• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Walter de’Silva heeft slapeloze nachten over Golf VII

Auteur: robbie, gepost 27 september 2009 om 18:02 – 51 Reacties

Walter deSilva Volkswagen

Dat het ontwerpen van een nieuwe auto niet heel erg makkelijk is blijkt wel uit het feit dat Volkswagen designer Walter de’Silva ’s nachts wakker ligt omdat hij ligt te piekeren over het design van de nieuwe Golf die in 2012 op de markt moet komen. Sinds september vorig jaar weten we al dat Volkswagen achter de schermen al druk bezig met de opvolger van de Golf VI. En als mensen er slapeloze nachten van krijgen moet het wel iets bijzonders worden, toch?

Wat het ontwerpen van de Golf VII extra ingrijpend maakt is het feit dat volgende generatie Golf een compeet nieuw ontworpen auto gaat worden. Het is namelijk een publiek geheim dat de huidige Golf VI eigenlijk niet veel meer is dan een heftig gefacelifte Golf V. Als de Golf bovenaan het lijstje met favoriete leasesletten wil blijven staan moet Volkswagen er dus extra zijn best doen.

Hoewel het nog niet officieel is bevestigd kunnen we er wel vanuit gaan dat de nieuwe Golf fors lichter gaan worden dan de huidige generatie. Volkswagen heeft immers zelf al aangegeven dat ze vanaf 2012 vonsten uit het “SuperlightCar project” in de praktijk gaan toepassen.

Een andere opvallende bekentenis die Walter doet is het feit dat hij meer tijd doorbrengt met Volkswagen baas Martin Winterkorn dan met zijn eigen vrouw! Of de’Silva ook droomt van een Golf CC heeft hij helaas niet gezegd. (via: rpmgo.com)

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, martin-winterkorn, Volkswagen, walter-de-silva

Vorig bericht: « Gespot: Italdesign Aztec
Volgend bericht: Het rommelt binnen de Koenigsegg Group »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevinc3 zegt

    27 september 2009 om 18:05

    ik hoop dat het weer eens wat anders wordt.. en ze moeten ook flink aan de bak, want de nieuwe astra is ook erg mooi..
    ik hoop op misschien wel een retro golf 1 ofzo?

    Login om te reageren
  2. Handsome zegt

    27 september 2009 om 18:05

    Hoeveel modellen komen er nog?

    Login om te reageren
  3. TR zegt

    27 september 2009 om 18:06

    Echt anders lijkt me niet nodig. Wel eens wat spectaculairder. Zoals de overgang van de II naar de III. Dat was wel een trendbreuk. Vind trouwens 2012 al best snel…

    Login om te reageren
  4. µ-- zegt

    27 september 2009 om 18:11

    Na 6 generaties eindelijk geen facelift maar een echt nieuw model? Een wonder!

    Login om te reageren
  5. DD zegt

    27 september 2009 om 18:12

    het is te begrijpen dat die golf hem kapot maakt, het moet eigenlijk de perfecte auto worden!!!

    Login om te reageren
  6. Joost zegt

    27 september 2009 om 18:29

    Hier alvast een glimp van de Golf 7:

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      28 september 2009 om 14:22

      @Joost: Hoe kom je aan die foto? Als dat echt is, dan is het design al enorm verraden! Het lijkt erg op een Rocco, zeker de neus!

      Wel knap hoe die dude die foto heeft genomen. Zijn collega zit gewoon tegenover hem te werken en die ziet niks. Hoe doet ie dat?

      Login om te reageren
  7. LoLman zegt

    27 september 2009 om 18:29

    @ Kevinc3

    Idd, een retro versie zou wel eens leuk zijn, maar het moet wel bij iedereen aanslaan, dus denk ik dat dat nogal te gewaagd is ;(.

    Login om te reageren
  8. DBX zegt

    27 september 2009 om 18:31

    Golf V -> VI “Heftig gefacelift”?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      27 september 2009 om 18:57

      @DBX: Idd, wist je dat niet?

      @TR: de Golf VII komt zo snel omdat de Golf VI eigenlijk geen compleet nieuw model is. De basis is nog steeds afkomstig van de Golf V. En die stamt alweer uit 2003. In 2012 is de basis van de Golf VI dus alweer 9 jaar oud.

      Login om te reageren
  9. Headhunterz zegt

    27 september 2009 om 18:34

    misschien terug naar een blokkenvorm zoals de golf 1,2? zou wel vet zijn 8)

    Login om te reageren
  10. koreantaxiproductions zegt

    27 september 2009 om 18:35

    hopelijk wordt de auto iets minder MPV achtig. En kleiner zou ook niet erg zijn, de Polo van nu is net zo groot als de Golf eerst!

    Login om te reageren
  11. Louis R. zegt

    27 september 2009 om 19:27

    Zoals VW het betaamt, zal het dan wel weer een erg slaapverwekkende auto worden…

    Login om te reageren
    • Klojum zegt

      27 september 2009 om 20:34

      @Louis R.
      Mensen die denken grappig te zijn door telkens weer “saai” en “slaapverwekkend” gebruiken in hun zogenaamde commentaar. Dat is pas treurig, triest en ontzettend slaapverwekkend.

