• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 5 Serie: alles wat je moet weten over de nieuwe 5

Auteur: Dizono, gepost 13 oktober 2016 om 00:01 – 125 Reacties

Afbeelding BMW 5 Serie: alles wat je moet weten over de nieuwe 5Afbeelding BMW 5 Serie: alles wat je moet weten over de nieuwe 5Afbeelding BMW 5 Serie: alles wat je moet weten over de nieuwe 5Afbeelding BMW 5 Serie: alles wat je moet weten over de nieuwe 5Afbeelding BMW 5 Serie: alles wat je moet weten over de nieuwe 5Afbeelding BMW 5 Serie: alles wat je moet weten over de nieuwe 5Afbeelding BMW 5 Serie: alles wat je moet weten over de nieuwe 5Afbeelding BMW 5 Serie: alles wat je moet weten over de nieuwe 5

BMW 5 Serie G30
De Baureihe F10 maakt plaats voor de G30. We zetten alle details over motoren, afmetingen, prestaties en uitrusting op een rijtje.

Bijna was het BMW gelukt. Maandenlang werd er geteased, klanten mochten de auto tijdens speciale evenementen al bekijken, maar het overgrote deel van de autoliefhebbers leek tot de officiële onthulling te moeten wachten voor de eerste kijk op de nieuwe Fünfer. Todat een halve dag voor de officiële onthulling de eerste plaatjes al over het net gingen. Gelukkig hebben we bij deze officiële aankondiging nog meer dan genoeg informatie die je nog níet eerder wist.

BMW heeft gekozen voor een evolutie van het huidige design, waarmee de auto voor het eerst sinds de E28 behoorlijk veel op zijn voorganger lijkt. Wel is de auto in alle richtingen iets gegroeid ten opzichte van zijn voorganger: de lengte bedraag 4.935 mm (+ 28 mm), de breedte 1.868 mm (+ 8 mm) en in de hoogte 1.466 mm (+ 2 mm). Anders dan je misschien zou verwachten, is dit BMW’s meest gestroomlijnde auto van het moment: 0.22 Cw voor de EfficientDynamics Edition (EDE). Daarnaast is de nieuwe 5 tot wel honderd kilo lichter dan zijn voorganger.

BMW 5 Serie G30

Motoren

Al die verbeteringen leiden uiteraard ook tot een lager verbruik. Voor de 520d EDE geeft BMW een gemiddeld verbruik op van 3,8 l /100 km (102 gram CO2 per km), 12 procent zuiniger dan voorheen. Behalve die tweeliter diesel, presenteert BMW nog een heel scala aan motoren, van vier- tot achtcilinder. De specificaties tussen haakjes zijn voor de vierwielaangedreven varianten.

BMW 530i/BMW 530i xDrive
Viercilinder-in- lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.998 cc
Vermogen: 185 kW (252 pk) bij 5.200 – 6.500 tpm
Maximumkoppel: 350 Nm bij 1.450 – 4.800 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 6,2 s (6,0 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 126 g/km (133 g/km)

BMW 530e iPerformance
Viercilinder benzinemotor plus BMW eDrive elektrische aandrijflijn (plug-in hybride), 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.998 cc
Systeemvermogen: 185 kW (252 pk) bij 4.460 – 6.500 tpm
Maximaal systeemkoppel: 420 Nm bij 1.450 – 4.000 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 6,2 s
Elektrische actieradius: 45 km
Gemiddeld brandstofverbruik: 2,0 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 46 g/km

BMW 540i/BMW 540i xDrive
Zescilinder-in- lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 2.998 cc
Vermogen: 250 kW (340 pk) bij 5.500 – 6.500 tpm
Maximumkoppel: 450 Nm bij 1.380 – 5.200 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 5,1 s (4,8 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 150 g/km (156 g/km)

BMW 5 Serie

BMW M550i xDrive
Achtcilinder benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 4.395 cc
Vermogen: 340 kW (462 pk) bij 5.500 tpm
Maximumkoppel: 650 Nm vanaf 1.800 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur ): 4,0 s
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,9 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 204 g/km

BMW 520d EfficientDynamics Edition
Viercilinder dieselmotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.995 cc
Vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 400 Nm vanaf 1.750 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 7,5 s
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,9 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 102 g/km

BMW 520d/BMW 520d xDrive
Viercilinder-in- lijn dieselmotor, Handgeschakelde zesversnellingsbak /8-traps Steptronic automaat (xDrive: 8-traps Steptronic automaat)
Cilinderinhoud: 1.995 cc
Vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 400 Nm bij 1.750 – 2.500 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 7,7 s/7,6 s (7,6 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km)

BMW 530d/BMW 530d xDrive
Zescilinder-in- lijn dieselmotor. 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 2.993 cc
Vermogen: 195 kW (265 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 620 Nm bij 2.000 – 2.500 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 5,7 s (5,4 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 118 g/km (125 g/km)

BMW 530e
De aandrijflijn van de BMW 530e iPerformance

Onderstel

Vroeger was BMW het sportiefste jongetje van de klas, tegenwoordig zijn de auto’s uit München meer dan ooit op comfort afgestemd. Volgens BMW heeft de nieuwe 5 Serie een nieuw ontwikkeld onderstel dat hem “een koploper in zijn klasse maakt als het gaat om rijdynamiek. De engineers van BMW zijn erin geslaagd de handling verder te verbeteren zonder het comfort van deze business sedan teniet te doen.” Het woordje comfort doet vermoeden dat BMW met deze 5 Serie de ingeslagen weg verder bewandeld en dat de 5 Serie meer op comfort dan op dynamiek is afgestemd. Uiteraard sturen we Wouter of Casper zsm op pad om uit te zoeken hoe de 5 in de praktijk rijdt.

