• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wegdek A20 te slecht voor 130 kilometer per uur

Auteur: CasperH, gepost 3 december 2015 om 12:47 – 54 Reacties

Rijksweg A20 nog niet klaar voor 130 kilometer per uur


Tussen Rotterdam en Nieuwerkerk zou de maximumsnelheid opgeschroefd worden naar 130, maar dit gaat voorlopig niet door.

Er was al bezwaar aangetekend vanuit de regio en de SGP had kamervragen gesteld. Reden genoeg voor minister Schultz van Haegen van Infrastructuur om de situatie opnieuw te laten beoordelen. De conclusie: het asfalt tussen knooppunt Prins-Alexander en Moordrecht is zo slecht, dat verhoging van de maximumsnelheid naar 130 kilometer per uur vooralsnog niet verstandig is.

Daarmee zou de verkeersveiligheid namelijk in het geding komen, op het genoemde deel van de A20. Geen goed plan, aldus Melanie. Op andere delen van de A20 is de maximumsnelheid overigens al wel opgeschroefd. Op dit moment geldt een maximumsnelheid van 120 kilometer per uur op het genoemde traject.

Fotocredit: Rijksweg A20 bij Moordrecht, Rijkswaterstaat.

Ook interessant!

  • Defender 130
    Defender 130 met 8 zitplaatsen op komst
  • tesla power
    Auto met Tesla power haalt ruim 574 kilometer per uur
  • Video: onderstuur is slecht voor de velgen
  • Land Rover Defender 130
    Land Rover Defender gaat er ZO uit zien!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

a20-rijksweg, asfalt, maximumsnelheid, melanie-schultz-van-haegen, veiligheid, Verkeer

Vorig bericht: « Ferrari 488 GTB krijgt 1000 pk
Volgend bericht: Video: Mercedes verpakt supermodel en SL500 in latex »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    3 december 2015 om 12:50

    Weer typisch Nederland. Het geld dat hiervoor beschikbaar was ging naar Prorail begreep ik……

    Login om te reageren
    • smoothoperator zegt

      3 december 2015 om 14:49

      @dutchdriftking: whahaha. Overigens een vreemde plek voor een 130 stuk. Ik rij er iedere dag maar je staat we heel vaak stil. Het verhogen van de snelheid lijkt mij niet bijdragen aan een betere doorstroming vh verkeer. Als ze in den haag nou eens gaan kijken wat echt effectief kan bijdragen ipv dit populistische geneuzel

      Login om te reageren
      • mrdjm zegt

        4 december 2015 om 13:15

        @smoothoperator: Klopt, het is niet het asfalt zelf (al zitten er wel lekkere hobbels tussen), maar het feit dat het vanaf Nieuwerkerk maar twee banen zijn. Dat past gewoon niet meer! Afgezien van wat vangrailen en een beter materiaal om overheen te cruisen is het er nog niet anders dan op het plaatje van het artikel uit de jaren 60.
        Toen mocht je er echter wel zo hard als je wilde……

        Ik denk dat 130 prima kan, maar niet op de drukke momenten. Dan moet je het verkeer dus reguleren met de matrix borden. Ik vind het als Nieuwerkerker geneuzel, maar snap het helmelaal niet dat je als ministerie bezig bent met snelheidsverhoging ipv oplossen van het file probleem en de vele ongelukken. Met als hoogtepunt de vele snelheidscontroles, het zou aan de snelheden liggen…….

        Login om te reageren
  2. paulaner zegt

    3 december 2015 om 12:50

    * België verlaagt na het lezen van dit artikel de maximum snelheid op haar snelwegen naar 80 kilometer per uur….

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      3 december 2015 om 13:09

      @paulaner: Breng onze Belgische overheid alsjeblieft niet op ideeën … Wat in Nederland kan, is bij ons ondenkbaar.

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        3 december 2015 om 13:12

        @bmwtouring: Ik hoop het niet ;) In Duitsland is het beton op de snelwegen ook niet altijd even goed overigen. Dus mijns inziens kan 130 prima in Nederland.. In België ook overigens. Goede banden lijkt me eerder een zaak om aan strengere eisen onderhevig te maken.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          3 december 2015 om 14:18

          @paulaner: hier in Duitsland wordt er dan ook niet geaarzeld om voor een slecht stukje van een paar 100 meter een bord met 80 neer te zetten.