      Login om te reageren
  12. Relief zegt

    27 september 2009 om 19:43

    Ik denk eerder dat da Silva ligt te piekeren, omdat hij eeen auto moet ontwerpen die nog steeds als golf herkenbaar is. En dat is wat het ontwerpen zo moeilijk maakt.

    Login om te reageren
  13. NiNja zegt

    27 september 2009 om 19:45

    Tja het was wel makkelijk om VI te ontwerpen. Bij een geheel nieuw ontwerp komt er echt werk van pas. Vandaar.

    Login om te reageren
  14. BananaFlip zegt

    27 september 2009 om 20:10

    De Golf 7 mag nou wel eens echt een keer een spetterend design krijgen.
    Daar hoop ik heel erg op, al zal dat wel niet gaan gebeuren.

    Login om te reageren
  15. mhijnen zegt

    27 september 2009 om 20:23

    Hoe kan hij over een Golf CC dromen, als hij slapeloze nachten heeft? ;)

    Login om te reageren
  16. Martijn zegt

    27 september 2009 om 20:32

    @Louis R.,

    Een slaapverwekkende auto zou bij Walter de Silva misschien wel handig zijn…..:)

    Even serieus…die slaapverwekkende auto’s verkopen anders best goed…

    Login om te reageren
    • TJ_1987 zegt

      28 september 2009 om 12:25

      @Martijn + Klojum: Saaie en slaapverwekkende auto’s voor:… saaie en slaapverwekkenden mensen.. Je bent wat je rijdt :P (@kojum; vw trapauto?)

      Login om te reageren
  17. HDM zegt

    27 september 2009 om 20:46

    Ik weet een vondst voor het superlight car project om te gebruiken:

    Geen buitekant en interieur.

    Gewoon een rijdend chassis met stoelen en een stuurtje, is ie én een stuk lichter, én geen zorgen meer over de body.

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    27 september 2009 om 20:48

    Slapeloze nachten over een lijn die recht of wat schever moet lopen…doe je toch iets niet goed.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      27 september 2009 om 20:57

      @Rick dos: ik denk dat je het vanuit zijn perspectief moet bekijken. Stel je bent een briliant ontwerper die prachtige auto’s op z’n naam heeft staan. Iemand die met 3 lijntjes kan toveren…. en je moet iets tekenen dat conservatief is, (beetje lomp en) massief oogt en vooral als Golf herkenbaar moet zijn…. ZONDER dat je jezelf voor joker zet met een ontwerp dat niet bij je status en talent in de buurt komt…

      Login om te reageren
      • Rick dos zegt

        27 september 2009 om 21:08

        @w0o0dy:

        Dan heb je al een fout begaan in een eerder stadium. Je bent gaan werken bij VAG. ;)

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          27 september 2009 om 21:20

          @Rick dos: Dat heb ik altijd al gezegd….

          Login om te reageren
  19. Marc zegt

    27 september 2009 om 20:48

    Ik kan me moeilijk voorstellen dat de man die een van de mooiste sedans ooit (de 156) heeft getekend moeite met de Golf heeft…

    Of zou de kopieermachine stuk zijn in Wolfsburg en moeten de heren nu de nieuwe Golf overtrekken inplaats vanop de Xerox en 105% originele grootte?

    Login om te reageren
  20. b0z4 zegt

    27 september 2009 om 21:26

    in 2012 al een nieuwe Golf ? Wow dat gaat wel heel erg snel

    Login om te reageren
  21. RenesisHP zegt

    27 september 2009 om 21:41

    Hij gaat hier spijt van krijgen.

    Leukste is dat er nu nog bootladingen vol met Golfjes VI verkocht gaan worden.
    Je betaald het volle pond voor een auto die bij voorbaat al verouderd is. :roll:

    Login om te reageren
  22. Jaap zegt

    27 september 2009 om 22:10

    Slecht kunnen slapen van een slaapverwekkend ontwerp… :-)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 september 2009 om 22:32

      @Jaap .. je bent tot nu toe de winaar ..

      Login om te reageren
  23. Mo zegt

    27 september 2009 om 22:13

    “vondsten”

    Login om te reageren
  24. Lucb zegt

    27 september 2009 om 22:17

    VW kennen we ondertussen wel, ik verwacht geen geheel nieuw model.

    Login om te reageren
  25. djibber zegt

    28 september 2009 om 00:21

    Hoop wel dat ze de Golf VII iets sterker maken dan de Golf VI

    http://www.welt.de/vermischtes/article4554186/Vier-junge-Maenner-sterben-in-fabrikneuem-Golf-GTD.html

    Login om te reageren
    • TheT zegt

      28 september 2009 om 06:03

      @djibber: Als je met 100 in de stad rijd zoek je er wel naar:S

      Login om te reageren
  26. Relief zegt

    28 september 2009 om 08:52

    @djibber

    100 km in de stad en frontaal op een vrachtwagen. Geen enkele auto die daar tegen kan :)

    Login om te reageren
  27. BmwMPower zegt

    28 september 2009 om 08:57

    Ik droom lekker weg over de Abarht, Alfa en Lamborghini babes!

