 om 17:09

    Is alleen intressant als VW achterwielaandrijving in de Alfa’s plaatst,anders is het concurrentie voor Audi..

    Login om te reageren
  80. jon86 zegt

    11 december 2009 om 17:11

    http://www.ultimatecarpage.com/search/&keys=&method=&carspagestart=30&brand=Alfa%20Romeo

    Login om te reageren
  81. Alfa Corse zegt

    11 december 2009 om 17:17

    Dit zou echt een ramp zijn! Het verhaal begint wel vorm te krijgen.

    1. Luca de Meo heeft grootste plannen met het merk. Alfa Romeo moest weer terug naar de 1900/2600/Giulietta/Giulia.
    2. Luca de Meo vertrekt plotseling naar VAG.
    3. Marchionne geeft aan de de vicieuze cirkel moet worden doorbroken.
    4. VAG zegt interesse te hebben in Alfa Romeo.

    Ëën van de weinige zaken dat VAG nog niet heeft is een sportieve concurrent voor BMW!

    Waar rook is…

    Login om te reageren
  82. Vincenzo zegt

    11 december 2009 om 17:19

    kalm aan maar jongens en meisjes. Dat gaat echt niet gebeuren hoor. Kijk maar wat die moffen hebben gedaan met Lambo. Dat is ook al dood.

    Login om te reageren
  83. KaCh1ng zegt

    11 december 2009 om 17:20

    @raptor, nieuwe alfa’s zijn waardeloos
    en ik haat ook mensen die zegge je moet in een alfa gerede hebbe om een alfa liefhebber te zijn (miss was dat vroeger zo maar nu niet(buite de 8C maar niet iedereen kan het betalen)

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      11 december 2009 om 17:27

      @KaCh1ng:
      sambal bij?

      Login om te reageren
    • Reginald zegt

      11 december 2009 om 17:48

      @KaCh1ng: VAG = Waardeloos

      Login om te reageren
  84. KaCh1ng zegt

    11 december 2009 om 17:23

    alfaliefhebber= *autoliefhebber

    Login om te reageren
  85. Alfisti zegt

    11 december 2009 om 17:27

    “Zal het merk dan eindelijk weer wat emotie krijgen?”

    Ehm, ik denk dat er sinds jaar en dag al meer ‘emotie’ in een Alfa zit dan een saaie Duitser. Bovendien moet je voor ‘emotie’ niet bij Volkswagen gaan zoeken…

    VAG=SAAI
    (uitzonderingen daargelaten)

    Login om te reageren
  86. KoFFiE zegt

    11 december 2009 om 17:28

    VAG Alfa kopen? Wat zou dat dan inhouden? De design en tuning-afdeling waar een handvol mensen werkt? Dat is allemaal zo hard geintegreerd de laatste 5 a 6 jaar dat binnne FGA enkel Maserati en Ferrari min of meer standalone werken dankzij de nichemarkt waarop zij opereren. Alfa bij VAG zou puur een ‘badge’ zijn die VAG in handen krijgt, Fiat gaat grof geld vragen voor technologieen zoals het Premium platoform of hun motoren (die VAG niet nodig heeft).

    En een Alfa met een VAG motor? Laat staan op een Golf/A3/Leon platform? Mag er niet aan denken… Nu hebben ze min of meer hun eigen motor-gamma, de 1750TBI wordt enkel voor Alfa en de Delta integrale gebruikt…

    Ze moeten gewoon het Alfa gamma kleiner maken en zich meer specifiek op luxere sportwagens voor de gewone mens richten. Dat is iets waar Fiat helemaal geen merk voor heeft (Abarth hier buiten beschouwing gelaten, zijn gewoon getunede Fiats), Alfa zou dat moeten zijn, maarjah…

    Login om te reageren
  87. GOD zegt

    11 december 2009 om 17:39

    Alfisti denken dat hun merk een alleen recht heeft op emotie.
    Ik snap dat jullie vaak huilen als jullie alfa weer eens niet meer start of als je de rekening van de garage krijgt.
    maar er bestaan ook nog andere vormen van emotie.

