• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat is er met deze VW Golf aan de hand? [updated]

Auteur: ricardo, gepost 6 november 2010 om 14:59 – 91 Reacties

Raarrr

Nou, stelletje betweters & alleskenners. Vertel ons eens even wat hiervan de bedoeling is? Hint: echt origineel is het allemaal niet meer.

Maar dat had je zelf waarschijnlijk al gezien. We hebben het hier over een Volkswagen Golf van de vierde generatie. Origineel ter wereld gekomen als een GTItje. Nu is het wat anders. Aan jullie de vraag: wat is er dan zo bijzonder aan dit Golfje?

Antwoord: Deze Volkswagen is een project van 034 Motorsport. Het originele blokje verdween, en als vervanger monteerden ze een V6 van audi. Niet onder de motorkap, maar achterin. Weer eens wat anders, zo’n RWD Golf. Om het vermogen wat omhoog te krikken werd het blok opgeboord tot 3 liter en kreeg het gezelschap van een turbo.

Normaliter gooit deze opgefokte Golf er 500 pk’s tegenaan. Maar met iets meer turbodruk en wat wijzigingen in de instellingen kan dit opgevoerd worden tot een whopping 1.200 paarden Hoe dat klinkt en rijd zie je in de video hier beneden.

Met dank aan Misja voor de tip!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, gti, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Need for Speed: Politie-Lambo vs Pagani
Volgend bericht: Ferrari F355 GTS Art Car van Ton Pret gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. Midden-oosten zegt

    6 november 2010 om 15:01

    bredere banden….

    En ook aandrijving op de acherwieltjes maar hoe!?
    2de motor achter de voorstoelen.

    Login om te reageren
  2. Headhunterz zegt

    6 november 2010 om 15:02

    Een R32 toch..?

    Login om te reageren
  3. York zegt

    6 november 2010 om 15:03

    Nieuwe banden? Achterwielaandrijving?

    Login om te reageren
  4. T.Bosmann zegt

    6 november 2010 om 15:03

    Golf met electro motor op de achterwielen???

    Login om te reageren
  5. Dave zegt

    6 november 2010 om 15:03

    Volgens mij gaat het hier om een golf die omgebouwd is naar elektrisch voertuig. Misschien heb ik het verkeerd gezien, maar het lijkt op een elektromotor wat ik zie.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      6 november 2010 om 17:38

      @Dave:

      Een EV met zulke brede banden, dan zou er wel een iets forsere electromotor in moeten liggen.

      Login om te reageren
  6. PaulB zegt

    6 november 2010 om 15:05

    De motor ligt in de achterbak? Het lijkt wel of ik een versnellingsbak zie.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      6 november 2010 om 15:36

      @PaulB: Dat is een versnellingsbak, de motor ligt wel mid-rear.

      Login om te reageren
  7. Jan zegt

    6 november 2010 om 15:06

    @ Dave:
    +1 :)

    Login om te reageren
  8. sven zegt

    6 november 2010 om 15:09

    Zit hier niet een lambo blok + achteras in?

    Login om te reageren
  9. bakkerst zegt

    6 november 2010 om 15:10

    Golf met midden motor? daar zie je nog wel eens het e.e.a. voorbij de achteras steken..

    Login om te reageren
  10. jonnynox zegt

    6 november 2010 om 15:11

    :idea:een golf met 4wd???

    Login om te reageren
  11. ZwerverRoodbaard zegt

    6 november 2010 om 15:11

    Ziet er erg 4WD’ig uit :)

    Login om te reageren
  12. HaveMercy zegt

    6 november 2010 om 15:13

    nou, het golfje is upskirt gefotografeerd terwijl ze op de brug stond…

    Login om te reageren
  13. JamesBond007 zegt

    6 november 2010 om 15:13

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      6 november 2010 om 16:59

      @JamesBond007: mooie sfeervolle foto van een..ford escort?

