
De grappen over senioren, parkeergarages en parkeerassistenten voor BMW’s liggen voor de hand, maar het gaat hier om een nogal ernstig ongeval, dus we houden ons in. In Hamburg heeft een 63-jarige vrouw het klaargespeeld om op de derde verdieping van een parkeergarage dwars door een betonnen muur te rijden. Hierbij landde de auto op zijn dak. De vrouw overleefde het eenzijdige ongeval wonderwel.
Volgens de brandweerman ter plaatse is er hier sprake van een klassiek gevalletje rem/gas verwisselen, dan wel de Drive met de Reverse in een automaat. De dame in kwestie was slecht vertrouwd met het voertuig, dat zij gehuurd had. Zo kon het gebeuren dat ze volle bak door de muur ging (dat ging dus niet zacht), een koprol maakte, en 8 meter verder ondersteboven op het asfalt smakte. De vrouw is zwaargewond naar het ziekenhuis afgevoerd.

Bekijk een nieuwsitem van een lokaal Hamburgs medium HIER.
Met dank aan Arnoud voor de tip!





RIP E92!
Een wonder dat ze levend uit de auto is gehaald.
Als je het zo bekijkt zou je niet verwachten dat je nog levend zou zijn als je daar in hebt gezeten.
@ascari15: zo te zien heeft de sterkte van de B-stijl haar gered
-edit: nutteloze bijdrage-
@sir_smokalot: die muur was geen 40 cm dik hoor, check deze video eens: http://www.oe24.at/video/news/videoArticle/BMW-faellt-von-Parkhaus-Schwer-verletzt/40409402
Zei ik 40 cm? Ik bedoelde natuurlijk 40 mm :8
@sir_smokalot: net zo geloofwaardig als je originele verhaal.
@potver7:
idd, vrij dun muurtje. De voorkant van de BMW ziet er ook niet heel er beschadigd uit. Verbaas me er nog steeds over dat ze op zulke plekken geen sterker muurtjes plaatsen. Kan altijd gebeuren..
Gebeurd wel vaak valt me op! Nou kan je de bestuurder(sters) de schuld geven maar die muren moeten toch wel sterker zijn dan dit! :D
een 40 cm dikke betonnen muur ..
altijd lachen op autoblog ..
Erm…juist. Zie mijn eerdere comment.
Drie verdiepingen gaat nog niet zo hard hoor. Als het 15 meter hoog was ging ze 60 km/u, bij 10 meter hoog 50 km/u. Met dank aan de Splat Calculator hehe.
@texter: en bij 8 meter 45 km/u…12.5 m/s. Crashtest dummy snelheden dus.
-=edit: is gefikst.=-
aangezien we het ons voor kunnen stellen dat een 63 jarige dame een BMW kan bezitten hoeven we tenminste geen doodstraffen uit te delen ..
en is het geen verwend oud wijf ..
en had er niet voor het zelfde geld een kleuterklasje of je oma onder de auto gelopen ..
dat is bij Canadees-Aziaten van 17 jaar op een doodstille weg wel anders ..
@lincoln: Hoho. Of ze een BMW bezit weten we niet. We weten alleen dat ze er een gehuurd heeft.
Let me get this straight… dus uhh de auto lande op zijn eigen dak? En dat was na dat ie door een zogenaamde 40cm dikke betonnen muur reed? en na een koprol 8 meter verder kwam terwijl er 2 meter verder een ander gebouw stond?
….uhmm…okéjjj
@GOD:
natuurlijk vat je dat niet ..
ubermenschen hebben zichzelf geschapen ..
@lincoln: haha scherp, netjes ;)
@GOD: 8 meter recht naar beneden als een boterham die op de besmeerde kant terechtkomt.
@texter: 3 verdiepingen is meer dan 8 meter.
Ohh vandaar dat ie het asfalt niet raakte maar op zijn eigen dak lande. ok ik snap hem nu.
@GOD: en eigenlijk is zo’n BMW mooi 50/50 uitgebalanceerd dus als de auto gewoon van boven naar beneden was gevallen zoals ze bij Mythbusters weleens auto’s droppen, dan was hij gewoon op zijn wielen terechtgekomen.
