• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Z5 maakt motor tot 40 procent zuiniger voor 208 dollar

Auteur: Dennis, gepost 16 juni 2009 om 22:11 – 54 Reacties

Z5 website


Daar gaan we weer. Opnieuw de belofte dat de motor in onze auto een heel stuk zuiniger zal zijn na een kleine en goedkope maar revolutionaire ingreep.

Het systeem van Z5 kost slechts 208 dollar en bestaat uit een metalen luchtpijp die je voor het luchtfilter moet installeren. Het wondermetaal zorgt ervoor dat je motor de brandstof een stuk efficiënter zal verbranden, hetgeen zorgt voor een besparing tot 40 procent!

Z5 enables more efficient operation of your engine. Just install Z5 in the air pipe before the air filter and its metal alloys and unique design will cause your car’s engine to burn fuel more efficiently. As a result you’ll get more power to your motor – and reduce your fuel consumption by up to 40%! Driving with Z5 opens up a whole new world of driving: ask anyone who’s tried it.

Optimizating your motor’s power output with Z5 means you need to press less on the gas pedal to get your car to accelerate – consuming less fuel and extending engine life! Install Z5 now and you’ll discover right away the new power of your engine. The rewards are immediate. Z5: The quickest, most affordable way to save fuel and help preserve the quality of the environment.

Dikke lulkoek als je het mij vraagt, maar omdat men de moeite heeft genomen om voor de kwakzalverij een mooie internationaal geörienteerde website te bouwen, wilde ik jullie dit niet onthouden. Al was het alleen maar om met mij mee te lachen om deze onzin.

Een vergelijkbare belofte wordt gedaan door het systeem van EKO66. Dat kost ongeveer 400 euro en belooft een brandstofbesparing tot 35 procent door de brandstofmoleculen van een neutrale naar positieve toestand te brengen voor een optimale mengverhouding.

Een heel ander systeem van heat2power belooft een besparing tot 35 procent door een extra cilinder aan de krukas te hangen waarbij de zuiger in beweging wordt gebracht door de hete uitlaatgassen.

Wat nou als we de drie systemen combineren? 40 + 35 + 35 = 110 procent besparing! Dat levert dus brandstof op! Ja, ik weet het, ik praat onzin, maar ik ben niet degene die is begonnen.

Met dank aan Roel voor de tip

Ook interessant!

  • Video: wanneer je de motor laat draaien tijdens het tanken
    Video: wanneer je de motor laat draaien tijdens het tanken
  • Video: Nico Rosberg crasht motor tegen Audi e-tron
  • In welke auto zou jij deze 8.0 V10 motor leggen?
  • Video: past deze motor ertussen, nee of nee?

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, ei-van-columbus, Techniek

Vorig bericht: « Zeer zeldzame McLaren F1 GTR staat te koop in Japan
Volgend bericht: Levensgrote betonnen BMW Z4 als kunstobject in Peking »

Lees Interacties

Reacties

  1. KippieKnaus zegt

    16 juni 2009 om 22:13

    Dit is waar.

    Login om te reageren
  2. bjorn zegt

    16 juni 2009 om 22:13

    Net als toen met die pillen in je tank gooien, onzin…

    Login om te reageren
  3. Chriss zegt

    16 juni 2009 om 22:19

    @kippieknaus: echt waar? al geprobeerd?

    Ik kan me herinneren dat er wel vaker sceptische artikelen voorbij kwamen die zoveel reductie beloofden..nooit meer van gehoord. (kan ff niet op de naam komen van t artikel)
    Eerst beelden zien en dan pas geloven, want volgens mij kan zoveel besparing niet eens..
    Enige wat nog zou kunnen is het ‘Magnus’ effect met een roterende cilinder wat airflow verbeterd, maar denk niet dat dat toepasbaar is in dit geval, zeker niet als de buis nietneens roteert

    Login om te reageren
  4. SHFT zegt

    16 juni 2009 om 22:19

    Autobouwers maken ellenlange studies over brandstofbesparing en dan gaat één of het andere bedrijfje met een budget dat pakweg VW besteedt aan de deurklink, een systeem uitvinden dat 40 procent brandstof bespaart, sure thing

    Login om te reageren
  5. Dave zegt

    16 juni 2009 om 22:19

    het lijkt me wel maf, als je de sites bekijkt met die patent site erachter ed. kan toch nooit winstgevend zijn, al zijn er een hoop idiote op de wereld.

    Login om te reageren
  6. Mr. Marteen zegt

    16 juni 2009 om 22:20

    @bjorn… je bedoelt suikerklontjes ?

    Login om te reageren
  7. bmw-e30-7bh zegt

    16 juni 2009 om 22:20

    Bullcrap!

