• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom rij jij nog geen Daihatsu?

Auteur: autoblogger, gepost 14 februari 2009 om 15:08 – 89 Reacties

Daihatsu Trevis

Daihatsu heeft tot nog toe elk jaar afgesloten met forse groeicijfers, het marktaandeel van 1,85% in Nederland wordt zelfs nergens in Europa geëvenaard. Blijkbaar zijn wij een echt Daihatsu-geörienteerd land? Of komt het door de actieve promotie van het merk op Autoblog, oa via artikelen over de Mud Master-C en Xenia Warrior Princess?

Of komt het misschien door onze massale obsessie met CO2? Daihatsu heeft in 2008 namelijk de laagste gemiddelde CO2 uitstoot van alle automerken in Nederland behaald. Dat is op zich interessant, aangezien ze geen hybride modellen hebben. In 2008 behaalde het merk een waarde van gemiddeld 126 g/km, dat is een daling van 5% ten opzichte van 2007.

De toegenomen vraag naar zuinige en compacte auto’s maakt het merk alleen maar meer populair, wellicht had men een vooruitziende blik? Koploper bij Daihatsu is de Cuore, het tweede best verkochte model is de Sirion 2. Welke ga jij kopen?

Ook interessant!

  • banden moeten vervangen worden
    Video: deze banden moeten vervangen worden
  • Defender imitatie van DAMD
    Defender imitatie van DAMD is hilarisch
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Lezersvraag: hoelang rij jij al met jouw occasion

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Daihatsu

Vorig bericht: « Murciélago Superveloce LP 670-4 komt er aan…
Volgend bericht: General Motors nu echt bijna failliet (counting down) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Emile_Benz zegt

    14 februari 2009 om 15:14

    Welke ik ga kopen? … GEEN!!! …

    Login om te reageren
  2. FiXeR zegt

    14 februari 2009 om 15:17

    Ik ga er een kopen…

    …zodat ik er met mijn Hummer overheen kan rijden.

    Login om te reageren
  3. Wollie zegt

    14 februari 2009 om 15:17

    De Nederlandse belastingwetgeving zet aan om zulke koekeblikken te kopen. Autoliefhebbers komen er in 0031 erg bekaaid vanaf. In Duitsland doen ze een pak beter. Vergelijk de huidige prijzen maar even. Fiat Grande Punto in Nederland vanaf 12500 euro, in Duitsland 6500 euro (na 2500 eur slooppremie). Tijd om te emigreren ?

    Login om te reageren
  4. carfreak zegt

    14 februari 2009 om 15:21

    Goedkoop…….?
    en lelijk

    Login om te reageren
  5. rakim zegt

    14 februari 2009 om 15:24

    terios 1.5 4wd 7 seater

    Login om te reageren
  6. Bol zegt

    14 februari 2009 om 15:32

    Ik rij Daihatsu 8)

    Login om te reageren
  7. Jandepandaman zegt

    14 februari 2009 om 15:32

    Wollie goede reis dan!
    …Of wou je het goede voorbeeld niet meteen geven?

    Ik zou denken: Nederland is een klein landje met veel files en hoge bijtellingen. En dus heb je hier niet echt een groot koekblik die ook nog eens onbetaalbaar is nodig. Bovendien zijn kleine bonbontrommeltjes steeds beter en dus kun je die ook best voor langere afstanden gebruiken, dus ook daarvoor heb je geen grote oliedrum meer nodig. En dan zijn er ook nog mensen die hun geld liever aan andere dingen besteden dan aan duur groot blik.

    :mrgreen:

    Login om te reageren
  8. Henk Spermatank zegt

    14 februari 2009 om 15:36

    Opgehoepeld met die CO2 uitstoot!
    Wat interesseert mij dat nou?
    Ik blijf die langzame Daihatsu’tjes met liefde van de linkerbaan afdrukken met mijn M3 E46 ;)

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    14 februari 2009 om 15:41

    waarom ??
    omdat als ik nieuw koop .. het uitsluitend bedrijfsauto,s zijn ..

    laatst in een Materia gereden .. leek me een prima brikkie ..
    en als me meisje er 1 zou willen hebben ..
    zou ik em zonder morren aanschaffen ..

