• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo toont V60 Plug-in Hybrid in Genève

Auteur: Dennis, gepost 27 januari 2011 om 09:43 – 31 Reacties

Volvo V60

Volvo heeft bevestigd dat men begin maart een V60 Plug-in Hybrid meeneemt naar de autoshow van Genève. Het concept is praktisch productierijp en kent een CO2 uitstoot van slechts 50 g/km.

De auto staat zoals eerder aangekondigd voor 2012 op de agenda. Het is mogelijk om zo’n 50 kilometer op uitsluitend elektriciteit te rijden. Het ERAD systeem (Electric Rear Axle Drive), goed voor 70 pk, drijft de achterwielen aan en haalt z’n elektriciteit uit een 12 kWh lithium-ion accupakket. Zijn de accu’s leeg, dan kan er ook voorwielaangedreven gereden worden op de oude vertrouwde 2.4 liter D5 turbodiesel, goed voor 215 pk en 440 Nm koppel.

Een copy-paste uit het persbericht:

Met de Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt de koper drie typen auto in één; hoe hij wil rijden kiest hij door een druk op de knop. In de stand Pure wordt de auto volledig elektrisch aangedreven en heeft hij een actieradius van vijftig kilometer. Selecteer Hybride voor een efficiënte hybrideaandrijving met een gemiddelde CO2-uitstoot van 49 g/km. Kies Power voor optimale prestaties: de dieselkrachtbron levert samen met de elektromotor een gecombineerd vermogen van 215 + 70 pk en de auto accelereert in slechts 6,9 seconden van 0 naar 100 km/u.

Ook interessant!

  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride
  • Cupra Formentor e-Hybrid
    Cupra Formentor e-Hybrid en VZ e-Hybrid
  • BMW X3 xDrive30e rijtest

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, concept, geneve-2011, Hybride, plug-in, v60, Volvo

Vorig bericht: « Porsche Panamera 4S Middle East Edition
Volgend bericht: Avondspits twee keer zo dodelijk als ochtendspits »

Lees Interacties

Reacties

  1. LJ zegt

    27 januari 2011 om 09:59

    Ik vind de V60 echt een prachtige wage (ok de S60 is mooier(A)) en het is een goede zet om een plug in hybrid te lanceren..ben alleen benieuwd of het ook echt goed werkt…

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      27 januari 2011 om 12:31

      @LJ: kvind zelf de V60 mooier als de S60 :)

      Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    27 januari 2011 om 10:00

    Uhm ja…. hoeveel KM moet er hiermee gereden worden voordat je de extra prijs eruit hebt? Zal wel heeeeeel veeeeeel zijn.
    En dan moet ik nog daarna aan de stekken ook? Er zijn toch een hoop mensen die geen eigen garage hebben of geen stroom in hun garage.
    Maar ja, Volvo wil ook groen doen. Veilig groen.

    Login om te reageren
    • ck92 zegt

      27 januari 2011 om 12:07

      @gregorius:
      waar staat dat ie aan een stekker moet op om te laden? lijkt me logischer dat de diesel motor daar wel voor zorgt, zoals bij hybride auto’s vaker het geval is ;)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        27 januari 2011 om 13:04

        @ck92: “Plug-in” Hybrid. Stekkertje insteken dus.

        Login om te reageren
  3. C220AMG zegt

    27 januari 2011 om 10:14

    Alsof iemand in Nederland, die in een hybride rijd het ook maar iets kan schelen dat het “groen” is. Ik wordt dagelijks voorbij gereden door talloze Priussen (is dit een woord) met dik 150-160, misschien ben ik dan gek, maar dit heeft dan niks meer met “groen” te maken. Relevantie tot dit topic? Ik denk dat het met alle lease hybrides zo zal zijn en dus ook bij deze.

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      27 januari 2011 om 10:40

      @C220AMG: Dan is dit nog wel de bete keuze; hiermee kan je namelijk wel met 250 voorbij rijden!

      Login om te reageren
    • ck92 zegt

      27 januari 2011 om 11:19

      @C220AMG:
      dat boeit ook zo goed als niemand nee, maar wel dat ze minder bijtelling betalen:)

      Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      27 januari 2011 om 12:23

      @C220AMG: Volgens mij is het niet priussen, maar ‘Prii’ ;), dus nee, priussen is geen woord. Volgens mij kun je ook gewoon Prius zeggen als zijnde meervoud (zoals bij casus)

      On-topic: Mooie auto en verrassend weinig uitstoot. Kan bijna niet realistisch zijn :O. Je kunt in in ieder geval meer meenemen. Lijkt mij handig voor vakantie e.d.

      Login om te reageren
      • Crosscabouter zegt

        27 januari 2011 om 12:25

        @Crosscabouter: zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_Latijnse_vervoegingen_en_verbuigingen

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          27 januari 2011 om 17:22

          @Crosscabouter: @C220AMG:
          We zijn jullie al lang voor…
          http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/13/wat-is-het-meervoud-van-prius

          Login om te reageren
          • C220AMG zegt

            27 januari 2011 om 18:25

            @As_long_as_it_is_fast: Dat topic komt me inderdaad vaag voor maar vond ik op dat moment niet interessant genoeg! Kom ik mezelf toch weer tegen :lol:

            Login om te reageren
  4. dbonline zegt

    27 januari 2011 om 10:48

    Ik denk dat hybride wagens, die steeds efficiënter in staat zijn de energieverliezen van een verbrandingsmotor te recupereren, een betere toekomst hebben dan volledig elektrische voertuigen! Met zo’n volvo wil ik gerust wel gezien worden!