    Login om te reageren
    • Reginald zegt

      11 december 2009 om 17:47

      @GOD: Als je je auto goed onderhoud is er niks aan de hand. Er kan altijd iets gebeuren, dit is bij elk merk zo. Het ligt natuurlijk ook aan de rijgedrag van de bestuurder. Men leeft tegenwoordig nog steeds in de jaren tachtig. Er bestaan tegenwoordig geen slechte auto’s meer, alleen de smaken verschillen.

      Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      11 december 2009 om 18:12

      @GOD:
      Maar God, na het verdwijnen van British Leyland, moet er toch een merk emotie hoog in het vaandel hebben !

      Login om te reageren
  88. GTRSPEED zegt

    11 december 2009 om 17:41

    De CEO van FIAT zei dus dat er uiteindelijk 6 zullen binnen 2 jaar.

    Europa
    – Volkswagen (hele VAG groep, tel Suzuki maar bij op)
    – FIAT
    – PSA (dus ook inclusief Mitsubishi, Nissan etc.)

    Amerika
    GM / Ford ?

    Japan
    – Toyota

    En raad eens op nummero 6 … BMW-Mercedes of made in China :P

    Login om te reageren
  89. Apache zegt

    11 december 2009 om 17:43

    Gewoon Seat buitensmijten… Ik dacht dat de Exeo Seat’s laatste kans was van VW. Welke flopte, want als je een Audi pakt, en haalt er het logo af en de veel te hoge prijs laat spectaculair zakken (Zie definitie Velben goods), wilt niemand het nog.

    Login om te reageren
  90. Ahura zegt

    11 december 2009 om 18:08

    Trouwens, sinds wanneer is VW betrouwbaar…? Ook zij staan vaak onderaan in de betrouwbaarheidsonderzoeken

    Login om te reageren
  91. Orichy zegt

    11 december 2009 om 18:21

    Even een denk momentje op schrijven; kijk er zijn mensen bang, dat Alfa Romeo een echt Volkswagen produkt gaat worden, nu kan het ook zo zijn dat Volkswagen het anders ziet. Als Alfa Romeo nu net als Audi een hoofdmerk wordt en men Seat hier onder plaatst, men bij Alfa Romeo alleen nog auto’s hoeft te bouwen als de 8c en dat er bij Seat juist de kleinere types auto’s gemaakt gaan worden. Wat is daar dan mis mee? Alfa Romeo mag dan nog steeds emotionele auto’s maken, alleen worden ze wat betrouwbaarder en beter afgewerkt.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      11 december 2009 om 18:24

      @Orichy: keep dreaming

      Login om te reageren
    • johnny m zegt

      11 december 2009 om 18:30

      @Orichy: kapotte turbos tdi, chronische bobine defecten, bevriezende 1.4 motoren (met jarenlange ontkenning..) , obderbemeten DSG getriebes.
      Daarbij de laatste 4 plaatsen in de 100.000 km testen van Autobild.

      Lees nu je tekst nog eens…..

      Login om te reageren
  92. Orichy zegt

    11 december 2009 om 18:32

    Worden Seat’s toch weer Fiat afgeleiden auto’s.

    Login om te reageren
  93. olivier zegt

    11 december 2009 om 18:42

    Veel betrouwbaarder gaan Alfa’s daardoor niet worden, VW bengelt onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken, samen met de Fransen en de Italianen, maar toch hebben ze het imago mee. VW zou beter Saab kopen (dat staat tenminste officieel te koop), want dat is vrij vergelijkbaar met Alfa, nl. een goedkoper alternatief voor Audi, Merc en BMW.

    Login om te reageren
  94. reggiane zegt

    11 december 2009 om 19:00

    Marchionne heeft al aangegeven dat er de komende jaren niet al te veel in Fiat,Lancia en Alfa geïnvesteerd gaat worden.
    Alle aandacht/geld/tijd gaat naar crysler.
    Het is beter dat Alfa weer zelfstandig gaat worden met die pipo van een Marchionne word het helemaal niets.

    Login om te reageren
  95. JosJ zegt

    11 december 2009 om 19:02

    Het zou het beste zijn wat alfa ooit had kunnen gebeuren!

    Financiële zekerheid, en degelijke techniek. Wat nu in alfa’s zit, noemen jullie dat emotie? Die GM meuk in het vooronder?

    De styling zal hetzelfde blijven lijkt, dat is het enige waar alfa het mee kan doen….

