• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie gaat deze speakers in hemelsnaam gebruiken?

Auteur: willeme, gepost 23 februari 2024 om 07:51 – 6 Reacties

deze speakers

Kom op, niemand wil deze speakers gebruiken. Niet als je een petrolhead bent.

We beginnen ditmaal met een tekstje in plaats van licht ironische inleiding:

Green Sally up and green Sally down
Last one squat, gotta tear the ground.

Green Sally up and green Sally down
Last one squat, gotta tear the ground.

Old Miss Lucy’s dead and gone
Left me here to weep and moan

Moby, Flower.

Eigenlijk is er maar één nummer dat je over deze speakers mag gaan draaien: Flower van Moby. Misschien ken je ‘m niet. Het is het openingsnummer van de film Gone in Sixty Seconds van Dominic Sena met Nicholas Cage. Het verhaal is bijzonder dun en niet eens origineel, maar het gaat om de uitvoering: 50 bijzondere auto’s die in één nacht gestolen moeten worden. De ultieme auto is geen Ferrari F40 of Jaguar XJ220, maar een oude Ford, een heuse Shelby Mustang GT500.

Voor de film is de auto ietsje gemodificeerd. Standaard zijn het bijna crossovers op kleine wieltjes:

deze speakers

Maar voor de films werd deze dus ietsje aangepast:

deze speakers

Shelby GT500CR Centennial Edition

Dit zorgde voor een hele hoop Eleanor-replica’s. Kennelijk vond iedereen het heel erg gaaf. Diverse bedrijven gingen zich toeleggen op het aanpassen van oude Mustangs. Het land stond nog veel met een enorm aantal Mustangs zoals Europa vol staat met Porsches 964 om te restomodden. Het exemplaar dat je op de afbeeldingen ziet, is van Classic Restorations en heet de Shelby GT500CR Centennial Edition.

deze speakers
deze speakers
deze speakers

Bijzonder het koetswerk, dat namelijk in zijn geheel opgetrokken is uit koolstofvezel. De firma SpeedKore maakt speciaal voor Classic Restorations deze body’s. Bijzonder is dat de striping niet een sticker of likje verf is. Nee, dat is dus ook gewoon carbon, maar dan in een andere kleur!

Wie gaat deze speakers gebruiken?

Ook het interieur is aangepast. Zo zijn er Shelby-stoelen en een houten stuurwiel. De boel is geheel opnieuw aangekleed en bekleed, uiteraard. Bijzonder is dat we achterin twee speakers zien. Wie gaat die in hemelsnaam ooit gebruiken? Want als je in deze auto gaat rijden, dan laat je de muziek over aan de V8. Of je zet dus Flower van Moby aan, vlak voordat je een ritje gaat rijden. Of Up in Here van DMX. Dat mag ook.

Onder de kap ligt een heel erg moderne motor, namelijk de bekende Coyote V8 die we ook in de nieuwste Mustang vinden. Deze is voorzien van een Magnuson VMP-compressor en goed voor dik 800 pk. Schakelen gaat met een handgeschakelde zesbek van Tremec (de bekende Tremec T560). Prestatiecijfers zijn meestal niet bekend bij dit soort projecten, maar nu wel!

deze speakers
deze speakers

Je kunt in 3,2 seconden naar de 100 km/u sprinten. De topsnelheid bedraagt 304 km/u. Of er een ‘Go Baby Go’-knopje is met lachgasinjectie, is niet bekend. Maar met 800 pk is het niet echt nodig. Uiteraard zijn de remmen en het onderstel aangepast op het nieuwe snelheidspotentieel van de auto.

Interesse? Classic Restorations gaat precies 10 exemplaren van de Shelby GT500CR Centennial Edition bouwen. Prijzen beginnen bij 6 ton en dat is voor opties, verschepen en importeren.

Ook interessant!

  • Politie gaat opvallende motorfietsen gebruiken
  • Rotterdam gaat auto's nog verder pesten
    Rotterdam gaat auto's nog verder pesten
  • Verstappen voorbij aan Sainz
    Verstappen gaat voorbij aan Sainz voor P3!
  • 'Groei elektrische auto gaat door, ondanks dip'
    'Groei elektrische auto gaat door, ondanks dip'

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, Ford, gt500, mustang, shelby, tuning

Vorig bericht: « Snelste auto ter wereld wil weer de snelste zijn
Volgend bericht: Ferrari: Audi gaat het heel moeilijk krijgen »

Lees Interacties

Reacties

  1. rollingstoned zegt

    23 februari 2024 om 08:59

    “Of er een ‘Go Baby Go’-knopje is met lachgasinjectie, is niet bekend.”

    Go Baby Go!

    Login om te reageren
  2. mjpamsterdam zegt

    23 februari 2024 om 09:01

    Gelukkig worden er maar 10 gemaakt. Maakt de kans dat je er 1 in het echt ziet klein. Gelukkig.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      23 februari 2024 om 11:48

      Bedankt voor je mening.

      Login om te reageren
  3. Robert zegt

    23 februari 2024 om 09:38

    De vraag is natuurlijk wel (ook?), in hoeverre je nog van een originele Shelby Mustang kan spreken. De body wordt dus sowieso compleet vervangen door een carbon exemplaar. Nu zijn die Amerikaanse tuners en custom car builders er over het algemeen ook niet vies van om ook een chassis compleet te vervangen door een aftermarket exemplaar, niet alleen om eventuele roest en rottigheid op makkelijke wijze uit te bannen, maar met name ook om de moderne aandrijflijn op wielophanging op verantwoorde wijze een ondersteuning te geven. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit bij dit exemplaar niet is gebeurd.

    Dat gezegd hebbend, bovenstaand exemplaar ligt bij mij wel lekker op het netvlies, hoor.

    Login om te reageren
    • Otua zegt

      23 februari 2024 om 12:11

      De Mustang van Theseus.

      https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schip_van_Theseus

      Login om te reageren
  4. crashingduke zegt

    23 februari 2024 om 10:23

    Gimme Some Lovin’ van de Spencer Davids Group zal toch ook wel mogen? (Days of Thunder)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North