    Login om te reageren
  10. C6.R zegt

    14 februari 2009 om 15:42

    Ik heb een flink aantal daihatsus mogen rijden omdat een vriend van me ze verkocht, heel geen slechte wagentjes en superzuinig natuurlijk. Jammer alleen dat ze de uitstraling van een lauwe drol hebben…

    Login om te reageren
  11. Klassiekerrally zegt

    14 februari 2009 om 15:44

    Ik rij een 15 jaar oude Cuore. En geloof ’t of niet: het is echt een heerlijk scheurijzertje. Het driepittertje ronkt lekker, in stadsverkeer is ‘ie vlot en als topsnelheid is 140 haalbaar. Daarbij blijft ‘ie nog stabiel op de weg ook.
    En ’t verbruik wanneer je je in kunt houden is 1:20. Wanneer ik me niet in kan houden (eigenlijk altijd dus) is ’t verbruik ongeveer 1:17.
    Ook kan ik er beter in zitten dan in een even oude Volkswagen Polo (wat een klein kruiphok zeg!), al is de breedtje nogal ehm… afwezig :)
    Om nog maar even een knuppel in het hoenderhok te gooien: het rijgedrag is nog ’t best vergelijkbaar met een ouwe Mini, al stuurt het wat minder direct.

    Login om te reageren
  12. Bart zegt

    14 februari 2009 om 15:47

    Omdat ik enig zelf respect heb, kom op een Daihatsu.

    Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    14 februari 2009 om 15:52

    @ Bart: Zelfrespect, of een gebrek aan zelfvertrouwen?
    Persoonlijk heb ik *kuch* schijt *kuch* aan iedereen die een negatief oordeel over me velt omdat ik in zo’n klein gebakje rijd…

    Login om te reageren
  14. GH zegt

    14 februari 2009 om 16:00

    Een neef van mij rijdt in een nieuwe Cuore, stukje in mogen rijden, rijd gewoon acceptabel lekker. Gewoon sportievere bumperkitje erop, ander uitlaatje en het ziet er nog niet eens zo heel lomp uit. Rijdt 1 op 24, prima auto’tje.

    Login om te reageren
  15. Vinny_93 zegt

    14 februari 2009 om 16:07

    Omdat ik nog maar 15 ben…
    Maar in Azië zijn ze zo zuinig nog niet. Kijk maar even op deze slideshow wat in de steden te vinden is:http://www.ausmip.de/gallery04/slideshow.php?set_albumName=album262
    Af en toen denk je:Ah, een 116i, en je leest eronder 120i. Dan denk je, dat is niet interessant. Dan zie je 6 Continentals, en dan is het punt weer duidelijk.

    Login om te reageren
  16. Larrs zegt

    14 februari 2009 om 16:08

    Daihatsu heeft best leuke modellen.
    Zelf rijd ik in een Nissan Micra 1.3 (K11), heel iets groter dan een Cuore.

    Alleen vind ik de oude Cuore een beetje fragiel uitzien. Maar uit ervaring van Klassiekerrally zijn ze dus wel goed om mee te rijden en daar lijkt me wel zo belangrijk. :)

    De Sirion 2, Terios en Copen zijn voor mij de leuke modellen.
    De Materia lijkt me een concurrent van de Nissan Cube en de Toyota Scion, maar vind de Cube en Scion toch leuker.

    Login om te reageren
  17. Willem zegt

    14 februari 2009 om 16:11

    ik ga geen enkele kopen :/

    Login om te reageren
  18. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 februari 2009 om 16:41

    Tja, die gemiddelde uitstoot zal alleen maar afnemen het komende jaar, want er gaan nogal wat ‘grote’ modellen uit!

    De Materia, de Terios en de Trevis ook!!!
    Tja, zo kan ik het ook…

    @ AB.nl: zoals met Renault laatst is dit een heeeeeele duidelijke trend! Het ‘aftoppen’ van het modellengamma om de gemiddelde CO2-uitstoot van het merk naar beneden te brengen. Tijd voor een onderzoekje en verhaaltje??

    :D

    Login om te reageren
  19. NuttelozeBPM zegt

    14 februari 2009 om 16:42

    Dat het hier in Nederland zo goed gaat met de verkoop van deze matchbox-wagentjes is gewoon te wijten aan het dure auto-milieu hier…en dat hebben we dan weer te danken aan ons lief linksch kabinetje.
    In 2011 kan dit echter allemaal veranderen……
    Maar als je bv. voor een A4-tje 10.000 euro meer moet betalen hier dan is het wel duidelijk hé waarom men deze bakkies koopt.

