• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vrachtwagens gaan 50 rijden op de snelweg

Auteur: Wouter, gepost 11 juni 2008 om 14:40 – 54 Reacties

Vrachtwagentje!

De afgelopen periode zijn de brandstofprijzen explosief gestegen. Als klap op de vuurpijl heeft onze “meedenkende” regering ook nog een accijnsverhoging voor ons in petto. De gestegen BTW inkomsten die gepaard gaan met een hogere brandstofprijs zijn blijkbaar niet voldoende. Als protest gaan vrachtwagenchauffeurs donderdag 50 km/u rijden.

De brancheorganisaties TLN en EVO hebben deze landelijke actiedag met het ‘de maat is vol!’ aangekondigd. Op achttien plekken in het land zullen zij vanaf 11.55 uur een half uur lang 50 kilometer per uur rijden op de snelweg. Het is de bedoeling dat automobilisten zich scharen achter colonnes van vrachtwagens. Wie daar geen zin in heeft, willen we graag wijzen op dit filmpje.

Ook interessant!

  • Video: jongeren in onder andere BMW M4 als gekken over de snelweg
    Video: BMW M4, Mercedes en meer rijden als gekken over de snelweg
  • Nederlanders rijden steeds langzamer op de snelweg
  • Camera's gaan zorgen dat scooters tussen de auto's rijden
  • Video: opeens stoppen op de snelweg
    Video: opeens stoppen op de snelweg

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

trucks, Verkeer

Vorig bericht: « Classics gespot
Volgend bericht: Motorfietsen zijn slechter voor het milieu dan SUV’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jordyenbmw zegt

    11 juni 2008 om 14:42

    Dan kunnen we allemaal zeker weer in de file staan

    Login om te reageren
  2. xaray zegt

    11 juni 2008 om 14:46

    effe offtopic. hoe wordt accijnzen uitgesproken? assijnzen of aksijnzen :p?

    Login om te reageren
  3. Tenck zegt

    11 juni 2008 om 14:47

    Lekker allemaal, stakende bussen, stakende vrachtwagens. Straks is mijn fiets ook nog gejat.

    Denk dat ik maar ga staken voor een staakverbod.

    Login om te reageren
  4. Benny1 zegt

    11 juni 2008 om 14:52

    Pak de regering nou eens aan in plaats van jezelf!!!

    Login om te reageren
  5. Lout zegt

    11 juni 2008 om 14:53

    Een staakverbod zoals in Spanje, Frankrijk en Portugal zou een stuk effectiever zijn! Maar 3x toeteren, een half uur 50 rijden,…. wat een kneuzenacties!!!!

    Login om te reageren
  6. Lout zegt

    11 juni 2008 om 14:54

    staakverbod = staking uiteraard! Ik was de post van Tenck aan het lezen :p

    Login om te reageren
  7. Lil Jeezy zegt

    11 juni 2008 om 14:54

    Ik snap hun niet WAAROM pas NA 11:55 en WAAROM maar EEN HALF UURTJE? en WAAROM 50km/h? en WAAROM niet 20km/h en de hele dag door VEEL leuker.. :P

    Login om te reageren
  8. CasperH zegt

    11 juni 2008 om 14:54

    Hmm, ik snap het enerzijds wel, maar ik zou toch graag een publieksvriendelijker actie zien. Uiteindelijk kunnen wij als automobilisten er ook niet veel aan doen en treffen wij in principe hetzelfde lot.

    Wel goed dat ze in actie komen, in tegenstelling tot de automobilist die altijd maar alles lijkt te slikken.

    Login om te reageren
  9. M Freak zegt

    11 juni 2008 om 14:55

    Een half uur lang met je vrachtwagen de weg blokkeren lijkt me een beter plan.

    Login om te reageren
  10. Freddy zegt

    11 juni 2008 om 14:56

    Snap niet waarom ze niet de accijns verlagen.
    Is alleen dit jaar al in belgië 6x verlaagd.

    Zijn toch 1 europa????

    Het kabinet begint steeds meer op de maffia te lijken.

    Login om te reageren
  11. Peter zegt

    11 juni 2008 om 14:59

    Aksijns.

    automobilisten protesteren al jaren met langzaamrijden: files.

