Wilt u deze sportievere Infiniti Q50 wél kopen?

Auteur: , 35 Reacties

Iedere keer als we een Infiniti op een autobeurs zien staan gaan we er automatisch vanuit dat het een concept is. Want proefballonnetjes oplaten, dat kan het luxedivisie van Nissan als geen ander (auto's verkopen daarentegen...). Nu hebben we iets dat je wél bij de dealer kunt kopen.

Infiniti Nederland heeft namelijk een exclusieve variant van de Q50 verzonnen. De Q-wablief, vraagt u? Gewoon, de opvolger van de Infiniti G, die sinds 2012 onder een nieuwe naam wordt aangeprezen. Om de Q50 extra aandacht te geven op de AutoRAI hebben ze een Inspiration Line verzonnen.

Hoewel de basis wordt gevormd door de hybride-uitvoering met een 3,5-liter V6 en een systeemvermogen van 364 pk, draait het bij de Q50 Inspiration Line vooral om sportiviteit. In samenwerking met Intrax is de ophanging aangepakt en kreeg de Japanse slee instelbare vering, dat met één druk op de knop is aan te passen. Van comfortabel naar sportiev(er). De wielkasten werden verder gevuld met 20-inch OZ HLT Ultraleggera velgen, die volgens Infiniti 40 kilogram lichter zijn dat het standaard wielspul. Daarachter werden zwevende remschijven (gemaakt uit twee delen) gemonteerd.

Infiniti zegt dat het vermogen ook is toegenomen, en houdt het op ‘meer dan 400 pk’. Over het koppel en de verbeterde acceleratiecijfers is nog niets bekend gemaakt. Wel zegt Infiniti dat er een handgemaakte uitlaat met kleppen is toegepast. De overige aanpassingen vinden we op cosmetisch gebied. Vooraan werd een splitter toegevoegd en de achterbumper is voorzien van een diffuser. Binnenin werd met alcantara gestrooid, tot aan het stuurwiel toe.

Toegegeven, het ziet er dik uit. nog voor het einde van dit kwartaal start de levering, maar op de prijzen moeten we nog even wachten.



35 reacties

Gaaf!
Zo! Dat is een ferme hybride!
Eerst staat er 364pk en daarna meer als 400, wat is het nou?
@dutchdriftking: meer dan*
@dutchdriftking: Er staat dat de basis wordt gevormd door de 364 pk sterke hybride, en dat het vermogen is opgeschroefd naar meer dan 400. Het is dus meer dan 400, maar de motor was oorspronkelijk die 364pk sterke 3.5L V6
De vergelijking met die F1? Heeft geen nut lijkt mij.
@mrrallycross: misschien zijn er op de wereld wel mensen die denken dat zo’n q50 onderhuids een f1 auto is
@mrrallycross: Tuurlijk wel: het gewicht van de F1 is PRECIES ongeveer de helft, en het vermogen is PRECIES ongeveer 2 keer zoveel! De prijs is bovendien PRECIES ongeveer 10 tot 20 keer zo veel!
@guusboum: hij is ook om en nabij ongeveer precies even snel op de ring.
Ik vind het echt een fantasieloos ding. Niet lelijk, maar ook zeker geen pottenbreker.
@sleepyj:
Dan zou hij hier als een malle moeten verkopen…, oh W8, hij mist 4 nullen op de bips.
Dat wordt dus geen succes in NL, in de rest van de wereld zal hij dus prima verkopen….
@jrk68: En vier nullen in de gril. Wel consistent blijven!
Hij ziet er beter uit dan een vergelijkbare Lexus(maar welke auto doet dat niet?) Maar zou ik er voor kiezen? Nee.
40KG besparen op de velgen ?
Zitten er normaal betonblokken onder
@bohica: moet jij eens voor de gein een normaal 19 of 20 inch wiel optillen. Dingen wegen een ton.

Je hebt voor normale (geen racewagens) auto’s 2 soorten velgen: cast en Forged.

Cast wielen zitten onder de meeste wagens en dat is niets anders dan een mal waar hele aluminium in is gegoten om dan uit te harden tot een velg. Redelijk goedkoop en duurzaam.

Forged wielen zijn uit een massief blok aluminium dmv een draaibank uitgeboord. Velgen zijn hierdoor een stuk lichter. Nadeel: vrij kwetsbaar voor deuken door stoepranden of kuilen in de weg. Dit soort velgen zie je meestal onder sportwagens (Ferrari) en het betere aftermarket spul.

Daarnaast heb je ook Carbon velgen maar die zouden per set meer kosten dan deze wagen.