    Login om te reageren
  20. Victortje. zegt

    14 februari 2009 om 16:45

    Geen, geld voor,

    Login om te reageren
  21. PCCB zegt

    14 februari 2009 om 16:48

    Ik rij geen Daihatsu omdat ik ogen heb die kunnen zien.

    Login om te reageren
  22. Chris zegt

    14 februari 2009 om 17:09

    poepauto, dan maar liever een 2de hands PREMIUM auto bedoel voor 10.000/15.000euro krijg je echt wel lekkere auto zoals mijn eigen C70 T5:D

    Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    14 februari 2009 om 17:31

    @Chris .. Volvo is geen PREMIUM ..

    Login om te reageren
  24. Jordi zegt

    14 februari 2009 om 17:34

    Allemaal grote praatjes, natuurlijk wil je niet in een daihatsu rijden, want dan gaan mensen nog denken dat je een kleine penis hebt.
    Niks mis met die kleine gebakjes, heb zelf ook een AX’je; een 1.1. Rijd ook netjes 1 op 15 ofzo, 25 euro vaste lasten per maand. Maar goed, je kan natuurlijk ook ’t 8 voudige daarvan per maand betalen en nogsteeds een smakeloze moderne ‘dikke’ gezinsbak rijden en dan doen alsof je die grote auto nodig hebt, ipv toegeven dat je er achter verschuilt omdat je beetje weinig zelfvertrouwen hebt… Zucht, lange weg te gaan nog.

    Login om te reageren
  25. Victortje. zegt

    14 februari 2009 om 17:46

    @lincoln, wat dan wel?

    Login om te reageren
  26. Laurens zegt

    14 februari 2009 om 17:48

    @victortje

    Lincoln natuurlijk :-)

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    14 februari 2009 om 17:55

    @Victortje ..
    auto,s zijn .. staal-legeringen / plastic / rubbers en een zwikkie bedrading ..
    en dat is wat je koopt ..

    kan de verkoper er ook nog wat “premium” bij verkopen ..
    dan heeft ie mazzel omdat hij dan met een mongooltje van doen heeft ..
    die denken namelijk nooit zelf .. die laten dat doen ..

    Login om te reageren
  28. rakim zegt

    14 februari 2009 om 17:55

    @Jordi
    ik dacht dat het juist anders om was dat mensen juist gingen denken dat je een kleine pik had als je in een grote auto rijd teminste dat zegt mn vriendin.

    Login om te reageren
  29. lincoln zegt

    14 februari 2009 om 17:59

    @Laurens .. lincoln is inderdaad “premium” ..
    je koopt een Towncar en krijgt een veredelde Crown Victoria ..

    Login om te reageren
  30. gogogomagazine.com zegt

    14 februari 2009 om 18:03

    Leuk voor erbij, maar alleen als je ook een paar klassiekers of supersportwagens heb. Maar toch, als je toch iets kleins moet rijden dan liever een Suzuki Swift..

    Login om te reageren
  31. Laurens zegt

    14 februari 2009 om 18:11

    @lincoln

    ik begrijp je niet, je man/vriend heeft dezelfde chemische samenstelling als Brad Pitt, toch zal het (gezien je autoliefde) geen steracteur zijn?

    Hou toch eens op met je premium gezeur ;-)

    Login om te reageren
  32. Alwood zegt

    14 februari 2009 om 18:48

    Whahaha, en lincoln zeurt over premium?! :? nu wordt het helemaal lijp… “Premium” moet zo snel mogelijk vergeten worden en niet meer gekoppeld worden aan auto’s.

    Er zijn gewoon goede en slechte auto’s… Volvo is goed, Daihatsu is slecht ;) Maar dat verschilt natuurlijk per persoon, op welk merk je een “goed” of “slecht” stempel op een drukt.

    Login om te reageren
  33. Klassiekerrally zegt

    14 februari 2009 om 18:49

    Hey Alwood, oppassen he! ;)

    Login om te reageren
  34. Espace zegt

    14 februari 2009 om 18:50

    Waarom zou je nu een zuine auto kopen als de benzine toch goedkoper word?

