Wie kritiek heeft op een ander, is een wegpiraat

Auteur: , 94 Reacties

Hoe vaak komt het niet voor dat de mensen die klagen over te hard rijden, zelf ook regelmatig het gaspedaal flink intrappen?

Rechts inhalen via de invoegstrook. Mag dat?

We weten het niet zeker, maar Dave LB schijnt de webmaster van Flitsservice.nl te zijn, een handige site voor de Nederlandse autoliefhebber. Op het YouTube kanaal van deze meneer zul je daarom filmpjes verwachten van een keurige rijstijl (edit: videos zijn inmiddels verwijderd), inclusief instructies over hoe je je dient te gedragen in het verkeer en zo boetes kunt voorkomen. Wie doorklikt, komt bedrogen uit.

De video’s zijn geplaatst met als doel te laten zien hoe slecht anderen rijden. Echter, de man met de camera heeft niet door hoe asociaal zijn eigen gedrag is. Voor wie beter zou moeten weten, is het commentaar bij de filmpjes opvallend. Flink schelden op de medeweggebruikers (“Ga weg man met je slome blokkendoos, kansloze”, “Weer een jankbal”) of gemeenteambtenaren (“Welke gemeentedebiel heeft die vakken dan ook weer verzonnen?”), maar zichzelf aan de regels houden? Ho maar!

Voorbeeld: even via de invoegstrook een truck inhalen. Ja, die Alfa 147 spiegelt niet of heeft schijt, maar dan nog is de actie van Dave niet helemaal volgens de verkeersregels. Het kenteken vermelden in de titel van je afzeikfilmpje is ook niet echt netjes. Dus beste Dave, even een opfriscursusje doen dan maar?

Met dank aan Mixpower voor de tip!



94 reacties

Waarom zou je klagen dat mensen te hard rijden?
@rsvbf1: Waarom zou je klagen, bumperkleven, grootlicht geven, clacsoneren, etc, wanneer iemand voor je naar links gaat met 120km/u om in te halen? Het gebeurt…
@BrutaalAapje: jonguh….. Als zo’n stoere lease-BMW/Mercedes/Volvo/VW weer eens veeeeel te lang dom heeft staan brallen bij een (potentiële) klant moet de verloren gegane tijd worden ingehaald en daarom laten deze dwazen zich niet ophouden door mensen die wel op tijd vertrekken en zich gewoon aan de regels houden.
@ropbp: Pak jij de kam, haal ik het scheerapparaat ?
@ropbp: zit je string te strak? Ongesteld?? Als je een goede vertegenwoordiger of wat dan ook ben dan plan je dat het uitloopt en als je wat eerder bij de volgende klant ben is dat mooi meegenomen en een teken dat je het serieus neemt en niet 3 man afsnijd, bumperkleven, ff met kantoor bellen, 2 boetes erbij en dan ook nog is te laat komt. Gewoon met de mentaliteit te maken, bijna iedereen is laks en lui.
Ok, ik geef toe. Wegpiraat van het ergste soort. Maar autorijden is zo leuk, als je een beetje vrijheid neemt…
@Alwood: ditto! Ik ben ook niet altijd een engeltje! Maar het gevoel van veijheid is toch bijna onvervangbaar! Al ben ik ook geen halve gare…
@technopatat: ff schelden en er dan gewoon vandoooorrr… ;-) probeer alleen binnen de rijbewijsgrenzen te blijven. En goed opletten natuurlijk. En af en toe ook gewoon even meesukkelen. Rustige uren, binnenwegen en Duitsland, dan kan je spelen.
@Alwood: Doe ik ook! Na het werk ’s middags kan ik perfect gewoon in treintje naar huis rijden! Maar probeer niet op een zonnige dag voor me op de autostrade 110 te rijden!

De rijbewijsgrenzen respecteer ik ook altijd, net als schoolzone’s (30km/h) en kleine/smalle stadskernen! Teveel plekken waar mensen plots de baan op kunnen komen en waar je het dus niet in de hand hebt. Ik ben misschien wel een vlotte rijder, maar ik wil echt geen doodrijder zijn!
En het nut hier van is?
@Corrado16v: Ja he, erg kinderachtig dit. En maar protesteren tegen 17jarigen met een rijbewijs.. velen zijn zelf geen steek beter.
”We weten het niet zeker, maar……..” Zorgen er nou voor dat je iets zeker weet voor je zoiets post.
@zijnekoninklijkelinearalgebraischehoogheid: Ach, Whoisje is ook teveel moeite voor zo’n figuur. Bovendien, als je het zeker wilt weten moet je gewoon even zijn YT kanaal lezen. Hij zegt het zelf in een van die filmpjes.

