• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat te denken van een klassieke Mercedes Hot Rod?

Auteur: Alwood, gepost 16 mei 2012 om 21:00 – 37 Reacties

Mercedes 170S heerst!
Talloze oude Amerikanen zijn verlaagd, gechopt en opgepoetst te vinden als Hot Rod. Nu is Duitsland geen Amerika en bij een gebrek aan Ford Roadsters is gekozen voor het ombouwen van een Mercedes 170S. Wat een wagen.

Het ‘project’ begint al in 1991 met een zwaar verroeste Mercedes 170. De carrosserie is in zo’n staat van ontbinding dat de auto nooit meer ‘als origineel’ te herstellen is. Een ideaal object om de bouw van een unieke Hot Rod mee te beginnen. Al in een vroeg stadium gaat het dak er aan. De kap wordt een stuk omlaag gezet. Bijna 8 centimeter.

Dan de motor. Geen Amerikaanse auto dus ook geen Amerikaanse motor, waarvoor hulde. Hoezeer zo’n nieuwerwetse V8 ook kan grommen en pruttelen, unieker is beter. De motor voor dit project: een 3 liter 200 pk Alfa Romeo V6.

Een roestige carrosserie en Alfa V6 in het vooronder. Velen zouden uit wanhoop het gereedschap neer hebben gegooid. Dit project gaat door. Ophanging wordt opgewaardeerd naar latere Mercedes /8 specificatie. Remmen komen zelfs van een Mercedes 350 SLC (voor) en Audi A8 (achter). Medio 2006 is de auto eindelijk ‘af’. De techniek zit in elkaar, maar er ligt nog genoeg afwerking te wachten. De laatste plaatjes zijn uit 2008. Waar deze heersende 170S zich nu schuil houdt? Wie het weet mag het zeggen. (bron: auto-sude.de)

Met dank aan Martijn voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Te koop: een 'in serie geproduceerde hot rod'
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

hot-rod, Klassiekers, Mercedes, zwart

Vorig bericht: « 2000 pk Hennessey Ford GT pakt wereldrecord [video]
Volgend bericht: Terreinrijden met een Corvette, je doet het verkeerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. eduardovich zegt

    16 mei 2012 om 21:03

    Heel mooi! Schitterend dat mensen zulke projecten ondernemen!

    Login om te reageren
  2. Justawheelchairguy zegt

    16 mei 2012 om 21:04

    Hoe gaaf is dit!! Van mij mag de Hotrodgekte wel overslaan naar Europa, echt wel! 1 van die plaatjes word mijn nieuwe bureaubladachtergrond en verdringt daarmee mijn eigen Peugie!

    Login om te reageren
  3. Hupke zegt

    16 mei 2012 om 21:09

    Op het heiligschennis gebied kunnen we misschien wel iets minder streng zijn dan gewoonlijk aangezien “De carrosserie is in zo’n staat van ontbinding dat de auto nooit meer ‘als origineel’ te herstellen is.” die toch verloren was blijkbaar.

    Lelijk is het zeker niet (daarvoor zit er nog te veel w136 in) maar toch het klopt niet om die zo op de tippen van z’n teentjes te zien staan met iets te brede schouders.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      17 mei 2012 om 11:57

      Ik moet wel zeggen de aanblik ervan went wel snel.
      Hij begint al bijna op z’n plaats te vallen.

      Login om te reageren
  4. 240sx zegt

    16 mei 2012 om 21:10

    I approve. Nice!

    Login om te reageren
  5. Northwestern zegt

    16 mei 2012 om 21:10

    Ik vond het geweldig tot er Alfa V6 stond, toen hield het op.

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      16 mei 2012 om 21:11

      @Northwestern: Daar had ik ook zoiets van…jammer!

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        16 mei 2012 om 21:15

        @kp92: had gewoon een lekkere Merc V8 moeten zijn.

        Login om te reageren
        • martinoo078 zegt

          16 mei 2012 om 21:17

          @Northwestern: inderdaad. 400-450 pk en gaan met die banaan

          Login om te reageren
        • Justawheelchairguy zegt

          16 mei 2012 om 21:19

          @Northwestern: Inderdaad, wat mij betreft een kleine Merc-motor..maar waarom een motor van een heel ander merk er in leggen?

          Login om te reageren
        • danielj zegt

          16 mei 2012 om 21:34

          @Northwestern: Had uit principe gewoon een MB blok genomen. Had voor mij geen v8 hoeven zijn, v6 was ook prima geweest.
          Even van de motor afgezien vind ik dit toch een superproject!

          Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      16 mei 2012 om 21:34

      @Northwestern: Ditto.. toen was de smile weg.. waarom geen Mercedes motor? Vind de “originele” Mercedes wielen er onder vele malen mooier dan de lelijke chromen gevallen..

      Login om te reageren
      • MartijnGizmo zegt

        16 mei 2012 om 21:40

        @Freewarefreak: geen idee wat de keuze is geweest van de bouwer, maar ook bij Amerikaanse hotrods is men er niet vies van om voor de motor bij een ander merk te shoppen!