    Login om te reageren
  35. lincoln zegt

    14 februari 2009 om 18:59

    @Alwood ..
    onderschat de “dickhead market” niet ..
    daar gaat serieus veel geld in om ..

    daihatsu bezitters hebben gelukkig minder last van het “dickhead syndrome” ..

    Login om te reageren
  36. Vinny_93 zegt

    14 februari 2009 om 19:01

    Waarom zou je überhaupt aandacht besteden aan een merk dat zo klein mogelijk als goed beschouwt?

    Login om te reageren
  37. DrDre zegt

    14 februari 2009 om 19:04

    Waarom ik geen Daihatsjoe koop?
    Wie wil een auto waarbij je door de eerst beste Dacia Logan van de linkerbaan gedrukt word?
    Het zijn kleine kut auto’s lelijk en alleen maar geschikt als opvulog op het parkeerterrein van het crematorium, omdat alle bejaarde zo’n auto rijden…

    Leve de Amerikaanse Pick-Ups

    Login om te reageren
  38. WieAndersDasAuto zegt

    14 februari 2009 om 19:05

    Ze zijn niet bepaald mooi, alleen het kan een aantrekkelijke alternatief zijn voor mensen die graag zuinig rijden.

    Login om te reageren
  39. Tommy zegt

    14 februari 2009 om 19:06

    Omdat je “Cuore” in het Fries als “kruiwagen” uitspreekt, en ik niet graag in een kruiwagen wil rijden. Daarom.

    Daarnaast zijn het ook niet echte volwaardige reis auto’s, misschien handig voor in de stad, maar niet om relaxt snelwegkilometers mee af te leggen.

    Login om te reageren
  40. lincoln zegt

    14 februari 2009 om 19:11

    @Alwood .. check de laatste 4 comments ..
    er komen er nog meer hoor .. no worries ..

    Login om te reageren
  41. Jan Rap zegt

    14 februari 2009 om 19:17

    Ik vind die Sirion2 best een soepel ding. Vooral het “topmodel” ziet er bestwel dik uit, met de wielen helemaal op de hoeken. Alles klopt dan aan dat model.
    Ik zou er idd niet snel een kopen, er zijn betere dingen te koop, maar vooral omdat ik 2 meter lang ben. Desondanks zijn de meeste reacties hier volledig onterecht maar allemaal wel realistisch gezien de gemiddelde trieste Nederlander, die, zoals hierboven ook al beschreven wordt, bang is dat zijn kleine pikkie zichtbaar wordt als ie in een andere auto rijdt, dan aanbevolen door het burgermans autoblad Autoweek.
    Gelul over imago en premium, terwijl je zelf het meest droevige burgermansbestaan hebt, maar ja je moet het ergens mee verbergen.

    Login om te reageren
  42. Rick dos zegt

    14 februari 2009 om 19:30

    Waarom ik geen Daihatsu rij? Omdat mijn inkomstenbron niet een studiefinanciering, sociale dienst of AOW-uitkering is.

    Simpel toch.

    Login om te reageren
  43. Vis 18 zegt

    14 februari 2009 om 19:41

    Over het algemeen rijden er wel bejaarde in, en het heeft weinig uitstraling, maar wat geeft het?
    Heb er zelf eentje gehad (in de tijd van de hoge benzine prijzen) van 1994 en schaamde me totaal niet erin. Heb vele duizenden kilometers ermee gereden over binnenwegen en nog een gemiddelde van 1:18 weten te behalen met een zware voet. Het weggedrag en de wegligging zijn veel beter als men denkt..

    Login om te reageren
  44. Bi|| zegt

    14 februari 2009 om 20:05

    De Materia staat bij mij om de hoek en dan in de “dikste” uitvoering. Persoonlijk vind ik het een leuke, betaalbare gezinsauto.
    @Larrs: de Materia is veel mooier dan de CUBE. Logisch, want wie noemt zijn auto “kubus”? Net als Croma…

    Overigens doet mij deze discussie denken aan de aflevering van Top Gear waarin Jeremy de Ascari vergelijkt met de Materia. Het maakt niet uit hoe je het wendt of keert, Ze zijn niet met elkaar te vergelijken.

    Login om te reageren
  45. Marco zegt

    14 februari 2009 om 20:12

    Toch knap dat Daihatsu de laagste CO2-score neerzet als merk, als je bedenkt dat smarts 104-116 g/km CO2 uitstoten…….

