Tussen Rotterdam en Nieuwerkerk zou de maximumsnelheid opgeschroefd worden naar 130, maar dit gaat voorlopig niet door.
Er was al bezwaar aangetekend vanuit de regio en de SGP had kamervragen gesteld. Reden genoeg voor minister Schultz van Haegen van Infrastructuur om de situatie opnieuw te laten beoordelen. De conclusie: het asfalt tussen knooppunt Prins-Alexander en Moordrecht is zo slecht, dat verhoging van de maximumsnelheid naar 130 kilometer per uur vooralsnog niet verstandig is.
Daarmee zou de verkeersveiligheid namelijk in het geding komen, op het genoemde deel van de A20. Geen goed plan, aldus Melanie. Op andere delen van de A20 is de maximumsnelheid overigens al wel opgeschroefd. Op dit moment geldt een maximumsnelheid van 120 kilometer per uur op het genoemde traject.
Fotocredit: Rijksweg A20 bij Moordrecht, Rijkswaterstaat.
54 reacties
Toen mocht je er echter wel zo hard als je wilde……
Ik denk dat 130 prima kan, maar niet op de drukke momenten. Dan moet je het verkeer dus reguleren met de matrix borden. Ik vind het als Nieuwerkerker geneuzel, maar snap het helmelaal niet dat je als ministerie bezig bent met snelheidsverhoging ipv oplossen van het file probleem en de vele ongelukken. Met als hoogtepunt de vele snelheidscontroles, het zou aan de snelheden liggen…….
In plaats van constructief mee te besturen in het lands belang is D66 al begonnen met campagne voeren.
Voorstel van mee geld naar Pro Rail is natuurlijk holle retoriek zeker als de minister twee weken geleden nog zei dat pro rail de miljarden die bedoeld zijn voor verbetering van het spoor gewoon op de plank laat liggen.
D66, de PVV van links…………..
Geen idee welk politiek spel hier gespeeld wordt, maar het argument van te slecht asfalt lijkt mij niet valide.
Klinkt logisch.
Er gebeuren al heel veel ongelukken en dan lijkt het me geen goed idee om de snelheid op te schroeven.
Wat dan wel weer aangeeft dat het ondertussen wel tijd wordt, dat het betreffende stuk weg bekeken en indien nodig aangepast wordt. (Wat de gemeente al jaren roept)
Als ik (zoals vaak) tussen R’dam en Gouda rij, is juist dit t stukje waar lekker te trappen valt…
Arme schokdempers!
http://www.zuid-holland.nl/onderwerpen/verkeer-vervoer/wegverkeer/parallelstructuur/
We betalen wegenbelasting zodat de wegen VLAK en netjes zijn.
Stel je koopt brood voor 2 euro… waarin 32 sneetjes moeten zitten. Maar er zitten er maar 30 in. Dan ga je terug en zeg je: HEY! Daar heb ik niet voor betaald!
Maar waarom moeten we dit dan wel slikken? Overheid heeft geld zat toch?
Fix die wegen, in plaats van gevolgen aan te pakken.
Over “geld zat gesproken ” :
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Waar heb je het over? Onze wegen zijn VLAK en netjes.
Als één ding goed is in Nederland zijn het wel die biljartlakens waar wij over heen rijden….. Zelfs in de buitengebieden vind je de mooiste asfaltwegen. En check die lijst het werkzaamheden!
http://www.vananaarbeter.nl/werkzaamheden/wegwerkzaamheden/alle-werkzaamheden/#.VmBkpsogiGY
Dit stukje snelweg komt heus wel een keer aan de orde. Dus wat moeten we precies slikken?
Nee, serieus, leg uit: wat is de relevantie van de door jouw betaalde wegenbelasting bij dit verhaal?