• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Water als brandstof, de nieuwe hybride?

Auteur: autoblogger, gepost 15 mei 2006 om 15:52 – 73 Reacties

Denny Klein

Goed nieuws voor Groen Links! De Amerikaan Denny Klein heeft, naast een lasapparaat die op water draait, nu ook een een auto die puur op water kan rijden. Hij heeft inmiddels een patent op de techniek die het mogelijk maakt om H2O om te zetten naar HHO: “On a 100 mile trip, we use about four ounces of water.” De Amerikaanse overheid heeft interesse en er schijnt ook minstens één autoproducent te zijn waar men mee in gesprek is.

Ik heb nog veel vraagtekens maar onderstaande video geeft in ieder geval wat meer info.

Met dank aan Johan voor de tip!

Ook interessant!

  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Nieuwe AMG hybride laadt zichzelf op door driften
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Prijs van de nieuwe Lexus NX is niet heel verkeerd

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, Techniek

Vorig bericht: « Fiat Seicento niet te klein voor Novitec
Volgend bericht: Video: autobanden zonder lucht »

Lees Interacties

Reacties

  1. Racing Remie zegt

    15 mei 2006 om 16:17

    Briljante vinding… Natuurlijk is hij in gesprek met een autoproducent. Als ie geluk heeft is er een Shell die daarin een enorm belang heeft. Kopen de uitvinding op om er vervolgens nooit meer van te horen. Als de verbrandingsmotor nét zo snel doorontwikkeld was als de computers die we dagelijks gebruiken was het al lang mogelijk geweest om op één liter benzine van Utrecht naar Tokio te rijden. Maar daar hebben de oliegiganten en de overheid geen baat bij…

    Login om te reageren
  2. Sacha zegt

    15 mei 2006 om 16:38

    Volgens mij beleeft Youtube een klein ‘down’ momentje.

    Login om te reageren
  3. Wouter zegt

    15 mei 2006 om 17:04

    zoiets was ook al uitgevonden rond 1900, die man is toen vermoord omdat anders de hele olie industrie naar de haaien zou gaan.

    Login om te reageren
  4. Arjan Dasselaar zegt

    15 mei 2006 om 17:16

    Eh, je hebt nog steeds elektriciteit nodig voor de elektrolyse. Dat zeggen ze ook in het filmpje. Ook hier is water/HHO-gas dus het opslagmiddel, zoals een accu – geen energiebron. De grootte van die accu is voor een rit van 100 mijl wat meer dan een ons (een ounce is 28,3 gram). Sja, dat maakt het misschien ruimtebesparend, wat de legerinteresse zou kunnen verklaren.

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    15 mei 2006 om 17:30

    Hmm, ok. Maar niet alleen ruimtebesparend, ook een erg laag gewicht dus. De huidige hybride accu’s zijn veel te zwaar.

    Nog wat info wat ik vond:

    – Aquygen™ Gas is capable of storing tremendous amounts of energy that can be released under certain specific conditions. Under these conditions, Aquygen™ Gas will release an estimated 3.1 times the energy levels released by pure Hydrogen or traditional Hydrogen & Oxygen mixtures.

    – The Hybrid Hydrogen Oxygen System (“HHOS”) can generate sufficient Aquygen™ Gas to enrich a vehicle’s traditional fuel supply (gasoline or diesel) so that a net power increase in engine horsepower (“HP”) occurs. In the prototype vehicle, it has been estimated that the heavy-duty alternator requires approximately 4 HP of the stock engine’s base power load. It has been estimated that the increased energy release of the combustion process utilizing the Aquygen™ Gas enrichment resulted in a net 17 HP gain.

    – The HHOS can be installed with very little modification to a standard piston engine. Water and oil operating temperatures are not affected by the HHOS.

    – The HHOS has been tested in two different vehicles (the current prototype, which is a 1994 Ford Escort Wagon, and a 1998 Ford Ranger pickup) and fuel economy increases have ranged from 22.9% to 100% depending upon the amount of electrical energy (amps & volts) that are available for the production of Aquygen™ Gas.

    Login om te reageren
  6. Zoef zegt

    15 mei 2006 om 17:47

    Hahaha, zoals ik het begrijp perst hij een brandbaar mengsel van H2 en O, ofte gasvormig waterstof en zuurstof in 1 fles. Ja jongens zo kan je wel “tremendous amounts of energy” opslaan. en het is dus niet meer dan dat: opslag van energie.