    Login om te reageren
  5. floryn zegt

    27 januari 2011 om 11:10

    Prima waarden van Volvo! Ik wacht op de rijtest.

    Login om te reageren
  6. bmwalpina zegt

    27 januari 2011 om 12:48

    Lachen, dan heb je dus eigenlijk een vierwielaandrijving in de hybridestand!

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    27 januari 2011 om 13:03

    Dat wordt dus weer een instant-toppertje in NL.

    Login om te reageren
  8. mrbones zegt

    27 januari 2011 om 13:05

    Kijk nu is het leuk om hybride te rijden met 285pk onder de motorkap

    Login om te reageren
  9. laurensje zegt

    27 januari 2011 om 13:13

    Extrapoleer die 1000 Euro per ton misschien bespaarde CO2 uitstoot eens naar de totale economie. Instant faillissement van dit land.

    OT: alhoewel ze mijn auto leuk vinden, ben ik toch niet verbaasd dat de buren er niet aan mee betalen. Ze hebben er ook geen enkel voordeel van. Waarom dan wel bij hybride?

    Login om te reageren
  10. ivanadrive zegt

    27 januari 2011 om 13:31

    Interessante specs, maar ik heb toch een beetje twijfels bij de duurzaamheid van een hybride diesel.

    Login om te reageren
  11. Freewarefreak zegt

    27 januari 2011 om 14:20

    Ik vind de reclame mooi van deze auto, met die driftende en slippende V60.. denk dat het imago zeker wel aan het veranderen is. En alle jonge mensen die niet opgegroeid zijn met de aloude 240 Polar zullen dit zeker een hippe kar vinden. Ik stiekem ook hoor..

    Login om te reageren
  12. Captain zegt

    27 januari 2011 om 14:27

    Eindelijk een hybride zonder compomis! Je hoeft niet in een kleine auto te rijden, het is niet overdesigned zoals andere merken wel proberen(en vrij hard daarin falen) en bovendien hoef je niet rond te tuffen als een slak. En je tankt ook nog eens diesel, ik zou niet weten waarom dit niet aanslaat. eigenlijk de voordelen van een lexus hybride maar dan voor mensen met een niet-oversizede portefuille

    Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    27 januari 2011 om 14:28

    Het is een mooie auto. Ik vind ‘m echter nu al saai.

    Login om te reageren
  14. autogek123 zegt

    27 januari 2011 om 15:39

    Nu ook in de XC 60 graag.

    Login om te reageren
  15. As_long_as_it_is_fast zegt

    27 januari 2011 om 17:21

    Ik denk dat het eerste bedrijf dat met een betaalbare, effectieve hybrid op de markt komt, en daarmee bedoel ik quasi volledig elektrisch, dat diens verkopen echt sterk gaan stijgen. Het lijkt er toch naartoe te gaan dat dit de toekomst is en de eerste auto die een minimum aan verbruik kan opleggen, dat is de auto die men zal willen.
    Logische strijd, dus Volvo, hurry up.

    Login om te reageren
  16. marcus zegt

    27 januari 2011 om 17:55

    Ik heb een jaar oude 175pk 2.4d geartronic en haal met pijn en moeite 13 a 14 l/100km op de snelweg als ik niet harder dan 130 rij. Hoe kan deze motor als D5 met elektro motor zoveel meer halen als die van mij…

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      27 januari 2011 om 19:17

      @marcus: is u motor wel in orde? 13-14L liter is wel erg veel lol…

      Login om te reageren
      • marcus zegt

        28 januari 2011 om 19:15

        @KaCh1ng: Oops… dat moest 1 op 13 a 1 op 14 zijn, sorry! Neemet niet weg dat ik die nieuwe hybride nog steeds geen 1 op 20 o.i.d. zie doen

        Login om te reageren
  17. tomofbelgium zegt

    27 januari 2011 om 22:36

    Ik stel me toch wat vragen.
    Wat is een kilometervreter als de V60 met 50km?
    Wordt het nog echt interessant voor kortingen met die 2.4?
    Hoeveel km’s moet je gaan tegen je voordeel mee hebt met die meerprijs?
    Waarom niet met de 1.6d?
    Is 6,9sec nu snel met 285pk? (320d 163pk = 7,5)

    Maar goed, mooie Volvo en blij ze ook de markt volgen.
    Deze jonge hybride zal z’n vruchten afwerpen

    Login om te reageren
    • autogek123 zegt

      28 januari 2011 om 08:27

      @tomofbelgium: Je mag de pk’s van de electromotor niet zo 123 optellen bij die van de brandstofmotor. Daarnaast is er verschil in maat en gewicht tussen de BMW en de Volvo denk ik. ;)

      Login om te reageren
  18. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 13:56

    Goed bezig Volvo!

    Login om te reageren
  19. driftkicker zegt

    4 februari 2011 om 10:00

    Het is een mooie, praktische, sportieve auto die zich van alle anderen onderscheid door zijn uiterlijk. Ik vind’m exclusiever dan Audi of BMW omdat je ze zo weinig ziet. Ik ruil mijn BMW binnen 7 weken in voor een V60 5 cilinder diesel. Ik denk dat die hybride nog zeldzamer wordt omdat de V60 sowieso al redelijk duur is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North