• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: dit zijn plaatjes van de nieuwe BMW 5-serie

Auteur: jaapiyo, gepost 12 oktober 2016 om 07:43 – 144 Reacties

Afbeelding Gelekt: dit zijn plaatjes van de nieuwe BMW 5-serieAfbeelding Gelekt: dit zijn plaatjes van de nieuwe BMW 5-serieAfbeelding Gelekt: dit zijn plaatjes van de nieuwe BMW 5-serieAfbeelding Gelekt: dit zijn plaatjes van de nieuwe BMW 5-serieAfbeelding Gelekt: dit zijn plaatjes van de nieuwe BMW 5-serie

G30
Ladies and Gentlemen, we’ve got ‘m. Het was natuurlijk een kwestie van afwachten. Morgen wordt BMW’s nieuwe E-segmenter officieel onthuld, maar we hebben nu al plaatjes waar de looks van de dikke sedan goed op te zien zijn.

Minimaal één autoblog-lezer had de nieuwe 5-serie al in al zijn glorie kunnen aanschouwen. Tijdens de Zoute Grand Prix in Knokke liet BMW een select gezelschap al kennis maken met de nieuwe vijf. Onder dit selecte gezelschap bevond zich ook een man in een regenjas. Je zou verwachten dat BMW dat zou opmerken, maar niet dus. Gisteren vertelden we je al over wat deze man ons te melden had.

De conclusie was toch wel dat de nieuwe vijf-serie een soort kruising zou worden tussen de oude Fünfer en de nieuwe Siebener. Inmiddels hebben we duidelijke beelden van de auto, uitgelekt via een forum over Duitse auto’s genaamd Germancarforum. Check de foto’s en oordeel zelf!

UPDATE: de nieuwe 5 is officieel, alles info staat HIER!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • BMW X3 facelift is gelekt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, g30, gelekt, sedan

Vorig bericht: « Dit zijn de mooiste verhalen over jullie eerste auto’s
Volgend bericht: BREEK: avondspits komt níet door de forens »

Lees Interacties

Reacties

  1. bierbuikcv2 zegt

    12 oktober 2016 om 07:44

    Lijkt wel wat op de oude

    Login om te reageren
    • tievdz zegt

      12 oktober 2016 om 07:47

      @bierbuikcv2: Wat een verrassing

      Login om te reageren
    • sleurs zegt

      12 oktober 2016 om 07:49

      @bierbuikcv2: Wel wat? Dat is een lichte understatement. Dit is een beetje een golf5/golf6 facelift.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        12 oktober 2016 om 09:36

        @sleurs: Ordinaire facelift inderdaad. Zo zijn de looks van de aankomende nieuwe 5 GT ook geen verrassing meer!

        Login om te reageren
        • stigspielberg zegt

          12 oktober 2016 om 23:51

          @venividivici: Meer evolutie dan revolutie, maar wel een prachtige evolutie! Goed geproportioneerd, een dikker voorkomen dan de huidige 5-Serie en iets ranker dan de nieuwste 7-Serie. Overigens aan de achterkant toch nog steeds invloeden van de huidige 3-Serie (dus wederom: evolutie). Al met al een mooie verschijning IMO.

          Login om te reageren
    • pret zegt

      12 oktober 2016 om 09:58

      @bierbuikcv2: volgens mij is die verschrikkelijke horizontale lijn die de motorkap verdeelde weg, die vervolgens door vele fabrikanten werd overgenomen. Hopelijk is die design rage nu ook weer voorbij.

      Voor mij iig meer dan een facelift.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        12 oktober 2016 om 12:45

        @pret: dat was ook ivm voetgangersveiligheid, nu is dat kennelijk beter ‘uitgevoerd’

        Login om te reageren
    • bmwdriver zegt

      12 oktober 2016 om 10:17

      @bierbuikcv2: klopt

      Login om te reageren
    • snippje zegt

      12 oktober 2016 om 10:58

      @bierbuikcv2: Bij Volvo lachen ze zich kapot met hun vernieuwde S/V90. Je komt dan een nieuwe auto. Dan zien de buren tenminste dat je een nieuwe auto hebt (ipv hoogstens een nieuw kleurtje)

      Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    12 oktober 2016 om 07:49

    Tja.. wat kunnen we erover zeggen? Het is een verkleinde 7er..
    Het is wel duidelijk dat MB en BMW de pad van Audi inslaan en er minieme verschillen tussen de modellen komen. Ik word er niet warm of koud van, doet me niks dit.

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      12 oktober 2016 om 10:46

      @misterdrogba: Ik ben het roerend met je eens. Het verschil is wel dat Mercedes de E-klasse ‘vernieuwde’ maar, dan vooral het interieur. Het interieur van deze 5-serie is ook nog eens amper veranderd! Niet zo best BMW..

      Login om te reageren
      • 1975mini zegt

        12 oktober 2016 om 11:47

        @TimoBac: Het interieur is helemaal anders maar oke.

        Login om te reageren
        • TimoBac zegt

          12 oktober 2016 om 12:11

          @1975mini: sorry hoor, maar kijk eens even naar het interieur van de huidige en de nieuwe 5. Het ontwerp is op veel punten gelijk gebleven. Mercedes en Audi hebben dat met de C/E en A4 helemaal anders gedaan, en wat mij betreft veel geslaagder! Veel moderner, veel meer van deze tijd.

