• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vuurwerkbom sloopt 3 auto’s, 1 man zwaargewond

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 december 2014 om 08:38 – 69 Reacties

uitgebrande auto - archieffoto


Het is weer die tijd van het jaar…

Gisteravond hebben één of meerdere eencelligen aan de Justus van Effenhove in Zoetermeer een vuurwerkbom tot ontploffing gebracht. Een man die zijn auto probeerde te redden raakte zwaargewond.

Volgens het AD werd de man met brandwonden onder de douche gezet door agenten, maar raakte onwel. Zijn toestand wordt als ‘zorgelijk’ omschreven. Het zal je vader maar zijn.

Nasleep Zoetermeer

Eerder deze maand sneuvelde er een 3 Serie door vuurwerk, maar hierbij was gelukkig alleen materiële schade.

Traditiegetrouw wordt er deze dagen veel illegaal vuurwerk onderschept. In Doetinchem werd vorige week een Duitser bij een alcoholcontrole gesnatcht met 1.300 kilo aan illegaal vuurwerk in zijn busje, en gisteravond vluchtten twee Chilenen met 160 kilo vuurwerk na een politiecontrole. Ze mochten overigens weer lopen, wegens ‘gebrek aan bewijs’.

Fotocredit: archieffoto van eerdere brand, Autojunk.nl

Ook interessant!

  • Video: auto rijdt man omver bij tankstation
  • Video: bizarre hagelbui sloopt tientallen auto's
    Video: bizarre hagelbui sloopt tientallen auto's
  • Video: dronken man rijdt 2 auto's aan
  • Politie Oss neemt alle 13 auto's van man zonder rijbewijs in

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

schade, vuur, vuurwerk

Vorig bericht: « 15-jarige joyrider sloopt Volvo V60 na nachtelijk ritje
Volgend bericht: Volvo V70 D2 en D4 Nordic, ook volgend jaar 20% »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    24 december 2014 om 08:43

    Die dader zou je toch met veel plezier zijn eigen vuurwerk in zijn aarskanaal proppen.
    Dan wil ik het wel aansteken….

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 december 2014 om 09:05

      @jrk68:

      nee .. dat zou ik niet met veel plezier doen ..
      mis die vorm van sadisme nu eenmaal ..

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        24 december 2014 om 14:46

        @lincoln:
        Mijn sarcasme ook..
        Ik had je hoger ingeschat..

        Login om te reageren
    • trident zegt

      24 december 2014 om 12:25

      @jrk68: held

      Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    24 december 2014 om 08:49

    Sorry, maar je leven in de waagschaal leggen om een Up! te redden..?
    Laat onverlet dat ze de daders hun klauwen eraf mogen blazen, wat een laffe mongolen..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      24 december 2014 om 09:05

      @tupperware: da’s een archieffoto. Wat er echt in de lucht is gegaan weet ik niet.

      Login om te reageren
      • marussia zegt

        24 december 2014 om 13:49

        @sir_smokalot: ik weet niet precies wat alle 3 de beschadigde auto’s zijn, maar de man die zichzelf in gevaar bracht om zijn auto te redden deed het voor een Prius….

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          24 december 2014 om 14:06

          Ai…

          Login om te reageren
    • mrs250 zegt

      24 december 2014 om 09:14

      @tupperware: in stresssituaties nemen mensen soms rare besluiten.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        24 december 2014 om 20:52

        @mrs250:
        Verstandige mensen niet, ik reageer altijd rationeel..

        Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      24 december 2014 om 09:20

      @tupperware: Wie weet ging het niet om de You Pee! Er zijn drie auto’s beschadigd. Misschien probeerde de man de 250 gto swb die op de foto nét niet zichtbaar is wel te redden. Niet dat het dan wel verstandig is. Dat niet.

      Login om te reageren
    • stamp zegt

      24 december 2014 om 09:53

      @tupperware: up! of 10 jaar oude BMW M5: toch ben je circa 15.000 euro lichter eer je de auto vervangen hebt. Ik weet niet hoeveel risico ik zou nemen maar als een brandend briefje van 10 euro trap ik ook uit.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        24 december 2014 om 12:37

        @stamp:
        Voor een 10 jaar oude M5 neem ik dat risico ook niet, zelfs een SWB laat ik gewoon branden, wat kan ik er immers mee als ik zelf verbrandt ben..?

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      24 december 2014 om 14:14

      @tupperware: Maakt niet uit wat ie probeerde te redden; als het van je eigen zuurverdiende centen is, probeer je alles te redden lijkt me.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        24 december 2014 om 20:54

        @406_v6:
        Tja, na jaren training met gevaarlijke situaties en auto’s weet ik dat mijn eigen veiligheid op de eerste plaats dient te staan..