Jammer dat de politie hier niets mee kan doen. Beter gebruiken ze de coördinaten die bij ieder filmpje staan om meneer eens te volgen en een art.5 en EMG op te leggen. Artikel 130 procedure zou ik ook goed vinden, misschien zelfs wel beter eigenlijk want deze meneer is duidelijk niet geschikt voor het rijbewijs.
Een zielig figuur! Ik vraag me af wat hij rijdt.
@rufctr01: Vond ik dus ook, hoop commentaar op een ander maar moet je hem eens zien…
@rufctr01: Hij rijdt een Babyblauwe VW Passat Sedan 2.0 Tdi 140 PK die gekieteld is naar 150 PK. Staat in de comments bij een van de filmpjes.
@rufctr01: Passat zegt hij in een video, staat niet bij wat voor een.

Anyways wat is het doel van zijn video’s? Het is nou niet dat ik echte “driving skills” zie, gewoon iemand die aso rijd…
Zeker een ‘hardwerkende’ Nederlander.
Ik herken mijzelf er in, maar ja ik rijd dan ook BMW hé.
@coosbmw: In de titel dan uiteraard ;).
Webmaster van flitsservice.nl en je verwacht keurige filmpjes? Serieus? Is die site niet precies voor mensen die door willen rijden maar geen boete willen? Erg krom dit.

Ik zie niks fout in dit filmpje, keurig opgelost als ik eerlijk moet wezen.
@kubus: Ik geef je een hit: Linksbovenin zie je zijn snelheid op de GPS. In Nederland mag je maximaal 130km/u, en op veel van de wegen waar hij rijdt maximaal 100km/u. Geregeld zie je snelheden van 180+ voorbij komen, tijdens spitstijden.
@CapsLock: je punt…?
@kubus: Je zag niks fout. Ik attendeerde je even op de makkelijkst te controleren fout. Nog even afgezien van alle bumperkleven, rechts inhalen, invoegstrook misbruiken etc.

Maar goed, nu zul je niks fouts meer zien want al zijn video’s zijn verwijderd of op privé gezet. Blijkbaar vindt meneer alle aandacht toch niet zo leuk.
@kubus: Kijk eens op 3:04 in het recht inhalen filmpje. Zo’n actie moet je toch minstens een half jaar je rijbewijs kosten.
Waar halen jullie zo gauw het verband tussen klagen over te hard rijden en zelf te hard rijden dan? De persoon in kwestie rijdt zelf te hard, maar het klagen over anderen die te hard rijden is me ontgaan. Daarnaast is het nog maar de vraag of die persoon ook is wie jullie claimen. Bevestig dat soort shit nou eerst voordat je sensatie gaat zoeken.

Ben zelf ook asociaal. Maar hoofdoorzaak nummer 1 is omdat men niet vooruit kan kijken en bedacht is op de situatie van een paar meter verder.
Allemachtig wat een malloot!!!
Wel jammer dat deze knakker nu aandacht krijgt, daar kicken ze op!
@rolf92: Nou, hij kickt er niet zo op geloof ik, want hij heeft alle video’s offline gehaald :P
Ik probeer me zoveel mogelijk aan de regels te houden maar af en toe trap in hem ook op zijn staart. Helemaal in Duitsland. Daarbij probeer ik zo weinig mogelijk andere weggebruikers te irriteren en wanneer er te veel verkeer is, kap ik er mee.
Flink de vaart er waar het kan en rustig rijden waar het niet kan… Anders zit de vrouw weer met de nagels vast in het dashboard met een grimas die er pas na een paar uur weer af gaat…