          Login om te reageren
          • 1975mini zegt

            12 oktober 2016 om 12:32

            @TimoBac: De indeling is hetzelfde gebleven maar waarom zou je dat veranderen als het vorige goed werkte en niet per se gedateerd is. Maar ik zie wel een nieuw vrijstaand scherm, nieuw stuur, andere materialen, luchtroosters, climate control en schakelpook met knoppen eromheen. Als het stuur in het midden was geweest was je dan wel tevreden geweest omdat het iets heel anders is?

            Login om te reageren
      • boxer74 zegt

        12 oktober 2016 om 20:06

        @TimoBac: Is dat nu een Ambipur luchtverfrisser tussen de ventilatieroosters ??
        http://www.supercheapauto.com.au/Product/Ambi-Pur-Mini-Lavender-2mL/343823

        Voor de rest hoop ik dat die afzichtelijke blauwe kleur van de AC unit ook gewoon in het origineel BMW oranje kan veranderd worden. Wat een afgang anders. Zijn er dan geen zekerheden meer in het leven ?
        En oh ja, laat die eindstukken van de uitlaten maar gewoon rond. Vierkante trapezium parallellogram eindstukken zijn zoooo 2015…
        En die retro E46 M3 velgen begrijp ik ook niet zo goed.
        Soit, zal voor de rest wel een prima wagen zijn zeker?

        Login om te reageren
        • lextacy zegt

          12 oktober 2016 om 21:58

          @boxer74: neen het is een soort oog om de radio en gps. Etc met dmv beweging met het hand te doen te bedienen zonder aan te raken zoals in de 7

          Login om te reageren
  3. wimbraber zegt

    12 oktober 2016 om 07:49

    Mooie bak! Ben benieuwd hoe de M5 eruit gaat zien, wel jammer dat BMW dezelfde weg in slaat als Mercedes met de ‘evolutie designs’.
    Geen gekkigheidjes meer ala E60..

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      12 oktober 2016 om 09:18

      @wimbraber: wat is hier mooi aan?

      Login om te reageren
      • brandon1997 zegt

        12 oktober 2016 om 09:54

        @goodolddays: wat is hier niet mooi aan?

        Login om te reageren
        • MoeWat zegt

          12 oktober 2016 om 11:39

          @brandon1997: alles

          Login om te reageren
  4. siebren zegt

    12 oktober 2016 om 07:51

    Ik vind de huidige 5 nog lang niet gedateerd maar dit ziet er wel strak uit. Vooral het interieur is flink aangepast

    Login om te reageren
  5. gijsso zegt

    12 oktober 2016 om 07:53

    Exterieur ziet er prima uit. Understated maar typisch BMW en in de lijn der verwachtingen.

    Helaas dat het interieur niet echt veranderd is, en als je naar de competitie kijkt (Volvo S/V90, Mercedes E klasse) vind ik dit wat minder mooi. En waar zijn de oranje cijfers van de tellers?! Was altijd erg prettig om te af te lezen en een leuke verwijzing naar eerdere modellen.

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      12 oktober 2016 om 09:19

      @gijsso: dit noem jij understated, een e34 5-serie. Dat, dat is understated. Dit is een schreeuwerig druk design…

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        12 oktober 2016 om 09:54

        @goodolddays: E39 kan ook nog wel, hè? ;)

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      12 oktober 2016 om 09:48

      @gijsso: Interieur wordt weer jaren achter Audi en Mercedes aanlopen.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        12 oktober 2016 om 10:09

        @87sandyd: Nou nou. Over het algemeen liep MB vrij achter. Pas recent sinds de laatste S zijn ze bij. (ik noem de ipad-met-dikke-randen generatie ook geen voorsprong).
        Qua uiterlijk maakt BMW hier geen stap vooruit; maar over het algemeen vind ik BMW wel het lekkerste werken van de 3(vergelijk: A6(c6), RS5, GLE, W205, 3-E90, 5-F10).

        Login om te reageren
    • super zegt

      12 oktober 2016 om 10:11

      @gijsso:
      en je kunt zo te zien nog steeds niet de elektrische spiegelverstelling uitzetten (of links of rechts, nooit “uit”), altijd al een misser gevonden in bmw’s, als je per ongeluk het joystickje aanraakt staat of je linker of je rechter spiegel verkeerd. Verder vraag ik me af of ze de richting van het cruise-control harder/zachter pookje (naar voren harder) nu gelijk hebben gemaakt aan die van de automaat versnellings pook (naar achter opschakelen, dus naar achteren “harder”).

      interieur ziet er verder niet verkeerd uit vind ik, maar ’t lijkt wel heel erg op een mercedes of audi of infiniti, zit niet veel onderscheidends meer aan (ook al hoeft dat ook niet direct).

      Login om te reageren
      • FelixF zegt

        12 oktober 2016 om 11:30

        @super: CC-Pookje? De cruise-control bediening gaat al generaties lang met knopjes op het stuur.