          Login om te reageren
      • mout zegt

        3 december 2015 om 18:55

        @bmwtouring: Dat klopt. Het is ondenkbaar dat je €50.000 taxen op een Mustang zou moeten betalen. Hier in NL weten we niet beter.

        Login om te reageren
  3. Edge zegt

    3 december 2015 om 12:54

    Nou dan, hebben we meteen een goede bestemming voor dat Volkswagen-geld gevonden en kunnen we die D66-doos ook weer haar hok in sturen.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      3 december 2015 om 13:01

      @Edge: Ben bang dat de d66 blijft ‘schreeuwen’ met dit soort idiote onhaalbare, ineffective voorstellen tot de komende tweedekamer verkiezingen.

      In plaats van constructief mee te besturen in het lands belang is D66 al begonnen met campagne voeren.

      Voorstel van mee geld naar Pro Rail is natuurlijk holle retoriek zeker als de minister twee weken geleden nog zei dat pro rail de miljarden die bedoeld zijn voor verbetering van het spoor gewoon op de plank laat liggen.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        3 december 2015 om 14:41

        @martinus:

        D66, de PVV van links…………..

        Login om te reageren
  4. nasty zegt

    3 december 2015 om 12:55

    The belgian way

    Login om te reageren
  5. martinus zegt

    3 december 2015 om 12:57

    Wow. Dit land is echt overbureaucratisch. We hebben letterlijk de beste wegen van al onze buurlanden. Ook bij de genoemde knooppunten is het asfalt meer dan prima.

    Geen idee welk politiek spel hier gespeeld wordt, maar het argument van te slecht asfalt lijkt mij niet valide.

    Login om te reageren
    • sbelali zegt

      3 december 2015 om 13:09

      @martinus: laten we vooral niet kijken naar buurlanden. Vooral Belgie doet het gewoon ziek slecht.

      Login om te reageren
  6. Senne zegt

    3 december 2015 om 12:59

    Ow, dus 120 is wel veilig genoeg en 130 is te gevaarlijk…
    Klinkt logisch.

    Login om te reageren
  7. scottishcarspotter2000 zegt

    3 december 2015 om 13:03

    Kunnen ze dan leuk ‘voor de veiligheid’ (en dus ZEKER NIET) de staatskas een trajectcontrole neerzetten… Top

    Login om te reageren
    • bennyyy zegt

      3 december 2015 om 13:51

      @scottishcarspotter2000: nein nein nein!!!

      Login om te reageren
  8. sbelali zegt

    3 december 2015 om 13:04

    -edit: check-

    Login om te reageren
  9. sbelali zegt

    3 december 2015 om 13:07

    Op het stuk tussen Cappelle en Nieuwerkerk vind ik dit wel begrijpelijk.
    Er gebeuren al heel veel ongelukken en dan lijkt het me geen goed idee om de snelheid op te schroeven.

    Wat dan wel weer aangeeft dat het ondertussen wel tijd wordt, dat het betreffende stuk weg bekeken en indien nodig aangepast wordt. (Wat de gemeente al jaren roept)

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      3 december 2015 om 14:42

      @sbelali: dat er op een snelweg uberhaupt ongelukken gebeuren heeft meer te maken met rijkunsten van de medemens dat het asvalt..

      Login om te reageren
      • sbelali zegt

        3 december 2015 om 15:10

        @lambo4all: als we allemaal 100% perfect zouden rijden was er geen snelheidslimiet nodig. Jammer genoeg is dat niet het geval :)

        Login om te reageren
  10. m-tfsi zegt

    3 december 2015 om 13:13

    Juist..
    Als ik (zoals vaak) tussen R’dam en Gouda rij, is juist dit t stukje waar lekker te trappen valt…

    Login om te reageren
    • siebren zegt

      3 december 2015 om 14:11

      @m-tfsi: precies!

