• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom Amerikaanse VW-eigenaren hun auto’s slopen

Auteur: Author, gepost 14 december 2016 om 22:51 – 79 Reacties

Waarom Amerikaanse VW-eigenaren hun auto


Zoals bekend gaat Volkswagen behoorlijk soepel om met gedupeerde Amerikaanse consumenten. En als je gedupeerde Amerikaanse consumenten een vinger geeft…

Dan doen ze er een broodje omheen en maken ze er een hamburger van, of iets dergelijks. In elk geval voelen Amerikanen zich behoorlijk belazerd na Dieselgate en dat zal VAG weten ook. Amerikanen krijgen het aanbod om hun geïnfecteerde auto door de fabriek terug te laten kopen en die regeling is nogal soepel, zo blijkt.

Een (voor zover bekend) kleine groep VW-eigenaren haalt de auto’s namelijk voor een groot deel uit elkaar, voordat de geïnfecteerde diesels teruggaan naar de fabriek. Volkswagen heeft het maar te slikken. De eisen waar terug te geven auto’s aan moeten voldoen zijn namelijk bijzonder laag. Feitelijk hoeft alleen de motor het nog te doen.

1 + 1 = 2 en dus slopen sommigen complete bumpers, koplampen, geluidssystemen en andere zaken die zo in de verkoop kunnen uit hun auto. Aan de andere kant: VW zal het waarschijnlijk worst wezen hoe de teruggekochte auto’s erbij staan. Ze gaan mogelijk toch de shredder in.

Foto via Reddit

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

lampen, vandalisme, verenigde-staten, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « De verrassing van 2016: Haas F1
Volgend bericht: Dit is de 1000 pk sterke Air van Lucid Motors »

Lees Interacties

Reacties

  1. mclovin zegt

    14 december 2016 om 22:54

    Aasgieren. Het laagste van het laagste.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      14 december 2016 om 23:12

      @mclovin: als mijn dealer bij een inleverdeal zegt dat de auto niet compleet hoeft te zijn, waarom zou je het dan compleet inleveren!?

      Of iemand aasgier is weet je pas als je beide kanten kent van het verhaal…

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      14 december 2016 om 23:13

      @mclovin: Nou, nou…

      Het was niet heel netjes van Volkswagen om te sjoemelen, maar om ze nou gelijk aasgieren en het laagste van het laagste te noemen…

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        15 december 2016 om 09:12

        @moveyourmind: met aasgieren was meer bedoeld op de eigenaren dan Vw.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          15 december 2016 om 09:36

          @boomhauwer: VW is ook behoorlijk aan het aasgieren geweest! Winst, winst en nog eens winst, want in 2017 willen wij de grootste ter wereld zijn! Helaas….( ik denk zelf: gelukkig)

          Login om te reageren
        • geertjan zegt

          18 december 2016 om 22:53

          @boomhauwer: jammer dit haha

          Login om te reageren
    • Rob zegt

      14 december 2016 om 23:14

      @mclovin:
      Volkswagen had in beginsel ook gewoon deugdelijke producten kunnen verkopen, maar goed…

      Login om te reageren
      • swid zegt

        15 december 2016 om 03:05

        @Rob: Ach man voor de consument zijn ze dat ook. Enkel overheden zijn hier echt gedupeerd. Iedere weldenkende auto koper weet dat de afgelopen jaren bij verschillende merken verbruikscijfers afweken. Daarnaast heeft de consument in Nederland hier voordeel van gehad omdat de BPM (autobelasting voor belasting) op CO2 uitstoot gebaseerd is.

        Het milieu in Nederland zou erbij gebaat zijn als de BPM volledig afgeschaft wordt omdat zo de drempel omlaag gaat om een nieuwe auto te kopen. Nieuwe auto’s zullen met de ontwikkelingen in deze sector gemiddeld een lagere uitstoot hebben dan het wagenpark dat ze vervangen.

        Mobiliteit in Nederland zou aantrekkelijk gemaakt moeten worden want zodra mensen gaan bewegen gaat de economie draaien. Zodra mensen weer meer naar winkels en andere plaatsen gaan om hun centjes uit te geven in plaats van gezamenlijk via de computer al hun geld naar het hoofdkantoor van bol.com te sturen krijgen we het allemaal weer wat beter.