        Login om te reageren
        • super zegt

          12 oktober 2016 om 13:04

          @felixf:
          nee, e46/e39 hadden knopjes, e60/e90 een pookje (waarvan de harder/zachter richting tegenovergesteld was aan die van de automaat), maar je hebt wel gelijk dat ze kennelijk weer terug naar knopjes op het stuur zijn gegaan heb ik net opgezocht, kennelijk bevield pookje niet goed (of zijn knopjes goedkoper). de richting van opschakelen was trouwens bij de automatische bakken (in manual mode) in de e46 niet bij alle modellen gelijk.

          Login om te reageren
    • uselessblogger zegt

      12 oktober 2016 om 11:33

      @gijsso: het interieur is toch aangrijpend veranderd? ik zie een vrijstaand scherm, een nieuw stuur, de zetels zijn volledig geredesigned (niet zichtbaar op de foto maar ik heb ze al gezien. denk aan 7 serie zetels). verder zie ik eindelijk(!) geen plastieke/harde materialen op het dashboard en de middenconsole. de luchtroosters, schakelpook en knoppen voor bediening van radio, arco etc ziet er nu veel duurzamer uit.

      Login om te reageren
      • 1975mini zegt

        12 oktober 2016 om 11:49

        @uselessblogger: ja is ook volledig anders ik snap niet waarom iedereen zegt dat het interieur niet veranderd is

        Login om te reageren
        • crackdavid zegt

          12 oktober 2016 om 12:47

          @1975mini: Het design is in grote lijnen hetzelfde.

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            12 oktober 2016 om 15:06

            @crackdavid: gelukkig wel, anders kun je weer uren gaan zoeken waar alles ook alweer zit. Lekker veilig ook…

            Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        12 oktober 2016 om 12:48

        @uselessblogger: helaas 2 centrale bedieningsknoppen (draaiknoppen) in afschuwelijk plastic. Heb het gemeld en BMW zou er rekening mee houde + op te lossen met Ceramic-afwerkingspakket, aldus BMW…

        Login om te reageren
  6. ThomasBol zegt

    12 oktober 2016 om 07:54

    Begin september in Katwijk mogen zien. Mooie auto, beter in proportie dan de 7. Wel beetje saai, zo’n familiegezicht.

    Login om te reageren
  7. tristan25 zegt

    12 oktober 2016 om 07:54

    Ziet er super uit!

    Login om te reageren
  8. cpp1 zegt

    12 oktober 2016 om 07:54

    Wat een hele grote verbetering is, is dat de motorkap nu weer netjes meeloopt met de grill. Bij de f10 en ook de f30 lijkt die recht afgesneden motorkap helemaal nergens op!

    Ik zie overigens slechts 1 foto..

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      12 oktober 2016 om 08:25

      @cpp1: De recht afgesneden motorkap die je tegenwoordig veel ziet is inderdaad een designfout van jewelste. Ik weet waarom de keuze wordt gemaakt, maar toch kan ik er met mijn hoofd niet bij. Met name bij de F-pace levert dat een enorm lelijke hoek op bij de koplamp:

      http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/_amp2488_0.jpg?itok=pH6R04uR

      Goed dat BMW terug is gegaan naar de doorgetrokken motorkap. Het zal velen niet opvallen, maar toch…

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        12 oktober 2016 om 09:53

        @motoragent: Dat ene kleine hoekje is misschien minder mooi dan bij de BMW. Dat is nog altijd beter dan 1 mooi hoekje bij de koplampen en voor de rest een supersaai design bij de BMW…

        Login om te reageren
      • pret zegt

        12 oktober 2016 om 10:00

        @motoragent: de verzekeraars zijn heel blij met die design fout van een jewelste.

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          12 oktober 2016 om 10:32

          @pret: Voetgangersveiligheid, steenslag, goedkoper in engineering/productie. Ik weet het, maar het blijft lelijk.

          Login om te reageren
  9. carwax zegt

    12 oktober 2016 om 07:57

    Edit: is gefixt
    3 weken geleden was er ook al een presentatie van de nieuwe 5er door bmw in nederland voor goede klanten :-)

    Login om te reageren
  10. topcom zegt

    12 oktober 2016 om 07:58

    More pictures please?

    Login om te reageren
  11. sjonniedeluxe zegt

    12 oktober 2016 om 07:58

    Net een passat.

    Login om te reageren
    • taxman zegt

      12 oktober 2016 om 09:02

      @sjonniedeluxe: eerlijk gezegd vind ik die zelfs nog spannender.

      Login om te reageren
  12. thomcarspotter zegt

    12 oktober 2016 om 07:59

    Veel invloeden van de nieuwe S90 en Giulia!

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      12 oktober 2016 om 11:08

      @thomcarspotter: laat de Guilia nu veel invloeden hebben van de E90/F30! ;-)

      Login om te reageren
  13. roland78 zegt

    12 oktober 2016 om 08:05

    Mi gusta.