    Login om te reageren
  7. Vortex zegt

    15 mei 2006 om 18:44

    Dat d.m.v. electrolyse 1 watermolecuul ontbonden wordt in 2 waterstofmoleculen en 1 zuurstofmolecuul is natuurlijk al heel lang bekend. Maar in het verhaaltje staat dat de techniek waarmee dit gebeurt gepatenteed is? Zou hij een efficientere weg hebben gevonden voor deze omzetting?
    Met het gebruik van water als energie-opslagmedium voorkom je wel de technische- en veiligheids-moeilijkheden die bij opslag van zuurstof en waterstof een rol spelen. Uit dat oogpunt is het wel een goed idee om water te tanken dat vervolgens weer met een energiebron omgezet moet worden in de te gebebruiken brandstof i.p.v H2 of O2 direct in een opslagmedium mee te voeren.
    Met het filmpje ben ik het niet helemaal eens HHO-gas bestaat niet (misschien bedoelen ze het ook niet zo). Waterstof en Zuurstof in gasvorm gaan geen onderlinge binding aan maar mengen als H2 en O2.

    Login om te reageren
  8. Winky zegt

    15 mei 2006 om 18:47

    Wat een slecht filmpje, nooit gedacht dat een bekende naam als Fox nieuws zulke onwaarheden zouden brengen. De temperatuur van het oppervlak van de zon is bijvoorbeeld ongeveer 5500 – 6000 graden Kelvin (haal daar 273,15 graden vanaf voor de temperatur in Celsius) Vergelijk dat maar eens met de vlamtemperatuur van waterstof (Hydrogen in air 2,400 K
    Hydrogen in Oxygen 3,080 K) Logisch dat alles smelt… Oh ja en de reden dat je de temperatuur van de vlam niet voelt komt doordat een waterstofvlam nagenoeg geen straling geeft en de warmteoverdracht in dit geval dus alleen door convectie plaats vindt.

    @Racing Remie & Wouter ??Als de verbrandingsmotor nét zo snel doorontwikkeld was als de computers die we dagelijks gebruiken was het al lang mogelijk geweest om op één liter benzine van Utrecht naar Tokio te rijden. Maar daar hebben de oliegiganten en de overheid geen baat bij??
    Zeg voortaan alleen zinnige dingen, geef mij 1 goede reden waarom de duizenden onafhankelijke instituten (ook wel bekend als unversiteiten) wereldwijd niet met soortgelijke ideeen zijn gekomen.

    M.b.t. de techniek waar we het wel over hebben is het slechts een andere vorm van hybride, mooie bijkomstigheid is dat een mengsel met een klein percentage waterstof veel armer kan lopen door de hoge verbrandingssnelheid van waterstof, hierdoor kan een motor inderdaad zuiniger zijn. Of dit opweegt tegen enkele ander bezwaren die het hele systeem met zich meebrengt is mij nog niet helemaal duidelijk.

    Login om te reageren
  9. Erik zegt

    15 mei 2006 om 19:40

    Op de site van Denny Klein staat echter dat de temperatuur well beyond 10,000° F komt bij het verbranden van Aquygen™ Gas. Dit is volgens mij 5500° C , dus toch veel meer dan jij aangeeft van waterstof(Hydrogen in air 2,400 K
    Hydrogen in Oxygen 3,080 K), wat het dus niet is.

    Login om te reageren
  10. Vincent#1 zegt

    15 mei 2006 om 20:12

    Ik heb de site, “linktext”:http://hytechapps.com van het betreffende bedrijfje eens bekeken. En het komt zeker niet op me over als onzin.

    Het gaat hier om een technologie die gebaseerd is op elektrolyse. Het bijzondere zit hem enerzijds in de verkregen samenstelling van het gas, en ja(@vortex) daar kun je patent op aanvragen. Aan dat gas hebben ze de namen Aquygen en HHO (hybrid hydrogen oxigen) aan gehangen. HHO is dus niet de chemische formule. Anderzijds is het zo dat ze een veel efficiëntere elektrolyse toepassen. De normale elektrolyse vraagt een groot elektrisch vermogen om water te splitsen.

    Over dat van die hoge temperatuur bij het lassen, kan ik alleen maar zeggen dat het niet iets lijkt waar over gelogen wordt, wanneer je op een serieuze manier producten probeerd te verkopen.

    @wouter voor conspiracies moet je bij “link”:http://www.niburu.nl zijn.

    Ps. als jullie niet in het systeem geloven kun het lasapparaat met de gasgenerator kopen voor $6995 excl. belasting ;)

    Login om te reageren
  11. joep zegt

    15 mei 2006 om 20:12

    @ winky; Fox die geen onwaarheden verkoopt? Kom op zeg, Bush heeft in Fox bijna een betere propaganda machine als Hitler had in Goebbels…

    Login om te reageren
  12. Vincent#1 zegt

    15 mei 2006 om 21:51

    @joep

    O, nee hé.
    Ben jij er ook zo een die overal samenzwerinkjes achterzoekt?