BMW levert de 5 Serie optioneel met vierwielbesturing en voor het eerst is dat systeem nu ook leverbaar in combinatie met vierwielaandrijving. Ook Dynamic Damper Control, actieve bochtenstabilisatie of een verlaagd BMW M Sport-onderstel staan eveneens op de optielijst. 17-inch lichtmetalen wielen zijn standaard, voor wielen tot 20-inch moet -afhankelijk van de uitvoering- worden bijbetaald.

BMW 5 Serie g30

Uitrusting en opties

Natuurlijk stopt BMW de nieuwe Fünfer vol met de nieuwste snufjes. Sommige tegen bijbetaling, andere standaard. Zo beschikt elke 5 Serie over LED-koplampen, optioneel is adaptieve LED-verlichting leverbaar. Verder zien we snuisterijen als stoelen met massagefunctie, gesture control voor het infotainmentsysteem, een optioneel 10,25-inch scherm voorin of twee van die schermen achterin, ingebouwde luchtverfrisser voor twee verschillende geuren (acht geuren leverbaar), draadloos opladen van de smartphone, wifi-hotspot en een Ambient light-functie waarbij kunt kiezen uit zes kleuren licht in het interieur. Ook de sleutel met display van de 7 Serie vindt zijn weg naar de Vijf, deze is standaard en kan gebruikt worden om bijvoorbeeld de ramen te sluiten of airco vast aan te zetten.

BMW 5 Serie

Audiofielen komen eveneens aan hun trekken in de 5 Serie, mits ze over voldoende liquide middelen beschikken. Standaard is een 8-kanaals audiosysteem met twaalf speakers, maar optioneel is er ook een 9-kanaals systeem van Harman Kardon met zestien speakers en 600 watt vermogen. De echte muziekliefhebber kiest echter voor het systeem van Bowers & Wilkins, met 10-kanaals versterker, zestien speakers en 1400 watt vermogen.

Prijzen en levertijd

Wat de nieuwe 5 Serie gaat kosten is nog niet duidelijk. De auto is vanaf half november te bestellen en tegen die tijd verwachten we ook de eerste informatie over de prijsstelling. Vanaf 11 februari staat de nieuwe 5 Serie bij de dealers, om precies te zijn als 530i, 540i, 520d en 530d. De 530e, 520d EDE en M550i zijn leverbaar vanaf maart 2017. Bewegende beelden van de G30 check je HIER en HIER.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • 'Nieuwe BMW 3 Serie zal naast de oude verkocht worden'
    'Nieuwe BMW 3 Serie zal naast de oude verkocht worden'

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, g30

Vorig bericht: « Duitser vraagt 150.000 euro voor een Citroën C6
Volgend bericht: Sluiten Merwedebrug op A27 in alle opzichten een drama »

Lees Interacties

Reacties

  1. staal zegt

    13 oktober 2016 om 00:06

    530e met een verbruik van 2 liter op 100 km?

    Login om te reageren
    • mvdbosch zegt

      13 oktober 2016 om 07:37

      @staal: easy. Met mijn golf zit ik daar nog onder.

      Login om te reageren
      • smultie zegt

        13 oktober 2016 om 08:01

        @mvdbosch: @staal bedoelt brandstof, niet olie…

        Login om te reageren
    • 730ld zegt

      13 oktober 2016 om 11:19

      @staal: binnenkort Egate van BMW? Ze begeven zich wel op glad ijs

      Login om te reageren
  2. singer911 zegt

    13 oktober 2016 om 00:09

    Ik vind het een zeer mooie auto. En het boeit me helemaal niks dat ‘ie op zijn voorganger lijkt, de technologie is toch zeker een generatie vooruit gegaan.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      14 oktober 2016 om 14:29

      @singer911: toch knap dat bij Audi dit “eenheidsworst” wordt genoemd en bij BMW boeit het ineens niet…hoog fanboy gehalte

      Login om te reageren
      • singer911 zegt

        14 oktober 2016 om 14:47

        @87sandyd: Oke, ten eerste heb je mij nooit horen zeggen dat ik audi ‘eenheidsworst’ vind.. Ten tweede, eenheidsworst gaat volgens mij over het feit dat meerdere modellen binnen het gamma op elkaar lijken, en daar zeg ik ook niks over. Bovendien, de mensen die altijd het hardst ‘fanboy’ roepen zijn daar zelf vaak het best in.

        Login om te reageren
  3. thomasthomas zegt

    13 oktober 2016 om 00:11

    Zijn ze het dashboard vergeten te vernieuwen?

    Login om te reageren
    • bart25 zegt

      13 oktober 2016 om 07:39

      @thomasthomas: nee hoor

      Login om te reageren
  4. phevtreb zegt

    13 oktober 2016 om 00:15

    Lijkt nog steeds een generatie achter te lopen op de huidige E-klasse, vooral qua interieur.

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      13 oktober 2016 om 06:58

      @phevtreb: Die begrijp ik niet. In design? Kwestie van smaak. In kwaliteit ? Knappe jongen als je dat zo ziet van de foto’s !

      On topic: 6 cilinder benzine pas bij de 540i.

      Het houdt niet op, niet vanzelf….

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        13 oktober 2016 om 07:08

        @olivier420: Maar wel een achtcilinder voor een non-M5…

        Login om te reageren
        • reistje zegt

          13 oktober 2016 om 23:29

          @jochempie: Maar goed dat is toch ook niet echt nieuw, anders kopen amerikanen hem niet. En hier word er ook een handje vol verkocht aan mensen die geen M5 willen.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            14 oktober 2016 om 10:30

            @reistje: Dat is het punt nu juist. Het is niet nieuw, en daarmee opvallend. In een nieuwe auto.