    Login om te reageren
  12. kon zegt

    11 juni 2008 om 15:00

    dit is toch juist heel goed? de automobilisten moesten hier eens een voorbeeld aan nemen

    Login om te reageren
  13. Fede zegt

    11 juni 2008 om 15:02

    Ik ben niet snel voor akties, maar hier sta ik 100% achter.
    Laat maar komen die vrachtwagens! Het mooiste zou zijn als ze wat van die dingen ook op het binnenhof parkeren.

    Login om te reageren
  14. ITALIAgait zegt

    11 juni 2008 om 15:02

    Casper

    2e deel , 100% mee eens

    Login om te reageren
  15. Ringfan zegt

    11 juni 2008 om 15:05

    Laat ze het gewoon in de spits doen!!!

    Kom ik tenminste op tijd op mn werk…

    Login om te reageren
  16. M Freak zegt

    11 juni 2008 om 15:09

    We moeten misschien voor hen die een auto hebben, afspreken de ingangen van het Binnenhof af te sluiten. En protesteren.
    Heisa’s daar in Den Haag.

    Login om te reageren
  17. Johan zegt

    11 juni 2008 om 15:12

    Ik vind dat sportwageneigenaren (en andere bezineslurpers) zich ook moeten verenigen en dergelijke acties moeten gaan houden!

    Wie doet er mee!?

    Login om te reageren
  18. jan zegt

    11 juni 2008 om 15:25

    Waarom niet alle overheidsgebouwen in Den Haag blokkeren met vrachtwagens en bussen! Nu hebben wij er last van en niet de overheid!

    Login om te reageren
  19. gioor zegt

    11 juni 2008 om 15:28

    jaor..
    gaan de bussen weer rijden, maar dan sta je jaren in de file omdat de vrachtwagens 50 gaan rijden..
    ik word schijtziek van al dat gestaak!
    Ik moet zo in de vakantie terug naar school omdat ik dingen nog niet afgerond heb omdat ik gewoon niet naar school kon…
    is tog helemaal van de zotte !

    Login om te reageren
  20. RenJie zegt

    11 juni 2008 om 15:34

    @xaray

    meen je dat serieus of wat :P het is de tweede, dat kan ik je wel vertellen.

    Login om te reageren
  21. TnT_200BhP zegt

    11 juni 2008 om 15:38

    @ Johan

    Koop je een sportwagen, dan ga je er op een bepaalde manier mee akkoord dat deze enorm verbruiken.. Ik kan er zelf van meespreken.. Natuurlijk zal ik de huidige benzineprijzen zeker niet goedkeuren, maar om als sportwageneigenaar actie te gaan voeren, zal je weinig goede respons op krijgen vrees ik…

    Login om te reageren
  22. CasperH zegt

    11 juni 2008 om 15:38

    @ Johan: top! Tellen mijn modelauto’s ook?

    Login om te reageren
  23. Guan zegt

    11 juni 2008 om 15:42

    De beste stimulering voor technische ontwikkeling is oorlog. De beste stimulering voor de vermindering van brandstof verbruik moet wel een hogere prijs zijn, gooi maar omhoog dus die accijns.
    Moet aan de andere kant natuurlijk wel de aanschaf van een nieuwe zuiniger auto goedkoper worden. (En dat deel begrijpen ze geloof ik nog steeds niet in den Haag)

    Maar goed, het brandstof verbruik van een zeecontainer gaat natuurlijk enorm naar beneden wanneer ze 50 ipv 80 rijden, dus doe maar. Je zou natuurlijk ook kunnen beginnen om de aerodynamica van zo’n ding wat beter te maken, remenergie terug winnen en zo zijn er vast nog wel wat dingen te bedenken.

    Dit is dus de positieve benadering he, misschien maakt het je dag wat beter ;-)

    Login om te reageren
  24. Testpiloot zegt

    11 juni 2008 om 16:01

    Wat was de boete ook alweer voor rijden over de vluchtstrook….plankgas?

    Login om te reageren
  25. Peter zegt

    11 juni 2008 om 16:02

    een stilstaande auto stoot niks uit en belast het milieu niet. Dus weg met die wegenbelasting op gewicht.

    Brandstofkosten omhoog als je verbruik wilt beperken.

    Dan heb je de keus: meer rijden? Dan een zuinigere auto kopen. Veel verbruikende auto willen hebben? Dan minder rijden.

