• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vrouw in 3 Serie Coupe stort drie verdiepingen omlaag

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 september 2011 om 20:16 – 52 Reacties

Neergestorte 3 Serie


De grappen over senioren, parkeergarages en parkeerassistenten voor BMW’s liggen voor de hand, maar het gaat hier om een nogal ernstig ongeval, dus we houden ons in. In Hamburg heeft een 63-jarige vrouw het klaargespeeld om op de derde verdieping van een parkeergarage dwars door een betonnen muur te rijden. Hierbij landde de auto op zijn dak. De vrouw overleefde het eenzijdige ongeval wonderwel.

Volgens de brandweerman ter plaatse is er hier sprake van een klassiek gevalletje rem/gas verwisselen, dan wel de Drive met de Reverse in een automaat. De dame in kwestie was slecht vertrouwd met het voertuig, dat zij gehuurd had. Zo kon het gebeuren dat ze volle bak door de muur ging (dat ging dus niet zacht), een koprol maakte, en 8 meter verder ondersteboven op het asfalt smakte. De vrouw is zwaargewond naar het ziekenhuis afgevoerd.

BMW crash

Bekijk een nieuwsitem van een lokaal Hamburgs medium HIER.

Met dank aan Arnoud voor de tip!

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, crash, grijs, parkeren, Video

Vorig bericht: « Wat is er gaande op het PON-terrein?
Volgend bericht: Opel Ampera Polizei: voor hele korte achtervolgingen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Punk zegt

    16 september 2011 om 20:18

    RIP E92!

    Login om te reageren
  2. ascari15 zegt

    16 september 2011 om 20:26

    Een wonder dat ze levend uit de auto is gehaald.
    Als je het zo bekijkt zou je niet verwachten dat je nog levend zou zijn als je daar in hebt gezeten.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      16 september 2011 om 20:27

      @ascari15: zo te zien heeft de sterkte van de B-stijl haar gered

      Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      16 september 2011 om 22:36

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    16 september 2011 om 20:27

    @sir_smokalot: die muur was geen 40 cm dik hoor, check deze video eens: http://www.oe24.at/video/news/videoArticle/BMW-faellt-von-Parkhaus-Schwer-verletzt/40409402

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      16 september 2011 om 21:25

      Zei ik 40 cm? Ik bedoelde natuurlijk 40 mm :8

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        16 september 2011 om 21:29

        @sir_smokalot: net zo geloofwaardig als je originele verhaal.

        Login om te reageren
  4. EFB zegt

    16 september 2011 om 20:32

    @potver7:

    idd, vrij dun muurtje. De voorkant van de BMW ziet er ook niet heel er beschadigd uit. Verbaas me er nog steeds over dat ze op zulke plekken geen sterker muurtjes plaatsen. Kan altijd gebeuren..

    Login om te reageren
  5. zakar36 zegt

    16 september 2011 om 20:35

    Gebeurd wel vaak valt me op! Nou kan je de bestuurder(sters) de schuld geven maar die muren moeten toch wel sterker zijn dan dit! :D

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    16 september 2011 om 20:36

    een 40 cm dikke betonnen muur ..

    altijd lachen op autoblog ..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      16 september 2011 om 21:26

      Erm…juist. Zie mijn eerdere comment.

      Login om te reageren
  7. texter zegt

    16 september 2011 om 20:48

    Drie verdiepingen gaat nog niet zo hard hoor. Als het 15 meter hoog was ging ze 60 km/u, bij 10 meter hoog 50 km/u. Met dank aan de Splat Calculator hehe.

    Login om te reageren
    • texter zegt

      16 september 2011 om 20:55

      @texter: en bij 8 meter 45 km/u…12.5 m/s. Crashtest dummy snelheden dus.

      Login om te reageren
  8. speedlimit zegt

    16 september 2011 om 20:50

    -=edit: is gefikst.=-

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    16 september 2011 om 20:58

    aangezien we het ons voor kunnen stellen dat een 63 jarige dame een BMW kan bezitten hoeven we tenminste geen doodstraffen uit te delen ..
    en is het geen verwend oud wijf ..

    en had er niet voor het zelfde geld een kleuterklasje of je oma onder de auto gelopen ..

    dat is bij Canadees-Aziaten van 17 jaar op een doodstille weg wel anders ..