            Login om te reageren
      • super zegt

        13 oktober 2016 om 09:41

        @olivier420:
        530 is 2L, 540 is 3L, 550 is 4L, eindelijk kun je dus weer de cylinderinhoud aflezen van de typeaanduiding :-) (niet dat de cylinderinhoud er tegenwoordig nog veel toe doet).

        Login om te reageren
        • amg65 zegt

          13 oktober 2016 om 09:58

          @super: de 530d is wel E”. Dus niet echt..

          Login om te reageren
          • amg65 zegt

            13 oktober 2016 om 09:58

            @amg65: 3L

            Login om te reageren
            • super zegt

              13 oktober 2016 om 10:15

              @amg65:
              ja, diesel loopt nog wat achter, en 518i zal ook wel geen 0.8L worden vermoed ik

              Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          14 oktober 2016 om 10:30

          @super: De nieuwe 550i is 4,4l.

          Login om te reageren
    • brandon1997 zegt

      13 oktober 2016 om 09:11

      @phevtreb: interieur is kwestie van smaak, zijn allebei even goed

      Login om te reageren
  5. n0zem zegt

    13 oktober 2016 om 00:18

    Prachtige cijfers, maar dat design… ík weet het niet…

    Login om te reageren
    • roadrage zegt

      13 oktober 2016 om 00:23

      @n0zem: dat zei men ook bij het vorige model en het model daarvoor en daarvoor en daarvoor.

      Login om te reageren
  6. Marijn90 zegt

    13 oktober 2016 om 00:26

    Nou nou hele verandering hoor.. Beetje jammer BMW. Van mij mag de trend ‘ zo min mogelijk veranderen ‘ wel afgelopen zijn in auto land.

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    13 oktober 2016 om 00:31

    Eerste wat ik dacht… He een nieuwe Infiniti maar wat is dat design druk? Lelijk ding weer, veel teveel poespas, rommelig en druk design. Ze leren het ook nooit daar. Waar blijft Alfa met dikke Giulia’s? 350pk zes cilinder, 275/325pk diesels.. kom op nou. Bmw is het spoor bijster, Mercedes bouwt liever bejaarden vervoer, Audi rijdt nog steeds vooral rechtdoor… Sla toe!

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      13 oktober 2016 om 07:34

      @w0o0dy: de alfa is leuk en ik hoop oprecht dat hij het goed gaat doen, maar ook Jaguar heeft mooie alternatieve opties.

      Login om te reageren
  8. brave zegt

    13 oktober 2016 om 00:35

    Naast het feit dat het een vrij laaaaaaaaaaaang artikel is een galary van 158 foto’s.. dat is meer aandacht dan de gemiddelde lancering van een… ik noem maar iets… spaceshuttle. En dat voor een auto die slechts een evolutie is.. ja hij ziet er best gelikt en gelukt uit.. maar in mijn ogen geen 157 swipes waard om vanuit elk perspectief te begluren.

    Login om te reageren
    • shogun zegt

      13 oktober 2016 om 09:08

      @brave: dan stop je na 3 slides met klikken…

      gezeur

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        13 oktober 2016 om 09:45

        @shogun: Nederland (en ook niet-NL) wordt steeds meer een zeur cultuur. Wat zeur ik toch!

        Login om te reageren
        • shogun zegt

          14 oktober 2016 om 09:32

          @skinnybmw: jij hebt niks te zeuren, jij rijd een e34 ;)

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            14 oktober 2016 om 09:38

            @shogun: Reed ;-)

            Login om te reageren
    • jippie zegt

      13 oktober 2016 om 09:53

      @brave: eerlijk gezegd had ik wel 157 swipes nodig om erachter te komen dat ie best wel ok is. Ook al is het wel een beetje een ouwe lullen auto geworden.

      Login om te reageren
  9. woot zegt

    13 oktober 2016 om 00:35

    Ik wist het eerst niet zeker maar ik vind het een erg mooie auto geworden.

    Ligt het trouwens aan mij of gaan BMW’s ontzettend snel naar de 100? De 250 pk versie is er al in 6 seconden. Erg snel als je ook het gewicht ernaast houdt.

    Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      13 oktober 2016 om 01:20

      @woot: BMW’s sprinten in de regel snel naar de 100 in vergelijking met bv Mercedes. Laatstgenoemde is op de tussensprints meestal wat sneller.

      Login om te reageren
  10. granlusso zegt

    13 oktober 2016 om 00:35

    Waarom zou je nog gaan voor de 520d als de 520d ED betere cijfers heeft (inclusief een snellere acceleratie)?

    Login om te reageren
    • Robbert01 zegt

      13 oktober 2016 om 01:19

      @granlusso: wellicht zijn de opties op de ED-versie beperkt. Dat kunstje hebben ze vaker geflikt.

      Login om te reageren
    • donvinnie zegt

      13 oktober 2016 om 05:46

      @granlusso: er kan geen trekhaak op een ED variant. Voor een Nederlander dé reden om voor een gewone 520d te kiezen. Anders kan zijn sleurhut niet mee op vakantie..

