
Net zoals de verlengde Audi A4 toont ook Volvo een L-versie op de Guangzhou Motor Show. Speciaal voor de Chinese markt ontwikkelde Volvo een S80 met extra lange wielbasis.
De speciaal voor de Chinese markt ontwikkelde S80L is 14 cm langer dan de reguliere S80. Omdat 14 cm tevens de gemiddelde lengte van een Chinees is, biedt de auto daardoor veeeel meer zit- en staruimte voor de achterpassagiers.
De productie van de S80L vindt lokaal in China plaats. Eerder ontwikkelde Volvo al een S40 speciaal afgestemd op de Chinese markt, ook deze word lokaal geproduceerd.





Chinezen zijn kort, om dit te compenseren dan maar langere wagens. Verder vind ik Volvo’s leuke/degelijke auto’s.
-edit: nutteloze bijdrage-
Dat verkoopt hier ook hoor. Ik vind dat de Chinezen een “gezond verstand” smaak hebben. Halve auto’s (zonder koffer dus ofte alles kleiner dan sedan) verkoopt er niet. Zoals nergens ter wereld, behalve in EU, wat ik nooit gevat heb.
Maakt de S80 er een stuk mottiger uit. Kijk eens wat een uitgerokken sneetje spek dat is! Niks van pit meer in.
Maar goed, als de chinezen graag kindjes willen kunnen maken op de achterbank, dan moet dat maar, de huisjes zijn er immers o-zo klein.
@zoef dus alles qua hatchback ook golf gti vind je nutteloos?
ik neem zonder problemen een fiets mee in mijn auto met een sedan blijft de kofferklep steeds open… handig?
Chinezen mogen dan wel klein zijn, ze zijn onmisbaar beworden voor de wereldeconomie, en dus ook voor de automarkt. En trouwens: deze S80 is nu echt wel té ver uitgerokken!
bigger= better
Ze mogen wel eens wat doen aan het velgengamma… Want deze kunnen niet meer!
Door de verbeterde welvaart krijgen de Chinezen zeker langere benen of zo?!? ’t Blijft een vaag volkje….
Erg apart ja, dat die kleine Aziaten verlengde auto’s nodig hebben die je hier niet eens kunt krijgen.
Wat moeten die Chinezen toch met al die verlengde auto’s?
@Fred; Klein piemeltje compenseren misschien?
Tja, wat moet je doen als consument, als de markten hier zo slecht zijn als iets dat heel slecht is? Ze pakken het slim aan, ze moeten toch andere markten op met dat plan van Obama.
@timmie: Als in Europa en Amerika – zoals nu het geval is – consumenten minder kopen zal men dat in China ook ernstig voelen. China is heel afhankelijk van export en die stort op dit moment in.
Zouden ze in NL ook wel uit mogen brengen. Weet zeker dat ie best verkocht zal worden hoor. Eindelijk een chique taxi i.p.v. al die eeuwige mercedessen…
Doet me denken aan een Volvo 960 Executive
Of S90 Royal
@ Der Deutscher: lol
@ De Vlaminck: geef je wat verduidelijking bij je onderwerp? ik bedoel: wat heeft het met verlengde auto’s te maken?
Dit ziet er eigenlijk niet uit :P
Die wielbasis is veel te lang, ok omdat de auto lang moet zijn, maar dit staat niet.
530Li:
Daarmee wil ik dus zeggen dat de BMW 5 stukken beter in verhouding is :)
Ja El Vlammo, ik vind dat allemaal “halve” auto’s.
Maar dat is een kwestie van smaak.
Ik begreep wel dat mensen zoiets kochten omwille van de prijs. Maar tegenwoordig geven ze er 30 en 40.000 euro aan uit. Voor mij was het altijd het model dat je gedwongen door je budget kiest, maar nooit de auto die je vèrkiest.
De T6 versie live op de show:
Die is het…
@ Tombnolz
Niet bepaald het verlengen van auto’s, maar het maken van speciale edities om interesse in bepaalde markten te tonen. ;)
langs de zijkant lijkt die achterkant wel wat op die nieuwe bmw 7
Haha, sta-ruimte in een Volvo voor de doorsnee Chinees :-P Maar het geheel is helaas niet meer echt in balans nu..
@zoef wel mijn hatchbakkie is mijn keuze niet gedwongen eerder gewild veel ruimte voor relatief weinig geld prestaties en toch handig in het parkeren mja mocht ik het geld hebben ervoor kocht ik ook de m3 maar hoeveel kunnen dit eraan uitgeven?
@ De Vlaeminck:
A-ha! Nu begrijp ik je en je hebt misschien wel gelijk.
Moet dringend in europa komen…heb reeds 14 Volvos gehad…anders Skoda Superb..