    Login om te reageren
  13. jeroen zegt

    16 mei 2006 om 10:16

    je kunt dat blauwe kastje gewoon kopen op de site van die Klein, kosten: $ 6.995,–
    dat is een bijhoorlijke investering t.o.v. een gemiddelde auto, dus het systeem is nu nog te duur, maar dat zal wel veranderen, en ik neem aan dat die megakast ook kleiner gemaakt kan worden in de toekomst (zoals dat ook met b.v. computers is gebeurd..)
    Ik vind dat het wel een goed idee is dat allang bestond, maar nu eindelijk gerealiseerd is en hopelijk doorgevoerd wordt..

    Login om te reageren
  14. TU zegt

    16 mei 2006 om 11:11

    @Racing Remie & Wouter ”Als de verbrandingsmotor nét zo snel doorontwikkeld was als de computers die we dagelijks gebruiken was het al lang mogelijk geweest om op één liter benzine van Utrecht naar Tokio te rijden. Maar daar hebben de oliegiganten en de overheid geen baat bij”

    Dit slaat nergens op. Om te rijden is een minimale hoeveelheid energie nodig. Immers:

    (rolweerstand + luchtweerstand) x afstand = minimale benodigde energie

    Om naar Tokyo te rijden is dus een bepaalde minimale hoeveelheid energie nodig, veel meer dan een liter benzine bevat. Huidige motoren hebben een rendement van ongeveer 40%. Er gaat namelijk veel energie op in trilling, warmte, wrijving en geluid. Zelfs met een rendement van 100% (onmogelijk) rijdt een auto dus hooguit 2,5 keer zuiniger dan nu het geval is.

    Dus Racing Remie & Wouter, niet over wetenschap praten wanneer je geen kennis en begrip van zaken hebt.

    Login om te reageren
  15. Tom zegt

    16 mei 2006 om 11:38

    Nu moeten we tenminste toch geen schrik meer hebben, dat als de fossiele brandstof op is, we op electriciteit moeten gaan rijden.

    Login om te reageren
  16. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    16 mei 2006 om 16:13

    Ligt het nou aan mij of is dit allemaal al bekent, als je water omzet in h2 en 02, kun je dat verbranden ja. Maar dat is toch niet nieuw?? En het probleem van electrolyse is nog steeds, dat het veel meer energie kost om h2o om te zetten in o2 en h2 dan de energie die eruit komt.
    TU het rendement van een benzine motor ligt rond de 30% en van een diesel iets hoger. Dus niet 40%.

    Login om te reageren
  17. Sacha zegt

    16 mei 2006 om 16:21

    H2 en O2 uit H2O was al bekend. Maar ze hebben het hier over HHO uit H2O. HHO zou een andere verbinding zijn…

    Scheikunde was niet mijn sterkste vak. Maar je vraagt je idd af hoeveel energie het kost om die paar ‘ounces’ te maken.

    Login om te reageren
  18. Winky zegt

    16 mei 2006 om 17:37

    ??Op de site van Denny Klein staat echter dat de temperatuur well beyond 10,000° F komt bij het verbranden van Aquygen™ Gas. Dit is volgens mij 5500° C , dus toch veel meer dan jij aangeeft van waterstof(Hydrogen in air 2,400 K Hydrogen in Oxygen 3,080 K), wat het dus niet is.??

    De hoogste vlamtemperatuur die bij mijn weten ooit gemeten is van Acetyleen met zuurstof en ligt rond de 3500 K. Het is uberhaupt al bijzonder moeilijk om dergelijke temperaturen te meten. Het lijkt me stug dat (arrogante mode aan) een of ander amerikaantje in zijn schuurtje een nieuwe binding van een van de meest voorkomende elementen op aarde bedenkt en die ook nog eens weet te verbranden en dat daar niks van in de WETENSCHAPPELIJKE bladen te lezen valt. Misschien was de temperatuur een gok van lampje… (arrogante modus uit)

    ??Dus Racing Remie & Wouter, niet over wetenschap praten wanneer je geen kennis en begrip van zaken hebt.??
    Finally, Reinforcements have arrived.

    (Student Werktuigbouwkunde, afstudeerrichting verbrandingstechnologie!!, Automotive Engineering Science, TU/e)

    Login om te reageren
  19. Sacha zegt

    16 mei 2006 om 18:04

    Dus Winky? In boerenlullentaal: “HOAX“? Of begrijp ik je verkeerd?

    Login om te reageren
  20. Winky zegt

    16 mei 2006 om 19:11

    Net gezegd: ¨Heeeeeeelllll knap van die man, doet me denken aan Jan Sloot, een man die met geweldig mooie verhalen mensen die in hoog aanzien staan/(stonden m.i.), wist te verleiden¨

    http://www.gids.nl/techno/sloot-twijfel.html (leuk om te lezen)

    Maar fouten zijn menselijk en ik ben ook maar een mens, maar dat de temperatuur van de betreffende verbranding die van het oppervlak van de zon haalt (waar kernfusie plaats vindt) is mijns inziens uitgesloten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zon

    Login om te reageren
  21. erik zegt

    16 mei 2006 om 19:47

    (automatische arrogante modus….) piemels…..