    Login om te reageren
  14. viezefreddyw zegt

    12 oktober 2016 om 08:05

    Totaal geen verrassing eigenlijk. Het is eigenlijk een combinatie van een facelift van de kont en de neus van de nieuwe 7-serie. Het interieur is helemaal van de 7-serie. Dat hoeft niet perse erg te zijn, alleen ik ben totaal geen fan van de iPads als navigatiescherm. Vanaf de 1-serie tot aan de 3-serie en alles daartussen kan het nog, maar alles daarboven vind ik het een minder luxe uitstraling hebben. Dat doet Mercedes dan toch beter als je het mij vraagt.

    En daarmee kom je dan gelijk bij zijn zo goed als grootste concurrent. De E-klasse. Vind ik verreweg de benchmark in zijn klasse. Daar zou ik dan absoluut voor gaan, Mercedes-fanboy die ik ben. De taxi-grapjes zal ik voor lief nemen.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      12 oktober 2016 om 08:10

      @viezefreddyw: ik vond alleen de W210 een mindere versie van de E-klasse. Alle overige versies wil ik met liefde behandelen. inderdaad nog steeds de benchmark, ook al ben ik geen MB-fanboy.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        12 oktober 2016 om 08:14

        @awesome: Dat is inderdaad misschien wel de minst mooie E-klasse. Maar een zeer net onderhouden exemplaar kan ik de laatste tijd steeds meer waarderen. Die auto is eigenlijk dé ultieme woonwagenparkauto geworden in de laatste jaren en mooie exemplaren beginnen heel schaars te worden. Van de week zag ik nog een mooie donkerblauwe staan. Vond het eigenlijk een mooi ding.

        Login om te reageren
  15. awesome zegt

    12 oktober 2016 om 08:08

    inderdaad niet verrassend, en wat ziet die aziatisch aandoende ‘air-vent’ er sneu uit…

    Dat ‘dikke’ komt omdat het afbeeldingen zijn met het ‘M’ pakket neem ik aan?
    Ik wacht even hoe ie er zonder dergelijke bumpers uit ziet.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      12 oktober 2016 om 11:25

      @awesome: correct. Ik denk iets meer ingetogen dan dit. En nog meer lijkend op de 3 en 7…

      Login om te reageren
  16. denniss00 zegt

    12 oktober 2016 om 08:09

    Ik vind het nog wel een heel nette auto geworden!

    Login om te reageren
  17. svdv zegt

    12 oktober 2016 om 08:15

    Best teleurstellend eigenlijk. Waarom moet elk model tegenwoordig zo mainstream zijn?

    Login om te reageren
  18. mijosu zegt

    12 oktober 2016 om 08:16

    Zoek de verschillen

    Login om te reageren
  19. leaper035t zegt

    12 oktober 2016 om 08:16

    Ha. Goed om hem eens terug te zien op foto. Hier zie wel duidelijk de nieuwe kleur Moonstone/shine Silver. In het echt ziet er wel beter uit dan op foto hoor! Maaaarrrr blijft een facelift van de huidige versie en daar gaan er zich velen aan storen…

    Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      12 oktober 2016 om 08:22

      @leaper035t: we mogen niet vergeten dat het huidig model na de Bangle-periode kwam en daardoor bij zeer veel mensen onmiddellijk enorm populair was. Met de huidige 5-reeks zou je dat effect nooit kunnen verkrijgen tenzij je er weer helaal iets anders van maakt. Was ook niet nodig gezien de populariteit van het huidig model.

      Login om te reageren
  20. bmw507coupe zegt

    12 oktober 2016 om 08:16

    Dik

    Login om te reageren
  21. kliko zegt

    12 oktober 2016 om 08:20

    Weten jullie het zeker? Niet toevallig “gelekte” foto’s van het huidige model gevonden? Dit is toch echt niks nieuws of wel dan… Zelf het interieur lijkt ongewijzigd.

    Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      12 oktober 2016 om 09:13

      @kliko: Zoek eerst maar s n foto op van het huidige model.

      Login om te reageren
  22. bassx zegt

    12 oktober 2016 om 08:23

    Wel een hele mooie auto maar zoals vaak bij BMW ziet het er in het echt nog mooier uit. Ze gebruiken altijd van die sobere photo shoots.

    Login om te reageren
  23. str8six zegt

    12 oktober 2016 om 08:23

    Ziet er op het eerste gezicht prima uit. Wel jammer dat BMW nu definitief meegaat in hetgeen Audio heeft ingezet: de eenheidsworst.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 oktober 2016 om 11:11

      @str8six: Maar de eenheidsworst is juist een BMW uitvinding. De E34 5 serie bijvoorbeeld was gewoon een 80% E32 7 serie.

      Login om te reageren
  24. ch26 zegt

    12 oktober 2016 om 08:27

    Nou doe mij maar een E klasse

    Login om te reageren
  25. Supreem zegt

    12 oktober 2016 om 08:28

    Jaren heeft BMW voor mij een aura over zich heen gehad, waarbij ik quasi blindelings het BMW-model per segment zou hebben gekozen.
    De laatste jaren is dat minder en minder het geval, en alhoewel deze Fünfer geen lelijke verschijning is, is het toch jammer dat ook hier de saaie evolutie de bovenhand haalt. Ik word er niet warm van.
    Mercedes hanteert mijns inziens een interessantere aanpak, waarbij de drie sedans van deze generatie gelijkenissen vertonen, maar wel radicaal verschillen van hun respectieve voorgangers. Dit is bij BMW niet zozeer het geval. Bij Audi al helemaal niet, maar zij zijn dan ook met de saaiheidstrend begonnen en presteren in die zin dan ook ‘hors catégorie’.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      12 oktober 2016 om 09:01

      @supreem:

      De revolutie i.p.v. evolutie houding is inderdaad eentonig en saai. Mercedes doet het inderdaad beter qua veranderingen, maar laten we eerlijk zijn je moet momenteel een C, E en S-klasse naast elkaar zien of een rolmaat op zak hebben om het verschil op te merken.