      Login om te reageren
  11. freeze zegt

    3 december 2015 om 13:15

    Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar terecht. Ik rij hier regelmatig en er zitten vooral ter hoogte van Nieuwerkerk enorme hoogteverschillen in het wegdek. De auto maakt een sprong als je hier met 130-140 overheen gaat. Oplossing is dus betere weg aanleggen en dan snel naar 130

    Login om te reageren
    • jipino zegt

      3 december 2015 om 13:35

      @freeze: Bij Mythbusters hebben ze een keer getest hoe je het beste kan rijden op een hobbelige weg. Daar kwam uit dat als je sneller gaat, je de hobbels minder voelt. Ik stel dus een verplichte minimumsnelheid van 200 km/h op dat stuk voor.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        3 december 2015 om 18:32

        @jipino:
        Arme schokdempers!

        Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      3 december 2015 om 22:51

      @freeze: is dat stuk niet ook waar de Ghostrider met bizarre snelheid ’t voorwiel van de grond komt?? Als je weet waar ik over praat tenminste…?

      Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    3 december 2015 om 13:23

    15 km snelweg waar je 120 mag in plaats van 130. Tijd “verlies” is ongeveer een halve minuut. Het kost meer tijd om een schreeuw brul stukje te typen over die belachelijke geld verkwistende domme overheid. Ik ga maar weer eens aan de slag….

    Login om te reageren
  13. moondustfocus zegt

    3 december 2015 om 13:29

    Heb op dat stuk regelmatig 130+ gereden en dat ging zonder problemen. Gewoon gas erop dus

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    3 december 2015 om 13:30

    Mooi, steek de schop maar in de grond, kan meteen die verschrikkelijke wegversmalling ter hoogte van de oprit van Nieuwerkerk eruit. Wie verzint dat, een van 3-baans naar 2-baans (linkerbaan houdt daar op) en 20 meter verder een veelgebruikte oprit laten aansluiten aan de rechterkant. Op zich moet de weg uiteindelijk wel naar 2-baans (vanwege bruggetje bij Moordrecht en omdat het anders op het knooppunt onder het Gouwe-aquaduct niet meer past) maar daar zijn nog genoeg andere plekken voor waar het verkeer makkelijker aan minder rijbanen kan aanpassen.

    Login om te reageren
  15. viezefreddyw zegt

    3 december 2015 om 13:36

    Ik moet zeggen; prachtige foto!

    Login om te reageren
    • joejojo2012 zegt

      3 december 2015 om 14:12

      @viezefreddyw: Ik deel uw mening! Waar even bij opgemerkt moet worden dat er toen al (jaren 20?) harde schouders waren voor pechgevallen. Dat was dus een regelrechte Hollandsche primeur.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        3 december 2015 om 15:19

        @joejojo2012: En geen snelheidsbeperking toen…..

        Login om te reageren
  16. dirkiii zegt

    3 december 2015 om 13:40

    Met een gezonde dosis verstand kan het makkelijk dus ze moeten niet zo zeuren.

    Login om te reageren
  17. harrie zegt

    3 december 2015 om 13:51

    Op de A20 is het me nooit gelukt om harder dan stapvoets te rijden.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      3 december 2015 om 15:20

      @harrie: Zou ik maar eens een andere auto kopen als ik jou was…

      Login om te reageren
  18. Nino zegt

    3 december 2015 om 13:58

    Het rechte stuk vlak voor Nieuwerkerk is inderdaad een rotstuk, paar flinke hobbels in de weg, met name de laatste vlak voor de brug. Rij er elke dag overheen, meestal file, maar als je door kan rijden is 130/140 minder aangenaam. Stuk na Nieuwerkerk naar Moordrecht is dan wel weer prima.

    Login om te reageren
  19. desjonnies zegt

    3 december 2015 om 14:06

    Flauwekul om hier 130 van te maken, die paar kilometer maakt geen ruk uit, de meeste tijd verlies je weer bij de aansluiting met de A12 bij Gouda waar mensen radeloos ineens moeten in- en uitvoegen

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      3 december 2015 om 14:19

      @desjonnies: Wie weet gaat de nieuwe wegindeling daar volgend jaar bij helpen, ik kan alvast niet wachten! :)

      http://www.zuid-holland.nl/onderwerpen/verkeer-vervoer/wegverkeer/parallelstructuur/

      Login om te reageren
  20. G-Ammo zegt

    3 december 2015 om 14:10

    Schitterend.