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      25 december 2014 om 18:18

      @tupperware: sommige mensen moeten hard werken voor de dingen die ze hebben. Up of niet, het is jammer dat iedereen denkt dat bepaalde zaken niks waard zijn. Ik werk hard voor me centen en dan kan ik er leuke dingen van kopen waar ik zuinig op ben. Als mensen met vuurwerk mijn eigendommen verkrachten zou ik er ook werk van maken.

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    24 december 2014 om 08:49

    hoe kan iemand die zo “slim'” is om zijn al brandende voertuig na een explosie weg te rijden ook “slim” genoeg zijn om een rijbewijs te halen ??

    Login om te reageren
    • zinloos1 zegt

      24 december 2014 om 09:58

      @lincoln: Dit heeft weinig met slim zijn te maken en meer met emotie. Voor hetzelfde geld heeft die man net een nieuwe auto gekocht of een auto met sentimentele waarde. Iedereen reageert anders onder druk. Beetje een simpele reactie van je.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      24 december 2014 om 10:18

      @lincoln: Waar staat dat z’n auto al brandde? Kan best zijn dat z’n auto naast het brandende geval stond en hij die probeerde weg te rijden. Als er dan net iets plof zegt (banden, brandstoftank, of iets anders) dan heb je pech.
      Niet dat dát slim is, maar daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen…

      Login om te reageren
  4. e4350 zegt

    24 december 2014 om 08:51

    Afschaffen dat ‘vrije’ vuurwerk. Het wordt steeds idioter. NL is één grote warzone omstreeks oud

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 december 2014 om 08:54

      @e4350:

      “vrij vuurwerk” !!

      in landen waar je wel year round vuurwerk kan kopen komt dit dan zeker dagelijks voor ofzo ..

      Login om te reageren
      • e4350 zegt

        24 december 2014 om 09:34

        @lincoln: Elk jaar wordt er in NL voor miljoenen aan materiële en immateriële schade gerapporteerd. Er mag best worden gezocht naar een oplossing hiervoor want dat gaat natuurlijk nergens over. Teveel mensen veranderen in idioten zodra ze dingen in hun handen hebben met een lontje eraan.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          24 december 2014 om 09:39

          @e4350:

          voetbal afschaffen .. religie afschaffen .. asielzoekers afschaffen .. drugs afschaffen .. werkeloosheid afschaffen .. en dan op plekje 534 komt “vuurwerk afschaffen” ergens ..

          o,ja .. en kneuzen die huilen met de wolven afschaffen natuurlijk ..

          Login om te reageren
          • e4350 zegt

            24 december 2014 om 10:23

            @lincoln: M’n linkerbal begrijpt zelfs dat vuurwerk geen prio is. Maar wel on-topic blijven, de rest van de problemen in de wereld breng je ergens anders maar ter sprake. Ik denk dat je met vuurwerkshows en geen vrij vuurwerk meer een boel VUURWERK gerelateerde ellende oplost. That’s all!

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              24 december 2014 om 10:30

              @e4350:

              legaal vuurwerk afschaffen om illegaal vuurwerk tegen te gaan ..
              slim ..
              what,s next .. geen wapenvergunningen meer afgeven om overvallen met illegale wapens tegen houden ..

              echt .. daarom houden Samson en Rutte zo van jouw soortje ..

              Login om te reageren
              • e4350 zegt

                24 december 2014 om 10:55

                @lincoln: Yep, helemaal mijn ding. Het volgende op de prioriteitenlijst is duscussiefora aan banden leggen om intentionele dwarsliggers als jij de mond te snoeren. Vote for me!

              • fijnkonijn zegt

                24 december 2014 om 11:06

                @e4350: Hij heeft echter wel gelijk. Denk maar eens goed na over wat hij schrijft (langer als 0.1 seconde dus…)

              • tupperware zegt

                24 december 2014 om 12:40

                @fijnkonijn:
                Als iedereen dat nu eens zou doen, dat scheelt een bak braaksel op dit blog..

              • Hupke zegt

                24 december 2014 om 13:26

                @lincoln:

                Welkom terug, ouwe. :D
                Blij the voice of reason nog een keer te horen.

            • raym zegt

              24 december 2014 om 12:38

              @e4350: vrij vuurwerk afschaffen werkt naar mij idee niet. Nu wordt er al illegaal vuurwerk geimporteerd en dat zal zo blijven en denk dan alleen maar meer worden

              Login om te reageren
          • toniominestrone zegt

            24 december 2014 om 12:34

            @lincoln: Ga maar klaar staan! Lutser.