    Want wat nu gedaan wordt is gewoon smerig: mensen die al een auto hebben kunnen ‘m niet zomaar eventjes inruilen voor een zuinige. Want die zijn nieuw en op nieuwe auto’s zit zoveel belasting dat dat niet haalbaar is.

    Je kunt hier beter een oudere benzine auto kopen ipv je oudere diesel. En die oudere diesel is niet zo interessant voor kopers. Dus export en dus lagere prijzen. Dus minder geld om nieuw en zuinig te kopen.

    Overheid eet weer van drie walletjes: accijns en BPM en wegenbelasting.

    Het kan bijna uit om in Luxemburg te gaan tanken vanuit Arnhem…..

    Login om te reageren
  26. RScosworth zegt

    11 juni 2008 om 16:05

    Ik ben blij dat ik in het grensgebied met Vlaanderen woon waar de accijnzen al zes maal verlaagd zijn dit jaar. Niet dat die paar centen me zoveel uitmaken, maar nu gaat mijn geld in ieder geval niet naar die kwal met z’n kalfsfoetusleren cape aan. 775 miljoen (driekwart miljard) euro, waar doen we het allemaal voor.

    Login om te reageren
  27. pt0x zegt

    11 juni 2008 om 16:10

    ipv dat mensen gaan klagen over het feit dat ze een staking uitvoeren welke voor hun vervelend is nou eens gaan nadenken over waarom ze het doen?!

    deze tijden zijn juist goed uitgedacht zodat het publiek er minder last van heeft. verder, eigenlijk zou heel nederland mee moeten doen want dit kan gewoon niet langer.. per maand betaal ik per tank gemiddeld 2 euro meer de laatste tijd, waar gaat dit over… tjonge

    Login om te reageren
  28. Piet zegt

    11 juni 2008 om 16:17

    Waarom niet gewoon tanken bij de keine maatschappijen, en de grote jongens links (of rechts) laten liggen. ontstaat er mischien wel een prijzenoorlog!!

    Login om te reageren
  29. Guan zegt

    11 juni 2008 om 16:32

    Ik zat hier een reactie te typen, maar heb hem maar weer weggehaald, want het was echt te onvriendelijk. Dat kan ik gewoon niet maken ;-)

    Login om te reageren
  30. AutoInformatief zegt

    11 juni 2008 om 16:33

    Zoals al meerdere hier melden. Pak de regering eens zelf aan. Dump een groep vrachtwagens voor het binnenhof etc. Daar bereik je meer mee dan dat je iedereen zit te pesten op de snelweg.

    Volgens mij snapt de regering niet helemaal dat wij nogal afhankelijk zijn van die vrachtwagens. Ik weet in ieder geval vrij zeker dat als de leverancier van de plaatselijke supermarkt niet meer kan rijden dat hier een heel dorp daar niet al te blij van wordt.

    Login om te reageren
  31. Melvivio zegt

    11 juni 2008 om 16:50

    Ha ik ga morgen mee 50 rijden in mijn auto! beetje iedereen opfokke ! toeteren en zo, heel verkeer gek maken !

    Login om te reageren
  32. Silverarrow zegt

    11 juni 2008 om 16:50

    In de file staan doen we toch al, ik zeg lekker mee doen. Topactie, alleen dat halve uurtje mogen ze van mij wel 1 uur van maken.

    Login om te reageren
  33. Mies zegt

    11 juni 2008 om 17:05

    Als ze die 50 halen….. files zijn er toch wel.

    Login om te reageren
  34. segura zegt

    11 juni 2008 om 17:30

    dat ze maar doen waarom niet direct de brusselse ring gaan bezetten veel beter en dan op de autostrade blokken de 3 rijbanen + de pechstrook bezetten veel beter

    Login om te reageren
  35. raceman zegt

    11 juni 2008 om 17:33

    50 per uur?
    normaal rijden ze 45

    Login om te reageren
  36. marruk zegt

    11 juni 2008 om 17:48

    @Lil Jeezy:
    niet leuker, maar effectiever. Die spanjaarden en fransen zijn tenminste echte doorblazers, zulke echte chauffeurs zijn er in Nederland maar weinig (in verhouding). Dus ja, als hun passie dan wordt vernageld door de brandstofprijzen (het moet wel beetje leuk/financieel goed te doen, zijn), dan komen ze in actie.
    En niet zo’n beetje ook. Ik zeg prima, maar wel 1 dag.
    Want ik moet er niet aan denken dat we zaterdag ook allemaal bij de AH met 3 winkelwagens vol voor 1 gezin in de rij bij de kassa staan, of dat 40% van de brandstofpompen al door z’n voorraad heen is. No thanks!

