• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VROM blijft geloven in roetfilter, 20 miljoen extra

Auteur: robbie, gepost 27 augustus 2007 om 17:44 – 15 Reacties

Roetfilter

Ondanks dat het feit dat er sterke twijfels zijn bij de veiligheid van achteraf ingebouwde roetfilters blijft het ministerie van VROM erin geloven. En dat onderstrepen ze door voor dit jaar 20 miljoen(!) euro extra aan subsidie uit te trekken. Er moet 20 miljoen extra uit getrokken worden omdat het erop lijkt dat het subsidieprogramma ten onder gaat aan zijn eigen succes. Er zijn zoveel mensen die achteraf een filter in laten bouwen dat het oorspronkelijke budget veel te weinig blijkt te zijn.

En dat is niet vreemd als je bedenkt dat merken als Ford, Volvo, Kia en site’s als gratisroetfilter.nl retrofit-filters voor nop aanbieden. Ze vertellen je er alleen niet bij wat de levensduur is (+/- 100.000 km) en dat je dat nieuwe filter wel zelf moet betalen. Ook houden retrofit-filters maar 70% van de roetdeeltjes tegen. Maar ach het klinkt zo milieuvriendelijk he…

Ook interessant!

  • DS 7 Crossback Élysée
    DS 7 Crossback Élysée is extra lang en extra luxe
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • Video: niet crashen op een recht stuk blijft lastig
    Video: niet crashen op een recht stuk blijft lastig
  • Renault Express pickup
    Renault Express pickup is extra fun, niet geel

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, roetfilter

Vorig bericht: « Met je kart door de stad
Volgend bericht: Eerbetoon aan de Ring: Opel Astra OPC Nürburgring Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klassiekerrally zegt

    27 augustus 2007 om 17:45

    Ach ja… We stinken toch ook met z’n allen in de CO2 hype. Die onzin kost ook kapitalen. Dan kan dit er nog wel bij ;)

    Login om te reageren
  2. Fastback zegt

    27 augustus 2007 om 17:51

    rotfilter

    Login om te reageren
  3. michiel zegt

    27 augustus 2007 om 18:10

    lol!!! steek dan 20 miljoen in het uitbreinden van technologie voor minder verbruiken en meer prestaties ofzo … 20 miljoen voor die paar gram roet van een auto ik vindt het overdreven…

    Login om te reageren
  4. Armada zegt

    27 augustus 2007 om 18:11

    En wat doen ze met de echt goede alternatieven?

    Die worden extra zwaar belast.

    Way to go.

    Login om te reageren
  5. volvo-adept zegt

    27 augustus 2007 om 18:30

    @klassiekerrally

    roetfilter en CO2-uitstoot zijn 2 verschillende discussies. Ben het met je eens dat de CO2-discussie een hype is, niet gebaseerd op feiten. Maar een roetfilter houdt de fijne stofdeeltjes tegen, die op de lange duur slecht zijn voor je longen, etc. Dus m.i. is het stimuleren van roetfilters zinvoller dan de CO2-discussie.

    Login om te reageren
  6. Hans4Clean zegt

    27 augustus 2007 om 20:13

    Het volgende bericht heb ik reeds 12-01-07 aan het VROM doorgemaild, eea zou onderzocht worden…

    Lijkt mij verstanding om eens te verdiepen in andere wellicht betere ontwikkelingen “alternatieve brandstoffen” zoals de volgende firma O2Diesel, bekijk de te halen resultaten eens op deze link! http://www.o2diesel.com/technical.php

    O2Diesel heeft een diesel met ethanol ontwikkeld, wat effectiever lijkt dan de roetfilters, wordt in de US Brazilie / Canada reeds toegepast.
    (Parallel lopen reeds op de markt zijnde ontwikkelingen van Mercedes en VW met het zgn bluetec systeem.)

    Vanaf 30 Juli 2007 is het in Nederland welbekende Veolia (busbedrijf) in Frankrijk reeds met O2Diesel van start gegaan, voor meer info zie http://biz.yahoo.com/iw/070730/0283951.html

    Vanaf 14 Aug 2007 is de spaanse “Seville Bus Fleet” ook met O2Diesel(TM) van start gegaan.