    Login om te reageren
  8. HTJ zegt

    16 juni 2009 om 22:20

    En ook in dit geval geldt:

    Als het te klinkt alsof het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook.

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    16 juni 2009 om 22:21

    Altijd maar leuke beloftes. Ze zouden in het nieuwe seizoen van Top Gear al die dingen eens moeten proberen. Ee hebben toch een groot budget, dat is geen probleem, plus miljoenen kijkers, dus dan weet iedereen meteen wat werkt en wat niet. Of liever in hoeverre het werkt, want ze beloven altijd ruim een derde minder verbruik, maar met vijf procent ben je toch ook al iets.

    Login om te reageren
  10. Zoepie zegt

    16 juni 2009 om 22:22

    Ik zou een systeem introduceren waar je on the fly brandstof uit de wagen voor, naast en achter je kunt halen, das ook een hele besparing :)

    Login om te reageren
  11. JoVanWittenberg zegt

    16 juni 2009 om 22:25

    In die heat2power zit nog wat in (denk wel dat het wat verder uitgewerkt moet worden), had daar overlaatst nog iets over gelezen. Er is (momenteel) namelijk nog geen manier om de opgewekte warmte van de uitlaat te recupereren, wat nog wel een vrij groot verlies is.
    BMW is er mee bezig om die warmte om te zetten naar elektriciteit:
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/11/bmws-nog-zuiniger-dankzij-tweede-generatie-efficientdynamics

    Login om te reageren
  12. wotevajjjj zegt

    16 juni 2009 om 22:25

    maak gewoon een zeil-auto dat is toch nog iets realistischer dan dit…

    Login om te reageren
  13. 1NteNSe zegt

    16 juni 2009 om 22:27

    Toen ik de titel las hoopte ik stiekem op een nieuwe BMW Z-serie.. maar helaas, niet het geval ;)

    Login om te reageren
  14. JoVanWittenberg zegt

    16 juni 2009 om 22:30

    lol @ 1NteNSe: dacht ik ook eerst :P

    Login om te reageren
  15. Marco zegt

    16 juni 2009 om 22:50

    Procentieël gezien is 35% -> 0.35 in getallen,
    Combineer je alle 3 de systemen dat is dus 0.35 x 0.35 x 0.40 = 0.049 % besparing, omgerekend naar getallen is dat 4.9 % waar we 5% mogen aftrekken ter correctie, dat houd dus over -0.1% besparing, oftewel, we gaan er minder zuinig door rijden :P

    Shit, ik had echt raketdeskundige moeten worden :P

    Login om te reageren
  16. clijde zegt

    16 juni 2009 om 22:58

    Als die lariekoek echt is, dan zaten we allang aan de zuurstof

    Login om te reageren
  17. Martijn zegt

    16 juni 2009 om 23:03

    1,35 x 1,35 x 1,40 = 2,55 (155% besparing) sure thing..

    Login om te reageren
  18. Deon zegt

    16 juni 2009 om 23:05

    @Marco

    Dan ben ik blij dat ik niet door jouw raket de lucht in geschoten word!
    Want de drie systemen samen zou (theoretisch) tot een uiteindelijk verbruik van 25.35% van het origineel kunnen leiden, en geen 4.9% :P
    (de som moet namelijk zijn: 0.65×0.65×0.60, en geen 0.35×0.35×0.40)

    Zoals je ziet, vliegt mijn raket dus een héél stuk zuiniger dan die van jou! ;)

    Login om te reageren
  19. Soep zegt

    16 juni 2009 om 23:07

    @ Marco

    Lees dit maar even door:

    http://www.sophianum.nl/rekenen/procenten/rekenenmetprocenten.htm

    Login om te reageren
  20. Tommy zegt

    16 juni 2009 om 23:10

    Jaa natuurlijk!! Wat stom dat de fabrikanten daar niet eerder aan gedacht hebben! Achja, foutje, moet kunnen! :D

    Nu hebben we jaren lang te veel verbruikt maar het kan alsnog voor slechts $ 208,- opgelost worden, shit happens… ;)

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    16 juni 2009 om 23:11

    Waarom horen we toch naderhand niets meer van al deze prachtige ideeën? :roll: Lijkt me leuk om af en toe een update te houden, met linkjes naar reacties van over de systemen klagende mensen, en de reacties van deze fabrikanten daarop.

