• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wimmer tilt de Ariel Atom 3 naar 340 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 november 2010 om 08:44 – 17 Reacties

Ariel Atom 3 by Wimmer RS
Ok, het is dan weliswaar geen Atom V8, en hij heeft ook geen 500 pk, maar ik weet zeker dat ook deze Ariel met gemak je wangetjes achter je oren kan drukken.

Bovendien heeft deze Atom een 2 liter grote Honda-vierpitter aan boord, die me qua omvang, gewicht en handling een stuk beter bij de constructie van de Ariel lijkt aan te sluiten. ‘Standaard’ is het blok al getuned tot 300 pk, maar Wimmer doet er nog een schepje bovenop en trekt nu 340 pk en 282 Nm uit het motorblok. Bij een gewicht van 469 kg moet dit aardig vooruit komen.

De vermogenstoename komt voort uit een optimalisatie van de motorsoftware, een redesign van de compressor, een nieuwe brandstofpomp en een Rennkat-sportuitlaatsysteem. De 0 tot 100 gaat in 2,8 seconden, en in slechts 7,1 seconden bereikt de Atom de 200 km/u. Uit het persbericht blijkt overigens niet duidelijk of die 7,1 seconden bij de eerdere 2,8 dienen te worden opgeteld, maar dat lijkt me van wel.

Een prijskaartje heeft de tunert er niet aan gehangen, maar we hebben wel een gallery, inclusief een blije meneer zonder haar (wel zo praktisch in een Atom).

Ook interessant!

  • BMW 2 Serie: 374 pk zes-in-lijn en meer sappige details
  • Jaguar XE-S
    Koop de enige rode Jaguar XE S met 340 pk in Nederland!
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel-atom, Lichtgewicht, tuning, wimmer

Vorig bericht: « 1000 pk Video: 911 GT3 vs. Gallardo Superleggera
Volgend bericht: Video: Michèle Mouton legt Audi Sport Quattro op z’n dak »

Lees Interacties

Reacties

  1. yayouri zegt

    29 november 2010 om 09:11

    http://www.youtube.com/watch?v=dLy5xIjA6Z8

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      29 november 2010 om 09:58

      @yayouri: :lol:

      Login om te reageren
  2. primramessar zegt

    29 november 2010 om 09:34

    “Aeriel Atom and University copyright
    There is a story that has been covered by newspapers and is valid. There was a student at Coventry University who for his final year project did a track sportscar. It was a great design and had great potential as an idea. One of the Coventry tutors saw the opportunity and did a terrible deed. He stole the student’s idea and made a company to produce what we know today as the Ariel Atom. Coventry University took him to court but lost the case thus allowing the now ex-tutor to continue with his business.

    The student’s idea and original design was in effect identical to the Ariel Atom design we see today. Any tutor from Coventry University is familiar with the story and will talk about it openly. What is also fact, is how such an ingenious design wasn’t handled properly by the University staff, despite being a course with some history and prestige.

    On the other hand the University seems to have learned their lesson and are more vigilant and careful with student ideas these days.”

    http://coventrycardesigncoursereview.110mb.com/

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      29 november 2010 om 10:02

      @primramessar: vooral de laatste alinea doet mij huiveren…zogenaamd uitspreken dat je extra controle gaat houden ‘ergens op’. Noway dat ze dat kunnen waarmaken. En tegelijk iets van ‘volgens mij hebben we schuld’ ?

      Hoevaak gebeurt het niet dat een idee door een ander wordt gestolen. Heb ooit een nieuwe formule gevonden in de Statistiek…kreeg staande ovatie van het bestuur van de Hogeschool (HEAO). Geen idee wat er verder mee gebeurt is. Vind het ook niet zo boeiend, want ik wist / weet de verdere toepassing hiervan niet, overzag het geheel niet….kortom, iemand die raad weet met de implementatie van een uitvinding, moet zichzelf duidelijke grenzen stellen in het oppakken ervan; het grenst namelijk snel aan diefstal.

      Login om te reageren
    • midasracer zegt

      29 november 2010 om 10:07

      @primramessar: Interessant verhaal, dit wist ik niet. Tsja, beter goed gejat dan slecht zelf bedacht gaat op in bijna elke tak van industrie.

      Login om te reageren
  3. Megakix zegt

    29 november 2010 om 09:58

    Die ‘wangetjes achter je oren’ heeft alleen betrekking op doorgesherryde fatsidge dikkerds, die door vele lunches en diners het ergens ver geschopt hebben…. :lol:

    Geinig karretje.

    Login om te reageren
  4. CSL zegt

    29 november 2010 om 10:42

    725pk per ton! lekker hoor :)
    Dit zijn toch motorfiets prestaties!

    Login om te reageren
  5. CSL zegt

    29 november 2010 om 10:46

    “Uit het persbericht blijkt overigens niet duidelijk of die 7,1 seconden bij de eerdere 2,8 dienen te worden opgeteld, maar dat lijkt me van wel.”

    Wat denk je zelf? Het is gewoon 7.1 van 0 naar 200.
    Een porsche turbo S doet het al rond de 10sec geloof ik.

    Login om te reageren
    • slappehap zegt

      29 november 2010 om 11:55

      @CSL: met een Civic-motortje van 100-200 in 4,3 seconden, droom maar lekker door.

      Login om te reageren
      • Marco zegt

        29 november 2010 om 12:09

        @slappehap: Civic motortje hahaha 1 met 340 pk ja ;) Weinig motoren die zo verfijnd zijn als dat ding. Zonder problemen 9000 toeren en heel fijn werkend i-vtec system.

        Login om te reageren
  6. Ramshoek zegt

    29 november 2010 om 15:53

    Goh ! Wat een grote voorruit ! …

    Login om te reageren
  7. rollsroycebsnron zegt

    29 november 2010 om 16:43

    echt een auto die ik nooit zal kopen.

    Login om te reageren
  8. paulpeugot205gti zegt

    29 november 2010 om 17:29

    @yayouri: zeker wel nice :P

    Login om te reageren
  9. bpc zegt

    29 november 2010 om 18:03

    de voorruit verpest het geheel wel

    Login om te reageren
  10. aart zegt

    29 november 2010 om 18:05

    weet iemand of die voorruit een optie van ariel is? vind hem zo stukken aantrekkelijker!

    nice, ook de kleur

    Login om te reageren
  11. Rob USA zegt

    29 november 2010 om 18:44

    @CSL:Het is ook een motor alleen met 4 wielen maar dat IMO.

    Login om te reageren
  12. Dimglor zegt

    29 november 2010 om 20:54

    Standaard is ie toch wel een stuk mooier hoor…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North