Lijkt mij dat de Q50 Forged velgen heeft en die kunnen best 10kg per stuk lichter zijn dan normale wielen.
@mopar: niet helemaal waar over die forged velgen. De naam zegt het al, maar de billet waar de velg uit gefreesd wordt is warm gevormd, waardoor het zeer stijf is. Niet zomaar massief aluminium, dat is gegoten aluminium ook..
@Jochempie: dat lijkt me vrij logisch. Ik kan me zo snel geen enkel stuk aluminium bedenken dat niet hitte gevormd is. Productiemethode is misschien iets anders, maar hitte heb je sowieso nodig voor aluminiumproductie.

Mij ging het om het feit dat het billet idd een “heel stuk” aluminium was. wellicht was mn verwoording niet helemaal correct.
@mopar: ligt misschien ook aan mijn voorstelling van een “blok”: bij gevormde velgen heeft de billet natuurlijk al de basisvorm van het velghart gekregen voordat de frees er in gaat..
@mopar: bijna dagelijks.
en zelf rij ik ook met 19 inch en groter.
Maar het hele punt is dat 10Kg per velg erg veel is .
Vele velgen wegen dat zelf net.
@bohica: nou dan heb jij blijkbaar nog nooit zo’n velg opgetild. Heb zelf 20 inch Rays Engineering velgen onder mn 300C zitten (jaja Japanse velgen onder een Amerikaan…) en die schelen bijna de helft qua gewicht ivm die originele Chrysler velgen.

Speciaal voor jouw net de originele velg incluis band gewogen en kwam uit op….. 25 kilo de stuk. En met de Rays 18.5, dus 6.5 kilo de velg minder.

Weet niet waar jij 10 kilo vandaan haalt maar een gemiddeld 15-inchertje weegt nog meer.

Een Audi R8 V10 velg (19″) weegt zonder band al 12 kilo…en dat is een forged velg, kan je nagaan wat die zou wegen als die cast zou zijn.
@mopar: ik heb gekeken en mijn velgen wegen voor 11,5kg en achter 14,5 en deze zijn nog versterkt voor runflat . En we praten hier over originele 19
Inch velgen
@mopar: “Forged wielen zijn uit een massief blok aluminium dmv een draaibank uitgeboord”. Dat noem je “machined” aluminium, forged betekent gesmeed, en dat kan heet en koud. Deze Oz’s zijn lagedruk gegoten en daarna hittebehandeld.
@stephanotis: okay nog 1x speciaal voor jouw dan: ze heten forged wielen in het ENGELS niet omdat de productie van de velgen dmv forging gebeurd, maar omdat het materiaal waarmee de wielen gefreesd worden verkregen is door middel van forging…

http://youtu.be/nyAuW6fxdic
@bohica: Gewichtsbesparing van 10kg per velg… Lijkt me ook wat veel.
Dit zou ik zeker overwegen. Hele goede aanpassingen gedaan om er een echte rijdersauto van te maken. Al zou ik de velgen liever een inch kleiner hebben, voor ’t comfort en grip op matig wegdek. Ook mooi dat een OEM aftermarketspul waardig genoeg acht voor op hun productievoertuig.
Ik vind de Q50 een mooie auto dus hier word ik blij van!

Verder inderdaad graag velgen die 1 tikje kleiner zijn ja.
Europa is gewoon een lastig verhaal, met BMW, Mercedes, Audi en Jaguar hebben ze al 4 fabrikanten voor zich.
Het is wel een leuk merk, maar de autos vallen soms beetje tegen
Ik ben wel fan.
Paar kleine aanpassinkjes aub:
Haal plaatwerk eraf en leg de dat van de FX erop.
Hall het onderstel er onderuit en doe dat van de FX eronder.
Andere kleur aub.
Zat er al 4×4 op?
Dan ben ik blij!
Infinity q50 vind ik zelf wel een hele mooie auto! Helaas geen 7% bijtelling en voor het zelfde leasebudget kan ik een bij de Duitse 3 gewoon 10.000 meer uitgeven. Jammer dat ze met het leasebudget niet mee kunnen concurreren met de Duitse drie. Als ik particulier was dan wist ik het wel, doe mij dan maar zo’n infinity, premium voor een zacht prijsje.
@audirijder: Infiniti = Automerk. Infinity = speakermerk.
Geef mij dan toch maar liever de Gs F
Om succesvol in Nederland te zijn hoeven ze maar 1 ding te doen.. Zet m in de prijslijsten voor 25mille en hij verkoopt als warme broodjes.. Die prijs moet dan wel incl de btw en bpm zijn natuurlijk. De maatschappij in NL draait om €€€€ en nergens anders om
@Autoblog
Heb zojuist met de eigenaar van Infiniti gesproken en die vertelde me dat er 20k aan extra’s bovenop de basisprijs van de Q50 met V6 zit. Dus ga uit van ongeveer 70 a 80k. En ze (ver)bouwen deze wagens gewoon hier in NL!
5000 zou ik ervoor over hebben meer niet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).