    Login om te reageren
  22. Dennis zegt

    16 juni 2009 om 23:11

    @Marco/Martijn/Deon/Soep: Ik betrap jullie er nu toch niet op dat jullie hier serieus op ingaan? ;)

    Login om te reageren
  23. Deon zegt

    16 juni 2009 om 23:12

    @ Mezelf
    zucht… ik merken dat het toch laat begint te worden.
    Wat er dus in mijn vorige post had moeten staan is:
    de drie systemen samen kunnen tot een uiteindelijk verbruik leiden van 25.35%, en dus een besparing van 74.65%! Dat is dus ietsje meer dan de 4.9% die jij claimt ;)

    En voor Martijn geldt hetzelfde… je wiskunde is nog niet helemaal op niveau :P
    Probeer het nog eens! ;)

    Login om te reageren
  24. Deon zegt

    16 juni 2009 om 23:14

    @ Dennis
    Haha, sorry.. maar verkeerde wiskunde werkt bij mij toch als een rode lap op een stier, dan MOET ik wel reageren! ;)
    Ik had die neiging eerst ook bij spelling… alleen dat heb ik toch maar opgegeven omdat ik anders aan het posten kon blijven! :P

    Login om te reageren
  25. Race_Kees zegt

    16 juni 2009 om 23:19

    Nieuwe woorden ontstaan hier op Autoblog! Wat is het toch een fantastisch medium, of niet Marco?

    Login om te reageren
  26. arjens zegt

    16 juni 2009 om 23:22

    @martijn, waar kan ik het spul kopen wat tegemoet komt aan jou berekeningen?

    Login om te reageren
  27. boostah zegt

    16 juni 2009 om 23:32

    Jovanwittemberg: had zelf ookal aan zoiets gedacht, principe van een mini elektriciteitscentrale op zich. Maar kan me voorstellen dat het gewicht van zoiets niet echt thuishoort in een wagen (relatief grote drukken, dus vrij zwaar uitgevoerd dus sowieso zwaar en kostelijk)

    Login om te reageren
  28. Einser zegt

    16 juni 2009 om 23:37

    Als je door dit product óók een langere p#nis krijgt, dan neem ik het!

    Login om te reageren
  29. Larrs zegt

    16 juni 2009 om 23:55

    Zoiets als dat bestaat al. En heet Cyclone: http://www.decyclone.nl/cyclone/

    Login om te reageren
  30. Winfried zegt

    16 juni 2009 om 23:56

    Als het écht werkte, hadden denk ik bijna alle autoconstructeurs het al geinstalleerd in hun wagens! Welke autoconstructeur wil nu géén zuinige auto’s vandaag de dag..

    Login om te reageren
  31. arjens zegt

    16 juni 2009 om 23:57

    @Einser, ik heb wel een link voor je waar ze je kunnen helpen: http://www.robertschumacher.nl
    Hij opereert ook na contante betalingen zonder bon, scheelt gel alleen garantie tot aan de deur. is denk ik wat makkelijker en sneller dan medicijnen.

    Login om te reageren
  32. ivanadrive zegt

    17 juni 2009 om 00:12

    Straffer nog: op lijn 174 van de broncode van hun site staat: “free sex,”

    En die bmw Z4 naast hun naam is ook wel heel origneel :D

    Uit de pdf: “Z5 ensures that the oxygen-fuel mixture of your combustion engine will burn better by letting upgraded air flaw into the combustion compartment
    and making burning more efficient.”

    “air flaw”, dat niemand daar eerder aan gedacht heeft :D

    Login om te reageren
  33. Poll zegt

    17 juni 2009 om 00:13

    @ Deon, haha een rode lap werkt helemaal niet op een stier. Sorry, moest ff reaguurderen ;)

    Login om te reageren
  34. woem zegt

    17 juni 2009 om 00:26

    @ wotevajjjj

    bestaat al, hij noet greenbird en heeft op 26 maart zelfs een sneheidsrecord gebroken van maar liefst 202 km/u

    http://www.greenbird.co.uk/

    Login om te reageren
  35. Kevski-Style zegt

    17 juni 2009 om 00:52

    Smells like ass….

    Login om te reageren
  36. Zoef zegt

    17 juni 2009 om 01:29

    Finroen!

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Keromar

    Login om te reageren
  37. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 juni 2009 om 09:16

    Ik dacht dat dit over een nieuwe BMW roadster ging…
    :D

    Login om te reageren
  38. Wilco zegt

    17 juni 2009 om 09:22

    Prachtig staaltje van marketing onzin. Ik vind vooral die quasi wetenschappelijke dingen zoals moleculen die gedraaid worden en dergelijke prachtig om te lezen. Temeer omdat het gros van de mensen dit zal geloven, terwijl ikzelf door mijn opleidingen weet dat het grote onzin is.

    Login om te reageren
  39. Deon zegt

    17 juni 2009 om 09:22

    @ Poll
    Volgens mij heb jij ook Mythbusters gekeken! ;)

    Login om te reageren
  40. Pinkeltje zegt

    17 juni 2009 om 09:23

    Heeft iemand een cursus Arabisch voor mij? Als ik de testresultaten wil lezen bij testimonials kom ik alleen maar Arabisch tegen.