    Login om te reageren
  96. KaCh1ng zegt

    11 december 2009 om 19:21

    @Reginald : zei ik iets over VAG? ik zei gwn dat alfa dikke troep is

    Login om te reageren
  97. KaCh1ng zegt

    11 december 2009 om 19:24

    @JosJ ze verliezen hun styling , ze zijn later gwn wannabe premium fiats :)

    Login om te reageren
  98. Huubje zegt

    11 december 2009 om 19:34

    @Dinges

    De Diablo, wat volgens jouw de laatste echte Lambo was, was al sinds 1992 beschikbaar met AWD.

    Login om te reageren
  99. johan zegt

    11 december 2009 om 19:46

    zouden ze zich dan niet beter kunnen richten tot saab?

    Login om te reageren
  100. Ferry832 zegt

    11 december 2009 om 19:50

    Ik ben al tientallen jaren fan van Alfa Romeo en zie het steeds slechter en slechter gaan. Onder Fiat heeft Alfa geen toekomst en bij VAG zijn de grenzen eindeloos. Ik ben zeker geen fan van VAG maar ik geef Alfa daar de beste kans. Hopelijk geeft VAG de Alfa`s achterwiel aandrijving en wordt het een echte concurrent voor BMW.

    Login om te reageren
  101. michel 350z zegt

    11 december 2009 om 20:22

    Eindelijk misschien gaan ze dan is een keer niet kapot

    Login om te reageren
  102. Frankypanky zegt

    11 december 2009 om 21:18

    Mijn eerste reactie; “Laat die VAG es ophouden met kopen, kopen en nog eens kopen”!!!!

    Mijn tweede reactie; “Hmm, als VAG alle Alfa’s achterwiel-aandrijving en daardoor het sportieve imago extra cachet geeft…PRIMA!

    SEAT daartegen maakt dan ook (iets kleinere en meer praktische) auto’s met een sportieve inborst, maardan voorzien van voorwiel-aandrijving!

    Niet slecht bedacht, toch??? He, zo moeilijk is het niet om CEO van een autofabrikant te zijn…

    *Gaat een sollicitatiebrief schrijven aan VAG*
    :mrgreen:

    Login om te reageren
  103. gvr zegt

    11 december 2009 om 21:48

    echt grappig die urban legends over alfa

    zelf zit ik al dik boven de 2ton met de mijne zonder probs…

    als vw enkel met geld over de brug komt “ok”…de rest mogen ze houden in wolfsburg.

    Login om te reageren
  104. Quivis zegt

    11 december 2009 om 21:58

    Meer , Meer, meer….

    Kwaliteit is toch bewust in de minderheid ?

    Dus blijf eigenzinnig maar samenwerken hooguit in bepaalde mate ;)

    Login om te reageren
  105. w0o0dy zegt

    11 december 2009 om 22:21

    Het grote probleem voor Alfa was jarenlang de krappe financiële positie van FIAT en daardoor auto’s die begonnen met een prima idee en design maar die relatief slecht zijn uitgevoerd (dus te zwaar, te weinig vermogen, geen fatsoenlijk verbruik dat soort werk). Nu Fiat er vrij goed voor staat zijn dat soort problemen niet echt meer aan de orde. Dan blijft er nog het beperkte dealernet (met toegegeven veel matige dealers) en de lage aantallen. Dat kan opgelost worden door techniek te delen met Chrysler/Dodge… Waarom zou Fiat er dan nog vanaf willen? Niet dus. Ik denk dat Marchionne vooral veel druk wil leggen op de oude knarren die Alfa al decennia lang slecht besturen.

    Het plan van VW zou zijn Alfa tegenover BMW te positioneren en Audi meer tegenover Mercedes… Maar ook al klinkt dat in theorie goed… is de sleutel van het recente succes van Audi niet JUIST dat ze daar precies tussenin vallen en dat die mix bij een enorme groep kopers aanslaat? Beetje jezelf in de voeten schieten lijkt me.