Op de een of andere manier rijdt het allemaal veel prettiger in Duitsland. Waar je ook moet verwachten dat iemand met 120km/u opeens naar links gaat…
@BrutaalAapje: als je in Duitsland lekker doorrijdt op de linkerbaan hoef je eigenlijk alleen maar op auto’s met gele nummerplaten te letten en Duitse auto’s met kentekens uit de grensstreek: die willen nog wel eens onverwachts naar links gaan. Duitsers zelf zie je dat niet zo snel doen. Het rijdt daar iig een stuk relaxter, ook bij hoge snelheden.
@moveyourmind: ik heb juist de ervaring dat ook duitsers met 120 gewoon naar links gaan om in te halen. En ook doen ze flink aan bumperkleven. Ik heb het vermoeden dat bumperkleven in Duitsland niet zo’n hot item is…..
@BrutaalAapje: Vergeet vooral nagenoeg álle Duitsers niet die éérst volledig afremmen om vervolgens als ze al naar links aan het draaien zijn, nog even snel het knipperlicht aandoen.. In Nederland.

In Duitsland doen ze het gewoon zoals het hoort ..
@BrutaalAapje: eigenlijk nooit last van. Komt misschien ook omdat ik net als veel Duitsers met het grootlicht even een seintje geef om voorliggers op de rechterrijstrook te laten weten dat je met hoge snelheid nadert, zodat ze niet spontaan de auto ervoor gooien. Dat lichtsignaal lijkt in onze ogen misschien asociaal, daar is het juist een vorm van communicatie. Door de rijstrook te kiezen die bij de eigen snelheid past praktisch ook nooit last van bumperklevers, gewoon op tijd naar rechts gaan.
@moveyourmind: Je weet dat je in Duitsland juist niet mág seinen met groot licht? Ist VERBOTEN :P
onlyjealouspeoplehatevag
@CapsLock: Fout… Je mag gebruik maken van een ”lichthupe” , dat is een lichtsignaal, om aan te geven dat je met een hoge snelheid aankomt en dat je diegene waarschuwt.

Je mag natuurlijk niet constant zitten seinen als diegene zit in te halen en niet naar rechts kan.
@moveyourmind: Ik heb er geen last van, hoor. Ik hou er gewoon rekening mee….
@moveyourmind: dat seinen kan je alleen maken als er 3 rijbanen of meer zijn. Anders moet iemand anders op jou wachten of zelf in de ankers omdat jij zo hard rijdt…
@BrutaalAapje: De verkeerssituatie moet het wel toelaten natuurlijk. Rijdt btw nooit harder dan 180, dus moet zelf ook uitkijken als ik naar de linkerbaan ga. Die snelheid is voor mijn oude 9-5 ook mooi genoeg. Dat hij 230 kan geloof ik wel, voor zulke snelheden is het onderstel veel te comfortabel.
@moveyourmind: Volgens de Duitsers betekent NL op onze platen dan ook ”Nur Links”.
Kben meer een fietspiraat die andere fietsers de huid vol scheld.
Ik keur het niet goed, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat hij er op een gegeven moment rechts voorbij gaat, gezien het feit dat iedereen lekker op de linkerbaan blijft hangen terwijl ze al lang en breed naar rechts kunnen.
@moveyourmind: Waar hij zich zelf ook schuldig aan maakt…
Je kan duidelijk zien dat ie in z’n babyblauwe passat’je TDI een duidelijk misplaatst superioriteitsgevoel heeft. Hij heeft schijt aan binnen de lijntjes kleuren en geldende regels.

Het gaat fout zodra je 1. Denkt dat je de regels en risico’s beter zelf kan inschatten en 2. Ze zoals in dit voorbeeld totaal verkeerd inschat.

180+ op de A4 waar 90 wordt aangegeven, en dan mensen inhalen die een baantje ernaast rijden… Er hoeft er maar één naar links te schieten…
@Jochempie:
Och, die oude eik, die komt’ie nog wel eens tegen.
Kwestie van tijd.
@Jochempie: die 180+ op de A4 is echt achterlijk, wat een droeftoeter. Ik zal er geen traan om laten als ie met z’n dieseltje tegen een boom klapt.
Ik heb zijn andere filmpjes ook bekeken, volgens mij heeft hij heel wat te compenseren onder de gordel.
Van deze kerel het rijbewijs afnemen, door de schredder ermee en website op zwart, het is misschien wat radicaal, maar zulke mensen verdienen geen podium, om hun uitlatingen te verkondigen en te worden verheerlijkt.