    Login om te reageren
  22. Winky zegt

    16 mei 2006 om 19:49

    Ok, ik liegde…maar ik weet wel hoe lucifers branden…

    Login om te reageren
  23. Winky zegt

    16 mei 2006 om 19:59

    Stoer hoor onder andermans naam posten, internet kent niet veel etiquette, maar dit is standaard niet zo netjes, of ben je op je pik getrapt LOSER!!

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    16 mei 2006 om 20:30

    @winky: ja het is niet erg netjes om onder andermans naam te posten, en toch vond ik de opmerking wel lollig (vooral met de taalfout erin) Helaas valt niet uit te sluiten dat dit niet bewust is gedaan.

    Schelden is een beetje zinloos en je kunt er dan ook beter boven staan.

    Is dat met die temperatuur niet op te zoeken op het net?

    Deze omzetting van water in brandbaar gas is misschien niet superefficiënt maar vanuit praktisch oogpunt is er veel voor te zeggen. Water is er genoeg en het is schoon en volkomen ongevaarlijk tot het moment dat het gespleten wordt. Dat maakt de problematiek van opslag in de auto vele malen eenvoudiger zonder de veiligheid bij een aanrijding in gevaar te brengen. Eén van de nadelen van waterstof tanks. Is de verbranding van waterstof+zuurstof efficiënter dan die van benzine+lucht?

    Login om te reageren
  25. Winky zegt

    16 mei 2006 om 21:04

    @w0o0dy, je hebt gelijk, zou ik boven moeten staan…

    ??Is dat met die temperatuur niet op te zoeken op het net? ?? Ongetwijfeld en ik denk dat niemand met andere feiten komt (tenzij uit een of ander CU2 album geplukt.)

    Ik weet niet precies hoe hij het doet maar als ik het zou doen zou ik gebruik maken van het feit dat onder hoge temperaturen (denk aan uitlaatgassen vlak bij de poorten) er minder electrische energie nodig is voor het splitsen van de stoom in waterstof en zuurstof.
    http://www.hi2h2.com/elec-heat_curve.htm

    Verbranding van waterstof en lucht (waterstof en zuurstof is veel te reactief, dan krijg je ¨explosies in de motor¨) is ietwat efficienter als er een aantal trucs worden toegepast, maar hiervoor lever je wel vermogen in…

    p.s. Zo onveilig als men altijd beweert is waterstof niet, als je een tank met pure waterstof hebt (onder druk) en daar komt een scheur in en de waterstof vat vlam krijg je een mooie blauwe steekvlam naar boven, bij een soortgelijke test brandde een auto met een bezinetank helemaal uit.
    http://www.bellona.no/data/b/0/22/97/6_1409_1.jpg
    ??A picture from a video which compared fire from a leak in a gasoline engine car and the same kind of leak from a hydrogen car. The pictures are taken at one minute after ignition. The hydrogen flame has begun to subside, the gasoline fire is intensifying. After 100 seconds, all the hydrogen was gone and the interior of the car was undamaged. The gasoline car continued to burn for a long time and was totally damaged.??

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    16 mei 2006 om 21:17

    komt er bij de verbranding van waterstof/zuurstof meer warmte vrij? Dan zou er sprake zijn van *meer* rendementsverlies (warmte=verlies, toch?)
    Het feit dat de verbranding heftiger is, dat zou een voordeel moeten zijn als het gaat om de omzetting van de verbranding in bewegingsenegie, lijkt mij…. Dan is het een kwestie van de verbranding gecontroleerd laten verlopen. Zou een injectie van water in de verbrandingsruimte (zoals bijvoorbeeld wordt toegepast bij Subaru rally auto’s) niet gebruikt kunnen worden om tot een betere drukvulling te komen (zoals bij de impreza)? En zou tegelijkertijd daardoor ook de hitte ontwikkeling niet minder zijn? (dat verbeterd niet je rendement, maar maakt het koelen van de motor wellicht eenvoudiger)

    Vragen genoeg, nu nog wat mensen met kennis van zaken die er inhoudelijk op in kunnen gaan. (wellicht ten overvloede, maar ik ben geen chemicus en heb ook geen opleiding in de automotive)

    Login om te reageren
  27. Winky zegt

    16 mei 2006 om 21:49

    @w0o0dy, (warmte=verlies, toch?)
    Het zit iets complexer in elkaar dan dat, probleem is dat wanneer ik het wil gaan uitleggen we bijna een paar uur verder zijn.
    Ik kan je aanraden om op deze zoektermen eens verder te gaan zoeken:
    -theoretical thermal efficiency of an Otto cycle (je zult zien dat dit samenhangt met de compressie en hogere compressie betekent ook hogere temperaturen) (deel van het diesel verhaal)
    -Lean burn strategy (om met hoge compressie (=hoge efficiency) toch lagere temperaturen (minder warmteverlies minder NOx) te houden.)
    -EGR (methode om bij vrachtwagen de temp van de verbrandingsgassen iets te verlagen om de NOx uitstoot te verlagen..)

