• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voorproefje: Nissan 240SX

Auteur: robbie, gepost 26 november 2007 om 16:31 – 60 Reacties

Nissan 240SX


De Nissan GT-R is nog maar koud op de markt of er duiken alweer speculaties op over nog een nieuwe coupe van het Japanse merk. Zo schijnt de 240SX/Silvia terug te komen in 2010. Persoonlijk ben ik er niet kapot van, maar smaken verschillen natuurlijk.

De styling van deze impressie is enigszins gebaseerd op die van de Nissan Foria concept car uit 2005. Zit jij te wachten op een kleine coupe van Nissan? (Bron: RocketPunch)

Nissan 240SX

Ook interessant!

  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Gelekte Nissan 400Z oogt best lekker
  • Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
    Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, Nissan, Schetsen

Vorig bericht: « Koopje: Bentley Continental GT voor 25% van de prijs
Volgend bericht: Boeven kunnen de A28 beter mijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. Oul@ zegt

    26 november 2007 om 16:35

    Ik ben er ook niet weg van. Als ze de koplampen nou eens opnieuw tekenen en dan “horizontaal” plaatsen ipv verticaal ziet het er volgens mij al iets beter uit.

    Is het wel het type die je (mits de prijs acceptabel is) veel getuned zal zien.
    Ik voel dat aan m`n water.

    Login om te reageren
  2. M5 lover zegt

    26 november 2007 om 16:39

    achterkant is aanzienlijk mooier dan de voorkant, het zou ook niet mij auto zijn dan vind ik de 350Z mooier

    Login om te reageren
  3. CasperH zegt

    26 november 2007 om 16:44

    Nou ja, klein. Zo klein was de oude 240SX niet. Als het net zo leuk rijdt en een even gunstige prijs/kwaliteit verhouding kent als de oude 240 SX belooft het best wat. Die oude moest het ook niet van zijn looks hebben.

    Login om te reageren
  4. Ramshoek zegt

    26 november 2007 om 16:45

    In Europa zijn de Sylvia’s nooit populair geweest. In de VS en zeker in Japan is dat anders geweest. Daar zal een nieuwe versie gretig aftrek vinden en inderdaad, vooral de tuners zullen zich weer goed uit kunnen leven op de 240SX / Sylvia.
    Wat betreft Europa, ook hier komt steeds meer het inzicht dat een echt sportieve wagen achterwiel aandrijving heeft – al was het alleen maar omdat het steeds lastiger wordt de immer stijgende vermogens goed over de voorwieltjes aan de grond te krijgen.
    Met de juiste stilering en de juiste naam (geen meisjesnaam als Sylvia a.u.b.), zou een mooie achterwiel aangedreven coupe met 4 cilinder turbo motor (daar ga ik vanuit de geschiedenis van het model even van uit) ook hier een populair model kunnen worden.

    Login om te reageren
  5. FrankyCash zegt

    26 november 2007 om 16:46

    Ik zie een beetje Laguna in de voorkant (ben er niet helemaal weg van maar toch) en de achterkant ziet er zeer schoon uit! Ik zie er wel een markt voor!

    Login om te reageren
  6. Solstice zegt

    26 november 2007 om 16:49

    Wat een ongelooflijk saai jaren ’90 design… Neem dan liever die Foria in productie, die heeft tenminste karakter (met dank aan Lancia, dat wel..)

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    26 november 2007 om 16:49

    Enigszins gebaseerd op de Foria, achterkant volledig gebaseerd op de Honda S2000. :P
    Verder niks mis mee…

    Login om te reageren
  8. Coolguy zegt

    26 november 2007 om 16:49

    Ik loop niet zo warm voor het model zelf maar de terugkeer van een cultauto als die Silvia serie kan ik enkel maar toejuichen!
    Een no-nonsense (betaalbare!) RWD sportauto met turbomotor voorin.