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          17 mei 2012 om 16:14

          @MartijnGizmo: Ander merk is 1, ander land is 2 ;)

          Login om te reageren
  6. pajero zegt

    16 mei 2012 om 21:15

    Had er dan een 55 amg blok ingeghangen……
    erg leuk gedaan, dat wel.

    Login om te reageren
    • VSTMcLaren zegt

      17 mei 2012 om 14:22

      @pajero: dan wordt het: been here, done that. te voor de hand liggend.

      Login om te reageren
  7. HDM zegt

    16 mei 2012 om 21:23

    Dat Alfa V6 en dat uitlaat achtige goatse-gat (ja smokalot, speciaal voor jou) slaan nergens op, maar verder best interessant project, ben ook wel nieuwsgierig waar dat ding nu is.

    Login om te reageren
  8. bonkers zegt

    16 mei 2012 om 21:35

    Ik houd zelf niet erg van hot rots, maar het is wel heel knap hoe ze het voor mekaar krijgen, vooral met deze duitser die veel onderdelen heeft van andere auto’s

    Login om te reageren
  9. rotarypowah zegt

    16 mei 2012 om 21:35

    Toevalig, zag deze fotoreeks een paar dagen geleden op een andere site. Gaaf ding!

    Login om te reageren
  10. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 mei 2012 om 21:42

    Fraaie rondingen… Übercool!

    Login om te reageren
  11. fortuna zegt

    16 mei 2012 om 21:51

    Er mist nog een hakenkruis op de deuren…

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      16 mei 2012 om 21:52

      @fortuna: Beetje jammer weer zo’n opmerking…

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      17 mei 2012 om 08:55

      @fortuna: dat sfeertje roept hij inderdaad op. Ultieme bad Guy auto voor die tijd. Beetje pre-cls !

      Login om te reageren
  12. norge zegt

    16 mei 2012 om 22:27

    Zonde van de motor.

    Login om te reageren
  13. Jokkebrok zegt

    16 mei 2012 om 22:35

    Wat verschrikkelijk vet zeg, zo’n hot rod!! Echt heel mans!
    Diep respect voor degene(n) die dit in elkaar heeft geschroefd!

    Login om te reageren
  14. Sofa zegt

    16 mei 2012 om 22:46

    Ik ben blij dat je even toevoegt dat; “de carrosserie is in zo’n staat van ontbinding dat de auto nooit meer ‘als origineel’ te herstellen is.”

    Ik schrok me de tandjes. Je moet toch wel geestelijk minder bedeeld zijn wil je zo’n project starten met zo’n van origine waanzinnige wagen. Heiligschennis. Gelukkig hadden ze een gegronde reden.

    Dat gezegd hebbende, is hij wel netjes geworden. Zelfs al ben ik helemaal geen fan van hot rods of welke andere vorm van autoverkrachting ook.

    Login om te reageren
  15. carmasterr zegt

    16 mei 2012 om 22:46

    Ik mis toch echt een V8, maakt niet uit welk merk.
    Dat hoort nou eenmaal bij zo´n auto.

    Login om te reageren
  16. michelyman zegt

    16 mei 2012 om 23:08

    Heel stoer, jammer dan weer van die Alfa motor.

    Login om te reageren
  17. doba95 zegt

    16 mei 2012 om 23:37

    Allereerst wil ik zeggen dat de auto echt mooi geworden is.
    De keuze voor het motorblok snap ik ook niet helemaal, maar goed het zei zo. Het originele blok was een 6 cilinder in lijn met 32pk en om dan zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven is een 6 cilinder in lijn uit de G 320, met 211pk, een betere keuze. Althans dat zou ik gedaan hebben. Met wat tuning is er best meer pk’s uit te halen als je dat zou willen.

    Login om te reageren
  18. negativan zegt

    17 mei 2012 om 00:29

    Wel apart dat Martijn van oude auto’s houdt …

    Login om te reageren
  19. mbevo zegt

    17 mei 2012 om 00:42

    Wat slecht een Alfa blok,weer een Classic verneukt

    Login om te reageren
  20. bmw7 zegt

    17 mei 2012 om 01:09

    nice, ik mis alleen breedere achterbanden, vlammen en een AMG V8!

    Login om te reageren
  21. 4apaev zegt

    17 mei 2012 om 02:38

    Echt iets voor Hitler :-)

    Login om te reageren
    • VSTMcLaren zegt

      17 mei 2012 om 14:21

      @4apaev: moest er ook gelijk aan denken. :)

      Login om te reageren
  22. umadbrah zegt

    17 mei 2012 om 10:10

    Zeer vet ding, maar ik denk dat als ik dit door het centrum rijd dat mensen dan spontaan aan de razzia terugdenken en dat is een beetje een nono hier.

    Login om te reageren
  23. x3ro zegt

    17 mei 2012 om 13:46

    Heerlijke auto, maar beter waren ze voor het blok uit een 560SEL gegaan. Oldschool V8 van MB en gaan.

    Login om te reageren
  24. p993 zegt

    17 mei 2012 om 18:32

    uber uber!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North