    Login om te reageren
  28. Hans75 zegt

    28 september 2009 om 09:25

    Ik denk dat Walter da Silva met name slapeloze nachten heeft omdat hij te vroeg in zijn carriere gepiekt heeft… een Alfa 156 ontworpen, die hij nooit meer kan overtreffen.. en zich nu realiseert dat hij is afgedaald naar de hel.. om een saaie burgermansauto GolfX te ontwerpen… duidelijk geval van midlifecrisis… de vraag is.. pleegt hij zelfmoord voor of na dit golfontwerp?

    Login om te reageren
    • massarati zegt

      28 september 2009 om 09:46

      @Hans75:
      iets meer vertrouwen in meneer Da Silva mag wel hoor.
      Ik denk dat hij er gerust wel weer een plaatje van kan maken, zolang hij maar genoeg sterk in z’n schoenen staat om zijn eigen design er doorheen te drukken.

      Login om te reageren
  29. paulusrx7 zegt

    28 september 2009 om 10:01

    nou het van een golf is zo saai dat je er zo van in slaap zou vallen…

    Login om te reageren
  30. de sjonnies zegt

    28 september 2009 om 10:03

    Ik kan me goed voorstellen dat íe er van wakker ligt en VW ook! De Golf is een bestseller en evergreen geweest, maar helaas de houdbaarheidsdatum is zwaar in zicht.
    Maar de nieuwste Golf zal, buiten Golfrijders ook nog eens de taak krijgen om andere consumenten om te krijgen voor de Golf.
    Hebben die Fransen bij Renault het niet iets slimmer gedaan door de Megane in meerdere uitvoeringen en modellen neer te zetten met ‘voor elck wat wils’?

    Login om te reageren
  31. johnny m zegt

    28 september 2009 om 10:11

    gekozen voor geld ipv passie. Het kan verkeren.

    Login om te reageren
  32. johnny m zegt

    28 september 2009 om 10:12

    btw , ”wij” hebben de Golf ”ontworpen” zoals ie nu is , toch ?

    Login om te reageren
  33. bmw zegt

    28 september 2009 om 12:57

    VW zal wat uit de kast mogen halen om de Golf aantrekkelijker te maken. Te beginnen bij lagere prijzen. De tijd dat de Golf zijn prijs waard was, omdat hij op het gebied van kwaliteit de meest betrouwbare keuze was, is voorbij. Vandaag bestaan er geen slechte auto’s meer en spelen andere zaken een rol. Ben dus benieuwd wat men zal doen qua design, motorenbeleid (check de prijs van de 90pk-slappe TDI) en prijspolitiek.

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    28 september 2009 om 13:59

    Een nieuwe auto ontwerpen is verschrikkelijk makkelijk vergeleken bij het ontwerpen van een opvolger. Vooral als de op te volgen auto zo’n verschrikkelijk succes was. Eén stomme ontwerpfout die in verkeerde aarde valt bij het publiek en je imago is naar de knoppen. Leuke uitdaging…

    Login om te reageren
  35. Bob zegt

    28 september 2009 om 14:14

    @bmw

    Vandaag bestaan er geen slechte auto’s meer? Integendeel bestaan er nog wel goede auto’s.

    Login om te reageren
  36. GND zegt

    28 september 2009 om 16:08

    Ik wil niet veel zegge maar het ontwerpen van een nieuwe golf zie ik sowieso als een facelift. Je maakt de golf VI iets moderner en je hebt de VII. Zo is het altijd geweest en zo zal ut denk ik ook altijd blijve. Daarom ben ik ook meer een liefhebber van opel. Daar weet je niet van te voren hoe het eruit komt te zien. Veel meer lef naar mijn mening. Maar aan de andere kant als je naar de roots kijkt van volkswagen is het ook weer logische, want porsche is door de jaren heen ook niet gigantisch veranderd

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      28 september 2009 om 17:07

      @GND:
      jij hebt duidelijk de kadettjes niet meegemaakt of de Ascona’s of de Rekord’s !

      Login om te reageren
  37. GND zegt

    28 september 2009 om 17:20

    nee zo oud ben ik nog niet maar opel is ervan af gestapt vw nog niet.

    Login om te reageren
  38. Martijn zegt

    28 september 2009 om 19:00

    @TJ1987,

    Je weet helemaal niet wat voor auto ik rij….namelijk een wakkerhoudende BMW 335i Coupé uit 2007 en m’n vriendin een Mini Cooper S uit 2008.

    Login om te reageren
  39. Joost zegt

    28 september 2009 om 20:15

    @Freewarefreak: ik was op zoek naar foto’s van de Golf 7 en kwam hem tegen op een ander forum: toen even een fragment eruit gepakt. Hij staat nu ook op autoblog zie ik :).

    Login om te reageren
  40. primramessar zegt

    29 september 2009 om 09:53

    Slapeloze nachten. Tsja, als je zoveel tijd doorbrengt op het werk, dan moet de tijd met je vrouw wel ingehaald worden en in zijn geval moet dat ’s nachts gebeuren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North