    Login om te reageren
  9. CasperH zegt

    26 november 2007 om 16:51

    @Ramshoek; en achterwielaandrijving had ie. Mijn eerste ervaring met “te vroeg op het gas bij vochtig weer” was in een 240sx :(

    Login om te reageren
  10. Tinos zegt

    26 november 2007 om 16:53

    Neus doet me een beetje denken aan de eerste generatie Toytoa Prius.

    Login om te reageren
  11. Oly zegt

    26 november 2007 om 16:59

    de oude 240sx was mooier http://www.supraquebec.com/halo/fastback/IMG_2770.JPG

    Login om te reageren
  12. MrSelected zegt

    26 november 2007 om 17:04

    Ik ga mij niet over het uiterlijk uitlaten, want daar is nog niets over bekend.

    Maar ik vind wel al dat het idee een goede is. Als nissan nou ook eens met een interessante normale modellenlijn (zonder franse invloeden) kan het nog wel een s helemaal goed komen.

    Login om te reageren
  13. Citrofiel# zegt

    26 november 2007 om 17:07

    edit:-nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  14. Jan C. zegt

    26 november 2007 om 17:12

    Ik heb de nieuwe “Skyline” gezien (noemt men wel anders), vergeleken met deze auto is deze erg slap qua design.

    Login om te reageren
  15. Floryn zegt

    26 november 2007 om 17:14

    wow leuk ja ik vind dat dit wel het straatbeeld verrijkt

    Login om te reageren
  16. STJ zegt

    26 november 2007 om 17:17

    Met de terug keer van de silvia zou nissans sport model lijn weer compleet zijn wat ze hebben de skyline coupe, 350Z en GT-R. En op deze shop moet je niet letten want hij is al 4 jaar oud.

    Hier is een nieuwe. http://www.7tune.com/?p=92

    Login om te reageren
  17. PieterA zegt

    26 november 2007 om 17:17

    Ik zie vooral veel S2000 achteraan. Voor een conclusie is het wachten op het productiemodel.

    Login om te reageren
  18. Gertje zegt

    26 november 2007 om 17:17

    Ik vind het eerder een gewone personen auto vergeleken met de huidige S15 bijna ongekend populair is bij de drifters in Japan.

    Houd het dan bij de huidige S15 en fris die een stuk op

    Login om te reageren
  19. Armada zegt

    26 november 2007 om 17:23

    Ik vind hem er een beetje karakterloos uitzien.

    Login om te reageren
  20. joris zegt

    26 november 2007 om 17:24

    die neus heeft wel wat weg van de Renault Initiale (oud conceptmodel)…

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    26 november 2007 om 17:28

    @ Joris; :shock: Wil je me nooit meer zo laten schrikken? Wat een eng ding is die Renault, ik kende hem nog niet…
    En het is natuurlijk wel een beetje te verklaren dat ze op elkaar lijken, gezien de alliantie tussen die merken.

    Login om te reageren
  22. carsofcoolhaven.nl zegt

    26 november 2007 om 17:35

    Zie er eigenlijk aan de voorkant een Alfa in. Vind de auto als geheel niet lelijk, met name de kont oogt wel, maar zoals meerdere hier ook al concludeerden: het is niet echt van de spannende… Zeker als je in ogenschouw neemt dat er tussen tekentafel en uiteindelijk model meestal nog wel eea aan in het oog springende details weggepoetst worden ‘om de smaak van de massa te winnen’, gaat dit niet baanbrekend worden, zo lijkt het

    Login om te reageren
  23. Berbertje zegt

    26 november 2007 om 17:37

    VInd hem wel vet :)

    Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    26 november 2007 om 17:38

    Ik vind het geen lelijke auto. Zie mezelf al golfjes pesten. }-)

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    26 november 2007 om 17:39

    }:)

    Login om te reageren
  26. LJ zegt

    26 november 2007 om 17:41

    vind hem toch niet mis hoor..

    Login om te reageren
  27. rob(botje) zegt

    26 november 2007 om 17:51

    I like waneer komt er nieuwe 100nx uit????????????

