• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VVD: stop het belastingvoordeel voor “groene” auto’s!

Auteur: autoblogger, gepost 13 augustus 2010 om 14:35 – 116 Reacties

Groen is goed


Halleluja! De VVD wil weer wegenbelasting gaan heffen voor auto’s zoals de Toyota Prius en de Fiat 500. De eigenaren van deze auto’s rijden nu belastingvrij, terwijl het maar de vraag is of ze daadwerkelijk schoner rijden. Daarnaast is er door de populariteit van deze zuinige wagens een gat van tientallen miljoenen euro’s in de begroting ontstaan. En dat is nou juist niet de bedoeling van een melkkoe, toch?

Vandaar dat Tweede Kamerlid Anne Mulder deze belastingvrije auto’s “een groot probleem” noemt, zo schrijft het AD vandaag (in navolging van eerdere berichtgeving). Indien nodig krijgt de VVD bijval van de PVV, die partij stemde al eerder tegen de invoering van de milieumaatregel die Priussen en andere muesli-auto’s belastingvrij maakte.

Volgens Mulder moet het lek worden gedicht; “ook al is dat een teleurstelling voor veel mensen die nu net zo’n auto hebben gekocht”. Hij is fel tegen belastingen die een soort goed gedrag belonen. Levensgevaarlijk zelfs: “Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen maar om geld binnen te halen. Het risico is heel groot dat je met een gat in je begroting zit als mensen inderdaad hun gedrag veranderen.”

UPDATE: Het nieuwe Kamerlid heeft zijn uitlatingen over de belastingmaatregel in het AD op persoonlijke titel gedaan, aldus de VVD. “Het is niet aan de orde.”

Met dank aan Joris voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra
    Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

groen, Hybride, melkkoe, pvv, vvd

Vorig bericht: « Vrijdag de 13e! Van welke auto word je echt bang?
Volgend bericht: Kies maar: Abarth 500C of Renault Wind »

Lees Interacties

Reacties

  1. Krent zegt

    13 augustus 2010 om 14:36

    Shit.

    Login om te reageren
  2. Headhunterz zegt

    13 augustus 2010 om 14:37

    Damn wat is die Britney Spears toch een lekker wijf! :P

    Login om te reageren
  3. Kimi NL zegt

    13 augustus 2010 om 14:37

    Wat een onzin, voeren ze eindelijk iets in waar massaal positief op gereageerd word, gaan ze het weer afschaffen.

    echt slecht idee.. hier hadden ze eerder aan moeten denken.

    Login om te reageren
  4. ynnek04 zegt

    13 augustus 2010 om 14:39

    Goed nieuws! Alleen wel een beetje stom dat ze zegt dat belastingen er niet zijn om gedrag te veranderen, want alle accijnzen op alcohol en tabak zijn toch echt bedoelt om mensen ervan te weerhouden om het niet meer te kopen.

    Login om te reageren
    • Emp zegt

      13 augustus 2010 om 14:49

      @ynnek04: dat denk jij…
      @kimi NL: Misschien even bij stilstaan dat deze regeling door werd gevoerd door het vorige kabinet?

      Login om te reageren
  5. prinz pilz zegt

    13 augustus 2010 om 14:39

    Onvermijdelijk natuurlijk als je ziet hoeveel van die dingen er verkocht worden. Alternatief is de wegenbelasting voor “normale” wagens nog hoger maken. Is dat dan zo’n goed idee?

    Login om te reageren
  6. Laurens zegt

    13 augustus 2010 om 14:40

    Per ton bespaarde CO2 zou een subsidie van 15 Euro op zijn plaats zijn, dat is de marktwaarde. Hybride achtigen zitten daar minstens een factor 100 boven, kleine diesels zijn wat beter. Afschaffen al met al.

    Login om te reageren
  7. TimoBac zegt

    13 augustus 2010 om 14:41

    Heel goed van de vvd! daar stem ik dus niet voor niks op :D

    Login om te reageren
  8. jvh zegt

    13 augustus 2010 om 14:42

    “Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen maar om geld binnen te halen. Het risico is heel groot dat je met een gat in je begroting zit als mensen inderdaad hun gedrag veranderen.”

    Huh? Mevrouw Mulder is wereldvreemd? Ze weet niet hoe het werkt met belasting op rookwaar en benzine bijvoorbeeld? Belasting is zeker een middel om iemands gedrag te beinvloeden.

    Login om te reageren
  9. zesinlijn zegt

    13 augustus 2010 om 14:42

    Hèhè, eindelijk eens mensen daar die gewoon nadenken. En vooruit kijken! “Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen maar om geld binnen te halen. Het risico is heel groot dat je met een gat in je begroting zit als mensen inderdaad hun gedrag veranderen.”

    Dit is toch een verademing?! Om dit uit de mond van een politicus te horen… En dan worden die groene rakkers tenminste ook niet meer gesubsidieerd. Héérlijk nieuws, hier wil ik elk weekend wel mee beginnen!

    En betreffende de foto; Groen is héél goed. ;)

    Login om te reageren
  10. Mark zegt

    13 augustus 2010 om 14:43

    Helemaal mee eens! Gewoon belasting heffen op die auto’s.

    Login om te reageren
  11. Laurens zegt

    13 augustus 2010 om 14:45

    Overigens lijkt het hier over wegenbelasting te gaan, de BPM vrijstelling bij aanschaf is net zo onzinnig.

    Login om te reageren
  12. Laus zegt

    13 augustus 2010 om 14:46

    Als ze maar wel ff 2 jaar wachten met afschaffen tot ik van dat hok af ben. Tegen die tijd toch privé kachelen in iets ouds.

    Login om te reageren
  13. Edman zegt

    13 augustus 2010 om 14:46

    Dat voelt gewoon goed als je met een dikke V6 rond rijdt en elk jaar 52% van een groot deel van je inkomen wordt afgesnoept en je dankzij de sociale huur in het centrum van Amsterdam 4500 ekkels per vierkante meter mag afdragen (terwijl je weet dat er een 2de generatie werkeloze turk met 5 kinderen voor 350 euro per maand naast je zit, een hele verdieping, that is!).