    Succes

    Login om te reageren
  28. DODGE zegt

    16 mei 2006 om 22:56

    KAN IEMAND MIJ VERTELLEN OF DAT RIJDEN OP WATER NET ZULK MOOI GELUID EN ZOVEEL PK’S VEROORZAAKT LOL.. ALS NU IN MIJN V8’JE ??

    Login om te reageren
  29. JeffreyG zegt

    17 mei 2006 om 12:35

    ik wil niet lullig doen hoor
    maar hoe kan je van H20 nou HHO maken
    dat is hetzelfde
    alleen staan de moleculen los van elkaar :/
    ik denk dat hij niet weet wat hij zelf heeft uitgevonden :P

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    17 mei 2006 om 12:37

    HHO is niet de scheikundige notatie, maar een afkorting van de *NAAM* Hybrid Hydrogen Oxygen

    Login om te reageren
  31. bart zegt

    18 mei 2006 om 19:58

    Tesla wist energie uit de atmosfeer te halen, zou dit net zoiets kunnen zijn?

    http://waterpoweredcar.com/teslascar.html

    Dus een x volts bron als katalysator en de rest uit de atmosfeer?

    Nog nooit gedaan, aangetoond en bewezen enzo natuurlijk maar anders was het ook geen uitvinding geweest.

    Login om te reageren
  32. JeffreyG zegt

    18 mei 2006 om 20:30

    @W0o0dy; sorry verkeerd gelezen :P

    Login om te reageren
  33. Vincent#1 zegt

    19 mei 2006 om 19:30

    @bart jouw laatste zin vat ik niet echt(Nog nooit gedaan, aangetoond en bewezen enzo natuurlijk maar anders was het ook geen uitvinding geweest)

    Maar goed, Tesla was zeker een groot uitvinder, ook al had hij wel erg veel uitvindingen waarvan de werking niet te achterhalen is.

    Deze Danny Klein zou ik echter niet met een verstrooide uitvinder willen vergelijken. Hij heeft een werkend product ontwikkeld en als je het niet geloofd kun je dat blauwe kastje zo van hem kopen.

    Login om te reageren
  34. Winky zegt

    20 mei 2006 om 00:08

    ??Deze Danny Klein zou ik echter niet met een verstrooide uitvinder willen vergelijken. Hij heeft een werkend product ontwikkeld en als je het niet geloofd kun je dat blauwe kastje zo van hem kopen.

    Vincent#1 – 19 Mei ’06 – 19:30 ??

    Mooiere verkooppraat bestaat er niet: Dit kastje werkt gewoon, als je me niet geloofd dan moet je het maar kopen.

    Login om te reageren
  35. MasterEdition zegt

    23 juni 2006 om 13:26

    hai mensen, kom net even kijken, en lees hogere temperaturen als op het zonoppervlak m.b.v water electrolyse . Hey man, pak je binas en maak wat berekeningen.
    Ten eerste: ik heb geen enkel bewijs gezien in dat filmpje. Ik wil niet zeggen dat het ik onmogelijk acht. Maar hey, we hebben toch of het zelfde filmpje nietwaar? Iemand is óf zwanger of niet, en niet een beetje. Heb ik gelijk? ja toch, niet dan? Nou dan.
    Water is de bron van leven, en de technologie is vet man. Maar hey…leeft die uitvinder nóg wel?
    Want Bush heeft vast hem hard nodig om de Amerikaanse vlag te verhuizen naar een andere planeet. Enne wie het eerst deze uitvinder pakt, is heel dichte bij een HHO-KANON-straal-vanuit-sataliet- gericht-op-elke-vierkante-cm-op-aarde- zo-heet-als-de-zon-oppervlakte- en-op-een-dag-smelten-ze-de-aarde.

    Login om te reageren
  36. Pascal zegt

    19 september 2006 om 17:47

    Dit is toch niks nieuw, ik heb jaren geleden al eens op tv een reportage gezien van iemand die “op water reed”, was een oudere man uit Frankrijk als ik mij niet vergis.