      Login om te reageren
  26. hamerhaai zegt

    12 oktober 2016 om 08:30

    Apart dat er nog steeds een CD-speler inzit en ook nog als vrij aanwezig vast onderdeel waar het interieur op is opgebouwd. Wel erg degelijk en vertrouwd natuurlijk. Knopjes makkelijk te vinden en een BMW doet me daarmee altijd denken aan een iPhone: iedereen kan er direct mee overweg zonder te pielen.

    Login om te reageren
    • taxman zegt

      12 oktober 2016 om 09:01

      @hamerhaai: amerikanen willen een cd speler, vandaar.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      12 oktober 2016 om 09:58

      @hamerhaai: het is een dvd-speler…

      Login om te reageren
  27. Gulli zegt

    12 oktober 2016 om 08:31

    Corpulente Beier jongens!

    Login om te reageren
  28. vonklausenburg zegt

    12 oktober 2016 om 08:32

    Long story short: mehhh. Het is niet verkeerd maar het doet mij niet geëmotioneerd worden.

    Login om te reageren
  29. davelepeef zegt

    12 oktober 2016 om 08:33

    Tjee. Evolutie hè.

    Login om te reageren
  30. jbkleyn zegt

    12 oktober 2016 om 08:34

    Ziet er dik uit met een M pakket, mooie auto maar niet echt spannend. Achterlichten zijn mi wat te breed en interieur lijkt wel wat Koreaans en erg rommelig/druk. Materiaalgebruik zal wel top zijn.

    Login om te reageren
  31. bmwkevin zegt

    12 oktober 2016 om 08:36

    Geslaagd!

    Login om te reageren
  32. boomhauwer zegt

    12 oktober 2016 om 08:42

    Wow de nieuwe 7…Euh 5.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      12 oktober 2016 om 09:33

      @boomhauwer: Dan kunnen we nu al raden hoe de nieuwe 3 serie eruit gaat zien! Uhh, wacht eens even… die ziet er ongeveer al zo uit… humm.

      Login om te reageren
  33. janmetdelangeachternaam zegt

    12 oktober 2016 om 08:43

    Hmm, mooie auto maar ziet er meer uit als een facelift. Hopen dat de achterkant wat grondiger is aangepakt

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      12 oktober 2016 om 09:21

      @janmetdelangeachternaam: excuus, galerij was nog niet toegevoegd

      Login om te reageren
  34. lebeaunl zegt

    12 oktober 2016 om 08:47

    Yeps, BMW is weg kwijt me designs. Al die overbodige lijntjes en frutsels.. jammer hoor

    Login om te reageren
  35. bazzelijn zegt

    12 oktober 2016 om 08:49

    Ziet er mooi strak uit! Alleen deze heeft zo te zien wel een M-bumpertje; ben benieuwd hoe ‘ie er uitziet met een normale

    Login om te reageren
  36. perry_snijders zegt

    12 oktober 2016 om 08:49

    Ik vind ‘m best lekker geworden. Tijdens de Historic Grand Prix op Zandvoort deden ze ook al previews, en op nog een miljard andere plekken. Als je het ding nu nog niet in het echt gezien hebt…

    Login om te reageren
  37. derek306 zegt

    12 oktober 2016 om 08:51

    Geen idee wat ik ervan vind? Hij ziet er zo anoniem uit! Zit hier trouwens meteen het optionele m-pakket op? Ik wacht op de real life pictures

    Login om te reageren
    • cars4all zegt

      12 oktober 2016 om 09:20

      @derek306: Dit is inderdaad de versie met het M-pakket.

      Login om te reageren
  38. taxman zegt

    12 oktober 2016 om 08:54

    Mensen die dit mooi vinden kopen waarschijnlijk toch een audi, want die kennen/hebben ze al.
    Wat een drol van een auto, gemiste kans. Jammer, volgende merk!

    Login om te reageren
  39. poeperman zegt

    12 oktober 2016 om 09:00

    de meest opvallende trend van het afgelopen jaar vind ik het verplaatsen van de shift lever naar links op de middentunnel. Vroeger was dat steevast in het midden, maar het viel mij eerst op bij de XC90

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      12 oktober 2016 om 09:05

      @poeperman:
      De ‘shift lever’
      Oké…..

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        12 oktober 2016 om 09:36

        @stationcar: Schalthebel of in het Nederlands “pook”.

        Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      12 oktober 2016 om 09:32

      @poeperman:

      Dat komt waarschijnlijk omdat auto’s naast de lengte ook steeds breder worden. Op een bepaald moment zit de pook gewoon te ver weg om ‘m nog fatsoenlijk in z’n 5 of 6 te zetten.