@texter: Zon BMW is ook langer als 2 meter dus ze zou normaal gesproken klem zitten tussen die 2 gebouwen.
Ik denk chaos theory. je weet wel kikkers die van geslacht veranderen waardoor je word opgevreten door een he-bitch-she-male-raptor. wat is daar op uw antwoord?
@texter: Ja tuurlijk… Als je rijdt zal eerst de achterkant vallen en dan de voorkant en NIET zoals op tv waar ze de auto mooi in een keer laten vallen…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ach, geen oostblokker die dat niet kan fixen.
ongelukje, kan gebeuren. vrouwen kunnen immers niet echt zo goed autorijden….
Levensgevaarlijk die BMW’s , je moet immers een afgestudeerde coureur zijn om ze op de weg te houden.
@norge: Exactemundo, de rest kan in een Hyundai of Caddy (die ik overigens ook heb gekocht, lekker stouwen met dat hok) ;-)
@highperformance: hoho maar ik heb wel een maxi fourmotion met luxe pakket moet wel premium zijn. ;)
@norge: shoot, ikke niet. was vergeten dat een caddy priemijum is…. klotezooi, nou dan plak ik er wel wat extra badges op…
@highperformance: heho is geen BMW hoor zo’n Caddy , op een Caddy mag je alleen reclame plakken , geen fake badges.
@norge: Conclusie? Je kan niet rijden maar wilt WEL een “rijdersauto”? Dan is een BMW met automaat een dikke faal.
Conclusie: je vindt dat je autoliefhebber bent, en je koopt een Hyundai I30 … da’s pas een dikke fail.
@rechercheur: blijf er wel mee op de weg , ook in de winter.
@norge:
hap hap :-)
@sir_smokalot heeft al zijn geloofwaardigheid en credibility die hij in al die jaren zwoegen bij elkaar heeft gesprokkelt bij deze in 1 keer verloren ..
(A) eens ..
(B) ietsje meer eens ..
(C) klopt helemaal ..
(D) klopt helemaler ..
@lincoln: D
gesprokkeld. En voor wat betreft die geloofwaardigheid geef ik je helemaal gelijk. Maar aan mijn credibility is niets veranderd! Ok?!
@sir_smokalot:
Jongen, ga er niet zo op in ;-)
@sir_smokalot: Misschien is alleen je spelling nog geloofwaardig?
“Credibility refers to the objective and subjective components of the believability of a source or message”. maar ja voor de rest lig je eruit!
Nee toch. Nou dan ga ik maar in een hoekje zitten te huiilen. My life sucks now.
@sir_smokalot: Lekker op in blijven gaan, lekker blijven schrijven, ik kan er om lachen!
@sir_smokalot:
hey dude .. its me .. @lincoln ..
:lol: T lbijft lache
Owja, wat die auto betreft? Ik vind het wel weer opvallend. Niet de eerste keer dan een BMW op zijn dak beland maar de inzittenden het overleven. Toeval of bouwt BMW zijn dakconstructies echt een stukje sterker dan andere fabrikanten? Zijn hier cijfers van? Aan de andere kant, een val van 8 meter overleven is ook wel geluk hebben hoor…
@Cantago: BMW maakt wel regelmatig bij een introductie melding van de torsiestijfheid van het staal. De Lamborghini Aventador heeft een CFRP monocoque met een stijfheid van 35.000 Nm/graad. Indrukwekkend.