    Maar een half uurtje 50 rijden.. kom op zeg haha.
    Bijna nog lachwekkender dan dat 3 keer toeteren.
    En dáar werd al bijna 10 minuten aan besteed in het 8-uur Journaal..
    Haha, Nederland is ook niks gewend.
    Slechte bereikbaarheid, links kabinet, weinig kilometers per jaar is logisch
    in zo’n klein land waar alles relatief om de hoek is..
    Maar transporteurs rijden echt VEEL hoor jongens, héél veel..
    En dan gaan mensen zeiken en agressief worden.
    Ik zou zeggen, loop even 2 weken mee! Kijken of je het dan begrijpt.
    Stappen er misschien ook nog ns een paar eindelijk in de trein in plaats van in hun Golf.

    Zullen we morgen gewoon de A1, A2, A4 en A27 blokkeren met die veel-tonners? :D

    Login om te reageren
  37. Windhoos zegt

    11 juni 2008 om 17:51

    @Caspar, met een publieksvriendelijke halen ze niet de nodige aandacht in de media en laat de media nou net een enorm sterk middel zijn tov andere mogelijkheden.

    Trouwens, een meerderheid vergeet trouwens volgens mij dat ze niet alleen staken voor zichzelf, maar ook voor héél autorijdend Nederland. Ik ben bv ook niet blij met die constante verhogingen

    Login om te reageren
  38. Windhoos zegt

    11 juni 2008 om 17:52

    Een publieksvriendelijke actie bedoel ik uiteraad

    Login om te reageren
  39. marruk zegt

    11 juni 2008 om 17:56

    @Melvivio:
    lol :P

    Login om te reageren
  40. jamesBROWN zegt

    11 juni 2008 om 18:15

    Kijk, dez actie vind ik nog acceptabel, maar die vrachwagens die de hele snelweg blokkeren mogen voor mijn part worden opgeknoopt.

    Login om te reageren
  41. Bxl zegt

    11 juni 2008 om 18:17

    sva é we schieten tenminste in gang!

    het begon met toeteren, daarna 50 per uur rijden,

    wie weet wat hierna komt, heuse blokkages? betogingen??

    Laat maar komen!!

    Login om te reageren
  42. tv zegt

    11 juni 2008 om 19:03

    Ik zeg op vrijdag 16:00 uur Den Haag op slot

    Login om te reageren
  43. Benjamin1 zegt

    11 juni 2008 om 19:47

    @ tv, dat is 1, den haag om 16:00 op slot op vrijdag, maar daarnaast ook gewoon 1 week geen transporten
    De schade die multinationals dan lijden, en wat te denken over de haven van Rotterdam. Binnen 2 dagen ligt Balkenende HUILEND aan de voeten van het volk. Jammer dat mensen niet begrijpen hoeveeel macht ze hebben als ze 1 blok vormen.

    Login om te reageren
  44. AudiSport.be zegt

    11 juni 2008 om 22:54

    Net terug uit Eindhoven. Geen probleem hier. *gniffel gniffel*

    Login om te reageren
  45. Sorcerer zegt

    11 juni 2008 om 23:03

    Ga lekker het binnenhof bezetten… elke dag opnieuw een paar trucks die de boel blokkeren totdat ze worden afgesleept, dan piept ‘de politiek’ wel anders…

    Maar tot die tijd blijven die plannen voor die accijns gewoon staan en vervelen jullie mij alleen maar… rijden is sowieso al steeds minder leuk de laatste tijd. Gelukkig hoef ik pas later de weg op morgen, anders was ik echt pissig geweest…

    Ik betaal die accijns ook niet voor m’n lol, maar filerijden kost nog meer brandstof…

    Login om te reageren
  46. Bas zegt

    12 juni 2008 om 03:27

    Jammer van al deze acties in de EU. De regering zal niet luisteren…immers…de olie wordt er niet minder schaars door en “men” heeft dit dertig jaar geleden al zien aankomen.
    We moeten ook niet demonstreren vanwege de hoge brandstofprijzen…we moeten demonstreren tegen de onwil de accijnsopbrengsten te investeren in goede alternatieven.