      Login om te reageren
  40. KEV9 zegt

    12 oktober 2016 om 09:03

    BMW gaat het ‘audi’ principe hanteren? We ontwerpen 1 nieuw schroefje en direct is het een ‘major’ update.

    Login om te reageren
  41. volvoturbo zegt

    12 oktober 2016 om 09:05

    Nette wagen. Voorkant beetje saai. Kont wel lekker!

    Login om te reageren
  42. brandon1997 zegt

    12 oktober 2016 om 09:07

    Mooie auto! Achja het design is misschien niet zo revolutionair, maar dat hoeft ook niet als zn voorganger al mooi was/is.

    Login om te reageren
  43. freeze zegt

    12 oktober 2016 om 09:07

    Oh wow helemaal anders dan de vorige! ;)

    Login om te reageren
  44. bennieokkels zegt

    12 oktober 2016 om 09:09

    En wat wordt er hier gescholden op Audi… van 1 pot nat. Nou BMW kan er ook wat van. Zie de 3 5 en 7. En Merc met de C, E en S. Nog stukken erger.

    Login om te reageren
  45. stationcar zegt

    12 oktober 2016 om 09:09

    Ik zie overigens geen nieuwe 5, wel een gefacelifte 5.
    Scheelt een hoop ontwikkelingskosten want ja, laten we eerlijk wezen, ze moeten wel recordomzet na recordomzet blijven boeken hé.
    Wel jammer, bij BMW was het verschil tussen de generaties van een model altijd aanzienlijk, ze begonnen voor elk model met een leeg vel als het ware.
    Jammer dat dit principe overboord lijkt te gaan, hoewel het anderzijds wel scheelt voor bezitters van de huidige 5, die zitten er niet ineens hopeloos verouderd bij.

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      12 oktober 2016 om 09:26

      @stationcar: compleet mee eens

      Login om te reageren
      • brandon1997 zegt

        12 oktober 2016 om 09:58

        @janmetdelangeachternaam: de concurrentie doet hetzelfde, en waarom zou je zon grote risico nemen als de F10/F11 heel goed verkocht is

        Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      12 oktober 2016 om 13:02

      @stationcar: heeft werkelijk niks met kosten te maken, wel met verkoopaantallen

      Alles is vernieuwd, ook het onderstel, platform, etc

      Dit is gewoon verderborduren op het enorme succes van de vorige generatie, die ik persoonlijk nog steeds niet verouderd vind.

      Login om te reageren
    • ettie zegt

      12 oktober 2016 om 14:29

      @stationcar: zou je me kunnen uitleggen wat een doorontwikkeling extra bijdraagt aan de omzet ten opzichte van een geheel nieuw model? Want dat mis ik even

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        12 oktober 2016 om 14:57

        @ettie:
        Een auto ontwikkelen is érg duur; alle onderdelen moeten ontwikkeld worden én goed functioneren.
        Op het moment dat je de helft van de onderdelen kan hergebruiken uit een vorig model, of uit een andere modelserie bespaar je dus groots op kosten.
        De ontwikkeling van een auto kost al snel een paar honderd miljoen euro, als je daarop pak hem beet de helft bespaart heb je direct geld en capaciteit ter beschikking om andere modellen te ontwikkelen. Het principe is simpel minder ontwikkelings- en productiekosten is meer winst.
        Daarom hebben grote concerns als VAG tegenwoordig die gezamenlijke platforms waarop tig modellen gebouwd kunnen worden.

        Login om te reageren
        • ettie zegt

          12 oktober 2016 om 18:44

          @stationcar: dus het heeft niks te maken met omzet maar met winst. Dat zei je eerst niet ;)

          Login om te reageren
  46. Jochempie zegt

    12 oktober 2016 om 09:11

    Hihi, zat ik er toch best dicht bij in de buurt!

    Login om te reageren
    • boxer74 zegt

      12 oktober 2016 om 20:15

      @Jochempie: jouw impressie heeft veel mooiere uitlaat eindstukken !

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        12 oktober 2016 om 22:38

        @boxer74: Dankjewel! Maar die kwamen van de foto die ik als onderlegger heb gebruikt. Oftewel: mijn impressie is de non-M sport uitvoering, waar nog geen beeldmateriaal van verschenen is.

        Login om te reageren
  47. rd1991 zegt

    12 oktober 2016 om 09:12

    Zo tijdloos als een E39 zal het nooit meer worden, maar echt spannend is het inderdaad allemaal niet. En wat liepen mensen te zeuren toen de E60 op de markt kwam…

    Login om te reageren
  48. laurensaz zegt

    12 oktober 2016 om 09:14

    Ligt het aan mij of lijkt die kont ergens ook op de 3/5 serie gt?…

    Login om te reageren
  49. e36thuglife zegt

    12 oktober 2016 om 09:14

    geen oranje lampjes op de dash??? lijkt wel een toyota hybride zo van binnen

    Login om te reageren
    • brandon1997 zegt

      12 oktober 2016 om 09:59

      @e36thuglife: is de Eco Pro stand, iig de tellers. Sfeerverlichting kan je aanpassen naar wens