    Login om te reageren
    • mout zegt

      16 september 2011 om 21:11

      @lincoln: Hoho. Of ze een BMW bezit weten we niet. We weten alleen dat ze er een gehuurd heeft.

      Login om te reageren
  10. GOD zegt

    16 september 2011 om 21:13

    Let me get this straight… dus uhh de auto lande op zijn eigen dak? En dat was na dat ie door een zogenaamde 40cm dikke betonnen muur reed? en na een koprol 8 meter verder kwam terwijl er 2 meter verder een ander gebouw stond?

    ….uhmm…okéjjj

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 september 2011 om 21:17

      @GOD:

      natuurlijk vat je dat niet ..
      ubermenschen hebben zichzelf geschapen ..

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        16 september 2011 om 21:21

        @lincoln: haha scherp, netjes ;)

        Login om te reageren
        • texter zegt

          16 september 2011 om 21:29

          @GOD: 8 meter recht naar beneden als een boterham die op de besmeerde kant terechtkomt.

          Login om te reageren
          • GOD zegt

            16 september 2011 om 21:31

            @texter: 3 verdiepingen is meer dan 8 meter.
            Ohh vandaar dat ie het asfalt niet raakte maar op zijn eigen dak lande. ok ik snap hem nu.

            Login om te reageren
            • texter zegt

              16 september 2011 om 21:37

              @GOD: en eigenlijk is zo’n BMW mooi 50/50 uitgebalanceerd dus als de auto gewoon van boven naar beneden was gevallen zoals ze bij Mythbusters weleens auto’s droppen, dan was hij gewoon op zijn wielen terechtgekomen.

              Login om te reageren
              • GOD zegt

                16 september 2011 om 21:52

                @texter: Zon BMW is ook langer als 2 meter dus ze zou normaal gesproken klem zitten tussen die 2 gebouwen.
                Ik denk chaos theory. je weet wel kikkers die van geslacht veranderen waardoor je word opgevreten door een he-bitch-she-male-raptor. wat is daar op uw antwoord?

              • amazinglaurent zegt

                16 september 2011 om 22:33

                @texter: Ja tuurlijk… Als je rijdt zal eerst de achterkant vallen en dan de voorkant en NIET zoals op tv waar ze de auto mooi in een keer laten vallen…

  11. dennisr zegt

    16 september 2011 om 21:17

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  12. Northwestern zegt

    16 september 2011 om 21:18

    Ach, geen oostblokker die dat niet kan fixen.

    Login om te reageren
  13. bigcar zegt

    16 september 2011 om 21:28

    ongelukje, kan gebeuren. vrouwen kunnen immers niet echt zo goed autorijden….

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    16 september 2011 om 21:33

    Levensgevaarlijk die BMW’s , je moet immers een afgestudeerde coureur zijn om ze op de weg te houden.

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      16 september 2011 om 23:24

      @norge: Exactemundo, de rest kan in een Hyundai of Caddy (die ik overigens ook heb gekocht, lekker stouwen met dat hok) ;-)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        17 september 2011 om 00:06

        @highperformance: hoho maar ik heb wel een maxi fourmotion met luxe pakket moet wel premium zijn. ;)

        Login om te reageren
        • highperformance zegt

          17 september 2011 om 20:55

          @norge: shoot, ikke niet. was vergeten dat een caddy priemijum is…. klotezooi, nou dan plak ik er wel wat extra badges op…

          Login om te reageren
          • norge zegt

            17 september 2011 om 23:56

            @highperformance: heho is geen BMW hoor zo’n Caddy , op een Caddy mag je alleen reclame plakken , geen fake badges.

            Login om te reageren
    • Cantago zegt

      17 september 2011 om 01:16

      @norge: Conclusie? Je kan niet rijden maar wilt WEL een “rijdersauto”? Dan is een BMW met automaat een dikke faal.

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        17 september 2011 om 09:08

        Conclusie: je vindt dat je autoliefhebber bent, en je koopt een Hyundai I30 … da’s pas een dikke fail.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          17 september 2011 om 11:48

          @rechercheur: blijf er wel mee op de weg , ook in de winter.

