• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Winterkorn blijft tot 2016 bij Volkswagen

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 januari 2011 om 08:32 – 24 Reacties

Martin Winterkorn


Het lijkt er op dat Martin Winterkorn zijn plekje goed heeft uitgegraven bij de Volkswagen-groep (VAG). De 63-jarige Duitser, die precies vier jaar en 2 dagen geleden van Audi overkwam om de gewipte Bernd Pischetsrieder op te volgen, plakt nog vijf jaar aan zijn termijn vast. Aangezien VW de doelstelling heeft om in 2018 de grootste producent ter wereld te zijn, is hij degene die dit moet waarmaken.

Prof. Dr. Martin Winterkorn (Duitsers zijn dol op titels) had een verbintenis tot 31 december 2011, maar nu zwaait hij de scepter tot eind 2016. Een en ander zal ongetwijfeld te maken hebben met de uitstekende prestaties van de groep de laatste jaren. De Duitser, die als vertrouweling van VW-godfather Ferdinand Piëch geldt (dat houdt je binnen de groep altijd stevig in het zadel), geeft het goede voorbeeld en blijft doorwerken tot zijn 69ste.

Wat kunnen we van hem verwachten de komende jaren? Zal onder zijn leiding Alfa Romeo aangekocht gaan worden, of blijft het bij geruchten? Hoe ontwikkelen de elektrische aspiraties van VW zich? Gaat de Microbus er misschien eindelijk komen? En hoe gaat de Up!/Lupo het doen? We zullen het meemaken.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

ferdinand-piech, lupo, martin-winterkorn, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Autoblog 2010 flashback: week 52
Volgend bericht: Hugh Grants Ferrari California geeft de geest »

Lees Interacties

Reacties

  1. koluh zegt

    3 januari 2011 om 08:48

    Onmiskenbaar waar dat VAG het momenteel goed doet alleen… heb ik het idee dat die goede prestaties mede dankzij de “uitmelk” strategie van Volkswagen is gerealiseerd. In de toekomst zullen ook zij moeten investeren in volledig nieuwe modellen i.p.v. opleuken van oude producten. Lees: golf & passat

    Login om te reageren
  2. Randy zegt

    3 januari 2011 om 08:53

    Hij zit daar zo te zien helemaal op zijn plek deze man. Netjes en 0,0 uitstraling.

    Login om te reageren
  3. Nilo zegt

    3 januari 2011 om 09:11

    waarom lijkt zijn weerspiegeling op de motorkap van die auto zoveel op Obama? en het meeste geld van de vag gaat naar de topmannen en naar R&D al die Duitse eenheidsworst

    Login om te reageren
    • koluh zegt

      3 januari 2011 om 10:14

      @Nilo:
      Hahah!

      Login om te reageren
    • Nilo zegt

      3 januari 2011 om 10:39

      @Nilo: bwah, was kennelijk nog vroeg. er moet nog ergens het woord niet tussen, aan jullie de taak om de juiste plek te vinden

      Login om te reageren
    • qwertyuiop zegt

      3 januari 2011 om 12:22

      @Nilo: en op sir_smokalot:
      jaloezie druipt van jullie teksten/reacties af. Doe normaal zeg en gun al die topmannen hun welverdiende bonus. En sir_smokalot, ja iedereen is dol op titels, wie niet? Vooral diegenen die ECHT wat gepresteerd hebben, bijvoorbeeld hun PhD, willen niet ZONDER titel aangesproken worden vanwege hun prestaties en geschiedenis. Jij daarintegen, wat heb jij gepresteerd?

      Laat het een les zijn voor zowel redactieleden als autobloggers zelf: met jaloezie kom er niet hé, door hard te studeren EN te werken, ja dan wel!

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        3 januari 2011 om 13:03

        Nondeju, wat ben jij een zuur mannetje zeg. Gelukkig studeer jij zelf ongetwijfeld hard, in dezelfde mooie stad waar ik gestudeerd heb, maar als ik je een tip mag geven: let een beetje op je Ph-waarde, anders kan je alleen maar bij werkgevers als joop.nl terecht. Verder ken je me niet, dus hou eens op met dat vervelende veroordelende vingertje.