    Login om te reageren
  41. Think-Tank zegt

    17 juni 2009 om 10:08

    Is Hebreeuws?… copy-paste het naar een auto translator en je krijgt een min of meer leesbare tekst

    Login om te reageren
  42. Think-Tank zegt

    17 juni 2009 om 10:13

    Hun eerste testimonial komt trouwens uit de Jeruzalem Post…had ik heerst zelfs niet gezien. Definitly Hebreeuws, succes als je een Arabier vraagt om dit voor je te vertalen :lol:

    Login om te reageren
  43. Merry zegt

    17 juni 2009 om 10:53

    Er zijn toch best wat systemen die gebruik maken dan de uitlaag gassen?
    turbochargers?

    Login om te reageren
  44. AutomotivePassionNL zegt

    17 juni 2009 om 10:59

    Cyclone was een van de eersten met zo’n blabla verhaal.

    Hard onderuit gehaald hier:
    http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-vraagbaak/Motor-zuiniger-met-Cyclone2-2008-9.htm

    Auto eigenaren blijven er helaas wel in trappen :roll:

    Login om te reageren
  45. pieter zegt

    17 juni 2009 om 11:18

    Vergeet ook de Nederlandse ionisatie-katalysator niet:
    http://www.rvdj.nl/1990/1

    Login om te reageren
  46. Marco zegt

    17 juni 2009 om 12:10

    Zo goedemorgen allemaal, ik zie dat ze lekker hebben gereageerd op mijn geniale berekeningen waardoor blijkt dat je uit alle 3 de installaties maarliefst 0.1% meer gaat gebruiken:P

    Login om te reageren
  47. Bugger zegt

    17 juni 2009 om 12:30

    Jammer dat de persoon/personen hierachter er waarschijnlijk nog grof geld aan verdienen ook.

    If one idiot dies two will be born.

    Login om te reageren
  48. Ik heb ge zegt

    17 juni 2009 om 15:18

    “Heb mij er ééntje aangeschaft: waaauw !!!!!
    Van 6,6l/100km naar 5,5l/100km !! Het werkt echt !!
    Fantastisch! ik kan het iedereen aanraden! Mijn broer, mijn vrienden zijn nu ook overtuigde gebruikers!! Waarom zoveel verbruiken als het een pak minder kan? ”

    Edit : “SHIT ; vergeten de sarcasme knop in te drukken!”

    Login om te reageren
  49. Kieprich zegt

    17 juni 2009 om 15:25

    Om te lachen dit. Naast dit heb ik nog wel wat Brandstofbesparende materialen voor op jullie auto : 1 vonkvrije bougies (zeker 100% besparen) 2.Race ventieldoppen (a must have)

    ow ja en rekenwonders: de percentages zijn van het totale gebruik. dus als je al 40% bespaard moet je overige 60% weer als 100% Bereken om vervolgens daar weer een wonderlijk bezuinigings percentage af te halen.
    Maar in de praktijk zal dit nooit zo werken, al zou het waar zijn wat ze beweren omdat de effecten nognooit zijn uitgetest.

    Login om te reageren
  50. DIPSHIT zegt

    17 juni 2009 om 18:44

    Bericht aan Autoblog:

    Test alle 3 systemen uit ipv rijtests te doen, hier heeft de normale werkmens/ kleine zelfstandige ook nog iets aan.

    Login om te reageren
  51. RND zegt

    17 juni 2009 om 18:59

    jullie hebben wel last van rekenen met procenten he:P

    begin met 40% bij een verbruik van 1 op 20 > 1 op 1 op 28
    daarover 35% > 1 op 37,8
    en daarnaast alweer 35% > 1 0p 51,03

    dus dat is dan totaal > 28 / 51,03 * 100 = totaal rendement verbetering van 55%

    Login om te reageren
  52. Sybe zegt

    17 juni 2009 om 23:10

    @ RND

    jij kan er ook wat van hoor :P, je kan er 2.5 keer zo ver op rijden ;)

    Als je het formule van rendement neemt : rendement= Energie geleverd/ Energie ingevoerd.

    Met die bezuinigingen in percentages ben ik het wel met je eens.
    dus effectief zou je 51 liter uit 20 liter brandstof kunnen halen.
    Wat bij mij toch echt een rendement van 51/20=2,55 oplevert.

    Login om te reageren
  53. phantom zegt

    18 juni 2009 om 20:12

    @ 1ntense, dacht ik ookal ja ;))

    Login om te reageren
  54. Mike zegt

    24 juni 2009 om 07:40

    Onlangs is er een nieuw bedrijf in NL gekomen die ook een benzine besparend en uitstoot verminderend product aanbiedt.

    Zij hebben de nodige onderbouwingen van TUV en een aantal grote ondernemingen zoals Scania, Coca Cola en gemeente Haarlem!

    Zie http://www.greeninnovations.nl

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North