    Blijkbaar telt smart niet mee?

    Login om te reageren
  46. timberleek zegt

    14 februari 2009 om 20:22

    1: kijk naar die auto’s
    2: kijk nog eens
    3: een beetje lol in autorijden mag ook nog wel.
    4: ik wil met een beetje ruimte kunnen zitten (en mijn passagiers ook)
    5: ik wil niet dat de wind mijn grootste vijand wordt op de snelweg.
    6: …
    moet ik nog doorgaan

    Login om te reageren
  47. Robbert zegt

    14 februari 2009 om 21:06

    Geef toch de voorkeur aan mijn CLK320 ;).

    Login om te reageren
  48. mashell zegt

    14 februari 2009 om 22:12

    Waarom rij jij nog geen Daihatsu?
    Nou, ik heb de Daihatsjoe gerechtigde leeftijd nog (lang) niet bereikt.

    Maar Daihatsjoe hoeft zich geen zorgen te maken, als de vergrijzing doorzet dan gaan ze helemaal binnen lopen. Zeker als ze nog een model met hoge instap lanceren.

    Login om te reageren
  49. Arie Nap zegt

    14 februari 2009 om 22:45

    Ik rij ook Daihatsu en zoals Rick Dos zegt is mijn inkomen inderdaad een studiefinanciering.

    Desondanks word ik best blij van mijn G102 Charade, die HC-E 1.3 16V trekt heerlijk door, 90pk bij 6500rpm en met een gewicht van maar 805kg gaat het best vooruit :)

    Login om te reageren
  50. Klassiekerrally zegt

    14 februari 2009 om 23:30

    @ timberleek: eens met punt 1 en 2, maar punt 3, 4 en 5 kan ik van tafel vegen…

    Mocht het restant van mijn inkomen het toelaten, zou ik overigens graag een mooie Jaguar XJ serie 2 rijden, dus ik rij ‘m niet vanwege ’t milieu ;)

    Login om te reageren
  51. Laus zegt

    14 februari 2009 om 23:30

    tja….als je rationeel een auto(lees: koekblik) koopt.

    Helaas doen steeds meer mensen dat. Me included (van Fabia 2.0 naar een Civic Hybrid…de Civic is goedkoper dan de fabia met 10k prijsverschil!).

    Login om te reageren
  52. WieAndersDasAuto zegt

    14 februari 2009 om 23:34

    @ Klassiekerally

    Even offtopic:

    Bezit jij nog andere auto’s behalve een Daihatsu? Een leuke klassieker? :D

    Login om te reageren
  53. Klassiekerrally zegt

    14 februari 2009 om 23:37

    @ Das Auto: Jazeker, een Morris 1300 Super de Luxe uit 1968. En m’n vrouw en ik vinden ‘m leuk :)

    Login om te reageren
  54. WieAndersDasAuto zegt

    14 februari 2009 om 23:48

    @ Klassiekerrally

    Ik vind hem ook wel leuk door zijn simpelheid :)

    PS: als je het bij google intypt dan krijg je direct een link naar jouw site ;)

    Login om te reageren
  55. Klassiekerrally zegt

    14 februari 2009 om 23:52

    ’t Is inderdaad geen ingewikkelde auto. Waar dat ‘Super de Luxe’ zich bevindt heb ik overigens nog niet kunnen ontdekken, maar het is wel super comfortabel (wat vering betreft), en de remmen zijn voor zo’n oude auto zeer goed. Standaard heeft ‘ie 60 pk, waardoor je goed met ’t verkeer mee komt. Ik heb ‘m iets gekieteld, maar de motor moet dringend gereviseerd worden…

    Google werkt trouwens goed he? ;)

    Login om te reageren
  56. Franco zegt

    14 februari 2009 om 23:56

    Ik reed een Cuore (maar mijn vriendin pikte h’m vaker in), totdat mijn vriendin een Peugeot 207 van de zaak kreeg. Zelf rijd ik een W123 zakelijk.

    Enne, een Cuore is gewoon een goede auto voor je geld! Ja, hij is niet ruim in de breedte en een iets te hard genomen verkeersdrempel ga je goed voelen. Maar verder? Geen klachten, hoor! Ook niet van mijn vader aan wie ik de Cuore gegeven heb…

    Login om te reageren
  57. WieAndersDasAuto zegt

    15 februari 2009 om 00:06

    @ Klassiekerrally

    Ik heb net jouw auto aflevering (carwoman) gelezen (lang leve Google). Vond het interessant! Eigenlijk is het een pareltje waar je geen afstand van kan houden, een auto die je nooit wegdoet.