    Login om te reageren
  37. christiaan zegt

    7 november 2006 om 21:54

    HHO staat wel degelijk voor waterstof 2x (Hydrogen) en zuurstof (Oxygen) zoals je dit ook schrijft, overigens is hij niet de eerste en claimt hij de uitvinding, echter er zijn al een aantal mensen hem voor geweest, het principe is overal hetzelfde en u kan zelf ook water splitsen in H20 in Hydrogen en Oxygen bij u thuis.
    Vul een glas met water en gebruik puur RVS (Stainless steel 340) plaatjes van bijvoorbeeld 10×10 cm en 2 mm, dik.
    Plaats de platen met rubbers ongeveer 1 cm uit elkaar en zet maak met iedere plaat in contact met de draden uit uw acculader, zet er stroom op en ziedaar,
    De belletjes zijn Hydrogen, die u met een aansteker aan kunt steken, en u zult een plofje horen.
    Gas wat dus ontsteekt, niets geheimzinnigs aan of zo.
    Dom zijn mensen gehouden eenieder die eerder patent wilde aanvragen is in de kiem gesmoord, de nieuwe personen die dit ontwikkeld hebben, hadden dat niet gedaan of wilde anoniem blijven, kennis word op grote school op internet gedeeld.
    Ik stond echt versteld van dat deze techniek zo enorm simpel is.
    De persson in kwestie heeft niet de techniek uitgevonden.
    Wilt u volgende maand al op waterstof rijden, met een unit die voor u waterstof maakt, ga dan naar de mijn site en bestel gewoon zo’n ding in Amerika wat al als produkt word verkocht.
    Ook zijn er al ander versies in de markt en doorontwikkeld door ander bedrijven voor huishoudelijk gebruik.
    http://www.bureauvanmaurik.nl/site/nieuws3.htm
    (klik de onderste link aan, al voor minder dan 500 euro kan er al een waterunit in uw auto geplaatst worden, echter enige technische kennis is wel nodig of iemand die de unit in uw car wil plaatsen, de producent heeft vele korte filmpjes hoe dit geheel moet aangesloten moet worden.
    Geen fictie maar realiteit

    Login om te reageren
  38. Dit is anders zegt

    13 november 2006 om 23:27

    Goed, die poster hierboven heeft het over electrolyse van water. En dat kan idd vrij gemakkelijk, zelfs zonder stainless steal en rubber. Gewoon stroom op water zetten.

    Maar dit HHO gas is anders. Het is een apart soort electrolyse. Ze gebruiken ook infrarode straling en volgens mij een gepulseerde gelijkstroom. Pulsen die overeenkomen met 1 of andere resonantie frequentie op de atomen of de bindingen ertussen.

    Stanley Meyer is de gozer die ook zo iets deed en waarschijnlijk vergiftigd is. Je hebt ook de JoeCell die ongeveer hetzelfde doet. Maar dit HHO gas apparaat is als las apparaat commercieel verkrijgbaar. Iets wat de andere nog niet voor elkaar hebben gekregen.

    En het enorme freaky aparte is dat het waarschijnlijk zo is dat de hoeveelheid energie die je erin stopt om het te maken een heel stuk minder kan zijn dan wat je er weer uit kan halen. Dit is vloeken in de kerk van wetenschap, maar redelijk veel knutselaars schijnen toch hetzelfde te beweren. Het is ook niet de enige constructie die dit doet. Overunity is de term die ze ervoor gebruiken en sommige magneet constructies kunnen ook meer energie leveren dan dat je erin stopt.

    Dat de toekomst deze technieken positef valideert is voor sommige ondenkbaar en andere zijn bang voor de oliemacht. De industrie ziet dit als de onvoorspelbare joker kaart die een zooi roet in het eten kan gooien.

    Ik ben iemand die denkt dat we allemaal niet zo slim doen en niet veel verder kunnen en willen kijken dan vandaag en morgen, zelfs niet een wetenschapper, maar zeker niet een econoom. Ik geloof dus dat de mensen die iets te zeggen hebben eerst oud moeten worden en vredig overlijden en dat hun kinderen en hopelijk ik ook nog ff deze nieuwe wonderen der natuur kunnen zien waarvoor alle aanwijzing is dat ze de volgende stap in wetenschap introduceren.

    Login om te reageren
  39. Sjaak zegt

    24 april 2007 om 21:17

    http://www.waterfuelcell.org/

    Login om te reageren
  40. john zegt

    4 mei 2007 om 21:53

    JAWELLL. Ook in NL inmiddels verkrijgbaar!!! test het zelf, niet goed, geld terug!
    groetjes,
    John.

    Login om te reageren
  41. Thijs zegt

    18 mei 2007 om 01:06

    Is het dan geen perpetuum mobile?
    Iets wat meer energie oplevert dan het kost kan zichzelf dus opladen en op die manier in beweging houden. Voor zover ik weet bestaat dit nog steeds niet.