Het is wel voorbeeldig materiaal voor het CBR, van hoe het niet moet, of hoort.
Niemand gehinderd, niks aan de hand. Verder lopen.
als ik de meeste reactie’s hierzo lees, verwacht ik dat vrijwel iedereen hier eco-gebakjes rijdt. Je mag immers toch maar 130 in Nederland, wat een moraalridders.
@melkkoe: LOL, mee eens. Ik moet zeggen, dat als ik weer de grens over rijd als we ergens in Duitsland, Frankrijk of België zijn geweest, het direct ernstig op valt hoe waardeloos de gemiddelde hollandert wel niet rijdt en wat voor een haat en nijd instelling hier toch heerst.
Voorbeeldje: Als je in Duitsland lekker aan ’t opschieten bent(160/180) op de linkerbaan en je nadert in de verte iemand die zelf ook aardig opschiet op de rechterbaan maar die over niet al te lange tijd een veel tragere vrachtwagen moet gaan inhalen, dan is het gewoonte om of A) voor de linkerbaanrijder om even een extra dot gas te geven zodat je er sneller voorbij bent en de rechterbaanrijder de ruimte geeft om rustig de desbetreffende vrachtwagen in te halen zonder dat ie in de remmen hoeft te gaan of B) zelf even in te houden, kort lichtseintje te geven van ‘haalt u maar even in’ zodat de recherbaanrijder de vrachtwagen rustig in kan halen.
Hier in frustoverkeer Nederland is het zo dat de rechterbaanrijdert een kilometer voordat deze de vrachtwagen moet gaan inhalen, als deze je ziet aankomen, zijn auto alvast lekker op de linkerbaan gooit om vervolgens met net 110 voorbij de vrachtwagen te gaan. Uiteraard blijft zo iemand dan nog effe lekker te lang links hangen om jou, als snellere rijder, even irriteren… En dan vinden ze het gek dat je boven op hun bumper zit of er rechts voorbij gaat.
@lemans96: Jaaaa verschrikkelijk. Of die types die voor het ritsen of uitvoegen juist nog even naar links moeten om met 5km/h verschil een ander in te halen. Dat terwijl jij net lekker doorrijdt.
@lemans96:
Wat jij hier aangeeft heeft betrekking op een vrij rustige verkeerssituatie. Bij intensiever verkeer wordt een lichtsignaal vaak verkeerd begrepen. Het wordt dan dikwijls uitgelegd als een “maak, dat je wegkomt-signaal” en niet als een “ga je gang maar-signaal”.
Ik heb het gisteren, 11 april, weer ruimschoots kunnen ervaren op mijn weg terug vanaf Sankt Moritz in Zwitserland naar huis. Mensen die denken, dat zij zich met hun “Lichthupe” een weg kunnen banen bij intensief verkeer, omdat ze denken, dat iedereen maar opzij moet, omdat ze “een dikke auto” rijden. Nou, ze kunnen “hupen” wat ze willen, maar ik ga echt niet remmen om tussen de vrachtwagens terecht te komen en dit soort luitjes vrij baan te geven.
En dat het in Duitsland of in andere landen beter toegaat dan hier, is een absolute misvatting. Neem dat maar aan van iemand met rond de vier miljoen kilometer aan rijervaring in bijna heel Europa.
@9000cse: Gesproken als een onvervalste hollandse moraalriddert. Ga zo door !
@lemans96:

Wat moet jouw leven toch heerlijk overzichtelijk en simpel zijn, met al die mensen die door jouw keurig in hokjes geplaatst worden.

Iemand die ageert tegen een asociale rijstijl is een ‘hollandse moraalriddert’, iemand die denkt dat elektrische auto’s een goede kans maken is een ‘CO2 adept’ of een ‘milieufanatiekeling’ (ik zit dus veilig in zo’n hokje bij jou, terwijl ik best hou van snelle sportauto’s).

In welk hokje zit je zelf? Vermoedelijk in het hoogstje hokje van je hokjespyramide, want je reacties komen vaak over alsof je superieur bent tov mensen die het niet met je eens zijn.