    Login om te reageren
  14. Mr. CO2 zegt

    13 augustus 2010 om 14:47

    ‘Ze is fel tegen belastingen die een soort goed gedrag belonen.’

    Anne Mulder is een man en geen vrouw. Ik wist het eerst ook niet zeker maar ik heb het ff opgezocht.

    OT: Ik ben het er mee eens dat dit wordt aangepakt, al is het voor de mensen die net een ‘groene’ auto hebben gekocht wel jammer. Ik ben benieuwd naar wat het nieuwe kabinet gaat doen wat betreft auto’s en de infrastructuur. Ik las wel gisteren al dat het ministerie van Verkeer & Waterstaat wordt samengevoegd met het ministerie van VROM en omgedoopt wordt in het ministerie van Ruimte. Helaas is er verder nog niks bekend.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      13 augustus 2010 om 14:58

      @Mr. CO2: thanks, heb het aangepast! ;)

      Login om te reageren
  15. GVB zegt

    13 augustus 2010 om 14:47

    Subsidie is er om gedrag te veranderen. Belasting niet. (en dat geldt ook voor accijnzen!)

    Login om te reageren
    • Edman zegt

      13 augustus 2010 om 14:49

      @GVB:

      Subsidie is er om in je zak te stoppen. Ga er iets leuks van doen, voordat iemand anders het doet.

      Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    13 augustus 2010 om 14:49

    “Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen”

    Dus komen de belastingen op bvb een G63 AMG naar beneden?

    “…maar om geld binnen te halen. ”

    Ow, ja, laat maar.

    Login om te reageren
  17. Merry zegt

    13 augustus 2010 om 14:49

    Goedmiddag Prius rijders van NL bijna weekend en dan mag je weer in dat hok naar huisrijden als het gaspendaal niet blijft hangen that is.
    Nog even op de centen van mensen die wel een echte auto gekocht hebben maar dat houd dus op!
    Hahahahahaha zit je dan met je goede gedrag en je lelijke auto die er een halve minuut over doet om op een beetje tempo te komen!
    Je kan gelukkig nog zeggen dat je het mileu spaart, over die accu’s zullen we het niet hebben en het feit dat een Hummer uit eindelijk minder slecht is voor het mileu.

    Oei wat heb ik doen met al de rakkers die nu in een koekblik met 1.2 motor rijden omdat het zo goedkoop is…was…that is!

    Laat het nieuwe kabinet maar komen!!!

    Login om te reageren
    • jimmy zegt

      13 augustus 2010 om 21:25

      @Merry:
      jongen wat heb jij voor een frustraties?

      Login om te reageren
  18. rb zegt

    13 augustus 2010 om 14:51

    Gaan we dan ook weer terug naar 22% bijtelling op alle auto’s? Door die onzuinige hybrides ben ik 3% meer bijtelling gaan betalen.

    Login om te reageren
  19. xtr zegt

    13 augustus 2010 om 14:52

    @ Kimi NL

    deze stimuleringsregeling is bedacht door de vorige centrumlinkse regering…

    wen er maar vast aan dat er binnenkort nog meer van zulke linkse hobby’s van tafel gaan (kilometerheffing e.d.)

    Login om te reageren
  20. Laurens zegt

    13 augustus 2010 om 14:56

    De CO2 slurptax mag ook wel eens goed bekeken worden. Als dat er al moet zijn, waarom dan een vrijstelling, C02 is C02 vanaf de 1e gram, hoge uitstoot maar weinig kilometers is toch veel betalen. De progressiviteit in de tarieven is ook weer zo typisch grote auto pesterij. Ook dient er iets verzonnen te worden voor electrische auto’s, stroom is ook CO2, de dingen vrijstellen slaat helemaal nergens op.

    Login om te reageren
  21. Die Bruine zegt

    13 augustus 2010 om 14:57

    Van 22% naar 25% was volgens mij eerder dan de introductie van 14%. Bovendien, vlak daarvoor was het nog 24%. Jaja, het blijft schommelen. Dat de meeste Autoblogger schijt hebben aan leaserijders ok. Maar dit is toch echt wel zuur voor mensen die zo een wagen GEKOCHT hebben. Daaaaag…restwaarde. Genoeg oudjes die zoiets kochten. En bovendien de doodsteek voor veel van dit soort ontwikkelingen. Vraag me af hoe dit uitpakt voor de nieuwe Lexus en al het andere moois dat er aan zat te komen.

    Login om te reageren
  22. Sharp zegt

    13 augustus 2010 om 14:59

    Belastingen zijn er om geld binnen te halen….

    Maar dan wel vierkant voor de HRA gaan staan. Waar mensen met kapitale villa’s een vorm van subsidie op krijgen.
    Lekker hypocriet weer. Maar goed, het is rechts dus is het goed….

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      13 augustus 2010 om 15:04

      @Sharp: de HRA mag best verdwijnen van “recht” maar dan zal de huursubsidie ook moeten verdwijnen vind “rechts”.
      Dan heb je dus in eens een duurde hybride auto die eigenlijk te veel verbruikt voor een zuinige auto voor de deur staan.
      Een deur die je dan ook niet meer kan betalen…that is!

      Login om te reageren
      • Sharp zegt

        13 augustus 2010 om 15:07

        @Merry:

        Ja, jij maakt het helemaal leuk. Dom maar leuk.

        Login om te reageren
        • Merry zegt

          13 augustus 2010 om 15:20

          @Sharp: hey ik ben niet van het afschaffen van de HRA of HS van mij mogen ze allebei blijven.
          Als de HRA gaat dan gaat de HS ook daar kan je echt van uit gaan.
          Daarom is het zo link om te zeggen dat de HRA moet verdwijnen.
          Tevens hebben veel mensen die een huis hebben gekocht(of van de bank huren) wel even een extra hoge hypotheek omdat ze ook de overdracht belasting moeten betalen.
          Dat bedrag is best een pittig bedrag en daarom is het afschaffen van de HRA een onbestreekbaar punt.
          Zeker als mensen die goedkoop huren er mee aankomen zetten.
          Niet dat ik u voor huren zijn beschuldig hoor, dat weet ik natuurlijk niet.