    Login om te reageren
  28. RenesisHP zegt

    26 november 2007 om 17:52

    >:) >-:>

    Login om te reageren
  29. STJ zegt

    26 november 2007 om 17:55

    @rob(botje)

    Nooit daar zit niemand op te wachten je hebt de micra CC die lijkt er op.

    Login om te reageren
  30. SXKLSVEN zegt

    26 november 2007 om 18:07

    zijn 240sx terug van nissan?

    Login om te reageren
  31. wim zegt

    26 november 2007 om 18:24

    hmm als het weer zo een goeie powerslider wordt dan is het mischien wat maare de looks zijn bagger

    Login om te reageren
  32. STJ zegt

    26 november 2007 om 18:26

    Het is een 4 jaar oude fotoshop waarom gaan mensen de uiterlijk beoordelen ik kan je nog 10 andere shops van de silvia tonen. Het gaat om de idee dat er een nieuwe silvia komt maar hoe die er uit komt te zien weet niemand.

    Login om te reageren
  33. STJ zegt

    26 november 2007 om 18:29

    En de titel is wel een beetje raar 240SX/silvia want de 240SX was de Amerikaanse versie er kan beter 180SX staan de echt versie en niet de Ameikaanse met een 2.4L tracktor motor.

    Login om te reageren
  34. Roy zegt

    26 november 2007 om 18:29

    240SX/silvia? hier klopt wat niet. Je hebt 3 verschillende types: de 180SX Sylvia (alleen in japan verkocht), de 200sx (de normale versie), en de 240SX (de lompe amerikaanse versie die totaal zuigt). Er zit wel redelijk wat verschil nog tussen deze auto’s en zijn dus zeker niet hetzelfde.

    Login om te reageren
  35. Roy zegt

    26 november 2007 om 18:29

    Damn STJ was me net voor :(

    Login om te reageren
  36. camiel eurlings zegt

    26 november 2007 om 18:39

    leuk voor in need for speed.. leuk voor tuners… leuk voor bloggers… leuk voor kinderen.. leuk voor hotwheels..

    niet leuk voor de normale burger zoals ons ?

    Login om te reageren
  37. N!SS@N zegt

    26 november 2007 om 18:53

    Zucht… Voor de zoveelste keer. Nissan en Renault werken al een jaar of 2 niet meer samen. (Bedijfswagens uitgezonderd) Alleen de NOTE is in samenwerking met Renault gemaakt………! De bedrijfswagens zullen zich ook binnen 2-3jaar afscheiden van Renault. Er zijn al 2 eigen Nissan Bedijfswagens die de vervanging moeten vormen…

    Login om te reageren
  38. Bol zegt

    26 november 2007 om 19:04

    Als ie achterwielaandrijving krijgt maakt de rest geen moer uit

    Login om te reageren
  39. N!SS@N zegt

    26 november 2007 om 19:04

    BTW… 1/2 jaar terug was er ook al ’n foto van de Silvia S16 uitgelekt…
    http://www.mysportscar.com/andy/s16.jpg
    Deze lijkt mij aannemelijker gezien deze meer lijkt op de Silvia S15. En zeker gezien dat Nissan hun nieuwe grill-vorm (zoals bij murano en note e.d.) op alle nieuwe modellen wil toepassen. En het betreft hier dan geen 240SX, maar de 200SX. Of er moet ineens een 2.4l blok in-liggen… (?). Desondank… Laat maar komen die handel!

    Login om te reageren
  40. STJ zegt

    26 november 2007 om 19:16

    @N!SS@N

    Hier is de nieuwste shop uit de bestcar magazine van deze maand. http://car.biglobe.ne.jp/bestcar/index.html

    Login om te reageren
  41. Citrofiel zegt

    26 november 2007 om 19:41

    @ N!SS@N; Maar Renault en Nissan hebben toch nog steeds een belang in elkaar? Renault heeft een belang van 44% in Nissan, en Nissan iets van 15% in Renault. (Wikipedia) En Carlos Ghosn is toch nog steeds de baas van beide bedrijven? Deze verhoudingen zijn dus verouderd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Verhoudingen_binnen_de_Renault-Nissan_Alliance.png ?

