Waarom heeft deze Miata MX-5 extra koeling nodig?

Auteur: , 33 Reacties

Need for Speed fanboy, of is hier meer aan de hand?

Dat laatste. De eigenaar vond het namelijk wel een goede idee om een V8 in de kleine cabrio te slingeren. Iets zegt me dat deze rakker niet meer zo’n lichtgewicht is als voorheen.

De achtcilinder is afkomstig van GM. Het gaat hier om een 5.3 uit 2004 met 80.000 miles ervaring. De aanbieder belooft dat dit de snelste Miata is die je ooit hebt gereden. De V8 is gekoppeld aan een automaat en het project is door een professionele garage gerealiseerd. Doet ie toch beter dan deze knul.

Voor nu wordt de zwarte Japanner als daily gebruikt, maar hij is afgesteld voor het betere drag en drift werk. Het monstertje wordt aangeboden voor 9000 dollar. De adverteerder staat ook open voor een eventuele ruildeal met een motor van 1000cc met een vergelijkbare waarde.



33 reacties

Dikke shizzle zo
Tja .. Texanen ..

“Bijzonder” volk om het zo maar te zeggen ..
Heb sowieso nooit iets met de mx-5 gehad, maar nu heeft Mazda zich helemaal uitgesloofd om die O zo prachtige 50/50 gewichtsverdeling te realiseren en vervolgens lepelt iemand er een obese V8 in
@ziekegeest:

50/50 balans staat leuk in de folder ..
En doet het ook goed in de kroeg ..
@ziekegeest: Er zijn ook zeer geslaagde projecten zoals die van Tom’s Turbo Garage: youtu.be/gDMrJhpeYiE

Gewichtsverdeling is nauwelijks veranderd, zie hier:
youtu.be/ACbyIrMvr7s?t=6m41s
@db87: Interessant! Eigenlijk heeft hij gelijk, als je het goed doet is dit een moderne Cobra.
Bijna 300 pk en flink wat koppel. Maar dat red je met een turbo kitje ook wel denk ik. Wel een sterk blok. Simpel maar heel degelijk.
@E34M5Touring:

320 peekaa 472 Nm ..
Totaal absurd in die skelter ..
De afwerking is duidelijk niet door een professionele garage gedaan.
En waarom in godennaam een automaat?
@danmar: because Amerika
@ghost: grappig detail: in Amerika worden meer handgeschakelde Porsche’s verkocht dan Europa.
@danmar:

Misschien is het wel een echte petrolhead ..
@lincoln: dan nog werk je het zo niet af. Is dat nu een polyester aanzuigbuis, of zie ik dat verkeerd? Een alu exemplaar kost geen hol en ziet er 10x beter uit. Die uitlaat met heatwrap is ook… Bucht.
@nasty:

Effe velgies poetsen voor de foto ..
Professionele garage, juist…
@lekbak: beun de beunhaas
Heeft zo met die sidepipes wel wat weg van een Viper RT/10.
Dan vind ik de v8 mx5 van toms turbo garage 20 x beter geslaagd.
@g40freak: idd die auto is echt goed gebouwd.
In sommige punten vind ik hem wat overdreven.
Maar die ziet er echt goed uit.

Maar ja is opzicht niet zo’n heel moeilijke conversie.
Je besteld gewoon een komplete ombouw kit.
@arjontje: beetje ocd in zijn details af en toe. Maar door de combinatie van al die details is het ding wel 100% af
Wat een zooitje onder de kap zeg, dit had wel iets netter ingebouwd cq afgewerkt kunnen worden.
Ziet eruit als prutswerk. Zeker in vergelijking met deze MX-5 build waar er een LS3 V8 in is gelepeld: http://www.v8mazda.com/
De professionaliteit straalt er vanaf. Je kunt zien dat dit door een zeer kundig garagebedrijf is gedaan. Ik zie er één puntje op de foto’s. Ze zijn het dopje van het ruitensproeiervloeistofreservoir kwijt. Wat een lang woord trouwens.
@clarkson:

Ruitenwissers ??
Enig idee waar Texas ligt ..

Vraagprijs 9000 Dollar ..
Dat wil zeggen voor 5000 euro meenemen ..
@lincoln: Gebruikt jij je ruitensproeiervloeistof tegen de regen? Jij rijdt zeker van pomp tot pomp om een kannetje vloeistof te halen. Pak is even het boekje van de auto er bij want dit gaat helemaal fout.
Aha, een zelfbouw ”Monster Miata”. Zo’n ombouwkit om een V8 in een MX5/Miata te plaatsen wordt al jaren gemaakt. Deze ombouw ziet er overigens niet uit.

http://monstermiata.webs.com/
http://www.v8miata.net/
Op Drive was een keer een mx-5 met een lexus v8. Zo’n blok ontwikkelt door Yamaha en die klonk wel lekker. Toch zou ik eerder gaan voor een turbo of supercharger kitje. Een Honda S2000 is leuker maar die krengen houden bijzonder goed hun waarde.
Zo’n V8 blok valt dikwijls nogal mee qua gewicht maar het past niet bij zo’n MX5 een hartley V8 darentegen zou wel gepast zijn maar dan word het al snel te duur.
Staat me iets bij van een andere amerikaan die er ook een v8 in gemonteerd heeft, die heeft ongeveer 400 pk even uit mijn hoofd. Die ziet er trouwens ook een stuk beter uit dan dit monster. De beste man heeft de complete verbouwing als serie op youtube gezet, voor de liefhebber; Tom’s turbo garage
Luchthapper op de motorkap, softtop, sidepipes en een V8, voilla een heuse budget cobra. Ronde vormen en slanke taille van de mx-5 nb passen in dit geval goed in het plaatje trouwens.
Die hoodscoop is bijzonder ……, twijfel even, daar laat ik het maar bij!?
Überhaupt is de afwerking van een niveau dat moeilijk onder worden te brengen is.
Op zich wel een leuk concept maar de afwerking behoeft nog enige aandacht.
Automaat…
Ziet er allemaal nogal gammel uit….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).