          Maar je verziekt me goede humeur ;)
          Prius rijders moeten gewoon gaan dokken, hoera!

          Login om te reageren
          • Sharp zegt

            13 augustus 2010 om 15:31

            @Merry:

            Leer eerst eens begrijpend lezen en probeer het dan nog eens.

            Óf je gaat gewoon verder met de onzin die je hier uitspuwt met als gevolg dat je mijn goede humeur bevordert…

            Login om te reageren
            • Merry zegt

              13 augustus 2010 om 15:37

              @Sharp: veel plezier!

              Login om te reageren
          • LJ zegt

            13 augustus 2010 om 21:37

            @Merry: Heb je het goede nieuws al gelezen?

            http://www.ad.nl/ad/nl/2504/Verkiezingen/article/detail/504839/2010/08/13/VVD-wil-Prius-toch-belastingvrij-houden.dhtml

            Login om te reageren
  23. Bob zegt

    13 augustus 2010 om 14:59

    Vanuit deze visie “geen gedragsverandering dmv belastingvoordeel” ook einde hypotheekrenteaftrek?! Dat is heel wat nadeliger dan het betalen van HSB voor een Aygo.

    Login om te reageren
  24. Niv zegt

    13 augustus 2010 om 15:00

    Gaan ze dan ook de wegenbelasing voor benzine en diesel auto’s gelijk trekken?
    Als belasting geen gedrag mag sturen lijkt me dat niet meer dan logisch. Maar het gaat hier natuurlijk alleen om het mislopen van een melkkoe en is het niet mogen sturen van gedrag gewoon een slechte smoes.

    Login om te reageren
  25. technopatat zegt

    13 augustus 2010 om 15:07

    Hallo, wat is me dat hier, Britney Spears staat daar te lachen in een topje van in haar hoogdagen, en iedereen klaagt hier over mensen die te goedkoop rondrijden :p?

    +1 voor autoblogger zn thumb!

    Oja, ot: in mijn ogen ook goed dat hetnafgeschaft wordt, ookal ben ik belg heb ik jullie regerings (heb je die trouwens al?) denkwijze ietwat raar gevonden :)!

    Login om te reageren
  26. Rossi zegt

    13 augustus 2010 om 15:08

    Fuck, heb ik net gister de Polo TDI Bluemotion uitgekozen als leaseslet…

    Login om te reageren
  27. Laue zegt

    13 augustus 2010 om 15:10

    belastingverhogingen zijn nooit leuk, maar dit vind ik niet meer dan terecht. BPM / wegenbelasting vrijstelling hadden er nooit mogen komen.

    Login om te reageren
  28. zesinlijn zegt

    13 augustus 2010 om 15:14

    BPM en wegenbelasting heffen op muesli-auto’s = Gangsta

    Login om te reageren
  29. Mr. CO2 zegt

    13 augustus 2010 om 15:16

    Ofdat het MRB-voordeel ook echt wordt afgeschaft is nog maar de vraag, want dit is een persoonlijk standpunt van Anne Mulder en niet van de VVD-fractie. Als de VVD-fractie het met dit standpunt eens is dan zullen ze ook nog het CDA moeten overtuigen. Dat dit voordeel wordt afgeschaft is dus nog allerminst zeker.

    Zoals ik al zei ben ik het met Anne Mulder eens, de MRB is bedoeld om de aanleg van wegen en andere infrastructuur te financieren, al gebeurt dat niet altijd, en niet bedoeld voor milieupolitiek. Want ‘groene’ auto’s maken tenslotte ook gebruik van de wegen en het is dan ook eerlijk dat ze daarvoor belasting betalen. Al zou het dan wel jammer zijn voor de mensen die net zo’n auto hebben gekocht.

    Wat mij betreft mag het BPM-voordeel voor zuinige auto’s wel blijven bestaan om fabrikanten te stimuleren zuinigere auto’s te maken en alternatieven voor de verbrandingsmotor te ontwikkelen. Niet vanwege het enorm opgeblazen broeikaseffectverhaal (het bestaat wel, maar het heeft slechts een geringe invloed op het milieu) maar omdat de olie over enkele tientallen jaren op is en het goed zou zijn als de westerse landen wat minder afhankelijk worden van Rusland en het Midden-Oosten.

    Login om te reageren
  30. K. zegt

    13 augustus 2010 om 15:18

    @Merry

    Jij hebt toch wel de meeste domme reactie gegeven die ik hier gelezen heb. Duidelijk gefrustreerd doordat je je scheel betaald aan belastingen..

    Milieukwestie is gewoon belangrijk in deze tijd, dus als je een zuinige auto rijd vind ik dat je daarvoor beloond mag worden. Ook doormiddel van minder belasting te betalen.

    Mensen die milieu onzin vinden denken niet goed na over te toekomst, en zien zichzelf alleen maar als stoere mensen die dikke v8’s rijden. Nogal simpel naar mijn mening.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      13 augustus 2010 om 15:24

      @K.: Als milieu kwesties zo belangrijk zijn, waarom sterf ik dan iedere week van het plastic verpakkings materiaal dat ik in de plastic afval container gooi, waarom bestaat er dan zoiets als kinderbijslag, waarom moeten we dan nog hele stapels goedkoop vlees vreten, waarom kan ik dan voor een appel en een ei naar de andere kant van de wereld vliegen, waarom worden er dan omwille van subsidies tienduizenden nog goede auto’s op deze planeet vernietigd?

      Login om te reageren
    • Merry zegt

      13 augustus 2010 om 15:24

      @K.: oei denken dat een Prius zuiniger is voor het mileu en mij dom noemen.
      Sorry buddy die vlieger gaat niet op.

      Mag ik dan als vegetarier korting krijgen op mijn andere belastingen?
      Ik zit zelf in de landbouw en geloof me ik weet best wat van de natuur en de Prius(of andere “zuinige” auto) helpt geen ene mallemoer.
      Weet je dat een koe in haar leven meer CO2 produceert dan een auto?
      Stoppen met koeien eten zou veel meer helpen!
      Maar dat is zeker een gevoelig onderwerp?