    Login om te reageren
  42. STJ zegt

    26 november 2007 om 19:56

    @Citrofiel

    Renault heeft alleen invloed of europeese nissan’s de silvia is net als de 350Z skyline, GTR en nog veel meer modellen Japans waar op renault geen invloed op heeft.

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    26 november 2007 om 20:05

    @ STJ; Ha! Maar Renault heeft dus nog wél invloed in Nissan, in tegenstelling tot wat N!SS@N zei.

    Login om te reageren
  44. dekster zegt

    26 november 2007 om 20:57

    Voorproefje, voorproefje? Genoeg om een maagkering van te krijgen :P

    Login om te reageren
  45. citrofiel evil twin zegt

    26 november 2007 om 21:06

    Hij lijkt zo wat meer op de Azeal concept van 2 jaar geleden.

    Login om te reageren
  46. Thijs Bosmann zegt

    26 november 2007 om 22:25

    @ N!SS@N ;

    Wat dacht je van de Qashqai dan?(A)

    Het is vooral een belangen verhouding…

    Dus werkt RENAULT nog wel met NISSAN samen..

    dacht je nou echt dat Nissan zulke goeie stoelen kon maken?….

    Gr. Thijs

    Login om te reageren
  47. Rick dos zegt

    26 november 2007 om 22:44

    Dan zie je het plaatje en denk je: niet verkeerd.

    Begin je te lezen en ongeveer hier begin ik dan alweer af te haken….

    “…….er duiken alweer speculaties op over nog een nieuwe coupe van het Japanse merk.”

    Login om te reageren
  48. rob(botje) zegt

    26 november 2007 om 22:50

    @STJ
    maar ik wel,met zon micra cc kan ik niks mee rond sinasappel wagentje

    Login om te reageren
  49. Feanatieke zegt

    26 november 2007 om 23:15

    Enkelen spreken hier over de voorkant, maar hebben jullie de achterkant wel gezien? Oh wat lekker toch…

    Login om te reageren
  50. rico zegt

    27 november 2007 om 00:08

    ik zie hier toch enige gelijkenis…

    Login om te reageren
  51. Willy zegt

    27 november 2007 om 01:55

    @ rico, ja dezelfde kleur heeft hij wel. Voor de rest geen haar hetzelfde.

    Login om te reageren
  52. Dennis zegt

    27 november 2007 om 09:58

    -edit: nutteloos-

    Login om te reageren
  53. Simpson zegt

    27 november 2007 om 11:34

    laat de 100nx maar terugkomen!
    iig een fun bakkie voor de beginnend automobilist die eens wat anders wil dan de buurman, en nee stj, een micra CC is niet hetzelfde.

    *zit nostalgisch te mijmeren over zijn 2.0Gti’tje….*

    Login om te reageren
  54. N!SS@N zegt

    27 november 2007 om 16:02

    @ Citrofiel

    De belangeverhouding die jij op wikipedia aangaf zijn idd. verouderd. Zoals ik al zei heeft de samenwerking slechts 1.5 jaar stand gehouden. (Bedrijfswagens uitgezonderd) Kreeg dit laatst (tevens) nog bevestigd door de (Nissan)-Dealer. En de directie van Nissan (World-Wide) is nooit overgenomen geweest door Renault. Dus Nissan en Renault hebben nooit dezelfde directie gehad. (Lees C. Ghosn)

