• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zeg hallo tegen de Apollo Arrow [1.000 pk]

Auteur: Author, gepost 1 maart 2016 om 19:02 – 37 Reacties

Afbeelding Zeg hallo tegen de Apollo Arrow [1.000 pk]Afbeelding Zeg hallo tegen de Apollo Arrow [1.000 pk]Afbeelding Zeg hallo tegen de Apollo Arrow [1.000 pk]Afbeelding Zeg hallo tegen de Apollo Arrow [1.000 pk]Afbeelding Zeg hallo tegen de Apollo Arrow [1.000 pk]Afbeelding Zeg hallo tegen de Apollo Arrow [1.000 pk]Afbeelding Zeg hallo tegen de Apollo Arrow [1.000 pk]Afbeelding Zeg hallo tegen de Apollo Arrow [1.000 pk]

Zeg hallo tegen de Apollo Arrow [1.000 pk]
ZEG HET!

Na een teaseroffensief waar het gemiddelde concern z’n vingers bij opeet, is de Apollo Arrow dan eindelijk officieel. Onder de kap ligt een vette biturbo 4.0 V8 à 1.000 pk en 1.000 Nm. De sequentiële ‘bak met zeven verzetten zorgt voor de rest.

Vooralsnog wordt gemikt op een gewicht van minder dan 1.300 kg en da’s vrij ambitieus. Aan de andere kant zien we het ze best doen. 0-100 km/u zou achter de rug moeten zijn in 2,9 tellen en de top bedraagt 360 km/u. Maar goed, sinds de introductie van de Chiron kijkt niemand daar nog van op.

Apollo Arrow

Grapje. 0-200 km/u is trouwens achter de rug in een whopping 8,8 s en velgspul meet 21 inch vóór en 22 inch achter.
AP Racing verzorgt de remmerij, dus reken maar dat je oogballen flink op hun falie krijgen zodra jij of de bestuurder vol in de ankers gaat. Desgewenst komt de Arrow 40 mm hoger op de pootjes te staan om verkeersdrempels te tackelen.

Dan het uiterlijk: niet zo buitenaards lelijk als de Gumport Apollo, maar de windtunnel lijkt nog steeds een grote rol te hebben gespeeld. Alles bij elkaar een zeer spannende auto. Kom maar door met die rijtest!

Ook interessant!

  • Dit is de nieuwe bizarre hypercar van Apollo
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

apollo, geneve-2016, gumpert, oranje

Vorig bericht: « Dit is de Kahn Vengeance, gebaseerd op de DB9
Volgend bericht: BMW, maar dan beter. De Alpina B7 Biturbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. steef2 zegt

    1 maart 2016 om 19:06

    Het lijkt wel een getunede P1! (Alleen dan beter..)

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 maart 2016 om 22:22

      @steef2: Dat zie ik er ook in. Al vind ik de P1 dan weer beter gelukt.

      Login om te reageren
  2. lambolover95 zegt

    1 maart 2016 om 19:09

    Hallo

    Login om te reageren
  3. biohazardracer zegt

    1 maart 2016 om 19:11

    Heilige poep. Wat een dik ding zeg…. (volgens mij hebben ze stiekem wel gekeken naar de P1 GTR)

    Login om te reageren
    • zoraul zegt

      1 maart 2016 om 19:39

      @biohazardracer: zou je denken?

      Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    1 maart 2016 om 19:13

    Ik vind de gumpert Apollo niet lelijk! Mooi spul deze nieuwe, maar wat heb je nu eigenlijk aan 1000pk (in een auto)? Kan iemand mij dat uitleggen?

    Login om te reageren
    • zweed zegt

      1 maart 2016 om 19:25

      @tjorque: Wat is het practisch nut van een sportauto?

      Login om te reageren
      • zweed zegt

        1 maart 2016 om 19:26

        @zweed: Praktisch*

        Login om te reageren
      • talladega zegt

        1 maart 2016 om 19:31

        @zweed:
        Dat ik er praktisch elke dag enorm vrolijk van word.
        1000pk is daarentegen gel*l in de ruimte, niemand heeft dat nodig en geen enkele auto wordt daar beter van.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          1 maart 2016 om 19:37

          @talladega: idd beetje overkill.. Doe mij dr maar 950 dan

          Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      1 maart 2016 om 21:35

      @tjorque: wat is het nut van DD als een A het zelfde doet?

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        2 maart 2016 om 13:19

        @isn1981: liever a dan dd dan…

        Login om te reageren
    • Arno's zegt

      1 maart 2016 om 21:48

      @tjorque: wanneer je maat er een heeft met 900 pk dan MOET je wel

      Login om te reageren
  5. audiisthebest zegt

    1 maart 2016 om 19:15

    Doet me een beetje denken aan een Arrinera Hussarya

    Login om te reageren
  6. michaelb zegt

    1 maart 2016 om 19:18

    Als Lamborghini en McLaren een kind zouden krijgen ziet hij er zo uit.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      1 maart 2016 om 19:24

      @michaelb: goede vergelijking :D

      Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      1 maart 2016 om 21:37

      @michaelb: Helemaal eens dat dacht ik ook.

      Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    1 maart 2016 om 19:18

    Pijl in de kont van de gevestigde orde?

    Login om te reageren
  8. agera zegt

    1 maart 2016 om 19:23

    Ik vind hem heel goed geslaagd, ik durf hem zelfs mooi te noemen

    Login om te reageren
  9. Sir_Vmax zegt

    1 maart 2016 om 19:27

    Hallo

    Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      1 maart 2016 om 19:27

      @srthellcat: tegen de apollo arrow

      Login om te reageren
  10. nameless zegt

    1 maart 2016 om 19:30

    Seks op wielen dit, wat een ongelofelijk lekkere bak om te zien zeg

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    1 maart 2016 om 19:31

    Toen ik AB opende dacht ik heel even dat McLaren een hetere versie van de P1 had gemaakt…

    Wat op zich geen kat is maar een compliment. Wat een heerlijk ding. Apollo mag blij zijn dat ze in andere handen terecht zijn gekomen, want na de esthetische miskleun die Gumpert heet is dit gewoon een beauty.
    Combineer dat met de know how en de prestaties die Apollo met de Gumpert heeft laten zien, denk ik dat dit wel eens veel lawaai kan gaan maken in hypercar land…

    Login om te reageren
  12. robert110 zegt

    1 maart 2016 om 19:36

    Deze, de Regera en de AF10 zorgen er eigenlijk voor dat de Chiron helemaal geen bijzonder auto is.

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      1 maart 2016 om 20:09

      @robert110: is hij dat dan ooit geweest?

      Login om te reageren
    • boris9397 zegt

      1 maart 2016 om 20:36

      @robert110: Ik ben zelden zo niet akkoord geweest, deze heeft 500pk minder dan de Chiron en een topsnelheid die 100km/h lager ligt, dus komt zelfs nog niet in de buurt.
      De AF10 wordt gebouwd door een onbekend merk ergens in een schuur in Engeland, heeft een onbekende topsnelheid en op de foto’s afgaande een afwerking die nergens op lijkt. In mijn ogen een project gedoemd om te falen.
      De Regera komt dan wel weer aardig in de buurt, heeft evenveel pk, al is de topsnelheid nog altijd lager dan die van de Chiron.
      Maar, boven alles zijn boven genoemde drie eerder race wagens voor op de weg, en moet je verdomd goed kunnen sturen om er deftig mee te kunnen rijden. De Chiron is een eerder een GT-wagen en is zo ontworpen dat het gruwelijke vermogen makkelijk te hanteren is, in theorie kan je grootmoeder er zo instappen en zonder problemen eventjes meer dan 400km/h aantikken. Ook is de Chiron een prestige project van VAG en wordt verkocht met verlies, terwijl bovenstaande winstgevende wagens zijn.

      Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      1 maart 2016 om 20:52

      @robert110: Dan begrijp je de filosofie van de Veyron/Chiron totaal niet.

      Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    1 maart 2016 om 20:08

    Ik zie een hoekige p1

    Login om te reageren
    • boris9397 zegt

      2 maart 2016 om 01:20

      @mrrallycross: Waar zie jij hoeken?

      Login om te reageren
  14. stino zegt

    1 maart 2016 om 20:11

    6.30 op de ring?

    Login om te reageren
  15. exclusieviteitsfreak zegt

    1 maart 2016 om 21:00

    De markt van de Hyper- en Supercars is blijkbaar helemaal geëscaleerd, ze komen op de markt net zoals paddestoelen uit de grond komen, dat is gewoon niet te doen, en deze Apllo Arrow is het zoveelste bommetje op rij, maar in mijn ogen wel een zeer geslaagd bommetje . . .

    Login om te reageren
  16. Ram-G-maN zegt

    1 maart 2016 om 22:30

    Ik ben benieuwd hoe de deuren opengaan zonder dat de zijspiegels in de weg zitten.

    Login om te reageren
    • boris9397 zegt

      2 maart 2016 om 01:18

      @AutomotiveDesigner: Hmmm, moeilijke vraag, aangezien het een supercar is valt het ook nog te bezien in welke richting de deuren opengaan.

      Login om te reageren
  17. reistje zegt

    1 maart 2016 om 23:13

    Oeeeh vind hem er erg goed uitzien. Nu hopen dat hij ook echt komt!

    Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    2 maart 2016 om 07:25

    Ni Hao, Arrow!

    Hij is zeker mooier dan de Gumpert en Mclaren kan hier nog iets van opsteken designtechnisch gezien.

    Login om te reageren
  19. fapfap zegt

    2 maart 2016 om 15:59

    Mooi ding, een beetje veel vleugeltjes en flapjes maar met 1000pk mag het door zoiets best benadrukt worden.

    Login om te reageren
  20. michaelcorleone zegt

    3 maart 2016 om 12:33

    Kom maar door met de Apollo Arrow.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North