      Login om te reageren
  31. ThomasBol zegt

    13 augustus 2010 om 15:23

    Oei is dat even moeilijk tegen te spreken. Inprincipe ben ik het met Mulder eens, er komt nu ook te veel rotzooi in de vorm van hybridtroep op de weg. Aan de andere kant stimuleren de kortingen voor de consument fabrikanten wel om een milieuvriendelijke auto te fabriceren omdat die simpelweg beter verkocht worden (hetzij in Nederland) dan auto’s met onzuinige verbrandingsmotoren.

    Login om te reageren
  32. Nimbuf zegt

    13 augustus 2010 om 15:24

    Ja het zal echt een “teleurstelling” zijn voor de mensen die net zo’n auto hebben gekocht.

    Ik verwacht dat zij er iets anders zullen denken…

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      13 augustus 2010 om 15:28

      @Nimbuf: nee dus.

      Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    13 augustus 2010 om 15:27

    als je geen wegen belasting betaald mag je geen gebruik maken van de openbare weg ..

    lijkt me logisch ..
    daarin moet je niet discrimineren ..

    Login om te reageren
  34. Bas zegt

    13 augustus 2010 om 15:27

    …“Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen maar om geld binnen te halen. Het risico is heel groot dat je met een gat in je begroting zit als mensen inderdaad hun gedrag veranderen.”….

    Ja maar dat was dan de foute beslissing van wie meneertje de VVDér?
    Foute beslissing van de gedupeerde of van de nitwittende bestuurder?

    Juist klote VVDér….van de klungelende pruts bestuurder.

    ….en dan vind ik hetr dus weer zee oneerlijk om de burger je gaatje te laten vullen.

    Hufteriger kunnen we het niet maken, wel duurder.

    Login om te reageren
  35. alfamannetje zegt

    13 augustus 2010 om 15:28

    Is belasting dan niet iets om gedrag te veranderen ? Nieuw . Een beginnend kamerlid zal het zijn.
    In de praktijk kan het niet . Zo werkt de wereld in nederland niet , denk aan fleetowners en leasers.
    De loonheffingswet staat het ook niet toe voor bestaande gevallen. Dit moet gelden tot jan. 2013.
    De economie is 0.9 % gegroeid meneer Mulder ,alleen dankzij de auto .
    Alles wijst weer op intimidatie , heeft geen zin , VVD is geen regering en laten ze maar aan de km heffing werken , dit is er een voorloper van.
    De BPM is een aflopende zaak.

    Login om te reageren
  36. Bas zegt

    13 augustus 2010 om 15:28

    Bovendien hebben die mensen die net zo een auto gekocht hebben een afspraak gemaakt.

    VVDér:
    een afspraak? met het volk bedoel je?

    Ja maar je weet toch dat je daar totaal niet op kunt vertrouwen?

    Wij zijn toch de VVD?

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      13 augustus 2010 om 15:33

      @Bas:
      Waarom denk je dat de gemiddelde Nederlander geen vertrouwen meer in de politiek heeft?

      Login om te reageren
  37. Bas zegt

    13 augustus 2010 om 15:29

    @mensen die dus zo een auto hebben:

    Men kan aanklachten en rechtzaken tegemoed zien of hebben jullie in DEZE specifieke situatie ook geen ruggegraat?

    Login om te reageren
  38. zdev zegt

    13 augustus 2010 om 15:30

    Helemaal mee eens dat belastingen er niet voor zijn om de samenleving te sturen.
    Belastingen zijn een noodzakelijk kwaad om de overheadskosten van de maatschappij te dekken. Die kosten willen we uiteraard zo laag houden.

    Ik vind mobiliteit een basisrecht dat je helemaal niet zou moeten belasten. En als je mobiliteit dan toch belast, dan doe je het voor iedereen: de gebruiker betaalt = de reiziger betaalt. Of je nu een auto gebruikt of een trein of een bus. En waarom betalen fietsers en wandelaars niets? Ook voor hen worden voetgangersgebieden, wandelpaden, stoepen, fietspaden en verkeerslichten neergezet.

    Als we nou eens zouden beginnen met het stoppen met het subsidiëren van bus/trein/tram ritjes op kosten van automobilisten. Dan betaalt iedereen eindelijk eens eerlijk voor zijn/haar vervoer. Geen BPM, geen wegenbelasting, één belasting: toeslag op brandstof, danwel toeslag op ritjes via het OV.

    Jammer dan voor OV-reizigers, maar ze mogen blij zijn dat ze tientallen jaren lang het leeuwendeel van hun mobiliteitskosten op een ander hebben kunnen afwentelen. Maar het is asociaal deze kosten op de maatschappij af te blijven wentelen. Het is conservatief om vast te houden aan de gedachte dat het OV zaligmakend is. Het is gewoon een slechter, inefficiënt en peperduur alternatief.

    En ik schreef al eens eerder: de Nederlandse overheid dwingt Nederlanders in onveiliger auto’s te rijden door al die extreme heffingen. Hup VVD, moderniseer onze mobiliteit na al die jaren ellende…

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      13 augustus 2010 om 15:39

      @zdev: moderniseren ? Ze waren toch tegen de km heffing ?

      Login om te reageren
      • zdev zegt

        13 augustus 2010 om 15:43

        @alfamannetje: ik ook want er zit al kilometerbelasting op brandstof.

        Login om te reageren
  39. slick zegt

    13 augustus 2010 om 15:32

    Het gaat hier om wegen belasting en wegenbelasting zou voor elke auto moeten worden betaald. Deze groep auto’s maakt toch gewoon gebruik van het wegen netwerk in nederland en slopen net zo goed het asvalt staan gewoon net als ik geparkeerd op straat enz. Heeft niks te maken met C02 uitstoot maar het gebruik van ons wegen netwerk.

