• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen BlueGT voor €20k een koopje?

Auteur: Alwood, gepost 9 september 2012 om 13:51 – 57 Reacties

Bleugt? klinkt als een brakke zondagochtend


Pats, boem en de prijzen zijn binnen. Volkswagen gaat haar splinternieuwe Polo BlueGT inderdaad voor een ‘prikkie’ verkopen. Rij je wel de helft van de tijd met een tweecilinder.

Een kekke 140 pk en toch ‘maar’ 105 gram CO2 per kilometer. Het ding weegt bovendien slechts 1112 kg. Je mag er nog eventjes wegenbelastingvrij mee rijden (beleid vanaf 2014 nog steeds onzeker) en zelfs de bijtelling blijft met de huidige regels beperkt tot 20%. Enkel de prijs ontbrak nog. Er werd over ‘ongeveer 20k’ gesproken en PON heeft zich hier inderdaad aan gehouden.

Voor €20.440,- staat er een 6-handbak voor de deur, de DSG is er vanaf €22.150,-. Grofweg €5000,- goedkoper dan een GTI. In tegenstelling tot eerdere berichtgeving valt de CO2-uitstoot van de handbak wat lager uit. Zelfs schakelen geeft 105 CO2’s, de DSG produceert er 107. Dat komt overeen met ongeveer 4,5 l/100km ’theorieverbruik’.

Nu is het slechtste wat je kan doen jezelf rijk rekenen met de brandstofbesparing. Die BlueGT is best een zuinig karretje maar een ‘geïnspireerd’ chauffeur gaat die 4,5 liter natuurlijk nooit halen en rijdt zo min mogelijk op ‘slechts’ 2 cilinders. Even sparen voor het buiten de garantietermijn vervangen van de 1.4 TSI kan ook handig zijn. Natuurlijk kan je hem ook leasen.

Zelf de prijs opkrikken met leuke optiepakketten kan in de configurator. Met dank aan josephkroon voor zijn screenshot op autojunk.nl.

Vanafprijzen Polo BlueGT

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, co2, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Geil gele Porsche Carrera GT met bijpassende velgen
Volgend bericht: Video: Oldschool Gymkhana en driften in Hongarije »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benz65 zegt

    9 september 2012 om 13:59

    Ik koop dan liever een ander tweedehands VAG-product.

    Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 september 2012 om 14:00

    Te duur! Voor 16k heb je een Rio 1.4, iets minder power, maar veel minder gewicht… En mooier. En completer. In de lease wellicht (nog) een ander verhaal, maar op de particuliere markt zullen ze het op de lange termijn niet gaan redden zo…

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      9 september 2012 om 14:15

      @svenska_aeroplan_ab: maar met een slechtere geluidsinstallatie, mindere rijeigenschappen,(in mijn ogen) mindere looks, en die heeft geen 140PK he;)

      Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        9 september 2012 om 21:54

        @meneersander:

        Peugeot 208 1.6 VTI Allure?

        120 pk, NA motor( geen turbo gelukkig), zo goed als full option dankzij duurste uitvoeringsniveau. Gewicht is 1065 kg

        Daarnaast is hij 1000 euro goedkoper!

        Familielid heeft een blauwe 208, 5 deurs 1.6 met alle opties zoals bochtenverlichting parkeerhulp alleen geen glazen dak voor net iets minder dan 20k. Heb ik dan toch liever dan een onbetrouwbare tsi motor.

        Verbruik op papier is trouwens gelijk als die 4,5 ook buitenweg is.

        Login om te reageren
        • Benjamin1 zegt

          9 september 2012 om 21:58

          @benjamin1: als ik hem grofweg aankleed zoals de 208 hik ik tegen de €25.000 aan. 208 heeft full map navigatie, geblindeerde ruiten multimedia aansluitingen etc

          Login om te reageren
          • Benjamin1 zegt

            9 september 2012 om 22:05

            @Benjamin1:

            Model
            Polo BlueGT 1.4 TSI BlueMotion Technology 103 kW/140 pk 6-versnellingen € 20.440,00
            Lakwerk
            Deep Black € 550,00
            Speciale uitvoering
            ‘Climatronic’ volautomatische airconditioning € 355,00
            Multifunctioneel lederen stuurwiel € 235,00
            Volkswagen radio-navigatiesysteem ‘RNS 310’ € 660,00
            Park Distance Control inclusief boordcomputer € 365,00
            Multimedia aansluitbox € 170,00
            17″ lichtmetalen velgen ‘Montani’ antraciet met banden 215/40 R 17 € 0,00
            Hoofdairbags vóór en achter en zij-airbags vóór € 565,00
            Zijruiten achter en achterruit 65% lichtabsorberend € 300,00
            Telefoonvoorbereiding € 435,00
             Totaalprijs+ €24.075

            Komt nog rijklaarmaken en kentekens etc bij…

            Login om te reageren
            • mikkeloentje zegt

              9 september 2012 om 23:30

              @Benjamin1: kon dat echt niet in 1 bericht?

              Login om te reageren
              • Benjamin1 zegt

                10 september 2012 om 01:39

                @mikkeloentje: ja. Met een Edit knop.

    • dawwg zegt

      9 september 2012 om 14:16

      @Svenska_Aeroplan_AB: Die Rio 1.4 heeft slechts 109pk en een CVVT; dat is een totaal anders rijdende auto & doelgroep dan de Polo GT; slechte vergelijking dus.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        9 september 2012 om 14:39

        @dawwg: Wat is er mis met Continue Variable Valve Timing? En gewicht is 1004 kg, scheelt toch een jas…

        Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        9 september 2012 om 14:44

        @dawwg: En wat betreft de doelgroep : de Rio is de best verkochte auto in deze klasse, de Polo de meest geleasede. Dat is het enige significante verschil in doelgroep, en precies waar ik op doelde. Sterker nog, Kia is in de particuliere markt groter dan VW. Ben richting de toekomst erg benieuwd wat er gebeurt als Kia ook de zakelijke markt gaat bewerken…

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          9 september 2012 om 15:09

          @Svenska_Aeroplan_AB: Je verwart marktsegment met doelgroep gozert ;)

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            9 september 2012 om 16:23

            Doelgroep is volstrekt identiek: iedereen met een rijbewijs. Geldt al jaren voor VW, sinds 4 jaar ook voor Kia.

            Login om te reageren
    • Hubert zegt

      9 september 2012 om 20:13

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      Een Rio… alsjeblieft zeg.
      Ik ben geen VAG liefhebber, maar om hier nu koreanen als alternatief voor te stellen…

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        9 september 2012 om 20:46

        @Hubert: Gebeurt ‘in de markt’ toch heel erg veel!

        Login om te reageren
  3. bbroek zegt

    9 september 2012 om 14:02

    @Audi Nederland: dit is eerste en laatste keer dat ik idd eerst de nieuwe a3 zou checken, alles liever dan een slowmotion die stoer probeert te doen met een GT logo!

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      9 september 2012 om 18:44

      @bbroek: Wat maak je je druk? Je behoort toch niet tot de doelgroep…

      Login om te reageren
  4. norge zegt

    9 september 2012 om 14:03

    Krijg je dan wel een radio of een achterruit wisser erop? VAG kennende…

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      9 september 2012 om 15:21

      @norge: Er staan niet voor niets geen velgen op de foto’s…

      Je moet natuurlijk wielen als optie aanvinken. Ze geven je zelfs al banden!

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 september 2012 om 08:26

      @norge:
      Ook knipperlichten zijn een optie dus ik gok van wel….

      Login om te reageren
  5. Tommy2 zegt

    9 september 2012 om 14:08

    Vinden de Hollanders leuk!

    Login om te reageren
  6. rodger zegt

    9 september 2012 om 14:10

    Apart, normaal is zelf de staafmixer bedienen CO2 ongunstiger dan DSG. Nu precies andersom

    Login om te reageren
  7. johanz911 zegt

    9 september 2012 om 14:11

    Ik vind 20.000 geen koopje. Maar ik denk dat deze auto wel veel geleased gaat worden.

    Ben benieuwd hoeveel deze auto 2e hands nog waard is.

    Login om te reageren
  8. alcantara zegt

    9 september 2012 om 14:21

    20K voor een klein boodschappenwagentje is nooit een koopje.