    Login om te reageren
  42. john zegt

    18 mei 2007 om 06:57

    wateralsbrandstof.nl
    kijk daar maar eens

    Login om te reageren
  43. ruud zegt

    18 juni 2007 om 11:43

    Auto op water. Zie de kunstenaar John Kormeling. Heeft al meer dan 10 jaar geleden een auto gemaakt die op water rijdt.
    Hij is er mee naar de Dalailama gereden.
    En die vond het een prachtig ding.
    Om te bewijzen dat het om schoon water gaat, heeft hij aan de uitlaat een theezakje vastgemaakt.
    En daarvan hebben ze samen een kopje thee gedronken.

    Login om te reageren
  44. Henk zegt

    23 juni 2007 om 11:09

    Jaaa en we hebben al een water probleem,
    alss alle autos dan ook nogeens op water gaan rijden
    iis dat water er door een paar jaar ook heen,,

    LATIE

    Login om te reageren
  45. Ruben zegt

    23 juni 2007 om 13:02

    En wat nu als het gaat vriezen?

    Login om te reageren
  46. bij de handje zegt

    25 juni 2007 om 12:27

    mensjes toch , een motor die op water draaid is allang geleden uitgevonden de`stirling`motor, maar die formule is heel vlug opgekocht door………….., raden ,het draait allemaal om geld , als we vanavond de laatste drup fosiele brandstof oprijden , rijden we morgen al op een alternatieve brandstof !!

    Login om te reageren
  47. Pascal zegt

    25 juni 2007 om 16:04

    Henk,
    Dat water word niet verbruikt, maar gebruikt.
    Dus dat water is niet weg he!!!

    Login om te reageren
  48. mike zegt

    30 juni 2007 om 14:07

    Henk schrijft (23 June 2007 om 11:09 ):
    Jaaa en we hebben al een water probleem,
    alss alle autos dan ook nogeens op water gaan rijden
    iis dat water er door een paar jaar ook heen,,

    LATIE

    Nee joh dit is toch perfect!!! de poolkappen smelten dus het water gaat stijgen! maarja we gaan op water rijden dus kunnen we dat water gebruiken!!!

    =D lol

    Login om te reageren
  49. bij de handje zegt

    30 juni 2007 om 14:24

    water verdwijnd niet , en nooit , wat er ook mee gedaan word , het komt altijd terug in welke vorm dan ook , anders hadden we allang op een droogje gezeten , en als de uitstoot van een waterstof motor , water is dan komt dat in de lucht en krijg je weer een wolkje en regen enz. enz. , enzo krijg je een oneindig recyclings proces .

    Login om te reageren
  50. ik zegt

    30 juni 2007 om 14:40

    dan wordt water weer hartstikke duur en moeten wij iets anders gaan dinken, benzine of diesel bijvoorbeeld!

    Login om te reageren
  51. ][HO][Ldr.800GT zegt

    5 juli 2007 om 22:03

    heel netjes dat water maar je kan er maar in 3 tankstation in nederland tanken dus je hebt er nog niks aan… helaas…

    Login om te reageren
  52. ][HO][Ldr.5800GT zegt

    5 juli 2007 om 22:09

    diesel en benzine? grapjas! haha

    Login om te reageren
  53. Pascal zegt

    6 juli 2007 om 16:22

    man man man, water kunt ge zelfs bij u thuis tanken!!!
    Gij hebt het over waterstofgas!

    Login om te reageren
  54. pleun zegt

    7 juli 2007 om 10:51

    ja hoe dan ook maar steeds duiken er weer betere uitvindingen op , maar de regering houd dit steeds tegen want dan kunnen ze er geen belasting over heffen en duvelt hele olie industrie in elkaar e de schat kist
    dus wij maar weer meer betalen!!! in de veronderstelling dat er geen alternatief is voor een schonere wereld !!!

    Login om te reageren
  55. Navin zegt

    9 juli 2007 om 00:10

    Als ze echt een productiewagen zouden uitbrengen zou dat een begin zijn.

    Login om te reageren
  56. Jor zegt

    15 juli 2007 om 08:48

    ja ach misschien slim maar ooit zal het water ook opraken en dan hoe wil je dan nog rijden??

    Login om te reageren
  57. louis zegt

    15 juli 2007 om 10:59

    hoe wil je dan nog leven??

    Login om te reageren
  58. louis zegt

    15 juli 2007 om 11:07

    Ik zie het al voor me, heerlijk toch, strand je in de saharaga je tenminste niet dood van de dorst..

    overigens is er een prachtige oplossing voor de “explosies” die ontstaan bij de verbranding van waterstof. gebruik een turbine motor, daar maakt de lengte van de verbranding niet uit want er zijn geen verbrandings cycli door op en neer gaande onderdelen, is dat probleempje met een heerlijke sound en de pretfactor ook opgelost. V8? wie wil daar nu nog mee rijden….