        Login om te reageren
        • qwertyuiop zegt

          3 januari 2011 om 13:15

          @sir_smokalot: moet jij maar eens nagaan hoe ver jouw denkvermogen strijkt? Wat heeft Ph-waarde met PhD te maken? (doe eens even klein research voordat je zoiets plaats aub!). En wat maakt stad van je studie nou uit, studie is studie. Uiteindelijk moet iedereen toch zijn diploma zien te halen, dus stad voegt er weinig toe aan je studievoortgang/cijferlijst. Ik zeg hier wel studievoortgang, geen sociale voortgang ;).
          En btw, @Megakix: yeah sure, diploma’s en kopen? Waar leef jij wel niet man, in voormalig Oostblok ofzow? Kijk, Winterkorn et all. zijn diegene die juist hun best deden (& doen) om zulke titels te halen en daar zo trots als een pauw over boulevard paraderen.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            3 januari 2011 om 13:31

            @qwertyuiop: Vergeef me de menselijke eigenschap dat ik het heerlijk vind om een bal in open doel te schieten. De Ph-waarde waar sir_smokalot aan refereert slaat op de zuurtegraad van je berichten. Heeft dus niets met een doctoraal te maken. Je legt een link tussen de twee termen die niemand heeft gelegd en dus volledig uit de lucht gegrepen is. Om er maar even een ongevraagd maar langgekoesterd advies tegenaan te gooien: probeer je te verdiepen in het correct leggen van verbanden in verhalen. En vraag jezelf dan nog eens af of het herhaaldelijk twijfelen aan het denkvermogen van Autoblog-gasten wel op z’n plaats is.

            Login om te reageren
            • qwertyuiop zegt

              3 januari 2011 om 13:51

              @Jochempie: Kop op, laat me niet lachen. En dat moet jij zeggen, over verband leggen! Hoe gek wil men het hebben; er wordt van een lezer verwacht dat ie zelf (een vergezocht) verband moet leggen tussen sirsmokie zijn teksten en je eigen reactie?!
              Jij vraagt zeker ook aan een voorbijganger wat een vliegwiel voor functie heeft, als die helemaal nog nooit van vliegwiel gehoord heeft? Wat ik hierin duidelijk probeerde te maken (wat overigens niet echt gelukt is, zie ik) is dat men niet zo denegrerend en helemaal niet met een jaloerse blik/perspectief over iemand moet schrijven. Topmannen hebben wij simpelweg nodig, of je het nou eens bent of niet, it’s a fact!
              “De Ph-waarde waar sir_smokalot aan refereert slaat op de zuurtegraad van je berichten. Heeft dus niets met een doctoraal te maken. Je legt een link tussen de twee termen die niemand heeft gelegd en dus volledig uit de lucht gegrepen is”… waar haal jij het vandaan? Ten eerste, is het ZUURGRAAD en ten tweede: nog nooit het boekje “Communicatie in wetenschap” gelezen? Er moet naar elk detail, elk stukje (hoe groot en hoe klein), elk letter gerefereerd worden, met toevoeging van originele tekst.
              Tenslotte nog, “Wat is daar zo lastig aan? Als zelfs Balkenende die titels mag voeren…”
              Ja ja, dat had je gedacht jochie. Zijn bovendien alleen maar ‘honour titles’, hetgeen betekent dat men ze wel heeft maar nog niet bevoegd is om o.a. college te geven of onderzoek te doen!

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                3 januari 2011 om 13:59

                @qwertyuiop: Nu heb je nog niet uitgelegd waarom iemand met een eredoctoraat niet dezelfde titel zou mogen voeren als iemand die gepromoveerd is..

            • sir_smokalot zegt

              3 januari 2011 om 14:12

              Dank! U bespaart mij een hoop schrijfwerk waar ik toch geen zin in had. Ik ben nog op zoek naar een PA, geïnteresseerd?