        BPM weg ermee en dit geld terug krijgen via internetverkoop belasting. Zijn we meteen van de oneerlijke concurrentie af, en maken mensen weer eens contact.

        Login om te reageren
        • hans75 zegt

          15 december 2016 om 06:49

          @swid: jij werkt zeker zelf in een zo’n dynosaurus verouderde winkel die klaagt over oneerljke concurrentie… je redenatie raakt kant noch wal….

          Login om te reageren
          • Breinstein zegt

            15 december 2016 om 07:34

            @hans75: maar in de basis heeft hij wel gelijk, niet de koper maar de overheid is genaaid.

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              15 december 2016 om 07:53

              @breinstein: niet de overheid maar de maatschappij is genaaid. Iedereen dus eigenlijk. Daarom heb ik niet zo’n probleem met wat die Amerikanen doen.

              Login om te reageren
              • Breinstein zegt

                15 december 2016 om 08:32

                @pomoek: en hoe is ‘de maatschappij’ dan wel genaaid? Er worden auto’s verkocht die op papier een lagere uitstoot hebben dan in de praktijk. De manier waarop dit gespeeld is, is op zijn zachts gezegd niet netjes. Maar dan zie ik nog niet in hoe de maatschappij genaaid is. De koper krijgt nog steeds een auto die aan alle wensen voldoet, de kopers die een auto uitzoeken op uitstoot komen namelijk nooit bij een VW diesel uit.

              • pomoek zegt

                15 december 2016 om 08:59

                @breinstein: nou, heel simpel, er is meer rotzooi uit gestoten dan werd beweerd. Die normen zijn gesteld om de lucht kwaliteit te verbeteren. Die is niet verbeterd, althans daar heeft vag geen bijdrage aan geleverd.

              • davelepeef zegt

                15 december 2016 om 14:10

                @Breinstein: in die zin dat er behoorlijk financieel voordeel zit, ten onrechte. Dat zijn gemiste inkomsten voor de maatschappij. Dan laat ik nog even buiten beschouwing dat mensen die nieuw aanschaffen (lees, hoofdzakelijk leaserijders) een flink voordeel hebben tov occasionkopers, weer een deel van de maatschappij die buitenspel staat.

            • fanboy zegt

              15 december 2016 om 10:43

              @breinstein: Helemaal niet. Iedereen is genaaid, en in het specefiek de mensen die zich in de buurt van een rijdende VW diesel hebben bevonden.

              Het gaat om luchtkwaliteit en dus volksgezondheid. Het gaat niet om milieu of geld.

              Dit bericht gaat wel over geld zaken, maar ik denk dat het allemaal haat en afgunst is richting VW.

              Login om te reageren
        • Rob zegt

          15 december 2016 om 08:50

          @swid:
          Lang verhaal, maar uiteindelijk moet Volkswagen gewoon verkopen wat ze zeggen dat ze verkopen. Anders loop je de boel op te lichten, zo simpel is het.

          Als je auto volgens een achterhaalde, maar verplichte testcyclus een bepaalde waarde haalt, dan mag je auto verkopen met die waarde. Volkswagen vond het echter nodig om te rommelen met die testcyclus en hun auto’s met die waarde te verkopen. Dat is waar het om gaat en dat is hartstikke fout.

          Ik doe liever geen zaken (meer) met een bedrijf dat de boel bij elkaar loopt te liegen. Jij wel?

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            15 december 2016 om 14:12

            @Rob: clear and simple – I like it ;)

            Login om te reageren
        • fanboy zegt

          15 december 2016 om 09:11

          @swid: Zucht, je hebt het nog steeds niet begrepen.

          Het gaat niet om verbruik en CO2. Het gaat om NOx uitstoot. Dus het is niet de overheid of consument die genaaid is, maar de hele maatschappij waar ze in rond rijden. Schone lucht is iets voor iedereen, voor een betere volksgezondheid. Dat staat verder los van hoe goedkoop die te rijden is of het milieu.

          Login om te reageren
        • pa045 zegt

          15 december 2016 om 11:09

          @swid: doelbewust de boel bedonderen en daarmee concurrentievervalsing plegen, belastingen ontduiken en de consument een product met andere eigenschappen dan beloofd geven is niet de schuld van de overheid!
          Maar wij Europeanen pikken het maar weer. De auto voelt kwalitatief zo goed aan.

          Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        15 december 2016 om 08:18

        @Rob: had gekund. Hebben ze echter nog nooit gedaan…

        Login om te reageren
  2. monsieurleloure zegt

    14 december 2016 om 22:59

    Ik vind het wel humor , komt VW er zelf eens achter hoe het voelt om een oor aangenaaid te krijgen

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      15 december 2016 om 07:04

      @monsieurleloure: Eerder eraf.

      Login om te reageren
  3. broekhoest zegt

    14 december 2016 om 22:59

    Die Amerikanen hebben groot gelijk. Die pikken dit arrogante gedrag van VAG niet, i.t.t. de makke schapen in Europa.

    Login om te reageren
  4. monsieurleloure zegt

    14 december 2016 om 23:01

    Het is wachten op de eerste Amerikaan die alleen het motorblok voor de showroom mietert.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      14 december 2016 om 23:33

      @monsieurleloure: Zal niet gebeuren. In de voorwaarde staat dat de auto rijdend aangeboden moet worden.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        14 december 2016 om 23:38

        @robert110: in een kruiwagen mag misschien?

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          15 december 2016 om 06:18

          @pomoek: als er een VW logo op zit

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            15 december 2016 om 14:13

            @lekkerlinksrijden: hmmm… De Up wordt daar niet geleverd toch??

            Login om te reageren
  5. formulatv zegt

    14 december 2016 om 23:12

    Sneu gedrag

    Login om te reageren
  6. vonklausenburg zegt

    14 december 2016 om 23:19

    Dat entertainment setje in Europa verkopen, scheelt diefstal en inbraak op VAG-producten! Rest mij alleen een ‘VO! Voor de Amerikanen!

    Login om te reageren
  7. bastiaano zegt

    14 december 2016 om 23:25

    Stelletje ratten. En och wat zijn de belazerd voor Volkswagen.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      14 december 2016 om 23:32

      @bastiaano:
      Wat is er mis met een beetje hergebruik van uitwisselbare onderdelen?
      Zou jammer zijn als dat in de crusher belandt.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        15 december 2016 om 07:33

        @Rob: kom op zeg Rob, jij weet dondersgoed dat dat niet de achterliggende gedachte is bij deze armoedzaaiers..

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          15 december 2016 om 08:57

          @lekkaah:
          Ja, handel, duh.
          Maar of nu die “armoedzaaiers” die navigatieschermpjes gaan verpatsen, of de dealers dat gaan doen; maakt dat werkelijk zoveel uit?
          Of gaat Volkswagen zonder pardon die dingen crushen? In dat geval maakt het toch ook geen zak uit dat er een paar mensen zijn die wat handel ruiken? Als Volkswagen toch van plan was er niks mee te gaan doen…

          Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      15 december 2016 om 09:23

      @bastiaano: is gewoon volgens de regels, die VW aan zijn laars heeft gelapt..

      Login om te reageren
  8. Rob zegt

    14 december 2016 om 23:27

    Ik neem aan dat de dealers dat zelf toch ook doet?
    Bijvoorbeeld een prima functionerend navigatiesysteempje, dat binnen 3 seconden te verwijderen is en nog prima te slijten is in de vervangingsmarkt, dat is toch gewoon zonde om weg te gooien?

    Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    14 december 2016 om 23:34

    Slim om hem helemaal gestript in te leveren…

    Zullen die Amerikaanse consumenten nog mooi van opkijken als die compleet gestripte auto’s met al die kilo’s eraf nét wel de emissietest halen. Dan hebben ze geen poot meer om op te staan om hun geld terug te eisen.

    Login om te reageren
  10. timh zegt

    14 december 2016 om 23:35

    Moeilijk iets tegen te doen want waar leg je de grens wat ‘gebruissporen’ zijn maar ik zou het niet gek vinden als de ingeleverde auto in ieder geval nog road legal moet zijn.

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    14 december 2016 om 23:41

    Laten we wel wezen: VAG heeft de boel belazerd. Zo simpel ligt het. Dit is nog niet eens een koekje van eigen deeg maar gewoon gebruik maken van de regels die VAG zelf heeft opgesteld. Ik denk overigens dat dit wel wat doet voor de 2e hands prijzen van bepaalde onderdelen? Dus VAG zal er best wel last van hebben.