          Login om te reageren
          • rechercheur zegt

            17 september 2011 om 12:16

            @norge:

            hap hap :-)

            Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    16 september 2011 om 21:38

    @sir_smokalot heeft al zijn geloofwaardigheid en credibility die hij in al die jaren zwoegen bij elkaar heeft gesprokkelt bij deze in 1 keer verloren ..

    (A) eens ..
    (B) ietsje meer eens ..
    (C) klopt helemaal ..
    (D) klopt helemaler ..

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      16 september 2011 om 21:44

      @lincoln: D

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      16 september 2011 om 22:02

      gesprokkeld. En voor wat betreft die geloofwaardigheid geef ik je helemaal gelijk. Maar aan mijn credibility is niets veranderd! Ok?!

      Login om te reageren
      • vondeyck zegt

        16 september 2011 om 22:10

        @sir_smokalot:
        Jongen, ga er niet zo op in ;-)

        Login om te reageren
      • amateur zegt

        16 september 2011 om 22:18

        @sir_smokalot: Misschien is alleen je spelling nog geloofwaardig?
        “Credibility refers to the objective and subjective components of the believability of a source or message”. maar ja voor de rest lig je eruit!

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          16 september 2011 om 23:05

          Nee toch. Nou dan ga ik maar in een hoekje zitten te huiilen. My life sucks now.

          Login om te reageren
          • Cantago zegt

            17 september 2011 om 01:17

            @sir_smokalot: Lekker op in blijven gaan, lekker blijven schrijven, ik kan er om lachen!

            Login om te reageren
      • lincoln zegt

        17 september 2011 om 07:57

        @sir_smokalot:

        hey dude .. its me .. @lincoln ..

        Login om te reageren
  16. The360box zegt

    16 september 2011 om 22:27

    :lol: T lbijft lache

    Login om te reageren
  17. Cantago zegt

    17 september 2011 om 01:19

    Owja, wat die auto betreft? Ik vind het wel weer opvallend. Niet de eerste keer dan een BMW op zijn dak beland maar de inzittenden het overleven. Toeval of bouwt BMW zijn dakconstructies echt een stukje sterker dan andere fabrikanten? Zijn hier cijfers van? Aan de andere kant, een val van 8 meter overleven is ook wel geluk hebben hoor…

    Login om te reageren
    • texter zegt

      17 september 2011 om 13:08

      @Cantago: BMW maakt wel regelmatig bij een introductie melding van de torsiestijfheid van het staal. De Lamborghini Aventador heeft een CFRP monocoque met een stijfheid van 35.000 Nm/graad. Indrukwekkend.