              Login om te reageren
  4. Freewarefreak zegt

    3 januari 2011 om 09:21

    “Het lijkt er op dat Martin Winterkorn zijn plekje goed heeft uitgegraven bij de Volkswagen-groep (VAG)..”

    Haha leuk! :) Ja dat kunnen de Duitsers.. zie het strand van Zandvoort.. en ik sluit mij aan bij de laatste zin.. “we zullen het meemaken..”

    Je kunt zeggen van VW wat je wilt.. maar ze kunnen wel poetsen.. check dat dak.. dat doet mijn detailing hart goed. ;)

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    3 januari 2011 om 09:28

    goh al weer twee weken voorbij sinds het laatste !rtikel met “Vw gaat Alfa kopen”-toespelingartikel? Give it up its getting old.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      3 januari 2011 om 10:50

      yada yada. Ik pluk even een paar hoofdpunten uit wat we wellicht kunnen verwachten, en dan uiteraard datgene dat een beetje aansprekt, verder niets. Er staan een paar woorden en geen compleet artikel. Je kunt ook van een mug een olifant maken natuurlijk.

      Login om te reageren
  6. mb man zegt

    3 januari 2011 om 09:49

    Echt zo man met een vag lees saaie uitstraling.

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    3 januari 2011 om 10:03

    Ik vraag me serieus af of VW wel de grootste kàn worden, hoe lang ze het zullen blijven, en of het wel wenselijk is.

    Kunnen zal wel, maar op welke manier? Nog een paar merken erbij? Ondertussen zou men toch moeten weten dat dat niet de beste manier is, of tenminste een zeer tijdelijke manier om de grootste te zijn. En riskant bovendien.

    Of het eigen merk uitbreiden. Zeker in China is er nog groei mogelijk, maar dat geldt voor de concurrentie ook.

    Als VW de grootste wordt, denk ik dat het eerder in theorie zal zijn, en dat het niet langer dan 10 jaar zal duren…

    Login om te reageren
  8. Beetje Verward zegt

    3 januari 2011 om 10:42

    waarom is het zo belangrijk om de grootste te woreden.

    is het niet belangrijker om de beste te zijn?

    de beste voor ……

    Login om te reageren
  9. Megakix zegt

    3 januari 2011 om 10:49

    Prof.dr…sure… :lol: Gekochte diplomaatjes, kán haast niet anders.

    De grootste worden is een doelstelling die totaal profijtloos zal zijn voor een merknaam die klasse wil blijven uitstralen. Ze roepen het overigens al 34 jaar (ofzo), en bijten zich ondanks hun koopwoede nog steeds stuk op andere merken. Wannebee, net zoals de gemiddelde Aldirijder.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      3 januari 2011 om 13:31

      @Megakix: Wat is daar zo lastig aan? Als zelfs Balkenende die titels mag voeren…

      Login om te reageren
  10. mout zegt

    3 januari 2011 om 11:10

    Volgens mij snap ik ‘m nu. Jarenlang waren Amerikaanse CEO’s groter, zwaarder. Aziaten en Zuid-Europeanen zullen nooit écht grote jongens worden (nou, Berlusconi is ook fors). Met een beetje diëtist lukt het ‘m in die tijd.
    Let maar op wat een ‘indruk’ hij dan maakt!

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    3 januari 2011 om 11:19

    Winterkorn en Piech zijn een beetje als Medvedev en Poetin. Is wel leuk dat Winterkorn het naambordje “chairman of the board” op zijn deur mag plakken maar feitelijk ligt de macht bij Piech.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 januari 2011 om 14:10

      @Rick-dos: dat valt nog wel mee. Winterkorn is de man die Audi tot een succes gemaakt heeft. Eigenlijk is hij de betere van de 2 en dat weet ook Piech.

      Login om te reageren
  12. sir_smokalot zegt

    3 januari 2011 om 13:27

    Mocht u zich afvragen wat zo’n signeersessie nou doet voor het aandeel: om 10.30 noteerde VW een plus van 11 procent.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North