    Login om te reageren
  106. hans zegt

    11 december 2009 om 22:23

    helemaal niet zo erg, kan vw audi dumpen en hebben ze eindelijk een merk in huis die bmw in alles kan overtroeven. Kan fiat lancia weer alle aandacht geven ( denk integrale )

    Login om te reageren
  107. JCD zegt

    11 december 2009 om 22:54

    Jullie klagen allemaal maar over die overnames, maar je kan ook overgenomen worden door een stel chinezen en je merk naar de grabbel gooien voor patenten. Alfa naar duitse handen, has not been the first time. En in mijn ogen kan het alleen maar beter worden, beetje duitse degelijkheid in de italiaanse passie ;-)

    Login om te reageren
  108. JohanCelica zegt

    11 december 2009 om 22:57

    Dat Vw nog geld heeft, hoeveel merken bezit het nou al niet

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      12 december 2009 om 10:25

      @JohanCelica: 12 volgens mij (incl Alfa)

      Login om te reageren
  109. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 december 2009 om 23:35

    Slim van VW…
    Ze willen natuurlijk toegang tot de top-techniek van Alfa. Krijgt VAG ook nog eens goede diesels!
    En Multi-Air is natuurlijk masterlijk.

    De Duitsers zijn hard op weg naar totale dominantie… Schijnen ze vaker te hebben
    ;)

    Login om te reageren
  110. heidekonijn zegt

    11 december 2009 om 23:49

    Een van de betere berichten Autoblog. Hulde.

    Het allerminste wat VW kan brengen, is een beter dealernetwerk.

    Login om te reageren
  111. doba95 zegt

    11 december 2009 om 23:57

    Op zich vind ik het geen goed idee. Maar als het gaat gebeuren dan, Alfa er in (in de VAG groep) en Seat er uit (naar Fiat). VW’s (Passat, Golf en Polo) iets goedkoper maken, Alfa als tegenhanger van BMW en Audi als tegenhanger Mercedes. Porsche, Lambo en Bentley laten zoals het nu is. Seat kan dan voor Fiat de budgetauto worden als Dacia voor Renault.

    Login om te reageren
  112. sarcast zegt

    12 december 2009 om 00:22

    @ Bart V: wat een bullshit, alfa’s zijn sinds de late 90’s wel betrouwbaar en hebben zelfs een paar awards gewonnen met hun 4 cylinder motoren.

    OT: VW ALFA? no fucking way, dan kan je alfa net zo goed meteen dumpen, die hebben niks met elkaar die 2

    Login om te reageren
  113. ggj zegt

    12 december 2009 om 00:27

    Oh nee, het zal toch zeker niet waar zijn? Als er twee merken zijn die niet bij elkaar passen zijn die het wel. Stel je voor: een Alfa met een VAG FSI motor erin en een saai dashboard… :(

    Login om te reageren
  114. T-Spark zegt

    12 december 2009 om 00:45

    Het mag duidelijk zijn dat dit wel zo fout is. Dit maf gewoon niet. Zucht, de TS’jes, dat waren nog eens motoren, veel beter dan die opel miskramen die ze nu erin doen. Niet te beginnen over de boxertjes, laat AR die maar eens terugbrengen, dat zou pas goed zijn!

    @Bart_V en allen anderen: Beetje stereotype, AR langs de weg met pech, of niet? Ik rij wekelijks even veel VW als AR (Crafter/LT van werk)en ik kan je vertellen dat ik met de VW veeel meer pech heb gehad, eigenlijk alleen maar met de VW. VW heeft gewoon een andere reputatie maar velen krijgen het niet door hun dikke schedel, IEDER merk heeft ongeveer even vaak last van pech.

    Login om te reageren
  115. RobTWo zegt

    12 december 2009 om 00:47

    Ik zie wel mogelijkheden voor Alfa met een 5,2 liter 10-cilinder of een 1001 pk 16-cilinder.

    En ja, ik rijd nu mijn 5e Alfa (en doorgaans meer dan 300.000 km).

    Bovendien zit Walter da Silva bij VAG.

    Login om te reageren
  116. johnny m zegt

    12 december 2009 om 10:10

    Motivatie : Seat is mislukt en ze willen in een klap nu een merk die alles heeft voor hun groep.
    Ergo: zoals gezegd zal de fiat techniek ook toegang krijgen tot VW en dat kan natuurlijk nooit door de beugel bij Fiat .
    Lekker topic sluiten.

    Login om te reageren
  117. jeroen zegt

    12 december 2009 om 10:33

    Jeden mensch soll ein volkswagen bekommen!!