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      9 september 2012 om 17:00

      @alcantara: Tja ligt aan je inkomen, zijn ook mensen die naar zuidfrankrijk rijden met hun Aygo.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        9 september 2012 om 20:57

        @civicfk3: Die doen dat op een koopje, vergeleken met wie het in een klasse groter doet.

        Login om te reageren
  9. chucknorris zegt

    9 september 2012 om 14:24

    Kopen Kopen Kopen mensen! probleemloze motoren!!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      9 september 2012 om 20:58

      @chucknorris: lol. Wie maakt me los?
      O, dat doet die motor zelf wel. Daar heeft ie niemand bij nodig.

      Login om te reageren
  10. ederooij zegt

    9 september 2012 om 14:30

    Je kan niet eens die blauwe kleur nemen… bummer

    Login om te reageren
  11. Carreza zegt

    9 september 2012 om 14:33

    Ik blijf de combinatie “GT” en “Bluemotion” op één en dezelfde wagen vreemd vinden.

    Dat terzijde, minimaal 20.000 euro voor een Polo is niet meteen wat ik een goeie deal noem. Dus geen koopje voor mij.

    Login om te reageren
  12. civicfk3 zegt

    9 september 2012 om 14:39

    meer pk’s en lager verbruik dan de 1.2TSI 105pk. Ik vind het een kek auto’tje! Ik denk dat wanneer je veel snelweg rijd je een erg laag verbruik kan realiseren met cilinderuitschakeling.

    Login om te reageren
    • johanz911 zegt

      9 september 2012 om 15:13

      @civicfk3: op papier een lager verbruik ja. Bij normaal gebruik haalt hij deze cijfers nooit.

      Cilinderuitschakeling slaat nergens op in de echte wereld waar je vaak moet optrekken en afremmen.

      Login om te reageren
  13. fconderkantlat zegt

    9 september 2012 om 15:03

    reteduur voor een auto wat niet meer op een kubus lijkt.

    Login om te reageren
  14. HDM zegt

    9 september 2012 om 15:53

    20.000 voor twee stuks zeker?

    Login om te reageren
  15. renezzzz zegt

    9 september 2012 om 15:57

    Erg veel geld voor een Polo…. Naja, das op zich niet iets nieuws bij VW

    Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    9 september 2012 om 17:00

    Ik snap niet waarom je voor dit geld ook twee vijfdeurs Up’s met 75 pk kan kopen. is dat nou ook maar half zo goed als een Polo BlueGT?

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      9 september 2012 om 17:21

      @Jochempie:

      Voor een A8 is ook 90.000,- Daar kan je ook 2 A5 sportbacks van kopen.

      Lekker nutteloze opmerking dus….

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        9 september 2012 om 19:16

        @civicfk3: euh?? ook een scheve prijsverhouding bedoel je.

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      9 september 2012 om 18:20

      @Jochempie: Nee johhhh, met opties is zo’n Up ook 15 mille…

      Login om te reageren
  17. towi1989 zegt

    9 september 2012 om 17:20

    Ben ik dan de enige die dit geen verkeerde auto vind?

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      9 september 2012 om 17:22

      @towi1989: Nee hoor, ik vind deze polo goedgeplaatst. Wanneer je een 1.2TSI 105pk een beetje aankleed zit je ook al snel op de 20.00,- euro. Sterker nog, wanneer je een 1.2 R-line met xenon en dakje besteld zit je al over de 22.000,- euro en dan heb ik liever een Blue GT zonder xenon en dakje maar wel met 35pk meer.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        9 september 2012 om 17:33

        @civicfk3: voor €20.00 zou ik nog wel een een gokje met een 1.2 TSI 105 pk willen wagen. Maak ik (gelijk doorverkopen als vrijwel nieuwe tweedehands) makkelijk een kleine €18.000 winst.

        Maar zonder dollen, ik sluit me er wel bij aan. Al zou ik het liefst nooit een Volkswagen rijden, totaal niet mijn merk.

        Login om te reageren
  18. civicfk3 zegt

    9 september 2012 om 17:48

    Ik corrigeer mijzelf even, een 105pk R line met sportonderstel en 17inch (wat de blue GT standaard heeft) is 1000 euro duurder dan een 140pk blue GT met exact dezelfde opties.