    60 pk is wel aardig normaal voor zo’n autotje. Het kan wel aardig goed met verkeer mee, dat geloof ik zeker. Er rijden immers nog Golf SDI’tjes rond die ook meekunnen ;)

    Login om te reageren
  58. vla zegt

    15 februari 2009 om 00:22

    @ Klassiekerrally
    Een Daihatsu Cuore, dat wist ik niet! En ik schrik er ook weinig van: iedere goed nadenkende autokenner, rijdt dagelijks Japans/Koreaans. Maar ik denk nooooit goed na. :D Waarom een Cuore? Voor het geld… Zelfs een Twingo is cooler! En face it: als je er dagelijks in rijdt, moet je de auto wel een beetje charmant vinden, of niet? Nu ja, als jij zo’n Cuore charmant vindt, wie ben ik om daar iets tegen te hebben…
    Trouwens, je vergeet een oldtimer te vermelden als ik me niet vergis. De coolste van je collectie!

    Login om te reageren
  59. Klassiekerrally zegt

    15 februari 2009 om 00:34

    @ vla: ach, we hebben andere prioriteiten dan ‘moderne’ auto’s, dus we hebben de Cuore voor een appel en een ei overgenomen van m’n zus. En ’t is geen coole auto, maar geloof me, het rijdt leuker dan het er uit ziet!
    Wanneer je overigens op de MGB duidt: die is van m’n vader, ik heb ‘m aan hem verkocht nadat onze zoon geboren werd, bijna 12 jaar geleden (schrik…)

    Login om te reageren
  60. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 00:39

    Ik rij geen Daihatsu omdat ik een voorkeur voor sportievere auto´s heb. Daarbij vind ik sportieve auto´s tijdens normaal gebruik nog veiliger ook. De auto´s zijn immers op veel meer voorbereid.

    Login om te reageren
  61. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 00:43

    @Klassiekerrally en @de vlaeminck.

    Ik snap de humor en charme van zo’n kippenhok ergens wel. Meestal is dat te vertalen door de hilarische ervaringen die je met zo’n truttenschudder kan hebben.
    Neem als voorbeeld het gespotte AX-je.

    Login om te reageren
  62. Klassiekerrally zegt

    15 februari 2009 om 00:46

    @ mx5/rx8owner: 151 km/u volgens de navigatie, en dan de meeste auto’s op de Autobahn voorbijrijden in dat kleine blik, da’s inderdaad best hilarisch :)
    (het ging overigens wel bergaf en volgens mij hadden we ook wind mee :lol: )

    Login om te reageren
  63. WieAndersDasAuto zegt

    15 februari 2009 om 00:50

    @ Klassiekerrally

    En bergopwaarts kunnen we zeker die 1 van 151 weghalen? ;)

    Login om te reageren
  64. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 00:53

    Ik heb een keer 150 met een Fiat panda gehaald. Dat was dan wel wind mee volgas de Beneluxtunnel in. Met die 135 bandjes was dat ronduit eng. Ik stond op het punt om gas te liften. Dat hoefde overigens niet, want de tunnel ging weer omhoog. :D

    Ik kan er dus iets bij voorstellen.
    Wel echt een snelheidservaring. :lol:

    Login om te reageren
  65. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 01:00

    @Das Auto.

    Met 60pk zal dat best meevallen. Die auto’s wegen geen drol, dus de pk/gewicht verhouding is nog vrij gunstig.

    Login om te reageren
  66. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 01:03

    Ander grappig feit. 0-100 duurt een eeuwigheid. 0-50 daarentegen. :shock:

    Login om te reageren
  67. WieAndersDasAuto zegt

    15 februari 2009 om 01:07

    @ mx5/rx8owner

    Het was ook meer sarcastisch bedoeld, vandaar die knipoog ;)

    Login om te reageren
  68. Klassiekerrally zegt

    15 februari 2009 om 09:50

    @ mx5/rx8owner: die 60 pk in de Morris zorgt inderdaad voor vlotte voortbeweging. Bij 140 is het echter vanwege gebrek aan stroomlijn afgelopen. Dan schreeuwt het (aan de Mini Cooper verwante) motortje het ook uit. Da’s gewoon zielig ;)