    Login om te reageren
  118. johnny m zegt

    12 december 2009 om 10:43

    hitler….piech ….visioenen.

    Login om te reageren
  119. mashell zegt

    12 december 2009 om 12:16

    Ik geloof er helemaal niks van. VW is er niet ingeslaagd Seat tot een succes te maken waarom dan nog een kneusje kopen. Alfa biedt geen toegevoegde waarde voor VW. Een sportief merk heeft VW niet nodig. Waarom Audi herpositioneren als Mercedes concurrent? Audi kan nu beide, sportiever zijn dan BMW (meer sport successen, een echte sportwagen en topmodellen met meer vermogen) en beter afgewerkt en comfortabeler zijn dan Mercedes.

    Dit is geen realistisch scenario, dit is een wens van Alfa fans die het einde zien aankomen en hopen dat het machtige VAG hun merkje kan redden.

    Login om te reageren
  120. heidekonijn zegt

    12 december 2009 om 12:17

    Euh, jongens, als er nu één onderwerp is waar Alfa het echt wel bonter heeft gemaakt dan VW (of KdF) is het wel fascisme.

    Login om te reageren
  121. Megakix zegt

    12 december 2009 om 12:21

    wat een mooie meid !!!

    Login om te reageren
  122. T-Spark zegt

    12 december 2009 om 12:36

    @mashell: Beetje VAG fanaat? Ik ben het met je eens dat VW AR niet moet, eigenlijk niet MAG kopen. Het is verkeerd op vele niveau’s. Jou denigregerende toon slaat nergens op en is ook totaal niet nodig, laat mensen die AR een warm hart toe dragen lekker in hun waarde dan zal dat andersom ook zo zijn. Dat dit te moeilijk voor je is toont een bar laag niveau, onbeschoftheid en een hoge rating op de top gear cock-o-meter. Zielig gewoon.

    Login om te reageren
  123. T-Spark zegt

    12 december 2009 om 12:39

    *denigrerende

    AR kan nooit beter worden van VAG, zal ook niet gebeuren. Een type auto dat AR maakt en altijd heeft gemaakt zal nooit door VAG geproduceerd worden, daarvoor liggen de bedrijfsvoeringen en waardes te ver uit mekaar.

    Login om te reageren
  124. Pjotr zegt

    12 december 2009 om 14:09

    Fiat zal wel gek zijn om Alfa Romeo weg te doen, zeker naar de concurrent. Mooi relativerend stukje op autointernationaal.nl: http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=13522&n=9

    Login om te reageren
  125. Reginald zegt

    12 december 2009 om 17:08

    Heren en dames graag wat meer respect voor een merk dat binnenkort 100 wordt. :P :P

    Login om te reageren
  126. Rick dos zegt

    12 december 2009 om 17:52

    Ach, ipv JTD zie je dan TDI. Same shit different name.

    Login om te reageren
  127. PAN zegt

    12 december 2009 om 18:37

    jammer,

    Wat me verbaasd is dat mensen nog steeds de kwaliteit van alfa onderschatten. Heb nu 290.000 km op mijn teller en heb nooit andere dingen gehad dan reguliere dingen. Ja, de onderdelen zijn ook iets duurder maar rij er wel een mooie auto mee. Overigens zijn de motoren van de fiat group ff wat moderner en beter dan de VAG group.

    Login om te reageren
  128. Avenger zegt

    12 december 2009 om 18:50

    VAG is emotie -> ik lach me kapot
    Fiat Group is emotie -> Tis om te janken
    Een auto heeft geen emotie! Het zijn de mensen die een emotie bij het ontwerp van een auto krijgen, het is niet de auto het is een reactie die in de mensen zit.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      13 december 2009 om 00:12

      @Avenger: leer de dingen eens op een andere manier zien ,maar geen zorgen dat komt vanzelf wel eens je in je puberteit geraakt zal het al wat beter lukken en als je zo groot bent als je papa nu dan versta je het mischien ,niet te laat gaan slapen vanavond en eet goed anders ga je nooit groot en sterk worden he ,

      Login om te reageren
  129. T-Spark zegt

    12 december 2009 om 22:25

    @Rick dos: daar zit je er wel naast, JTD moteren zijn een stapje op. Diverse JTD onderdelen, voornamelijk zuigers en zuigerstangen, worden vaak gebruikt bij het tunen van TDI’s. JTD’s zijn gewoon een stuk sterker.

