• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat kost een Bentley Mulsanne in Nederland?

Auteur: autoblogger, gepost 3 december 2009 om 19:38 – 44 Reacties

Bentley Mulsanne


De prijs van 512 pk in combinatie met 1.020 Nm koppel…

Die prijs wordt door Hessing geschat op 398.500,- Euro, een slordige 4 ton dus. Omdat de CO2-uitstoot nog niet bekend is, kan de uiteindelijke prijs nog iets veranderen (lager worden). Zonder belastingen kost de Mulsanne 243.000,- euro. Het duurt echter nog even voordat we de nieuwe Bentley op de weg zullen zien, de verwachting is dat de limousine pas in de tweede helft van 2010 wordt uitgeleverd.

De prijs valt mee. Kijken we naar concurrenten zoals de Rolls-Royce Phantom en de Maybach 57 dan zien we prijskaartjes van respectievelijk 530K en 540K Euro.

Ook interessant!

  • Nog iemand interesse in dé ultieme Bentley?
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/twaalfcilinder-limousines-door-de-jaren-heen-894390
    Bentley Flying Spur Mulliner moet Mulsanne doen vergeten
  • Bentley lanceert een betaalbare driewieler
  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, mulsanne

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Hoge bezorgkosten?
Volgend bericht: Schwarzenegger wil een rode R8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. EJS zegt

    3 december 2009 om 19:40

    Nette prijs, voor een ton heb je denk ik ook wel een setje nieuwe koplampen en dan istie nog mooier dan de concurrenten ook!

    Login om te reageren
  2. AlwinK zegt

    3 december 2009 om 19:40

    155.000 belasting, da’s bijna de helft !!!

    Login om te reageren
  3. Bosnia_love zegt

    3 december 2009 om 19:41

    mijn neefje liet mij dit zien:

    http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364830112009113951

    en ik vind de voorkant echt heel lelijk hoor.

    Login om te reageren
  4. Headhunterz zegt

    3 december 2009 om 19:41

    Op die foto ziet ie er goed uit! Maar toch zou ik voor een Phantom gaan, komt daar geen nieuw model van aan gezien ie toch al een tijdje op de markt is?

    Login om te reageren
  5. AMG Powerrr zegt

    3 december 2009 om 19:42

    tijd voor een facelift!

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 december 2009 om 19:43

      @AMG Powerrr:

      komt vanzelf.. en dan wordt de relatief ‘zeldzame’ schele uitvoering over 30 jaar dé klassieker van de 2..;)

      Login om te reageren
  6. AlwinK zegt

    3 december 2009 om 19:43

    @Bosnia_love
    Wow! in het echt is ie wel heel mooi zeg!
    en ook veel minder scheel.

    Login om te reageren
  7. Thijsj zegt

    3 december 2009 om 19:43

    512 pk, 1020 nm koppel.. da’s veel koppel volgens mij vergeleken met de pk’s zoals je het meestal ziet(?)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 december 2009 om 19:45

      @Thijsj:

      het is geen sportwagen, het is een limo.. Hij moet dus zo rustig mogelijk z’n vermogen afgeven, dat doe je door héél veel koppel.. Maar het zijn idd bijna diesel waarden, de vag 6.0 v12 tdi heeft 500 pk en 1000 nm, al is dat laatste begrensd..

      Login om te reageren
  8. Something zegt

    3 december 2009 om 19:45

    voorkant lijkt wel een design van leepu ( chop shop)

    Login om te reageren
  9. AlfaGTV zegt

    3 december 2009 om 19:46

    4500 toeren?! Damn…Doe voor dat geld mij maar een Italiaan ofzo..

    Login om te reageren
  10. Flamingo zegt

    3 december 2009 om 19:46

    Die voorkant is lelijk maar ook die achterkant. Feit!

    Login om te reageren
  11. Bob zegt

    3 december 2009 om 19:48

    Nu nog dik BPM betalen en in 2012 gone, wat een afschrijving zal je dan hebben.

