• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

X3 sportcoupe op basis van Mazda RX-7

Auteur: autoblogger, gepost 11 maart 2008 om 10:08 – 32 Reacties

Reuben Zammit x3 sportcoupe


Dit is de X3 sportcoupe concept van Reuben Zammit. Deze designer wist ons al eerder te vermaken met de Bugatti Type 12-2 Streamliner, dat was echter een concept. Dat is met deze creatie wel anders, de X3 sportcoupé kan namelijk vandaag de dag gebouwd worden. Concept. De auto is gebaseerd op het FD chassis van de Mazda RX-7 en krijgt een vermogen van 700 pk…

De X3 Concept oogt werkelijk fantastisch. De te gebruiken motor is een rotatiemotor met drie rotatiebladen. Daarop hebben ze een turbo geschroefd die het vermogen opkrikt naar 700 pk. Het chassis moest stijver zijn dan het standaard chassis van de RX-7 om alle krachten aan te kunnen. Het gewicht is slechts 1200 kilogram. Dus meng de 700 pk en de 1200 kilogram en de pret kan niet op.

Op de auto zijn allerlei gewichtbesparende elementen terug te vinden. Om te beginnen een koolstofvezel dak en deuren. De deuren zijn Gullwing-achtig en dat zou de koets stijver maken, plus het functioneert als een rolkooi.

Er zijn volgens Reuben Zammit nog genoeg onderdelen van de RX-7 terug te vinden, zo is de wielbasis, versnellingsbak en het windscherm ongewijzigd gebleven.

Reuben Zammit x3 sportcoupe
Reuben Zammit x3 sportcoupe

Met dank aan Bart voor de tekst!

Ook interessant!

  • Puntgave Mazda RX-7 op Marktplaats is heerlijk retro
  • Mag de Mazda RX-Vision er ook komen met 'gewone' motor?
  • Mazda stelt toch de rotatiemotor weer uit
  • Mazda RX-7: de volgende onbetaalbare Japanner

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, rx-7, Schetsen

Vorig bericht: « Icelink velgen van 1 miljoen dollar, incl bodyguard
Volgend bericht: Video: Volkswagen Scirocco »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marcello zegt

    11 maart 2008 om 10:13

    Gevaarlijk :D!
    Wel fijn dat je geen achterruit heb! Hopen voor de kopers dat er een cameratje en/of parkeersensoren opzitten. Anders wordt t leuk met parkeren!

    Login om te reageren
  2. Apache zegt

    11 maart 2008 om 10:13

    wohaa! die eerste heeft racestrepen!

    Login om te reageren
  3. kay wilmsen zegt

    11 maart 2008 om 10:19

    heeft hij te veel tokyo drift gekeken…?
    lijkt behoorlijk op de oranje RX-7 uit die film…

    wel een ontzettend strak ding !

    Gr.

    Login om te reageren
  4. Chip zegt

    11 maart 2008 om 10:22

    Plaatjes 1 en 2 verschillen nogal van 3.

    Ik vind de Veilside RX-7 altijd wel mooi maar zoals deze op plaatje drie te zien is vind ik deze nog mooier. Alleen wel die taartschep eraf.

    Login om te reageren
  5. Eric zegt

    11 maart 2008 om 10:26

    Mooi karretje. Een geslaagt ontwerp.

    Als de Koreaanse merken en Chinese merken nu eens een Italiaans Designhuis zouden overnemen, dan zouden hun auto’s toch beter aanslaan dan nu!

    Login om te reageren
  6. Hans zegt

    11 maart 2008 om 10:36

    kvind het net niet geslaagD

    Login om te reageren
  7. bakkerst zegt

    11 maart 2008 om 10:42

    hij ziet er wel lekker uit, het enige waar ik moeite mee heb zijn de mustang elementen in de kont,
    de achterlichten, en de plaatsing van de uitlaten, dat past mijns inziens niet op een japanse basis..
    maar, 700 pk uit een 3 schijfs rotatiemotor? deed de originele RX7 al niet 246 pk uit een 3 schijfsrotatiemotor, met twinturbo? en dan met één turbo even bijna het 3 dubbele scoren? ik heb mn twijfels, 500 á 400 pk lijkt me realistischer..

    voor de rest übervet, uitwerken en fabriceren die handel

    Login om te reageren
  8. bakkerst zegt

    11 maart 2008 om 10:43

    en zie ik het nu verkeerd of zijn het echt 3 verschillende auto’s op de afbeeldingen?

    Login om te reageren
  9. JH zegt

    11 maart 2008 om 10:49

    Wie zegt dat deze gebouwd kan worden? Hijzelf neem ik aan…wordt langzaam een beetje moe van al die 3D Max auto’s die “zogenaamd” gebouwd kunnen worden. Ik stel voor dat iemand eerst maar eens een auto bouwt en dan met zulke plaatjes komt…en zoals gezegd de weg van 3D max naar een echte auto is heeeeel lang…

    Login om te reageren
  10. Thom Holwerda zegt

    11 maart 2008 om 10:53

    @Eric:

    Japanners moeten juist niet Iatliaanse designhuizen gaan overnemen – Japanners moeten gewoon lekker hun eigen ding gaan doen. Als ik Italiaans design wil, is er al genoeg keuze uit, uhm, Italië zelf…

    Over de auto zelf: erg mooie ding (behalve dat vliegdekschip op plaatje drie dan). Vooral op het eerste plaatje komt hij erg mooi uit de verf, dat rood met zwarte striping lijkt ‘m erg sexy te staan.

