• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

WTF?! Land Rover Defender is nu 100% elektrisch

Auteur: ricardo, gepost 28 februari 2013 om 09:24 – 19 Reacties

Afbeelding WTF?! Land Rover Defender is nu 100% elektrischAfbeelding WTF?! Land Rover Defender is nu 100% elektrischAfbeelding WTF?! Land Rover Defender is nu 100% elektrischAfbeelding WTF?! Land Rover Defender is nu 100% elektrischAfbeelding WTF?! Land Rover Defender is nu 100% elektrischAfbeelding WTF?! Land Rover Defender is nu 100% elektrischAfbeelding WTF?! Land Rover Defender is nu 100% elektrischAfbeelding WTF?! Land Rover Defender is nu 100% elektrisch

Land Rover Defender is nu 100% elektrisch
Ja, want off-road staan lekker veel laadpalen.

Land Rover is opnieuw aan het elektrificeren geslagen. Na het semi-elektrisch maken van de Range Rover dienen zich nu een zevental zero emission Defenders aan. Gebouwd voor testdoeleinden, want LR zegt dat er vooralsnog geen productieplannen zijn.

Kijken we onder de kap, dan zien we een gebrek aan dieselmotors, opgevangen door een 70 kW (94 pk) sterke elektromotor. Deze krijgt zijn stroom van een lithium-ion accu met een capaciteit van 27 kWh. Ietwat weinig als je het ons vraagt, want de 2.055 kg tot 2.162 kg wegende elektro-Defender (afhankelijk van de uitvoering) komt hiermee slechts 80 km ver. Heck, zelfs eem I-MiEV haalt meer. Aan de andere kant: dat is dan ook geen alles-overrijdend terreinmonster. Dit wel.

En ga je het terrein in, dan heb je al het koppel (300 Nm) direct beschikbaar vanaf nul tpm. Tel daar bij op dat Land Rover’s Terrain Response-systeem is behouden op deze e-modellen, evenals het 4X4-systeem met diff lock, en je komt allicht redelijk wat blubberplassen door. Dat is Land Rover dan ook van plan, om later dit jaar de boesboes op te zoeken voor een aantal praktijktesten.

Wie gebruik maakt van een 7 kW snellader heeft de accu in vier uur vol, met een 3 kW lader gaat dat in 10 uur. Op de Autosalon van Genève worden ze gepresenteerd. Lees HIERO meer over de specs.

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
  • Land Rover Range Rover D350 rijtest

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, Elektrisch, geneve-2013, Land Rover

Vorig bericht: « Dit is de laatste Alfa Romeo TZ3 Stradale
Volgend bericht: Voorproefje: Mercedes SLS AMG Shooting Brake »

Lees Interacties

Reacties

  1. n54coupe zegt

    28 februari 2013 om 09:28

    3KW agregaat achterin de kofferbak en you’re good to go…

    O wacht, nee…

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      28 februari 2013 om 09:31

      @n54coupe: Of op de aanhanger, zoals deze carnavalsvereniging deed. ;)
      http://www.groen7.nl/carnavalsvereniging-bouwt-elektrische-auto-met-aggregaat-op-aanhanger/

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    28 februari 2013 om 09:32

    Why????? Gewoon houden zo, niet produceren!1!11!!!111

    Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 februari 2013 om 09:39

    Hebben jullie dat verhaal gelezen van de Leaf taxi’s in Japan? Zijn nu allemaal een jaar oud ennnnnn: actieradius is nog 15 km en snelladen duurt 4 uur ipv 20 minuten… Nee, ik wacht nog even met elektrisch rijden!

    Login om te reageren
    • gforce zegt

      28 februari 2013 om 09:42

      @Svenska_Aeroplan_AB: Nee, heb je een linkje?

      Login om te reageren
      • mcpeek zegt

        28 februari 2013 om 09:57

        @gforce: http://www.evworld.com/news.cfm?newsid=29685

        Login om te reageren
  4. sebasjuhh zegt

    28 februari 2013 om 09:42

    Huh? Dat word dus met beleid off-roaden? Haha dit principe is toch praktisch onhaalbaar!

    Login om te reageren
  5. RazorHead zegt

    28 februari 2013 om 09:54

    denk dat een niet te onderschatten voordeel van deze defender is dat hij door diepere rivieren kan.
    jammer dat de radius nog niet zo goed is, maar ja dit is ook maar prototype

    Login om te reageren
  6. zdev zegt

    28 februari 2013 om 10:03

    Als dit betekent dat die enorme CO2 toeslag eraf gaat, is dit een zeer aantrekkelijk idee voor de NL markt. Scheelt minimaal een halve ton aan belastingen!

    Maar of het slim is… Defenders lekken en roesten af-fabriek. Die motor moet dus wel volledig waterdicht zijn gebouwd.

    Login om te reageren
  7. zdev zegt

    28 februari 2013 om 10:04

    Belastingvrij elektrisch kopen, en er dan stiekem een dikke diesel in lepelen.

    Login om te reageren
  8. TJR zegt

    28 februari 2013 om 11:13

    Geinig projectje, kunnen ze mooi wat ervaring op doen met elektrisch off-roaden. Wel een kleine kanttekening dat de Defender net als de 2WD modellen van Land Rover NIET worden en kunnen worden uitgerust met het Terrain Response systeem.

    Login om te reageren
    • TJR zegt

      28 februari 2013 om 11:17

      @TJR: lees net pas het bericht met specs.. Is dus de eerste met Terrain Response.. Primeurtje;)

      Login om te reageren
  9. awesome zegt

    28 februari 2013 om 11:16

    Ben benieuwd of Bear Grylls zich hiermee zal redden in de wildernis.

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      28 februari 2013 om 16:12

      @awesome: Hij kan de ruitenwisser vast wel gebruiken voor een of andere val op te zetten of om ergens op de klimmen, te graven of whatever…

      Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    28 februari 2013 om 12:34

    Zou leuk zijn als ze dat echt in productie nemen.

    Een auto die maar niet dood wil…

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    28 februari 2013 om 13:24

    300Nm lijkt me niet echt veel. Zeker niet als je 2ton auto door de blubber moet trekken. Waarom ook in de Defender. Mensen die er perse een willen kopen hem toch wel ongeacht de prijs. En mensen die graag electrisch rijden doen dat doorgaans om het milieu en om de rust. Die hoeven dus geen bosverpletterende koffiemolen op terreinbanden.

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      28 februari 2013 om 18:13

      @E34M5Touring:
      in 1 laag kom je ver in het terrein hoor, het gaat niet snel maar het gaat wel, overigens vond ik zonet dit filmpje op YouTube, een e30 325ix tegen een Tank:

      http://www.youtube.com/watch?v=2d-8OReliXg

      Login om te reageren
  12. barney zegt

    28 februari 2013 om 14:58

    Ik heb die 80 km al nodig om bij een leuk offroad parcourtje te komen… Defender op de aanhanger dan, I guess.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      28 februari 2013 om 16:36

      @barney:
      80km op de weg is een actieradius van 8km in het terrein.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North