    Login om te reageren
  19. nickelb zegt

    9 september 2012 om 19:25

    En de fiesta econetic dan. Belastingvrij, 115pk, lichter, stuurt beter en bijna een liter zuinigen. Prijs is ook nog eens voordeliger

    Login om te reageren
    • bbroek zegt

      9 september 2012 om 19:33

      @nickelb: en ziet er ook nog eens beter uit!

      Login om te reageren
    • maurits123 zegt

      9 september 2012 om 20:52

      @nickelb: maar het blijft en ford…

      Login om te reageren
      • nickelb zegt

        9 september 2012 om 20:59

        @maurits123: en? Wat is er slechter aan een ford dan aan een vw? Ze zijn meer eigen? Zijn de materialen of kwaliteid slechter? Een voorkeur kom ik niet aan, maar de term het is: maar een ….. . Dit vind ik zo zielig. Ook het verschil tussen de mondeo en 3/5 a4/6 en c/e is maar klein. Alleen de prijs van 20.000 tot 40.000 euro is belachelijk. Kwaliteid is net zo goed. Ben zelf geen fan van opel en vw. Maar zal niet zeggen dat ze slecht zijn. Maar heb wel mijn voorkeur.

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          9 september 2012 om 21:22

          @nickelb: aub kwaliteit net zo goed? het is goed voor zijn prijs dat misschien wel, maar vergelijk een mondeo met een a4 in het echt , zeer groot verschil

          Login om te reageren
        • maurits123 zegt

          9 september 2012 om 21:34

          @nickelb: Er hoeft niets slechter te zijn aan een Ford, het imago is gewoon nog steeds minder dan een VW. Zelfde als een Kia, de nieuwe Rio bijvoorbeeld.. Mooie en een prima auto, tblijft alleen een Kia.
          Lastig uittleggen zonder aan de bar te zitten op een vrijdag nacht.

          Login om te reageren
      • civicfk3 zegt

        9 september 2012 om 22:09

        @maurits123: Met trommelremmen achter :’)

        Login om te reageren
        • Benjamin1 zegt

          10 september 2012 om 01:42

          @civicfk3: oh god je imago!!!!!

          Login om te reageren
  20. kickass zegt

    9 september 2012 om 19:52

    Uit precies die Polo op de foto uit het artikel bestaat het halve Nederlandse wagenpark!

    Login om te reageren
  21. reggie-boy_rood zegt

    9 september 2012 om 20:55

    bruuthe velgen

    Login om te reageren
  22. PeugeotGTI zegt

    9 september 2012 om 22:07

    Nope veel te duur
    Verkeerde badge

    Login om te reageren
  23. Simpson zegt

    10 september 2012 om 10:38

    Ik weet nog goed (opa vertelt) dat we een jaar of 15 geleden klaagden dat VW een golf uitbracht die meer dan 40.000 gulden moest kosten. Dat zou het einde van VW betekenen… nu hebben ze al een polo voor dat geld…

    Login om te reageren
  24. passie1979 zegt

    12 september 2012 om 20:06

    De bewering dat de GTI bijna €5000,- duurder is dan de BlueGT klopt helemaal niet! De GTI heeft standaard al een DSG versnellingsbak en Climatronic. Als ik een berekening uitvoer op de site van Volkswagen dan scheelt het nog geen €2000,- met de GTI. Overigens is de GTI dit modeljaar bijna €1000,- duurder geworden t.o.v. vorig jaar, want uitgaande van de situatie van afgelopen modeljaar is het verschil nog geen €1000,- . Waarschijnlijk is de prijs van de GTI door de komst van de BlueGT naar boven gegaan om een dergelijk prijsverschil te creëren.

    Login om te reageren
  25. stefdev zegt

    30 september 2012 om 14:04

    Met lak erbij komt de 5-deurs op €22.000,-. Veel te duur voor een polo. Voor dat geld heb ruime keus uit een c-segmenter met ook 20% bijtelling.
    Voor €4000,- meer heb je de nieuwe volvo V40 wat veel meer auto is dan deze Polo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North