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      15 december 2016 om 07:33

      @pomoek: als we deze beredenering doorzetten, wie koopt er dan een auto voor z’n lage uitstoot? Die Amerikanen zijn als eindgebruiker in niks belazert, de auto levert waarvoor hij gekocht is.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        15 december 2016 om 08:06

        @breinstein: ik weet niet waarom mensen deze auto’s gekocht hebben. Maar ze voldoen niet. Ze vervuilen te veel. Dat kan ik mij voorstellen is een reden om je belazerd te voelen.

        Hoe dan ook heeft vag de boel belazerd. Alles wat daar uit voortkomt is een gevolg van dat feit.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          15 december 2016 om 09:01

          @pomoek: volkswagen heeft iedereen behalve de kopers van die dingen gedupeerd. Immers is de auto zuiniger en heeft meer vermogen dan eigenlijk mag. Alleen de uitstoot is hoger, en laat iedereen behalve de bestuurder daar nou last van hebben!

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            15 december 2016 om 09:03

            @lekbak: dat is waar. Maar ik heb nog steeds weinig medelijden met VAG.

            Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            15 december 2016 om 14:16

            @lekbak: och, als jij een auto waar je, wat is het – 2 jaar?, in gereden hebt kan dumpen voor een prijs waar je anders alleen maar van.kan dromen dan zou ik ‘m ook de deur uit schoppen…

            Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      15 december 2016 om 07:40

      @pomoek: idd.. allemaal precies net binnen de lijntjes… paupergedrag dus

      Login om te reageren
  12. wimbers zegt

    14 december 2016 om 23:44

    als de berijder het niet doet gaat de dealer het wel doen, gratis vervang onderdelen!
    nu een beetje jammer voor de dealers / VW, maar volkomen begrijpelijk.

    Login om te reageren
  13. pindakoning zegt

    14 december 2016 om 23:46

    Blijf het een lastige kwestie vinden. Tuurlijk heeft Volkswagen de boel besodemieterd en moet gestraft worden, maar er zijn ook andere fabrieken die (net zo) schuldig maar niet in die mate gestraft worden. Iets met hoge bomen, of zie ik dat verkeerd?

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      15 december 2016 om 08:49

      @pindakoning: Dat zie jij verkeerd. Tot op heden is niet aan getoond dat andere fabrikanten ook hebben gefraudeerd. Vroeger wel, maar toen zijn die fabrikanten ook gestraft.

      Login om te reageren
  14. pesu zegt

    14 december 2016 om 23:53

    Dat is wel echt triest zeg. Dan mag VAG wel fout zitten, maar dit slaat echt alles.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      15 december 2016 om 00:07

      @pesu: als vag de boel niet had belazerd dan was dit natuurlijk niet gebeurd.

      Login om te reageren
  15. hplh zegt

    15 december 2016 om 00:01

    Ik kan ze geen ongelijk geven.
    Diegene die hier het hardst roepen dat het een schande is ,zijn waarschijnlijk de eerste die het zouden doen als ze zelf de mogelijkheid zouden hebben.

    Login om te reageren
  16. erwh zegt

    15 december 2016 om 02:12

    Wat een hypocrisie is deze hele VW gate. Werkelijk geen enkele consument (en zeker niet de Amerikaanse) kan het ook maar een mallemoer schelen dat hun auto meer uitstoot dan opgegeven, want dan doen alle auto’s per definitie. Wat VAG (en vergeet Audi niet) heeft gedaan is natuurlijk onacceptabel, maar als voor de doorsnee consument is er maar één echte prikkel en dat is geld.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      15 december 2016 om 07:07

      @erwh: Haha maar diezelfde prikkel geldt ook voor Volkswagen hoor :)

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      15 december 2016 om 08:08

      @erwh: dat weet je niet. Dat denk je.

      Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      15 december 2016 om 08:51

      @erwh: Nee. Het gaat niet direct om de uitstoot. Het gaat erom dat vag gefraudeerd heeft. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te begrijpen of te willen accepteren?