    Login om te reageren
  40. dumpiej zegt

    13 augustus 2010 om 15:34

    “Belastingen zijn er niet om je gedrag te veranderen”

    Belastingaftrek daarintegen weer wel? Want knoeien aan de HRA is taboe! Beetje rare redenatie van deze VVD dame.

    Login om te reageren
  41. Marcel zegt

    13 augustus 2010 om 15:35

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of, indien dit wordt teruggedraaid, dit niet misleiding is van de staat.
    Je schaft iets aan met voordeel en later krijg je dat voordeel toch ineens niet.

    Is wel leuk voor je dagwaarde als de auto ineens niet meer belastingvrij is..
    Financieel ineens een stuk minder aantrekkelijk voor een nieuwe eigenaar.

    Login om te reageren
    • Potver7 zegt

      13 augustus 2010 om 15:58

      Belastingregels wijzigen nu eenmaal regelmatig. Wen er maar vast aan.

      Iemand die een A-label auto koopt in de veronderstelling nooit meer wegenbelasting te hoeven betalen, is op zijn minst nogal naief. Je kunt er namelijk gerust vanuit gaan dat zo’n regeling vroeg of laat afgeschaft of afgezwakt gaat worden.

      Login om te reageren
  42. alfamannetje zegt

    13 augustus 2010 om 15:44

    fijn , maar benzine tax kan niet . Dat moet je nu weten.
    Nee, ik ga het niet uitleggen.

    Login om te reageren
  43. Relief zegt

    13 augustus 2010 om 15:45

    Jullie hebben VVD Aan jezelf te danken door in die leugens van hun te geloven. Debielen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 augustus 2010 om 15:57

      @Relief:
      welke leugens ??
      en welke partij is leugen-vrij ??

      Login om te reageren
  44. Purno1984 zegt

    13 augustus 2010 om 15:48

    Eigen schuld, dikke bult.

    Login om te reageren
  45. Mr. CO2 zegt

    13 augustus 2010 om 15:48

    @zdev,

    Mee eens, iedereen maakt gebruik van de infrastructuur dus waarom zou het niet betaald kunnen worden uit de algemene belastingen zoals de inkomstenbelastingen en de BTW?!

    Iedereen heeft gebruikt gemaakt of maakt gebruik van het onderwijs, maar er is geen onderwijsbelasting. Waarom is er dan wel de MRB en de BPM?

    Er zou sowieso veel minder belasting geheven kunnen worden, maar de politieke partijen en van de overheid afhankelijke organisaties zullen dit helaas altijd proberen te voorkomen.

    Login om te reageren
    • zdev zegt

      13 augustus 2010 om 17:59

      @Mr. CO2: precies!

      Login om te reageren
  46. Henk zegt

    13 augustus 2010 om 15:50

    Tot 2013 verandert er helemaal niets, dus daarna ga ik eventueel weer 5 euro MRB per maand betalen voor mijn Prius. Big deal!

    Login om te reageren
  47. bozewolf zegt

    13 augustus 2010 om 15:50

    Typisch VVD.

    Login om te reageren
  48. Bob zegt

    13 augustus 2010 om 15:50

    @Relief

    Zit er al een regering dan?

    Login om te reageren
  49. Stefan82 zegt

    13 augustus 2010 om 15:53

    Terecht… aanpakken die belastingontduikers!

    Login om te reageren
  50. Merry zegt

    13 augustus 2010 om 15:54

    Hey mogen we nog kiezen vandaag?
    Misschien wel leuk om de Prius tegen de Civic hybride te zetten!

    Login om te reageren
  51. Michiel zegt

    13 augustus 2010 om 15:56

    @bas 15:27
    “en dan vind ik hetr dus weer zee oneerlijk om de burger je gaatje te laten vullen.”

    Wie zou anders het gaatje moeten vullen? De overheid bestaat en leeft bij de gratie van de burgers, het volk. Kortom: geld komt altijd van de burger, en gaat ook altijd naar de burger. De vraag is alleen wie betaalt wat!

    Wij moeten in Nederland eens defintief de denkslag maken dat de overheid niet ZIJ zijn, maar gewoon WIJ.

    Login om te reageren
    • Sharp zegt

      13 augustus 2010 om 15:57

      @Michiel:

      Je comment is een verademing…

      Login om te reageren
  52. alfamannetje zegt

    13 augustus 2010 om 16:01

    om de 4 jaar , dat klopt.

    Login om te reageren
  53. MrSneak zegt

    13 augustus 2010 om 16:01

    God bless de VVD! Doet pijn aan de ogen al die oerlelijke hybride rotzooi. Een zichzelf respecterend mens koopt natuurlijk nooit zo’n ding.

    Login om te reageren
  54. Arie op Safarie zegt

    13 augustus 2010 om 16:05

    Prima maatregel, het is namelijk nog niet bewezen dat de CO2 uitstoot verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde …. is een natuurlijke cyclus, en daarbij sinds 1995 warmt deze niet meer op …..

    Allemaal linkse subsidie gepraat …….

    Login om te reageren
  55. Boss427 zegt

    13 augustus 2010 om 16:14

    Op zich goed dat ze op de onzinnige ontheffing terugkomen maar als ik net om die regeling zo’n auto had gekocht zou ik me dan wel kei en keihard genaaid voelen. Daar moeten ze dan iets op vinden lijkt mij.

    Login om te reageren
  56. toyotaprius zegt

    13 augustus 2010 om 16:17

    Dan word ik weer exclusief.. :P

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      17 augustus 2010 om 19:43

      @toyotaprius: Dan zou het beeld op de wegen een stuk mooier worden.

      Login om te reageren
  57. Maxx zegt

    13 augustus 2010 om 16:17

    vrij van wegenbelasting en toch gebruik maken van de wegen klopt niet, dus daar moet wat aan gedaan worden. maar laten het wel zo gunstig houden dat het voor iedereen interessant blijft om schonere auto’s te ontwikkelen en kopen. de voorraad fossiele brandstof is eindig en we hebben alternatieven nodig.

    en slecht nieuws voor degene die het nieuwe kabinet een warm hart toedragen, om met geenstijl te spreken; “het nieuwe kabinet is net zo wankel als hero brinkman na een avond nieuwspoort”

    Login om te reageren
  58. alfamannetje zegt

    13 augustus 2010 om 16:17

    Waarom , een ieder behoort de wet te kennen en daar staat tot 2013 geldig . Onderwijl kun je je winst uitrekenen.
    Succes.