    Met de Cuore gaat 0-50 inderdaad verrassend snel, medeweggebruikers staan er in elk geval vaak van te kijken. In de stad laat je ze vrijwel allemaal achter je.
    En 150 in de Cuore is spannender dan 250 km/u in een Mercedes S-klasse, weet ik uit ervaring :)

    Login om te reageren
  69. Simpson zegt

    15 februari 2009 om 10:39

    als dit soort dingetjes populairder worden moeten we misschien ook maar eens van die 600cc turbo coupeetjes hierheen halen. We hoeven geen bult op en we zitten toch altijd alleen in de auto.

    zoals de Copen, maar ook suzuki cappucino en zo

    Je rijdt iig niet voor lul in een krappe parkeergarage, omdat je sensoren aan alle kanten aan het piepen zijn: Dat past ja naaaaaait! :)

    Login om te reageren
  70. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 11:29

    @Klassiekerrally.

    “En 150 in de Cuore is spannender dan 250 km/u in een Mercedes S-klasse, weet ik uit ervaring.”

    Dat geloof ik ook meteen. Dat verschil heb ik ook met beide auto’s.
    100 in de mx5 voel je aardig goed, 200 in de rx8 voel je gewoon niet.

    Login om te reageren
  71. Klassiekerrally zegt

    15 februari 2009 om 11:59

    Het is gewoon heel puur rijden. Geen ABS, ESP, stuurbekrachtiging of overmatige geluidsisolatie. Je merkt gewoon alles wat er gebeurt. Komt ook wel door de kleine 12″ wieltjes en de smalle (145) bandjes.

    Login om te reageren
  72. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 12:04

    @Klassiekerrally. Dus jij hebt nog echt sterke onderarmen? :D

    Login om te reageren
  73. Klassiekerrally zegt

    15 februari 2009 om 12:07

    Aangezien de Cuore zowat niks weegt, stuurt ‘ie ook heel licht, dus ik ben hardstikke slap! :)

    Login om te reageren
  74. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 februari 2009 om 14:28

    @ Klassiekerrally: ‘Super de Luxe’ is het ’60’s woord voor ‘Premium’…
    :D

    Login om te reageren
  75. Oli4k zegt

    15 februari 2009 om 15:53

    Waarom ruikt dit artikel heel erg naar een advertorial?

    Maar goed, welke Daihutsi? De Copen is wel OK. Heb er weleens een proefrit in gemaakt en dat beviel best. Hing wel gelijk zo’n smurf een oude volkswagen van een populair type achterop de bumper die zich afvroeg waarom die kleine auto wel twee werkende uitlaten had. Jammer voor hem dat die Copen echt sneller was en ongeveer 500 keer wendbaarder.

    Mocht iemand nog een keer een Copen in de prak rijden dan wil ik die leren kuipstoelen wel overnemen 8-)

    @Simpson De Copen heeft hier een 1.4 geloof ik.

    Login om te reageren
  76. BmwMPower zegt

    16 februari 2009 om 07:47

    De mooiste Daihatsu vind ik nog wel de Sirion 2.
    Lekker licht, en als het kon, in het zwart, getinte ramen en een leuk setje wielen er onder. Daarna chiptunen, et voila!

    Login om te reageren
  77. Screamer zegt

    16 februari 2009 om 09:20

    daihatsu?? dan moet ik er eerst in passen :X
    het zijn vrouwen wagentjes, en vrouwen zijn ook in nederland nog steeds kleiner dan mannen (gelukkig)
    en met mijn 195cm pas ik vaak niet in vrouwenautootjes

    Login om te reageren
  78. Citrofiel zegt

    16 februari 2009 om 11:26

    @ rakim; Een Terios 7-seater? Die bestaat officieel niet, hoewel het er natuurlijk aan ligt hoe groot je bent. ;)

    Login om te reageren
  79. vla zegt

    16 februari 2009 om 13:06

    @ Klassiekerrally
    Hah! Dat begrijp ik! :P Die MGB: waarom sta jij dan op al de foto’s van de MGB?

