• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Werkt BMW aan een elektrische 1 Serie?

Auteur: robbie, gepost 28 november 2009 om 17:53 – 15 Reacties

BMW 1 Serie elektrisch


Het lijkt erop dat BMW ook besmet is geraakt met het elektrowaggie virus. We kennen de elektrische MINI E al en er schijnt een elektrische Rolls-Royce Phantom te komen. Het nieuwste bericht is dat er binnenkort ook een elektrische versie van de 1 Serie zal komen.

De ontwikkeling van dat model moet niet heel ingewikkeld zijn, aangezien BMW van plan schijnt is om de aandrijflijn en techniek van de MINI E te gebruiken (ook RWD). Verwacht overigens niet dat je op korte termijn naar je lokale BMW dealer kan rennen om een elektrische 1 Serie te kopen. Net zoals bij de MINI E zal BMW er voor kiezen om in eerste instantie een beperkt aantal auto’s te leasen aan zorgvuldig geselecteerde klanten. Op die manier zijn ze goed in staat om te monitoren hoe een elektrische auto bevalt en wat er moet worden aangepast. (via: 4wheelsnews.com)

Ook interessant!

  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • elektrische BMW 7 Serie
    Elektrische BMW 7 Serie is weer lekker dwars
  • Video: idioot in BMW 5 Serie rijdt Mini en bomen aan
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, Elektrisch

Vorig bericht: « BRABUS SV12 R Roadster (750 pk en 1.350 Nm)
Volgend bericht: Video: De schoonheid van de Nürburgring »

Lees Interacties

Reacties

  1. bpc zegt

    28 november 2009 om 17:57

    zou best mogelijk zijn detechnolgie is toch ontwikkeld in hou meer modelen ze het proppen hoe makkelijker ze het er uit halen bovendien kijken heel wat mensen naar het uiterlijk en als de mini je niet zo bevalt van uiterlijk kan ja nog voor die 1 serie gaan , sil *kuch* commercieel *kuch* gezien van bmw dus …:roll:

    Login om te reageren
  2. SaxoVTS zegt

    28 november 2009 om 18:43

    Als ze slim zijn wel!

    Login om te reageren
  3. Serge zegt

    28 november 2009 om 18:56

    Off-topic:
    Grappig, die Blue Challlenge reclame. Waar nou nooit iemand over begonnen is, het afschaffen van de tankpas! Dan eens zien hoeveel we gaan nadenken over zuinig rijden. Luister je Camiel ;-)?

    On-topic:
    Ik denk dat met de Mini E voldoende is getest en we nou eens elektrische auto’s te koop gaan zien van grote fabrikanten. Dus ook geen lease-batterijen. Een e-1 serie zou ideaal zijn. BMW, ruime hatchback, elektrische aandrijving.

    Dat er zo’n groot (lees: duur) batterijenpakket in moet is voornamelijk te danken aan het gewicht. Kan je ook je achterbank behouden in vergelijking met de Mini E. Ik heb meer vertrouwen in Audi met hun aluminium chassis.

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    28 november 2009 om 19:15

    Het maken van zo’n ding stelt ook niet heel veel voor, zie Top Gear…

    OT: erg duur, geen range, maar als sommige overheden de dingen buitenproportioneel subsidiëren in verhouding tot de milieuwinst, moet je dan als autofabrikant toekijken hoe een minilandje als NL al bijna 20.000 Euro per auto pompt in iets discutabels als hybride techniek?

    Login om te reageren
  5. Ard zegt

    28 november 2009 om 19:24

    @Serge:
    Bmw heeft in hun nieuwe 5-serie nu ook alaminium delen.

    Goed idee van bmw, kunnen ze ook eens echt iets op de markt brengen dat goed is voor ’t milieu

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    28 november 2009 om 19:27

    Ze zullen wel moeten om de gemiddelde uitstoot doelstellingen te halen. Verder komt er ook nog een nog kleiner model of zelfs iets als de spirituele opvolger van de Isetta en daar zal ook een electrouitvoering van komen.

    Overigens: waarom zijn die 45km krengen nog niet electrisch? Logischer dan een diesel erin toch?

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      28 november 2009 om 20:39

      @w0o0dy: voor de sound he , voor de sound :P

      Login om te reageren
    • Laurens zegt

      28 november 2009 om 20:56

      @w0o0dy: zou dit een reden zijn: http://www.ecofys.nl/nl/nieuws/persberichten/persberichten%202009/persbericht28102009.htm

      Op zich wel logisch: 45 km karretjes op prik, maar wie wil ervoor betalen…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 november 2009 om 21:37

      @w0o0dy: dat is de foute vraag. De juiste vraag is: waarom zijn die 45km/h nog altijd toegestaan?

      Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    28 november 2009 om 19:48

    @ Serge:
    Ssst! Zometeen doet-ie er nog wat mee! Om nou bij een autobedrijf zelf de benzine te moeten betalen die er bij een proefrit doorheen is gegaan.. Nee dank je ;)

    Login om te reageren
  8. CorvandeGroppel zegt

    28 november 2009 om 20:04

    Natuurlijk werkt BMW aan een elektrische 1-serie!

    Login om te reageren
  9. Klassiekerrally zegt

    28 november 2009 om 20:27

    Zoom zoom zoom…

    Of was die slogan al bij een ander merk in gebruik?

    Login om te reageren
  10. Y. zegt

    28 november 2009 om 23:07

    Jamaar, dan doettie geen “broembroem, hengheng” meer!

    Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    29 november 2009 om 09:57

    Haha, ‘naar de dealer rennen’????? Weetje, als we dan toch zo’n aandrijving moeten hebben, dan GUMMMMMMM ik mijn laatste ritje naar de dealer toe, dat zelfs de Etna mijn rubberzwarte rookwolken de komende 35 jaar niet kan verslaan ! ;-)

    Login om te reageren
  12. Roy zegt

    29 november 2009 om 16:59

    @ard

    de nieuwe 5-serie heeft in tegenstelling tot de huidige juist geen aluminium onderdelen, dit was om productiekosten te drukken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North