    Login om te reageren
  11. Marc zegt

    11 maart 2008 om 11:17

    Ik vind het die eerste afbeelding afschuwelijk.. Die kont is afzichtelijk naar mijn smaak.. Doe mij dan toch maar die Bugatti die de beste man heeft getekend, die vind ik echt prachtig.
    Daarentegen vind ik de laatste afbeelding wel te verteren alleen lijkt het dan nog erg op een flink getunde RX-7..

    Met de getallen is niets mis maar van mij mag die beste Reuben Zammit nog wel wat langer achter de tekentafel zitten..

    Login om te reageren
  12. rider zegt

    11 maart 2008 om 11:19

    waar halen ze die motor vandaan? is niet de originele RX7 motor want die had maar 2 rotatieschijven en geen 3! zijn poweroutput was 246pk met 2 turbo’s. mazda heeft in het verleden wel eentje gemaakt met 3 schijven maar die kwam alleen in de Eunos Cosmo.

    het design is erg geslaagd te noemen. van mij mogen ze die zo maken. is weer een aanvulling op het rijtje bestaande supercars.

    @ bakkerst: het originele blok kan met wat werk tot dik over de 500pk komen. het enige probleem is dat dit blok wel last heeft van een verhoogd olieverbruik. en de smering van de afdichtingen van de schijven moeten ook aangepast worden. dat is bij het RX7 blok eigenlijk het enige zwakke puntje. in japan rijden er zat van met dik over de 500pk!

    Login om te reageren
  13. Zoef zegt

    11 maart 2008 om 11:20

    Knap!
    het is sowieso knap om een ontwerp ook daadwerkelijk te realiseren.

    Login om te reageren
  14. Jordey zegt

    11 maart 2008 om 12:12

    woow! die 2e impressie is nog mooier dan de Veilside fortune RX7!

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    11 maart 2008 om 12:18

    Coachbuilding op budget, klinkt leuk en ziet er ook mooi uit.

    Login om te reageren
  16. Kevski Style zegt

    11 maart 2008 om 12:19

    @ Rider:

    Je vergeet nog even de apex seals te noemen. De boel daarvan slijt vrij hard. Seals zelf zijn all niet goedkoop, en het laten vervangen ervan al helemaal niet. En met dat soort vermogens gebeurt dat erg vaak. +/- 1x 10.000km….

    Login om te reageren
  17. Stijn zegt

    11 maart 2008 om 12:25

    1 en 2 zijn idd niet dezelfde wagen als 3.
    Maar vind de wagen (op de eerste 2 afbeeldingen) best wel erg geslaagd! De schuine achterkant doet me zelfs wat denken aan de Ford GT(40)

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    11 maart 2008 om 12:26

    @Apache en Marcello

    Die “racestrepen” zijn volgens mij de achterruiten. Je hebt er dus twee! Wel niet echt handig… Maar vooraan heb je die ook, dus ik denk dat de motor zichtbaar ligt.

    Euh… Die ligt toch van voor bij een RX7, of niet?

    Login om te reageren
  19. robgym zegt

    11 maart 2008 om 12:39

    wow een gecloonde corvette en ford gt 40 , achterkant ford en voor kant en zijkant corvette heel orgineel

    Login om te reageren
  20. GOD zegt

    11 maart 2008 om 12:46

    Ontwerper is duidelijk een liefhebber van de Corvette en Lamborghini’s
    maar des al niet te min een vette bak
    die gleuven aan de zijkant die uit het niks komen zijn echt vet

    Login om te reageren
  21. chorizo zegt

    11 maart 2008 om 12:50

    Mooi, maar dat wil ik nog wel eens gerealiseerd zien op het onderstel van een RX. Wel knap dat men zich daarop wil baseren overigens.

    Login om te reageren
  22. Gizzer zegt

    11 maart 2008 om 13:47

    Doe mij maar gewoon een standaard FD. Hoef al die extra meuk niet. RX7 is van origine al een zeer mooie auto, eentje die nog wel zo nodig een drempel kan nemen.

    Login om te reageren
  23. jela zegt

    11 maart 2008 om 13:49

    Velgen van de Ferrari aurea, misschien dezelfde designer? geen idee…

    Login om te reageren
  24. bullago zegt

    11 maart 2008 om 14:35

    Petje af meneer de designer !

    Login om te reageren
  25. STJ zegt

    11 maart 2008 om 14:53

    Ziet er niet uit doe mij maar een standaard FD en dan een spirit R.

    Login om te reageren
  26. Apache zegt

    11 maart 2008 om 16:19

    @ Esprit de Flandre

    Achterruiten in het kofferdeksel en de achterbumper?

    Login om te reageren
  27. appelflap zegt

    11 maart 2008 om 18:10

    dezelfde versnellingsbak en dan zoveel meer vermogen… lijkt me niet zo goed?

    Login om te reageren
  28. David zegt

    11 maart 2008 om 23:11

    geef mij maar een m3 of een 911, hahahahahahahahahaha, geintje

    Login om te reageren
  29. RScosworth zegt

    11 maart 2008 om 23:31

    Ik vind dit er angstaanjagend vet uitzien! Als concept/idee uiteraard.

    Login om te reageren
  30. lars zegt

    25 maart 2008 om 23:22

    LARS BAZELMANS

    ik vind de eerste foto echt te lelijk maar de maar de 2de
    foto echt gewoon te vet alle detais zaten er wel bij en hij is ook erg mooi gestroomlijnd nou van mij betreft mag hij wel in mijn garage komen te staan.

    Login om te reageren
  31. fastflo zegt

    18 mei 2008 om 14:10

    dat zijn mooie dromen maar waneer zien we hem

    Login om te reageren
  32. nick zegt

    27 november 2010 om 13:17

    echt knap als ik deze gratis kreeg zou mijn leven compleet zijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North