            Login om te reageren
    • potver7 zegt

      24 december 2014 om 10:20

      @e4350: Eén ding weet ik vrij zeker, namelijk dat dit geen ‘vrij’ vuurwerk was, maar behoorlijk illegaal spul. Hoe je iets kunt afschaffen wat toch al illegaal is, ontgaat mij een beetje.

      Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      24 december 2014 om 10:58

      @e4350: tjsa het is een mentaliteits-probleem als je het mij vraagt. Als ik het vergelijk met Zwitserland. Daar hebben we zelfs twee keer per jaar dat je vuurwerk mag afstoken. Op 1. Augustus en tijdens oud en nieuw.

      Zulke idioterie (net woord: excessen) hebben we hier eigenlijk niet. Ik lees hier nooit wat over “giga stapel vuurwerk gevonden in kelder X” of “auto aan grens aangehouden met Y kilo’s vuurwerk” of zulke dingen. Of men houd het stil (kan ik me hier niet voorstellen) of het aantal paupers (want dat zijn het bijna altijd, laten we eerlijk zijn) ligt aanzienlijk lager (is het juiste antwoord). Politie-controlle is er namelijk bijna niet hier en buiten deze twee dagen vuurwerk afstoken is illegaal, net zoals in NL.

      Login om te reageren
    • luukvdb zegt

      24 december 2014 om 15:57

      @e4350: of gewoon géén vuurwerk meer!

      Login om te reageren
  5. dropkogel zegt

    24 december 2014 om 08:51

    Hersenloze actie zeg, we zijn allemaal jong geweest maar dit slaat alles! Sterkte voor de zwaargewonde man.

    Login om te reageren
  6. jerone zegt

    24 december 2014 om 08:58

    Slechte jeugd gehad, 24 uurtjes afval prikken

    Login om te reageren
  7. almera-ga16det zegt

    24 december 2014 om 08:58

    Ik zeg vuurwerkbom aan het handje vast maken en laten lopen. … dat zijn toch geen geintjes meer

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 december 2014 om 09:03

      @almera-ga16det:

      jij bent er zeker 1 van dat gekke geloofje ..
      tja .. die zien idd nergens de grap van in ..

      Login om te reageren
  8. rijnooit zegt

    24 december 2014 om 09:00

    Ben dol op vuurwerk, maar dit is toch wel een enorm lage streek. Bah.

    Login om te reageren
  9. nvercouteren zegt

    24 december 2014 om 09:21

    Door dit soort acties krijgen de normale mensen die wel met vuurwerk om kunnen gaan te maken met allemaal domme regeltjes

    Login om te reageren
    • e4350 zegt

      24 december 2014 om 09:35

      @nvercouteren: Iets met spijker en kop… ;-)

      Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    24 december 2014 om 09:26

    Hmm.. welke verzekering dekt dit?
    Vandalisme hebben de meeste mensen niet in hun verzekering toch? –> Is toch vaak een extra verzekering, bovenop de all-risk –> parkschade enz.

    Login om te reageren
    • rammillius zegt

      24 december 2014 om 09:38

      @gregorius: Vandalisme valt onder de volledig Casco (allrisk) dekking. Er is dan wel terugval in uw bonus/malus-regeling.

      Sommige verzekeraars willen het laten vallen onder brandschade. Brandschade valt onder beperk Casco (WA +). Er is dan geen terugval in uw bonus/malus-regeling.

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        24 december 2014 om 11:01

        @rammillius: “Sommige verzekeraars willen het laten vallen onder brandschade. Brandschade valt onder beperk Casco (WA +). Er is dan geen terugval in uw bonus/malus-regeling.”

        Dat geloof ik niet. Dat zou namelijk in het voordeel van de klant zijn en verzekeraars willen juist geld verdienen. Zo veel mogelijk geld (premies) innen en zo weinig mogelijk uitbetalen. Klinkt daarom erg onrealistisch. Of ze moeten er toe gedwongen worden…

        Login om te reageren
        • rammillius zegt

          24 december 2014 om 12:32

          @fijnkonijn: Ik ben zelf schadebehandelaar motorrijtuigen. Ik weet waar ik over praat. Tegenwoordig dienen wij op verzoek van het Verbond van Verzekeraars aardiger te zijn voor verzekerde. Wij hebben al een slechte naam dus proberen wij hier aan te werken. Het probleem is echter dat vele nog leven in de jaren 50… Wij zijn echt niet meer zoals toen.