Lijstje gejat van German car forum:
Alfa 159 – 31.400Nm/degree
Aston Martin DB9 Coupe 27,000 Nm/deg
Aston Martin DB9 Convertible 15,500 Nm/deg
Aston Martin Vanquish 28,500 Nm/deg
Audi TT Coupe 19,000 Nm/deg
Bugatti EB110 – 19,000 Nm/degree
BMW E36 Touring 10,900 Nm/deg
BMW E36 Z3 5,600 Nm/deg
BMW E46 Sedan (w/o folding seats) 18,000 Nm/deg
BMW E46 Sedan (w/folding seats) 13,000 Nm/deg
BMW E46 Wagon (w/folding seats) 14,000 Nm/deg
BMW E46 Coupe (w/folding seats) 12,500 Nm/deg
BMW E46 Convertible 10,500 Nm/deg
BMW X5 (2004) – 23,100 Nm/degree
BMW E90: 22,500 Nm/deg
BMW Z4 Coupe, 32,000Nm/degree
BMW Z4 Roadster: 14,500 Nm/deg
Bugatti Veyron – 60,000 Nm/degree
Chrysler Crossfire 20,140 Nm/deg
Chrysler Durango 6,800 Nm/deg
Chevrolet Corvette C5 9,100 Nm/deg
Dodge Viper Coupe 7,600 Nm/deg
Ferrari 360 Spider 8,500 Nm/deg
Ford GT: 27,100 Nm/deg
Ford GT40 MkI 17,000 Nm/deg
Ford Mustang 2003 16,000 Nm/deg
Ford Mustang 2005 21,000 Nm/deg
Ford Mustang Convertible (2003) 4,800 Nm/deg
Ford Mustang Convertible (2005) 9,500 Nm/deg
Jaguar X-Type Sedan 22,000 Nm/deg
Jaguar X-Type Estate 16,319 Nm/deg
Koenigsegg – 28.100 Nm/degree
Lambo Murcielago 20,000 Nm/deg
Lotus Elan 7,900 Nm/deg
Lotus Elan GRP body 8,900 Nm/deg
Lotus Elise 10,000 Nm/deg
Lotus Elise 111s 11,000 Nm/deg
Lotus Esprit SE Turbo 5,850 Nm/deg
Maserati QP – 18.000 nm/degree
McLaren F1 13,500 Nm/deg
Mercedes SL – With top down 17,000 Nm/deg, with top up 21,000 Nm/deg
Mini (2003) 24,500 Nm/deg
Pagani Zonda C12 S 26,300 Nm/deg
Pagani Zonda F – 27,000 Nm/degree
Porsche 911 Turbo (2000) 13,500 Nm/deg
Porsche 959 12,900 Nm/deg
Porsche Carrera GT – 26,000Nm/degree
Rolls-Royce Phantom – 40,500 Nm/degree
Volvo S60 20,000 Nm/deg
Audi A2: 11,900 Nm/deg
Audi A8: 25,000 Nm/deg
Audi TT: 10,000 Nm/deg (22Hz)
Golf V GTI: 25,000 Nm/deg
Chevrolet Cobalt: 28 Hz
Ferrari 360: 1,474 kgm/degree (bending: 1,032 kg/mm)
Ferrari 355: 1,024 kgm/degree (bending: 727 kg/mm)
Ferrari 430: supposedly 20% higher than 360
Renault Sport Spider: 10,000 Nm/degree
Volvo S80: 18,600 Nm/deg
Koenigsegg CC-8: 28,100 Nm/deg
Porsche 911 Turbo 996: 27,000 Nm/deg
Porsche 911 Turbo 996 Convertible: 11,600 Nm/deg
Porsche 911 Carrera Type 997: 33,000 Nm/deg
Lotus Elise S2 Exige (2004): 10,500 Nm/deg
Volkswagen Fox: 17,941 Nm/deg
VW Phaeton – 37,000 Nm/degree
VW Passat (2006) – 32,400 Nm/degree
Ferrari F50: 34,600 Nm/deg
Lambo Gallardo: 23000 Nm/deg
Mazda Rx-8: 30,000 Nm/deg
Mazda Rx-7: ~15,000 Nm/deg
Mazda RX8 – 30,000 Nm/degree
Saab 9-3 Sportcombi – 21,000 Nm/degree
Opel Astra – 12,000 Nm/degree
Land rover Freelander 2 – 28,000 Nm/degree
Lamborghini Countach 2,600 Nm/deg
Ford Focus 3d 19.600 Nm/deg
Ford Focus 5d 17.900 Nm/deg
Sterk dak! Van de BMW, niet de garage.
Zou dit ook worden getest door NCAP?
Nou bmw, pak deze kans! hier kan je laten zien hoe veilig jullie auto`s zijn!!
@sir_smokalot: is DOPE ! ( En dat is positief bedoelt, al kan je het natuurlijk ook anders uitleggen).
Even O.T. ben blij dat ze nog leeft, die dame dan.Jammer van de beemer maar ik geloof dat daar nog wel wat van rondrijden.(Zou deze dame dezelfde zijn die dat Golfje probeert te verkopen in die reclame van VW?)