    We betalen wegenbelasting zodat de wegen VLAK en netjes zijn.
    Stel je koopt brood voor 2 euro… waarin 32 sneetjes moeten zitten. Maar er zitten er maar 30 in. Dan ga je terug en zeg je: HEY! Daar heb ik niet voor betaald!

    Maar waarom moeten we dit dan wel slikken? Overheid heeft geld zat toch?

    Fix die wegen, in plaats van gevolgen aan te pakken.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      3 december 2015 om 14:44

      @G-Ammo:

      Over “geld zat gesproken ” :

      http://www.destaatsschuldmeter.nl/

      Login om te reageren
      • G-Ammo zegt

        3 december 2015 om 16:50

        @desjonnies: Hahaha… iedereen kan zo’n site maken ;) Denk je nou werkelijk dat de overheid ons legit laat zien hoeveel schuld ze hebben? Not…

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      3 december 2015 om 16:50

      @G-Ammo:
      Waar heb je het over? Onze wegen zijn VLAK en netjes.

      Als één ding goed is in Nederland zijn het wel die biljartlakens waar wij over heen rijden….. Zelfs in de buitengebieden vind je de mooiste asfaltwegen. En check die lijst het werkzaamheden!
      http://www.vananaarbeter.nl/werkzaamheden/wegwerkzaamheden/alle-werkzaamheden/#.VmBkpsogiGY

      Dit stukje snelweg komt heus wel een keer aan de orde. Dus wat moeten we precies slikken?

      Login om te reageren
      • G-Ammo zegt

        3 december 2015 om 18:56

        @Rob: Zucht…

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          3 december 2015 om 19:39

          @G-Ammo:
          Nee, serieus, leg uit: wat is de relevantie van de door jouw betaalde wegenbelasting bij dit verhaal?

          Login om te reageren
    • alleswat zegt

      4 december 2015 om 13:07

      @G-Ammo: Mrb is een belasting die je betaald voor het in bezit hebben van een motor rijtuig. Niet voor het asfalt…als ik me niet vergis.

      Login om te reageren
  21. Rob zegt

    3 december 2015 om 14:19

    Slecht wegdek? In Nederland? Serieus?

    Login om te reageren
  22. lekbak zegt

    3 december 2015 om 14:59

    Man man man. Slecht wegdek in Nederland? Ik heb werkelijk nog nooit een stuk snelweg gezien in Nederland waarbij je het stuur goed vast moet houden. Blijkbaar is een weg al slecht als een auto niet oneindig rechtdoor gaat terwijl je lekker met twee handen aan het appen bent. De overheid denkt goed mee met de telefoon verslaafde automobilisten blijkbaar.

    Login om te reageren
  23. phevtreb zegt

    3 december 2015 om 15:05

    Prachtige foto!

    Login om te reageren
  24. sydney zegt

    3 december 2015 om 15:38

    Als ik ergens nooit kom is het daar in die regionen wel.En dat hou ik graag zo.

    Login om te reageren
  25. gop1 zegt

    3 december 2015 om 16:39

    Volgens mij heet het knooppunt “Terbregse Plein”, niet “Prins-Alexander”.

    Login om te reageren
  26. clarkson zegt

    3 december 2015 om 18:33

    Als de nederlandse auto’s nou net als in amerika standaard met cruisecontrol worden geleverd zal het het probleem grotendeels oplossen.

    Login om te reageren
  27. alfafan zegt

    3 december 2015 om 18:59

    Zo slecht is het daar echt niet. Rij er dagelijks en als er geen files of een flitser staat kun je er prima 130+ rijden.

    Login om te reageren
  28. polak zegt

    3 december 2015 om 20:40

    Nou ja. ik rij ook dagelijk over de A20 en daar zitten toch een paar listige hobbels in hoor. NAtuurlijk, als je het weet is het prima te doen, maar als je er niet op rekent toch best listig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North