      Lijstje gejat van German car forum:
      Alfa 159 – 31.400Nm/degree
      Aston Martin DB9 Coupe 27,000 Nm/deg
      Aston Martin DB9 Convertible 15,500 Nm/deg
      Aston Martin Vanquish 28,500 Nm/deg
      Audi TT Coupe 19,000 Nm/deg
      Bugatti EB110 – 19,000 Nm/degree
      BMW E36 Touring 10,900 Nm/deg
      BMW E36 Z3 5,600 Nm/deg
      BMW E46 Sedan (w/o folding seats) 18,000 Nm/deg
      BMW E46 Sedan (w/folding seats) 13,000 Nm/deg
      BMW E46 Wagon (w/folding seats) 14,000 Nm/deg
      BMW E46 Coupe (w/folding seats) 12,500 Nm/deg
      BMW E46 Convertible 10,500 Nm/deg
      BMW X5 (2004) – 23,100 Nm/degree
      BMW E90: 22,500 Nm/deg
      BMW Z4 Coupe, 32,000Nm/degree
      BMW Z4 Roadster: 14,500 Nm/deg
      Bugatti Veyron – 60,000 Nm/degree
      Chrysler Crossfire 20,140 Nm/deg
      Chrysler Durango 6,800 Nm/deg
      Chevrolet Corvette C5 9,100 Nm/deg
      Dodge Viper Coupe 7,600 Nm/deg
      Ferrari 360 Spider 8,500 Nm/deg
      Ford GT: 27,100 Nm/deg
      Ford GT40 MkI 17,000 Nm/deg
      Ford Mustang 2003 16,000 Nm/deg
      Ford Mustang 2005 21,000 Nm/deg
      Ford Mustang Convertible (2003) 4,800 Nm/deg
      Ford Mustang Convertible (2005) 9,500 Nm/deg
      Jaguar X-Type Sedan 22,000 Nm/deg
      Jaguar X-Type Estate 16,319 Nm/deg
      Koenigsegg – 28.100 Nm/degree
      Lambo Murcielago 20,000 Nm/deg
      Lotus Elan 7,900 Nm/deg
      Lotus Elan GRP body 8,900 Nm/deg
      Lotus Elise 10,000 Nm/deg
      Lotus Elise 111s 11,000 Nm/deg
      Lotus Esprit SE Turbo 5,850 Nm/deg
      Maserati QP – 18.000 nm/degree
      McLaren F1 13,500 Nm/deg
      Mercedes SL – With top down 17,000 Nm/deg, with top up 21,000 Nm/deg
      Mini (2003) 24,500 Nm/deg
      Pagani Zonda C12 S 26,300 Nm/deg
      Pagani Zonda F – 27,000 Nm/degree
      Porsche 911 Turbo (2000) 13,500 Nm/deg
      Porsche 959 12,900 Nm/deg
      Porsche Carrera GT – 26,000Nm/degree
      Rolls-Royce Phantom – 40,500 Nm/degree
      Volvo S60 20,000 Nm/deg
      Audi A2: 11,900 Nm/deg
      Audi A8: 25,000 Nm/deg
      Audi TT: 10,000 Nm/deg (22Hz)
      Golf V GTI: 25,000 Nm/deg
      Chevrolet Cobalt: 28 Hz
      Ferrari 360: 1,474 kgm/degree (bending: 1,032 kg/mm)
      Ferrari 355: 1,024 kgm/degree (bending: 727 kg/mm)
      Ferrari 430: supposedly 20% higher than 360
      Renault Sport Spider: 10,000 Nm/degree
      Volvo S80: 18,600 Nm/deg
      Koenigsegg CC-8: 28,100 Nm/deg
      Porsche 911 Turbo 996: 27,000 Nm/deg
      Porsche 911 Turbo 996 Convertible: 11,600 Nm/deg
      Porsche 911 Carrera Type 997: 33,000 Nm/deg
      Lotus Elise S2 Exige (2004): 10,500 Nm/deg
      Volkswagen Fox: 17,941 Nm/deg
      VW Phaeton – 37,000 Nm/degree
      VW Passat (2006) – 32,400 Nm/degree
      Ferrari F50: 34,600 Nm/deg
      Lambo Gallardo: 23000 Nm/deg
      Mazda Rx-8: 30,000 Nm/deg
      Mazda Rx-7: ~15,000 Nm/deg
      Mazda RX8 – 30,000 Nm/degree
      Saab 9-3 Sportcombi – 21,000 Nm/degree
      Opel Astra – 12,000 Nm/degree
      Land rover Freelander 2 – 28,000 Nm/degree
      Lamborghini Countach 2,600 Nm/deg
      Ford Focus 3d 19.600 Nm/deg
      Ford Focus 5d 17.900 Nm/deg

      Login om te reageren
  18. mashell zegt

    17 september 2011 om 09:45

    Sterk dak! Van de BMW, niet de garage.

    Login om te reageren
  19. lacasitos zegt

    17 september 2011 om 12:36

    Zou dit ook worden getest door NCAP?

    Login om te reageren
  20. AudiQuatro zegt

    17 september 2011 om 13:54

    Nou bmw, pak deze kans! hier kan je laten zien hoe veilig jullie auto`s zijn!!

    Login om te reageren
  21. nostravinniedus zegt

    7 oktober 2011 om 16:20

    @sir_smokalot: is DOPE ! ( En dat is positief bedoelt, al kan je het natuurlijk ook anders uitleggen).
    Even O.T. ben blij dat ze nog leeft, die dame dan.Jammer van de beemer maar ik geloof dat daar nog wel wat van rondrijden.(Zou deze dame dezelfde zijn die dat Golfje probeert te verkopen in die reclame van VW?)

    Login om te reageren
  22. bigcar zegt

    22 mei 2012 om 22:25

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North