    Login om te reageren
  59. Michiel zegt

    13 augustus 2010 om 16:23

    De regel werkt zo bij elkaar prima: een heleboel mensen hebben zo zuinige auto’s gekocht, dat is mooi. Die gaan nu misschien wel wat minder voordeel hebben als er weer wegenbelasting moet worden betaald, maar ze blijven in de toekomst wel zuiniger rijden in die auto’s. Die subsidie (die achteraf dan tijdelijk is geweest) heeft ze toch mooi maar geholpen bij het maken van de keuze voor een zuinige auto.

    Bovendien is het bedrag wat betaald moet gaan worden aan de wegenbelasting toch erg weinig (Fiatje 500 kost 5 tientjes per kwartaal). Als mensen dan echt zonodig weer een paar tientjes per kwartaal willen besparen, dan moeten ze de auto maar eens een keertje laten staan en lekker gaan fietsen. Kijk eens naar buiten, wat is nu lekkerder dan effe ouderwets te trappen!

    Login om te reageren
  60. Beetje Verward zegt

    13 augustus 2010 om 16:24

    Je zult toch net zo’n polo, fabia of seat achtig 1 punt 2 driecylinder dieseltje geleased hebben en daar nu 3 of 4 jaar mee moeten doorrijden…………

    Login om te reageren
  61. Bob zegt

    13 augustus 2010 om 16:32

    @Beetje Verward

    En dan? Bijtelling wordt niet over gepraat en evt HSB is dan toch voor de leasemaatschappij.

    Login om te reageren
  62. Laurens zegt

    13 augustus 2010 om 16:33

    …. zegt de Prius rijder LOL

    Login om te reageren
  63. MBluemotion zegt

    13 augustus 2010 om 16:33

    Zou het jammer vinden als deze maatregel wordt teruggedraaid, heb namelijk inderdaad net een Polo Bluemotion gekocht. Gelukkig betreft het slechts een uitlating op persoonlijke titel van Mulder en volgens de VVD geen fractiestandpunt: http://binnenland.nieuws.nl/607033/vvd_wil_toch_geen_wegenbelasting_voor_prius

    Ik hoop dat er tot 2013 niks verandert, ben benieuwd naar het daadwerkelijke standpunt van het nog te vormen nieuwe kabinet!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 augustus 2010 om 16:59

      @MBluemotion: misschien geen fractiestandpunt maar misschien straks veel erger, nieuw regeringsbeleid. Ze willen 18 miljard gaan bezuinigen, dat moet ergens vandaan komen. En dit soort bevoordeling is typisch iets dat als eerste met weinig schade kan sneuvelen.

      Login om te reageren
      • MBluemotion zegt

        13 augustus 2010 om 17:18

        @mashell: ben het er zeker mee eens dat er bezuinigd moet worden, maar eerst mensen stimuleren dit soort auto’s te kopen en hen dan achteraf de nek om draaien vind ik persoonlijk niet kunnen. Voorlopig staat er echter nog niks vast. Mocht in de (nabije) toekomst toch besloten worden weer MRB voor deze auto’s in te voeren, laat dan auto’s gekocht in het jaar van de maatregel (1 januari 2010 t/m 31 december 2010) op basis van kentekenregistratie belastingvrij blijven. De opbrengsten aan MRB van de 150.000 automobilisten die reeds zo’n auto gekocht hebben vind de overheid vast wel ergens anders! Aanscherpen van de CO2-eis blijft natuurlijk ook een optie.

        Login om te reageren
        • alfamannetje zegt

          13 augustus 2010 om 17:36

          @MBluemotion: lees even ……

          Login om te reageren
  64. Elliott24 zegt

    13 augustus 2010 om 16:44

    Wat slecht! Eerst zeggen dat de hypotheekrenteaftrek niet mag worden afgeschaft omdat dat onbetrouwbaar is tegenover de kiezer. En nu ervoor pleiten dat deze belastingmaatregel wordt afgeschaft. Ik hoop dat het CDA hier een stokje voor gaat steken, en dat De Jager mooi blijft zitten waar die zit!

    Login om te reageren
  65. Sorcerer zegt

    13 augustus 2010 om 16:52

    Inderdaad Arie op Safarie: we hoeven tuurlijk niet onnodig veel CO2 te stoken maar om auto’s nou zo zwaar te belasten (en dan met name de “liefhebbersauto’s”) …

    En daartegenover ’s werelds Prii een onevenredig groot voordeel te geven, is gewoon niet eerlijk vind ik.

    Op een Ferrari betaal je een ton bpm, volle mep wegenbelasting, dankzij de bpm ook al hogere verzekeringspremie, en als je hem leaset (kan ook hè, Ferrari leasen) dan betaal je de volle mep bijtelling en op een Prius niks, lagere premie en 14% bijtelling, terwijl een Ferrari die per jaar 10.000 rijdt evenveel uitstoot als een Prius die per jaar 40.000 rijdt…

    Login om te reageren
  66. martin007 zegt

    13 augustus 2010 om 16:55

    Als de overheid ballen heeft, dan is en blijft de eerste eigenaar gewoon proviteren van het belastingvoordeel. Alleen op die manier is het eerlijk, terugdraaien zou een flink deuk in het vertrouwen gegeven.

    Login om te reageren
  67. birdboy zegt

    13 augustus 2010 om 17:15

    Mooi, die kutprius is zowieso niet zo zuinig en als je naar de hele levenscyclus kijkt nog best milieuONvriendelijk ook.

    Lekker bezig VVD. En natuurlijk kudos voor de Britney pic ;-)

    Login om te reageren
  68. LJ zegt

    13 augustus 2010 om 17:18

    Voor iedereen die al een gat in de lucht sprong omdat de belastingvrije status zou worden opgeheven.