Wat die vent in het filmpje doet is niet alleen asociaal, het is ook nog eens gevaarlijk omdat mensen niet verwachten dat ze rechts ingehaald gaan worden als dat verboden is, zeker niet als het via een invoegstrook gebeurd door een auto die vlak van te voren nog op de linkerbaan rijdt.

Voordat je me persoonlijk aan gaat vallen: als ik inhaal op een snelweg waar je 130 mag, dan ga ik altijd net iets harder rijden (135 km/h) waarna ik weer netjes invoeg op de rechterrijstrook. Als er tijdens mijn inhaal actie iemand onnodig bij me achterop komt kleven, dan schakel ik een tandje terug en dan heeft ie precies het tegenovergestelde bereikt van wat hij wilde.
@bart123456: bewust mensen pesten of hinderen / zelf politieagentje spelen in het verkeer is pas echt gevaarlijk. Daar veroorzaak je ongelukken mee. Zeker een tandje terugschakelen waardoor je geen remlichten ziet!.

Ben pas nog getuige geweest van een aanrijding. Ik werd ingehaald door een Corsa waarachter een A6 zat te drukken. De Corsa besloot op de rem te gaan, waardoor de A6 achterop klapte. Ik heb tegen de politie verklaart dat zowel de A6 zat te drukken als dat de Corsa vol in de ankers ging (je moet af en toe overdrijven om de zaak duidelijk te maken). Wie er uiteindelijk als schuldige is aangewezen weet ik niet, maar in mijn ogen waren beide verkeershufters.
@melkkoe:

Ik begrijp je punt. Twee dingen:

1. Tandje terugschakelen niet te letterlijk nemen, het is een automaat dus ik ga ff van het gas af, dat heeft bij een automaat niet zo’n indrukwekkend effect als remmen of terugschakelen waardoor dat risico wat je benoemt minimaal is. Ik ga mijn eigen leven echt niet op het spel zetten.
2. Het verminderen van de snelheid is een reactie op een situatie die gevaarlijk is geworden door de bumperklever achter mij. Het is zijn idee om zo dicht op mijn auto te komen rijden tenslotte, niet het mijne, ook als ik de 135 km/h die ik in mijn reactie noemde zou blijven rijden zou hij blijven kleven omdat dat in zijn ogen niet snel genoeg is.
@melkkoe:

Nog iets:

Als ik door zijn bumperkleven wel harder zou gaan rijden en hem zo zijn zin geef, dan wordt hij bevestigd in zijn idee dat bumperkleven werkt. Ik weiger daar aan mee te werken.
@bart123456: Je kunt er van uit gaan dat @melkkoe natuurlijk netjes afwacht tot jij met je 135 p/u weer naar rechts kunt. Zou ik ook doen. Enkel als je vervolgens links blijft rijden terwijl er al alle ruimte is om naar rechts te gaan, tsja dan loop je de kans dat ik je even een opduwertje geef zo van: ‘halloohoo, je bent niet alleen op de weg’. Blijf je dan alsnog links zitten, dan ga ik je rechts voorbij. Dan vraag je er gewoon om. Simpel.
@bart123456: Wat moet jouw leven toch enorm frustrerend en onnodig gecompliceerd zijn.
Dat je nu bijvoorbeeld nog met mij in je hoofd zit en je daar nog steeds over op wind…
Diep triest.

Ik reageer even op iemand hier en hop ! Daar staat meneer de moraalriddert meteen klaar met zijn vermanende vingertje om mij even persoonlijk op mijn nummer te zetten. Natuurlijk niet vergetend om wèl even te melden dat ik dat dan niet terug mag doen…
Jij komt in mijn ogen over als een verwend klein kindje wat zijn of haar zin niet krijgt en dan dus maar gemaakt verontwaardigt begint te blèren…

Ik reageer verders helemaal niet op de idiote capriolen van dat manneke in het hoofdonderwerp van dit artikel dus waar hèb je het over vent? Ik reageer op @melkkoe, meer niet.
@lemans96:

Sorry, ik wist niet dat het je zo raakte.
@bart123456: Beproeft techniekje van je hè, het zaakje 180 graden omdraaien om vervolgens de schuld bij iemand anders te leggen?