    Login om te reageren
  12. Fout zegt

    3 december 2009 om 19:49

    “De prijs van 512 pk in combinatie met 1.020 Nm koppel… ”
    Dan snappen jij en anderen hier niet dat je daarvoor geen Bentley koopt… Koop dan een 760lLi voor een derde van het geld.
    Wat ziek om zoveel geld aan de belastingen cadeau te doen

    Login om te reageren
  13. sven2 zegt

    3 december 2009 om 19:50

    toch maar de Rolls, hoewel, het is een Bentley eh, en het is mijn favoriete merk…

    dus: Een Rolls-Royce Phantom voor met een chauffeur, een Continental GT Speed voor zelf mee te cruisen en een Continental GTC Speed voor het vrouwtje.

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    3 december 2009 om 19:52

    de eerste die een omgekeerde badkuip achterop plakt om er een grijs-kenteken van te maken is mijn held voor het leven ..

    Login om te reageren
  15. Flamingo zegt

    3 december 2009 om 19:58

    Dit is een dom lomp ding om te zien uit de film Cars. De vorige had een vlot uiterlijk maar ook chic en gangster. Zoals het hoort gewoon.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 december 2009 om 20:27

      @Flamingo:

      als je de lampen van die (in de juiste proporties) op de mulsanne zet denk ik dat de mulsanne minstens zo goed oogt!

      Login om te reageren
  16. fant zegt

    3 december 2009 om 20:05

    sow, die is lelijk…

    Login om te reageren
  17. burka zegt

    3 december 2009 om 20:07

    Ik dacht dat auto’s in Nederland alleen maar duur waren vanwege de belasting. Maar 250.000 zonder belasting, is ook gewoon erg veel geld. DONDERS!

    Login om te reageren
  18. Bob zegt

    3 december 2009 om 20:12

    Na teledial wielen nu de koplampen?

    Login om te reageren
  19. AMG Powerrr zegt

    3 december 2009 om 20:15

    de Arnage… ik denk er nou al met positieve gevoelens aan terug. Zelfs nu ik de Mulsanne nog niet in “real-life” heb gezien.

    Login om te reageren
  20. AMG Powerrr zegt

    3 december 2009 om 20:21

    @EJS,

    ja dat is zeker zo. Maar daar hebben we dan de komende 50 jaar geen last meer van!

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 december 2009 om 20:26

      @AMG Powerrr:

      nee, dan staan ze in de garage van rijke ‘liefhebbers’;) Maarja, zó erg is het ook weer niet vind ik persoonlijk dus:P

      Login om te reageren
  21. johnny m zegt

    3 december 2009 om 20:40

    Even wachten op de km heffing dus….

    Login om te reageren
  22. ML Benz zegt

    3 december 2009 om 20:43

    Het prijsverschil tussen Maybach/Rolls en de bentley vind ik niet zo gek hoor.
    Alleen al als je naar het uiterlijk kijkt. Gadverdamme, hier wil je toch niet in gezien worden.

    Login om te reageren
  23. Flamingo zegt

    3 december 2009 om 20:46

    @EJS

    Dat zou zeker een kleine verbetering zijn maar hij blijft enorm lomp.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 december 2009 om 20:49

      @Flamingo:

      dat heb je al snel met dit formaat. Vind eerlijk gezegd de Arnage ook lomp, al vind ik ‘m prachtig..

      Login om te reageren
  24. 41131 zegt

    3 december 2009 om 20:58

    Na de R-R met “chinese eyes” nu ook een bentley met “cross eyes”. Al bij al vind ik het best meevallen. Het enige nadeel is de belachelijke prijs.

    Login om te reageren
  25. Arnold zegt

    3 december 2009 om 20:59

    ik zag vandaag nog een mooie arnage Red label bij het ziekenhuis in emmen staan. die is toch mooier als deze

    Login om te reageren
  26. Dinges zegt

    3 december 2009 om 21:06

    Opzich een nette prijs.
    Nee ik kan het niet ophoesten maar vergelijke met de Bentley Brooklands vind ik het nog wel meevallen.