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      13 oktober 2016 om 10:27

      @granlusso:
      Vind die acceleratiecijfers best rap voor een “instapper”.
      (Er zal wss wel nog een 518 komen)
      7,5s naar 100 is niet bepaald langzaam…

      Login om te reageren
  11. ontploffer zegt

    13 oktober 2016 om 00:38

    Jammer van de evolutie…. Helaas nu ook bij BMW. Hoewel ik moet zeggen dat de verschillen tussen de 5 en de 7 wel aanzienlijk duidelijker aanwezig zijn dan de verschillen bij de E en S klasse. De achterkant is totaal anders. Van voren scheelt het weinig.

    Ik vind het desondanks een knappe auto. Ben benieuwd hoe hij rijd. En hopelijk stopt de evolutie bij de volgende modellen. Deze trend is wel echt om te janken namelijk….

    Login om te reageren
  12. audihenkie zegt

    13 oktober 2016 om 00:41

    Zouden jullie wat meer foto’s kunnen posten? Mooie auto hoor, maar weer veilig Duits met niet teveel verandering!

    Login om te reageren
  13. granlusso zegt

    13 oktober 2016 om 00:42

    Prachtige auto! Voorspelbaar? Wellicht. Maar dat maakt het niet een lelijke auto. Qua materiaalgebruik lijken ze flinke vooruitgang geboekt te hebben, al vraag ik me af of ze de norm van de E-klasse halen.
    Ik kijk al uit naar de Touring!

    Login om te reageren
  14. dieselaer zegt

    13 oktober 2016 om 00:43

    ik blijf me erover verbazen. Wie zit er nu te wachten op een elektrische handrem?

    Login om te reageren
  15. raoufff zegt

    13 oktober 2016 om 00:44

    Ze hebben daar in München een steengoeie kopieerapparaat staan met verkleinfunctie!

    Login om te reageren
  16. vandijkbv zegt

    13 oktober 2016 om 00:53

    Het interieur ziet er gewoon het zelfde uit als de F10…

    Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      13 oktober 2016 om 08:04

      @vandijkbv: dus? Is toch een mooi interieur?

      Login om te reageren
    • thebullet264 zegt

      13 oktober 2016 om 08:52

      @vandijkbv: haha, nog nooit in een F10 gezeten?

      Login om te reageren
  17. Edge zegt

    13 oktober 2016 om 00:56

    Afgaande op de foto’s zou ik hem toch vooral zonder M-pakket bestellen. Met M-pakket heeft de achterbumper te veel plastic en heeft de voorbumper lelijke mistlichten. Zonder M-pakket is het gewon een hele stijlvolle wagen geworden. Op dat rare geforceerde frutseltje op de flank dan, dat ziet op alle wagens niet uit en haalt de flow van het design onderuit.

    Login om te reageren
  18. dracae zegt

    13 oktober 2016 om 00:58

    Fraaie auto, mooie koplampen. Jammer genoeg nog maar een paar 6 in lijn motoren en die zijn erg duur.

    Login om te reageren
  19. kapiteinaudi zegt

    13 oktober 2016 om 01:12

    BMW interieurs gaan nooit wat worden, zo blijkt maar weer. Verder vind ik deze opgeblazen 3-Serie de mooiste 5-Serie in heel erg lange tijd!

    Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      13 oktober 2016 om 08:05

      @kapiteinaudi: wat hebben de engineers te maken met het design?

      Login om te reageren
  20. wijsneus zegt

    13 oktober 2016 om 01:16

    Komt er geen 520i of worden de instappers later aangekondigd? Daarnaast houd ik mijn hart vast. Komt er wel een M5? Aangezien hier een M550i wordt aangekondigd.

    Login om te reageren
    • donvinnie zegt

      13 oktober 2016 om 06:47

      @wijsneus: Wees gerust, de M5 komt er sowieso!

      Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      13 oktober 2016 om 07:05

      @wijsneus: De M5 G90 wordt later in 2017 geïntroduceerd. Ze zijn op dit moment nog druk bezig met het testen daarvan. Op bimmerport.com kan je genoeg spyshots zien. De M5 wordt straks ook leverbaar als xDrive.

      Login om te reageren
  21. harrie zegt

    13 oktober 2016 om 01:23

    Heel erg meh… niet mooi, niet lelijk.
    Maar zet hem naast een E-klasse of een S90 en hij lijkt een generatie ouder.
    Waar Mercedes hard bezig is het ouwelullen imago van zich af te schudden, lijkt BMW zich er juist op te richten.

    Login om te reageren
  22. ritchie zegt

    13 oktober 2016 om 01:27

    Ik vind hem dik!

    Login om te reageren
  23. Nemus zegt

    13 oktober 2016 om 01:57

    Leuk. Maar niets wereldschokkend lijkt me. Props voor het interieur. Mooi en stijlvol!

    Login om te reageren
  24. wjeurs zegt

    13 oktober 2016 om 02:13

    Ik weet t nog niet. Zal vast weer een kwestie van wennen zijn…

    Login om te reageren
  25. sollie1984 zegt

    13 oktober 2016 om 02:19

    Jammer dat de type aanduiding niets meer met de motorinhoud te maken heeft maar met het aantal vermogen. Een 530i als 4 cilinder hoort gewoon niet! Voor de rest vind ik dit een dijk van een auto. Mensen klagen wel dat het een evolutie is maar de auto is toch echt op alle fronten grondig aangepakt en verbeterd.

    Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      13 oktober 2016 om 09:59

      @sollie1984: Is al even zo dat ze matchen op prestaties toen ze over zijn gestapt op geblazen blokken. Deze 530i komt bv aardig overeen qua prestaties met mijn ongeblazen 6-in-lijn E90 330i. Is n marketingkeuze, maar niet eens zo’n onlogische.