Is verder niet doorzichtig hoor…

xD
@lemans96:

Wat moeten we toch in de wereld zonder mensen als jij. Je hebt me volledig door!
@bart123456: Vanaf day one, menneke, vanaf day one. ;-)
@lemans96:

Je doet net of je een prestatie van wereldformaat geleverd hebt. Je bent snel tevreden en dat waardeer ik in je.
@bart123456: Hee, ho ho, ik zou natuurlijk nooit op de plaats van jouw extreem verhoogde morele en sociale voetstuk durven gaan zitten hè.
Alle eer is natuurlijk aan u, o alwetende schamperigheid. ;-)
@lemans96:

Heb je nou echt niet in de gaten dat je me opnieuw in een van je hokjes aan het stoppen bent?

In ieder geval, ik denk dat mensen zich ergeren aan dit gesprek en laat ik dan de meest volwassen zijn (aangezien het fair is te concluderen dat je nog net geen 18 bent, maar 16 of 17, aangezien 96 achter je naam staat en de manier hoe je op mensen reageert) en het hierbij laten.

Dit is geen chatbox.
@bart123456: Braaf zo, op de rug en pootjes omhoog. Af!

Toch nog even: Mocht je daadwerkelijk zo stupide zijn te denken dat mensen niet in hokjes in te delen zijn, dan heb ik nieuws voor je: Dat zijn ze wel. Wen er maar vast aan. ;-)

Zo. Tijd om weekend te gaan vieren.
@lemans96:
Tsja! Jij geeft en krijgt het liefst opgestoken middelvingers. Dat is hier op AB inmiddels algemeen bekend.
@9000cse: Not quite. Dat beperkt zich tot een aantal van die links calvinistische Dodo’s die er niet tegen kunnen als iemand zijn kop boven het maaiveld uitsteekt of een eigen mening heeft die lak heeft aan de geldende politiek correcte orde. ;-)
@lemans96:

Ik denk dat @9000cse gelijk heeft.

Je draagt zelf steeds de bewijzen aan van het in hokjes stoppen van mensen / in het belachelijke trekken van meningen, zodat ze makkelijk aan te vallen zijn.

Ik vraag me wel af:

1. Ben ik volgens jou ook een links Calvinistische dodo?

2a. Indien nee, op welke mensen doel je dan?
2b. Indien ja, vind je de VVD een linkse partij?
@bart123456: A) Ik geloof het verders wel om met jou in discussie te gaan daar je klaarblijkelijk je morele superioriteit of je frustraties op mij denkt te kunnen loslaten en B) je maakt een grapje zeker? Of ben jij één van die grijze en naïeve massa die serieus nog geloofd dat de VVD rechts is? Laat me niet lachen. Rutte is vanaf het begin een vazal van links gebleken, iets wat hij ook nu weer met dat fantastische Mondriaan akkoord glashelder laat zien. Dit beantwoord ook meteen je vraag betreffende de verbintenis tussen de linkse kerk en het zure calvinisme. Denk CDA, D’66 EN de VVD. ;-)
Er is in ons land nog maar één rechtse partij.

Hoe dan ook, zoek het verder vanavond maar even mooi uit zonder mij. Genoeg leuke dingen te doen in het echte leven en ik zit er niet op te wachten me verder een politieke discussie in te laten lokken door iemand die zichzelf dusdanig hoog in opleiding/moraal en ontwikkeling acht, dat het toch weer op een saai ‘welles/nietes’ spelletje eindigt.

Dus: goedenavond.

P.S. Ik behoud mij uiteraard wel voor om eventueel, tussen neus en lippen door, op AUTOgerelateerde onderwerpen te reageren. ;-)
@lemans96:

Overigens is het uiteraard lachwekkend dat je links en Calvinisme aan elkaar verbind. Maar dat hoef ik je niet uit te leggen toch?
@lemans96:
Hou nou toch eindelijk eens op met je domme, door je zo verafgode, ja zelfs miniakale PVV-standpunten hier op AB te spuien. Een paard begint er zelfs van te kotsen. En jij gelooft boven het maaiveld uit te steken? Nou, absoluut niet door je briljante, probleemoplossende reacties.
Ik ben noch links, noch calvinistisch, noch een dodo. Dat is waar jij me met je armetierige hokjesgeest in probeert te plaatsen. Niemand hier op AB heeft een zo naargeestige manier van reageren als jij. Andere mening toegedaan? Meteen persoonlijk worden, beledigend en agressief.
Volgens mij speel je met jouw eigen mening over de vrijheid van meningsuiting op de grens het toelaatbare. En het is jou niet vreemd om er duidelijk overheen te gaan.
@9000cse en andere betrokkenen: Zo is ’t wel weer genoeg. Hoewel de discussie netjes wordt gehouden is deze compleet offtopic. Ga maar met elkaar mailen ofzo.
@sir_smokalot: Check. Het is Vrijdagavond. Daar ga ik van genieten. ;-)
@9000cse: Das ook mijn ervaring. Als het druk op de weg is, is het weggedrag van automobilisten in west-Europa precies als in Nederland (menselijke aard). Hoe drukker het verkeer, hoe minder sociaal de automobilist wordt. Voor wat betreft dat knipperen in Duitsland met de lampen: zie je ook bijna niet meer. Als het dan gebeurt, is het meestal met de verkeerde bedoeling. Vrij baan komt ook niet zo veel meer voor. Er zijn (gelukkig) nog een aantal plekken waar je op bepaalde tijden flink kunt doortrappen…
@lemans96: +1, vooral het gegeven dat je op de linkerbaan even een extra dot gas moet geven, als de auto op de rechterbaan een vrachtauto nadert. Dat wordt hier absoluut niet begrepen.

Zit je zelf op de rechterbaan en wil er iemand met 5km/h verschil inhalen, dan heb je 3 optie’s
1: niets doen en zelf achterop de voorgaande vrachtwagen klappen.
2: remmen zodat je er achter kunt aansluiten, wat vaak niet gaat ivm ruimtegebrek.
3: zelf een dot gas geven zodat je er nog voor kunt schieten.

voor mij wordt dat dan absoluut punt 3, al gaat dat dan vaak gepaard met veel geluid en lichtsignalen.
@lemans96: Ook iritant is dat als je een vrachtwagen achter op komt rijden, achter jou rijdt iemand met dezelfde snelheid, en iemand haalt jou en diegene achter je in. Diegene achter je wacht dan niet even sociaal, maar gooit hem meteen links achter de inhaler aan, zodat jij vol op de rem kan voor die vrachtwagen.

Misschien snap je wat ik bedoel, maar deze uitleg klopt van geen kant denk ik.
@woot: Ik snap wel wat je bedoelt, het gebeurt me ook wel eens.. Ook zo irritant zijn de mensen die naast je gaan rijden als je achter een vrachtwagen rijdt. Dan halen ze je in met een paar km/u verschil waardoor de rechterbaanrijder op de rem moet gaan staan. Als die mensen nou ff iets meer gas geven zodat ze ruimte voor je maken..
@melkkoe:
Okay, noem mij maar een moraalridder of hoe je het wilt noemen. Zal me worst wezen! Ik pas me in het verkeer aan en probeer anderen niet te irriteren. Dat betekent óók, dat ik concessies moet kunnen doen. Zoals bijvoorbeeld even van het gaspedaal gaan om een ander gelegenheid te geven om in te halen en niet extra gasgeven om het gat zo dicht te rijden, zodat die ander moet remmen en kan wachten, totdat er na tien, twaalf auto’s een nieuwe gelegenheid komt.
Er zijn spelregels in het verkeer en die respecteer ik. Zo krijg ik vaak een opgestoken duim of een waarderende hand en geloof me of niet, maar daar geniet je meer van dan van een opgestoken middelvinger.
En ik vind het vergelijkbaar met een wachtende rij bij de kassa van de supermarkt. Ik zal iemand achter mij, die met een halfje wit en een blikje doppertjes staat en ik met een volle kar, altijd voor laten gaan. Maar als het zo’n opgefokte opdonder is, die met alle geweld vóór wil dringen, dan bezorg ik hem het schaamrood op de kaken, waarvan hij nog een paar uur mag genieten.
En zo ook in het verkeer. Iemand, die zich niet aan de spelregels houdt, zal dat van mij merken. En daar is niks mis mee. Dan maar een moraalridder!
@9000cse: prima, daar heb ik dan ook geen enkel probleem mee. Zolang er maar rekening wordt gehouden met andere weggebruikers.