    Login om te reageren
  130. Citrofiel zegt

    12 december 2009 om 23:01

    Gatsiebakkie. Duits en Alfa Romeo, wat een nachtmerrie. Het zal vast goed kunnen uitpakken, maar gevoelsmatig is het drie keer niks.

    Login om te reageren
  131. Boss zegt

    12 december 2009 om 23:08

    @ Citrofiel, indeed, lijkt me niet een geheel geslaagde combi.

    Otherwise on-topic, mijn oog viel bij het scrollen over AB niet op de dame, maar op de achtergrond. Brings back memories.

    PS: Die herinneringen zijn niet zeer gedateerd, … het kind leeft voort!

    Login om te reageren
  132. binkie zegt

    13 december 2009 om 10:43

    VAG is al jaren niet meer zo betrouwbaar boys.. sinds ze hun toeleveranciers onder druk zijn gaan zetten om goedkoper te leveren is de kwaliteit en betrouwbaarheid hard achteruit gegaan.. terwijl bij AR juist de kwaliteit enorm vooruit is gegaan en nog gaat..
    Qua lease maakt het al lang niet veel meer uit (bij de meeste leasebedrijven dan) en waarom zou je dan een audi of andere suffe VAG zut nemen als er ook iets moois kan staan met emotie en kwaliteit..

    Login om te reageren
  133. johnny m zegt

    13 december 2009 om 15:36

    nou….de buren , collega , familie.

    Login om te reageren
  134. Bas zegt

    14 december 2009 om 11:35

    Het is met Lamborghini toch ook goed afgelopen? De duitse invloeden op italiaanse auto’s is absoluut geen slechte. Ik denk dat een Alfa die na 6 jaar nog steeds niet kraakt en gewoon blijft werken een serieuze vooruitgang is. Zolang Alfa zijn eigen karakter en motoren maar houd en niet dezelfde motoren krijgt als de andere VAG auto’s. Trouwens, VW zou gek zijn als ze de Alfa meer een VW maken. Alle Alfa klanten lopen dan direct weg.

    Ik zie dit wel goed komen.

    Login om te reageren
  135. Sander zegt

    14 december 2009 om 22:06

    wie is die chick?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      16 december 2009 om 16:54

      @Sander: http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/18/wie-heeft-de-beste-babes-abarth-versus-alfa-romeo

      Login om te reageren
  136. w0o0dy zegt

    16 december 2009 om 16:36

    @autoblogger: wel dit soort geruchten plaatsen en als dan blijkt dat Marchionne er niet over pijnt dan blijft het stil…. Wel heel erg oude journalistiek dit. Story en Prive doen dit al decennia lang, jammer dat Autoblog.nl er niet boven staat.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      16 december 2009 om 16:53

      @w0o0dy: dat was gisteren al bekend bij ons
      http://uk.reuters.com/article/idUKLDE5BD2FE20091215
      Helaas hebben we er gisteren niet over geschreven en het is nu een beetje “oud nieuws”. Wellicht de volgende keer wel, wat ook afhankelijk is van de dienstdoende blogger.

      Overigens worden er constant dit soort geruchten de wereld in geslingerd, evenals ontkenningen, dus dat gebeurt wel vaker. En wij doen daar ook constant aan mee zoals je weet.

      Login om te reageren
  137. SjonnieKroket zegt

    19 januari 2010 om 08:35

    Seat en sportief?

    Login om te reageren
  138. Wim zegt

    30 januari 2010 om 16:10

    Nooit Alfa aan dat duffe Duitse Volkswagen verkopen.
    Alfa is Italiaans en moet dat blijven.
    Ik moet er niet aan denken dat Alfa onder de Volkswagengroep komt .
    Krijg je Alfa’s met van die oersaaie Duitse belijning en saaie interieurs.
    Fiat kan beter de Volkswagengroep opslokken dan krijg je tenminste ook nog eens een mooie Duitse auto haha

    Login om te reageren
  139. DannyHoff zegt

    30 juni 2010 om 17:19

    Jullie weten zeker wel dat de grootste copy/paste groep General Motors (opel en dergelijke) is en niet VAG!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North