      Login om te reageren
      • sollie1984 zegt

        13 oktober 2016 om 12:51

        @volvoturbo: ja dat weet ik. Dat is nu al jaren gaande. Maar het blijft voor verwarring zorgen. Een 530i hoort gewoon een 6-in-L te zijn.

        Login om te reageren
        • volvoturbo zegt

          13 oktober 2016 om 13:03

          @sollie1984: De echte purist zegt zelfs dat de 6-in-lijn ook ongeblazen en met handbak hoort te zijn. Maar ja, tijden veranderen…

          Login om te reageren
  26. isobmw zegt

    13 oktober 2016 om 02:43

    Auto zelf is leuk maar meer een kleine 7, jammer verschil zie je bijna niet, ben benieuwd naar de M5

    Login om te reageren
    • lextacy zegt

      13 oktober 2016 om 16:20

      @isobmw: verschil is opmerkelijk groot van vanachter te zien wat een afschuwelijke achterlichten

      Login om te reageren
  27. robinbmwm4 zegt

    13 oktober 2016 om 02:46

    Doen ze niet verkeerd!

    Login om te reageren
  28. Rick-dos zegt

    13 oktober 2016 om 03:28

    Was een beetje teleurgesteld na het zien van de spionagefoto’s en vond het meer van hetzelfde, maar moet zeggen dat het er weer allemaal gelikt uitziet. Nu maar hopen dat de volgende generatie weer een revolutie is ipv een evolutie. Volgens de planning zou dat wel zo moeten zijn. Meestal evolueert het design van BMW na een revolutie dus het zou in de lijn van verwachting liggen als de opvolger er weer totaal anders uitziet.

    Login om te reageren
  29. BaRa zegt

    13 oktober 2016 om 03:39

    Staan er in die optielijst ook extra lijntjes, vouwtjes of naden? Ik had er graag wat meer gehad, vandaar.

    Login om te reageren
  30. ptothem zegt

    13 oktober 2016 om 04:20

    Wederom tijdloos getekend. Zeer geslaagde facelift!

    Login om te reageren
  31. leaper035t zegt

    13 oktober 2016 om 05:27

    Laat anderen maar zagen over facelifts. Ik vind het een mooie en elegante wagen, die ook nog eens dynamiek uitstraalt. Ik ben fan!

    Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      13 oktober 2016 om 05:29

      @leaper035t: wel met het M-sportpakketje bestellen aub ;)

      Login om te reageren
  32. donvinnie zegt

    13 oktober 2016 om 05:44

    Ik vind hem geslaagd.

    Login om te reageren
  33. toniominestrone zegt

    13 oktober 2016 om 06:04

    De 540i lijkt mij de lekkerste uitvoering, ondanks dat het model erg op zijn voorganger lijkt vind ik het design best okay.

    Login om te reageren
  34. thesis zegt

    13 oktober 2016 om 06:25

    Ook met het vergrootglas kan ik geen verschillen ontdekken

    Login om te reageren
  35. stijnn zegt

    13 oktober 2016 om 06:50

    Het is of het model is getekend en daarna teveel opgepompt is. Het ontwerp mist scherpte, dynamiek en vooral karakter. Tov vorige model stuk minder en dat was ook al middle of the road. Mis de scherpte van oude BMWs, de Luthe jaren met strak Duits design. Geen kitch patroontjes in zittingen.

    Login om te reageren
  36. ej20g zegt

    13 oktober 2016 om 07:02

    Hoewel ik denk dat het een mooie auto is (ik moet ‘m eerst even in het echt zien), lijkt ie mij wat te veel op de huidige 3-serie. Deze 5er doet naar mijn idee niet echt groter aan dan de 3-serie, iets wat de vorige generaties 5-serie naar mijn idee allemaal wel deden.

    Login om te reageren
  37. s2khonda zegt

    13 oktober 2016 om 07:08

    Hij is weer heel mooi, maar niemand die valt over die “airduct” bij de wielkas? Dat maakt het hele ontwerp zo goedkoop ineens. Dat is leuk bij een sportwagen, maar bij een luxe sedan hoort dat gewoon niet. Momenteel zou ik liever nog een F10 kopen (nu het nog kan?).

    Login om te reageren
    • mason zegt

      13 oktober 2016 om 10:10

      @s2khonda: die is speciaal voor de cw waarde te verlagen…

      Login om te reageren
  38. brandon1997 zegt

    13 oktober 2016 om 07:20

    Wat een prachtige auto! Complimenten aan BMW

    Login om te reageren
  39. base zegt

    13 oktober 2016 om 07:20

    Ik zie nog meer 3 serie..

    Login om te reageren
  40. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 oktober 2016 om 07:23

    Ik vind de normale versies wel een pak mooier dan de M versie

    Login om te reageren
  41. mashell zegt

    13 oktober 2016 om 07:29

    Mooie wagen met een mooi interieur dat net als z’n voorganger schreeuwt om een lichte kleur. In een donkere kleur wordt het een grote saaie wagen.

    Login om te reageren
  42. Sir_Vmax zegt

    13 oktober 2016 om 07:34

    Ik vind het echt een schitterende auto weer, net als alle vorige 5ers. Het interieur is net zo goed schitterend, gewoon lekker praktisch en degelijk. Hoeft niet zo zeer slecht te zijn omdat het er anders uitziet. Hebben de Beierse Engineers vast over na gedacht.

