Wie wil er een Porsche Panamera GT3 RS?

Auteur: , 42 Reacties

Is dit een dom idee of is het eigenlijk gewoon iets wat morgen te koop moet zijn bij Porsche?

Porsche Panamera GT3 RS

Kunnen we ons iets voorstellen bij nóg een smaakje Panamera? We vloeren het gaspedaal met de voet op de rem, een natuurlijk ademende krachtbron ramt in de begrenzer, we halen onze linkervoet van het pedaal en we schieten dankzij de launchcontrol keihard richting de horizon. Niet gehinderd door al te veel isolatiemateriaal weerklinkt het motorgeluid in de auto alsof we met een circuitauto onderweg zijn. De rolkooi beschermt ons en de achterpassagiers in geval van een klapper, maar die komt er niet want deze briljante Panamera kleeft aan de weg dankzij onze enorme achtervleugel. Bochten neemt deze gezinssloep als een malle, geholpen door de lichtgewicht centerlock wielen.

We zitten in de Panamera GT3 RS, een hersenspinsel van iemand die slim is met Photoshop. Klik hier voor een grotere versie van bovenstaande afbeelding, in elkaar gezet door X-Tomi Design. Briljant idee, of toch maar niet doen? Als die achterspoiler net zo sexy uitvouwt als de spoiler op de nieuwe Panamera, ben ik alvast fan.



42 reacties

Nog lelijker als het origineel heel knap
@bartjeeh: neeeee beter hè
@bartjeeh: @bartjeeh: als wat? Je zin was nog niet af. Wellicht bedoelde je ‘nog lelijker als het origineel heel knap is’ of zoiets?
@bartjeeh: zonder spoiler is die wel te pruimen
Ik vind hem erg geslaagd. Beleving zal zeker anders zijn dan in een 911, maar wel heel gaaf dat je met 4 personen erin kan (iets wat bij weinig supercars kan).
@Graafke: Ik vind hem ook erg geslaagd! Het doet mij een beetje denken aan het m3 CRT idee.
Hahaha! Nou, nee. Wat mij betreft niet. Zinloos ding als je het mij vraagt. Doe maar gewoon een Turbo S. In de vorige variant bood dat ding 560PK, rap zat als je het mij vraagt. En wil je wel een waar circuitmonster moet je gewoon de 911 GT3 RS of de 911 GT3 kopen. De laatste heeft overigens mijn voorkeur.
@viezefreddyw: De huidige Turbo S is sneller op het circuit dan de huidige GT3 RS.
@straatzakelijk: echt waar? Bizar..
@straatzakelijk: Dat lijkt me sterk…
@lexlfa: @apriliarsv Op de Nurburgring wel. En dat noem ik toch al snel “het circuit”. GT3 RS: 7:20 / Turbo S: 7:18
@straatzakelijk: echt niet! Laatst met de Porsche racing days mogen ervaren.
@MARS: Ik heb het zelf niet mogen ervaren helaas. Ik kijk alleen naar de ronde tijden, dat is voor mij het meest relevante. Maar daar zou je een andere mening in kunnen hebben, bijvoorbeeld de beleving en het gevoel die een auto je geeft.
Zonder die afgebeelde strijkplank achterop is het een prima idee! Niks tegen spoilers, maar ik vind t niks op een panamera.
Ik. Niet..
Eigenlijk niet maar doe maar gewoon wel, want meer is beter.
Ergens klinkt het wel grappig. En aangezien Porsche toch een sportwagenmerk is…. :)
Een GTS met enkel achterwielaandrijving was al leuk genoeg geweest… Die was er nog niet..
Als ik zie hoeveel fout uitgevoerde Panameras er rondrijden dan kan ik mij goed voorstellen dat er een markt is voor deze uitvoering.
Daar is het toch niet helemaal het type auto voor. Dan ga je gewicht besparen op een auto die toch al te zwaar is voor dit soort raceprestaties.
Nee. Absoluut njet. De gt3 rs is een apart 911 model en moet niet voor alles ineens gebruikt worden
Niet on topic, maar ik hoor net dat de schoonmoeder van Bernie Ecclestone is ontvoerd in Brazilië?
@BmwMPower: nu is de vraag of hij het heeft gedaan om van zijn schoonmoeder af te komen of is ze ontvoerd voor losgeld ;-)
Nee, nooit! Ze zouden de hele panamera moeten schrappen óf wat drastische veranderingen in het ontwerp aanbrengen. Naar mijn mening zouden ze zo de concept mission E kunnen gebruiken als nieuwe panamera, en als dat gebeurt is, dán zouden ze er van mij een gt3 van mogen bouwen.
@svdv: je vindt wel erg veel voor iemand die niet in het bestuur bij Porsche zit. “Mogen” zelfs….
Maken die handel
Doen maar dan wel met achterwiel aandrijving
Of maak er een 2 deur versie van
@stijnnert: Een tweedeurs Porsche Panamera GT3 RS? Wat is daar het nut van?
@viezefreddyw: gewoon een soort revival van de 928, moet toch kunnen
Lekker, gewoon doen!
Ik vind die 4 pitjes rond de koplampen er ongelooflijk goedkoop uit zien, ik kan daar maar niet aan wennen, iedere keer dat ik dat zie denk ik dat er een of andere sjonnie zijn auto heeft “geupgrade”.
@pomoek: Klopt. Kan je zoveel gave dingen doen met led technologie. Wat doe je vier ledjes in een cirkel bravo.
@pomoek: In de hoop dat ze nu niet meer gejat worden misschien?
@suzikubelona: Ja dat is natuurlijk ook een manier…
Als we hierdoor de atmosferische V8 terug kunnen krijgen zeg ik JA!! (Die spoiler kunde er altijd zelf nog er af halen)
Een pure circuit wagen maken van een 2ton wegende sedan? Nee.
Nee, ik wil een station uitvoering met een achterbank waar drie kinderen op passen.
Nee. Ding weegt 2 tot 2,2 ton. Zelfs al maken ze hem 200kg lichter… Past veel beter met de nieuwe V8 diesel. Razendsnelle, goed sturende, kilometervretende limousine.
Nah, dan heb ik liever dat ze een mooie tweedeurs GT op basis van de Panamera maken. Een spirituele opvolger van de 928 die als VAG-concurrent van de S-klasse coupé kan dienen.
Nee bedankt. Ik koop me wel een Maserati. Of een Rapide.

Ik ben namelijk geen bankier/voetballer/pooier/… (vul zelf maar in).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).