    @ Klassiekerrally & mx5/rx8owner
    Ook ik ken die puppydog-excitement! :P Zelf rijden we met een Golf III en ik vind het ideaal voor een knul als ik om mee te leren rijden (lees: domme dingen doen), niet té veel kracht en toch nog vlot dankzij het koppel bij de lage toeren en natuurlijk het gewicht van het veredelde sardienendoosje. :P En 140 km/u in de Golf of in een Volvo S80 is idd volslagen anders! Wel fijn zo, met je Golfje alle Bimmers etc. voorbijsteken… :)

    Login om te reageren
  80. Klassiekerrally zegt

    16 februari 2009 om 13:14

    @ vla: de MGB is eerst van mij geweest en ik doe ’t onderhoud en de restauratie :)

    Login om te reageren
  81. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 februari 2009 om 13:19

    @ Klassieker: dus je hebt zelf maar 2 auto’s??
    Ik dacht altijd dat al die auto’s op je site (waar ik nogal eens op zit) van jou waren!

    :D

    Login om te reageren
  82. de sjonnies zegt

    16 februari 2009 om 13:21

    Ik ben zelf altijd gek geweest van no-nonsense auto’s, mijn Renault viertje zou ik zo vandaag weer terug willen hebben, een Fiat 850, of mijn oude Autobianchi A112.
    Ze reden allemaal lekkurrrr op hun eigen manier en hadden stuk voor stuk meer KARAKTER en persoonlijkheid dan menig moderne auto.
    MGB ja, wat kun je daar nou van zeggen, ik vond het altijd de fijnste all-round roadster die ik ooit heb gereden, veel en veel betrouwbaarder dan zijn gemene neef,de TR6 P.I.
    Dus wat kan ik tegen een Daihatsu hebben, de moderne vertaling van no-nonsense motoring !

    Login om te reageren
  83. Klassiekerrally zegt

    16 februari 2009 om 13:23

    @ Svenska Aeroplan AB: Ik heb inderdaad slechts twee auto’s, waarvan er maar 1 een echte klassieker is… Armoedzaaier he… ;)
    De auto’s op m’n site zijn van vrienden van me.

    Login om te reageren
  84. vla zegt

    16 februari 2009 om 18:29

    @ Klassiekerrally
    All of the fun and none of the kosts… ;) :D
    Ps: iets totaal ongerelateerd maar je moest het maar eens weten: de tapijten zullen we wss bij jouw leverancier bestellen maar helaas staat een Minx uit de jaren ’50 niet in hun database…

    @ SAAB
    Er zit zelfs eentje van mij(n familie) bij! :D :D (ja daar moesten echt 2 smiley’s bij! ;) ) Die Hillman Minx Mk. V uit 1952 (2 verschillende links). :)

    Login om te reageren
  85. vla zegt

    16 februari 2009 om 18:31

    @ mezelf
    Gatverdamme! ‘Kosts’ schrijf je in het Engels natuurlijk met een C… :roll:

    Login om te reageren
  86. Almanzo zegt

    18 februari 2009 om 10:42

    Sorry ben al helemaal gek van Honda… Dus dat word geen Daihatsu.

    Login om te reageren
  87. Fred zegt

    1 maart 2009 om 21:25

    Ik heb een Cuore van 2006. Dit is de enige auto die in mijn rubberboot past incl pasagiers en waar de rubberboot opgevouwen in de auto past. Ook de 2 cilinder bb-motor en alle assesuares + vakantie spullen passen er nog in. De rubberboot is geen kleintje en meet opgeblazen 4.20 lengte en meer dan 2 meter breedte, heeft ook aluminium vloerdelen. Draagvermogen meer dan 1000 kg. Dus wie zegt dat een Cuore maar een klein autotje met weinig ruimte is, moet mij maar eens hiermee zien rijden of varen. Ik overweeg ook om nog dakdragers aan te schaffen.

    Login om te reageren
  88. Jurgen zegt

    23 april 2009 om 23:33

    Daihatsu Materia soul is dik in orde, Kgaan der van de zomer 1 aanschaffen.

    Login om te reageren
  89. Golf FSI 2.0 zegt

    2 juni 2009 om 20:01

    Stoere (Sirion 2, Terios) en gedurfde (Trevis, Copen) bakkies hoor. Jammer dat er kleine motortjes in zitten. Met een vette motor zijn helemaal af. Laat ze bij anderen shoppen, 1.4 met turbo zie ik wel zitten, en zou ik ze zo voor de gein kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North