    Login om te reageren
  43. kliko zegt

    13 oktober 2016 om 07:51

    http://images-cdn.9gag.com/photo/a8bVMg6_700b.jpg

    Login om te reageren
  44. smultie zegt

    13 oktober 2016 om 08:02

    Leuk, zo’n patjepeeër in een glimpak.
    Ze weten bij BWM in ieder geval hun doelgroep

    Login om te reageren
  45. blo3to3t zegt

    13 oktober 2016 om 08:03

    Prachtige auto, die gaat zeker op mijn shortlist, ik denk zelf de 520d. Veel sneller hoeft zakelijk niet.

    Login om te reageren
  46. zesinline zegt

    13 oktober 2016 om 08:12

    Gewoon een chique BMW met zoals gewoonlijk weer de beste aandrijflijn etc.

    Login om te reageren
  47. viezefreddyw zegt

    13 oktober 2016 om 08:16

    Ik wil deze auto heel erg graag mooi vinden. Gewoon mooi vinden om het feit dat de F10 vandaag de dag nog steeds een erg fraaie 5-serie is geworden. Zeker in vergelijking met zijn voorganger, de E60. Maar het lukt me niet. Naja, deels lukt het me niet. Vanaf de zijkant gezien vind ik het best een mooie auto om naar te kijken, ook al lijkt het vanaf de zijkant net een facelift. Laat ik hem 90 graden draaien en ik zie de kont, stoor ik mij aan de achterlichten. Die vind ik niet mooi vormgegeven. Laat ik hem nog eventjes draaien tot de neus, dan weet ik het ook niet zo goed. Koplampen staan hem goed, maar de altijd oh zo karakteristieke nieren vind ik veel te groot.

    Over het interieur ben ik net zo. De stoelen? Erg fraai en zullen weer de beste stoelen zijn in zijn klasse. Dat kan BMW absoluut als geen ander. Het dashboard vind ik dan weer niet mooi en dan met name het scherm. Ik ben nooit fan geweest van een iPad als scherm, al helemaal niet in de ‘grote modellen’ als de 7-serie en dus de 5-serie. Zo kijk ik er net zo tegenaan met het interieur van Audi. Een geïntegreerd scherm vind ik zo veel mooier en naar mijn mening doet Mercedes dat dus veel beter bij de modellen als de E-klasse en S-klasse. Ik zou dan ook 100% voor zijn grootste concurrent kiezen, de E. Nogmaals, de benchmark in zijn klasse. Al jaren. Hoewel het heel even spannend was tussen de F10 5-serie en de W212 E-klasse waarbij ik de BMW mooier vond, is Mercedes nu weer helemaal terug.

    Login om te reageren
  48. willeme zegt

    13 oktober 2016 om 08:37

    Het is weer een zeer nette auto geworden. Zal wel weer opperbest rijden. Dat ie op de huidige 5-serie lijkt vind ik niet zo erg. Dat was immers ook een mooie auto. En van E12, E28, E34 naar E39 leek het ook allemaal op elkaar. Dikke prima, allemaal mooie wagens.

    Een donkerblauwe 530d High Executive graag. Mooie 19 inch wielen eronder, zwart leer en die Bowers and Wilkins installatie. Heb je de meest perfecte, ingetogen lange-afstandscruiser.

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      13 oktober 2016 om 14:01

      @willeme: en een m-sport onderstel, absoluut een must voor de 5-sedan. Zeer instabiel zonder. Die 19-inch velgen moeten zonder banden besteld worden zodat je niet met die ellendige runflats de weg over stuitert.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        13 oktober 2016 om 14:05

        @ettie: Daarom zou ik nooit kiezen voor het M-onderstel. Dat is onzin op een 5-serie. Dat ‘zeer instabiel’ valt reuze mee. Het is een reisauto, geen circuitmonster. Ik zou denk ik gewoon luchtvering bestellen. Past veel beter dan al die pseudo sportieve prularia waar je mee wordt doodgegooid. Die banden zou ik inderdaad wel direct omzetten, ondanks dat de runflats tegenwoordig een stuk beter zijn dan voorheen.

        Login om te reageren
        • ettie zegt

          13 oktober 2016 om 14:49

          @willeme: met de f10 van m’n vader is serieus niet te rijden als er maar een ook maar een beetje zijwind staat. Met een aantal aanpassingen aan de instellingen van het onderstel is het iets beter geworden maar het is nog steeds niet prettig. In de bochten is er niks mis mee, maar rechtuit…

          Login om te reageren
  49. porsche928 zegt

    13 oktober 2016 om 08:52

    Een 530e iPerformace die 1 op 50 kan rijden? Lijkt mij te mooi om waar te zijn!

    Login om te reageren
  50. w0ut zegt

    13 oktober 2016 om 08:59

    Hij is mooier geworden maar de uiterlijke aanpassingen mochten iets meer zijn. Met het interieur design lopen ze toch nog steeds achter op Mercedes of Audi. Ik mis nog informatie over rijhulpsystemen, ‘virtual dashboards’, al is het waarschijnlijk gewoon copy+paste uit de 7-reeks. Er waren ook ‘rumors’ over een 540e, misschien komt die wat later?

    Login om te reageren
  51. cpp1 zegt

    13 oktober 2016 om 09:02

    535d, in het blauw en zonder M pakket. M onderstel, 20″ wielen, panoramadak en Oyster leder. Uiteraard ontdaan van dat rare stuk plastic op de flank, of mee laten spuiten in kleur. Ow en natuurlijk in Touring vorm. Sedans liggen mij totaal niet.

    Dan heb je een mooie auto op de oprit staan.

    Login om te reageren
  52. shogun zegt

    13 oktober 2016 om 09:11

    ik vind het wel een prachtbak.

    en voor de mensen die het een te kleine vooruitgang vinden, het is geen e39-e60 overgang nee, maar hoeveel verandering had je verwacht?

    mooie auto, en zoals @cpp1 hem op z’n oprit wil, zo wil ik hem ook wel. maar dan wel als Sedan en ook Het M-pakket.