      Login om te reageren
  17. rick86 zegt

    15 december 2016 om 04:44

    Ach ach alle azijnzeikende moraalridders zijn ook weer aanwezig hoor.. de anti vag club.
    Laten we wel wezen.. dit gedrag slaat natuurlijk helemaal nergens op en denk dat ze er al goed vanaf komen met het terugkopen van hun auto dus waarom dit zielige gedoe. In mijn ogen heel kinderachtig en diep triest gedrag.
    Ja vag had misschien de boel niet moeten belazeren maar daar zijn ze voor gestraft, en ik weet zeker dat bijna elk merk de boel belazerd anders zijn die emissie testen niet te halen.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      15 december 2016 om 08:12

      @rick86: er is een club?

      Even over VAG: je zegt dat ze de boel misschien niet hadden moeten belazeren. Misschien? Is dit verhaal niet een gevolg van het belazeren? Volgens jou belazeren andere merken ook de boel. Ik weet het niet zeker, maar voor zover ik begrijp heeft alleen vag sjoemelsoftware geïnstalleerd?

      Login om te reageren
      • rick86 zegt

        15 december 2016 om 08:27

        @pomoek: ja software maar bij andere merken werkt alles naar behoren binnen een bepaalde temperatuur grens etc.. is dat sjoemelen zonder sofware dan? De regels zijn zo scherp dat geen fabrikant zich aan die tests kan houden.. ik vind dat ze eerst eens moeten kijken naar reële testen ook qua verbruik etc. Wij worden ook genaait waar we bij staan gaan wij ook massaal fabrikanten aanklagen? Mijn focus st rijd ook niet het opgegeven verbruik;)

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          15 december 2016 om 09:01

          @rick86: maar er is een verschil. Zoals iemand hiervoor al in een andere context stelde: je hebt binnen de lijntjes kleuren, wat alle auto fabrikanten doen, en je hebt moedwillig de boel oplichten. Daar zit wel een behoorlijk verschil tussen vind ik.

          Login om te reageren
          • rick86 zegt

            15 december 2016 om 09:11

            @pomoek: dat noem ik ook gewoon de boel in de maling nemen hoor haha sorry maar dat tussen de lijntjes kleuren is ook de boel belazeren.

            Login om te reageren
    • broekhoest zegt

      15 december 2016 om 08:12

      @rick86: Je weet bijna zeker dat de andere merken ook gesjoemeld hebben? Waarop baseer je dat? Daarnaast is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

      Login om te reageren
      • rick86 zegt

        15 december 2016 om 08:22

        @broekhoest: over de zafira zijn toen ook aardig wat twijfels ontstaan en rond Renault heeft ook een aardig rookgordijn gehangen hoor haha maar meerdere experts hebben aangegeven dat de testen eigenlijk niet te halen zijn zonder te sjoemelen.. leuk hoor iedereen hier van de anti vag club (ik heb verder ook niks met vag) maar bekijk het eens een keer niet door de anti-Pon bril.. maakt jullie leven een stuk minder zuur hahaha

        Login om te reageren
        • broekhoest zegt

          15 december 2016 om 09:15

          @rick86: Heb je daar ook wel bronnen van? Ik ben wel benieuwd namelijk…

          En hoezo ben ik anti vag? Ik heb niks met VW maar ook niks tegen. Vw zal prima auto’s maken, daar gaat het mij ook niet om. Ik heb wel iets tegen moedwillig de boel belazeren.

          Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    15 december 2016 om 06:19

    LOL ..

    Er is dus 1 persoon geweest die zijn auto incompleet ging inleveren ..

    Login om te reageren
  19. Erik zegt

    15 december 2016 om 06:46

    Kwestie van iemands Golf die voor reparatie staat bij een VW dealer fotograferen en maar volhouden dat het zijn auto is die hij zo ingeleverd heeft #nepnieuws.

    Login om te reageren
  20. redneckdarian zegt

    15 december 2016 om 06:55

    Verbazend dat er veel mensen hier zo voor Volkswagen op komen. Alsof zij zo sympathiek zijn en het geld echt niet kunnen missen

    Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      15 december 2016 om 07:44

      @redneckdarian: iets verder doordenken:

      – institutionele beleggers hebben veel in VW geinvesteerd en pensioenfondsen zitten onder de dekkingsgraad momenteel. VW staat nog steeds -19 % en de pensioenen worden gekort, dus minder koopkracht;
      – VW keerde altijd bonussen uit aan alle medewerkers (en ja ook aan graaiende bestuurders) die er op een zelfde manier mee omgingen als een gemiddelde NL’er met vakantiegeld. Een behoorlijke domper voor de economie, want minder koopkracht.
      – bovenstaande plus de afschrijvingen die VW momenteel doet heeft enorme impact op de actuele belastinginkomsten. Die gaten moeten op een andere manier worden gedicht..