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        6 november 2010 om 20:48

        @boygeorge: : waar heb jij het toch over man:’s
        Verveel je je ofso dat je overal en nergens nutteloze reacties achterlaat??
        Rot op man, zoek een vriendin als je geen aandacht krijgt. Op autoblog hoef je het niet te zoeken en ik ben niet de enige die er zo over denkt.
        Kneus

        Login om te reageren
        • Mr Hyde zegt

          7 november 2010 om 13:08

          @JamesBond007: thanks. Ik ben dus niet de enige. Wordt erg vervelend zo onderhand ja.

          Login om te reageren
        • NLBUURMAN zegt

          7 november 2010 om 16:47

          @JamesBond007: ik sluit me bij je aan

          Login om te reageren
  14. Bunzing zegt

    6 november 2010 om 15:14

    Er zit zowiezo een motor achterin. Dat platte rechthoekige ding midden onder op de afbeelding is een carterpan (oliebak), en achter het diff zit de versnellingsbak. Of de motor er voor ook nog in zit weet ik niet, maar het zou wel bruut zijn:)

    Login om te reageren
  15. ac. zegt

    6 november 2010 om 15:14

    Versnellingsbak achterin, verzin de rest zelf maar ;) Niet moeilijk.

    Login om te reageren
  16. prop zegt

    6 november 2010 om 15:14

    porsche 6 cyl boxer?

    Login om te reageren
  17. Anoniem zegt

    6 november 2010 om 15:14

    Een golf met een porsche boxster motor + ophanging

    Login om te reageren
  18. Burning Rubber zegt

    6 november 2010 om 15:16

    Wie zegt dat dit de achterkant is? (want ik zie geen uitlaten…) :)

    Login om te reageren
  19. Ghost zegt

    6 november 2010 om 15:17

    Mid-engine Golfje met Porsche onderdelen en Audi blok.

    Login om te reageren
    • Kaaskabouter zegt

      6 november 2010 om 15:18

      @Ghost: dit

      Login om te reageren
  20. tobiman zegt

    6 november 2010 om 15:17

    hpa motorsports r32?

    Login om te reageren
  21. the-budel-guy zegt

    6 november 2010 om 15:23

    een stiker op z’n achter band

    Login om te reageren
  22. Hupke zegt

    6 november 2010 om 15:23

    Hij heeft duidelijk een midden-motor gekregen en een iets andere bandenmaat. Meer wet ik er ook niet over te zeggen.

    Het is geen Porsche versnellingsbak (die zou al omgedraait moeten zijn en die zijn ook langer) dus ik neem aan dat het een bak is van een andere middenmotor bolide.
    Maar wat weet ik niet.

    Login om te reageren
  23. Jochempie zegt

    6 november 2010 om 15:25

    Ik zet in op het subframe van een Porsche met middenmotor. Als de Boxter de versnellingsbak achterin heeft liggen klopt dat wel.

    Maar de afmetingen van de achterbanden doen me weer denken aan een transplantatie uit een Gallardo…

    Login om te reageren
  24. albert zegt

    6 november 2010 om 15:26

    wat er niet klopt? er hangt wat bij de linkerband omlaag! dat is vas niet de bedoeling!

    Login om te reageren
  25. daviddewijnnl zegt

    6 november 2010 om 15:27

    911 motortje er in!

    Login om te reageren
  26. Jochempie zegt

    6 november 2010 om 15:30

    Ik ben er uit, ik gok op de onderdelen van een Gallardo. De uitlaten lopen bovenlangs. De banden lijken ook op de P-zero’s van de Gallardo.