    Login om te reageren
  55. N!SS@N zegt

    27 november 2007 om 16:51

    Bron Wikipedia: Inmiddels heeft Nissan Motor Company zich reeds uitgekocht uit het Renault Concern. Zij hebben samen twee personenwagens op de markt gebracht (NOTE van Nissan en Laguna van Renault). Omdat Renault en Nissan te verschillende doelstellingen hadden en Nissan zich niet kon vinden in de wensen van Renault om enkele model-lijnen in het sportievere segment te schrappen. Zo was Renault het niet eens met de plannen van Nissan de volgende generatie R-Modellen ook in Europa te verspreiden. (Inmiddels word het nieuwste R-Model [[[R35]]] eind 2007 verwacht. Bovendien heeft Renault tijdens de samenwerking met Nissan nooit de Intentie gehad een markt in Amerika aan te boren. Simpelweg omdat Renault enkel inspraak had op de divisie ‘Nissan Europe’. En niet in het gehele (Wereld-wijde) ‘Nissan Motor Company’. De samenwerking heeft in totaal 1 jaar en 6 maanden geduurd. De enige officiëele connectie die beide merken nog met elkaar hebben is een samenwerkings-verband op gebied van lichtere bedrijfs-auto’s. Reeds heeft Nissan in deze sector al enkele modellen van eigen bodem gelanceerd. (Nissan Atleon) Na verwachting zal Nissan zich begin 2009 (Wanneer het samenwerkings contract bedrijfswagens afloopt) zich ook afscheiden van de Renault bedrijfwagens sector. Medio 2009 word tevens de Nissan’s Zustermerk ‘Infiniti’ naar Europa verwacht.

    Login om te reageren
  56. Citrofiel zegt

    27 november 2007 om 17:09

    @ N!SS@N; Oke, en de rest op de Nederlandse Wikipedia is dus ook verouderd. En dit over Carlos Ghosn klopt dus ook niet?
    “Dan breekt 1999 aan, het jaar waarin Renault een controlerend belang in Nissan neemt en Ghosn als Chief Operating Officer aan de slag gaat bij Nissan Motor Co. Ltd.
    Ghosn gaat voortvarend aan de slag: het aantal toeleveranciers wordt met de helft verminderd en de overblijvers moeten hun prijzen twintig procent verlagen. Alle niet kern-activiteiten worden in de etalage gezet, vijf fabrieken gesloten. De tegenprestatie? ‘Binnen achttien maanden is het bedrijf weer rendabel, of ik stap op’, beloofde Ghosn. Dat bleek onnodig, want die doelstelling werd ruimschoots gehaald. In 2004 mocht Nissan zich zelfs de meest rendabele autofabrikant ter wereld noemen (op Porsche na, dat eigenlijk een nichefabrikant is).”
    Of gaat dit ook alleen over de Europese sectie van Nissan?

    Login om te reageren
  57. JarlSX zegt

    28 november 2007 om 11:10

    Ik kan niet wennen aan dat soort type koplampen, vind ze niet passen bij de rest vd auto. Silvia S15 was dan toch mooier, echt jammer dat die nooit in europa is verkocht.

    wat betreft 240sx/Silvia, dat klopt dus wel

    de 200sx s13 zoals we ‘m hier kennen is de 180sx in japan, en 240sx in america. echter, de 200sx s14 (laatste model verkocht in nederland) heet Silvia in japan, en 240sx in america. hier in europa hadden we trouwens mazzel, hier kwam de s13 met een 1.8 turbo motor, en s14 met een 2.0 turbo motor. de amerikanen moesten het doen met een 2.4 non turbo

    Login om te reageren
  58. phantom zegt

    28 november 2007 om 20:31

    veel te hoog infinity gehalte

    Login om te reageren
  59. Ray (300ZX Twin Turbo) zegt

    4 december 2007 om 14:42

    Het ziet ernaar uit dat het eerder een opvolger gaat worden voor de Sentra coupe en niet van de Silvias.

    Login om te reageren
  60. Svennie zegt

    16 september 2008 om 17:02

    laat ik nou net de gelukkige eigenaar zijn van een 240sx s13
    wat een geweldige auto zeg.
    tis me eerste auto en ik ga hem zeker weten nog niet weg doen daar is hij me veel te mooi voor

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North