    Stop maar met springen…
    Want de VVD heeft een rectificatie geplaatst op AD.nl

    http://www.ad.nl/ad/nl/2504/Verkiezingen/article/detail/504839/2010/08/13/VVD-wil-Prius-toch-belastingvrij-houden.dhtml

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      13 augustus 2010 om 17:23

      @LJ: check, zie ook de reactie van MBluemotion.

      Ik heb inmiddels een update bij het artikel gezet.

      Login om te reageren
  69. K. zegt

    13 augustus 2010 om 17:22

    @ Merry, en @ de sjonnies.

    Je hebt het nu enkel over een prius, er zijn meerdere auto’s die toch echt wel een heel stuk zuiniger zijn als de gemiddelde auto. Bovendien is het ontwerpen van een milieuvriendelijke auto een proces waar jaren overheen gaat.

    Maar net zoals bij kinderen en honden is het ook bij de normale mensen: belonen stimuleert. Daarom is het in mijn ogen goed om mensen die kiezen voor een milieuvriendelijke weg op die manier te belonen.

    Wat betreft de koeien kun je wel dit argument maken, maar je hebt mij niet horen zeggen dat dit wel correct is? Bovendien heb ik gelezen dat ze daar momenteel ook druk in aan het investeren om zo de co2 uitstoot te verminderen dmv het ontwikkelen van nieuw voer. De huidige stand van zaken weet ik daar niet van.

    Wat ik al helemaal niet snap is dat je er blij van wordt, want wat schiet jij er zelf nou precies mee op? Wordt je wegenbelasting lager? Nee. Wordt je BPM lager? Nee. Er gaat helemaal niemand op vooruit met deze regel. Dus ik snap je blijdschap ook niet.

    Om nog even wat tegen de sjonnnies te zeggen: Je bedoelt natuurlijk dat er te weinig belasting over vliegen wordt betaald. Maar dit is onder andere omdat het vliegverkeer nog steeds verwaarloosbaar is tegen het wegverkeer.

    Met de plastic verpakkingen ben ik met je eens, dat is natuurlijk zeker niet milieu vriendelijk. Maar denk jij dat je door deze afschaffing minder plastic verpakkingen in huis zal krijgen? Denk het niet. Alle beetjes helpen, en je moet ergens beginnen. Anders zal er nooit een uitkomst zijn!

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      13 augustus 2010 om 17:34

      @K.:
      Waar het mij om te doen is, is dat ‘de auto’ als milieu boosdoener No 1 wordt neergezet door de politiek en de algemene opinie die dit naadloos heeft overgenomen.
      Dat terwijl er op andere fronten eenvoudiger resultaten te behalen zijn.
      Of de milieu vervuiling van het vliegverkeer verwaarloosbaar is waag ik trouwens te betwijfelen.

      Login om te reageren
  70. basgti zegt

    13 augustus 2010 om 17:26

    Wegenbelasting was er toch voor om de wegen en dergelijke te onderhouden?
    Volgens mij rijden die 0 euro-belasting betalende auto`s net zo goed over dezelfde rijbanen en bruggen etc. Het zou toch normaal zijn als die ook zouden meebetalen?
    Ik hoop dat het doorgaat.

    Login om te reageren
  71. martin007 zegt

    13 augustus 2010 om 17:28

    @basgti; Wegenbelasting wordt al jaren niet meer gebruikt voor de wegen. Helaas maar waar!

    Login om te reageren
  72. rodi zegt

    13 augustus 2010 om 17:35

    Ik heb ook VVD gestemd,maar vind dit weer de aller grootste onzin die er is,natuurlijk niet afschaffen.In Nederland is het altijd zo dat goed gedrag uit eindelijk wordt beloond met meer betalen,ze doen een hele hoop mensen de belofte dat wanneer je zo’n hele fijne(not!)Hybride of ander naar groen ding gaat rijden je minder hoeft te betalen,dus hebben een helehoop mensen hun fijne “milieu vervuilende” auto ingeleverd,minder kosten was voor hun namelijk beter…Maar liever reden ze ook in een “vervuilende”auto,en nu nadat ze vast zitten aan zo’n mega hok kunnen ze er niet meer vanaf.Ik vind dit heel kwalijk,is zo’n beetje hetzelfde als kwartje van kok of de energie kosten die omhoog gingen nadat we het jaar ervoor allemaal zo goed de verwarming standje lager hadden gezet..Ook uit deze nieuwste opmerking uit de politiek blijkt maar weer dat ze alles doen om ergens geld vandaan te halen en dan zoals in dit geval het milieu helemaal niet van belang is voor ze..Ben blij dat ik binnenkort ga emigreren….

    Login om te reageren
  73. rodi zegt

    13 augustus 2010 om 17:38

    Oh kijk gelukkig!Valt weer mee…:-)

    Login om te reageren
  74. Traxxas zegt

    13 augustus 2010 om 18:23

    Wat een fijne update !!!

    Login om te reageren
  75. Fiat Coupe zegt

    13 augustus 2010 om 18:35

    Aan de ene kant zeuren over een gat in de begroting vanwege groene auto’s die massaal aangeschaft worden. (en ze zijn in in ieder geval zuinig, co2 uitstoot buiten beschouwing gelaten) En aan de andere kant wel strijden voor behoud van de HRA waarvan het grootste deel gaat naar mensen die het ECHT NIET nodig hebben.
    De VVD heeft voor mij een beetje afgedaan met hun elitaire standpunten, terwijl bij de afgelopen verkiezingen juist veel ‘Jan Modaals’ op deze partij gestemd hebben. (vaak als alternatief voor Wilders) Ik voorzie een grote terugval in zetels na de volgende verkiezingen…

    Login om te reageren
  76. AMG Powerrr zegt

    13 augustus 2010 om 18:50

    Ik ga maar weer eens Hummers importeren. Zo kan het weer. Groen proberen te rijden wordt dus blijkbaar niet gewaardeerd.