    Login om te reageren
  27. jzaero zegt

    6 november 2010 om 15:32

    034 Motorsports Golf met een 3.0l V6 Twin Turbo met Porsche 996 onderdelen en aandrijving op de achterwielen om het onderstuur op de voorkant te neutraliseren.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      6 november 2010 om 15:35

      @jzaero:
      Kak, jij was mij voor :(

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      6 november 2010 om 15:35

      @jzaero: http://www.eurotuner.com/techarticles/eurp_1010_2001_volkswagen_volkswagen_mk6/index.html

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      6 november 2010 om 15:39

      @jzaero: En nog meer pictures van de bouw!

      http://motorgeek.com/viewtopic.php?f=19&t=35559

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        6 november 2010 om 15:42

        @jzaero:
        Mankeren we wat aan onze ogen?

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          6 november 2010 om 15:52

          @RickB: Hoezo?

          Login om te reageren
          • RickB zegt

            6 november 2010 om 15:56

            @jzaero: Kijk eens onder mijn post met die video…

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              6 november 2010 om 16:13

              @RickB: Keek ik overheen ;)

              Login om te reageren
    • ricardo zegt

      6 november 2010 om 16:21

      Update: Het is idd een project van 034 Motorsport, met een opgeboord V6-blok van Audi in het midden. @jzaero was de eerste met het juiste antwoord. Goed speurwerk jongens! 8)

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        6 november 2010 om 16:51

        @ricardo:
        Merci!
        Precies een minuut eerder :D

        Login om te reageren
  28. RickB zegt

    6 november 2010 om 15:33

    Here you go:
    http://www.youtube.com/watch?v=tJiq3SZTvNY

    http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?f=19&t=35559

    Login om te reageren
  29. Jochempie zegt

    6 november 2010 om 15:36

    Aha! De motor ligt dus gewoon nog voorin!

    Een andere oplossing zou het kopen van een BMW E46 330ci zijn en daar een paar turbo’s op schroeven.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      6 november 2010 om 15:39

      @Jochempie: Nee, hij ligt achterin!

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        6 november 2010 om 15:48

        @jzaero: In het midden zo te zien. Gaat het om een opgeboorde VR6 uit een Mk3 of een Corrado?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          6 november 2010 om 15:49

          @Jochempie: Edit: ziet een blokhoek van 90 graden in plaats van 15… Geen idee wat dit voor blok is…

          Login om te reageren
          • RickB zegt

            6 november 2010 om 15:51

            @Jochempie:
            Laten we zeggen een S4/RS4 blok…

            Login om te reageren
  30. Farzan zegt

    6 november 2010 om 15:38

    Dat zie je toch gelijk! hij is nog niet af

    Login om te reageren
  31. albert zegt

    6 november 2010 om 15:41

    volgens mij, als ik het goed heb

    034 Motorsports Golf met een 3.0l V6 Twin Turbo met Porsche 996 onderdelen en aandrijving op de achterwielen om het onderstuur op de voorkant te neutraliseren.

    ik weet het niet zeker hoor

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      6 november 2010 om 15:42

      @albert: F5 eens.

      Login om te reageren
    • AudiQuatro zegt

      6 november 2010 om 15:46

      @albert: De Versnellingsbak is idd van een 996, die heb ik toevallig pas in handen gehad.

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      6 november 2010 om 15:53

      @albert: Dit is een Ferrari. Zie je toch zo?

      Login om te reageren
  32. albert zegt

    6 november 2010 om 15:43

    dat is mijn stomme sarcastische humor, sorry

    Login om te reageren
  33. bpc zegt

    6 november 2010 om 15:44

    i think ,hij is mid-engined met transaxle !

    Login om te reageren
  34. Wegsley zegt

    6 november 2010 om 16:01

    Volgens mij is het veel geld uitgeven aan een rommelbak.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      6 november 2010 om 16:16

      @Wegsley:
      Iedem aan Ford Focus RS500 :D

      Login om te reageren
  35. phantom zegt

    6 november 2010 om 16:06

    Als ik al die gelaste stukken in dat achterscherm zo zie, die bedoeld zijn om een voller, breder geheel te zijn denk ik dat er nog wat gesmeerd moet worden….