      En zo zijn er meer redenen.

      Ik snap jouw commentaar heel goed, maar VW is als een systeembank. En ja, die zijn ook arrogant en halsstarrig helaas.. :-)

      Login om te reageren
  21. lebeaunl zegt

    15 december 2016 om 07:37

    Dom dat VW blijbaar geen dergelijke voorwaarden stelt aan de staat vh voertuig en dit dus kan. Ik vind het op zich best een mooie stunt, maar tevens onbeschoft. De auto wordt na al die jaren teruggekocht; jaren waarin de berijders niets hebben gemerkt van het ‘schandaal’. Jaren waarin ze in de files tussen de Hemi’s en de F150’s hebben gestaan, met een gemiddelde uitstoot van een 747.. boter op hun hoofd.

    VW zou dus niet zozeer de berijders moeten compenseren maar het milieu.

    Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    15 december 2016 om 07:38

    Alleen de Amerikanen…..

    Login om te reageren
  23. lekkaah zegt

    15 december 2016 om 07:42

    .. of er loopt gewoon een Pool rond in Amerika :’)

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      15 december 2016 om 08:47

      @lekkaah: Pardon?

      Login om te reageren
  24. henkp1 zegt

    15 december 2016 om 08:55

    Prima toch?! Die dingen gaan toch de shredder in, dus dan kan je alles wat nog bruikbaar is er beter vanaf halen. En inderdaad, anders doet de dealer dat wel.

    Login om te reageren
  25. Joost zegt

    15 december 2016 om 09:09

    Als die auto’s toch de shredder in gaan, waarom niet?

    En om een vergelijking te maken: hoeveel luxe, uit Duitsland geïmporteerde auto’s rijden er in NL rond, die bij het aftikken van de BPM ineens op 15″ stalen velgen stonden, geen navigatie meer hadden etc etc. En die na de keuring allemaal weer werden opgebouwd. Alles om de BPM te drukken…

    Login om te reageren
  26. allesmetturbo zegt

    15 december 2016 om 10:01

    Echt geen liefhebbers, dit soort taferelen zou je in een dergelijke situatie denk ik niet zien als het om bijv bmw’s, jags of alfa’s gaat. Die waarderen hun merk en zijn er trots op. Dit is gewoon sneu gedrag

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      15 december 2016 om 10:45

      @allesmetturbo:
      Volkswagen maakt het blijkbaar geen zak uit, want anders hadden ze wel eisen gesteld. De dealers zal het werkelijk aan de anus oxideren, omdat zij niet de compensatie betalen en de auto’s toch niet in bezit houden. De crusher stelt ook geen eisen, want dat is een machine.

      Blijft over dat er een handjevol consumenten een beetje handelswaar kunnen scoren, mooi toch? Wordt precies helemaal niemand slechter van. Dus wat is er precies sneu?

      Login om te reageren
  27. pinut187 zegt

    15 december 2016 om 10:04

    Ik zou hem helemaal strippen..

    Login om te reageren
  28. pinut187 zegt

    15 december 2016 om 10:05

    Ik zou hem ook helemaal strippen..

    Login om te reageren
  29. braapp zegt

    15 december 2016 om 11:10

    Ik ben er voor om zelf de meest degelijke mileubewuste . Lijpe geile .handige auto te maken. Wie doet er mee?

    Login om te reageren
  30. scaglietti612 zegt

    15 december 2016 om 12:32

    Die wagens gewoon verder laten rijden totdat ze ‘op’ zijn zorgt waarschijnlijk nog altijd voor minder schade aan het milieu dan ze gewoon allemaal laten slopen en nieuwe wagens bouwen. Wat was het aantal co2 ook al weer bij het bouwen van één benzine/diesel wagen? Zo’n 5 miljoen ton aan CO2? Nu komt daar nog het massa-transport van de sjoemeldiesels naar de sloper, de energie die nodig is om zo’n wagen te slopen er nog eens bij. Milieu is niet de drijfveer hier, maar keiharde centen en gekraakte ego’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North