    Login om te reageren
  47. colourAgga zegt

    12 juni 2008 om 09:20

    Vrachtwagenrijders, als ik jullie was zou ik den haag afsluiten. Vanaf 8 uur: 4 vrachtauto’s op de Utrechtse Baan en 2 op de A44/N44/Rijksstraatweg.

    Dan voelen ze het wel :)

    Login om te reageren
  48. Corrado vr6 slc zegt

    12 juni 2008 om 09:51

    Beter rijden ze met de grootste vrachtwagens die overheids gebouwen binnen.
    Ik kan en wil niet snappen dat die benzineprijzen zo hoog zijn.

    Login om te reageren
  49. Ben zegt

    12 juni 2008 om 10:24

    Normaal vind ik deze acties echt verschrikkelijk, maar ik steun ze 100%

    Login om te reageren
  50. Sparky zegt

    12 juni 2008 om 16:23

    @Bas: de huidige brandstofprijzen hebben NIETS maar dan ook echt helemaal NIETS met de schaarste van de olie te maken, en des te meer met de vreselijk uit de klauwen gelopen graai praktijken van onze eigen overheid. Van een litertje benzine gaat 61.5% (!!) aan accijnzen naar de overheid, en raad eens? Over dat hele bedrag, dus inclusief de accijns, wordt ook nog een BTW berekend!

    Dus ga nog maar even lekker voorover gebukt staan met je broek naar beneden…

    Onze wegenstelsel is dusdanig fragiel dat er erg weinig voor nodig is om het gruwelijk vast te laten lopen. Dus als er nu even iemand een vrachtwagen dwars over de ringweg van Den Haag zet met een “spontaan” gesprongen luchtleiding (=muurvast op de rem), zijn alle heren en dames politici wel een paar uurtjes later thuis.

    Ennuh, de trein nemen in plaats van de auto of motor? Weet je wel wat dat kost? Ik ben meer dan 2 keer zoveel kwijt om op m’n werk te komen, en dan heb zit je nog met aansluitingen, vertrektijden, lopen van en naar de bushalte, en meer dan 2 keer de normale reistijd. Tenzij je bij een groot station woont en bij een ander groot station werkt, is het openbaar vervoer geen haalbare optie.

    Login om te reageren
  51. Windhoos zegt

    12 juni 2008 om 18:06

    @Sparky, het heeft toch wel wat te maken met het opmaken van olie hoor. Of denk je soms dat al die wetenschappers maar uit hun nek zitten te kletsen, dat lijkt me toch stug……..

    Login om te reageren
  52. Kenny zegt

    13 juni 2008 om 10:34

    Windhoos,

    Jij gelooft dus alles maar dan ook alles wat iedereen zegt? Er wordt zelf gezegd dat 62% van een liter benzine naar de staat zelf to gaat? Heeft olieschaarste daar dan iets mee te maken? Hebben wetenschappers daar iets mee te maken? Gaat die 62% van die €1,60 dan naar hun? Dacht het niet. Wij worden gewoon opgelicht door de regering.

    Login om te reageren
  53. Pim Brussee zegt

    14 juni 2008 om 10:30

    Er is zoveel olie nog op te boren, dat wij nog dicenia lang daarop kunnen teren.

    De z.g. olieschaarste is uitsluitend een kwestie van politiek en handel. Als de vraag stijgt gaat de prijs omhoog. Shell en Esso bepalen de prijs. Dus… tank massaal bij andere maatschappijen, gaan de marktleiders vanzelf de prijs naar beneden draaien.

    Login om te reageren
  54. Pim Brussee zegt

    22 juni 2008 om 17:33

    TLN en de VERN gaan niet over tot actie, want de overheid heeft toezeggingen gedaan. Zij snappen blijkbaar niet dat beloftes van de overheid NOOIT nagekomen worden. Bos lacht zich een bult, want de accijnsverhoging gaat gewoon door.

    Een ding is duidelijk, in het beroepsvervoer is schijnbaar alleen de OV-sector in staat actie te voeren. Lid worden van bovengenoemde organisaties kost dus geld, maar brengt niets op dan alleen maar toeteracties en oeverloos geklets.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North