    Login om te reageren
  36. agarde zegt

    6 november 2010 om 16:17

    4WD was het eerste wat er in me opkwam.

    Login om te reageren
  37. slakkegang zegt

    6 november 2010 om 16:26

    geweldig, ik zie iemand daar al mee toekomen bij de keuring :D

    Login om te reageren
  38. snelste zegt

    6 november 2010 om 16:31

    Geluid klinkt erg saai eigenlijk.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      6 november 2010 om 16:43

      @snelste:

      maar de waste gate klinkt hilarisch, een soort verkouden hamster nies of zo.. kijk dat filmpje in het artikel eens.
      en maar afblazen met dat rare toontje..:D

      Login om te reageren
  39. mario zegt

    6 november 2010 om 16:47

    porscheachteras?

    Login om te reageren
  40. primramessar zegt

    6 november 2010 om 16:49

    http://www.034motorsport.com/034motorsport-gti-rs-a-262.html

    Login om te reageren
  41. Iceman zegt

    6 november 2010 om 17:01

    Doe mijn maar de Dahlback Golf RSI.

    Login om te reageren
  42. daviddewijnnl zegt

    6 november 2010 om 17:03

    Met zo’n korte auto en de motor achterin, niet de hoek om te krijgen.. Maar wel leuk!

    Login om te reageren
    • zesinlijn zegt

      6 november 2010 om 18:04

      @daviddewijnnl:

      Koekert, dat is nou precies de reden waarom ze deze auto hebben gebouwd. Omdat de ‘ORIGINELE’ dat niet deed.
      In 2006 we raced a Mk4 GTI, heavily prepared, in SCCA World Challenge Touring Car Class. Though we managed to make this car incredibly fast, we always felt that the car was too nose heavy – CAUSING IT TO PUSH AND NOT WANT TO TURN IN. We thought, what if we could build a VW that was well balanced w/o a big motor hanging out over its front axle. This led us to consider a mid-engine configuration, mounting a motor and trans in the rear seat area, and ultimately to the Audi V6 due to its very short length. In early 2010 we sourced a 2001 GTI with a salvage title and the project was underway.

      Login om te reageren
      • Martijn zegt

        6 november 2010 om 18:55

        @zesinlijn: Dat lees je verkeerd… Het klopt dat je zegt dat ze de motor achterin wilden om minder onderstuur te krijgen. Maar een golf heeft, zoals David zegt, een korte wielbasis waardoor je achterkant je makkelijker voorbij komt.
        Bottumline: ik had een auto met een langere wielbasis gekozen.

        Login om te reageren
  43. Jochempie zegt

    6 november 2010 om 17:23

    Toch jammer, ik had gedacht dat iemand de complete aandrijflijn van een R8 V10 in een Golf had geschroeft. Gaat het om een knutselprojectje..

    Login om te reageren
  44. The Jimmy zegt

    6 november 2010 om 18:11

    @Jochempie:
    Yeah right, knutselproject met 1200 pk…
    Ik weet niet hoe goed jij kan knutselen maar dat krijg jij niet voor elkaar :roll

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      6 november 2010 om 19:14

      @The Jimmy: De belachelijkheid van de auto maakt het een knutselprojectje, niet de kwaliteit van de werkzaamheden.

      Login om te reageren
    • Dawg zegt

      7 november 2010 om 14:07

      @The Jimmy: 1200pk halen is niet zo moeilijk; de boel heel houden en soepeltjes laten werken, dat is de kunst :)

      Login om te reageren
  45. bozewolf zegt

    6 november 2010 om 18:39

    Wat een supersleeper! Golfjes mogen van mij met een molensteen om de nek in het kanaal (arme Golfjes..) maar voor deze maak ik een uitzondering.

    Wat zal het leuk dure-auto-jongetjes pesten zijn met dat dingkie.