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            24 december 2014 om 12:45

            @rammillius:
            Klopt, 50 jaar geleden kon je banken en verzekeraars nog vertrouwen.
            Nu echter mag je 7 jaar procederen tegen een onterechte fraude aantijging..
            Hallo Centraal Beheer..

            Login om te reageren
            • rammillius zegt

              24 december 2014 om 12:56

              @tupperware: Gelukkig werk ik niet voor een grote maatschappij maar voor een kleine volmachtgever. Grote maatschappijen zijn een ramp. Die denken inderdaad in eigen belang en dan mag u langere tijd gaan procederen.

              Login om te reageren
          • lincoln zegt

            24 december 2014 om 12:51

            @rammillius:

            als dat op verzoek van een bond moet .. dan weet je zeker dat je het flink verkloot hebt ..

            Login om te reageren
            • rammillius zegt

              24 december 2014 om 12:58

              @lincoln: Ik ben het eens met u. Het zijn met name de grote maatschappijen welke het hebben “verkloot” voor iedereen. Hetzelfde wat nu gebeurt met uw zorgverzekering zeg maar. Steeds meer vragen maar minder uitkeren. Het Verbond van Verzekeraars is aan het proberen dit om te draaien. Echter door onze slechte naam, zal dit jaren duren voordat er een beetje vertrouwen is.

              Login om te reageren
      • Robert zegt

        24 december 2014 om 11:44

        @rammillius: Volgens mij wordt vandalisme zelden gedekt door allrisk verzekeringen en helemaal niet door WA+. Het verschil met ‘gewone’ brandschades zit hem namelijk in het ‘opzettelijke’ toedienen van de schade, wat hét kenmerk is dat vandalisme van andere schades onderscheidt.

        Indien je de dader(s) kunt achterhalen en deze ervoor veroordeeld kunt krijgen, is invordering van de schade juridisch nog wel mogelijk, desnoods via slachtofferhulp. Bij minderjarige daders, die bijvoorbeeld daarom worden uitgesloten van vervolging kun je alleen maar hopen dat de ouders een aansprakelijkheidsverzekering hebben afgesloten, maar aangezien de wettelijke verplichting daarvoor al meer dan vijftien jaar geleden is komen te vervallen, is dat geen zekerheidje meer. Ik heb dit helaas al eens proefondervindelijk moeten vaststellen en bleef met een schadepost van dik 1000 euro zitten…

        Als laatste redmiddel kun je je in sommige gevallen nog wenden tot het Waarborgfonds, maar daar een uitkering uit verkrijgen valt niet mee. Je zult dan bijvoorbeeld moeten aan kunnen tonen dat je er zélf alles aan hebt gedaan de dader(s) te achterhalen. Denk daarbij gerust aan zaken als buurtonderzoek plegen, foto’s en bewijslast vastleggen en of veiligstellen, etc. Daarnaast blijft je nog steeds met een behoorlijk eigen risico zitten, die de financiële kater niet echt verlichten zal.

        Login om te reageren
        • rammillius zegt

          24 december 2014 om 12:36

          @RRRobert: Vandalisme schade valt onder Casco (Allrisk). Het is immer van buitenkomend onheil op het voertuig. Ik ben zelf schadebehandelaar en heb al vaker dit meegemaakt.

          Login om te reageren
        • Hupke zegt

          24 december 2014 om 13:29

          @RRRobert:

          Wat, als je de dader weet maakt het toch geen fluit uit of die minderjarig is?
          Als die minderjarig is moeten de ouders dat uit eigen zak betalen bij gebrek aan verzekering, of werkt het anders in NL dan in BE?

          Zou toch ook niet meer dan logisch zijn zij hebben die hoopjes ellende op de wereld gezet en nagelaten van ze een beetje op te voeden.

          Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      24 december 2014 om 09:39

      @gregorius: Geen enkele. Dat maakt het extra beroerd voor wie nu net zijn enige echte kapitaalgoed voor de deur heeft staan.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 december 2014 om 09:43

      @gregorius:

      weet .. NL is 1 grote claimcultuur ..
      denk alleen dat je met derde graads brandwonden over je hele lichaam deze kerst toch andere zorgen hebt ..

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        24 december 2014 om 09:49

        @lincoln: ach, laat maar fikken, is toch verzekerd.
        Of; bagger, daar gaat een jaarsalaris, kijken wat ik nog kan redden.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          24 december 2014 om 09:53

          @gregorius:

          is dat een rationele of een emotionele keuze ??