    Nou, als ik binnenkort de staatloterij win zal ik even laten weten hoe hij rijdt (teminsten, dat verteld mijn chauffeur jullie dan)

    Evenals de Brooklands, Zonda F roadster, mclaren F1 GTR, Diablo GTR en de Ferrari F40 en natuurlijk de CL65 AMG (maar dat weten jullie al).

    Ik kan niet wachten

    Login om te reageren
  27. DavidZ zegt

    3 december 2009 om 21:11

    Een RR Ghost kost toch een stuk minder? En is ook geen kleine limo. Plus je krijgt een V12 ipv “slechts” een V8.

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    3 december 2009 om 21:53

    Ik vind deze echt een mooie auto geworden.
    Heeft sowieso meer uitstraling dan een RR of Maybach…

    Login om te reageren
  29. Marco zegt

    3 december 2009 om 22:43

    Niet veel geld voor een machine die genoeg kracht en koppel heeft om de aarde de andere kant op te laten draaien :p

    Login om te reageren
  30. Menno zegt

    3 december 2009 om 23:19

    In het echt komt deze auto echt tot zijn recht let maar op.

    Verder is het in deze wereld niet belangrijk of de kracht uit een V8 komt of een v12. Heren zal dat niets uitmaken lijkt me.

    Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    4 december 2009 om 00:58

    Alleen deze heeft een lelijke voorkant, helaas!

    Login om te reageren
  32. tom zegt

    4 december 2009 om 01:06

    Die voorkant….daar ga je toch geen 400 k voor neerleggen! Elke keer als je dan naar je auto loopt, word je gelijk chagerijnig van dat ‘huil’ gezicht.

    Echt een verschrikkelijk designers fout! bah!

    Login om te reageren
  33. Dennis zegt

    4 december 2009 om 09:39

    Klaarblijkelijk hebben een hoop mensen hier deze auto nog niet in het echt gezien. In het echt (ik heb er op de IAA heel dicht naast gestaan) is de auto echt mooi en imposant. Maar ja, ze maken hem ook niet voor de gemiddelde autoblog bezoeker, maar voor de mensen die deze auto wel op waarde weten te schatten ;-)

    Login om te reageren
  34. WoutH zegt

    4 december 2009 om 10:06

    Wat kijkt die auto je vreselijk vals aan.. met zo’n vieze grijns erop, bah hadden ze dat niet anders kunnen doen?

    Login om te reageren
  35. Aad zegt

    4 december 2009 om 10:08

    Bentleys uit de jaren 50 hadden vaak twee grote koplampen en wat meer naar de zijkant en naar onder geplaatst twee verstralers en dat zag er net zo uit als bij deze nieuwe Mulsanne. De eerste Continentals hadden dat bijvoorbeeld. Het is dus een retrodingetje en ik vind het meer als geslaagd en het is een stuk mooiere auto dan zijn concurrenten voor heel wat minder geld.

    Login om te reageren
  36. VolvoXCseries zegt

    4 december 2009 om 14:43

    Dat kleine lampje aan weerszijden van het front is verschrikkelijk misplaatst, daar hadden ze twee gelijke exemplaren aan beide kanten van moeten maken

    Login om te reageren
  37. de sjonnies zegt

    4 december 2009 om 14:44

    Vind em gewoon mooi, chiquer en ingetogener dan de concurrentie en de link met vroegâh is duidelijk gelegd, dit is een Bentley en geen ge-rebadgde Rolls Royce

    Login om te reageren
  38. Vincenzo zegt

    4 december 2009 om 15:04

    hier wil je nog niet dood in gezien worden, wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  39. jorden zegt

    4 december 2009 om 20:37

    Rolls Royse ghost gaat scoren!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North