      Login om te reageren
      • boxer74 zegt

        12 oktober 2016 om 20:17

        @brandon1997: kleur AC unit ook hoop ik…

        Login om te reageren
  50. goodolddays zegt

    12 oktober 2016 om 09:17

    Gewoon niet mooi…

    Login om te reageren
  51. bogaertd zegt

    12 oktober 2016 om 09:22

    Deze foto’s stonden al een dikke maand geleden op het internet

    Login om te reageren
  52. lekkerlinksrijden zegt

    12 oktober 2016 om 09:24

    Ze hebben er nieuwe achterlichten op gezet? Dit is nog erger dan Audi

    Login om te reageren
  53. martijndh zegt

    12 oktober 2016 om 09:30

    Jammer dat hetzelfde gebeurt als bij MB alhoewel de auto’s mooi blijven zijn de verschillen klein. Audi precies hetzelfde maar die blijven ook nog eens hangen in hun oude patroon.

    Login om te reageren
  54. maxhunter zegt

    12 oktober 2016 om 09:32

    Petjes achterbumper.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 oktober 2016 om 09:37

      @maxhunter: mee eens. Je kunt bij BMW maar beter de M sport versies vermijden. Lelijke achterbumpers en zwarte dakhemels. Niet mijn ding.

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        12 oktober 2016 om 10:15

        @mashell: zwarte hemels nou juist wel. Wat wil jij dan, zo’n vies flets grijs ding..nee dat ziet er goed uit…

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          12 oktober 2016 om 11:08

          @cpp1: gewoon wit. Licht van kleur moet het zijn. Van een donkere dakhemel wordt het interieur optisch kleiner, daar heb je niks aan.
          Er is een rare gedachtengang ontstaan dat een zwarte dakhemel sportief zou zijn (terwijl het vroeger alleen voorkwam op goedkope wagens). Maar rally en toerwagens hebben ook geen zwarte dakhemel, gewoon een wit gelakt dak.

          Login om te reageren
          • cpp1 zegt

            12 oktober 2016 om 11:15

            @mashell: heb zelf een zwarte hemel icm met een panorama schuif/kanteldak. Perfecte combi vind ik. Zonder glazen dak is het te donker idd, daar moet ik je gelijk in geven.

            Login om te reageren
  55. janmetdelangeachternaam zegt

    12 oktober 2016 om 09:32

    Toch jammer eigenlijk, na al die record omzetten zijn zij toch wel degene die juist de grote investeringen kunnen maken om zo te innoveren en de concurrentie voor te blijven, jammer dat ze dit niet doen

    Login om te reageren
  56. hokeej zegt

    12 oktober 2016 om 09:33

    Dikke BMW!

    Login om te reageren
  57. jeroenwz zegt

    12 oktober 2016 om 09:40

    Wat een spannende auto!
    En helemaal geen gelijkenis met de 7-serie!
    Ik kan niet wachten op de nieuwe 3!
    Dat zal vast een nog revolutionairder auto worden!
    Gelukkig is BMW niet in de Mercedes-valkuil getrapt waar de E een verkleinde S is en de C een te heet gewassen E!

    Login om te reageren
  58. sracert zegt

    12 oktober 2016 om 10:00

    Boring, next!. p.s. even met Italie bellen voor een leuk nieuw design

    Login om te reageren
  59. baklava zegt

    12 oktober 2016 om 10:00

    Mooie auto op zich, niet heel veranderd. Enige wat ik lelijk vind is dat flapje achter de voorwielen. Waar is dat voor nodig?

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      12 oktober 2016 om 10:28

      @baklava: dat is helemaal nergens voor nodig, gewoon een (lelijk) styling element.

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        12 oktober 2016 om 10:35

        @cpp1: Daar zou ik niet op rekenen. Waarschijnlijk komt dit ten goede voor de aerodynamica en dus de efficiëntie van de auto. En het heeft waarschijnlijk meer invloed dan je nu denkt.

        Login om te reageren
        • cpp1 zegt

          12 oktober 2016 om 10:58

          @C220AMG: zou eventueel ook kunnen. Maar feit blijft dat het erg lelijk is.

          Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      12 oktober 2016 om 12:40

      @baklava: @cpp1: dat is de air breather die samen met de air curtain de luchtstroom verbetert. Efficientdynamcis je weet.

      Het heeft dus wel een functie maar het is inderdaad graflelijk IMO. Jammer dat dit nu ook op de vijf zit, maar daar was geen ontkomen aan.

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        12 oktober 2016 om 13:37

        @jaapiyo: ah kijk aan, weer iets geleerd.

        Begrijp alleen niet goed dat ze zo’n beeldbepalend ding doorvoeren, welke dus de zijkant totaal verneukt. En wat zal dit onder de streep schelen…ik verwacht haast niets. Dit voordeel is nagenoeg te verwaarlozen verwacht ik.

        Login om te reageren
  60. hugoe zegt

    12 oktober 2016 om 10:34

    Schreeuwerig en brutaal design, geen flikker aan.