    Login om te reageren
  53. glennie zegt

    13 oktober 2016 om 09:25

    Gezien de prestaties van de 530d ben ik zeer benieuwd naar de ook nog komende 535d. F10 535d was in mijn ogen al de ultieme diesel, en dat zal nu alleen nog maar beter worden. M550d daarbuiten gelaten wat toch wel een prijsklasse hoger in de markt ligt.

    Login om te reageren
  54. hennyhuisman zegt

    13 oktober 2016 om 09:40

    Prachtig! Lichtblauw metallic met cognac interieur lijkt me schitterend. Die fel-blauwe (M5-?)lakkleur op de foto in de spuiterij trouwens, wow! Ik ben wel blij met dit design. Zo ziet mijn 3, die toch echt al wat jaartjes oud is, er voorlopig nog niet zo verouderd uit. Het ontwerp van het interieur mocht van mij wel wat futuristischer en gewaagder. Dat enorme dubbele scherm van de E voelt dan veel moderner. Ben benieuwd hoe het rijdt!

    Login om te reageren
  55. berlinetta zegt

    13 oktober 2016 om 10:17

    Ik had er iets meer van verwacht, maar vind het toch een fraaie auto geworden. Hier en daar oog hij nog niet helemaal lekker, maar ik verwacht dat dat wel went. BMW maakt meestal auto’s die beter worden met de tijd.

    Maar waar ik de 5 normaal de mooiste van zijn klasse vind, denk ik dat die eer nu toch naar de E gaat. En het is voor het eerst dat ik een E mooi kan noemen.

    Login om te reageren
  56. 888natan zegt

    13 oktober 2016 om 10:19

    Wanneer komt de touring versie? Ik ben daar nml erg benieuwd naar.

    Login om te reageren
  57. skinnybmw zegt

    13 oktober 2016 om 10:48

    Ik vind hem niet verrassend. Op zich heb ik geen problemen dat een generatie op elkaar lijkt (een E30 3-serie, E34 5-serie en E32 7-serie lijken ook in de basis best veel op elkaar, net als de E21, E28 en E23) maar er moet wel verschil zitten tussen de generaties. Het is niet zo’n evolutie als de E39 of E60 en dat vind ik wel jammer. BMW heeft t veilig gehouden dit keer net zoals Audi dat al jaren doet. Er zitten 7-serie-achtige achterlichten op en een scherpere neus zoals de huidige F30, maar die wordt ook snel vervangen dus de 5 hangt er nu een beetje tussenin. Ik zie het meer als een revolutie dan een evolutie. Vind hem wel duidelijk verschillen met de vorige F10 5-serie. Bijna ieder merk met generatie modellen lijken op elkaar tijdens zo’n generatie. Het merk moet wel een gezicht houden.

    Login om te reageren
  58. john4545 zegt

    13 oktober 2016 om 11:12

    Alle turbomotoren weg? HOERA!! WELKOM NA-MOTOREN!! YAY BMW!!

    Login om te reageren
  59. 730ld zegt

    13 oktober 2016 om 11:18

    Mooi dat de 530d een 6 cilinder heeft anders was het exit. En de 520d heeft gelukkig nog een 4 cilinder ipv 3 waar al vaker over is gesproken. En goed dat ze de 550 een 8 cilinder meegeven anders was het droevig gesteld lag BMW met de 5 uit de race met Mercedes. En een 535d komt die ook nog? Ik blijf het overigens raar vinden dat ze het dashboard niet doortrekken. En dat stuur ben ik ook niet kapot van

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      13 oktober 2016 om 12:18

      @730ld: het stuur is altijd nog beter dan het vorige dikke opgeblazen stuur.

      Login om te reageren
  60. frederik zegt

    13 oktober 2016 om 11:18

    Netjes maar een beetje saaie update. De gewichtsverlaging is wel zeer welkom. Ik zou een M550e leuk vinden: hybride voor in de stad, en een fijne zescilinder voor buiten de stad. Ben benieuwd of dat nog gaat komen, er waren wel geruchten over.

    Login om te reageren
    • uselessblogger zegt

      13 oktober 2016 om 13:13

      @frederik: die komt eraan! net zoals de m550d

      Login om te reageren
      • frederik zegt

        13 oktober 2016 om 19:51

        @uselessblogger: Cool! Mooie vervanger voor de 535i tzt.

        Login om te reageren
  61. john4545 zegt

    13 oktober 2016 om 11:24

    Mooie auto maar…iphoneoplader naast de bekerhouder? Ik bedoel: LOL! Dat is echt heel dom.

    Login om te reageren
  62. E34M5Touring zegt

    13 oktober 2016 om 11:25

    Heel fraai! Van binnen ook. Persoonlijk vind ik hem van binnen mooier dan de nieuwe E klasse. Iets sjieker ofzo. De buitenkant is geen enorme verrassing, maar dat hoef je tegenwoordig ook niet meer te verwachten. Bij geen enkel merk. Wel jammer dat de vroegere benaming volledig overboord is gegooid. Als je dan toch besluit 540i weer terug te brengen, zorg dan ook voor een fatsoenlijke 8 pitter.

    Login om te reageren
  63. Razvan zegt

    13 oktober 2016 om 11:31

    Wow. De nieuwe M550i is sneller dan de huidige M5, 4.0 vs. 4.4 seconden naar de 100 (30 Jahre buiten beschouwing gelaten). En dat met 98 pk minder. Zo zie je maar hoe efficiënt vierwielaandrijving is. Het zal mij niet verbazen als de nieuwe M5 (xDrive) binnen 3 seconden de 100 km/h haalt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 oktober 2016 om 11:36

      @razvan: Vergeet ook het lagere gewicht niet.