Helaas worden er tegenwoordig steeds meer wegen uitgerust met doorgetrokken strepen waar je vroeger nog kon inhalen. Als er iemand besluit om 70 te gaan rijden op een autoweg waar je 100 mag, wat moet je dan?
Dit is zowel voor de 70-rijder vervelend (constant het idee hebben dat je wordt opgejaagd) als voor de 100-rijder (irritatie omdat het niet opschiet).
Als iemand in de supermarkt aan het treuzelen is bij de groenten, ga je toch ook gewoon voorbij met je karretje.
onlyjealouspeoplehatevag
En ineens zijn al zijn video’s privé geworden, rara waarom?
Eerste actie niet zoveel problemen mee, tweede actie wel want invoegend verkeer en ook verkeer op de linkerbaan wat naar rechts kan komen. Achja, voor de tijdswinst hoef je het niet te doen en het is vast heel leuk maar als je een VROSSER achter je hebt zitten lach je niet meer.
Voor de volledige journalistiek: kijk ook even wat meneer alfa 147 presteert rond 0:53, als ie daarna ook nog ff lekker links blijft plakken dan zou ik et ook wel geweten hebben
Ja, want even remmen en wachten tot ie naar rechts gaat is zooooo 2011….. Wat een nerd. Mag lijen dat ie een keer zo een onopvallende agent in haalt. Meteen de laatste keer geweest met z’n stoere gedrag. Beetje doorrijden is tot daar aan toe maar zo inhalen slaat helemaal nergens op en levert hem ook 0,0 tijdswinst op.
Zelf rijdt ik altijd veel te hard. Linksrijders? Daar tik ik gewoon even de bumper van aan. Als ie dan crasht is dat zijn probleem. Standaard heb ik mijn raam los om naar iedereen goed te kunnen schelden, en mijn dimlicht heb ik natuurlijk veel te hoog staan om mensen te verblinden via de achteruitkijkspiegel, laat me er dan ook voor dan heb je er geen last van! Als ik van de invoegstrook kom, gooi ik de auto met een zwaai naar links, om daar vervolgens door de geluidsbarriere te knallen. Iedereen die mij dit belemmert krijgt het zuur. Verwacht gebeuk, gescheld, groot licht, afsnijd acties en een dikke middelvinger.

Maarja, dit is dan ook mijn rijstijl.
@woot: Die Alfa SUV die wellicht op de markt komt, is dan echt iets voor jou.

Natuurlijk wel met een flinke BULLBAR erop om zelf geen schade op te lopen als je weer eens iemand moet aantikken.
Met AWD kun je eventueel ook nog door de berm inhalen.
Verder moet je zorgen dat er een flinke brulpijp onder de auto gemonteerd is, zodat je spelende kinderen van de weg kunt jagen.
Oja een luchthoorn werkt ook altijd goed, vooral in woonwijken.
@melkkoe: Een Ford F150 Raptor lijkt mij beter, ultieme aso bak en iedereen gaat (vermoed ik) heel snel voor je aan de kant.
@melkkoe: Bedankt voor de tips! Die bullbar spreekt mij vooral aan, sta nu eens per week bij de spuiter. Die brulpijp is wel handig natuurlijk, maar dan denkt mijn schoonmoeder natuurlijk weer dat ik een kamper ben. Binnenkort gooi ik haar een keer uit het raam.

Een modificatie die jij vergeten bent (slecht denkwerk), is een verlengde trekhaak. Altijd makkelijk met inparkeren, of om m’n powerboat achter te hangen, waarmee ik dan met 160 over de snelweg brandt.
@woot: @jipino: sorry van die trekhaak inderdaad. Wist niet dat er ook al verlengde trekhaken waren!.

Ik heb ook nog maar effe een instructiefilmpje toegevoegd over hoe te rijden in druk stadsverkeer. Wie zegt trouwens dat je beter een compacte auto in de stad kunt hebben?

https://www.youtube.com/watch?v=Yco1deXOzN8
@melkkoe: Dat ziet er wel ideaal uit, moet ik toegeven.
Filmpjes heeft ie voor het gemak ook maar van Youtube gehaald. Beetje jammer weer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).