    Login om te reageren
  77. Jan Stender zegt

    13 augustus 2010 om 19:55

    Natuurlijk,het zal niet,milieuvriendelijke auto,s waar geen wegenbelasting voor hoeft betaald worden in Nederland worden populair,en dat zitten die aasgieren in Den Haag niet lekker
    Maar zonder meer een geldverslindende WK poppenkast binnen halen,voor 2018 daar hebben ze geen moeite mee
    Dat Nederland mogelijk een schuld van 300 miljoen tot 1 miljard euro overhoud,daar zit onze regering helemaal niet mee
    Welnee,het zijn toch maar onze belastingcenten
    Het begrotingsgat van tientallen miljoenen dichten?
    Laat die voetbalclubs maar eens zelf dokken voor de openbare veiligheid i.p.v. onze belastingcenten te gebruiken
    En hou die WK 2018 buiten de deur,we zitten echt niet te wachten op een stelletje uitvreters van de Fifa
    En geef ons een keer het kwartje van Kok terug

    Login om te reageren
  78. primramessar zegt

    13 augustus 2010 om 20:35

    Anne Mulder is een man… funny

    Login om te reageren
  79. phantom zegt

    13 augustus 2010 om 20:41

    Dit hele gedoe met die zuinige milieu-auto’s heeft niets van doen gehad met het milieu, het gaat alleen maar om het geld! maar zo is het tenslotte met alles, of niet?

    Login om te reageren
  80. topless zegt

    13 augustus 2010 om 20:55

    Dus belastingvoordelen voor auto’s waar ik nog niet dood in gevonden wil worden verdwijnen misschien? Nou, boeiend.

    Mensen stimuleren nieuwe auto’s te kopen heeft niets te doen met milieubescherming. Van overconsumptie is het milieu nog nooit beter geworden.

    Login om te reageren
  81. Citrofiel zegt

    13 augustus 2010 om 21:52

    @K. en de sjonnies: “Nauwelijks CO2-uitstoot door luchtvaart
    Wereldwijd wordt 3,5% van de totale CO2-uitstoot veroorzaakt door menselijke activiteiten. Hiervan komt zo?n 25% (1) op het conto van elektriciteitscentrales, 23% (2) wordt veroorzaakt als gevolg van huishoudelijk gebruik, 19% (3) door industrie, 12% (4) door wegverkeer, 1% (5) door de scheepvaart en 3% (6) door luchtvaart. De luchtvaart veroorzaakt derhalve 3% van 3,5% = 0,105% van de totale CO2-uitstoot (zie figuur 2.2).”
    bron

    Login om te reageren
    • alfamennetje zegt

      14 augustus 2010 om 10:11

      @Citrofiel: koeien , veeteelt heeft het grootste aandeel en nog wel methaan.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        14 augustus 2010 om 19:44

        @alfamennetje: Goed dat je het zegt, die uitstoot zou inderdaad ook meegenomen moeten worden onder menselijke activiteiten.

        Login om te reageren
  82. Citrofiel zegt

    13 augustus 2010 om 21:53

    @K. en de sjonnies: Maar dat was natuurlijk een tekstje van belanghebbenden. Om het in evenwicht te brengen dan ook nog maar een tekstje van greenpeace, die het allemaal veel erger vindt natuurlijk.

    Login om te reageren
  83. MDV zegt

    13 augustus 2010 om 22:02

    Nou worden we een keer gestimuleert om in zuinige, goedkope auto te gaan rijden, en dan flikken ze dit weer!!
    Omdat ze niet genoeg geld binnenkrijgen.
    Vertel mij wat, ze hebben geld zat!!
    Laat ze dan belasting gaan vragen voor oldtimers, dat zijn pas milieuvervuilers!!

    Login om te reageren
  84. alfamennetje zegt

    14 augustus 2010 om 10:10

    we hebben nu bijna 1 procent groei van de economie , aardgasbaten ( strenge winter )…..en autos . We kunnen afvragen of het de overheid per saldo geld kost….

    Login om te reageren
  85. werner1969 zegt

    14 augustus 2010 om 11:22

    vind het niet zo erg de meeste hybride rijders hebben alleen zo’n ding voor de bijtelling en rijden je vervolgens met 140 voorbij,dan zijn ze echt niet meer zo zuinig hoor.

    Login om te reageren
  86. tvr1974 zegt

    14 augustus 2010 om 11:45

    Volgens mij was de regeld ingevoerd dat de zwaarder vervuilende auto’s meer belasting zijn gaan betalen en de minder vervuilende minder of geen… Als ze nu een tekort hebben betekent het feitelijk dat ze de dure(grote) vervuilende motoren te weinig belasten…. Aangezien alleen mensen met meer geld die vervuilendere auto’s kunnen betalen moeten ze die auto’s dus gewoon nog meer laten betalen zodat je per saldo gemiddeld op 0 uitkomt en je geen tekort hebt… Vervuilers dus nog harder aanpakken en schoon nog steeds blijven belonen.. Lijkt mij niet zo moeilijk. Ook de wegenbelasting regel had natuurlijk al lang op de schop gemoeten.. Een ferrari van 1200 kg betaald minder wegenbelasting dan een VW golf van 1300 kg… Dat is natuurlijk ook van de zotte.. In plaats van gelijk maar wat te roepen in dat kabinet moeten ze eerst weer is gaan leren denken.. Eikels…

    Login om te reageren
  87. Cantago zegt

    14 augustus 2010 om 14:24

    OOOOOW! Dus het gaat toch om geld? En al die sukkels die in een Prius rijden zijn helemaal vergeten dat ze niks aan het milieu bijdragen? Ja, nu heb je spijt. Maar maakt niet uit, allemaal die Prius dumpen of aan de dealer verkopen (ik herhaal, NIET doorverkopen aan iemand anders!) en allemaal een mooie zuinige BMW oid kopen;) Iets waar je wat aan hebt en dat goed rijdt! Kunnen we weer doorrijden op de weg;)

    Login om te reageren
  88. alfamannetje zegt

    15 augustus 2010 om 10:16

    goed kouwen en geen scheten laten , indien mogelijk :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North