    Overigens heb ik een vaartuig gebouwd dat nu al vijftien kilometer ver komt op een sixpack heineken. Bij mij te huur voor €30, per dag.

    Login om te reageren
  59. louis zegt

    15 juli 2007 om 11:09

    overigens zie ik nu dat ik wel vaak het woord overigens gebruik,
    sorry overigens

    Login om te reageren
  60. louis zegt

    15 juli 2007 om 11:12

    Ik zie dat we massal zijn ingedut? heb ik weer. kom je met een leuke oplossing gaat iedereen slapen……. Truste dan…..

    Login om te reageren
  61. Sraar zegt

    15 juli 2007 om 14:00

    Ik vind het prachtig hoe de een na nader reageert in termen van,” dit kan niet want.”

    waarschijlijk denk deze man niet in tremen van iets kan niet maar heeft gewoon gezocht naar een oplossing.

    Als de uitvinder van de gloeilamp na tien keer proberen het had opgegeven dan zaten we vandaag nog met olielampje en zo geld het voor alle verniewingen en uitvindingen.

    Denken in oplossingen niet in onmogelijkheden.

    Login om te reageren
  62. R-kwadraat zegt

    26 juli 2007 om 19:11

    kijk eens op http://peswiki.com/index.php/OS:Water_Fuel_Cell, er komt volgens mij straks een grote boost van allerlei bedrijven die iets dergelijks kunne bieden. Ik geloof er wel in!

    Login om te reageren
  63. Lisa zegt

    10 september 2007 om 09:53

    Ja inderdaad, Het is een geweldige uitvinding en super voor het milieu. Maar de economie van de landen waar de olie vandaan komt voor auto’s zullen het niet toestaan want bijv. kijk naar Dubai.
    De sjeik is zo rijk vanwege alle olie in de grond daar!

    Login om te reageren
  64. jan zegt

    15 september 2007 om 22:24

    Water wordt in een kritische fase gebracht waardoor water in een gasfase komt ,dan is elektrolyse veel gemakkeler.
    Brandstofcel doet de rest.
    Ik denk dat we over 20 jaar alleen electrische auto,s hebben.

    Login om te reageren
  65. h.Verleg zegt

    9 april 2008 om 17:51

    Om van water iets brandbaars te maken zal je eerst een trucje moeten uithalen. Dat trucje kost dan weer energie en ben je weer terug bij af.

    Login om te reageren
  66. autofreak zegt

    30 april 2008 om 13:50

    dé nieuwe brandstof WATER!!

    Login om te reageren
  67. rebelduckie zegt

    4 mei 2008 om 15:24

    ok , ik lees nu een heleboel hetzelfde , op elke site weer…
    zijn er ook mensen die dit al in werkelijkheid hebben gezien
    ik ben zelf de info die ik van i-net heb geplukt hier en daar te verwerken tot iets waar ik zelf mee aan de slag kan, als er iemand tips heeft … graag

    Login om te reageren
  68. colin zegt

    14 mei 2008 om 08:15

    Hi, i live near amsterdam. I want to install an HHO into my car. Does anyone know some place where i can have this done?

    [email protected]

    Cheers
    colin

    Login om te reageren
  69. Djapo zegt

    26 juni 2008 om 10:41

    Ik rij al enige tijd op een zelf gemaakt systeem HHO, hier in NLD.

    momenteel heb ik een besparing van 31%, welke zich uit in 280km op een volle tank zonder HHO en +/- 370KM met HHO!

    Kosten voor de installatie vanaf 50 euro, als je het zelf maakt.

    Login om te reageren
  70. colin zegt

    26 juni 2008 om 13:02

    Hi,

    Does anyone know where i can get this HHO installed? I do not know how to do this, i am not a mechanic :)

    Cheers
    Colin

    Login om te reageren
  71. rebelduckie zegt

    26 juni 2008 om 21:43

    hallo
    => Djapo ; wat voor motor heb jij? , carberateur , injectie ?
    zou je misschien wat meer over jou HHO installatie willen vertellen? ik ben zelf bezig om een systeem te maken naar voorbeeld van S. Mijer : D14
    hoop snel wat te horen van je … je kan me zelf ook bereiken met davidnd80 apestaartje hot mail punt c o m
    david

    Login om te reageren
  72. Djapo zegt

    26 juni 2008 om 23:15

    Ik heb een carburateur op een 2.8 liter V6.
    De installatie is erg basic momenteel maar met zeer nette resultaten, temeer de investering zeer gering was!

    => rebelduckie; you’ve got mail……..

    Login om te reageren
  73. Nicolinus zegt

    4 september 2008 om 09:21

    Hoe werkt het??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North