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            24 december 2014 om 09:59

            @lincoln: in dit soort situaties voor het gros van het volk meer emotioneel dan zou moeten.
            In mijn geval zou het een rationele zijn –> verzekerd total loss bedrag (zal niet de officiële term zijn) van mn Audi is hoger dan de occasion-markt prijs… en ik wil best een nieuwere.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              24 december 2014 om 10:09

              @gregorius:

              “dagprijs” noemen we dat ..
              zou niet weten of ik een “goede” beslissing zou nemen in zo,n geval .. waarschijnlijk is alles wat je doet achteraf nogal dom ..

              touwtrekken met verzekeraars heeft niemand zin in iig ..

              Login om te reageren
              • drugsrunner zegt

                24 december 2014 om 11:18

                @lincoln: “dagwaarde” noemen we dat..

      • phevtreb zegt

        24 december 2014 om 09:54

        @lincoln: dus als jou auto afbrand dan claim je het niet? Ook al ben je er voor verzekerd? Waarom verzeker je hem dan?

        Login om te reageren
  11. s62b50 zegt

    24 december 2014 om 10:10

    Vandalisme schade wordt alleen vergoed als je all-risc verzekerd bent. Of, als de daders zijn aangehouden kan het bij hen verhaald worden. Je zal er in ieder geval niet beter van worden.

    Ga de mijne toch maar eens laten taxeren denk ik zo…

    Login om te reageren
  12. moondustfocus zegt

    24 december 2014 om 10:52

    Ben gelukkig goed verzekerd, mocht mij dit overkomen. Hoe blij ik met mijn auto ook ben, het is en blijft een vervangbaar stuk blik.

    Login om te reageren
  13. raym zegt

    24 december 2014 om 11:30

    Mag hopen dat de sukkel die die bom heeft af gestoken zwaar gewond in ziekenhuis ligt. Als je zo bom maakt doe hem dan afstekken op leeg veld en niet midden in woon wijk. Die figuren denken echt niet na.

    Login om te reageren
  14. janfr1908 zegt

    24 december 2014 om 11:44

    Het illegale vuurwerk is af en toe leuker maar dit gaat wel erg ver. Hoop dat de man er goed vanaf komt want dit gun ik zelfs mijn ergste vijand niet… Gasten oppakken en de komende jaren de week voor oud en nieuw even opsluiten en in het nieuwe jaar laten vegen misschien leren ze het dan na een paar jaar.

    Login om te reageren
  15. hillegaar zegt

    24 december 2014 om 12:54

    zunne grote vuurbal jonge

    Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    24 december 2014 om 13:31

    Leuk een beetje experimenteren, iedereen is ooit jong geweest maar hoe komt het dat diegenen die per se dit soort grapjes willen uithalen nooit genoeg verstand hebben om het tot een goed einde te brengen?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      24 december 2014 om 14:11

      @Hupke: “wij” experimenteerden vroeger met astronauten en als je een echte vent was pakte je een doosje groene strijkers. Tegenwoordig komen ze aanzetten met lawinepijlen, cobra’s en mortieren uit het Oostblok. De verhouding tussen “leuk” en “veilig” is compleet zoek en dan krijg je dus te maken met dit soort eencelligen die de oorzaak en het gevolg van hun experimenteergedrag niet meer op waarde kunnen inschatten. Met alle ellende van dien.

      Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    24 december 2014 om 14:21

    Ik snap de aantrekkingskracht van vuurwerk niet. Zijn mensen echt zo’n idioten dat ze onder de indruk zijn van een kleurrijk ontploffinkje? En nog meer als ze zelf de lucifer er tegen houden?

    @Hupke: de grapjes die wel tot een goed einde komen, daar hoor je niets over. Alles bij elkaar zal het wel redelijk ‘veilig’ zijn. Ik denk dat het nog het best te vergelijken valt met autorijden. Het is behoorlijk veilig, tot je het aan een stel dronkaards overlaat…

    Login om te reageren
  18. reistje zegt

    24 december 2014 om 16:40

    Ik vraag mij serieus af wat mensen denken als ze besluiten om iemand zijn auto op te blazen met vuurwerk… Vuurwerk was nooit mijn ding, maar als je het af wilt steken kan ik het nog enigszins snappen. Illegaal vuurwerk kan ik ook nog begrijpen.

    Maar het vandalisme begrijp ik niet, mag hopen dat de dader word gepakt en voor de kosten opdraait, dan voelt hij de gevolgen misschien.

    Hoop het beste voor de zwaargewonde man overigens.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North