      Login om te reageren
      • Razvan zegt

        13 oktober 2016 om 11:40

        @berlinetta: Je hebt gelijk.

        Login om te reageren
  64. geespot zegt

    13 oktober 2016 om 11:38

    Jammer dat er zo weinig foto’s zijn…

    Login om te reageren
  65. piedlourd zegt

    13 oktober 2016 om 12:32

    Hmmm… Moeilijk om dit een verbetering te vinden.
    Ook hier weer Freddie Mercury invloeden met uitstekende delen achter (F12, M2) en nu ook voor!
    Ik vind de lijnen van de F10 voor de facelift veel cleaner. En die neus wordt steeds grotrer. op sommige foto’s lijkt de overhang voor groter geworden. Het zal toch niet zo zijn dat we langzaam worden voorbereid op voorwielaandrijving?!
    Ik zou de oude nemen en een lichtere vriendin, dan ben je er ook

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      13 oktober 2016 om 13:20

      @piedlourd: Als je vriendin wel 100 kg mag verliezen zou ik sowieso gaan rondkijken naar een lichtere. :-)

      Login om te reageren
  66. ko4n zegt

    13 oktober 2016 om 12:56

    Zelfde als bij de nieuwe mercedessen. Opczichzelf is het een hele mooie auto maar hij lijkt veel te veel op z’n grote broer. Niet dat ik de 7-serie niet mooi vind maar iets meer variatie wens ik wel te zien. Als ik trouwens toch aan het zeiken ben, waar zijn de ronde uitlaat pijpen heen? Ik vind niks mooier dan gewoon een rond pijpje links en een rond pijpke rechts. Ik vind deze sinds de Insignia OPC de lelinkste uitlaten hebben. Verder is het een prachtige auto en zal vast ook top sturen en alles top kwaliteit zijn.

    Login om te reageren
  67. taxman zegt

    13 oktober 2016 om 13:14

    Mooi onderstel met dubbele draagarmen dus hoeft niet zo hard geveerd om goed op de weg te liggen. Maar of de gemiddelde koper dat begrijpt…

    Login om te reageren
  68. Dutchdriftking zegt

    13 oktober 2016 om 13:53

    Hele mooie kar. Wel jammer dat er steeds minder 6 pitters zijn. Toch wel hèt bmw blok. Ook had het interieur wel iets spannender gemogen. Ziet er al 3 generaties nagenoeg het zelfde uit.

    Login om te reageren
  69. audirijder zegt

    13 oktober 2016 om 13:59

    Jammer dat ik nog 4 jaar vastzit aan mijn c350e. Ik vind de huidige 5 serie echt een prachtige auto en ik had stiekem gehoopt dat ze het design niet te veel veranderden en gelukkig is dit niet gebeurd bij de nieuwe. Reageerders moeten simpelweg begrijpen dat kopers in dit segment geen grote veranderingen willen zien. En indien je een design verandering wilt kan je alsnog kijken bij Mercedes en Audi.
    De tijden zijn veranderd in autoland zo doen met name de Duitse 3 heel erg aan dezelfde product uitstraling binnen de groep.

    Login om te reageren
  70. lextacy zegt

    13 oktober 2016 om 16:18

    Mooie neus maar mijn god watvhzbbzn ze gedaan met de achterkant meerbepaald de achterlichten zijn egt afschuwelijk had btr beetje de 7 serie fijnere achterlichten gekopieerd staan zoveel mooier !

    Login om te reageren
  71. mark997gt3 zegt

    13 oktober 2016 om 16:26

    Snap niet dat de 3liter diesel 530d genoemd wordt. Het zou logischer zijn om 540d te gebruiken. Nu erg inconsequent.

    Login om te reageren
    • glennie zegt

      13 oktober 2016 om 21:38

      @mark997gt3: dat komt puur omdat een 535d en m550d ook uitgerust zijn met een 3 liter diesel. Je kan ze immers niet allemaal als 540d op de markt brengen.

      Login om te reageren
  72. alcantara zegt

    13 oktober 2016 om 17:07

    G30 klinkt als een Infiniti.

    Login om te reageren
  73. dillinger2016 zegt

    13 oktober 2016 om 20:31

    SUBLIEM, TIJDLOOS….haters gonna hate…..

    Login om te reageren
  74. gmgep zegt

    13 oktober 2016 om 22:49

    Prachtige bak zeg….
    Dit soort auto’s moet je in werkelijkheid zien. Zeker hoe het daglicht het lijnenspel in de carosserie benadrukt!!
    De neus van de huidige 5 serie f10 is al een kunstwerk van ongekende klasse, en toch kan het nog mooier bewijst BMW hier. Ook de verkenning bij de Hofmeister-knik vind ik er erg fraai uitzien.
    Gek gezegt doet BMW nu hetzelfde met de 5 wat Porsche met hun 911 doet. (iets wat perfectie nadert nog beter maken ;-)

    Login om te reageren
  75. bartsmit zegt

    14 oktober 2016 om 07:30

    De meeste zullen in veilig donkerblauw of zwart verschijnen met ballonnen.

    Login om te reageren
  76. alpacatje zegt

    15 oktober 2016 om 13:12

    M550d? :(

    Login om te reageren
  77. barrier zegt

    18 oktober 2016 om 22:13

    Hele mooie auto! M5 zal m lekker sportief staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North