    Login om te reageren
  61. stfu zegt

    12 oktober 2016 om 10:42

    Gewoon een nette 5 Serie, zoals de huidige ook is. Blijft een keurige auto en in mijn ogen stukken fraaier dan die oh zo saaie E-Klasse. Zie ik nou 542 op de achterklep staan?

    Login om te reageren
  62. cla220 zegt

    12 oktober 2016 om 10:47

    Wanneer kunnen we hem configureren?? ;-)

    Login om te reageren
  63. edftw zegt

    12 oktober 2016 om 11:03

    Durven ze dit ding niet te vernieuwen ofzo? Hele modellengama had al lang het nieuwe gezicht maar de 5er kreeg m maar niet. En ook deze is amper vernieuwd

    Login om te reageren
  64. jvthof zegt

    12 oktober 2016 om 11:56

    Sorry, de neus lijkt teveel op een 3 serie, waar de 7 nog wel wat extra verschillen heeft qua uitstraling ontbreekt dat bij deze

    Login om te reageren
  65. pinut187 zegt

    12 oktober 2016 om 12:08

    Vind het meer een facelift..

    Login om te reageren
  66. zesinline zegt

    12 oktober 2016 om 12:33

    Eerst eens mee rijden, daarna commentaar!

    Login om te reageren
  67. berlinetta zegt

    12 oktober 2016 om 13:56

    Meh ben een beetje teleurgesteld. Het is een fraaie wagen, maar het is meer evolutie dan ik had verwacht. Bovendien vind ik hem op de foto’s nog niet helemaal lekker uit de verf komen.

    Het M-pakketje staat hem goed, op de achterbumper na. Is een kwaaltje waar bijna alle BMW’s last van hebben vind ik. Een zwart stuk plastic aan de achterkant. Dit valt wel op te lossen met een M-performancebumper in de meeste gevallen, maar dat is uiteraard niet gratis.

    Login om te reageren
  68. sollie1984 zegt

    12 oktober 2016 om 15:27

    Wat een prachtige wagen. Waar de F10 qua sportieve uitstraling iets ingetogen was, hebben ze dit bij de G30 goed opgepakt. Ik ben nu al verliefd op deze auto. Vele malen mooier dan een A6 of een E-klasse. Ben benieuwd naar de M5 G90.

    Login om te reageren
  69. thomasthomas zegt

    12 oktober 2016 om 17:00

    Ze zijn verdomd goed dat ik een 5 serie nooit zal afkraken, maar echt spannend is allemaal niet.

    Login om te reageren
  70. SummerSky zegt

    12 oktober 2016 om 17:36

    Durven ze nou gewoon glimmend, hard zwart plastic rond de ventilatieopeningen vol in het zicht te plaatsen? Wat een pauperzooi. En kijk die el cheapo knoppen bij de noodknipperlichten. Dan aan de buitenkant een lelijke opening achter de voorste wielkasten, overal lijntjes/vouwtjes, koplampen die niks uitstralen – bweh. Ga zeker naar Audi overstappen die snappen het nog wel.

    Login om te reageren
  71. sjaterantekomen zegt

    12 oktober 2016 om 17:55

    Qua design weinig vooruitstrevend, ‘freude am fahren’ kan tegenwoordig ook bij de andere 2. Pa en Ma dat wordt dus toch de E!

    Login om te reageren
  72. ronald zegt

    12 oktober 2016 om 19:01

    Ik wacht even op de touring en dan rijden maar .
    Hij is weer bijzonder geslaagd kwa design . Top Bmw

    Login om te reageren
  73. reaperunique zegt

    12 oktober 2016 om 19:23

    Ziet er niet slecht uit. Was te verwachten dat ze de designelementen van de 7 gingen overnemen. Moest ik kunnen kiezen tussen dit en bv een Giulia dan leun ik toch meer naar die laatste ook al is er een “niveauverschil”.

    Login om te reageren
  74. michaelcorleone zegt

    12 oktober 2016 om 19:51

    Er is een fabrikant uit Duitsland die momenteel echt mooie auto’s maakt en dat is Mercedes-Benz.

    De S-Klasse is schitterend dus dat de nieuwe E-en C-Klasse erop lijken is niet erg.

    BMW lijkt de weg wel kwijt na de 7-serie is ook de nieuwe 5-serie een tegenvaller vind ik.
    Rollen lijken omgekeerd het is nu Mercedes die sportieve, elegante auto’s bouwt.

    Login om te reageren
  75. boxer74 zegt

    12 oktober 2016 om 20:04

    Is dat nu een Ambipur luchtverfrisser tussen de ventilatieroosters ??
    http://www.supercheapauto.com.au/Product/Ambi-Pur-Mini-Lavender-2mL/343823

    Voor de rest hoop ik dat die afzichtelijke blauwe kleur van de AC unit ook gewoon in het origineel BMW oranje kan veranderd worden. Wat een afgang anders. Zijn er dan geen zekerheden meer in het leven ?
    En oh ja, laat die eindstukken van de uitlaten maar gewoon rond. Vierkante trapezium parallellogram eindstukken zijn zoooo 2015…
    En die retro E46 M3 velgen begrijp ik ook niet zo goed.
    Soit, zal voor de rest wel een prima wagen zijn zeker?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North