    Login om te reageren
  46. sinekturbo zegt

    6 november 2010 om 18:54

    Audiquattro de versnelingbak is van een Audi de oudere modellen zeker niet van een Porsche.grts

    Login om te reageren
  47. VeniVidiVici zegt

    6 november 2010 om 19:06

    Pak dan een R32 blok schroef daar een grote turbo op én hoef je h’m niet op te boren :?

    Login om te reageren
  48. hbk zegt

    6 november 2010 om 19:17

    ziet er niet uit hpamotorsports.com lijkt me beter

    Login om te reageren
  49. KEVV zegt

    6 november 2010 om 19:21

    Cool!
    Een golf waarmee je powerslides mee kunt maken!
    Helaas is het idee wel een beetje gestolen van de Golf W12-650 conceptcar uit 2007

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      6 november 2010 om 19:37

      @KEVV: Je denkt toch niet dat die W12 concept als eerste met het idee kwam om een midmotor in een Golf te lepelen?

      gtfo

      Login om te reageren
  50. Mr. Dj M. zegt

    6 november 2010 om 20:06

    Van buiten nog steeds maar een Golfje, maar intern dus echt niet meer!

    Login om te reageren
  51. Henk zegt

    6 november 2010 om 22:56

    Wat een prutsers zeg.. koop toch gewoon een Subaru en ga daarmee aan de slag.

    Login om te reageren
  52. mashell zegt

    6 november 2010 om 23:26

    Dus je gaat de meest ondersturende auto die er ooit ontwikkeld is van achterwiel aandrijving voorzien? Toch zeker een bijzonder creatieve oplossing. Ik zou de Golf 4 inruilen op een Focus… Probleem ook echt opgelost.

    Login om te reageren
  53. Glenn zegt

    7 november 2010 om 00:50

    Het standaartblok is een Audi V6 2.8 liter afkomstig uit oa een A4. Standaart hebben deze blokken al 174pk, niet echt om heet van te worden. (http://www.nininet.de/selbststudienprogramme/SSP-128-Audi-V6-Motor.php)

    Als ik me niet vergis heb ik gelezen dat iemand dit een kleine bak vond? Nouw ik ben zelf automonteur in opleiding (Oa bij Porsche en VW/Audi stage gelopen) en ik vind een bak van +- 1 meter lang niet dat je bepaald zegt kort.

    Login om te reageren
  54. Patrick zegt

    7 november 2010 om 12:32

    Heel mooi allemaal maar die auto zal net zo slecht door de bocht gaan als een golf w12 met andere woorden deze auto gaat alleen hard rechtdoor!

    Login om te reageren
  55. buyck zegt

    7 november 2010 om 13:02

    Wat stelt 1200pk heden ten dage nog voor? Nu ze het al in een Golfke doppen “CRAZY”! Wanneer zal het ooit stoppen…?

    Login om te reageren
  56. David zegt

    7 november 2010 om 19:56

    Toevallig iemand een idee waar de muziek in dit filmpje vandaan komt?

    Login om te reageren
  57. Glenn zegt

    8 november 2010 om 11:22

    Ja wie weet welk nummer da is

    Login om te reageren
  58. zakar36 zegt

    8 november 2010 om 18:32

    Idee is leuk maar ik vind dat toch wat overdreven hoor:O Pak een Golf R32 dikke Turbo kit(HPA/HGP) op en dat gaat ook heeeel hard zowel rechtdoor als de bocht om.

    Login om te reageren
  59. Beem bim bop zegt

    11 november 2010 om 15:46

    Dit is duidelijk een verslag van het einde van de allerlaatste ongepimpte golf IV.

    Login om te reageren
  60. Quk zegt

    23 november 2010 om 12:55

    Blijft een Golf…

    Login om te reageren
  61. Joost zegt

    7 januari 2011 om 16:49

    Hoe ontzettend gaaf zeg!!! Hij ziet er van buiten stink normaal uit, een echt wolf-in-schaapskleren! Ik zou hem wel eens willen testen op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam (tempo 100 toegestaan) :D:D:D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North