    Tja lijkt dat wij Nederlanders een eigen weg bewandelen, waardoor we achterop schema kunnen gaan lopen met de rest van Europa…..Wereld…

    Login om te reageren
  7. Martijn zegt

    27 augustus 2007 om 20:24

    als dit doorgaat ga ik verhuizen uit nederland… wat een land zeg…

    @ volvo-adept: tsjaa en als we allemaal stoppen met roken helpt dat ook tegen opwarming van de aarde…? Vast wel een klein beetje en alle beetjes helpen!!! ;-)

    Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    27 augustus 2007 om 20:34

    @ volvo-adept: je hebt natuurlijk wel gelijk. En het is ook goed dat er geld wordt gestoken in een schoner milieu. Maar ’t klinkt altijd zo eenzijdig. Alsof er alleen maar aan symptoombestrijding wordt gedaan.

    Login om te reageren
  9. volvo-adept zegt

    27 augustus 2007 om 22:48

    @klassiekerrally

    Denk dat wij wel op één lijn zitten. Wat een verademing dat er ook nog mensen zijn die niet meejanken met Al Gore c.s. en volgens de diverse fora zijn dat er heel wat. Enig idee waarom dan toch de politiek en vrijwel alle grote bedrijven enthousiast achter deze malloot aan blijven rennen m.b.t. de zogenaamd door onze CO2-uitstoot veroorzaakte klimaatverandering?

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    27 augustus 2007 om 22:49

    @Klassiekerrally

    “Alsof er alleen maar aan symptoombestrijding wordt gedaan.”

    Wat?! En je verbaasd je hier echt over? Ooit ergens op deze aardkloot een pro-actieve regering gezien?

    Alhoewel Bush kun je wel pro actief noemen in Irak but you know that story…..

    Login om te reageren
  11. casanova zegt

    28 augustus 2007 om 00:58

    “Ondanks dat het feit dat er sterke twijfels zijn bij de veiligheid…”

    Veiligheid is toch niet het probleem? Meer de effectiviteit.

    Login om te reageren
  12. lex van Zandvoort zegt

    2 september 2007 om 09:31

    De roetfilter gaat 70 tot 80000 kilometer mee en moet dan vervangen.
    Het zoveelste addertje onder het gras.
    De grootste vervuilers zijn de vliegtuigen per 24 uur 10.000 liter kerosine in de lucht, maar de dieselrijders moeten straks een roetfilter.
    Wie houd wie nu voor de gek.
    Buiten dat opwarming van de aarde heeft andere oorzaken.
    Eebn roetfilter is slchts een druppel op een gloeiende plaat

    Login om te reageren
  13. Peter zegt

    12 september 2007 om 13:36

    Gaat een roetfilter echt maar zo beperkt mee? Dat lees ik namelijk nergens.

    Login om te reageren
  14. Karel zegt

    3 oktober 2007 om 10:39

    Wat is het nu voor een moeite om de filter in te laten bouwen als het je uiteindelijk niets kost en je bij kunt dragen aan het terugbrengen van de uitstoot van de fijne (= schadelijke) stof deeltjes?

    En voor wat betreft Al Gore cs: het lijkt me toch verstandigere om iets te doen en er later achter te komen dat het smelten van de kappen niets te maken heeft gehad met de CO2 uitstoot dan dat we er achteraf achterkomen dat die man (en velen met hem) het toch bij het rechte eind had en dat we ongelovelijk veel geld moeten uitgeven om de gevolgen van de opwarming van de aarde te beperken.

    Login om te reageren
  15. ondernemer zegt

    16 februari 2009 om 21:00

    We moeten euro 3-4-5 en straks 6-7 m’n bedrijfsauto,s zijn 4 jaar oud en moet ze maar weg gooien want ik krijg er niks meer voor en moet maar weer nieuw kopen 75000 euro per stuk om aan de norm tevoldoen
    Deze kleine vrachtautotjes zijn type goedgekeurd voldoen aan de roet uitstoot bij A.P.K. en zijn allen euro 3 en kunnen nog 10 jaar mee en zijn 99% tehergebruiken WAT NOU MILIEU !
    Het is kapitaal vernietiging en geldklopperij onzin dus
    ONDERNEEM HET MAAR NIET MEER IN NEDERLAND
    We worden omzeep geholpen door de regelgeving

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North